[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Eusebius schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:25:
[...]

Nou ja dat bedoel ik. We kennen de mensen uit dit topic die ook veel meemaken thuis. Privé en voor werk ook meerdere keren meegemaakt dat je op de begraafplaats staat voor mensen onder de 60.
Je kunt wel wachten tot datum x voordat je y doet, maar je weet niks over je gezondheid/relatie/wereldeconomie op datum x.

Stukje relativering aan de andere kant en ik zie dat de BTC door de € 93k is gekomen. Fijn, dat is 1550000 maal 6 cent.
Geweldig en binnkort staat die op 6 cent ...

... maal 7 miljoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:59
Afbeeldingslocatie: https://www.cointribune.com/app/uploads/2025/05/bitcoin-110000-btc.jpeg

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

De muur op 110 is nog even teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21
Aggr trade begint ook op te warmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdLee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:55
Amens schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:38:
[...]

Door meer BTC te kopen en winst te pakken?
Mijn fout, had de toevoeging "op termijn" niet goed begrepen. Natuurlijk zou dat op termijn winst kunnen opleveren.
Ik las het ten onrechte als passief inkomen in dezelfde trant als inkomsten uit verhuur bijvoorbeeld. In elk geval als een terugkerende inkomstenbron. Assets laten renderen en later verkopen zie ik niet direct als passief inkomen eigenlijk (met name door het gebrek aan de periodieke component) CMIIW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:04
net zulke mooie moves als onze shitcoin junk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOV6UxpTj80SbsnaDDetJsFqF9g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/VhN2quf80HzqFvCkgyB9JhYy.gif?f=user_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
anti elppa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:38:
[...]

[Afbeelding]
haha goud, zelfde gedachte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
anti elppa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:38:

[Afbeelding]
Jammer dat we geen gifjes hebben van Capo. Überhaupt geen beeld om memes mee te maken ;(

Die kerel heeft het dus wederom gepresteerd om een totaal verkeerde call te maken èn daar in vast te blijven hangen i.p.v. de fout te erkennen _O- Laatste bericht is alweer een paar dagen geleden, dat het allemaal dead cat bounce was en alles naar de shitter zou gaan. Hij bleef short :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:30
Robinhood gaat voor ons Europeanen getokiniseerde security's aanbieden.
https://newsroom.aboutrob...tual-futures-and-staking/

En dat doen ze in eeste instantie op Arbitrum. Doe er je voordeel mee...

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:43

tomtom901

Moderator General Chat
En daar gaan we :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 09:01
vdLee schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:37:
[...]

Mijn fout, had de toevoeging "op termijn" niet goed begrepen. Natuurlijk zou dat op termijn winst kunnen opleveren.
Ik las het ten onrechte als passief inkomen in dezelfde trant als inkomsten uit verhuur bijvoorbeeld. In elk geval als een terugkerende inkomstenbron. Assets laten renderen en later verkopen zie ik niet direct als passief inkomen eigenlijk (met name door het gebrek aan de periodieke component) CMIIW
Vermogen laten groeien en de winsten maandelijks opnemen is mijn uiteindelijke doel. Dat betekent in mijn geval dat ik een redelijk rendement moet halen. Ik wil een soort van hypotheek vrij leven zonder de hypotheek direct af te lossen. Gelukkig hebben wij een kleine hypotheek en is dit doel niet heel erg spannend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Laat het nu echt de laatste keer zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54A8P5BQCryeTKIaJC89qxm2x9E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/N0RC6bpaG1qAKPr1BEDqWesv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21
Guere schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:42:
[...]

Jammer dat we geen gifjes hebben van Capo. Überhaupt geen beeld om memes mee te maken ;(

Die kerel heeft het dus wederom gepresteerd om een totaal verkeerde call te maken èn daar in vast te blijven hangen i.p.v. de fout te erkennen _O- Laatste bericht is alweer een paar dagen geleden, dat het allemaal dead cat bounce was en alles naar de shitter zou gaan. Hij bleef short :+
Hij probeert zijn gelijk al sinds de bodem te krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Misschien kan ik hem overtuigen dat hij mij gaat betalen. Verdient ie nog wat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

De dollar is laatste uren ook niet verzwakt, dus zelfs in euro's zijn we er op vooruit gegaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:45:
De dollar is laatste uren ook niet verzwakt, dus zelfs in euro's zijn we er op vooruit gegaan :)
Ja sorry ik kijk alleen in eurie's :+ maar die gaat ook al mooi omhoog naar 93,5k

==
hoi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Werken is onwijs leuk maar ben er op mijn 45e ook wel een beetje klaar mee. Nog een klein zetje moet die vieze ponzi doen. En dan een fluf verkopen om een paar jaar mee vooruit te kunnen om in cash aan te houden. De rest hodl'en tot 2030+. Heb dan hopelijk nog tientallen jaren om te verzilveren. Maar je weet het nooit, zie Freek van Freek&Suzan. Keigezonde marathonloper, niet rokend, ongeneeslijk longkanker op je 32e. Geniet dus bovenal van elke dag hier op deze planeet. Ondanks hoe we het hier verklooien met zijn allen :F
Yep, eens. Ga niet alleen sats stacken met elke Euro die je overhoudt, maar ga er ook leuke dingen mee doen. Die reis die je altijd al hebt willen doen, doe het gewoon. En dat geldt voor heel veel zaken. Je hebt niets aan al die sats, als je niet meer gezond bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:42:

Ik had Arb al een tijdje op mijn radar, net voordat ik wilde kopen kwam dit nieuws en schoot de prijs omhoog, aan de andere kant still cheap, maar jij gaat voor de stocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

En weer onder de 110 :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Guacamole
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIXVq5jeukWpy4clSEkRaUTFkrc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fnPNkJIhThxBzKJZJ30I3yKS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Pinsa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Ik had Arb al een tijdje op mijn radar, net voordat ik wilde kopen kwam dit nieuws en schoot de prijs omhoog, aan de andere kant still cheap, maar jij gaat voor de stocks?
Misschien nog still early? ARB is 1.1 geweest, nu 0.35
https://coinmarketcap.com/currencies/arbitrum/

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
110!

En weer weg...

Terug naar 100

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:40
op donderdag dipsdag? wow, this time is different? :7

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
ByteMe_ schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:51:
110!

En weer weg...

Terug naar 100
En weer 110 (kraken) Oh nee eronder

[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 03-07-2025 11:53 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Nu online
Genoeg upwaarts potentie idd maar er zijn vele alts met dit soort charts, veel onchain volume ook deze maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:10
Organische groei, heerlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinsa
  • Nu online
Soon €110k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:05:
[...]

Ik kan dat echt niet, zo lang iets vasthouden dat continu maar waarde verliest, jaar na jaar. Polkadot was hier ook een tijdje zo'n hype. Maar met al die shitcoins, zodra de hype er uit raakt moet je ze snel dumpen, of je nu op winst over verlies staat.

Is dat niet een oorzaak waardoor mensen toch besluiten langer iets vast te houden dan wenselijk, omdat ze teveel aan hun inkoopprijs vasthouden?
Zeker! Denk dat het soms lastig is om dan los te laten. IOTA was zo'n project waar het verhaal geweldig was, maar praktijk niet veel opleverde, heb toen best wat ETH geshift naar IOTA, die iota is nu 400 euro waard, die ether was denk ik nu zo'n 7K waard... ach you win some you lose some.

Maar ding is natuurlijk wel, veel van de alts moeten nog een run hebben, Ga je dan nu DOT verkopen op 3/4 euro of hoop je toch op de 10 euro per muntje? Dat laatste brengt me op zo'n 13/14K nog steeds geen kaskraker, maar voelt toch lekkerder dan op de 4K eruit stappen XD

Plus moet ook wel zeggen, ben heel lang fan geweest van XRP, toen helemaal gek van geworden omdat het ongeveer een stablecoin was, toch maar verkocht omdat ik er klaar mee was. Daarna gaat hij als een van de weinige coins x 6 en staat nu nog op x 5 van het punt waar ik heb verkocht.

Dus heb nu wel zoiets van als er een altcoin mania komt (en de tijd is nog niet daar.. twijfel soms of het nog gaat komen met de 18.08M cryptos... :henk ) dan ga ik gewoon die bags legen rond de tijd dat ik igv denk het is prima zo. Ben zelf eigenlijk vrijwel enkel in bluecoins gestapt en heb destijds veel gelezen van de white papers etc. Dan heb je ook een soort van emotionele binding met een geloof van dit muntje kan zoveel vets doen (VET bv...). Veel muntjes heb ik winst op zelfs op dit punt, dus het trekt elkaar wel ergens recht. Maar moet wel zeggen dat wat je zegt, het zitten op muntjes wel pijn kan doen. Mijn portfolio is vergeleken met 9 december vorig jaar nog steeds bijna 150 duizend lager 8)7 ach geld maakt niet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Pinsa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:53:
[...]

Genoeg upwaarts potentie idd maar er zijn vele alts met dit soort charts, veel onchain volume ook deze maand.
Wat is de betekenis van "onchain volume"? Dat er veel handel afgelopen maand is?

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
  • Nu online
Eusebius schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:05:
[...]

Wat is de betekenis van "onchain volume"? Dat er veel handel afgelopen maand is?
Jaa precies, kijk hier eens op als je het wil vergelijken: https://defillama.com/dexs/chains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 19:45
[...]

Ahah ja wat mooi. Is erg stil in z’n channel laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuP4_jA3KjRM7jRgPjqouRvAQic=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pUREZSiLl84irYUoG0Qm7Pqf.png?f=fotoalbum_large
Afgeketst op het daily level, nu 4h level testen en weer door? Hmhm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 18:10
kazzzdafke schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:59:
Zijn er hier trouwens mensen die naast hun BTC of ETH ook crypto-ETF’s in portefeuille houden?
Ik heb me altijd afgevraagd waarom je dat zou doen.
Er zijn volgens mij weinig aanbieders van pensioenbeleggen-producten (3e pijler) die volledig vrije beleggingskeuze aanbieden, voor zover ik weet in NL alleen DeGiro. Als je daar bijvoorbeeld IBIT kunt aanhouden zonder box3 belasting te betalen tijdens de opbouwfase, is dat wel een goeie deal denk ik :9

Iemand die daar al gebruik van maakt / weet wat er mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Mark Nuvelstijn, CEO bitvavo, heeft tijdelijk zijn rol overgedragen en CFO en CRO, totdat er een intern integriteitsonderzoek is afgerond mbt zijn privebeleggingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
Zijn er hier trouwens mensen die naast hun BTC of ETH ook crypto-ETF’s in portefeuille houden?
Ik heb me altijd afgevraagd waarom je dat zou doen. Het voelt een beetje alsof je een auto koopt, maar vervolgens altijd met een huurwagen gaat rijden.
Ik heb deze cycle zo af en toe wel een positie gehad. Maar dat was meer omdat ik dan niet hoefde te schuiven met funds.

Voor buy and hold is het prima. Je geeft rendement weg (0,2% per jaar) en krijgt er gemak voor terug. Not your keys etc. klopt allemaal, maar is bij bedrijven van het kaliber Blackrock minder relevant dan één of andere vage CEX.

De puristen moeten er nog gewoon even aan wennen. Vroeger had je aandelen aan toonder thuis liggen, nu verhandel je ze op een beleggingsplatform en heb je een zelfde soort vordering op de broker als met een BTC ETF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:49:
Mark Nuvelstijn, CEO bitvavo, heeft tijdelijk zijn rol overgedragen en CFO en CRO, totdat er een intern integriteitsonderzoek is afgerond mbt zijn privebeleggingen.
Klinkt als: frontrunnen bij Bitvavo listings.

Kan het artikel helaas niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

BTC100K2021 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:57:
[...]

Klinkt als: frontrunnen bij Bitvavo listings.

Kan het artikel helaas niet lezen.
Zou kunnen. Er staan geen details. Zou interessant zijn als FD dit op basis van blockchainanalyse gedaan heeft, zo hoog had ik ze nog niet in aanzien >:)

Hij had wel ook geld aan 'wonderbelegger' Max R. gegeven, misschien is daar nog een link mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Jasper 99 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:57:
[...]

Zeker! Denk dat het soms lastig is om dan los te laten. IOTA was zo'n project waar het verhaal geweldig was, maar praktijk niet veel opleverde, heb toen best wat ETH geshift naar IOTA, die iota is nu 400 euro waard, die ether was denk ik nu zo'n 7K waard... ach you win some you lose some.

Maar ding is natuurlijk wel, veel van de alts moeten nog een run hebben, Ga je dan nu DOT verkopen op 3/4 euro of hoop je toch op de 10 euro per muntje? Dat laatste brengt me op zo'n 13/14K nog steeds geen kaskraker, maar voelt toch lekkerder dan op de 4K eruit stappen XD

Plus moet ook wel zeggen, ben heel lang fan geweest van XRP, toen helemaal gek van geworden omdat het ongeveer een stablecoin was, toch maar verkocht omdat ik er klaar mee was. Daarna gaat hij als een van de weinige coins x 6 en staat nu nog op x 5 van het punt waar ik heb verkocht.

Dus heb nu wel zoiets van als er een altcoin mania komt (en de tijd is nog niet daar.. twijfel soms of het nog gaat komen met de 18.08M cryptos... :henk ) dan ga ik gewoon die bags legen rond de tijd dat ik igv denk het is prima zo. Ben zelf eigenlijk vrijwel enkel in bluecoins gestapt en heb destijds veel gelezen van de white papers etc. Dan heb je ook een soort van emotionele binding met een geloof van dit muntje kan zoveel vets doen (VET bv...). Veel muntjes heb ik winst op zelfs op dit punt, dus het trekt elkaar wel ergens recht. Maar moet wel zeggen dat wat je zegt, het zitten op muntjes wel pijn kan doen. Mijn portfolio is vergeleken met 9 december vorig jaar nog steeds bijna 150 duizend lager 8)7 ach geld maakt niet gelukkig.
IOTA. Dat was voor mij echt het opstapje. Het blijft (net als alles) een shitcoin, maar dat verdubbelde gewoon in een dag. Zal ik nooit vergeten deze actie

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0RSJ04Hy/Iota.png

Daarna hier nog genoeg interessante verhalen en coins gehad, maar lijkt wel alsof de markt steeds rationeler is geworden. Het is niet meer veel vertrouwen dat een nieuw cryptoproject de wereld gaat veranderen. Dus steeds meer een maxi hier, tenzij ik écht denk ergens een edge te zien, dan wil ik zeker nog wel vol in een altcoin gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Pinsa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Nah, ik weet nog niet zeker, ik wil vooral een tijdje overbruggen nu. Dus bijvoorbeeld 5k op Nexo en wat rente harken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik heb me altijd afgevraagd waarom je dat zou doen. Het voelt een beetje alsof je een auto koopt, maar vervolgens altijd met een huurwagen gaat rijden.
Dat doe je omdat het ontzorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:50

Darrell

Fiat moonboy

Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:14:
[...]

IOTA. Dat was voor mij echt het opstapje. Het blijft (net als alles) een shitcoin, maar dat verdubbelde gewoon in een dag. Zal ik nooit vergeten deze actie

[Afbeelding]

Daarna hier nog genoeg interessante verhalen en coins gehad, maar lijkt wel alsof de markt steeds rationeler is geworden. Het is niet meer veel vertrouwen dat een nieuw cryptoproject de wereld gaat veranderen. Dus steeds meer een maxi hier, tenzij ik écht denk ergens een edge te zien, dan wil ik zeker nog wel vol in een altcoin gaan :)
Opstapje, ff 25k in een shitcoin drukken. Kijken wat het doet. :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Darrell schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:16:
[...]

Opstapje, ff 25k in een shitcoin drukken. Kijken wat het doet. :)F
Ik kocht ze voor een kwartje eerder dat jaar ;) Dus 2.5k geïnvesteerd

En IOTA jonguh! Dat is geen blockchain maar een DAG (Directed Acyclic Graph), net als Nano. Next-level tech

[ Voor 17% gewijzigd door Gelukszoekr op 03-07-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Laatst online: 00:08
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:49:
Benieuwd wat Satoshi Radio er over gaat zeggen vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

spoiler:
archive.is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Dat werkt (helaas) alleen maar voor sites waar het artikel niet achter een login zit. Je hebt paywalls waarin je een of twee gratis artikelen mag lezen (en archive.is kan dan een snapshot maken), maar voor fd.nl heb je of een login nodig of zo'n speciale link waarmee [x] aantal mensen het artikel gratis mogen lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Guere op 03-07-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:14:
[...]

[Afbeelding]

haha held! wel een van de gelukkige (verstandige) die toen dacht hey misschien maar een groot stuk verkopen?

Ik snap je beweging richting maxi wel hoor. Ik had heel lang de overtuiging deze projecten worden de toekomst, maar nu alles zo absurd aan het worden is, meme coin mania's en dus 18.08 miljoen verschillende crypto's verder zie ik nog maar weinig erin.

Wel sterk van mening dat Eth nog veel meer moet kunnen en gaan doen gezien dat wel een flinke building block is en nog een paar andere projectjes waar ik altijd wel wat zou houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Jasper 99 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:26:
[...]

haha held! wel een van de gelukkige (verstandige) die toen dacht hey misschien maar een groot stuk verkopen?

Ik snap je beweging richting maxi wel hoor. Ik had heel lang de overtuiging deze projecten worden de toekomst, maar nu alles zo absurd aan het worden is, meme coin mania's en dus 18.08 miljoen verschillende crypto's verder zie ik nog maar weinig erin.

Wel sterk van mening dat Eth nog veel meer moet kunnen en gaan doen gezien dat wel een flinke building block is en nog een paar andere projectjes waar ik altijd wel wat zou houden.
Ja, zelfs toen had ik na een 100% per dag wel zoiets van, nu opletten en dumpen die handel. Uiteindelijk op 48k alles toen verkocht. En dan geeft je dan zoveel marge dat je vaker fouten kan maken. Zoals dat ik toen 2 weken later een Audi cabrio voor de deur had staan. Dat zijn kostbardere foutjes dan menig altcoin avontuur...

Ik ben ook al een tijd behoorlijk kritisch op Ethereum. Ik denk dat het steeds meer terrein zal verliezen. Het is te complex en te duur voor de gemiddelde gebruiker, daarnaast is het (als het op investering aankomt) compleet versplintert. Neem het voorbeeld dat ik eerder vandaag poste, over Robinhood die security's als token gaat uitgeven op Arbitrum. Als je denkt dat dit een usecase is die veel transacties gaat geven. Koop je dan ARB of ETH?

Nee, Ethereum is niet meer nieuw of bijzonder. Genoeg andere kettingen die veel sneller en goedkoper en makkelijker zijn, zoals bijvoorbeeld Solana. Dat het wat minder decentraal is boeit mensen eigenlijk geen hol.

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 03-07-2025 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Cyclonist schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:31:
[...]

Er zijn volgens mij weinig aanbieders van pensioenbeleggen-producten (3e pijler) die volledig vrije beleggingskeuze aanbieden, voor zover ik weet in NL alleen DeGiro. Als je daar bijvoorbeeld IBIT kunt aanhouden zonder box3 belasting te betalen tijdens de opbouwfase, is dat wel een goeie deal denk ik :9

Iemand die daar al gebruik van maakt / weet wat er mogelijk is?
Bij DeGiro voor pensioen is er vanwege de MIFID regels alleen toegang tot "Europese MIFID compliant ETF's" voor bitcoin. Met ChatGPT zo op te zoeken. Zelf heb ik vorig jaar bij DeGiro mijn inleg in MSTR als "bitcoin proxy" gestopt, ook een mogelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Stoppen jullie ook altijd je kinderbijslag in de Bitcoin?
https://www.dumpert.nl/item/100126602_9edf1980

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Massaal ge-downvote. We're still early...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/na4psswHHh-F6T8YsK0X4dhM8YQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bqrM041dXFMvevkWpqfpmamI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Dat is wel echt een catch-22 voor @anti elppa. Zijn belastingcentjes die naar ouders gaan die het vervolgens aan iets anders dan hun koters besteden, maar in dit geval wordt er wel Bitcoin van gekocht wat dan weer positief is voor de prijs van z'n favoriete coin.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
Guere schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:57:
[...]

Dat is wel echt een catch-22 voor @anti elppa. Zijn belastingcentjes die naar ouders gaan die het vervolgens aan iets anders dan hun koters besteden, maar in dit geval wordt er wel Bitcoin van gekocht wat dan weer positief is voor de prijs van z'n favoriete coin.
ja das wel een mind fuck idd. Shit ga hier nog eens rustig over nadenken wat ik hier van vind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Guere schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:57:
[...]

Ik vind het helemaal niet erg dat er geld naar ouders met kinderen gaat. Iemand moet toch mijn poepluiers opruimen zodra ik 99 en dement ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:40
die comments
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWqVRa-L6jD90bUUMtH4ruuRJs4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/uwxCLNN9AstB012pR874v7Wj.gif?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sparen voor de kinderen zou ik zeker voor een gedeelte in bitcoin doen ja. En een deel in een stabiel aandelenmandje.
Je schrikt er van hoeveel mensen 18 jaar sparen op een bankrekening. Je gooit een godsvermogen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:12:
[...]

Ik vind het helemaal niet erg dat er geld naar ouders met kinderen gaat. Iemand moet toch mijn poepluiers opruimen zodra ik 99 en dement ben.
idd, ik kan dan met al die bitcoinen gewoon wat slaven regelen om dit te laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:52
.....ik heb Pepe gekocht.
:D O-) O-) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper 99
Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:40:
[...]

Ja, zelfs toen had ik na een 100% per dag wel zoiets van, nu opletten en dumpen die handel. Uiteindelijk op 48k alles toen verkocht. En dan geeft je dan zoveel marge dat je vaker fouten kan maken. Zoals dat ik toen 2 weken later een Audi cabrio voor de deur had staan. Dat zijn kostbardere foutjes dan menig altcoin avontuur...

Ik ben ook al een tijd behoorlijk kritisch op Ethereum. Ik denk dat het steeds meer terrein zal verliezen. Het is te complex en te duur voor de gemiddelde gebruiker, daarnaast is het (als het op investering aankomt) compleet versplintert. Neem het voorbeeld dat ik eerder vandaag poste, over Robinhood die security's als token gaat uitgeven op Arbitrum. Als je denkt dat dit een usecase is die veel transacties gaat geven. Koop je dan ARB of ETH?

Nee, Ethereum is niet meer nieuw of bijzonder. Genoeg andere kettingen die veel sneller en goedkoper en makkelijker zijn, zoals bijvoorbeeld Solana. Dat het wat minder decentraal is boeit mensen eigenlijk geen hol.
Eens, het is een dinocoin ergens, al is volgens mij als je kijkt naar het bouwen zelf en wat daarvoor is gebruikt ETH toch nog steeds number one solution, of igv waarop het meest gebouwd is. Bitcoin is technisch ook niet meer dan LTC sterker nog veel trager logger, maar toch blijft iedereen bij BTC. Denk dat ETH ook wel die first mover/pioneer advantage moet houden. Also wat je zegt mensen boeit veel niet, ik denk dat veel vooral boeit, hey grote market cap, zal dan wel prima zijn om in te investeren als ik toch in crypto investeer en ik wat anders wil dan BTC. Maar het lijkt me dat dat geldt voor de top 10 coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ok, moon of rekt, lfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
weer cijfers vandaag? ben te lui om te googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

https://www.bls.gov/news.release/empsit.nr0.htm

THE EMPLOYMENT SITUATION -- JUNE 2025

Total nonfarm payroll employment increased by 147,000 in June, and the unemployment rate
changed little at 4.1 percent, the U.S. Bureau of Labor Statistics reported today. Job gains
occurred in state government and health care. Federal government continued to lose jobs.

Verwachting was 110.000

Nonfarm Payrolls (NFP) in the United States (US) rose by 147,000 in June, the US Bureau of Labor Statistics (BLS) reported on Thursday. This reading followed the 144,000 (revised from 139,000) increase recorded in May and came in better than the market expectation of 110,000.

Renteverlaging dus weer wat verder weg.

[ Voor 30% gewijzigd door knakworst op 03-07-2025 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Uiteindelijk rekt. Cijfers zijn weinig spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:01

Muzzy

Aan het dieken

Als hij dipt gewoon bij kopen. Dit zijn de momenten waar je scherp moet zijn.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
anti elppa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:30:
[...]

weer cijfers vandaag? ben te lui om te googlen
16.00 ook. ISM, zegt me verder niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
Die minuut boven de 110K nemen ze ons niet meer af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Guere schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:24:
[...]

Dat werkt (helaas) alleen maar voor sites waar het artikel niet achter een login zit. Je hebt paywalls waarin je een of twee gratis artikelen mag lezen (en archive.is kan dan een snapshot maken), maar voor fd.nl heb je of een login nodig of zo'n speciale link waarmee [x] aantal mensen het artikel gratis mogen lezen.
Hm das jammer idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

ByteMe_ schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:38:
[...]

16.00 ook. ISM, zegt me verder niks.
MAGA

The ISM (Institute for Supply Management) numbers, also known as the PMI (Purchasing Managers' Index), are economic indicators that provide insights into the health of the manufacturing and services sectors in the US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Donderdag dumpdag.

Als iedereen afklopt rond 110k halen we die 120-150k regio ook niet hé.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:35:
Uiteindelijk rekt. Cijfers zijn weinig spectaculair.
Niet heel spectaculair, maar wederom een bevestiging dat economie nog prima draait. Unemployment met 4.1% lager dan verwacht (verwachting 4.2%, consensus was zelfs 4.3%). Ook de payrolls hoger dan verwacht, dus vanuit de ogen van de FED is er weinig reden om de economie verder te stimuleren. Zet het debat rondom Powell nog meer op scherp. Wie weet gaat Trump toch proberen om hem eruit te knikkeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Guere op 03-07-2025 14:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Guere schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:41:
[...]

Wie weet gaat Trump toch proberen om hem eruit te knikkeren.
En dat is uiteindelijk goed voor bitcoin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGtfdTWZcRAeSbb-kZ9ND4M0z7I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9d40TiG32N3gvqbkOwZniDVH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Goed voor de dollar :+

Oh die staat op 1,173 nu :p

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 03-07-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Goed voor de dollar :+

Oh die staat op 1,173 nu :p
Idd, gelijk wat USDT buiten getrapt. Thanks US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
https://youtu.be/ZP_ISBEiJjE?si=Jf4MAQIS9TsJpHzG

Een m.i. interessante video/theorie hoe het gebruik van USDT weliswaar de vraag naar USA obligaties op peil houdt, maar dat via de aankoop van bitcoin door de achterdeur de onderliggende waarde van USDT steeds meer door bitcoin wordt gedomineerd. In het eindspel zou Tether dan USDT een premium kunnen geven op de fiat dollar op basis van het onderpand, waardoor de dollar de facto gekoppeld is aan bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 16:38
Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:42:

Had @zwembroek geen mooie tas $ARB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Donderdag Dipdag! *O* Om 15:30 keldert de koe.. wacht

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Hello 110. Wen 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Strong like bull.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 18:26
Ik kwam even langs om te zien of hier nog grappige dingen werden gepost. In 1 keer raak. Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Divergence... dat is echt het stopwoordje van die gozer. Poppe ziet al maanden overal in werkelijk iedere chart bearish of bullish divergence maar d'r komt nooit wat van terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Marc Nuvelstijn zal binnenkort wel Marc N. worden.

Toen hij geld overmaakte naar Max R. deed dat bij ING belletjes rinkelen, en heeft hij om het soepel te houden verkeerde informatie gegeven. Ook zijn er blijkbaar wat aanwijzingen dat hij en Max R. iets met voorkennis wilden doen. Waardoor de 'fitheidstoets' van de AFM ook ongeldig zal zijn. Ik denk zomaar dat hij niet meer als CEO kan terugkeren en Bitvavo een nieuwe mag zoeken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:59
ELPPA FOR CEO. vanaf vandaag alleen btc handelbaar

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:12
@almelo15 kom er maar in met de ETH cirkel! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:56

koelebobes

Wen BTC €100K

Waah schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:10:
[...]

@almelo15 kom er maar in met de ETH cirkel! O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/th07N7b75I1p-CcXanxb3Y679kY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Dxd4r6xWBWTFWikhAZMVhmLL.jpg?f=user_large

BTC €94.837,08

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Geen reet cut in juli.

https://finance.yahoo.com...obs-report-141432543.html

The odds of a rate cut at the Federal Reserve’s next meeting evaporated after a resilient jobs report for the month of June alleviated concerns about a slowing US economy.

Ondertussen Trump:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUdpqJwUagQ1MfVNnVMpVnBrtew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zwRpKwcSX0WZBKCvJ6K7oZqU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door knakworst op 03-07-2025 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Hierbij schieten de tranen je wel in de ogen.

https://fd.nl/financiele-...tie-over-privebeleggingen
Tussen mei 2021 en november 2022 maakte Nuvelstijn €12,9 mln over naar Max R., verspreid over tientallen transacties en naar verschillende rekeningen, waaronder bij de buitenlandse banken N26 en Revolut. In een door beiden ondertekende investeringsovereenkomst staat dat de inleg ‘puur’ gebruikt wordt voor handel in aandelen, obligaties of andere beleggingsproducten.

Een groot deel van Nuvelstijns inleg was bedoeld voor opties in een beursgenoteerd bedrijf, al is het onduidelijk of die ook echt zijn gekocht. De cryptotopman wilde de opties hebben toen R. vertelde dat hij vertrouwelijke ‘papieren’ had ingezien waaruit blijkt dat het bedrijf ‘100% zeker’ zou worden overgenomen. Dit toont ‘loepzuiver’ de intentie om te handelen met voorkennis, zegt Jerry Hoff, advocaat met ruime ervaring op het gebied van voorkenniszaken. ‘Daarbij maakt het niet uit of de voorkennis daadwerkelijk in de praktijk is gebracht.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Morgen begint lang weekend in de VS 4th of July = independence day. Koers zal na vandaag dus niet veel meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 09:01
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:56:
Morgen begint lang weekend in de VS 4th of July = independence day. Koers zal na vandaag dus niet veel meer doen.
Of juist wel. Eindelijk eens geen yanks die de winst weer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Amens schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:57:
[...]

Of juist wel. Eindelijk eens geen yanks die de winst weer nemen.
Dat lijkt maar zo om 15.30 uur. Want ze kopen letterlijk voor miljarden per week:

https://farside.co.uk/btc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

In Hengelo.
Pagina: 1 ... 59 ... 233 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!