• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03 09:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3slArzDAB22fn7pgl0yRExIuJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K2QtiqLn8NKEc8oBLYqwUQ0E.png?f=fotoalbum_large

Allemaal dingen al gekocht voor ons huis en familiedag van de vrouw nu mag ik mijzelf verwennen :)
Laat maar komen ik heb besteld _/-\o_

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-03 04:45
Het spel is nu uit 10 dagen eerder, jammer.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:20
Hoe bedoel je?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Starscreamer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:27:
[Afbeelding]

Allemaal dingen al gekocht voor ons huis en familiedag van de vrouw nu mag ik mijzelf verwennen :)
Nice man

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:19
Starscreamer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:27:
[Afbeelding]

Ik wou voor digitaal gaan. Maar heb hem zojuist ook bij Gameresource besteld. Die willen nog weleens games een paar dagen voor de release opsturen.

Duimen dat ze dat nu ook gaan doen :D

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06:10
Volgende keer graag spoilertag gebruiken.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:39
Fysiek PS5. Hoewel ik weg ben van mijn Switch 2 speel ik zulke games toch echt liever op de sterkere hardware. Als de game nou fysiek op de Switch 2 cartridge zou staan is het een ander verhaal, dan zou ik beide versies kopen denk ik. Maar ja, een GKC, dus geen enkele reden om hem op de Switch 2 te kopen.

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-02 01:52
FrostHex schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 06:09:
[...]

Volgende keer graag spoilertag gebruiken.
Ik heb niks gespoiled.....

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:37
Jay47 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:51:
[...]

Ik heb niks gespoiled.....
Dit zijn dus geen spoilers die je op 12 januari (bedoelde februari) postte? Je begint met "nieuwe gameplaybeelden van RE9 online", en dan begin je opeens over gedetailleerde gebeurtenissen.

Dit is wat je letterlijk zei. Uit je bericht kunnen we niet halen of dit uitgelekte gameplaybeelden zijn omdat sommige mensen al hebben kunnen spelen, of dat het om officiële gameplaybeelden gaat. Dus ik snap de reactie van @FrostHex
spoiler:
Nieuwe gameplay van RE9 is online. Sherry is goed als confirmed, al zie je niet haar gezicht maar je ziet nu haar achterkant. Leon gaat terug naar RDP gebouw in RC. Ook nieuwe monsters/zombies te zien.

Het ziet er naar uit dat Leon dood gaat, dus hij is op zoek naar een remedie anders is het klaar. De 6 Survivors die dood zijn hebben hetzelfde gehad. Lichaam krijgt zware vlekken, Leon laat nu duidelijk z'n hand zien.

Edit: ging wat mis met wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 19-02-2026 16:36 ]

• Timothy3000
Dat zijn enorme spoilers inderdaad.

• Jay47
Sorry hoor maar dit is mijn optiek geen spoiler aangezien het officiële trailers zijn van Capcom!
Toen ik het poste was er niks uitgelekt.

Ieder mens met een normale logica kan de link leggen als je de trailers bekijkt!

[ Voor 40% gewijzigd door Jay47 op 19-02-2026 17:57 ]

• Timothy3000
Zat mensen die geen trailers kijken omdat ze geen sppilers willen zien. ;)

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Aangezien de game over 1 week uitkomt wil ik aan iedereen vanaf nu gaan vragen om zo veel mogelijk de spoiler tag te gaan gebruiken, zeker als de game straks uit is en je ervaring wilt gaan delen met mede Tweakers. Zo blijft het voor iedereen zo leuk mogelijk. bij voorbaat dank ;)

• Toonen1988
Jay47 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:47:
Sorry hoor maar dit is mijn optiek geen spoiler aangezien het officiële trailers zijn van Capcom!
Toen ik het poste was er niks uitgelekt.

Ieder mens met een normale logica kan de link leggen als je de trailers bekijkt!
Er zijn een aantal mensen die ook trailers vermijden. Daarnaast kan ik niet uit je tekst halen dat het ook om trailers ging.

"Nieuwe gameplay van RE9 is online", dit kan je op verschillende manieren interpreteren. Speculatie over trailers ook graag in spoilers zetten. Er is al genoeg "uitgelekt" over RE9, dat straks niemand weet of het nu uit officiële of onofficiële bronnen/beelden komt, beide probeer ik te vermijden. :)

De meeste gameplay trailers heb ik niet gezien en ga ik ook niet kijken. Heb tot nu toe alleen trailers gezien over technische dingen, maar niet story wise, die kijk ik maar kort met veel skippen of helemaal niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Toonen1988 op 19-02-2026 21:41 ]

• Jay47
Toonen1988 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:30:
[...]

Er zijn een aantal mensen die ook trailers vermijden. Daarnaast kan ik niet uit je tekst halen dat het ook om trailers ging.

"Nieuwe gameplay van RE9 is online", dit kan je op verschillende manieren interpreteren. Speculatie over trailers ook graag in spoilers zetten. Er is al genoeg "uitgelekt" over RE9, dat straks niemand weet of het nu uit officiële of onofficiële bronnen/beelden komt, beide probeer ik te vermijden. :)

De meeste gameplay trailers heb ik niet gezien en ga ik ook niet kijken. Heb tot nu toe alleen trailers gezien over technische dingen, maar niet story wise, die kijk ik maar kort met veel skippen of helemaal niet.
Als je naar de tijd kijkt van m'n post, dit was direct na de laatste trailer van Capcom zelf, dus geen leak.

• Toonen1988
Jay47 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:02:
[...]

Als je naar de tijd kijkt van m'n post, dit was direct na de laatste trailer van Capcom zelf, dus geen leak.
Dus ik moet voortaan ook nog de tijd en datum van elke trailer noteren voordat ik iets over een post mag denken en ook uit mijn duim mag zuigen dat jouw bericht gelinkt is aan een trailer?

Ik hou verder op met deze discussie. Voortaan gewoon story wise speculaties en/of informatie uit bronnen/video's in spoilers zetten, ongeacht of het nu van officiële of onofficiële bronnen of video's komen. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit een probleem zou zijn. Nogmaals, er zijn ook mensen die niet alle trailers of helemaal geen trailers kijken.

Graag voortaan iets in spoilers zetten, dat is wat sommige mensen vragen. Meer niet.. :)

@Linksquest heeft gesproken, alles in spoilers zetten vooral zo kort voor release. :9

[ Voor 39% gewijzigd door Toonen1988 op 19-02-2026 22:30 ]

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:39
Het enige nieuws dat ik wilde horen is dat de game net zo lang moet zijn als RE4 remake. Hopelijk ook net zoveel diverse omgevingen.

• Toonen1988
jellybrah schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:10:
Het enige nieuws dat ik wilde horen is dat de game net zo lang moet zijn als RE4 remake. Hopelijk ook net zoveel diverse omgevingen.
Dat hoop ik ook, en ben benieuwd of we ook meer te weten komen over Rosemary. Op het einde van RE8: Village, is ze de 'holy grail" van de B.O.W.'s. Het lijkt me sterk dat Capcom niks met haar doet of pas in Resident Evil 10.

Het enige wat ik nu wil weten zijn technische en game feautures dingen. Alles story related dingen vermijd ik. Al ben ik wel naar een aantal dingen benieuwd naar, zoals bovenstaande. Volgende week vrijdag gaan we het allemaal zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 20-02-2026 10:55 ]

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hey Resident Evil Fans,

Even het volgende, ik lees op verschillende websites dat er momenteel enorme spoilers over het einde van de game met video's ervan online verschijnen. Een van de bronnen: IGN Nederland

Om het voor iedereen zo leuk mogelijk te houden wil ik jullie vragen deze aub hier niet te gaan delen. Als iemand dit perse wilt zien dan kan hij of zij hier specifiek naar gaan zoeken. Probeer ook straks als de game zelf uit is, zo veel mogelijk de spoiler tag te gerbuiken. Bij voorbaat dank alvast en heel veel speel plezier volgende week.

• jellybrah
Linksquest schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:57:
[mbr]Hey Resident Evil Fans,

Even het volgende, ik lees op verschillende websites dat er momenteel enorme spoilers over het einde van de game met video's ervan online verschijnen. Een van de bronnen: IGN Nederland

Om het voor iedereen zo leuk mogelijk te houden wil ik jullie vragen deze aub hier niet te gaan delen. Als iemand dit perse wilt zien dan kan hij of zij hier specifiek naar gaan zoeken. Probeer ook straks als de game zelf uit is, zo veel mogelijk de spoiler tag te gerbuiken. Bij voorbaat dank alvast en heel veel speel plezier volgende week.[/mbr]
Zekers waar! Het word zelfs Youtube vermijden.. zelfs als je hier niets over opzoekt krijg je nog spoiler thumbnails te zien. Wat irritant en kinderachtig die zooi vandaag de dag, alles voor de views & $$$

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MB7FsvmnRIHoepZhh3PhWZpAMSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AF56eSW6QmEDasbpg5OrmhLp.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net toch ook maar een pre-order gedaan! Zin in :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:43
DennusB schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:06:
Net toch ook maar een pre-order gedaan! Zin in :D
Ik ook! Kan niet wachten!

In de praktijk zal ik wel bar weinig tijd hebben om te gamen. Met Slay the Spire of Silksong kom ik wel weg met de kinderen in de kamer, maar RE lijkt me een minder goed idee :+

• Sefaex
Reviews droppen over 50 min. Hecht niet zoveel waarde aan een review. Maar ben stiekem toch wel benieuwd!

Gaat Capcom het weer flikken _/-\o_

• Toonen1988
Sefaex schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:13:
Reviews droppen over 50 min. Hecht niet zoveel waarde aan een review. Maar ben stiekem toch wel benieuwd!

Gaat Capcom het weer flikken _/-\o_
Ik ga geen reviews kijken, ik laat vrijdag alles op me af komen. :)

• Sefaex
When Requiem eventually settles down, though, it's for a sustained bout of pure horror that's arguably the most terrifying the series has ever been - I might even go as far as to call Requiem one of the best horror games ever made."
_/-\o_

• DennusB
  • Niet online
IGN is ook super positief, alleen ff de samenvatting gelezen over hun oordeel, ben heeeeel erg benieuwd nu!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Nintendo Life is ook zeer positief over zowel de game als hoe goed het op de Switch 2 draait. En dat gelijk op day one :)

• Toonen1988
Ik heb alleen even op metacritic gekeken. Op dit moment scoort Requiem tussen 88 en 92.

Playstation 5: 88
PC en Xbox: 92
Switch 2: 90

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZtHIS9OXq627NkGJEwutzVdfjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRCCyQSSx7DXsJWCvV6DuC9n.jpg?f=fotoalbum_large

Resident Evil Requiem reviews!
  • 10 - Eurogamer
  • 10 - ComicBook
  • 10 - GameRant
  • 10 - ScreenHub
  • 10 - Shacknews
  • 9.8 - Game Informer
  • 9.5 - Twisted Voxel
  • 9.5 - Destructoid
  • 9 - IGN
  • 9 - PlayStation LifeStyle
  • 9 - TechRaptor
  • 9 - Nintendo Life
  • 8 - VGC
  • Metacritic - 88
  • OpenCritic - 90

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• jori040
  • Registratie: September 2015
Hotman schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:53:
Nintendo Life is ook zeer positief over zowel de game als hoe goed het op de Switch 2 draait. En dat gelijk op day one :)
Ik ga de Switch 2 versie vrijdag spelen.60fps zelfs op de switch 2.

• Hotman
  • Nu online
jori040 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:50:
[...]

Ik ga de Switch 2 versie vrijdag spelen.60fps zelfs op de switch 2.
Hier komt ook de Generations Pack binnen. Re7 en Re8 nooit gespeeld, maar na een rerun in Re4 en Re5 op de Switch wil ik ze allemaal spelen. Ga wel beginnen met Requiem. Storywise maakt dat toch niet uit (bij 7 en 8 wel)

• Sefaex
Zojuist een verzendbevestiging gekregen! Maar ga niet te vroeg juichen. Die postbodes hier maken er vaak een zooitje van. Het hoeft maar even te regenen en je ziet ze 2 dagen niet. :+

Dus even afwachten. Maar waarschijnlijk morgen al mee beginnen!

• jori040
Hotman schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 23:00:
[...]

Hier komt ook de Generations Pack binnen. Re7 en Re8 nooit gespeeld, maar na een rerun in Re4 en Re5 op de Switch wil ik ze allemaal spelen. Ga wel beginnen met Storywise maakt dat toch niet uit (bij 7 en 8 wel)
7 en 8 zijn ook echt top.
Ik ga Requiem in first-person spelen.Ik vind dat in die mode net wat meer immersive.

• DennusB
  • Niet online
Sefaex schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 23:02:
Zojuist een verzendbevestiging gekregen! Maar ga niet te vroeg juichen. Die postbodes hier maken er vaak een zooitje van. Het hoeft maar even te regenen en je ziet ze 2 dagen niet. :+

Dus even afwachten. Maar waarschijnlijk morgen al mee beginnen!
Ja hier ook, volgens PostNL ligt ie hier vandaag al op de mat! Dat zou top zijn

• Toonen1988
Belachelijk dat PC gamers weer moeten wachten. Zal Capcom maar een boos berichtje sturen dat andere een headstart hebben. Iedereen moet maar wachten totdat ik morgen thuis ben van werk. :P

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-03 20:06

lord_fh

PS5

Helaas heeft de Gewone PS5 versie GEEN raytracing hoorde ik... hier baal ik dan wel weer van en ik hoop ook niet dat dit een trend gaat worden in games...

• Sefaex
Zojuist binnengekomen. Nu installeren!

Hopelijk laat mijn vrouwtje me dit weekend met rust. Vanaf volgende week weer quality time. :w

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-03 12:25
lord_fh schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:33:
Helaas heeft de Gewone PS5 versie GEEN raytracing hoorde ik... hier baal ik dan wel weer van en ik hoop ook niet dat dit een trend gaat worden in games...
Ik heb hier ook alleen maar de standaard PS5. Ray Tracing is niet iets waar ik echt om geef.

Zo te zien is de game hier ook op de mat gevallen. Maar pas vanavond tijd om te spelen. Kan tussentijd wel installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 26-02-2026 13:23 ]

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Sefaex schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:02:
Zojuist binnengekomen. Nu installeren!

Hopelijk laat mijn vrouwtje me dit weekend met rust. Vanaf volgende week weer quality time. :w
Nice man, alvast veel speel plezier, vriend van mij had hem ook al binnen, ik heb net mail gekregen dat hij op de post is, krijg hem morgen binnen.

• Starscreamer
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:10:
[...]

Ik heb hier ook alleen maar de standaard PS5. Ray Tracing is niet iets waar ik echt om geef.

Zo te zien is de game hier ook op de mat gevallen. Maar pas vanavond tijd om te spelen. Kan tussentijd wel installeren.
Hoe dan??? Die van mij komt morgen pas ;(
En dan heb ik een verjaardag O-)

• DeadPhoenix86
Starscreamer schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:55:
[...]

Hoe dan??? Die van mij komt morgen pas ;(
En dan heb ik een verjaardag O-)
Sommige winkels sturen om hem eerder op.
Ik heb bij Gameresource besteld.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:48

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Did hell just froze over?

PC versie : (zie o.a. techpowerup, ignore fakeframegeneration) is zwaar prima geoptimaliseerd : 9060xt 8GB en een 3070ti 8GB zijn op de rand van 60fps gemiddeld op 1080p max settings, high RT. (!!)

NB : volgens dezelfde site neemt 1080pMax 10 GB Vram in beslag.

1440p zelfde verhaal , een 4070ti of 5070 beide 60fps plus, de amd 90 serie beide geschikt.

Niets anders dan complimenten van Digital Foundry voor de console versies

Nadeel PC versie (!!) : de path tracing modus vereist dlss voor nu dus nvidia only.

voordat de game officieel uit is al Steam Deck speelbaar (30fps) of met de laagste settings (40fps) de Asus xbox ally x tikt zelfs op 25watt tdp de 60 fps aan voor handheld play.

de switch 2 versie schijnt zoals eerder vermeld ook goed te zijn.

yep hell did freeze over. nu hopen dat andere game makers dit gaan zien en er miljoenen exemplaren verkocht mogen worden.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Toonen1988
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:06:
Nadeel PC versie (!!) : de path tracing modus vereist dlss voor nu dus nvidia only.
Dit is eigenlijk normaal, omdat geen enkele huidige hardware in staat is om path tracing op native resoluties realtime te renderen. Je moet bedenken dat er miljoenen rays per frame worden berekend, die meerdere keren door de scène bouncen om correcte globale belichting, reflecties en schaduwen te simuleren.

Daarom zijn technieken zoals DLSS en ray reconstruction nodig. Ze verminderen de renderbelasting en reconstrueren het beeld met behulp van AI.

Ik hoop ook dat ze ReSTIR hebben geïmplementeerd, aangezien dit de efficiëntie van lichtsampling enorm kan verbeteren door samples over pixels en frames te hergebruiken, wat cruciaal is voor realtime path tracing. Deze techniek weet sneller en efficienter images te renderen dan Talbot, wat al jaren lang wordt gebruikt.

[ Voor 49% gewijzigd door Toonen1988 op 26-02-2026 15:27 ]

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Toonen1988 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:10:
[...]

Dit is niet meer dan normaal, omdat geen enkele hardware instaat is om path tracing in native reslotuties te renderen.

Je moet nagaan dat miljoenen ray's die meerdere keren in een scene rond bouncen moeten worden gerendered. Je hebt eenmaal DLSS en ray reconstruction nodig. Ik hoop dat ze ReSTIR ook hebben toegevoegd.
ik heb gespeeld met path tracing op een 9070 icm indiana jones zonder upscaling en rt reconstruction op 1080p met een oude cpu (2600) zag er grappig uit met ~20-25 fps. als amd fsr4 icm hun RT reconstruction zouden uitbrengen voor RE REQ zou het me niet verbazen dat het speelbaar word op de 9070 en/of 9070xt. dus benoemde ik het als een nadeel.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Toonen1988
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:14:
[...]

ik heb gespeeld met path tracing op een 9070 icm indiana jones zonder upscaling en rt reconstruction op 1080p met een oude cpu (2600) zag er grappig uit met ~20-25 fps. als amd fsr4 icm hun RT reconstruction zouden uitbrengen voor RE REQ zou het me niet verbazen dat het speelbaar word op de 9070 en/of 9070xt. dus benoemde ik het als een nadeel.
Ah, nu snap ik het. Had het even verkeerd geïnterpreteerd. :9

Path tracing is echt een game changer.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 26-02-2026 15:28 ]

• Sefaex
De eerste twee uur zijn heerlijk. Maar alle gameplay beelden die je tot nu toe online hebt gezien, spelen zich in het begin af. Dus ja, eigenlijk niets nieuws. Dat is wel een beetje het minpunt van gameplay previews checken.

Ik speel Grace in first-person en Leon in third person. Ben Resident Evil gewend in third-person. Maar vanwege het geweldige 7 en Village. Toch maar voor first-person gegaan in de Grace playthrough.

• jellybrah
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:06:
Did hell just froze over?

PC versie : (zie o.a. techpowerup, ignore fakeframegeneration) is zwaar prima geoptimaliseerd : 9060xt 8GB en een 3070ti 8GB zijn op de rand van 60fps gemiddeld op 1080p max settings, high RT. (!!)

NB : volgens dezelfde site neemt 1080pMax 10 GB Vram in beslag.

1440p zelfde verhaal , een 4070ti of 5070 beide 60fps plus, de amd 90 serie beide geschikt.

Niets anders dan complimenten van Digital Foundry voor de console versies

voordat de game officieel uit is al Steam Deck speelbaar (30fps) of met de laagste settings (40fps) de Asus xbox ally x tikt zelfs op 25watt tdp de 60 fps aan voor handheld play.

de switch 2 versie schijnt zoals eerder vermeld ook goed te zijn.

yep hell did freeze over. nu hopen dat andere game makers dit gaan zien en er miljoenen exemplaren verkocht mogen worden.
EINDELIJK, dat de rest mag branden voor niet geoptimaliseerde games..

Capcom deed het helaas ook met Monster Hunter Wilds (naast dat het een *** game was).

Blij dat dit weer het tegendeel bewijst.

• jellybrah
Sefaex schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:51:
De eerste twee uur zijn heerlijk. Maar alle gameplay beelden die je tot nu toe online hebt gezien, spelen zich in het begin af. Dus ja, eigenlijk niets nieuws. Dat is wel een beetje het minpunt van gameplay previews checken.

Ik speel Grace in first-person en Leon in third person. Ben Resident Evil gewend in third-person. Maar vanwege het geweldige 7 en Village. Toch maar voor first-person gegaan in de Grace playthrough.
Ik ben wel heel erg benieuwd of de levels (voor Leon dan) zo groot, uitgebreid en level mechanic rijk zijn als RE4 remake. Ik heb toch zo'n onderbuik gevoel dat het meer richting 2 gaat.. hopelijk niet.

• DennusB
  • Niet online
Eerste stukje gespeeld op de PS5. Erg vet. En de graphics zijn echt om te smullen!

• Timothy3000
Benieuwd naar jullie ervaringen! Vond de vorige twee erg vet maar op de één of andere manier nul hype voor deze. Hopelijk wakkeren jullie ervaringen dat wat aan.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

jellybrah schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:27:
[...]

EINDELIJK, dat de rest mag branden voor niet geoptimaliseerde games..

Capcom deed het helaas ook met Monster Hunter Wilds (naast dat het een *** game was).

Blij dat dit weer het tegendeel bewijst.
ik heb naast een pc versie en ps5 versie geen derde versie nodig als de game op GOG uitkomt :X

• Sefaex
Ik ben echt aangenaam verrast door de campaign van Grace.
Dit is oldskool Resident Evil in een modern jasje. Puzzeltje oplossen, backtracken, items zoeken etc etc. Hier en daar wat nieuwe gameplay elementen toegevoegd. Denk dat de wat oudere fans van de franchise dit zeker gaan waarderen.

Ik wil eigenlijk niet gaan slapen en gewoon verder gamen! Maar het is genoeg geweest voor vandaag. :+

Morgen maar weer verder!

• Toonen1988
Vandaag vrij genomen omdat ik een aantal afspraken heb lopen in de middag. Wat voor mij dus een ultieme kans is om Requiem meteen te spelen!

72gb in totaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26Otxo_3Hoq0H9jXgdegfjTsUbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gm1Ja0FPmK2putlFRhmzJApD.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Dat is best wel vreemd, ik kan bepaalde opties helemaal niet instellen. Zo is DLSS (niet dat ik een ander ga gebruiken) geforceerd en Ray Reconstruction kan ik dus ook niet aan of uit schakelen. Nu hoop ik dat deze gewoon aanstaat, hij staat op "on" dus.

EDIT Twee: Kan bevestigen dat het allemaal aanstaat. Ik behaal 70 tot 100 stabiele FPS in 4k resolutie met frame generation, DLSS en Ray reconstruction aan en alle settings op het hoogste. Totaal geen last van ghosting, input lag of kwaliteit verlies!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujA0eB8BFH0aJuJ5-TNkm3WrghU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cAtu04JgS2PWkrkRp75GC54.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 06:27 ]

• jellybrah
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 06:05:
Vandaag vrij genomen omdat ik een aantal afspraken heb lopen in de middag. Wat voor mij dus een ultieme kans is om Requiem meteen te spelen!

72gb in totaal!

[Afbeelding]

EDIT: Dat is best wel vreemd, ik kan bepaalde opties helemaal niet instellen. Zo is DLSS (niet dat ik een ander ga gebruiken) geforceerd en Ray Reconstruction kan ik dus ook niet aan of uit schakelen. Nu hoop ik dat deze gewoon aanstaat, hij staat op "on" dus.

EDIT Twee: Kan bevestigen dat het allemaal aanstaat. Ik behaal 70 tot 100 stabiele FPS in 4k resolutie met frame generation, DLSS en Ray reconstruction aan en alle settings op het hoogste. Totaal geen last van ghosting, input lag of kwaliteit verlies!

[Afbeelding]
Lekker hoor! Dit zijn zeker games om lekker vrij te nemen ;)

Wat voor pc specs heb je? Zijn mooie getallen!

Ik ga het zonder frame gen doen, ik heb een 9800x3d, rtx3090 en speel op 1440p. Bij RE4 remake kreeg ik met gemak 120 fps op de hoogste settings. Ben benieuwd wat ik vanavond ga halen in Requiem.

• Toonen1988
jellybrah schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:40:
[...]

Lekker hoor! Dit zijn zeker games om lekker vrij te nemen ;)

Wat voor pc specs heb je? Zijn mooie getallen!

Ik ga het zonder frame gen doen, ik heb een 9800x3d, rtx3090 en speel op 1440p. Bij RE4 remake kreeg ik met gemak 120 fps op de hoogste settings. Ben benieuwd wat ik vanavond ga halen in Requiem.
I9 14900kf en RTX 4080. Helemaal op het begin zat ik rond de 60 FPS stabiel. Eenmaal in het hotel en daarna, 80 tot 100 FPS. Het enige nadeel is de soort van "grain" filter die je niet kunt uitzetten en geen FOV slider.

De path tracing belichting is weer top notch! Het enige wat weer een beetje vreemd is, wanneer je in een donkere ruimte bent, verlicht Grace op met ongeveer één meter rondom haar in third person. Dat is weer een beetje jammer, alsof er een lamp boven haar hoofd hangt. Dit hadden ze van mij eruit mogen laten.

EDIT: Ik zie nu toch een rare artifact in Grace haar en haar kleren in de eerste screenshot. Dat heb ik totaal niet ingame, maar verschijnen wel op screenshots. Wel is deze screenshot onder het lopen gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNFaaOh6Oujm-6XMhvL2Tk5lB30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXrzoyP7m9NQPsdNu7TfsJFl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKtVAI4ZDtyD6xlu8P1DCCqFSZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdGGLyG76kW5eFYbsUISYPNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBD_jv2HHGG9rPwqQXMRaY5ZTgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ln3Jt8hEAQMmIrO8Pa6sZKL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dForqCQ_w8kFnxgLEzBTnmKcbwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkLH67uXlpVdLkMcPkFocyg5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQFbUdKzo1WIKwX_OoVAYn1V5Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVGw45gJQ3Mr0sMeMGm60N7A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 09:29 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 21:20

Piggen

Lekker bakkie

Wellicht dat veel mensen het al wisten, maar misschien toch een tip: vanwege allerlei acties (MSI, Asus, Nvidia) staan er op Marktplaats (en soms V&A) de nodige keys (PC) te koop voor een paar tientjes minder dan via Steam.

Ben zelf veel te bang om dit te spelen (daarom mijn key van Asus gelijk weer verkocht), maar vind de lore van RE wel altijd interessant. Veel plezier allemaal :)

[ Voor 27% gewijzigd door Piggen op 27-02-2026 12:49 ]

• DennusB
  • Niet online
Graphics op de PS5 zien er overigens wel echt ziek goed uit, op een gegeven moment zijn er wat in-game close-ups van Leon en dan zie je gewoon alle losse haartjes op z'n gezicht, heel tof!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik kan vanavond ook aan de slag, Deluxe Edition net ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHNo7ixTExysMxp8jjN_qHpOrLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOZ2aXMI01PeTCLcBplHdBpt.jpg?f=fotoalbum_large

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:41
Ik ben pas sinds de RE2 Remake fan van deze serie 😅 die heb ik destijds uitgespeeld. Nu heb ik RE7 en RE8 uitgespeeld en kan ik verder met Re4 Remake, daarna eindelijk beginnen met Requiem 😁

• DeadPhoenix86
DM89 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:20:
Ik ben pas sinds de RE2 Remake fan van deze serie 😅 die heb ik destijds uitgespeeld. Nu heb ik RE7 en RE8 uitgespeeld en kan ik verder met Re4 Remake, daarna eindelijk beginnen met Requiem 😁
Ik speel de games sinds de eerste deel van 96. Maar in 97 voor het eerst gespeeld. Was eigenlijk te jong ervoor. Maar ik ben altijd een fan van Horror games en films geweest.
Mijn moeder keek het altijd, en toen keek ik gewoon mee op mijn 8 jarige leeftijd.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:41
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:54:
[...]

Ik speel de games sinds de eerste deel van 96. Maar in 97 voor het eerst gespeeld. Was eigenlijk te jong ervoor. Maar ik ben altijd een fan van Horror games en films geweest.
Mijn moeder keek het altijd, en toen keek ik gewoon mee op mijn 8 jarige leeftijd.
Ik was pas 7 in 1996 haha, ben blij dat ze de remake's hebben gemaakt! Ben ook wel fan van horror games, vond de Silent Hill 2 remake ook goed!

Requiem ziet er ook weer erg goed uit dus kan iet wachten 😁

• DeadPhoenix86
DM89 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:58:
[...]

Ik was pas 7 in 1996 haha, ben blij dat ze de remake's hebben gemaakt! Ben ook wel fan van horror games, vond de Silent Hill 2 remake ook goed!

Requiem ziet er ook weer erg goed uit dus kan iet wachten 😁
Ik was 11 in 97.
Maar toch heeft mijn moeder de game voor mij gekocht.
Helaas is ze in 2023 overleden. Bedankt ma voor al die goeie jaren.

• Starscreamer
Ik ben een oude (43) kerel die al vanaf begin mee doet met Resident Evil.
De 1e deel was destijds revolutionair hoe het destijds uit zag.
Betreft graphics was het ver voor zijn tijd.

Terug ontopic mijne RE 9 heb ik nog niet ontvangen :(

• Hotman
  • Nu online
Hier zojuist de Switch 2 Generations Pack binnen gekregen :). Game is aan het downloaden, maar gaat via Nintendo niet zo snel (of de servers zijn druk met Pokemon en RE9). Vanavond maar beginnen 8)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ook ik kon het niet laten. Heb even terug als eerste RE ooit deel 7 gespeeld en vorige week deel 8 uitgespeeld. Toffe games. Wilde eigenlijk even wachten met 9 maar na alle lovende reviews... Waarom niet :+. Hier de PC versie gekocht maar pluim voor Capcom dat ze een game uit hebben gebracht die zelfs op de Switch 2 uitstekend lijkt de draaien en er beter uit ziet dan de Series S.

Straks aan de slag!

• Starscreamer
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:05:
Ook ik kon het niet laten. Heb even terug als eerste RE ooit deel 7 gespeeld en vorige week deel 8 uitgespeeld. Toffe games. Wilde eigenlijk even wachten met 9 maar na alle lovende reviews... Waarom niet :+. Hier de PC versie gekocht maar pluim voor Capcom dat ze een game uit hebben gebracht die zelfs op de Switch 2 uitstekend lijkt de draaien en er beter uit ziet dan de Series S.

Straks aan de slag!
Aan de andere kant de Switch2 is ruim 5 jaar later als de andere consoles uitgekomen O-)
Je kan zelfs RE games al spelen op je iPhone dus zo heel knap vind ik het ook weer niet :X

• jori040
Over 12 min kan ik ook aan de gang met de Switch 2 versie.Was mooi op tijd binnen vandaag.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezweqqggbV3wr8vwjK-a7rfMBvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4If15fYlkKMacygLRpiO3qj.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er met Path Tracing echt geweldig uit maar helaas wel vrij veel stutters op PC met max settings, DLSS Performance en FGx2 op een 5080. Geen idee waar het aan ligt, maar lees op Reddit wel meer mensen met dezelfde klachten.

• Hotman
  • Nu online
Starscreamer schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:37:
[...]

Aan de andere kant de Switch2 is ruim 5 jaar later als de andere consoles uitgekomen O-)
Je kan zelfs RE games al spelen op je iPhone dus zo heel knap vind ik het ook weer niet :X
De Switch 2 is nog steeds een hybride handheld console. Op YouTube heb ik een paar vergelijkingsvideo's bekeken en dan komt de Switch 2 heel dicht in de buurt vande Series S. Het is wel degelijk knap wat Capcom gedaan heeft met de engine. (Of de rest van de ontwikkelaars buiten Nintendo om zijn heel slecht in optimaliseren). De UE5 engine heeft veel meer problemen op de Switch 2.

Mag mijn pret vanavond niet drukken :*) ondanks mijn Series X game ik veel meer op mijn Switch 2 waardoor de keuze makkelijk was naar alle previews over de stabiliteit

• Toonen1988
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:23:
[Afbeelding]

Ziet er met Path Tracing echt geweldig uit maar helaas wel vrij veel stutters op PC met max settings, DLSS Performance en FGx2 op een 5080. Geen idee waar het aan ligt, maar lees op Reddit wel meer mensen met dezelfde klachten.
Dat is apart, want ik heb een RTX 4080 en heb stabiele FPS zonder stutters, framedrops met Path Tracing geactiveerd. Misschien een driver of specifiek GPU probleem.

Ik speel in 4k met alle instellingen op het hoogste. De begin scene zat stabiel op 60fps. Eenmaal in het hotel, zat ik meteen op 80 tot 100 fps..

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 15:51 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:49:
[...]

Dat is apart, want ik heb een RTX 4080 en heb stabiele FPS zonder stutters, framedrops met Path Tracing geactiveerd. Misschien een driver of specifiek GPU probleem.

Ik speel in 4k met alle instellingen op het hoogste. De begin scene zat stabiel op 60fps. Eenmaal in het hotel, zat ik meteen op 80 tot 100 fps..
Na een restart en zonder PT geen stutters meer. Zo weer eens PT aanzetten en kijken wat er gebeurt, maar met alleen RT ook een lust voor het oog en een hele goede framerate zonder framegen… Dus dat is ook zeker het proberen waard!

E: PT weer aan en draait al een zonnetje. Ik heb wel de Steam overlay uitgeschakeld, misschien dat die de oorzaak was. Zwaar indrukwekkend wat ze met de RE engine hebben weten te bereiken. Buiten dat een héle vette game!

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 27-02-2026 16:13 ]

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

edit : video bevat alleen het begin van de game en is dus spoiler vrij.
Rustige en uitgebreide video over pc (42min) met meerdere GPUs. Spoiler : de amd 9070 doet 1440p maxed met high RT makkelijk 100fps met FSR4 quality.

Game loopt als een zonnetje op zelfs de 8GB kaarten.

[ Voor 10% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 27-02-2026 16:04 ]

• Toonen1988
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:59:
[...]

Na een restart en zonder PT geen stutters meer. Zo weer eens PT aanzetten en kijken wat er gebeurt, maar met alleen RT ook een lust voor het oog en een hele goede framerate zonder framegen… Dus dat is ook zeker het proberen waard!
Ik weet nog niet of Resident Evil 9: Requiem volledig ray tracing gebruikt. Veel moderne games gebruiken namelijk alleen gedeeltelijke ray tracing. In die gevallen worden specifieke effecten, zoals reflecties, schaduwen of zonlicht berekent met Ray Tracing, terwijl de rest van de belichting nog steeds via rasterization gebeurt. Daarom merk je vaker veel verschil in performance tussen Ray Tracing en Path Tracing. Sommige games maken wel alleen gebruik van Ray Tracing, dit wordt dan full Ray Tracing genoemd.

Path Tracing is hetzelfde als Ray Tracing maar is meer geavanceerd. Path Tracing maakt gebruik van een algorithm van hoe de ray's rond bouncen in een scene. Bij Path Tracing wordt helemaal geen rasterization meer gebruikt, voor zowel direct als indirect belichting. Ook kan Path Tracing nog meer rond bouncen dan Ray Tracing en kan het ook de kleur en informatie aanpassen bij elke bounce, afhankelijk van de oppervlakte. Dit resulteert in veel realisticher beeld en voelt het veel natuurlijker aan voor je oog en hersens.

Ook hoeven ontwikkelaars geen technieken meer toe te passen, zoals reflecties, ambient occlusion, shadow mapping, light mapping etc. Alles wordt nu automatisch gerendered en lost ook problemen zoals light bleeding op.

Alleen het vraagt meer van de GPU. Nog geen enkel hardware is in staat om miljoenen ray's te renderen die in een scene rond bouncen. Daarom hebben we DLSS, Frame Generation en Ray Reconstruction eenmaal nodig. Maar de echte krachtpatser zit in ReSTIR, een compeet nieuwe render techniek.

Voor de geïnteresseerde (moet er zelf ook nog wat meer erin verdiepen)

https://research.nvidia.c...ng-real-time-path-tracing

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 16:33 ]

• jori040
WAUW! de Switch 2 versie blaast mij echt weg.Een andere reden dat ik op third-party gebied graag voor een switch 2 versie ga is omdat ik ook erg fan ben van de pro-controller.

De Switch Pro-controller en die van de 360 zijn de beste die er gemaakt zijn.

Heerlijk om Final Fanntasy 7 remake en nu de Resi games op een N console te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 27-02-2026 16:31 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:26:
[...]

Ik weet nog niet of Resident Evil 9: Requiem volledig ray tracing gebruikt. Veel moderne games gebruiken namelijk alleen gedeeltelijke ray tracing. In die gevallen worden specifieke effecten, zoals reflecties, schaduwen of zonlicht berekent met Ray Tracing, terwijl de rest van de belichting nog steeds via rasterization gebeurt. Daarom merk je vaker veel verschil in performance tussen Ray Tracing en Path Tracing. Sommige games maken wel alleen gebruik van Ray Tracing, dit wordt dan full Ray Tracing genoemd.

Path Tracing is hetzelfde als Ray Tracing maar is meer geavanceerd. Path Tracing maakt gebruik van een algorithm van hoe de ray's rond bouncen in een scene. Bij Path Tracing wordt helemaal geen rasterization meer gebruikt, voor zowel direct als indirect belichting. Ook kan Path Tracing nog meer rond bouncen dan Ray Tracing en kan het ook de kleur en informatie aanpassen bij elke bounce, afhankelijk van de oppervlakte. Dit resulteert in veel realisticher beeld en voelt het veel natuurlijker aan voor je oog en hersens.

Ook hoeven ontwikkelaars geen technieken meer toe te passen, zoals reflecties, ambient occlusion, shadow mapping, light mapping etc. Alles wordt nu automatisch gerendered en lost ook problemen zoals light bleeding op.

Alleen het vraagt meer van de GPU. Nog geen enkel hardware is in staat om miljoenen ray's te renderen die in een scene rond bouncen. Daarom hebben we DLSS, Frame Generation en Ray Reconstruction eenmaal nodig. Maar de echte krachtpatser zit in ReSTIR, een compeet nieuwe render techniek.

Voor de geïnteresseerde (moet er zelf ook nog wat meer erin verdiepen)

https://research.nvidia.c...ng-real-time-path-tracing
Ik zit zelf ook redelijk diep in de RT rabbit hole ;). Ik vind de RT implementatie in RE9 erg goed. Komt denk ik ook vanwege de statische aard van de game (geen dynamische day/night cycle bijvoorbeeld). In Cyberpunk zie je behoorlijk grote verschillen tussen "gewoon" RT waar alleen de reflecties en (een deel van de) schaduwen raytraced zijn, en RT Overdrive/PT waar de hele global illumination ook raytraced is. In RE9 lijkt dat minder het geval en zoals je aangeeft, PT verlaagt mijn framerate met de helft t.o.v. RT.

• Toonen1988
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:09:
[...]

Ik zit zelf ook redelijk diep in de RT rabbit hole ;). Ik vind de RT implementatie in RE9 erg goed. Komt denk ik ook vanwege de statische aard van de game (geen dynamische day/night cycle bijvoorbeeld). In Cyberpunk zie je behoorlijk grote verschillen tussen "gewoon" RT waar alleen de reflecties en (een deel van de) schaduwen raytraced zijn, en RT Overdrive/PT waar de hele global illumination ook raytraced is. In RE9 lijkt dat minder het geval en zoals je aangeeft, PT verlaagt mijn framerate met de helft t.o.v. RT.
Dat is iets wat ik ook op internet lees. Daarom heb ik zo'n vermoeden dat RE9: Requiem ook nog altijd rasterisatie gebruikt bij RT. Tot nu toe heb ik alleen met PT gespeeld.

Het is ook apart dat ik geen artifact of ghosting heb in beeld, maar wel merkbaar is op screenshots.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 17:45 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:29
Zijn beide characters eigenlijk in 3rd person te spelen? Zo ja, dan overweeg ik nog wel de Ps5 versie. Mooie graphics, met uitstekende haptic feedback wat ik zo gelezen heb.

• jori040
vinom schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 19:20:
Zijn beide characters eigenlijk in 3rd person te spelen? Zo ja, dan overweeg ik nog wel de Ps5 versie. Mooie graphics, met uitstekende haptic feedback wat ik zo gelezen heb.
Ja het mooie aan dit deel is dat je idd kan kiezen.
Zelf ben ik van de first-person maar gezien Leon meer actie gameplay heeft kan het best zijn dat ik die dan toch in 3rd person ga spelen.

Omdat de Pokemon stream er ff is tussen gekomen heb ik nog niet heel veel kunnen spelen.

• Hotman
  • Nu online
Wat ik gelezen heb kun je bij beide personages kiezen tussen first en third person. Met het advies van Capcom om met Grace first person en met Leon third person te spelen.

• Toonen1988
Ik heb Grace third person en Leon first person. Ik kan het best wel begrijpen dat first person meer immersie is, maar om toch de RE vibe te hebben, speel ik met Grace first person. Leon is meer actie gericht, dan speel ik het first person.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier Grace 1st en Leon 3rd. Vind de afwisseling nice en dit is wat de game aanraadde dus why not.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:59
Zoo eerste paar uurtjes op de Switch2 zitten erop.

Merk dat ik in het begin altijd wat voorzichtig ben met RE games omdat ik helemaal geen fan ben van Horror. Moet eerst een paar keer goed verschoten zijn voordat ik met een gerust hard elke deur kan openen :p

Geluid stond super zacht dus heb het geluid van de Dolby Atmos flink omhoog gezet, even later trapte ik tegen een blikje aan en mijn hart zat direct in mijn keel..

Maar poh wat een vette game is het weer zeg, en dat zelfs op de Switch2.

• Sefaex
Ik ben zelf ook begonnen met Grace in first-person, maar ben uiteindelijk toch geswitcht naar third-person. Dat speelde voor mijn gevoel toch net wat lekkerder.

Ben in ieder geval blij dat je nu zelf een keuze hebt.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-03 06:27

Audione0

Strijdt der titanen

Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:23:
[Afbeelding]

Hier een 4070ti super en geen stutters oid met pathracing aan. Speel op de hoogste settings@3440x1440. DLSS op quality en kom op de scene waar jij je screenshot heb gemaakt op ~59fps

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Audione0 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:58:
[...]

Hier een 4070ti super en geen stutters oid met pathracing aan. Speel op de hoogste settings@3440x1440. DLSS op quality en kom op de scene waar jij je screenshot heb gemaakt op ~59fps
Het lijkt aan frame generation te liggen, uitgeschakeld en het draait soepeltjes, helaas (natuurlijk) met een lagere framerate dan met FG.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-03 06:27

Audione0

Strijdt der titanen

Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:09:
[...]

Het lijkt aan frame generation te liggen, uitgeschakeld en het draait soepeltjes, helaas (natuurlijk) met een lagere framerate dan met FG.
spoiler:
Wat heb zijn je fps in het hotel, bij mij rond de 90fps

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Toonen1988
Thomas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:09:
[...]

Dat is eigenlijk het nadeel van FG. Wanneer je een lagere FPS hebt en dan FG gebruikt, heeft dat een wederzijds effect. Dan creëert het input lag of rare, misvormde frames. FG kan ik alleen aanraden als je al een hogere, stabielere FPS hebt, om toch nog iets soepelere gameplay te krijgen.

Wanneer je bijv. op 30FPS FG gebruikt, renderd je GPU nog altijd 30 frames. De rest wordt dan aangevuld met interpolated frames die geen nieuwe input informatie bevatte. Dat creëert de input lag. Ook voelt het dan minder responsief aan dan als je FG boven 60+ FPS gebruikt.

Met andere woorden, als je GPU 30 FPS rendert en je zet FG aan om naar 60 FPS te gaan (even als voorbeeld), dan bevat 30 frames van de 60 frames geen input.

Als je met DLSS en RR (RR alleen wanneer RT of PT belichting gebruikt) geen +60FPS krijgt, dan heeft FG eigenlijk geen zin meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 27-02-2026 21:38 ]

• jori040
Ben me toch al een paar keer kapot geschrokken!
De gameplay switch tussen Grace & Leon werkt verrassend goed.

• Sefaex
Kijk 'm shinen dan! :D

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:06
Piggen schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:35:
Wellicht dat veel mensen het al wisten, maar misschien toch een tip: vanwege allerlei acties (MSI, Asus, Nvidia) staan er op Marktplaats (en soms V&A) de nodige keys (PC) te koop voor een paar tientjes minder dan via Steam.

Ben zelf veel te bang om dit te spelen (daarom mijn key van Asus gelijk weer verkocht), maar vind de lore van RE wel altijd interessant. Veel plezier allemaal :)
ik heb een Nvidia code, mocht iemand interesse hebben stuur maar een DM.

• jellybrah
DM89 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:20:
Man wat zou ik willen dat ik jou was (games voor het eerst kunnen spelen). Ik zou echt wel eerst de originele RE4 spelen, om die ervaring eerst maar te hebben. Werkelijk waar de perfecte game! :D

• jellybrah
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:51:
[...]

I9 14900kf en RTX 4080. Helemaal op het begin zat ik rond de 60 FPS stabiel. Eenmaal in het hotel en daarna, 80 tot 100 FPS. Het enige nadeel is de soort van "grain" filter die je niet kunt uitzetten en geen FOV slider.

De path tracing belichting is weer top notch! Het enige wat weer een beetje vreemd is, wanneer je in een donkere ruimte bent, verlicht Grace op met ongeveer één meter rondom haar in third person. Dat is weer een beetje jammer, alsof er een lamp boven haar hoofd hangt. Dit hadden ze van mij eruit mogen laten.

EDIT: Ik zie nu toch een rare artifact in Grace haar en haar kleren in de eerste screenshot. Dat heb ik totaal niet ingame, maar verschijnen wel op screenshots. Wel is deze screenshot onder het lopen gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn goeie resultaten. Ziet er gelikt uit.
Gelukkig is dat bij mij ook het geval, op 1440P haal ik in de stad (het begin) slechts 40-50ish fps, maar het zijn ook wel extreem dikke graphics die ze daar op het scherm moeten toveren. Eenmaal binnen een steady 110-120 fps dus dat is helemaal prima

Er gister 6 uur aan kunnen besteden. Ik werd echt blij verrast door Grace haar levels, typisch RE2 remake style en leveldesign. Helaas heb ik alles compleet gecleared daar met haar
spoiler:
en was er dus 0,0 over om te doen daarna met Leon, dat vond ik wel een beetje slecht bedacht.. ik kon dus even die kapotte deuren openmaken die voor Leon waren en door naar het volgende..

• Rijstbal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-03 12:15
Gisteravond even een paar uurtjes gespeeld. Ik was onder de indruk van het stukje waar
spoiler:
je met Grace opzoek moest gaan naar een schroevendraaier terwijl je achteraan wordt gezeten door een monster. Ik dacht veilig te zijn in het eerste kamertje met verlichting. Tot dat de verlichting uitging.
Dat triggerde gelijk een fight or flight response. Hele toffe leveldesign.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Rijstbal schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:34:
Gisteravond even een paar uurtjes gespeeld. Ik was onder de indruk van het stukje waar
spoiler:
je met Grace opzoek moest gaan naar een schroevendraaier terwijl je achteraan wordt gezeten door een monster. Ik dacht veilig te zijn in het eerste kamertje met verlichting. Tot dat de verlichting uitging.
Dat triggerde gelijk een fight or flight response. Hele toffe leveldesign.
Oh man dat heeft mij ook echt de stuipen op het lijf gejaagd. Ik vond de “jumpscares” in dit gedeelte ook erg geslaagd.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toonen1988 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:34:
[...]

Dat is eigenlijk het nadeel van FG. Wanneer je een lagere FPS hebt en dan FG gebruikt, heeft dat een wederzijds effect. Dan creëert het input lag of rare, misvormde frames. FG kan ik alleen aanraden als je al een hogere, stabielere FPS hebt, om toch nog iets soepelere gameplay te krijgen.

Wanneer je bijv. op 30FPS FG gebruikt, renderd je GPU nog altijd 30 frames. De rest wordt dan aangevuld met interpolated frames die geen nieuwe input informatie bevatte. Dat creëert de input lag. Ook voelt het dan minder responsief aan dan als je FG boven 60+ FPS gebruikt.

Met andere woorden, als je GPU 30 FPS rendert en je zet FG aan om naar 60 FPS te gaan (even als voorbeeld), dan bevat 30 frames van de 60 frames geen input.

Als je met DLSS en RR (RR alleen wanneer RT of PT belichting gebruikt) geen +60FPS krijgt, dan heeft FG eigenlijk geen zin meer.
Ik heb de luxe dat ik een 5080 en 9800X3D heb. Dus ook zonder FG zit ik qua framerates ver boven de 60, alleen wel onder de 144 (de max refreshrate van mijn monitor). Ik heb het er in dit type game dan graag voor over om gewoon 2xFG aan te zetten voor een zo vloeiend mogelijke ervaring. bijkomend voordeel dat mijn GPU dan niet continu op 100% zit en iets stiller / koeler blijft. Mijn PC is echt een straalkacheltje met PT aan, maar goed, dat ken ik wel uit o.a. Cyberpunk :+.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb gisteren ongeveer 2 uur gespeeld, man de game bevatlt me echt goed, ook wel wat leuke creepy momenten in de game.
spoiler:
Ben nu in de eastwing en heb net het armband met level 1 rechten bemachtigd.
Via settings kun je dat aanpassen, standaart staat Grace op First persone en Leon op Thirt, ik zelf vind deze instelling wel beter zo, gezien de een meer op actie is en de andere meer op sluipen. Maar mocht je dat willen aanpassen, dan kan dat via settings.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:36

MazeWing

The plot thickens...

Voor de mensen die zich storen aan de fov (en film grain) en dit willen aanpassen:
- download de RE9.zip van de nightly build van REFramework (https://github.com/praydog/REFramework-nightly/releases)
- geen film grain: https://www.nexusmods.com/residentevilrequiem/mods/18
Van de RE9.zip hoef je enkel het bestand "dinput8.dll" in de Resident Evil Requiem map te zetten.

Ik heb nu de fov op 60 staan (horizontaal is dit een fov van 90) en het is echt een wereld van verschil!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Toonen1988
MazeWing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:37:
Voor de mensen die zich storen aan de fov (en film grain) en dit willen aanpassen:
- download de RE9.zip van de nightly build van REFramework (https://github.com/praydog/REFramework-nightly/releases)
- geen film grain: https://www.nexusmods.com/residentevilrequiem/mods/18
Van de RE9.zip hoef je enkel het bestand "dinput8.dll" in de Resident Evil Requiem map te zetten.

Ik heb nu de fov op 60 staan (horizontaal is dit een fov van 90) en het is echt een wereld van verschil!
Inderdaad, 60 fov is echt beter. Ik heb ook de 'grain' weggehaald.

EDIT: Ik merk wel dat de UI een beetje out of place is nu dat ik FOV op 60 heb gezet. De 'F' knop en het rondje waar je een actie kunt uitvoeren, zweeft meer rond in het beeld. Ook wanneer je een computer gebruikt, wordt het helemaal uitgezoemd.

Standaard FOV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6_I-POusoqHfvJaFVlbDuDF2T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbJTvmLa8kXu2bVsIoMNlzoc.jpg?f=fotoalbum_large

60 FOV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUFpoxHTD25_91axNBMjla92SCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hXwq2ntOf5rQeY92G8nuAdc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 28-02-2026 16:21 ]

• MVA.
  • Laatst online: 07-03 20:31
Had de generation pack bij fnac op pre-order maar is gisteren geannuleerd 🫠 Ben nu in de twijfel om even te wachten of ik de bundel ergens anders kan vinden of gewoon de digitale bundel bestel
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).