Opzoek naar een Data Recovery - Bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSjors
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17:33
Mijn vraag
Ik ben momenteel op zoek naar een goed data recovery-bedrijf dat data kan terughalen van mijn externe harde schijf, een WD Elements 4TB. Ik zou graag advies ontvangen over betrouwbare bedrijven voor dit soort herstel.

Relevante software en hardware
Ik gebruik zelf geen software / recoverysoftware, omdat ik hier geen ervaring mee heb. Het risico is voor mij te groot, vandaar dat ik het liever over laat aan een professioneel bedrijf.

Wat ik al geprobeerd of gevonden heb
Ik heb al een beetje vooronderzoek gedaan en kwam onder andere de volgende bedrijven tegen: DRN, Attingo, Stellar en OnTrack. Heeft iemand ervaring met een van deze bedrijven, of zijn er andere bedrijven die jullie aanbevelen?

De schade aan de schijf is fysiek – de harde schijf is helaas gevallen en maakt bij het opstarten een tikkend geluid (zoals vaak beschreven als een harde schijf is gevallen).

Overwegingen
De eventuele kosten die erbij komen kijken zijn voor mij ook al duidelijk; dit is persoonlijk minder belangrijk dan de service / klantenservice die het bedrijf levert.

Thanks voor de hulp alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had je deze al gevonden? Thematopic: Datarecovery

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSjors
@Room42 Deze nog niet eerder gevonden, ik ga er eens naar kijken!
Thanks voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heel goed. En dan zou ik me daarna ook eens verdiepen in Thematopic: Backups ;)

edit:
Dat bedoel ik overigens niet lullig. Het is gewoon veel efficiënter dan datarecovery.

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 08-06-2025 21:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSjors
@Room42 Geen probleem haha. Vrijdag was ik ermee bezig, kijken naar een best mogelijke manier om een backup te maken, want het gaat totaal om ongeveer 500GB aan werk - documenten.

Helaas ben ik nu te laat, en overkomt me het ergste.
Vandaar dat ik sowieso een speciaal bedrijf moet inschakelen (denk ik dan) aangezien het om belangrijke documenten gaan, die ook nog eens geld waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:11

H-W

Ik heb hele goede ervaringen met Attingo. Enkele jaren geleden een USB stick heen gestuurd die defect was, ze hebben toen veel moeite gedaan om de data eraf te halen. Was niet goedkoop maar wel goed!
Pagina: 1