[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste
Acties:

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:30
vanaalten schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:12:
[...]

Mja, je zou ook even meer informatie kunnen geven zoals merk/model auto, maar ja: ik zag iemand anders met een Hyundai Kona EV uit 2025 met hetzelfde probleem:
Ronald1245 in "Het grote Hyundai Kona Electric topic"
Goed punt, ik heb toevallig ook een Hyundai Kona EV 2025.
Ik zag op Reddit nog wat meer mensen die het ook niet meer werkend krijgen, zelfs niet na verbinding verwijderen en opnieuw pairen. Dat lukt bij mij ook niet.
https://www.reddit.com/r/ios/s/LfCFVhqip4

Lijkt in ieder geval bij Hyundai, Kia en Honda voor te komen. In 26.5 beta zou het weer moeten werken maar ik wil nog niet perse naar beta versies gaan wisselen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:05
michaelw1998 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:28:
[...]

Goed punt, ik heb toevallig ook een Hyundai Kona EV 2025.
Ik zag op Reddit nog wat meer mensen die het ook niet meer werkend krijgen, zelfs niet na verbinding verwijderen en opnieuw pairen. Dat lukt bij mij ook niet.
https://www.reddit.com/r/ios/s/LfCFVhqip4

Lijkt in ieder geval bij Hyundai, Kia en Honda voor te komen. In 26.5 beta zou het weer moeten werken maar ik wil nog niet perse naar beta versies gaan wisselen.
Maar die post waar ik naar refereerde van @Ronald1245 had het over telefoon UIT zetten voor ~10 minuten als oplossing voor hem. Geen reden gegeven waarom dat zou werken en ik snap ook niet waarom het 10 minuten moet zijn (uit=uit, lijkt mij) maar is wellicht het proberen waard.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Apple Releases iOS 26.4.2 and iPadOS 26.4.2 With Bug Fixes

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 22-04-2026 19:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:52
Ik hoopte dat een update een bugje op zou lossen die ik al een tijdje heb: zag toevallig paar weken geleden toen ik eens door de iCloud-settings scrolde dat er geen automatische backups meer gemaakt werden. Maar ook na deze update heeft ie hem vannacht niet gemaakt :'(

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:32
10,55 GB, nou nou.

iPhone 17 Pro.

[ Voor 33% gewijzigd door PKHS op 23-04-2026 10:29 ]

• vanaalten
529MB hier (iPhone 12 mini), dus d'r zit nogal wat verschil in de download-grootte.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55
PKHS schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:29:
10,55 GB, nou nou.

iPhone 17 Pro.
IPSW ja, kan mij niet voorstellen dat een OTA zo groot is, tenzij je een oudere update hebt dan 26.4

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:37
turkeyhakan schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:49:
[...]

IPSW ja, kan mij niet voorstellen dat een OTA zo groot is, tenzij je een oudere update hebt dan 26.4
ota update kan ook zo groot zijn, alleen dan download die de hele image opnieuw.
Vaak heb je dit van een beta na de final update(Voor de release bijv), of als je idd best wat achter loopt eventueel zou het ook kunnen.

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:32
turkeyhakan schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:49:
[...]
Update de -privé- iPhone 17 Pro altijd trouw.
Hang 'm aan de PC en start iTunes op.
Update wordt gedownload, back-up wordt gemaakt, na installatie verse software de pincodes voor het apparaat en de simkaart invoeren en klaar is PKHS. :)
Aanvulling: nooit beta updates geïnstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door PKHS op 23-04-2026 11:13 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55
Carlos0_0 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:09:
[...]

ota update kan ook zo groot zijn, alleen dan download die de hele image opnieuw.
Vaak heb je dit van een beta na de final update(Voor de release bijv), of als je idd best wat achter loopt eventueel zou het ook kunnen.
Klopt, maar niet iedereen draait beta updates dus daarom heb ik die niet genoemd.

• Carlos0_0
PKHS schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:10:
[...]

Update de -privé- iPhone 17 Pro altijd trouw.
Hang 'm aan de PC en start iTunes op.
Update wordt gedownload, back-up wordt gemaakt, na installatie verse software de pincodes voor het apparaat en de simkaart invoeren en klaar is PKHS. :)
Aanvulling: nooit beta updates geïnstalleerd.
Ja maar Itunes download sowieso de ipsw file volgens mij, of het nou een herstel of update taak is :).

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:22
PKHS schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:29:
10,55 GB, nou nou.

iPhone 17 Pro.
iPad Air: 6GB

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Is al eerder hier besproken, toch? In het begin waren het ook grote updates maar bleek er effectief maar 500MB gedownload te worden of zo. Ook hier was het downloaden zo gedaan, en zo dik is de internetpijp hier ook weer niet.

Have you tried turning it off and on again?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22
Gisteren 26.4.2 op de iPhone 17 gezet en ik merk net dat mijn telefoon vannacht tot 100% heeft opgeladen in plaats van 90% zoals ik dat heb ingesteld. De instelling zelf staat gewoon nog op 90%. Dat was met vorige updates niet zo.

Bug?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:24
Saekerhett schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:26:
Gisteren 26.4.2 op de iPhone 17 gezet en ik merk net dat mijn telefoon vannacht tot 100% heeft opgeladen in plaats van 90% zoals ik dat heb ingesteld. De instelling zelf staat gewoon nog op 90%. Dat was met vorige updates niet zo.

Bug?
Nee. Eens in de zoveel tijd laadt hij tot 100% door.
Dat is normaal gedrag.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22
Rivanov schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:27:
[...]

Nee. Eens in de zoveel tijd laadt hij tot 100% door.
Dat is normaal gedrag.
Ok dat wist ik niet. Dan is er niks aan de hand.

• Carlos0_0
Saekerhett schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:29:
[...]

Ok dat wist ik niet. Dan is er niks aan de hand.
Dat geld tevens ook voor elk apparaat met een batterij/accu, ook je laptop/ fiets accu / elektrische auto etc.
Windows laad ook vaak maar tot bijv 95/97% op meestal, maar eens in de zoveel tijd zal die een keer 100 laden.

• Donstil
  • Niet online
DNN!S schreef op donderdag 23 april 2026 @ 06:40:
[...]

Ik hoopte dat een update een bugje op zou lossen die ik al een tijdje heb: zag toevallig paar weken geleden toen ik eens door de iCloud-settings scrolde dat er geen automatische backups meer gemaakt werden. Maar ook na deze update heeft ie hem vannacht niet gemaakt :'(
Ooh dat is ook irritant, dat is juist een feature waar je van op aan moet kunnen.

• Daantsjie
  • Laatst online: 27-04 19:08
Vandaag meer mensen die niet bij hun Hotmail kunnen komen?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:38

Phntm

Tlingelingeling

Daantsjie schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:07:
Yep. Ik heb maar mijn account verwijderd en weer via Exchange toegevoegd. Gaat tot nu toe nog best oké.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ja hier ook gedoe, ik negeer het voor nu maar even

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

michaelw1998 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:19:
Ik las her en der dat iOS 26.4.1 problemen heeft met Carplay. Nu heb ik inderdaad sinds een aantal dagen dat Carplay niet meer wil verbinden, zelfs niet na Carplay volledig te verwijderen en opnieuw in te stellen vanaf de telefoon.

Meer mensen hier die er last van hebben?
Klopt, maar hier is dat ook opeens op 26.3.. afgelopen jaar had ik met vrienden het gesprek dat het ons allen opviel dat dit wel vaker gebeurt voor de release van nieuwe updates: CarPlay begint te bokken of glitches in IOS. Na een update was het probleem dan spontaan weer weg.

Maar:
THE_BASE schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:13:
[...]

Ik had hier onlangs ook last van, opnieuw verbonden en daarna werkt het wel weer.
Dit doe ik dus ook sinds enkele jaren en dan blijft het weer zeer lang werken :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Carlos0_0
Nee werkt prima nog steeds

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Yep, moest 3x inloggen

• DNN!S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyQA9WsePT350lXgXybQuv_lruw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCOtqEUoX63nNmXvsGvvKiJN.jpg?f=fotoalbum_large

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:10
Er is iets met Outlook, vandaar de meldingen: https://www.bleepingcompu...causing-sign-in-failures/

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:19
Laatste tijd waren steeds updates van 1,5Gb, nu 14Gb

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Ligt het aan mij, of is het dit jaar nogal summier geweest met nieuwe functies in de .X updates? Wederom is .5 niet echt spannend of zo.

• DNN!S
Gr4mpyC3t schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:26:
[...]

Ligt het aan mij, of is het dit jaar nogal summier geweest met nieuwe functies in de .X updates? Wederom is .5 niet echt spannend of zo.
Als we de geruchten moeten geloven hoeven we zelfs van iOS27 niets bijzonders te verwachten en zijn ze voornamelijk iOS aan het opschonen van oude en loze code. Een saai jaar….

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

Klopt, het lijkt dat dat "de Nieuwe Siri" hierin had moeten zitten volgens de geruchten.
Helaas is dit opnieuw doorgeschoven naar iOS 27, vandaar dat er in 26,x eigenlijk geen innovaties te vinden zijn.

• Donstil
  • Niet online
Nou we kregen met 26.1 wel Apple AI in het Nederlands, of dat nuttig is laat ik even in het midden, maar voor een dot release toch wel een groot iets.

• Donstil
  • Niet online
DNN!S schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:31:
[...]

Als we de geruchten moeten geloven hoeven we zelfs van iOS27 niets bijzonders te verwachten en zijn ze voornamelijk iOS aan het opschonen van oude en loze code. Een saai jaar….
Apple AI met onscreen awareness lijkt er nu echt aan te komen en daar ben ik toch wel benieuwd naar.
Verder zal het wel vooral wat tweaken zijn inderdaad, logisch ook wel na een grote release als iOS 26.

Edit: Ooh en natuurlijk de iPhone + iPad Mini interface voor de iPhone Ultra, zullen we in WWDC niet zien maar wordt wel een belangrijk iets voor iOS 27 waar ik benieuwd naar ben. Ik gebruik mijn iPad voornamelijk in 1 app tegelijk modus en verwacht dat met de iPhone Ultra ook te gaan doen, maar wordt graag verrast met het tegenovergestelde natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 27-04-2026 20:56 ]

• DNN!S
Donstil schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:55:
[...]
Edit: Ooh en natuurlijk de iPhone + iPad Mini interface voor de iPhone Ultra, zullen we in WWDC niet zien maar wordt wel een belangrijk iets voor iOS 27 waar ik benieuwd naar ben. Ik gebruik mijn iPad voornamelijk in 1 app tegelijk modus en verwacht dat met de iPhone Ultra ook te gaan doen, maar wordt graag verrast met het tegenovergestelde natuurlijk.
Sinds ik m’n MacBook niet meer corporate mocht gebruiken omdat ze die niet goed MDM konden managen gebruik ik de hele dag de iPad als ik bij klanten ben en was dus blij met die nieuwe feature om apps naast elkaar te zetten. Maar in de praktijk gebruik ik het nooit omdat m’n 11inch iPad daar gewoon te klein voor is. Vraag mij af hoe ze dat op een mini-formaat dan goed gaan krijgen. Maar wie weet lukt het ze nu wél :)

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:53:
Nou we kregen met 26.1 wel Apple AI in het Nederlands, of dat nuttig is laat ik even in het midden, maar voor een dot release toch wel een groot iets.
Ja oke, dat is dan misschien nog iets. ;)

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

je kan het beste je verwachtingen voor iOS zo laag mogelijk houden, dan zit je in praktijk zeer dichtbij je verwachtingen uiteindelijk.

Focus bij Apple ligt bij hardware, zie Macbook Neo en de komende iPhone Fold / Ultra, niet (meer) bij software.

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 28-04-2026 08:25 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:48

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Toch wel! nieuws: Apple App Store geeft optie om maandelijks te betalen bij jaarabonnementen :)

Niet echt baanbrekend of zo natuurlijk. Maar zijn mobiele OS-en niet een beetje uitontwikkeld tegenwoordig? Of zijn er in Android land nog wel echt innovaties die Apple (nog) niet gekopieerd heeft? Los van A.I. die boot heeft Apple gemist.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07
amphora schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:58:
[...]

Toch wel! nieuws: Apple App Store geeft optie om maandelijks te betalen bij jaarabonnementen :)

Niet echt baanbrekend of zo natuurlijk. Maar zijn mobiele OS-en niet een beetje uitontwikkeld tegenwoordig? Of zijn er in Android land nog wel echt innovaties die Apple (nog) niet gekopieerd heeft? Los van A.I. die boot heeft Apple gemist.
Dat idee heb ik ook inderdaad, dat de mobiele OS-en ongeveer klaar zijn.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Donstil
  • Niet online
amphora schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:58:
[...]

Nah ik denk niet dat AI een boot is die je kunt missen, nog niet althans. Het is geen kwestie van er als eerste opspringen en anders is het klaar.

Het ligt er maar net aan wat je echt nuttig vind als AI toepassing, Apple is al jaren bezig met Machine Learning en dat is niets minder dan AI natuurlijk, alleen “de wereld” denkt dat AI een LLM is en dat heeft Apple dan nog niet echt. Kijk je naar onscreen awareness dan zie je dat het in Android ook allemaal nog niet zo op de rit is als waar Apple van beschuldigd word met het uitstellen van de nieuwe Siri.

Er is op dit moment simpelweg geen overkoepelende AI die goed is in alles, niet binnen de bekende diensten, niet op Android, niet op iOS, nergens. Claude is goed met Coderen, Perplexity goed met zoeken, chatGPT met tekst, Adobe met retoucheren, etc.

• Donstil
  • Niet online
Kassad schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:08:
[...]

Dat idee heb ik ook inderdaad, dat de mobiele OS-en ongeveer klaar zijn.
OS-en hebben geen eindstation, het is alleen maar klaar tot iemand wat bedenkt waardoor het niet meer klaar is :)

• Yonix
Gisteren de meest recente update geïnstalleerd en opeens krijg ik deze ‘reclame’ te zien wanneer ik Reddit bezoek via de Safari browser:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvKazUAZ9BCRB0g6AYjptP9HTnE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VBKSti9RQy6z8snCNDk3eTxb.png?f=fotoalbum_large

Dit is niet weg te klikken en is daarnaast onwijs vervelend, ik wil namelijk geen gebruikmaken van de Reddit-app. :s

Snel even Chrome geïnstalleerd en daar lijkt de reclame / pop-up niet te triggeren.

Is dit ergens uit te zetten?

Edit: Oké, het heeft blijkbaar niets te maken met Safari of iOS; het is Reddit die deze agressieve pop-up pusht (klik). De optie ‘verberg afleidende onderdelen’ doet niet veel, maar ‘vraag om desktopsite’ lijkt te werken - voor nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Yonix op 29-04-2026 06:08 ]

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Yonix schreef op woensdag 29 april 2026 @ 05:53:
Gisteren de meest recente update geïnstalleerd en opeens krijg ik deze ‘reclame’ te zien wanneer ik Reddit bezoek via de Safari browser:

[Afbeelding]

Dit is niet weg te klikken en is daarnaast onwijs vervelend, ik wil namelijk geen gebruikmaken van de Reddit-app. :s

Snel even Chrome geïnstalleerd en daar lijkt de reclame / pop-up niet te triggeren.

Is dit ergens uit te zetten?

Edit: Oké, het heeft blijkbaar niets te maken met Safari of iOS; het is Reddit die deze agressieve pop-up pusht (klik). De optie ‘verberg afleidende onderdelen’ doet niet veel, maar ‘vraag om desktopsite’ lijkt te werken - voor nu.
Zet hem op request desktop website.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:24:
[...]

je kan het beste je verwachtingen voor iOS zo laag mogelijk houden, dan zit je in praktijk zeer dichtbij je verwachtingen uiteindelijk.

Focus bij Apple ligt bij hardware, zie Macbook Neo en de komende iPhone Fold / Ultra, niet (meer) bij software.
Daar zit wat in. Het zal ongetwijfeld ook wat capaciteit weghalen bij de softwareontwikkelaars. Ik had wellicht iets meer verwacht van de overhaul i.c.m. Liquid Glass en Apple Intelligence. Apple heeft een subliem trackrecord bij het introduceren van nieuwe functionaliteit, maar het voelt allemaal wat brak en rommelig.
Donstil schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:09:
[...]

Nah ik denk niet dat AI een boot is die je kunt missen, nog niet althans. Het is geen kwestie van er als eerste opspringen en anders is het klaar.

Het ligt er maar net aan wat je echt nuttig vind als AI toepassing, Apple is al jaren bezig met Machine Learning en dat is niets minder dan AI natuurlijk, alleen “de wereld” denkt dat AI een LLM is en dat heeft Apple dan nog niet echt. Kijk je naar onscreen awareness dan zie je dat het in Android ook allemaal nog niet zo op de rit is als waar Apple van beschuldigd word met het uitstellen van de nieuwe Siri.

Er is op dit moment simpelweg geen overkoepelende AI die goed is in alles, niet binnen de bekende diensten, niet op Android, niet op iOS, nergens. Claude is goed met Coderen, Perplexity goed met zoeken, chatGPT met tekst, Adobe met retoucheren, etc.
In mijn herinnering zou Apple dan wachten met de introductie van dit soort functionaliteiten totdat zij zelf vinden dat het goed genoeg is. Wat mij betreft breken ze wel een beetje met die filosofie door Apple Intelligence aan te kondigen.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:31

Kortfragje

......

Ik heb een vreemd probleem en wellicht kan iemand mij ermee helpen. Sinds de iOS 26 update gaat mijn iphone 13 mini continu op do not disturb. Ik weet dat deze het is want na uitzetten van share accross devices hebben mijn andere mini (op ios 18), mijn iwatch, mijn macbooks, en mijn ipad er geen last meer van...

- Ik heb geen schedule (heb geprobeerd er een te maken mar dat loste niets op dus weer verwijderd).
- Ik heb geen smart activation (ook hier geprobeerd aan te zetten, maar loste niets op).
- Het heeft niets met locatie te maken (want gebeurd ook als ik gewoon thuis of gewoon op werk ben).
- Ik kan het niet aan gebruik van apps (zoals whatsapp, teams, linkedin, chrome) linken.

Mijn inspiratie is een op, het is echt allejezus irritant want ik ben gewoon niet bereikbaar halve dag (tenzij ik elke 10 min check of dnd niet 'aan gesprongen') is...

Heeft iemand een idee hoe ik de DND trigger zou kunnen vinden?? ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1MfhuX2g5CQOohMMRPIynXfYhU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ttnXdwgTcyNLBCoruHSRnFKY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRRV0eOzGiKDtAVn83LFoWZZY-0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P0lgKAW1vfQ1NpaCpkxSJQ0E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2nJHmI0YWjI6lUMdTPzkFHmidM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bscCPMpThxfSSnhDTeyk0152.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcZyzeUdFw9xrYOeObXWMR7B4RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWF9WQw7TOF1fxCo6itV9ktR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Kortfragje op 30-04-2026 19:17 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• Realgar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:54
Kortfragje schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:13:
Ik heb een vreemd probleem en wellicht kan iemand mij ermee helpen. Sinds de iOS 26 update gaat mijn iphone 13 mini continu op do not disturb. Ik weet dat deze het is want na uitzetten van share accross devices hebben mijn andere mini (op ios 18), mijn iwatch, mijn macbooks, en mijn ipad er geen last meer van...

- Ik heb geen schedule (heb geprobeerd er een te maken mar dat loste niets op dus weer verwijderd).
- Ik heb geen smart activation (ook hier geprobeerd aan te zetten, maar loste niets op).
- Het heeft niets met locatie te maken (want gebeurd ook als ik gewoon thuis of gewoon op werk ben).
- Ik kan het niet aan gebruik van apps (zoals whatsapp, teams, linkedin, chrome) linken.

Mijn inspiratie is een op, het is echt allejezus irritant want ik ben gewoon niet bereikbaar halve dag (tenzij ik elke 10 min check of dnd niet 'aan gesprongen') is...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen idee of dit het kan zijn, en ik ben niet helemaal zeker of je dit ook al gecontroleerd hebt, maar als je een wallpaper/lockscreen zet kan je ook een focus/DND setting zetten.

Mogelijk zit daar iets wat dit veroorzaakt ?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:27

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt geen automation draaien die wellicht DND inschakelt? Ik zie dat je Low Power mode aan hebt staan, misschien dat je op basis daarvan ooit een automation hebt gemaakt?

Zucht...

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik merk vrijwel hetzelfde gedrag maar dan met een focus voor werk. Aan mijn kant al opdrachten nagelopen en alle automatiseringen er zelfs al eens uitgegooid en de focus schedule leeggehaald maar hij blijft op random momenten overschakelen.

• Kortfragje

Kortfragje

......

Dank voor de reacties!
Realgar schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:50:
[...]

Geen idee of dit het kan zijn, en ik ben niet helemaal zeker of je dit ook al gecontroleerd hebt, maar als je een wallpaper/lockscreen zet kan je ook een focus/DND setting zetten.

Mogelijk zit daar iets wat dit veroorzaakt ?
Nee helaas, heb ik idd ook naar gekeken.. :(
SgtElPotato schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:50:
[...]

Je hebt geen automation draaien die wellicht DND inschakelt? Ik zie dat je Low Power mode aan hebt staan, misschien dat je op basis daarvan ooit een automation hebt gemaakt?
Ook niet, manuel low power en geen automation actief...
PyBo schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:00:
[...]

Ik merk vrijwel hetzelfde gedrag maar dan met een focus voor werk. Aan mijn kant al opdrachten nagelopen en alle automatiseringen er zelfs al eens uitgegooid en de focus schedule leeggehaald maar hij blijft op random momenten overschakelen.
En je hebt dit nooit op kunnen lossen tot op heden..? Misschien toch maar eens naar de apple winkel...

• Yonix
Hmmz … sinds de meest recente update (26.4.2) voelt mijn iPhone 13 Mini (batterijcapaciteit van 87%, 35% vol) helemaal niet meer zo ‘snappy’. Zojuist had ik zelfs last van het probleem dat de telefoon, twee keer achter elkaar, volledig vast leek te lopen en locken / unlocken de enige oplossing bleek te zijn.

Daarnaast blijf ik last hebben van het ‘FaceID-probleem’ (klik) en krijg ik regelmatig een zwart scherm wanneer ik de camera open via het vergendelscherm.

Het zal toch niet, hè? Ik ben namelijk erg gebonden aan mijn Mini en zie mij niet overstappen naar een lompe, oversized 17 (Pro). :s

• vanaalten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ik zou proberen:
Backup maken, dan in iTunes ofzo telefoon naar fabrieksinstellingen doen met een verse iOS er weer op, dan backup terugzetten.
Werkt dat niet? Dan telefoon naar fabrieksinstellingen, geen backup terugzetten maar eerst kijken of het probleem dan opgelost is.

• Carlos0_0
Yonix schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:34:
Hmmz … sinds de meest recente update (26.4.2) voelt mijn iPhone 13 Mini (batterijcapaciteit van 87%, 35% vol) helemaal niet meer zo ‘snappy’. Zojuist had ik zelfs last van het probleem dat de telefoon, twee keer achter elkaar, volledig vast leek te lopen en locken / unlocken de enige oplossing bleek te zijn.

Daarnaast blijf ik last hebben van het ‘FaceID-probleem’ (klik) en krijg ik regelmatig een zwart scherm wanneer ik de camera open via het vergendelscherm.

Het zal toch niet, hè? Ik ben namelijk erg gebonden aan mijn Mini en zie mij niet overstappen naar een lompe, oversized 17 (Pro). :s
Tja je 13 mini gaat niet voor eeuwig mee he, en zo oversized lomp zijn de gewone 17/ 17 serie echt niet :).
Dat je een Pro Max groot/Lomp vind kan ik snappen, maar een normale series is echt niet lomp(Da moet echt eens de wereld uitgeholpen worden die gedachtes :) .

Maar je heb hem wellicht al effe, maak eens een backup via Itunes/ Finder(Mac) anders.
Herstel de telefoon eens na fabrieksinstellingen, en geen backup terug zetten.
Of een nieuwe Icloud backup maken, telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen via settings, en dan opnieuw beginnen zonder Backup.

[ Voor 20% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-05-2026 08:44 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Carlos0_0 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:40:
[...]

Tja je 13 mini gaat niet voor eeuwig mee he, en zo oversized lomp zijn de gewone 17/ 17 serie echt niet :).
Dat je een Pro Max groot/Lomp vind kan ik snappen, maar een normale series is echt niet lomp(Da moet echt eens de wereld uitgeholpen worden die gedachtes :) .
Het is allemaal suggestief. Ik vindt de ProMax nog steeds te klein ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DNN!S
Ik ben namelijk erg gebonden aan mijn Mini en zie mij niet overstappen naar een lompe, oversized 17 (Pro). :s
Die toestellen zijn ook lomp.... #Team-Air :9

• Kortfragje

Kortfragje

......

vanaalten schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:39:
[...]

Wat ik zou proberen:
Backup maken, dan in iTunes ofzo telefoon naar fabrieksinstellingen doen met een verse iOS er weer op, dan backup terugzetten.
Werkt dat niet? Dan telefoon naar fabrieksinstellingen, geen backup terugzetten maar eerst kijken of het probleem dan opgelost is.
Ja ik vrees ook dat dat noodzakelijk is (probeerde dat te vermijden ;) )

Dank iig..!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:19
Carlos0_0 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:40:
[...]

Maar je heb hem wellicht al effe, maak eens een backup via Itunes/ Finder(Mac) anders.
Herstel de telefoon eens na fabrieksinstellingen, en geen backup terug zetten.
Of een nieuwe Icloud backup maken, telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen via settings, en dan opnieuw beginnen zonder Backup.
Valt inderdaad reuze mee

De iPhone 17 is ±1,8 cm hoger en ±7 mm breder

Ben je zo aan gewend

Daarbij is batterij 53% groter, soc zuiniger en sneller, je kan dus ook nog eens veel langer mee doen

[ Voor 6% gewijzigd door SuperVeloce op 01-05-2026 12:18 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Carlos0_0
SuperVeloce schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:16:
[...]

Valt inderdaad reuze mee

De iPhone 17 is ±1,8 cm hoger en ±7 mm breder

Ben je zo aan gewend

Daarbij is batterij 53% groter, soc zuiniger en sneller, je kan dus ook nog eens veel langer mee doen
Ja wat ik ook vaak zie met mensen met de mini, houden ze toestel zo dicht bij hun hoofd/Ogen.
Ja vind je gek z'n mini scherm, je ziet er bijna niks op van een klein afstandje.
Ik heb dan de 16e als werk telefoon, dus vergelijkbaar formaat. ding is prima met 1 hand zelfs te bedienen(Gaat zo in elke broekzak met gemak)

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:29

Je zou ook kunnen kijken naar een Air. Misschien teveel concessies. Maar genoeg informatie te vinden in ieders iPhone topic.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!