Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:05:
[...]
Ik kan dat echt niet, zo lang iets vasthouden dat continu maar waarde verliest, jaar na jaar. Polkadot was hier ook een tijdje zo'n hype. Maar met al die shitcoins, zodra de hype er uit raakt moet je ze snel dumpen, of je nu op winst over verlies staat.
Is dat niet een oorzaak waardoor mensen toch besluiten langer iets vast te houden dan wenselijk, omdat ze teveel aan hun inkoopprijs vasthouden?
Zeker! Denk dat het soms lastig is om dan los te laten. IOTA was zo'n project waar het verhaal geweldig was, maar praktijk niet veel opleverde, heb toen best wat ETH geshift naar IOTA, die iota is nu 400 euro waard, die ether was denk ik nu zo'n 7K waard... ach you win some you lose some.
Maar ding is natuurlijk wel, veel van de alts moeten nog een run hebben, Ga je dan nu DOT verkopen op 3/4 euro of hoop je toch op de 10 euro per muntje? Dat laatste brengt me op zo'n 13/14K nog steeds geen kaskraker, maar voelt toch lekkerder dan op de 4K eruit stappen XD
Plus moet ook wel zeggen, ben heel lang fan geweest van XRP, toen helemaal gek van geworden omdat het ongeveer een stablecoin was, toch maar verkocht omdat ik er klaar mee was. Daarna gaat hij als een van de weinige coins x 6 en staat nu nog op x 5 van het punt waar ik heb verkocht.
Dus heb nu wel zoiets van als er een altcoin mania komt (en de tijd is nog niet daar.. twijfel soms of het nog gaat komen met de 18.08M cryptos...

) dan ga ik gewoon die bags legen rond de tijd dat ik igv denk het is prima zo. Ben zelf eigenlijk vrijwel enkel in bluecoins gestapt en heb destijds veel gelezen van de white papers etc. Dan heb je ook een soort van emotionele binding met een geloof van dit muntje kan zoveel vets doen (VET bv...). Veel muntjes heb ik winst op zelfs op dit punt, dus het trekt elkaar wel ergens recht. Maar moet wel zeggen dat wat je zegt, het zitten op muntjes wel pijn kan doen. Mijn portfolio is vergeleken met 9 december vorig jaar nog steeds bijna 150 duizend lager

ach geld maakt niet gelukkig.