AMENFrambozenTaart schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:02:
Voor de mensen die nu nog driftig aan het inslaan zijn; realiseer je wel dat we al van heel ver gekomen zijn.
Een kleine 2 jaar geleden (lijkt natuurlijk ver weg, maar is dat niet) stond Bitcoin nog ergens rond 25-30k.
Nu is de tendens dat het deze keer anders is, ETF's, een crypto minded geiten regime in USA, printers die aangaan en ongunstige verwatering op FIAT, etc. etc.
Dit soort hopium en verklaringen had je iedere bullmarket maar altijd crasht het vroeg of laat weer compleet naar de poorten van de fucking hel.
Er komt echt wel een periode dat deze hele ponzi weer keihard door zijn hoeven zakt. Iets wat in een relatief korte periode zo hard is gestegen krijgt vroeg of laat altijd weer een hele harde correctie.
Nu hoeft dat niet persé te betekenen dat binnenkort staat te gebeuren. Maar wees je er wel bewust van.
Mensen die al jaren en jaren hodlen hebben minder risico op het verliezen van geld omdat ze vaak al hun inleg meerdere keren hebben uitgecasht en spelen met geld van het huis.
Vooral de mensen die in periodes van hype en stijging beginnen met opbouwen zijn vaak de dupe.
Je kunt er natuurlijk leuk mee spelen en geld verdienen, maar raak niet teveel verstrikt in de enorme bulten crypto propaganda die hoogtij viert in dit soort tijden.
XRP gaat wel lekker door. Laat maar doorknallen.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Wat is het verschil tussen 1 miljoen erin of minder dan een ton? Je rekent toch altijd met procenten...Jasper 99 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:40:
[...]
Volgens mij is dit best veel onderzocht, meeste gaan nat, met denken top verkopen en bottom kopen. Een paar keer zit je goed en denk je lekker lekker. Dan verkoop je op de +15% en opeens knalt hij nog even 100% erbij… stress kopen en boom hij vliegt omlaag.
Meeste mensen kunnen beter gewoon stilzitten afwachten en targets zetten waar ze blij zijn. Geloof je in nog echte gains dan zou ik niet teveel de luttele procentjes proberen te pakken. Heb je 1 miljoen erin is wat anders ofc, maar zit je onder een ton, is het het gekloot en risico waard? Vaak verdien je er netto niet zoveel op en meeste verliezen er dus meer op.
Ah ja. De welbekende had ik maar verkocht wordt weer omhoog gehaaldFrambozenTaart schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:02:
Voor de mensen die nu nog driftig aan het inslaan zijn; realiseer je wel dat we al van heel ver gekomen zijn.
Een kleine 2 jaar geleden (lijkt natuurlijk ver weg, maar is dat niet) stond Bitcoin nog ergens rond 25-30k.
Nu is de tendens dat het deze keer anders is, ETF's, een crypto minded geiten regime in USA, printers die aangaan en ongunstige verwatering op FIAT, etc. etc.
Dit soort hopium en verklaringen had je iedere bullmarket maar altijd crasht het vroeg of laat weer compleet naar de poorten van de fucking hel.
Er komt echt wel een periode dat deze hele ponzi weer keihard door zijn hoeven zakt. Iets wat in een relatief korte periode zo hard is gestegen krijgt vroeg of laat altijd weer een hele harde correctie.
Nu hoeft dat niet persé te betekenen dat binnenkort staat te gebeuren. Maar wees je er wel bewust van.
Mensen die al jaren en jaren hodlen hebben minder risico op het verliezen van geld omdat ze vaak al hun inleg meerdere keren hebben uitgecasht en spelen met geld van het huis.
Vooral de mensen die in periodes van hype en stijging beginnen met opbouwen zijn vaak de dupe.
Je kunt er natuurlijk leuk mee spelen en geld verdienen, maar raak niet teveel verstrikt in de enorme bulten crypto propaganda die hoogtij viert in dit soort tijden.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ja, dat is het met alts. Zodra het gaat lopen, dan gaat het hard en is het lastig om nog de gewenste entry te krijgen.Pinsa schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:54:
[...]
Ik zit al 2 weken te kijken en de prijs gaat steeds omhoog dusja
Je moet dan of zeggen fuck it en druk op de groene knop. Of op zoek naar wat anders.
Zowat elke alt is gestegen, maar ik kijk het nu even aan het was alleen maar een extra moon zakje voor erbij, mijn andere alt loopt nog steeds, instappen kan altijd nog de profit zal dan alleen iets minder zijnjvel92 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:10:
[...]
Ja, dat is het met alts. Zodra het gaat lopen, dan gaat het hard en is het lastig om nog de gewenste entry te krijgen.
Je moet dan of zeggen fuck it en druk op de groene knop. Of op zoek naar wat anders.
vandaag gaat het gebeuren!
nothing stops this train
En toch heb ik alles alvast naar de exchange gehaald. Hier moet bijna wel een correctie op komenByteMe_ schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:05:
XRP gaat wel lekker door. Laat maar doorknallen.
Blijft ook lastig, historisch gezien (qua tijdsverloop na halving) zouden we september/oktober de top kunnen verwachten?Coldcat schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:10:
[...]
Ah ja. De welbekende had ik maar verkocht wordt weer omhoog gehaald
Maaaaar... er zijn wel wat feiten nu waardoor het logisch zou kunnen zijn dat deze cycle wat langer duurt?
Lastig
PS5
wat?Kol Nedra schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:16:
vandaag gaat het gebeuren!
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Nee hoor. Ik ben inmiddels op het punt dat ik altijd wat Bitcoin wil bezitten, ongeacht de prijsontwikkeling.Coldcat schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:10:
[...]
Ah ja. De welbekende had ik maar verkocht wordt weer omhoog gehaald
Dat is echter wel vanuit een luxe positie die uit meerdere cyclussen is ontstaan. Met veel aankoop momenten rondom de bodem. Maar dat is niet voor iedereen zo.
Er zijn hier over de jaren meerdere mensen geweest die op ongunstige momenten munten hebben gekocht met geld wat ze eigenlijk niet konden missen, of slechts tijdelijk konden missen. En die kwamen in de knel.
Het is slechts een kwestie van fatsoen daarop te wijzen.
Crypto staat momenteel echt gewoon hoog. Kan het nog veel hoger? Natuurlijk. Maar het kan ook heel snel heel veel lager.
Als je er dan in zit met allerlei aankopen van rondom de top, met zuurverdiend spaargeld, dan is dat gewoon een hele nare ervaring.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Tering wat n hoop serieuzigheid !FrambozenTaart schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:19:
[...]
Nee hoor. Ik ben inmiddels op het punt dat ik altijd wat Bitcoin wil bezitten, ongeacht de prijsontwikkeling.
Dat is echter wel vanuit een luxe positie die uit meerdere cyclussen is ontstaan. Met veel aankoop momenten rondom de bodem. Maar dat is niet voor iedereen zo.
Er zijn hier over de jaren meerdere mensen geweest die op ongunstige momenten munten hebben gekocht met geld wat ze eigenlijk niet konden missen, of slechts tijdelijk konden missen. En die kwamen in de knel.
Het is slechts een kwestie van fatsoen daarop te wijzen.
Crypto staat momenteel echt gewoon hoog. Kan het nog veel hoger? Natuurlijk. Maar het kan ook heel snel heel veel lager.
Als je er dan in zit met allerlei aankopen van rondom de top, met zuurverdiend spaargeld, dan is dat gewoon een hele nare ervaring.
(goeie post hoor maar moet hier even aan wennen)
Ik lul ook zomaar wat
Het is maar net hoe je het bekijkt.Pinsa schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:15:
[...]
Zowat elke alt is gestegen, maar ik kijk het nu even aan het was alleen maar een extra moon zakje voor erbij, mijn andere alt loopt nog steeds, instappen kan altijd nog de profit zal dan alleen iets minder zijn
Een aantal alts zijn inderdaad flink gestegen de afgelopen weken. Maar als je vervolgens gaat uitzoomen zie je ook dat er veel ruimte naar boven is en staan vaak onder het niveau van December 2024.
Blijft een kwestie van goed monitoren en op tijd winst nemen richting BTC.
Crypto is sowieso al heel risicovol. Als mensen dat dan ook nog doen met geld dat ze niet kunnen missen...FrambozenTaart schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:19:
[...]
Echt 0.0 medelijden mee.
Ik zal de mods van de relevante topics ff een heads up geven dat ie vandaag komt posten. Kunnen ze de banhamer vast tevoorschijn halen.
voor het feit dat ik hoopte dat iemand deze zou plaatsen
:gifsicle():strip_exif()/f/image/bja264BHDIt4I8ykVRiwk5zA.gif?f=user_large)
Ik merk wel dat het erg stuivertje wisselen is in mn PF laatste dagen. Gaat BTC omhoog, dan alts niet (specifiek ETH/XRP/FLOKI in mijn geval), en andersom. Leuk voor traders, maar dat ben ik niet.
Het scheelt dat die greed index rond de 70 zit, dus de boel zal neem ik aan nog niet snel klappen/corrigeren. Of iig, niet gigantisch(?)
Het scheelt dat die greed index rond de 70 zit, dus de boel zal neem ik aan nog niet snel klappen/corrigeren. Of iig, niet gigantisch(?)
Tot ziens Kol! Het ga je goed komende maand
Het schaap als offer voor de volgende leg-up! Nee zonder gekheid, blijf uit die andere fora vandaan! De mods hebben het al druk gehad vandaag.

Het schaap als offer voor de volgende leg-up! Nee zonder gekheid, blijf uit die andere fora vandaan! De mods hebben het al druk gehad vandaag.
[ Voor 32% gewijzigd door Coldcat op 17-07-2025 11:41 ]
TSMC winst Q2 +60%, plus optimistische outlook voor de rest van 2025. Aandeel dik omhoog. Wen ASML btc
2017 belde, die wilde z’n coins terug…AlterBridge schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:52:
[Afbeelding]
Voor de alt lijstjes.
Zeg even wanneer de alts weer 30% inleveren, dan kan ik mijn GAK weer verlagen
Zo is het en niet anders.FrambozenTaart schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:02:
Pak tijdig je winsten, haal je inleg van tafel. En koop die macbook, porsche 911 of dat stuk A5 wagyu voor op de BBQ. Leef je leven.
oke byeColdcat schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:38:
Tot ziens Kol! Het ga je goed komende maand![]()
![]()

Kol signing off.....
nothing stops this train
telt niet. Alleen geforceerd
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Jah die hebben het zeker druk gehad, al denk ik dat er gewoon een search en destroy in de database is gedaan voor deze.Coldcat schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:38:
Tot ziens Kol! Het ga je goed komende maand![]()
![]()
Mijn rapparteer handje is al rood sinds vanochtend ongeveer 7 uur, dus die is nog ongelezen maar de posts zijn toch echt weg
Je hoeft er ook geen medelijden mee te hebben maar het is toch prima dat fijne mede-forum gebruikers ff een waarschuwing krijgen?ColeJ schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:26:
[...]
Crypto is sowieso al heel risicovol. Als mensen dat dan ook nog doen met geld dat ze niet kunnen missen...
Echt 0.0 medelijden mee.
Dit soort periodes hebben we al veel vaker gehad. Traders komen elke dag hun prachtige winsten posten, alts leven weer op en de gouden bergen schitteren prominent aanwezig. Het kan niet op. Mensen worden enthousiast en onvoorzichtig.
Enkele oude rotten die heel goed weten dat ze boot dit keer hebben gemist zijn afwezig, die skippen even en wachten geduldig met kopen tot de ponzi weer klapt. Traders stappen snel in en uit. Hodlers geven geen fuck want zitten met een inkoop prijs die vermoedelijk nooit meer behaald gaat worden.
Mijn ervaring na een kleine 8 jaar crypto is dat wanneer alts beginnen met pumpen er veel wordt verdiend maar dat het ook de periode is waar de meeste financiële slachtoffers vallen. En daar zit een groot verschil als je dat ervaart met eerder behaalde winsten of geld waarvoor je hebt moeten werken en/of sparen.
Altpumperij kan een langere periode aanhouden maar is tevens onhoudbaar. Tot nu toe zijn dikke alts echt altijd het begin van het einde van een bullish periode geweest.
Hoe hoog het nog gaat weet niemand. Kan een jaar duren of 3 dagen.
Mijn inziens of je er echt wat mee kan. Op 1 miljoen is een candle van 10% gewoon 1 ton winst pakken.ColeJ schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:06:
[...]
Wat is het verschil tussen 1 miljoen erin of minder dan een ton? Je rekent toch altijd met procenten...
Op 1000 euro is het 100 euro winst pakken. Ga je voor die 100 euro lopen klooien of niet? Uiteraard voor ieder anders te interpreteren, maar mijn ervaring met veel in en uitstappen is dat het end of the day niet perse heel veel uitmaakt in euro’s. Tenminste dit is natuurlijk wat ook vaak blijkt, mensen die veel daytraden komen er vaak slechter uit dan gewoon holder’s.
Maar verder zeker, als jij je procentjes omhoog krijgt meer dan de standaard curve kan je ervoor pleiten, maar op 10000 euro zou ik die procentjes minder spannend vinden dan op 1 miljoen

Wen nieuwe exitliquidity namen in de slowchat?
Dat komt omdat je er (denk ik) geen miljoen in hebt zittenJasper 99 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:49:
[...]
Mijn inziens of je er echt wat mee kan. Op 1 miljoen is een candle van 10% gewoon 1 ton winst pakken.
Op 1000 euro is het 100 euro winst pakken. Ga je voor die 100 euro lopen klooien of niet? Uiteraard voor ieder anders te interpreteren, maar mijn ervaring met veel in en uitstappen is dat het end of the day niet perse heel veel uitmaakt in euro’s. Tenminste dit is natuurlijk wat ook vaak blijkt, mensen die veel daytraden komen er vaak slechter uit dan gewoon holder’s.
Maar verder zeker, als jij je procentjes omhoog krijgt meer dan de standaard curve kan je ervoor pleiten, maar op 10000 euro zou ik die procentjes minder spannend vinden dan op 1 miljoen
Ik vind het moeilijk om tussen de discussies ook iets te leren hier
We hebben kamp hodl, kamp trade, kamp pak je winst, en kamp fuck alts
Nou ja, dat is an sich al een wijze les: er is geen universele waarheid in cryptoland en er zijn gewoon meerdere kampen.SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:53:
Ik vind het moeilijk om tussen de discussies ook iets te leren hierWe hebben kamp hodl, kamp trade, kamp pak je winst, en kamp fuck alts
Overigens heb je ook nog kamp meme. Mensen die het allemaal geen reet boeit en hier vooral voor de entertainment zit.
Haha nee, maar denk veel niet hier 😝! Just saying be safe, daytraden brengt risico met zich mee.ColeJ schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:51:
[...]
Dat komt omdat je er (denk ik) geen miljoen in hebt zitten
Ik ga wel voor de 1 mil hoor deze cycle, dan ben ik prima tevreden 😜. Nee die ga ik niet halen ben ik bang…
Maar ze zeggen wel vanaf de ton is de weg naar 1 mil goed te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasper 99 op 17-07-2025 13:07 ]
En kamp VCASnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:53:
Ik vind het moeilijk om tussen de discussies ook iets te leren hierWe hebben kamp hodl, kamp trade, kamp pak je winst, en kamp fuck alts
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
En vooral kamp memes
Dat maakt de crypto game alleen niet makkelijker, ben er nog niet uit. Ik merk dat deze fase me stress of spanning geeft ofzo? niet perse negatief maar dat traden wil ik wel proberen vooral omdat het mensen ook wel lukt zegmaar. Je zou zomaar een natuurtalent kunnen zijn!Guere schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:56:
[...]
Nou ja, dat is an sich al een wijze les: er is geen universele waarheid in cryptoland en er zijn gewoon meerdere kampen.
Overigens heb je ook nog kamp meme. Mensen die het allemaal geen reet boeit en hier vooral voor de entertainment zit.
Iedere dag je PF met 1k+ zien groeien doet wat met je en is in het begin even onwennig denk ik? sowieso alleen geld wat 'gemist' kan worden maar liever niet als het niet hoeft natuurlijk.
En wellicht ben ik wel een dom schaap en stoot ik me aan dezelfde steen als de 99% en ga ik rekt maar dat zou ik heel stom vinden van mezelf aangezien ik er zo bewust van ben. Maybe is crpyto niet voor mij en maybe wel. Ben er niet uit nog.
Ooit deze gemaakt. Definities van geld zijn hier iets anders dan in de rest van de maatschappij:Jasper 99 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:56:
[...]
Haha nee, maar denk veel niet hier 😝! Just saying be safe, daytraden brengt risico met zich mee.
Ik ga wel voor de 1 mil hoor deze cycle, dan ben ik prima tevreden 😜. Nee die ga ik niet halen ben ik bang…
Maar ze zeggen wel vanaf de ton is de weg naar 1 mil goed te doen. Zelf zit ik boven 1 ton nu, dus fingers crossed
:strip_exif()/f/image/gr7YcGj1vlOXWEdroEh19etx.png?f=user_large)
Weet niet hoe lang je al mee las voordat je ging posten, maar de recente posts van @FrambozenTaart zijn erg waardevol.SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:53:
Wanneer je nu de crypto wereld binnen stapt, lijkt het feestje net te beginnen, maar de huidige 4 jarige cycle loopt alweer paar jaar en we bouwen nu op richting de top. This time is different is heel gevaarlijk. Zoek op YouTube eens de meest recente video van BobLoukas op en je krijgt een reëel beeld van hoe het spelletje werkt.
Trust me when I say this is only the beginning.
SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:02:
[...]
Dat maakt de crypto game alleen niet makkelijker, ben er nog niet uit. Ik merk dat deze fase me stress of spanning geeft ofzo? niet perse negatief maar dat traden wil ik wel proberen vooral omdat het mensen ook wel lukt zegmaar. Je zou zomaar een natuurtalent kunnen zijn!
Iedere dag je PF met 1k+ zien groeien doet wat met je en is in het begin even onwennig denk ik? sowieso alleen geld wat 'gemist' kan worden maar liever niet als het niet hoeft natuurlijk.
En wellicht ben ik wel een dom schaap en stoot ik me aan dezelfde steen als de 99% en ga ik rekt maar dat zou ik heel stom vinden van mezelf aangezien ik er zo bewust van ben. Maybe is crpyto niet voor mij en maybe wel. Ben er niet uit nog.
:strip_exif()/f/image/xLFecaClY6IKLOAYsstN29GU.png?f=user_large)
Wacht maar tot de eerste -10% candle er komt, gevolgd door een -15% en -25%. Duizenden euro’s naar het kerkhof. Daarna een reliëf rally maar bam bam alweer een paar double digit rode candles. Verkopen doe je niet in de hoop dat het goedkomt. Dat moment komt niet meer na deze cycle. Ga je vanzelf meemaken.
[ Voor 13% gewijzigd door Coldcat op 17-07-2025 12:09 ]
Hier inmiddels ook een paar ton.Jasper 99 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:56:
[...]
Maar ze zeggen wel vanaf de ton is de weg naar 1 mil goed te doen. Zelf zit ik boven 1 ton nu, dus fingers crossed
:strip_exif()/f/image/kJSkLM3L8U2rPVdOhYpO3Yxh.jpg?f=fotoalbum_large)
Time to market beats timing the market.Jasper 99 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:49:
[...]
Mijn inziens of je er echt wat mee kan. Op 1 miljoen is een candle van 10% gewoon 1 ton winst pakken.
Behalve voor echte ALT rommel, daar wil je eigenlijk zo kort mogelijk inzitten want gaan uiteindelijk naar beneden.
Emoties onder controle houden, nooit FOMO volgen en instappen op kracht en uitstappen op zwakte en er is best leuk te verdienenJasper 99 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:40:
[...]
Volgens mij is dit best veel onderzocht, meeste gaan nat, met denken top verkopen en bottom kopen. Een paar keer zit je goed en denk je lekker lekker. Dan verkoop je op de +15% en opeens knalt hij nog even 100% erbij… stress kopen en boom hij vliegt omlaag.
Daar zit het probleem, vele zien de 3e dikke paal naar boven als kracht, en de 4 dikke rode paal naar beneden als zwakte.tomtom901 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:26:
[...]
Emoties onder controle houden, nooit FOMO volgen en instappen op kracht en uitstappen op zwakte en er is best leuk te verdienen
Buy high, sell low
Never ever financial advice...
Mijn ervaring is dat je het tegenovergestelde van je gevoel moet doen.
Als je euforisch bent en verwacht dat we nog een x10 gaan doen dan begin maar te verkopen.
Zit je in zak en as en denk je dat het nooit meer goed komt begin dan maar rustig bij te kopen.
Gaat je leven veranderen als je morgen -50% doet? Dan verkoop die 50% nu maar vast.
Als je euforisch bent en verwacht dat we nog een x10 gaan doen dan begin maar te verkopen.
Zit je in zak en as en denk je dat het nooit meer goed komt begin dan maar rustig bij te kopen.
Gaat je leven veranderen als je morgen -50% doet? Dan verkoop die 50% nu maar vast.
Nee, dat heet dan exit liquiditykazzzdafke schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Daar zit het probleem, vele zien de 3e dikke paal naar boven als kracht, en de 4 dikke rode paal naar beneden als zwakte.
Buy high, sell low
kazzzdafke schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Daar zit het probleem, vele zien de 3e dikke paal naar boven als kracht, en de 4 dikke rode paal naar beneden als zwakte.
Buy high, sell low
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rza2c3W2bRndzOuX3fvDigMW.jpg?f=user_large)
Dan zat je er ook in met geld wat je eigenlijk niet kan missendj_ryow schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:34:
Zojuist 50% van m'n PF gedumpt op aanraden van sNielz123.
je alts te vroeg verkopen kan ook. Even uitgezoomd naar de charts.
Ik heb targets waar ik hopelijk blij van ga worden, maar die zie ik nog niet in beeld nu
Iedereen speelt met zijn eigen risicoafweging, potentiele winst-gains en wat hij wel/niet kan verliezen.
Dus daar is het forum ook helaas niet heel erg te adviseren in.
Behoudens, winst=winst
Ik heb targets waar ik hopelijk blij van ga worden, maar die zie ik nog niet in beeld nu
Iedereen speelt met zijn eigen risicoafweging, potentiele winst-gains en wat hij wel/niet kan verliezen.
Dus daar is het forum ook helaas niet heel erg te adviseren in.
Behoudens, winst=winst
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Hier hetzelfde, met als uitkomst dat ik te weinig verkoop in de bull en weinig insla in de bear.sNielz123 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:30:
Mijn ervaring is dat je het tegenovergestelde van je gevoel moet doen.
Om de bear voor te zijn doe ik al een tijdje een DCA-out variantje, met als doel richting het einde van het jaar 50% verkocht te hebben. Daarna kijken we verder.
Verkopen voelt niet goed, dus het zal wel goed zijn.
De tijd leert of het tij keert
Tja, do as I say, don't do as I do..raq schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:37:
[...]
Hier hetzelfde, met als uitkomst dat ik te weinig verkoop in de bull en weinig insla in de bear.
Om de bear voor te zijn doe ik al een tijdje een DCA-out variantje, met als doel richting het einde van het jaar 50% verkocht te hebben. Daarna kijken we verder.
Verkopen voelt niet goed, dus het zal wel goed zijn.
Ik ben zelf heel slecht in dit spelletje, weet aardig hoe het in elkaar steekt maar ik handel er te weinig naar.
Hopium en greed...
Nee hoor, was een geintje. All in BTC maxi hiersh4d0wman schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:37:
@dj_ryow
Verkocht????
[Afbeelding]
Hoe veel had je dan?
[Afbeelding]
spoiler:
Snel weer 50% aangekocht om boete te voorkomen 

Iemand moet toch de gains betalen? Als iedereen wist wat die deed dan had je geen markt.Jasper 99 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:40:
[...]
Meeste mensen kunnen beter gewoon stilzitten afwachten en targets zetten waar ze blij zijn. Geloof je in nog echte gains dan zou ik niet teveel de luttele procentjes proberen te pakken. Heb je 1 miljoen erin is wat anders ofc, maar zit je onder een ton, is het het gekloot en risico waard? Vaak verdien je er netto niet zoveel op en meeste verliezen er dus meer op.
Ik durf te wedden dat iedereen die ook maar iets van crypto heeft gehoord zich nu volledig ik XRP en ETH en andere alts aan het storten is. Over een paar dagen/weken weer crypto vervloekt.
[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 17-07-2025 12:48 ]
Ik val in al die categorieen, alleen het traden is wat minder. PF bestaat uit potje hodl en potje trade, net zoals vele hier hebben. Vooraf (elke cycle) een plan opstellen hoeveel je bij welke prijs gaat verkopen en hoeveel je aanhoud voor de daarop volgende cycle.SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:53:
Er zijn zat sites/exchanges waar je een met een virtueel portfolio kan spelen. Wellicht iets om uit te proberen voordat je er echte euro's tegenaan gooit?SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:02:
[...]
Dat maakt de crypto game alleen niet makkelijker, ben er nog niet uit. Ik merk dat deze fase me stress of spanning geeft ofzo? niet perse negatief maar dat traden wil ik wel proberen vooral omdat het mensen ook wel lukt zegmaar. Je zou zomaar een natuurtalent kunnen zijn!
A5 Wagyu op de Barbie om hem vervolgens helemaal kapot droog te bakken!Domino schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:43:
[...]
Zo is het en niet anders.
Pak tijdig je winsten, haal je inleg van tafel. En koop die macbook, porsche 911 of dat stuk A5 wagyu voor op de BBQ. Leef je leven.
Dat zal ze leren!
Thnx voor de tip, welke posts doel je dan op want ik zie vooral veel memesNumbers schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:06:
[...]
Weet niet hoe lang je al mee las voordat je ging posten, maar de recente posts van @FrambozenTaart zijn erg waardevol.
Wanneer je nu de crypto wereld binnen stapt, lijkt het feestje net te beginnen, maar de huidige 4 jarige cycle loopt alweer paar jaar en we bouwen nu op richting de top. This time is different is heel gevaarlijk. Zoek op YouTube eens de meest recente video van BobLoukas op en je krijgt een reëel beeld van hoe het spelletje werkt.
Nog altijd beter dan die macbook op de barbie te mikkenelektriekert schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:46:
[...]
A5 Wagyu op de Barbie om hem vervolgens helemaal kapot droog te bakken!
Dat zal ze leren!
Kamp slap ouwehoeren en BS is over het algemeen het hoogst!SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:53:
Wanneer zien we je in de Bruna?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nPOlJmHm7PiDaYdhfMDYb0qF.jpg?f=user_large)
Haha je leert hier vooral weerstand te bieden aan FOMO, met name in deze tijden. Op een gegeven moment maakt het je niet meer uit dat sommigen hier hun Porches lopen te shillen die betaald zijn met Solana winsten.SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:53:
Wanneer je er achter komt dat de SC ALT lijst eigenlijk de wall of shame shitcoinlijst is voor de komende jaren
:gifsicle():strip_exif()/f/image/DVmhKplzHTi2puoU6PAD6R3f.gif?f=user_large)
Maar deze keer nemen we allemaal toch gewoon op tijd winst en is het uiteindelijk een hall-of-fame van winst maken met absolute drek.Alpina schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:58:
Wanneer je er achter komt dat de SC ALT lijst eigenlijk de wall of shame shitcoinlijst is voor de komende jaren
[Afbeelding]
Toch...?
Guere schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:01:
[...]
Maar deze keer nemen we allemaal toch gewoon op tijd winst en is het uiteindelijk een hall-of-fame van winst maken met absolute drek.
Toch...?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/qpaW8IBCkX0OnXgGvI1mkPtI.gif?f=user_large)
Ik dacht in 2017 ook te kunnen traden,SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:02:
[...]
1000€ erin om 2 dagen later 200€ te hebben.
Mooi man
En niet te vergeten:
Besloten doordat ik niet kon traden om maar but low sell high te doen.
Dus leuke inleg gedaan halverwege 2017 in een aantal shitcoins.
BTC geloofde ik niet in want traag etc.
Beginn2018 mijn inleg x10 zien doen.
Compleet euforisch en o.a. door YouTube channels ook wel echt gedacht dat het alleen maar omhoog kon.
Ongeveer een jaar later stond ik -85%.
Dan kan je 2 dingen doen:
Met verlies verkopen of bijkopen wanneer het geen fuck waard is.
Dat laatste heb ik gedaan en ergens in 2021 wat eruit gehaald. Veel te weinig achteraf maar ja. Wel winst.
Als je nu of een half jaar geleden bent ingestapt dan staat het alweer aardig hoog. Dus pas op zou ik zeggen.
Voor je het weet denk je door hebzucht dat de koers zich wel weer zal herstellen en sta je dik onder water!
Alpina schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:58:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/2WyijlupWjmLiWqHfupbb0ug.jpg?f=fotoalbum_large)
Naam | Token #1 | Token #2 |
BTC100K2021 | Aero | Morpho |
Kol Nedra | LTC | AAVE |
Anti Elppa | BTC | BTC |
Muzzy | 0x0 | Gradient |
Sh4d0wman: | BTC | XMR |
Jvel92 | Hype | AAVE |
Alpina | TAO | - |
John245 | SEI | XRP |
Aeronaut | AERO | RFL |
FrambozenTaart | Half krat Hertog Jan | 1 onsje kush |
Laurens1970 | Picasso | Genshiro |
Pinsa | AVAX | - |
Knakworst | BTC | vierhonderdtwintig |
Coldcat | SUI | SEI |
Chaes | ONDO | LINK |
Domino | BTC | BTC |
Darrell | ICP | BIFI |
Blik1984 | Vechain | Cro |
Danjel | XRP | SPX |
Bregweb | BTC | - |
waah | ETH | BTC |
kbuntu | BTC | ENS |
Guere | BTC | CRV |
Pelox | BTC | ETH |
shovelhead1340 | BTC | altcoins dust |
ByteMe_ | XRP | ETH |
elektriekert | XRP | QNT |
Jasper 99 | AKT | IMX |
norua | PEAS | OHM |
TakutoRadiance | ADA | HBAR |
Don Guacamole | BANANA | NPC |
keanu_ | VANRY | ION |
Jumpman | QANX | ADA |
pakkiwakki | XRP | ADA |
toegevoegd
QNT, SEI, AKT, IMX, PEAS (finance?), OHM, ADA, HBAR, banana, npc, VANRY, ION, QANX
code:
1
2
3
4
5
| [tr] [td]NAAM[/td] [td]Coin1[/td] [td]Coin2[/td] [/tr] |
edit: ik verlaag wel het fictieve inleg van 1000 naar 100... heb ik wat minder uit te leggen bij de douane
[ Voor 17% gewijzigd door Aeronaut op 17-07-2025 15:19 ]
Bij mij mag je SUI en SEI invullen als serieuze coins en waar m’n zuurverdiende pegels inzitten.Aeronaut schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:05:
BTC100K2021 Aero Morpho Kol Nedra LTC AAVE Anti Elppa BTC BTC Muzzy 0x0 Gradient Sh4d0wman: BTC XMR Jvel92 Hype AAVE Alpina TAO - John245 SEI XRP Aeronaut AERO RFL FrambozenTaart Half krat Hertog Jan 1 onsje kush Laurens1970 Picasso Genshiro Pinsa AVAX - Knakworst BTC vierhonderdtwintig Coldcat #asscoin #titscoin Chaes ONDO LINK Domino BTC BTC Darrell ICP BIFI Blik1984 Vechain Cro Danjel XRP SPX Bregweb BTC - waah ETH BTC kbuntu BTC ENS Guere BTC CRV Pelox BTC ETH shovelhead1340 BTC ietsiepietsie altcoins dust ByteMe_ XRP ETH elektriekert XRP QNT
QNT toegevoegd
Naam
shitcoin 1
shitcoin 2
Wat is de prijs trouwens? Om te winnen is USDT en USDC ook een optie
Coldcat schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:04:
[...]
Excuses. De funds hangen nog in een slap worstje. 80k supply en dikke APY!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/v2McFZ6kDPsfC6ck6HX8ufbd.jpg?f=fotoalbum_large)
gaat om alts?
dan index. Wanneer het 90 hit vind ik een mooi "eindpunt"
https://www.blockchaincenter.net/en/altcoin-season-index/
95+ zou wel einde altbullmarkt kunnen zijn, maar dat zijn de laatste %
kbuntu schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:57:
[...]
Haha je leert hier vooral weerstand te bieden aan FOMO, met name in deze tijden. Op een gegeven moment maakt het je niet meer uit dat sommigen hier hun Porches lopen te shillen die betaald zijn met Solana winsten.

Ik zie de mijne niet terug in dit overzichtAeronaut schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:05:
BTC100K2021 Aero Morpho Kol Nedra LTC AAVE Anti Elppa BTC BTC Muzzy 0x0 Gradient Sh4d0wman: BTC XMR Jvel92 Hype AAVE Alpina TAO - John245 SEI XRP Aeronaut AERO RFL FrambozenTaart Half krat Hertog Jan 1 onsje kush Laurens1970 Picasso Genshiro Pinsa AVAX - Knakworst BTC vierhonderdtwintig Coldcat #asscoin #titscoin Chaes ONDO LINK Domino BTC BTC Darrell ICP BIFI Blik1984 Vechain Cro Danjel XRP SPX Bregweb BTC - waah ETH BTC kbuntu BTC ENS Guere BTC CRV Pelox BTC ETH shovelhead1340 BTC ietsiepietsie altcoins dust ByteMe_ XRP ETH elektriekert XRP QNT Coldcat SUI SEI
toegevoegd
QNT, SEI
Naam
shitcoin 1
shitcoin 2
AKT (akash)
IMX (Immutable X)
peas & ohmAeronaut schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:05:
BTC100K2021 Aero Morpho Kol Nedra LTC AAVE Anti Elppa BTC BTC Muzzy 0x0 Gradient Sh4d0wman: BTC XMR Jvel92 Hype AAVE Alpina TAO - John245 SEI XRP Aeronaut AERO RFL FrambozenTaart Half krat Hertog Jan 1 onsje kush Laurens1970 Picasso Genshiro Pinsa AVAX - Knakworst BTC vierhonderdtwintig Coldcat #asscoin #titscoin Chaes ONDO LINK Domino BTC BTC Darrell ICP BIFI Blik1984 Vechain Cro Danjel XRP SPX Bregweb BTC - waah ETH BTC kbuntu BTC ENS Guere BTC CRV Pelox BTC ETH shovelhead1340 BTC ietsiepietsie altcoins dust ByteMe_ XRP ETH elektriekert XRP QNT Coldcat SUI SEI
toegevoegd
QNT, SEI
Naam
shitcoin 1
shitcoin 2
Ik ga vanuit dat rond einde jaar de top bereikt is. Dat verwachten de meeste, maar be prepared voor dat juist omgekeerde dingen gebeuren. Als iedereen roept bear dan is het opeens bull als iedereen denkt omg we gaan naar 1 miljoen dan gaat alles naar de klote.SnoozeOperator schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:48:
[...]
Thnx voor de tip, welke posts doel je dan op want ik zie vooral veel memesInteressant kanaal trouwens maar in deze video YouTube: The Perfect Storm welke het laatste is zegt hij dan niet juist dat het dit keer anders is? zijn verwachting is juist dat we nu nog +-6 maanden naar een piek aan het toewerken zijn terwijl hier iedereen een correctie of bear aan het verwachten is
Denk als je 150K top voor bitcoin aanhoudt dat het best goed moet komen.
Waar meeste op doelen is dat na dagen lang 10/15/20% gains er vaak weer een klap komt… daarna pas omhoog. Even terug naar support bands, dat gebeurd bijna altijd. Maar laat dat je niet teveel afleiden van wat waarschijnlijk de echte top gaat zijn.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rEBufOdgU3G91XrEnoQp4IIc.jpg?f=user_large)
Hahaha de sfeer hier is aardig omgeslagen ondertussen...
ADA & HBAR voor mijAeronaut schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:05:
Naam Token #1 Token #2 BTC100K2021 Aero Morpho Kol Nedra LTC AAVE Anti Elppa BTC BTC Muzzy 0x0 Gradient Sh4d0wman: BTC XMR Jvel92 Hype AAVE Alpina TAO - John245 SEI XRP Aeronaut AERO RFL FrambozenTaart Half krat Hertog Jan 1 onsje kush Laurens1970 Picasso Genshiro Pinsa AVAX - Knakworst BTC vierhonderdtwintig Coldcat SUI SEI Chaes ONDO LINK Domino BTC BTC Darrell ICP BIFI Blik1984 Vechain Cro Danjel XRP SPX Bregweb BTC - waah ETH BTC kbuntu BTC ENS Guere BTC CRV Pelox BTC ETH shovelhead1340 BTC altcoins dust ByteMe_ XRP ETH elektriekert XRP QNT Jasper 99 AKT IMX norua PEAS OHM
toegevoegd
QNT, SEI, AKT, IMX, PEAS (finance?), OHM
code:
1 2 3 4 5 [tr] [td]NAAM[/td] [td]Coin1[/td] [td]Coin2[/td] [/tr]
edit: ik verlaag wel het fictieve inleg van 1000 naar 100... heb ik wat minder uit te leggen bij de douane
Nog steeds BTC maxi hier.
Maar dat komt vooral omdat ik de altcoin boot gemist heb.
En ik ga geen groende candles najagen.
Maar dat komt vooral omdat ik de altcoin boot gemist heb.
En ik ga geen groende candles najagen.
geen kloten, stelletje junkies.
Veel van deze groene achter de oren maxi's hebben ook nog niet 1 of 2 volledige shitcoin cycles mee gemaakt. Werden alleen maar "maxi" door de slowbleed van afgelopen 10 maanden. Echte slachtveld komt pas na een top en dan bear. -99%, met garantie
slaat over paar dagen weer totaal om.TakutoRadiance schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:27:
Hahaha de sfeer hier is aardig omgeslagen ondertussen...
[...]
ADA & HBAR voor mij
Dan kunnen we weer posts gaan maken met bel 113
anti elppa schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:30:
[...]
Veel van deze groene achter de oren maxi's hebben ook nog niet 1 of 2 volledige shitcoin cycles mee gemaakt. Werden alleen maar "maxi" door de slowbleed van afgelopen 10 maanden. Echte slachtveld komt pas na een top en dan bear. -99%, met garantie
:gifsicle():strip_exif()/f/image/VSEPjsetBavbsOnmzOYH1F7N.gif?f=user_large)
Om kritiek op mijn shitcoinlijst opgave te voorkomen: ik had dus oprecht een onsje kush.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s1ogvJtcZdbxuuF4Xfcl8XaT.jpg?f=user_large)
Gekregen van een collega, die het op zijn beurt weer had gekregen van een maat waarvoor hij wel eens op een kweekje past. Nu heeft deze collega, zoals zoveel van mijn collega's, slechts een half brein. Hij rookt zelf helemaal niet en hij dacht dat meerdere plastic zakken de geur van vers gekweekte binnenwiet wel zouden tegengaan.
Dit terwijl hij thuis een hoogzwangere vrouw heeft rondwaggelen. Die dus helemaal knetterleip werd van een appartement wat keihard naar ganja stonk. Hij moest dus onder dwang en met spoed zijn bag dumpen. 'Als jij het niet wilt hebben Jaapie dan gooi ik het gewoon weg! Mijn vrouw is helemaal kwaad geworden!' Naja uit respect voor de heilige Marie Johanna kon ik dat dus echt niet over mijn hart verkrijgen. Goede wiet wegpleuren is gewoon heiligschennis.
Nu liggen mijn hoogtij dagen qua smokerij wel behoorlijk achter mij, ik rook af en toe nog eens een klein stikkie maar met een ons had ik de komende 25 bullruns kunnen doen. Gelukkig heb ik over de jaren in mijn sociale kring genoeg bonte figuren verzameld die het liefst de dag beginnen met een dikke longbatser of twee.
Dus op het werk de grote kofferbak truc uitgevoerd en direct in een grote weckpot gedrukt tegen de geur. Pro tip.
Heb er 1 dikke top voor mezelf uit gehaald, de rest verdeeld over 3 zakken en deze uitgedeeld aan stoner vrienden als gratis vakantie pretpakket.
Huwelijk van collega gered, gratis wiet voor het komende jaar, vrienden blij gemaakt. Winnaars op ieder vlak. Mooi toch.
Het halve kratje Hertog is verder al wel verdampt. Soms heb je gewoon dorst.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s1ogvJtcZdbxuuF4Xfcl8XaT.jpg?f=user_large)
Gekregen van een collega, die het op zijn beurt weer had gekregen van een maat waarvoor hij wel eens op een kweekje past. Nu heeft deze collega, zoals zoveel van mijn collega's, slechts een half brein. Hij rookt zelf helemaal niet en hij dacht dat meerdere plastic zakken de geur van vers gekweekte binnenwiet wel zouden tegengaan.
Dit terwijl hij thuis een hoogzwangere vrouw heeft rondwaggelen. Die dus helemaal knetterleip werd van een appartement wat keihard naar ganja stonk. Hij moest dus onder dwang en met spoed zijn bag dumpen. 'Als jij het niet wilt hebben Jaapie dan gooi ik het gewoon weg! Mijn vrouw is helemaal kwaad geworden!' Naja uit respect voor de heilige Marie Johanna kon ik dat dus echt niet over mijn hart verkrijgen. Goede wiet wegpleuren is gewoon heiligschennis.
Nu liggen mijn hoogtij dagen qua smokerij wel behoorlijk achter mij, ik rook af en toe nog eens een klein stikkie maar met een ons had ik de komende 25 bullruns kunnen doen. Gelukkig heb ik over de jaren in mijn sociale kring genoeg bonte figuren verzameld die het liefst de dag beginnen met een dikke longbatser of twee.
Dus op het werk de grote kofferbak truc uitgevoerd en direct in een grote weckpot gedrukt tegen de geur. Pro tip.
Heb er 1 dikke top voor mezelf uit gehaald, de rest verdeeld over 3 zakken en deze uitgedeeld aan stoner vrienden als gratis vakantie pretpakket.
Huwelijk van collega gered, gratis wiet voor het komende jaar, vrienden blij gemaakt. Winnaars op ieder vlak. Mooi toch.
Juistem. Ben alleen in verkoop modus voor de alt. Bijkopen nog niet eens in me opgekomen dat was 3 jaar geleden.anti elppa schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:30:
[...]
FrambozenTaart schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:40:
Om kritiek op mijn shitcoinlijst opgave te voorkomen: ik had dus oprecht een onsje kush.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_exif()/f/image/U4AoWbHQm2GQoF147HNkVXH8.webp?f=user_large)
* Stukfruit weet nog goed hoe hij zich voelde op kerstavond 2017anti elppa schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:30:
[...]

Dat zit wel Schnorr.
Stukfruit schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:53:
[...]
* Stukfruit weet nog goed hoe hij zich voelde op kerstavond 2017

September ongeveer braaf met BTC en ETH begonnen en rond kerst inderdaad ALLES in drek. Toen vol de bear in…
Toch??Guere schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:01:
[...]
Maar deze keer nemen we allemaal toch gewoon op tijd winst en is het uiteindelijk een hall-of-fame van winst maken met absolute drek.
Toch...?
Jij ouwe rasoptimist.anti elppa schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:31:
[...]
slaat over paar dagen weer totaal om.
Dan kunnen we weer posts gaan maken met bel 113
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!