[Multi] Resident Evil 9: Requiem

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-03 21:58
Vandaag vrij genomen omdat ik een aantal afspraken heb lopen in de middag. Wat voor mij dus een ultieme kans is om Requiem meteen te spelen!

72gb in totaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26Otxo_3Hoq0H9jXgdegfjTsUbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gm1Ja0FPmK2putlFRhmzJApD.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Dat is best wel vreemd, ik kan bepaalde opties helemaal niet instellen. Zo is DLSS (niet dat ik een ander ga gebruiken) geforceerd en Ray Reconstruction kan ik dus ook niet aan of uit schakelen. Nu hoop ik dat deze gewoon aanstaat, hij staat op "on" dus.

EDIT Twee: Kan bevestigen dat het allemaal aanstaat. Ik behaal 70 tot 100 stabiele FPS in 4k resolutie met frame generation, DLSS en Ray reconstruction aan en alle settings op het hoogste. Totaal geen last van ghosting, input lag of kwaliteit verlies!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujA0eB8BFH0aJuJ5-TNkm3WrghU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cAtu04JgS2PWkrkRp75GC54.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 06:27 ]

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:38
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 06:05:
Vandaag vrij genomen omdat ik een aantal afspraken heb lopen in de middag. Wat voor mij dus een ultieme kans is om Requiem meteen te spelen!

72gb in totaal!

[Afbeelding]

EDIT: Dat is best wel vreemd, ik kan bepaalde opties helemaal niet instellen. Zo is DLSS (niet dat ik een ander ga gebruiken) geforceerd en Ray Reconstruction kan ik dus ook niet aan of uit schakelen. Nu hoop ik dat deze gewoon aanstaat, hij staat op "on" dus.

EDIT Twee: Kan bevestigen dat het allemaal aanstaat. Ik behaal 70 tot 100 stabiele FPS in 4k resolutie met frame generation, DLSS en Ray reconstruction aan en alle settings op het hoogste. Totaal geen last van ghosting, input lag of kwaliteit verlies!

[Afbeelding]
Lekker hoor! Dit zijn zeker games om lekker vrij te nemen ;)

Wat voor pc specs heb je? Zijn mooie getallen!

Ik ga het zonder frame gen doen, ik heb een 9800x3d, rtx3090 en speel op 1440p. Bij RE4 remake kreeg ik met gemak 120 fps op de hoogste settings. Ben benieuwd wat ik vanavond ga halen in Requiem.

• Toonen1988
jellybrah schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:40:
[...]

Lekker hoor! Dit zijn zeker games om lekker vrij te nemen ;)

Wat voor pc specs heb je? Zijn mooie getallen!

Ik ga het zonder frame gen doen, ik heb een 9800x3d, rtx3090 en speel op 1440p. Bij RE4 remake kreeg ik met gemak 120 fps op de hoogste settings. Ben benieuwd wat ik vanavond ga halen in Requiem.
I9 14900kf en RTX 4080. Helemaal op het begin zat ik rond de 60 FPS stabiel. Eenmaal in het hotel en daarna, 80 tot 100 FPS. Het enige nadeel is de soort van "grain" filter die je niet kunt uitzetten en geen FOV slider.

De path tracing belichting is weer top notch! Het enige wat weer een beetje vreemd is, wanneer je in een donkere ruimte bent, verlicht Grace op met ongeveer één meter rondom haar in third person. Dat is weer een beetje jammer, alsof er een lamp boven haar hoofd hangt. Dit hadden ze van mij eruit mogen laten.

EDIT: Ik zie nu toch een rare artifact in Grace haar en haar kleren in de eerste screenshot. Dat heb ik totaal niet ingame, maar verschijnen wel op screenshots. Wel is deze screenshot onder het lopen gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNFaaOh6Oujm-6XMhvL2Tk5lB30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXrzoyP7m9NQPsdNu7TfsJFl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKtVAI4ZDtyD6xlu8P1DCCqFSZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdGGLyG76kW5eFYbsUISYPNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBD_jv2HHGG9rPwqQXMRaY5ZTgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ln3Jt8hEAQMmIrO8Pa6sZKL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dForqCQ_w8kFnxgLEzBTnmKcbwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkLH67uXlpVdLkMcPkFocyg5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQFbUdKzo1WIKwX_OoVAYn1V5Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVGw45gJQ3Mr0sMeMGm60N7A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 09:29 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:20

Piggen

Lekker bakkie

Wellicht dat veel mensen het al wisten, maar misschien toch een tip: vanwege allerlei acties (MSI, Asus, Nvidia) staan er op Marktplaats (en soms V&A) de nodige keys (PC) te koop voor een paar tientjes minder dan via Steam.

Ben zelf veel te bang om dit te spelen (daarom mijn key van Asus gelijk weer verkocht), maar vind de lore van RE wel altijd interessant. Veel plezier allemaal :)

[ Voor 27% gewijzigd door Piggen op 27-02-2026 12:49 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Graphics op de PS5 zien er overigens wel echt ziek goed uit, op een gegeven moment zijn er wat in-game close-ups van Leon en dan zie je gewoon alle losse haartjes op z'n gezicht, heel tof!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik kan vanavond ook aan de slag, Deluxe Edition net ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHNo7ixTExysMxp8jjN_qHpOrLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOZ2aXMI01PeTCLcBplHdBpt.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:41
Ik ben pas sinds de RE2 Remake fan van deze serie 😅 die heb ik destijds uitgespeeld. Nu heb ik RE7 en RE8 uitgespeeld en kan ik verder met Re4 Remake, daarna eindelijk beginnen met Requiem 😁

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-03 12:25
DM89 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:20:
Ik ben pas sinds de RE2 Remake fan van deze serie 😅 die heb ik destijds uitgespeeld. Nu heb ik RE7 en RE8 uitgespeeld en kan ik verder met Re4 Remake, daarna eindelijk beginnen met Requiem 😁
Ik speel de games sinds de eerste deel van 96. Maar in 97 voor het eerst gespeeld. Was eigenlijk te jong ervoor. Maar ik ben altijd een fan van Horror games en films geweest.
Mijn moeder keek het altijd, en toen keek ik gewoon mee op mijn 8 jarige leeftijd.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:41
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:54:
[...]

Ik speel de games sinds de eerste deel van 96. Maar in 97 voor het eerst gespeeld. Was eigenlijk te jong ervoor. Maar ik ben altijd een fan van Horror games en films geweest.
Mijn moeder keek het altijd, en toen keek ik gewoon mee op mijn 8 jarige leeftijd.
Ik was pas 7 in 1996 haha, ben blij dat ze de remake's hebben gemaakt! Ben ook wel fan van horror games, vond de Silent Hill 2 remake ook goed!

Requiem ziet er ook weer erg goed uit dus kan iet wachten 😁

• DeadPhoenix86
  • Laatst online: 07-03 12:25
DM89 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:58:
[...]

Ik was pas 7 in 1996 haha, ben blij dat ze de remake's hebben gemaakt! Ben ook wel fan van horror games, vond de Silent Hill 2 remake ook goed!

Requiem ziet er ook weer erg goed uit dus kan iet wachten 😁
Ik was 11 in 97.
Maar toch heeft mijn moeder de game voor mij gekocht.
Helaas is ze in 2023 overleden. Bedankt ma voor al die goeie jaren.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03 09:17
Ik ben een oude (43) kerel die al vanaf begin mee doet met Resident Evil.
De 1e deel was destijds revolutionair hoe het destijds uit zag.
Betreft graphics was het ver voor zijn tijd.

Terug ontopic mijne RE 9 heb ik nog niet ontvangen :(

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:24
Hier zojuist de Switch 2 Generations Pack binnen gekregen :). Game is aan het downloaden, maar gaat via Nintendo niet zo snel (of de servers zijn druk met Pokemon en RE9). Vanavond maar beginnen 8)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ook ik kon het niet laten. Heb even terug als eerste RE ooit deel 7 gespeeld en vorige week deel 8 uitgespeeld. Toffe games. Wilde eigenlijk even wachten met 9 maar na alle lovende reviews... Waarom niet :+. Hier de PC versie gekocht maar pluim voor Capcom dat ze een game uit hebben gebracht die zelfs op de Switch 2 uitstekend lijkt de draaien en er beter uit ziet dan de Series S.

Straks aan de slag!

• Starscreamer
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:05:
Ook ik kon het niet laten. Heb even terug als eerste RE ooit deel 7 gespeeld en vorige week deel 8 uitgespeeld. Toffe games. Wilde eigenlijk even wachten met 9 maar na alle lovende reviews... Waarom niet :+. Hier de PC versie gekocht maar pluim voor Capcom dat ze een game uit hebben gebracht die zelfs op de Switch 2 uitstekend lijkt de draaien en er beter uit ziet dan de Series S.

Straks aan de slag!
Aan de andere kant de Switch2 is ruim 5 jaar later als de andere consoles uitgekomen O-)
Je kan zelfs RE games al spelen op je iPhone dus zo heel knap vind ik het ook weer niet :X

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:23
Over 12 min kan ik ook aan de gang met de Switch 2 versie.Was mooi op tijd binnen vandaag.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezweqqggbV3wr8vwjK-a7rfMBvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4If15fYlkKMacygLRpiO3qj.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er met Path Tracing echt geweldig uit maar helaas wel vrij veel stutters op PC met max settings, DLSS Performance en FGx2 op een 5080. Geen idee waar het aan ligt, maar lees op Reddit wel meer mensen met dezelfde klachten.

• Hotman
Starscreamer schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:37:
[...]

Aan de andere kant de Switch2 is ruim 5 jaar later als de andere consoles uitgekomen O-)
Je kan zelfs RE games al spelen op je iPhone dus zo heel knap vind ik het ook weer niet :X
De Switch 2 is nog steeds een hybride handheld console. Op YouTube heb ik een paar vergelijkingsvideo's bekeken en dan komt de Switch 2 heel dicht in de buurt vande Series S. Het is wel degelijk knap wat Capcom gedaan heeft met de engine. (Of de rest van de ontwikkelaars buiten Nintendo om zijn heel slecht in optimaliseren). De UE5 engine heeft veel meer problemen op de Switch 2.

Mag mijn pret vanavond niet drukken :*) ondanks mijn Series X game ik veel meer op mijn Switch 2 waardoor de keuze makkelijk was naar alle previews over de stabiliteit

• Toonen1988
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:23:
[Afbeelding]

Ziet er met Path Tracing echt geweldig uit maar helaas wel vrij veel stutters op PC met max settings, DLSS Performance en FGx2 op een 5080. Geen idee waar het aan ligt, maar lees op Reddit wel meer mensen met dezelfde klachten.
Dat is apart, want ik heb een RTX 4080 en heb stabiele FPS zonder stutters, framedrops met Path Tracing geactiveerd. Misschien een driver of specifiek GPU probleem.

Ik speel in 4k met alle instellingen op het hoogste. De begin scene zat stabiel op 60fps. Eenmaal in het hotel, zat ik meteen op 80 tot 100 fps..

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 15:51 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:49:
[...]

Dat is apart, want ik heb een RTX 4080 en heb stabiele FPS zonder stutters, framedrops met Path Tracing geactiveerd. Misschien een driver of specifiek GPU probleem.

Ik speel in 4k met alle instellingen op het hoogste. De begin scene zat stabiel op 60fps. Eenmaal in het hotel, zat ik meteen op 80 tot 100 fps..
Na een restart en zonder PT geen stutters meer. Zo weer eens PT aanzetten en kijken wat er gebeurt, maar met alleen RT ook een lust voor het oog en een hele goede framerate zonder framegen… Dus dat is ook zeker het proberen waard!

E: PT weer aan en draait al een zonnetje. Ik heb wel de Steam overlay uitgeschakeld, misschien dat die de oorzaak was. Zwaar indrukwekkend wat ze met de RE engine hebben weten te bereiken. Buiten dat een héle vette game!

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 27-02-2026 16:13 ]

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:48

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

edit : video bevat alleen het begin van de game en is dus spoiler vrij.
Rustige en uitgebreide video over pc (42min) met meerdere GPUs. Spoiler : de amd 9070 doet 1440p maxed met high RT makkelijk 100fps met FSR4 quality.

Game loopt als een zonnetje op zelfs de 8GB kaarten.

[ Voor 10% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 27-02-2026 16:04 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Toonen1988
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:59:
[...]

Na een restart en zonder PT geen stutters meer. Zo weer eens PT aanzetten en kijken wat er gebeurt, maar met alleen RT ook een lust voor het oog en een hele goede framerate zonder framegen… Dus dat is ook zeker het proberen waard!
Ik weet nog niet of Resident Evil 9: Requiem volledig ray tracing gebruikt. Veel moderne games gebruiken namelijk alleen gedeeltelijke ray tracing. In die gevallen worden specifieke effecten, zoals reflecties, schaduwen of zonlicht berekent met Ray Tracing, terwijl de rest van de belichting nog steeds via rasterization gebeurt. Daarom merk je vaker veel verschil in performance tussen Ray Tracing en Path Tracing. Sommige games maken wel alleen gebruik van Ray Tracing, dit wordt dan full Ray Tracing genoemd.

Path Tracing is hetzelfde als Ray Tracing maar is meer geavanceerd. Path Tracing maakt gebruik van een algorithm van hoe de ray's rond bouncen in een scene. Bij Path Tracing wordt helemaal geen rasterization meer gebruikt, voor zowel direct als indirect belichting. Ook kan Path Tracing nog meer rond bouncen dan Ray Tracing en kan het ook de kleur en informatie aanpassen bij elke bounce, afhankelijk van de oppervlakte. Dit resulteert in veel realisticher beeld en voelt het veel natuurlijker aan voor je oog en hersens.

Ook hoeven ontwikkelaars geen technieken meer toe te passen, zoals reflecties, ambient occlusion, shadow mapping, light mapping etc. Alles wordt nu automatisch gerendered en lost ook problemen zoals light bleeding op.

Alleen het vraagt meer van de GPU. Nog geen enkel hardware is in staat om miljoenen ray's te renderen die in een scene rond bouncen. Daarom hebben we DLSS, Frame Generation en Ray Reconstruction eenmaal nodig. Maar de echte krachtpatser zit in ReSTIR, een compeet nieuwe render techniek.

Voor de geïnteresseerde (moet er zelf ook nog wat meer erin verdiepen)

https://research.nvidia.c...ng-real-time-path-tracing

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 16:33 ]

• jori040
WAUW! de Switch 2 versie blaast mij echt weg.Een andere reden dat ik op third-party gebied graag voor een switch 2 versie ga is omdat ik ook erg fan ben van de pro-controller.

De Switch Pro-controller en die van de 360 zijn de beste die er gemaakt zijn.

Heerlijk om Final Fanntasy 7 remake en nu de Resi games op een N console te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 27-02-2026 16:31 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:26:
[...]

Ik weet nog niet of Resident Evil 9: Requiem volledig ray tracing gebruikt. Veel moderne games gebruiken namelijk alleen gedeeltelijke ray tracing. In die gevallen worden specifieke effecten, zoals reflecties, schaduwen of zonlicht berekent met Ray Tracing, terwijl de rest van de belichting nog steeds via rasterization gebeurt. Daarom merk je vaker veel verschil in performance tussen Ray Tracing en Path Tracing. Sommige games maken wel alleen gebruik van Ray Tracing, dit wordt dan full Ray Tracing genoemd.

Path Tracing is hetzelfde als Ray Tracing maar is meer geavanceerd. Path Tracing maakt gebruik van een algorithm van hoe de ray's rond bouncen in een scene. Bij Path Tracing wordt helemaal geen rasterization meer gebruikt, voor zowel direct als indirect belichting. Ook kan Path Tracing nog meer rond bouncen dan Ray Tracing en kan het ook de kleur en informatie aanpassen bij elke bounce, afhankelijk van de oppervlakte. Dit resulteert in veel realisticher beeld en voelt het veel natuurlijker aan voor je oog en hersens.

Ook hoeven ontwikkelaars geen technieken meer toe te passen, zoals reflecties, ambient occlusion, shadow mapping, light mapping etc. Alles wordt nu automatisch gerendered en lost ook problemen zoals light bleeding op.

Alleen het vraagt meer van de GPU. Nog geen enkel hardware is in staat om miljoenen ray's te renderen die in een scene rond bouncen. Daarom hebben we DLSS, Frame Generation en Ray Reconstruction eenmaal nodig. Maar de echte krachtpatser zit in ReSTIR, een compeet nieuwe render techniek.

Voor de geïnteresseerde (moet er zelf ook nog wat meer erin verdiepen)

https://research.nvidia.c...ng-real-time-path-tracing
Ik zit zelf ook redelijk diep in de RT rabbit hole ;). Ik vind de RT implementatie in RE9 erg goed. Komt denk ik ook vanwege de statische aard van de game (geen dynamische day/night cycle bijvoorbeeld). In Cyberpunk zie je behoorlijk grote verschillen tussen "gewoon" RT waar alleen de reflecties en (een deel van de) schaduwen raytraced zijn, en RT Overdrive/PT waar de hele global illumination ook raytraced is. In RE9 lijkt dat minder het geval en zoals je aangeeft, PT verlaagt mijn framerate met de helft t.o.v. RT.

• Toonen1988
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:09:
[...]

Ik zit zelf ook redelijk diep in de RT rabbit hole ;). Ik vind de RT implementatie in RE9 erg goed. Komt denk ik ook vanwege de statische aard van de game (geen dynamische day/night cycle bijvoorbeeld). In Cyberpunk zie je behoorlijk grote verschillen tussen "gewoon" RT waar alleen de reflecties en (een deel van de) schaduwen raytraced zijn, en RT Overdrive/PT waar de hele global illumination ook raytraced is. In RE9 lijkt dat minder het geval en zoals je aangeeft, PT verlaagt mijn framerate met de helft t.o.v. RT.
Dat is iets wat ik ook op internet lees. Daarom heb ik zo'n vermoeden dat RE9: Requiem ook nog altijd rasterisatie gebruikt bij RT. Tot nu toe heb ik alleen met PT gespeeld.

Het is ook apart dat ik geen artifact of ghosting heb in beeld, maar wel merkbaar is op screenshots.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 17:45 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:49
Zijn beide characters eigenlijk in 3rd person te spelen? Zo ja, dan overweeg ik nog wel de Ps5 versie. Mooie graphics, met uitstekende haptic feedback wat ik zo gelezen heb.

• jori040
vinom schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:20:
Zijn beide characters eigenlijk in 3rd person te spelen? Zo ja, dan overweeg ik nog wel de Ps5 versie. Mooie graphics, met uitstekende haptic feedback wat ik zo gelezen heb.
Ja het mooie aan dit deel is dat je idd kan kiezen.
Zelf ben ik van de first-person maar gezien Leon meer actie gameplay heeft kan het best zijn dat ik die dan toch in 3rd person ga spelen.

Omdat de Pokemon stream er ff is tussen gekomen heb ik nog niet heel veel kunnen spelen.

• Hotman
Wat ik gelezen heb kun je bij beide personages kiezen tussen first en third person. Met het advies van Capcom om met Grace first person en met Leon third person te spelen.

• Toonen1988
Ik heb Grace third person en Leon first person. Ik kan het best wel begrijpen dat first person meer immersie is, maar om toch de RE vibe te hebben, speel ik met Grace first person. Leon is meer actie gericht, dan speel ik het first person.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier Grace 1st en Leon 3rd. Vind de afwisseling nice en dit is wat de game aanraadde dus why not.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:17
Zoo eerste paar uurtjes op de Switch2 zitten erop.

Merk dat ik in het begin altijd wat voorzichtig ben met RE games omdat ik helemaal geen fan ben van Horror. Moet eerst een paar keer goed verschoten zijn voordat ik met een gerust hard elke deur kan openen :p

Geluid stond super zacht dus heb het geluid van de Dolby Atmos flink omhoog gezet, even later trapte ik tegen een blikje aan en mijn hart zat direct in mijn keel..

Maar poh wat een vette game is het weer zeg, en dat zelfs op de Switch2.

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:30
Ik ben zelf ook begonnen met Grace in first-person, maar ben uiteindelijk toch geswitcht naar third-person. Dat speelde voor mijn gevoel toch net wat lekkerder.

Ben in ieder geval blij dat je nu zelf een keuze hebt.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-03 06:27

Audione0

Strijdt der titanen

Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:23:
[Afbeelding]

Hier een 4070ti super en geen stutters oid met pathracing aan. Speel op de hoogste settings@3440x1440. DLSS op quality en kom op de scene waar jij je screenshot heb gemaakt op ~59fps

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Audione0 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:58:
[...]

Hier een 4070ti super en geen stutters oid met pathracing aan. Speel op de hoogste settings@3440x1440. DLSS op quality en kom op de scene waar jij je screenshot heb gemaakt op ~59fps
Het lijkt aan frame generation te liggen, uitgeschakeld en het draait soepeltjes, helaas (natuurlijk) met een lagere framerate dan met FG.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-03 06:27

Audione0

Strijdt der titanen

Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:09:
[...]

Het lijkt aan frame generation te liggen, uitgeschakeld en het draait soepeltjes, helaas (natuurlijk) met een lagere framerate dan met FG.
spoiler:
Wat heb zijn je fps in het hotel, bij mij rond de 90fps

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Toonen1988
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:09:
[...]

Dat is eigenlijk het nadeel van FG. Wanneer je een lagere FPS hebt en dan FG gebruikt, heeft dat een wederzijds effect. Dan creëert het input lag of rare, misvormde frames. FG kan ik alleen aanraden als je al een hogere, stabielere FPS hebt, om toch nog iets soepelere gameplay te krijgen.

Wanneer je bijv. op 30FPS FG gebruikt, renderd je GPU nog altijd 30 frames. De rest wordt dan aangevuld met interpolated frames die geen nieuwe input informatie bevatte. Dat creëert de input lag. Ook voelt het dan minder responsief aan dan als je FG boven 60+ FPS gebruikt.

Met andere woorden, als je GPU 30 FPS rendert en je zet FG aan om naar 60 FPS te gaan (even als voorbeeld), dan bevat 30 frames van de 60 frames geen input.

Als je met DLSS en RR (RR alleen wanneer RT of PT belichting gebruikt) geen +60FPS krijgt, dan heeft FG eigenlijk geen zin meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 21:38 ]

• jori040
Ben me toch al een paar keer kapot geschrokken!
De gameplay switch tussen Grace & Leon werkt verrassend goed.

• Sefaex
Kijk 'm shinen dan! :D

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:06
Piggen schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:35:
Wellicht dat veel mensen het al wisten, maar misschien toch een tip: vanwege allerlei acties (MSI, Asus, Nvidia) staan er op Marktplaats (en soms V&A) de nodige keys (PC) te koop voor een paar tientjes minder dan via Steam.

Ben zelf veel te bang om dit te spelen (daarom mijn key van Asus gelijk weer verkocht), maar vind de lore van RE wel altijd interessant. Veel plezier allemaal :)
ik heb een Nvidia code, mocht iemand interesse hebben stuur maar een DM.

• jellybrah
DM89 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:20:
Man wat zou ik willen dat ik jou was (games voor het eerst kunnen spelen). Ik zou echt wel eerst de originele RE4 spelen, om die ervaring eerst maar te hebben. Werkelijk waar de perfecte game! :D

• jellybrah
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:51:
[...]

I9 14900kf en RTX 4080. Helemaal op het begin zat ik rond de 60 FPS stabiel. Eenmaal in het hotel en daarna, 80 tot 100 FPS. Het enige nadeel is de soort van "grain" filter die je niet kunt uitzetten en geen FOV slider.

De path tracing belichting is weer top notch! Het enige wat weer een beetje vreemd is, wanneer je in een donkere ruimte bent, verlicht Grace op met ongeveer één meter rondom haar in third person. Dat is weer een beetje jammer, alsof er een lamp boven haar hoofd hangt. Dit hadden ze van mij eruit mogen laten.

EDIT: Ik zie nu toch een rare artifact in Grace haar en haar kleren in de eerste screenshot. Dat heb ik totaal niet ingame, maar verschijnen wel op screenshots. Wel is deze screenshot onder het lopen gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn goeie resultaten. Ziet er gelikt uit.
Gelukkig is dat bij mij ook het geval, op 1440P haal ik in de stad (het begin) slechts 40-50ish fps, maar het zijn ook wel extreem dikke graphics die ze daar op het scherm moeten toveren. Eenmaal binnen een steady 110-120 fps dus dat is helemaal prima

Er gister 6 uur aan kunnen besteden. Ik werd echt blij verrast door Grace haar levels, typisch RE2 remake style en leveldesign. Helaas heb ik alles compleet gecleared daar met haar
spoiler:
en was er dus 0,0 over om te doen daarna met Leon, dat vond ik wel een beetje slecht bedacht.. ik kon dus even die kapotte deuren openmaken die voor Leon waren en door naar het volgende..

• Rijstbal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-03 12:15
Gisteravond even een paar uurtjes gespeeld. Ik was onder de indruk van het stukje waar
spoiler:
je met Grace opzoek moest gaan naar een schroevendraaier terwijl je achteraan wordt gezeten door een monster. Ik dacht veilig te zijn in het eerste kamertje met verlichting. Tot dat de verlichting uitging.
Dat triggerde gelijk een fight or flight response. Hele toffe leveldesign.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Rijstbal schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:34:
Gisteravond even een paar uurtjes gespeeld. Ik was onder de indruk van het stukje waar
spoiler:
je met Grace opzoek moest gaan naar een schroevendraaier terwijl je achteraan wordt gezeten door een monster. Ik dacht veilig te zijn in het eerste kamertje met verlichting. Tot dat de verlichting uitging.
Dat triggerde gelijk een fight or flight response. Hele toffe leveldesign.
Oh man dat heeft mij ook echt de stuipen op het lijf gejaagd. Ik vond de “jumpscares” in dit gedeelte ook erg geslaagd.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:34:
[...]

Dat is eigenlijk het nadeel van FG. Wanneer je een lagere FPS hebt en dan FG gebruikt, heeft dat een wederzijds effect. Dan creëert het input lag of rare, misvormde frames. FG kan ik alleen aanraden als je al een hogere, stabielere FPS hebt, om toch nog iets soepelere gameplay te krijgen.

Wanneer je bijv. op 30FPS FG gebruikt, renderd je GPU nog altijd 30 frames. De rest wordt dan aangevuld met interpolated frames die geen nieuwe input informatie bevatte. Dat creëert de input lag. Ook voelt het dan minder responsief aan dan als je FG boven 60+ FPS gebruikt.

Met andere woorden, als je GPU 30 FPS rendert en je zet FG aan om naar 60 FPS te gaan (even als voorbeeld), dan bevat 30 frames van de 60 frames geen input.

Als je met DLSS en RR (RR alleen wanneer RT of PT belichting gebruikt) geen +60FPS krijgt, dan heeft FG eigenlijk geen zin meer.
Ik heb de luxe dat ik een 5080 en 9800X3D heb. Dus ook zonder FG zit ik qua framerates ver boven de 60, alleen wel onder de 144 (de max refreshrate van mijn monitor). Ik heb het er in dit type game dan graag voor over om gewoon 2xFG aan te zetten voor een zo vloeiend mogelijke ervaring. bijkomend voordeel dat mijn GPU dan niet continu op 100% zit en iets stiller / koeler blijft. Mijn PC is echt een straalkacheltje met PT aan, maar goed, dat ken ik wel uit o.a. Cyberpunk :+.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb gisteren ongeveer 2 uur gespeeld, man de game bevatlt me echt goed, ook wel wat leuke creepy momenten in de game.
spoiler:
Ben nu in de eastwing en heb net het armband met level 1 rechten bemachtigd.
Via settings kun je dat aanpassen, standaart staat Grace op First persone en Leon op Thirt, ik zelf vind deze instelling wel beter zo, gezien de een meer op actie is en de andere meer op sluipen. Maar mocht je dat willen aanpassen, dan kan dat via settings.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:36

MazeWing

The plot thickens...

Voor de mensen die zich storen aan de fov (en film grain) en dit willen aanpassen:
- download de RE9.zip van de nightly build van REFramework (https://github.com/praydog/REFramework-nightly/releases)
- geen film grain: https://www.nexusmods.com/residentevilrequiem/mods/18
Van de RE9.zip hoef je enkel het bestand "dinput8.dll" in de Resident Evil Requiem map te zetten.

Ik heb nu de fov op 60 staan (horizontaal is dit een fov van 90) en het is echt een wereld van verschil!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Toonen1988
MazeWing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:37:
Voor de mensen die zich storen aan de fov (en film grain) en dit willen aanpassen:
- download de RE9.zip van de nightly build van REFramework (https://github.com/praydog/REFramework-nightly/releases)
- geen film grain: https://www.nexusmods.com/residentevilrequiem/mods/18
Van de RE9.zip hoef je enkel het bestand "dinput8.dll" in de Resident Evil Requiem map te zetten.

Ik heb nu de fov op 60 staan (horizontaal is dit een fov van 90) en het is echt een wereld van verschil!
Inderdaad, 60 fov is echt beter. Ik heb ook de 'grain' weggehaald.

EDIT: Ik merk wel dat de UI een beetje out of place is nu dat ik FOV op 60 heb gezet. De 'F' knop en het rondje waar je een actie kunt uitvoeren, zweeft meer rond in het beeld. Ook wanneer je een computer gebruikt, wordt het helemaal uitgezoemd.

Standaard FOV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6_I-POusoqHfvJaFVlbDuDF2T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbJTvmLa8kXu2bVsIoMNlzoc.jpg?f=fotoalbum_large

60 FOV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUFpoxHTD25_91axNBMjla92SCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hXwq2ntOf5rQeY92G8nuAdc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 28-02-2026 16:21 ]

• MVA.
  • Laatst online: 07-03 20:31
Had de generation pack bij fnac op pre-order maar is gisteren geannuleerd 🫠 Ben nu in de twijfel om even te wachten of ik de bundel ergens anders kan vinden of gewoon de digitale bundel bestel

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03 14:27
Zo, ik heb zojuist de game uitgespeeld Lang geleden dat ik zo in een game werd gezogen (totale speeltijd in steam 15 uur, in-game ongeveer 9). Ik heb rustig m'n tijd genomen, maar toch nog wel wat zaken gemist zag ik. Maar goed, ik zal deze game zeker nog een keer of twee uitspelen. Ik heb nu 31 achievements unlocked, platinum zal hem wel niet worden want dat daarvoor moet ik hem zeker nog 3x spelen.

Dit is denk ik (even laten bezinke), en dan wel vanaf de remakes, 1 van mijn favoriete RE games. In ieder geval vind ik hem beter dan dan de 4 remake, maar de 2 remake durf ik niet te zeggen. Die heb ik zovaak gespeeld dat ik hem op standaard in 2 uur speedrun.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is de teruggetrokken nvidia-driver. Met Ray Tracing en DLSS had ik toch wel wat texture-problemen her en der. Op path-tracing verder geen problemen, alleen dat sommige stukken echt te zwaar zijn voor m'n 4080-super. De Grace-stukken gaan prima met path-tracing maar sommige Leon secties had ik toch maar 80 fps (en dat is rond de 40 native dan)......

Tweede nadeel is dat ik de game veel te makkelijk vind. Ik had eigenlijk altijd genoeg ammo en bij leon eigenlijk altijd teveel. Ook was het vrij eenvoudig om alle upgrades te vinden.

Voor een game zoals RE wil ik voor framegen echt minimaal 45 fps (en dat is de harde ondergrens). Het liefst rond de 60 natuurlijk.

Benieuwd of RT met de nieuwe nvidia-driver wel fixed is.

[ Voor 45% gewijzigd door Adlermann op 28-02-2026 17:09 ]

• Sefaex
Ik had pas na een tijdje door hoe je moet voorkomen dat zombies
spoiler:
muteren.
Vrij irritant als ze eenmaal zijn gemuteerd. Vooral als je zuinig met je kogels wilt zijn. Schiet je een heel magazijn leeg, zijn ze nog niet dood :P
Adlermann schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:01:
Zo, ik heb zojuist de game uitgespeeld Lang geleden dat ik zo in een game werd gezogen (totale speeltijd in steam 15 uur, in-game ongeveer 9). Ik heb rustig m'n tijd genomen, maar toch nog wel wat zaken gemist zag ik. Maar goed, ik zal deze game zeker nog een keer of twee uitspelen. Ik heb nu 31 achievements unlocked, platinum zal hem wel niet worden want dat daarvoor moet ik hem zeker nog 3x spelen.

Dit is denk ik (even laten bezinke), en dan wel vanaf de remakes, 1 van mijn favoriete RE games. In ieder geval vind ik hem beter dan dan de 4 remake, maar de 2 remake durf ik niet te zeggen. Die heb ik zovaak gespeeld dat ik hem op standaard in 2 uur speedrun.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is de teruggetrokken nvidia-driver. Met Ray Tracing en DLSS had ik toch wel wat texture-problemen her en der. Op path-tracing verder geen problemen, alleen dat sommige stukken echt te zwaar zijn voor m'n 4080-super. De Grace-stukken gaan prima met path-tracing maar sommige Leon secties had ik toch maar 80 fps (en dat is rond de 40 native dan)......

Tweede nadeel is dat ik de game veel te makkelijk vind. Ik had eigenlijk altijd genoeg ammo en bij leon eigenlijk altijd teveel. Ook was het vrij eenvoudig om alle upgrades te vinden.

Voor een game zoals RE wil ik voor framegen echt minimaal 45 fps (en dat is de harde ondergrens). Het liefst rond de 60 natuurlijk.

Benieuwd of RT met de nieuwe nvidia-driver wel fixed is.
Ik vind het sowieso moeilijk om deze game te ranken, aangezien Code Veronica en deel 1 ook tot mijn favoriete games behoren. Maar als je puur naar de releases van de laatste jaren kijkt, denk ik dat deze bijna net zo goed is als de RE4 Remake.

RE2 Remake > RE4 Remake / RE9 > RE7 - RE Village. Wel jammer dat er geen mercenaries mode is. Maar Capcom kennende kan dat later altijd nog komen.

P.S. Moet hem trouwens nog uitspelen.

[ Voor 80% gewijzigd door Sefaex op 28-02-2026 17:12 ]

• jellybrah
Pfoe gelukkig zijn de levels met Leon later ook heel groot. Racoon city was exact wat ik had gehoopt.. ik had uiteindelijk liever een complete game met Leon gewild, grace vond ik gewoon echt 2 stappen achteruit qua ervaring.

Grafisch onvoorstelbaar mooi. En devs die verantwoordelijk waren voor het level design: petje af!

Capcom kan beter hun RE engine verhandelen. Wat een gedrocht is UE5 vergeleken hiermee.

• Hotman
MVA. schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:26:
Had de generation pack bij fnac op pre-order maar is gisteren geannuleerd 🫠 Ben nu in de twijfel om even te wachten of ik de bundel ergens anders kan vinden of gewoon de digitale bundel bestel
Wat ik hier las is wel dat de bundel maar "tijdelijk" is. Volgens mij tot 31 maart. Dat zal dan in ieder geval voor digitaal gelden. Fysiek kan een winkel nog wel een voorraad hebben. Succes in ieder geval met de zoektocht

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:36

MazeWing

The plot thickens...

Toonen1988 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:08:
[...]

Inderdaad, 60 fov is echt beter. Ik heb ook de 'grain' weggehaald.

EDIT: Ik merk wel dat de UI een beetje out of place is nu dat ik FOV op 60 heb gezet. De 'F' knop en het rondje waar je een actie kunt uitvoeren, zweeft meer rond in het beeld. Ook wanneer je een computer gebruikt, wordt het helemaal uitgezoemd.

Standaard FOV.

[Afbeelding]

60 FOV.

[Afbeelding]
Hmmm, was me nog niet opgevallen.

Ik raad je trouwens aan lens dirt uit te zetten evenals distortion + chromatic abberation :r Dat ziet er zoveel scherper uit zonder!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren ook weer 2 uur gespeeld, ben nu aangekomen in een kelder, het is dat ik vroeg moest stoppen omdat ik om 05:00 vandaag er weer uit moest om te werken, maar de game bevalt erg goed, heb me toch al een paar keer goed verschrokken :D

• Toonen1988
Ik zie veel negatieve reacties over Grace Ashcroft.
spoiler:
Ik zie veel negatieve reacties over Grace. Ik heb het spel nog niet volledig uitgespeeld, dus ik weet niet hoe haar verhaal eindigt. Toch krijg ik het gevoel dat ze haar bewust neerzetten als een onervaren persoon met een trauma. Ze is zenuwachtig, onzeker en erg terughoudend, en het lijkt erop dat ze moeite heeft met sociale interactie. Ook heb ik nog nooit een politie of FBI agent een dienstwapen in hun rugzak zien dragen.

Het probleem dat Capcom hier mogelijk creëert, is dat de nadruk erg sterk ligt op haar kwetsbaarheid en gedrag en blijft herhalen door de hele game heen. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met character development en de bedoeling om haar in de loop van meerdere delen te laten groeien en veranderen. Op dit moment kan dat overkomen alsof ze minder competent is dan je van een FBI agent zou verwachten. Door het herhalende gedrag en de nadruk die Capcom erop legt, kan dit een averechts effect hebben op spelers. Capcom probeert gewoon te hard om een bepaald beeld te creëren waardoor het averechts werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 01-03-2026 14:23 ]

• jellybrah
Toonen1988 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:17:
spoiler:
Ik zie veel negatieve reacties over Grace. Ik heb het spel nog niet volledig uitgespeeld, dus ik weet niet hoe haar verhaal eindigt. Toch krijg ik het gevoel dat ze haar bewust neerzetten als een onervaren persoon met een trauma. Ze is zenuwachtig, onzeker en erg terughoudend, en het lijkt erop dat ze moeite heeft met sociale interactie. Ook heb ik nog nooit een politie of FBI agent een dienstwapen in hun rugzak zien dragen.

Het probleem dat Capcom hier mogelijk creëert, is dat de nadruk erg sterk ligt op haar kwetsbaarheid en gedrag en blijft herhalen door de hele game heen. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met character development en de bedoeling om haar in de loop van meerdere delen te laten groeien en veranderen. Op dit moment kan dat overkomen alsof ze minder competent is dan je van een FBI agent zou verwachten. Door het herhalende gedrag en de nadruk die Capcom erop legt, kan dit een averechts effect hebben op spelers. Capcom probeert gewoon te hard om een bepaald beeld te creëren waardoor het averechts werkt.
Als karakter vind ik haar heel tof. De gameplay is helaas totaal niet mijn ding. Gelukkig word er op tijd geschakeld in de game.

• jellybrah
Linksquest schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:13:
Gisteren ook weer 2 uur gespeeld, ben nu aangekomen in een kelder, het is dat ik vroeg moest stoppen omdat ik om 05:00 vandaag er weer uit moest om te werken, maar de game bevalt erg goed, heb me toch al een paar keer goed verschrokken :D
Haha welke van de 10 kelders? :D

• DennusB
  • Niet online
Ik vind het een heerlijke game, maar wel ERGGGGG weinig kogels. Op een gegeven moment was m'n mes ook weg en dan kan je dus niets? Niet slaan?

Heb net de west-wing doorgespeeld, alleen dat laatste "kristal" ding nog voor die deur! Ben benieuwd

• Toonen1988
DennusB schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:15:
Ik vind het een heerlijke game, maar wel ERGGGGG weinig kogels. Op een gegeven moment was m'n mes ook weg en dan kan je dus niets? Niet slaan?

Heb net de west-wing doorgespeeld, alleen dat laatste "kristal" ding nog voor die deur! Ben benieuwd
Apart, ik heb meer dan genoeg ammo. Waar jij nu bent, had ik vrijwel alle vijanden uitgeschakeld. Elke keer dat ik een tweede stack ammo kreeg (je kunt maar maximaal 50 kogels stacken), stopte ik die in de grote box, om plek te besparen.

Toen ik eenmaal uit dat gebouw was en richting het volgende gebied ging, had ik één volledige stack en zaten er bijna 90 kogels in die grote box. Dat komt neer op ongeveer 140 kogels en vrijwel alles was dood. Ik had misschien nog een enkele zombie rondlopen, die totaal geen gevaar meer vormde.

• DennusB
  • Niet online
Toonen1988 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:23:
[...]

Apart, ik heb meer dan genoeg ammo. Waar jij nu bent, had ik vrijwel alle vijanden al uitgeschakeld. Elke keer dat ik een tweede stack ammo kreeg (je kunt maar maximaal 50 kogels stacken), stopte ik die in de grote box, om plek te besparen.

Toen ik eenmaal uit dat gebouw was en richting het volgende gebied ging, had ik één volledige stack en zaten er bijna 90 kogels in die grote box. Dat komt neer op ongeveer 140 kogels en vrijwel alles was dood. Ik had misschien nog een enkele zombie rondlopen, die totaal geen gevaar meer vormde.
Huh wat raar. Zou dat echt random zijn dan, hoeveel kogels je kan vinden?

• Toonen1988
DennusB schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:25:
[...]

Huh wat raar. Zou dat echt random zijn dan, hoeveel kogels je kan vinden?
Moet je goed zoeken, kluizen openmaken, daarnaast vind je nog het wapen van Grace zelf. Je kunt ook ammo craften. Overal liggen van die rode doosjes, daar zitten een aantal kogels in. Altijd goed rondkijken.

Wanneer je scrap vindt, kan je dit combineren met bloed dat je met het apparaatje opzuigt. Daarmee creëer je ook nieuwe kogels. Daarnaast neem ik ook de tijd om vijanden uit te schakelen, of lok ik ze ergens naar toe waar ik meer vrijheid heb. Zo kan ik alle tijd nemen om alleen voor headshots te gaan. Helaas lopen zombies niet door deuren heen.

Ik weet het niet even niet zeker maar 60 bloed + 1 zakje met scrap, craft dacht ik 8 tot 10 kogels.

[ Voor 49% gewijzigd door Toonen1988 op 01-03-2026 21:30 ]

• Robkazoe
  • Laatst online: 18:44
Toonen1988 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:17:
spoiler:

W-w-w-w-what do you mean?

Heb de game alleen via YT/streamers gezien, dus niet zelf gespeeld, wel van begin tot einde gezien.
spoiler:
Haar onzekerheid/angst/trauma was goed gespeeld in de game. Werd realistisch neergezet en het verhaal nam je goed mee om te laten zien waarom Grace getraumatiseerd was. Alleen was dat iets te lang doorgezet tijdens de game.

Twee momenten sprongen daar een beetje uit.

Grace heeft dan de crime scene ellende achter zich gehad en zit al even in het instituut van Victor. Uiteindelijk krijgt ze de level 3 bandje te pakken, heeft ze de hallen/gangen al 10 keer doorzocht/doorlopen en heeft ze ook al meerdere keren Emily ontmoet/gezien. En vervolgens begint ze al stotterend een zin met als doel iets van Emily te krijgen.

1. Je zou verwachten dat als ze bij de FBI gaat werken, dat ze iets van gekeurd is om naar buiten te kunnen gaan en heeft ze geen enkele opleiding gehad om om te kunnen gaan met bepaalde situaties. Maar als analist zou je dat misschien niet hoeven te doen. Maar:

2. Je loopt ondertussen al uren rond bij Victor. Je hebt lastige situaties overwonnen. Daar zou je toch een vorm van vertrouwen/gewenning uit moeten halen. Maar nee, ze is nog steeds in shock en getraumatiseerd van alles wat in de recente 3 uur is gebeurd.

3. Als je iets van een onbekend kind nodig hebt, kun je dan beter een keer diep adem halen en proberen vlotte zinnen te produceren en enigszins zelfverzekerd over te komen om het kind mee te krijgen? Of doe je maar wat en struikel je over elke medeklinker die een woord heeft en hoop je dat het kind toch wel meegaat?

Later in het spel tijdens een reünie met Leon bij de kraan. Dan ben je al weer een heel stuk verder in de game. Zou een bepaalde vorm van gewenning nog meer aanwezig moeten zijn. Daarnaast ben je bij Leon, iemand die bulkt van het zelfvertrouwen. Je zit te wachten op de eerste woorden van Grace en jup ze hakkelt er nog steeds op los.

Realistisch is RE toch niet, maar ze proberen altijd wel om iets van een geloofwaardig en interessant verhaal van te maken. Maar het gestotter irriteert na bepaalde tijd wel een beetje en gaat zelfs richting de Bart Simpson/Say the Line meme.

Had haar gewoon een standaard ontwikkelpad gegeven: ze begint neutraal bij de FBI, gaat door een diep dal bij de crime scene/het instituut van Victor en moet haar trauma nogmaals onder ogen zien, ontwikkelt zich als persoon maar komt er beter/sterker uit (en houdt na een uur of 2 op met stotteren).

• Robkazoe
  • Laatst online: 18:44
jellybrah schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:32:
Pfoe gelukkig zijn de levels met Leon later ook heel groot. Racoon city was exact wat ik had gehoopt.. ik had uiteindelijk liever een complete game met Leon gewild, grace vond ik gewoon echt 2 stappen achteruit qua ervaring.

Grafisch onvoorstelbaar mooi. En devs die verantwoordelijk waren voor het level design: petje af!

Capcom kan beter hun RE engine verhandelen. Wat een gedrocht is UE5 vergeleken hiermee.
De stukken van Grace voelen wat mij betreft heel erg aan als de oude Resident Evil 1/2 aan. Door een statig pand heen lopen, beetje puzzelen en met relatief weinig resources zien te overleven. Grace heeft vaak de mindere hardware dan Leon heeft.
spoiler:
Ik vond het stuk van Raccoon City met Leon een beetje een mixed bag. De stukjes met RCPD waren nostalgisch. De flashbacks naar de wapenhandelaar, Marvin, Mister X en het politiebureau zelf waren mooi erin verweven.

Het stuk van de detonator voelde naar mijn mening echt als opvulling aan. De logistiek manager van de BSAA had blijkbaar een slechte dag. De drie onderdelen van de detonator verspreid over drie verschillende koffers is natuurlijk niet handig. Dan de drie koffers ook nog eens verspreiden in alle windrichtingen van de stad en laten landen op hoogte op de daken van flatgebouwen is ook niet heel handig.

Maar misschien waren de omstandigheden gewoon erg slecht en had de logistiek medewerker wel een slechte nacht gehad. Dat er dan weer wel een gigantische BSAA container met een motorfiets midden op straat tussen twee gebouwen geplaatst kon worden met militaire precisie, dat is dan wel weer indrukwekkend. :P

Maar terug naar de kritiek op dat gedeelte van Raccoon City. Het stuk met Leon voelt daar voor mij een beetje als CoD: Zombies met een vleugje Uncharted. Bijna oneindig kogels, Leon heeft zeer goede wapens en je krijgt punten voor zon beetje elke kill om daar je wapens weer mee te upgraden. Laten we dit stuk maar als hommage beschouwen voor RE5 en 6.

• Starscreamer
Maanden naar uitgekeken maar nog steeds geen mogelijkheid gehad om te spelen :(

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren weer een uurtje gespeeld, ik blijf de afwisseling tussen Leon en Grace geweldig vinden.
spoiler:
Vond het wel erg dat het kindje uiteindelijk dood ging, en had ook een WTF moment, Albert Wesker die nog altijd leeft :P. Vanavond hopelijk verder en dan beginnen met Racon City

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
jellybrah schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:24:
[...]

Haha welke van de 10 kelders? :D
spoiler:
Die kelder waar je achter achter Emily aangaat

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:59
Fantastische game. Nog maar kort kunnen spelen, maar ik vind de afwisseling tussen Grace en Leon geweldig. Ik speel RE al vanaf deel 1 op de PSX, een van mijn favoriete gameseries. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de third person games, erg tof dat je hier kunt kiezen.

• jellybrah
Robkazoe schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:01:
[...]

De stukken van Grace voelen wat mij betreft heel erg aan als de oude Resident Evil 1/2 aan. Door een statig pand heen lopen, beetje puzzelen en met relatief weinig resources zien te overleven. Grace heeft vaak de mindere hardware dan Leon heeft.
spoiler:
Ik vond het stuk van Raccoon City met Leon een beetje een mixed bag. De stukjes met RCPD waren nostalgisch. De flashbacks naar de wapenhandelaar, Marvin, Mister X en het politiebureau zelf waren mooi erin verweven.

Het stuk van de detonator voelde naar mijn mening echt als opvulling aan. De logistiek manager van de BSAA had blijkbaar een slechte dag. De drie onderdelen van de detonator verspreid over drie verschillende koffers is natuurlijk niet handig. Dan de drie koffers ook nog eens verspreiden in alle windrichtingen van de stad en laten landen op hoogte op de daken van flatgebouwen is ook niet heel handig.

Maar misschien waren de omstandigheden gewoon erg slecht en had de logistiek medewerker wel een slechte nacht gehad. Dat er dan weer wel een gigantische BSAA container met een motorfiets midden op straat tussen twee gebouwen geplaatst kon worden met militaire precisie, dat is dan wel weer indrukwekkend. :P

Maar terug naar de kritiek op dat gedeelte van Raccoon City. Het stuk met Leon voelt daar voor mij een beetje als CoD: Zombies met een vleugje Uncharted. Bijna oneindig kogels, Leon heeft zeer goede wapens en je krijgt punten voor zon beetje elke kill om daar je wapens weer mee te upgraden. Laten we dit stuk maar als hommage beschouwen voor RE5 en 6.
Mooi om te zien hoe meningen kunnen verschillen :9
Geef mij maar de cheasy-ness zoals Raccoon city (zoals ook in RE4 OG ging), gewoon lekker levels doen met een groot stuk om te verkennen. sleutels en puzzels doen. Wat ik verwachtte was dat er nog wel één of twee van die maps kwamen. Raccoon city was zegmaar net zo groot/lang als the village uit RE4, maar geen castle en geen island.. Raccoon city centre en het lab kun je een omgeving noemen maar het speelt 100% linear (ook geen puzzels) om het zoiets te noemen. Meer directed dan ik had gehoopt. En waar zijn in hemelsnaam de treasures? Echt een gemiste kans..

In dat opzicht vind ik dat wat er is super tof maar het is gewoonweg te kort. Zeker met alle upgrades die je doet en op gegeven moment gedaan hebt verwacht je dat het echt los gaat, maar dan stopt het! onbegrijpelijk.

Al met al geef ik het een magere 7 want te weinig content voor zowel Leon als Grace (voor beide had er nog wel een omgeving bijgekund, uitgewerkt en al).

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-03 16:12
Op dit moment begonnen met het herspelen van de Resident Evil Serie. Ik ben nu begonnen bij RE2: Remake, waar ik alle vier de scenario's wil doen en daarna RE3: Remake, 4 Remake, RE7, RE8 en dan eindelijk het negende deel. Ik ben dus nog wel even zoet, maar hopelijk kan ik het negende deel voor een leuk prijsje scoren tegen die tijd. Over het algemeen zakken Capcom games flink in prijs.

• jori040
Cyrax0508 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:48:
Fantastische game. Nog maar kort kunnen spelen, maar ik vind de afwisseling tussen Grace en Leon geweldig. Ik speel RE al vanaf deel 1 op de PSX, een van mijn favoriete gameseries. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de third person games, erg tof dat je hier kunt kiezen.
Ik speel met de settings van Capcom.Was van plan om alles in first-person te spelen maar met de gameplay van Leon werkt third-person gewoon beter.

Wat een geweldige game is dit man!

• Toonen1988
Helaas heb ik problemen gekregen. In....
spoiler:
Raccoon city
krijg ik opeens framedrops en FPS problemen. Na vijf à tien minuten spelen, zakt mijn FPS gigantisch in en gaat ook niet meer omhoog. De enige manier om dit te fixen, is door het spel opnieuw op te starten. Ook als ik grafisch verminder, zie ik geen toenamen in FPS.

Ik zie dat Nvidia driver 595.71 weer opnieuw heeft uitgebracht. Kijken of hiermee de problemen zijn opgelost.

• Sefaex
Ik denk dat ik momenteel op 60% zit. Laatste 2 dagen helaas niet veel kunnen spelen.

Moet zeggen dat de secties van Leon erg goed zijn. Maar de eerste paar uren met Grace vond ik echt geniaal (niet verwacht eigenlijk). Gewoon Resident Evil zoals Resident Evil hoort te zijn!

Krijg meteen weer zin om RE2 Remake aan te slingeren!

Ben benieuwd of het tegen het einde ook nog zo goed gaat worden.

Nu zakt het een tikkeltje weg .

Vind het Leon gedeelte in
spoiler:
de openwereld goed, maar tegelijkertijd ook een beetje langdradig eerlijk gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Sefaex op 02-03-2026 22:26 ]

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-03 22:53

PEBRU88

PC Load Letter?!

Toonen1988 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:14:
Helaas heb ik problemen gekregen. In....
spoiler:
Raccoon city
krijg ik opeens framedrops en FPS problemen. Na vijf à tien minuten spelen, zakt mijn FPS gigantisch in en gaat ook niet meer omhoog. De enige manier om dit te fixen, is door het spel opnieuw op te starten. Ook als ik grafisch verminder, zie ik geen toenamen in FPS.

Ik zie dat Nvidia driver 595.71 weer opnieuw heeft uitgebracht. Kijken of hiermee de problemen zijn opgelost.
Ik ervaar ook flink wat problemen met de nieuwe gpu update van nvidia.

- de in-game frame cap lijkt niet te werken, ook niet via de g-force app. (Ik wil hem namelijk op 120fps cappen ivm spelen op een oled tv)
- framegen lijkt niet goed te werken en krijg soms massieve stutter’s of haperende audio
- minder stabiele allround fps

Lees al op een paar reddit post dat er meerderen zijn met klachten over de nieuwe update

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-03 16:27
Ik ken wel wat van RE maar heb eigenlijk nog nooit een RE game gespeeld. Deze lijkt me wel heel erg tof om te spelen maar ik vraag me af of ik niet beter mezelf ergens kan informeren over de historie? Ik heb geen zin om eerst nog 8 voorgaande delen te spelen - daar heb ik simpelweg de tijd niet voor.

Kan ik met deze game beginnen in het RE avontuur of moet ik echt eerst iets anders spelen/kijken? Ik ga nog even op zoek naar een YouTube samenvatting de games of verhaal oid.

• DennusB
  • Niet online
ColeJ schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:11:
Ik ken wel wat van RE maar heb eigenlijk nog nooit een RE game gespeeld. Deze lijkt me wel heel erg tof om te spelen maar ik vraag me af of ik niet beter mezelf ergens kan informeren over de historie? Ik heb geen zin om eerst nog 8 voorgaande delen te spelen - daar heb ik simpelweg de tijd niet voor.

Kan ik met deze game beginnen in het RE avontuur of moet ik echt eerst iets anders spelen/kijken? Ik ga nog even op zoek naar een YouTube samenvatting de games of verhaal oid.
YouTube: The Complete RESIDENT EVIL Timeline Explained! :D

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-03 16:27
Yes thanks! Maar daar zijn er wel een hoop van waarbij sommige al 2-3 jaar oud zijn. Bedankt in ieder geval :)

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:07

Als je puur Leon's verhaal wilt volgen kan je de remakes van 2 en 4 spelen, en daarna 9. Dit zijn beide hele goede moderne games. Leon zit ook in 6, maar daar mis je weinig aan.

De remake van 2 is wel verplichtte kost eigenlijk, als je Requiem gaat spelen.

• Slender77
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-03 14:14

Volgens mij kun je de Resident Evil spellen prima spelen zonder verdere voorkennis. Belangrijke zaken worden wel tijdens het spel uitgelegd. En als je dan de lore interessant vindt kun je de eerdere games gaan spelen. Naast de 9 games in de serie zijn er overigens ook nog eens verschillende spin-offs zoals Code Veronica, Outbreak en Revelations en ook nog eens verschillende animatiefilms.

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-03 09:22
Iemand ook problemen met de HDR op de lg g5 tv op ps5? Krijg het niet goed ingesteld. Precies wat grijs uitgewassen soms

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ErikT738 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Als je puur Leon's verhaal wilt volgen kan je de remakes van 2 en 4 spelen, en daarna 9. Dit zijn beide hele goede moderne games. Leon zit ook in 6, maar daar mis je weinig aan.

De remake van 2 is wel verplichtte kost eigenlijk, als je Requiem gaat spelen.
Ik heb alleen RE7 en 8 gespeeld en nu 9. Vond het verhaal prima te volgen hoor, al ben ik nu dus heel benieuwd naar de remakes van 2 en 4.

Net uitgespeeld en me er toch een uur of 12 mee vermaakt. Geweldige game, in tijden niet zo gegrepen.

• Sefaex
Uitgespeeld in 11 uur en 11 min.

Het is een game met 2 gezichten naar mijn mening. Het eerste gedeelte zou ik een 9 of 9,5 geven. De campaign van Grace is écht heel goed.
Tweede gedeelte een 7-tje. De Leon campaign kwam zo ongeinspireerd over.
spoiler:
Geen memorable baas gevechten ook. En dan die geforceerde gevechten in kleine ruimtes zoals Resident Evil 4. Geen nieuwe idee Capcom ? RPD vond ik ook maar meh.
Resdient Evil 2 en 4 wou ik meteen opnieuw spelen. Dat gevoel heb ik helaas niet met RE9.

Alsnog een topgame uiteraard. Maar niet die klassieker waar ik op had gehoopt.

• Cyrax0508
Thomas schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:55:
[...]

Ik heb alleen RE7 en 8 gespeeld en nu 9. Vond het verhaal prima te volgen hoor, al ben ik nu dus heel benieuwd naar de remakes van 2 en 4.

Net uitgespeeld en me er toch een uur of 12 mee vermaakt. Geweldige game, in tijden niet zo gegrepen.
RE2 Remake en RE4 Remake zijn echt pareltjes. Ik vind beide games echt fantastisch. Ik heb RE9 nog niet uit, maar die twee staan toch (nipt) hoger dan RE9.

• Toonen1988
Sefaex schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:21:

Resdient Evil 2 en 4 wou ik meteen opnieuw spelen. Dat gevoel heb ik helaas niet met RE9.

Alsnog een topgame uiteraard. Maar niet die klassieker waar ik op had gehoopt.
Dit is een kritiek puntje die ik vaker hoor. Ondanks mensen positief zijn over RE9, heeft het helaas geen replayabilty zoals RE 2.

• Cyrax0508
Toonen1988 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:55:
[...]

Dit is een kritiek puntje die ik vaker hoor. Ondanks mensen positief zijn over RE9, heeft het helaas geen replayabilty zoals RE 2.
Ik heb hem nog niet uit, maar ik weet zeker dat ik hem gelijk nog een keer ga spelen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Heb na 3 dagen niet kunnen spelen, gisteren eindelijk weer een uurtje gespeeld
spoiler:
Ik zit nu in Recoon City en moet nog 1 onderdeel vinden om een poort open te breken met een bom.
Game bevalt echt goed, tijd vliegt als je het spelen bent.

• jori040
Uitgespeeld.Toffe game maar 4 en 8 blijven mijn favo.

• Toonen1988
Helaas heb ik veel problemen gekregen. Het spel werkte perfect, totdat ik opeens in Raccoon City kwam. Na ongeveer tien à vijftien minuten spelen zakt mijn FPS tot wel 20. De enige oplossing die ik heb, is het spel opnieuw opstarten. Nieuwe drivers geeft precies hetzelfde problemen. Ik heb ook al geprobeerd om de Discord en Steam overlay uit te schakelen, maar zonder effect.

Nu ik weer wil spelen, crasht het spel tijdens het compileren van shaders opeens. Ik heb al de integriteit van de spelbestanden gecontroleerd, verschillende Nvidia-drivers geprobeerd en nog wat andere dingen geprobeerd. Het spel weigert om op te starten.

Alle levels daarvoor liepen perfect, hoge en stabiele FPS, geen input lag, lekker vloeiend maar sinds Raccoon City, heb ik alleen maar problemen gekregen.

Ik heb ook de REframework verwijderd, ook zonder resultaat.

Ik lees wel dat de "mesh quality" voor problemen zorgt in Raccoon city. Die moet je dan veranderen, maar dat ga ik niet om de tien à vijftien minuten doen. Dat haalt me echt de flow uit de game.

EDIT: Ik heb nog meer fixes geprobeerd, zelfs de cache van Nvidia verwijderd, toch nog een keer drivers opnieuw geinstalleerd, en nog vanalles. Nu kan ik het eindelijk weer opstarten.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 06-03-2026 20:03 ]

• NiRo1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:08
Resizable BAR uitschakelen in je bios mocht dat aanstaan. Dat heeft bij mij het probleem wat ontstond in Raccoon City opgelost.

• Toonen1988
NiRo1982 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:36:
Resizable BAR uitschakelen in je bios mocht dat aanstaan. Dat heeft bij mij het probleem wat ontstond in Raccoon City opgelost.
Ik heb ontdekt dat het alleen op plekken gebeurt waarbij
spoiler:
zombies uit de grond kruipen.
Op die moment zakt mijn FPS enorm, soms tot wel 20 FPS en blijft dan ook op 20 FPS hangen. Ik krijg dan gigantische input lag, de zombie animaties zijn bugged en Leon beweegt alsof hij een zware betonblok is. Het enige wat dit oplost is het spel opnieuw opstarten. Op andere plekken waar zombies gewoon al in de spelwereld staan, gebeurt dit niet.

Het vage is dat het ook niet meteen is. Soms na één minuut, andere keer na tien minuten. Soms krijg ik ook al een delay of begint het vreemd aan te voelen, voordat de FPS dropped.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 07-03-2026 09:48 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:18
Eerder deze week Village uitgespeeld en diezelfde avond meteen begonnen aan Requiem.

Wat een heerlijk spel weer! _/-\o_ Wat mij betreft enger dan Village, vooral omdat het weer terug naar de basics is met smalle, donkere gangpaden en zombies achter gesloten deuren. Sterke Resident Evil 2-vibes. (y)

Tof dat de game wisselt tussen Grace en Leon, waardoor de gameplay zich ook aanpast; zo is het spel een toffe action survival horror shooter. :P

Audio-visueel is het spel tevens een topper! Eén van de mooiere games van de afgelopen periode en de RE:Engine laat zich opnieuw van zijn beste kant zien. Speelde eerst op 4K met alle toeters en bellen aan, maar dat was iets te veeleisend voor mijn NUC, dus heb de resolutie naar 1440p verlaagd. Gelukkig is dat nog steeds érg mooi! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_-rNcEc0zqZIEyG54DJYhJ9tnU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnUa0WdXggeIz5r8ki8HGIzW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVmmk78ht5LlyM0oRavKsfuxvAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07LlwPD6g1m1RuJEOlf0OzTE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GSxU_COYPdV-5A64IphsgpEa80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bXyyWR78s7i1AiiUpD5CASIJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1k1M25i6_csreAWECWQMcB6Ovgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mpzL99oqMIxFTSE9NQDKH7b2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sMXnK-0iHVCWd5p_oXNLFHvCUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AA262N3RehAXm2qki71jeFxf.png?f=fotoalbum_large

Nu al een sterke kandidaat voor GOTY.

• Sefaex
Linksquest schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:18:
Heb na 3 dagen niet kunnen spelen, gisteren eindelijk weer een uurtje gespeeld
spoiler:
Ik zit nu in Recoon City en moet nog 1 onderdeel vinden om een poort open te breken met een bom.
Game bevalt echt goed, tijd vliegt als je het spelen bent.
Dat vond ik juist het saaiste gedeelte uit het hele spel.

Wat me ook opvalt. Niet echt een spoiler. Maar ja... just incase :+

De zombies uit de Grace campaign
spoiler:
zijn vrij uniek en zien er een stuk beter uit dan de generieke zombies uit de Leon campaign.
Meer mensen die dit is opgevallen ?

• Toonen1988
Sefaex schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:45:
[...]

Dat vond ik juist het saaiste gedeelte uit het hele spel.

Wat me ook opvalt. Niet echt een spoiler. Maar ja... just incase :+

De zombies uit de Grace campaign
spoiler:
zijn vrij uniek en zien er een stuk beter uit dan de generieke zombies uit de Leon campaign.
Meer mensen die dit is opgevallen ?
Het klopt wat je zegt, dat viel mij ook al op. Ik keek erg uit naar Raccoon City, maar eerlijk gezegd valt het me toch tegen. Ook visueel stelt het niet echt een hoogstandje voor.

Het gedeelte met Grace vond ik daarentegen veel sterker. Dat zag er een stuk beter uit en voelde meteen indrukwekkender aan. RE9 begint sowieso erg sterk, maar helaas weet het die kwaliteit niet vast te houden. Er is te weinig variatie in Raccoon city, en voelt behoorlijk gedateerd. In vergelijking met de sterke start van RE9 en de textures in de Grace gedeelte komt Raccoon City daardoor minder goed uit de verf.

Raccoon city heeft vlakkere textures en minder detail als Grace gedeelte. Het zijn uiteraard grote gebieden, dus daar kan het misschien aan liggen. Het voelt althans naar mijn mening gedateerd aan, zeker na die geweldige start dat RE9 heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Toonen1988 op 07-03-2026 14:41 ]

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:46
Ik wil deze game zo graag spelen. Helaas kan ik mij gewoon niet over de jumpscares e.d. heen zetten...... :P Maar wil hem echt graag spelen. Denk maar een walkthrough kijken of iets.

[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 08-03-2026 20:30 ]

• ErikT738
mprkooij schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:23:
Ik wil deze game zo graag spelen. Helaas kan ik mij gewoon niet over de jumpscares e.d. heen zetten...... :P Maar wil hem echt graag spelen. Denk maar een walkthrough kijken of iets.
CarcinogenSDA heeft meestal wel mooie, snelle playtroughs van RE games zonder de cutscenes te skippen. Wellicht kan je 'm zelf aan als je 'm een keer gezien hebt.

Ik heb het spel zelf gisteren uitgespeeld. Hij is zeker top, maar ik denk dat ik het stiekem niet de beste RE vindt.

Overigens zou ik het wel fijn vinden als ze een skip knop voor de on-rails horror segmenten in zouden bouwen voor alle playtroughs na de eerste.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:18
Het valt, wat mij betreft, wel mee met de jump scares. Het is vooral de sfeer en setting die het hem doen. Grace hijgend en met een hoge hartslag door een donkere gang lopend. Dat soort dingen. :)

De meeste vijanden zijn ook te cheesen, omdat ze je niet altijd volgen en teruggaan naar hun vastgestelde looproute als je buiten een bepaald gebied komt. Dan kun je ze van achteren aanvallen of vanuit een deurpost. Geen slimme zombies dus. :P

• Sefaex
De old skool Resident Evil games zijn vrij eng. Meer eng in de zin van: dat je weinig ammo hebt. De besturing ruk is. En vanwege de beklemmende sfeer.

De moderne Resident Evil games hebben dit totaal niet. Oke, RE7 in VR is best eng ja. Maar de overige games zijn eigenlijk ALLES behalve eng!

Ik heb laatst Silent Hill 2 gespeeld. En die vond ik echt stukken enger dan wat ik ooit heb gespeeld uit de Resident Evil franchise.

Dus maak je maar geen zorgen om de RE games. En als je echt een keer wat engs wil spelen. Slinger SH2 maar aan :P

[ Voor 34% gewijzigd door Sefaex op 09-03-2026 08:05 ]

• ErikT738
Sefaex schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:02:
[...]

De old skool Resident Evil games zijn vrij eng. Meer eng in de zin van: dat je weinig ammo hebt. De besturing ruk is. En vanwege de beklemmende sfeer.

De moderne Resident Evil games hebben dit totaal niet. Oke, RE7 in VR is best eng ja. Maar de overige games zijn eigenlijk ALLES behalve eng!

Ik heb laatst Silent Hill 2 gespeeld. En die vond ik echt stukken enger dan wat ik ooit heb gespeeld uit de Resident Evil franchise.

Dus maak je maar geen zorgen om de RE games. En als je echt een keer wat engs wil spelen. Slinger SH2 maar aan :P
Deze en andere RE games hebben echter voldoende stukken waar de hoeveelheid ammo die je hebt ge-stockpiled je echt niet gaat helpen, daar wordt ik vaak toch wel een beetje huiverig van. Op je eerste playtrough weet je ook nooit waar zo'n stuk gaat beginnen.

Maar ja, toegegeven, in de laatste act was het enge er wel een beetje af in Requiem.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren de game uitgespeeld
spoiler:
Hele bijzondere game, me erg goed mee vermaakt. Vooral leuk dat er 2 verschillende eindes zijn, een goed en slecht einde, ik heb zelf het goede einde gekozen. Dit is zeker een game die ik op kort termijn nog eens wil gaan spelen.

• ErikT738
Linksquest schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:41:
Gisteren de game uitgespeeld

[...]
Je moet even die "s" uit de laatste spoiler tag halen. Nee, niet "poilers".
spoiler:
Ik weet nog niet precies wat het "slechte" einde doet, maar ze bieden eigenlijk geen enkele reden om daarvoor te kiezen. Alles stuurt je naar het "Hope" einde.

[ Voor 22% gewijzigd door ErikT738 op 09-03-2026 12:51 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
ErikT738 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:50:
[...]

Je moet even die "s" uit de laatste spoiler tag halen. Nee, niet "poilers".
spoiler:
Ik weet nog niet precies wat het "slechte" einde doet, maar ze bieden eigenlijk geen enkele reden om daarvoor te kiezen. Alles stuurt je naar het "Hope" einde.
Ja ik zag het, was het al aan het aanpassen maar kreeg een telefoontje tussendoor, dus kon niet op versturen drukken. Is nu aangepast.

[ Voor 12% gewijzigd door Linksquest op 09-03-2026 12:54 ]

• Sefaex
Is ook niet echt een spoiler hoor.

Ik had eerste het
spoiler:
slechte einde gedaan
en kreeg bijna een hartverzakking!

Gelukkig krijg je daarna meteen de kans om
spoiler:
het goede einde te spelen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).