• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 17:37
arie_papa schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:43:
Ik kom de winter in ieder geval goed door op barefoot. Nog steeds geen kans gehad om naar een fatsoenlijke winkel te gaan, dus de groene als test via Ali besteld. Bevalt goed genoeg om nog bruin en zwart erbij te bestellen.

[Afbeelding]
Heb je een linkje toevallig?

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 08:27
Geenen schoenen uit Bergeijk gaat uitbreiden wat betreft het Barefoot gedeelte. :)
Ze hebben nieuwe socials opgezet speciaal op Barefoot gericht.

Facebook Blotenvoetenschoenen
Instagram Blotevoetenschoenen
Welkom bij blotenvoetenschoenen
Barefoot by Geenen Schoenen
Leuk dat je ons volgt!🌿
Op deze pagina nemen we je mee in de wereld van barefoot en natuurlijk lopen. Je ontdekt hier wat barefoot is, wat het met je lichaam kan doen en waarom zoveel mensen er zo enthousiast over zijn.
Wat je hier zoal gaat tegenkomen:
🌿uitleg over barefoot en natuurlijk bewegen
👣verhalen van mensen die al ervaring hebben met barefoot
📅 events en informatieavonden
💬tips, ervaringen en inspiratie
Eerlijke verhalen en kennis, zodat jij zelf kunt ontdekken of barefoot bij je past!
Loop gerust met ons mee!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
walterworld schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:59:
Geenen schoenen uit Bergeijk gaat uitbreiden wat betreft het Barefoot gedeelte. :)
Ze hebben nieuwe socials opgezet speciaal op Barefoot gericht.

Facebook Blotenvoetenschoenen
Instagram Blotevoetenschoenen

[...]
Ben benieuwd of het lang duurt tot er meer schoenenwinkels dit gaan oppakken. Was dit weekend nog in een winkel die recent flink hebben uitgebreid (waar de meeste winkels dicht aan het gaan zijn of naar een kleinere locatie verhuizen hadden deze juist de buren erbij gepakt) en toch eens gevraagd of ze iets hadden in barefoot schoenen, maar ze hadden welgeteld één wide toebox model en geen enkele barefoot

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Ik heb wel vaker bij de betere schoenenwinkels geïnformeerd of ze iets met barefoot schoenen willen gaan doen.
Vaak kijken ze je aan of ze water zien branden.

Meta Quest 3

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik loop al jaren exclusief op barefoot schoenen en heb gisteren vanwege werk een dagje weer 'normale' kantoorschoenen gedragen en dat heb ik geweten. Aan het einde van de dag spatte mijn rug zo wat uit elkaar :-( en daar ben ik best wel van geschrokken.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• walterworld
Zomer schoenen koop je in de winter! 8) :*) Er is nu een winter sale gaande bij B&M.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rz9x3HPbWGzLhJCoH-mqKPtFFjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1hrlTA7PeT1or1akABf9g9S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQJXAPXjtgmZYjOSeRL43r_jNuM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkCyrTqu17HzVDtMz592dEIr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEyBl_Uyc7ROgZQyT2mFFcmZxT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkEhxlF8vEMOJ9FdSje6dEMq.jpg?f=fotoalbum_tile
Vivobarefoot Ultra III Ladies Moonstone/Grey
Maat 41 vs 42, het rechter paar word terug gestuurd naar B&M.

Een tweetal vraagjes voor de mede barefoot Tweaker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaEjo_5X4szGwnoO2vEtXRQC-7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4y7oqxs7pJ1o01Je7BiZkiXg.jpg?f=fotoalbum_large
Omat ik smalle voeten heb werd mij het vrouwenmodel aangeraden bij een Trackerschoen van Vivo, die ik eerder kocht bij B&M in Arnhem in maat 42. In mijn niet BF tijd kwam ik ook vaak bij maat 42 uit.

afgelopen week Online een bestelling gedaan gezien ik niet in de buurt van Arnhem woon.
Eerst maat 42 gekocht gezien ik daar andere Vivo's in heb. Veel te groot, nu maat 41. Lijkt mij nog steeds erg groot, wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmTkhU91yBD6Tq7AzYPm4Zn4Oxc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNh1I30a9i1U9gn5KZ4p9nVT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lxqHH4ablYK718sZvb-I1ZYjlg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wrd8Gx9jp3Q3klsB6lYLpDsZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Gezien zool van de schoen bobbelig is. vroeg ik mij af of dit kwaad kan voor de voetzool?

• Oon
  • Niet online
walterworld schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:10:
Zomer schoenen koop je in de winter! 8) :*) Er is nu een winter sale gaande bij B&M.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Vivobarefoot Ultra III Ladies Moonstone/Grey
Maat 41 vs 42, het rechter paar word terug gestuurd naar B&M.

Een tweetal vraagjes voor de mede barefoot Tweaker.
[Afbeelding]
Omat ik smalle voeten heb werd mij het vrouwenmodel aangeraden bij een Trackerschoen van Vivo, die ik eerder kocht bij B&M in Arnhem in maat 42. In mijn niet BF tijd kwam ik ook vaak bij maat 42 uit.

afgelopen week Online een bestelling gedaan gezien ik niet in de buurt van Arnhem woon.
Eerst maat 42 gekocht gezien ik daar andere Vivo's in heb. Veel te groot, nu maat 41. Lijkt mij nog steeds erg groot, wat vinden jullie?
[Afbeelding][Afbeelding]
Gezien zool van de schoen bobbelig is. vroeg ik mij af of dit kwaad kan voor de voetzool?
Normaal gesproken moet je je wijsvinger en middelvinger achter je hak kunnen steken met je voet helemaal naar voren, en met je voet helemaal naar achteren moet je duim net niet tussen je dikke teen en de voorkant van de schoen kunnen (dus als je vooraan duwt met je duim moet je je teen voelen).

Deze lijken mij dus nog zeker twee maten te groot, maar ik zou hier ook weinig vertrouwen in hebben, dat ziet er uit als heel goedkoop geproduceerd plastic. Waarom niet gewoon een mesh schoen (beetje zoals die groene op je eerste foto)? Die zijn ook heerlijk luchtig in de zomer.

• walterworld
Oon schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:22:
[...]

Normaal gesproken moet je je wijsvinger en middelvinger achter je hak kunnen steken met je voet helemaal naar voren, en met je voet helemaal naar achteren moet je duim net niet tussen je dikke teen en de voorkant van de schoen kunnen (dus als je vooraan duwt met je duim moet je je teen voelen).

Deze lijken mij dus nog zeker twee maten te groot, maar ik zou hier ook weinig vertrouwen in hebben, dat ziet er uit als heel goedkoop geproduceerd plastic. Waarom niet gewoon een mesh schoen (beetje zoals die groene op je eerste foto)? Die zijn ook heerlijk luchtig in de zomer.
Dit zijn waterschoenen, ga ik gebruiken voor kiezelstrand of een wandeling deels door water. Mesh lijkt mij daar minder geschikt voor. ;)

nog 2 maten kleiner. :o Maat 39 dus? Dat zijn 3 maten kleiner dan dat ik een ander model heb van Vivo.

• Oon
  • Niet online
walterworld schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:47:
[...]

Dit zijn waterschoenen, ga ik gebruiken voor kiezelstrand of een wandeling deels door water. Mesh lijkt mij daar minder geschikt voor. ;)

nog 2 maten kleiner. :o Maat 39 dus? Dat zijn 3 maten kleiner dan dat ik een ander model heb van Vivo.
Maar met goede waterschoenen zou je niet specifiek barefoot schoenen nodig moeten hebben, die zijn er ook van heel degelijk stof waar ook bijv. wetsuits van gemaakt worden. Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zelf fijn vindt, maar ik zou in deze schoenen weinig vertrouwen hebben op basis van alle onafgewerkte randjes..

En daar kom je dan wel op uit ja, deze zijn gewoon flink te groot nog.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:06
hey cool een barefoot draadje. Ik loop nu al een jaar of 5 op barefoot schoenen, maar loop al mijn hele leven thuis op blote voeten. Ik merk vaak dat er geen uniforme leest is qua schoenen binnen een en hetzelfde merk... Is dat ook jullie ervaring?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• walterworld
Paganstars schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:59:
hey cool een barefoot draadje. Ik loop nu al een jaar of 5 op barefoot schoenen, maar loop al mijn hele leven thuis op blote voeten. Ik merk vaak dat er geen uniforme leest is qua schoenen binnen een en hetzelfde merk... Is dat ook jullie ervaring?
Ik ervaar hier hetzelfde, zie een tweetal posts hierboven.
Drie keer een bestelling gedaan bij Barefoot & More om de juiste maat te krijgen. In een ander model van Vivobarefoot heb ik maat 42, in de waterschoenen van Vivo heb ik blijkbaar maat 40.

Heb twee paar teruggestuurd. Hier heb ik €5 aan verzendkosten voor moeten betalen, wat een goed teken is, verzenden is nooit gratis. Ze gaan de staat van de schoenen bekijken en binnen 10 dagen zou er geld terug op mijn rekening komen.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik word er gillend gek van… maar ik weet wel ondertussen bij de meeste merken en modellen mijn maat. Loop veel op merrell , xero, freet en barebarics. Heb ook wat groundies en 5 fingers maar hebben minder gebruik

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• walterworld
Even complimentje naar Saguaro barefoot! :)
Verkeerde maat besteld, merkte het meteen na 1x passen. Terwijl ik wel hun maat tabel heb aangehouden
Gratis nieuwe opgestuurd, mag het huidige paar houden. Top Service. 8)
Mocht je interesse hebben, kun ze overnemen via Vinted, link mag ik hier niet plaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uDzfrrROV6fORGEKdS_OIxiQMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvnWCV5rSgUuDJ5vrath7Ttx.jpg?f=fotoalbum_tile
Klikken voor groter

Wat een verschil met een oud paar die ik heb gevonden in mijn schoenen kast. :|
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7Dc2frTo2GD6RRTA_eKD19xPJc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rC5yzQmmIcmolPzdczHCnK4u.jpg?f=fotoalbum_tile

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
walterworld schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:17:
Even complimentje naar Saguaro barefoot! :)
Verkeerde maat besteld, merkte het meteen na 1x passen. Terwijl ik wel hun maat tabel heb aangehouden
Gratis nieuwe opgestuurd, mag het huidige paar houden. Top Service. 8)
Mocht je interesse hebben, kun ze overnemen via Vinted, link mag ik hier niet plaatsen
[Afbeelding]
Klikken voor groter

Wat een verschil met een oud paar die ik heb gevonden in mijn schoenen kast. :|
[Afbeelding]
welke maat heb je dan in de verkoop?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• walterworld
Boeryepes schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:38:
[...]

welke maat heb je dan in de verkoop?
Maat 40
Pagina: 1 2 Laatste