Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Verkopen op -60% sinds 1 januari dit jaar. Dan ben je wel een ras optimist om dat nog prima te noemen. Ik vind dat echt de grootste mislukking die je je kan bedenken.BTC100K2021 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:00:
[...]
Bekijk het eens vanuit de "glas halfvol" kant. Als ik het zo lees sta je nog wel op winst. Een groot deel van de mensen die ooit iets met crypto hebben gedaan staan op verlies.
Dus in dat opzicht doe je het prima.
nothing stops this train
Ligt de weekly 50 ma niet ergens rond de 100-101k? Hopen dat die het gaat houden...anti elppa schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:18:
Heb iig mijn long gesloten vanmorgen op 108. Mooie winst wel, maar had veel hoger kunnen zijn. Bij elkaar 20k$. Maargoed. Wat ik spot kwijt ben tov top, beetje druppel op gloeiende plaat![]()
Vraag me af waar de bodem is. Dit gaat veel te hard zo. Gag iig proberen een kleine long te openen net boven de 100 met strakke stoplos
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Iedereen roept hier toch maar watGioStyle schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:14:
[...]
Nee, dat een persoon met mentale problemen geen vrijbrief krijgt om maar te roeptoeteren wat ie wil zonder dat daar reacties of feedback op komt. Zo werkt het niet. Die persoon zou er ook voor kunnen kiezen om minder te posten om zichzelf te beschermen.
klopt. DAarom ga ik daar een entry proberen te pakkensjorremans schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:21:
[...]
Ligt de weekly 50 ma niet ergens rond de 100-101k? Hopen dat die het gaat houden...
Komt overeen met deze inderdaad:anti elppa schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:53:
[...]
Ook dat gekloot met 74k heeft ie toen gehouden
[Afbeelding]
/f/image/2f9WGziSjCexPFMf4t0rKF1g.png?f=fotoalbum_large)
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Eens, maar dat betekent dat je ook moet kunnen incasseren.
Gaat om de weekly close. Maar wick tot de 50WMA en close er boven is best bullish. Wick onder de 50WMA en close er boven is niet super. Close eronder is alarmfase 1 en dan gaan we veel frontrunners zien. Tweede weekly eronder wordt 80-90K ben ik bang.Guere schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:20:
Sowieso die 50w opzoeken, is nog maar -2,7% en als we dat nu laten liggen moeten we 'm later weer opzoeken. Dus dat gaan we waarschijnlijk wel zien vandaag of morgen.
bij mij loopt ie iets lager. Anyway, als we hier sluiten zitten we er onder. Maar weekly duurt nog 3 dagen. Dus kan alle kanten opTaro schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:22:
[...]
Komt overeen met deze inderdaad:
[Afbeelding]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Doe ik toch ook?GioStyle schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:23:
[...]
Eens, maar dat betekent dat je ook moet kunnen incasseren.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik denk dat ik maar weer ga vissen @Darrell
Ik adviseer een avatar wijzigingS.McDuck schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:47:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik heb een tijdje terug alles eruit gedaan. Het gevoel werd van: ik kan meer winst pakken naar ik kan meer verliezen. Nog steeds niet de bedragen waar de mensen hier over praten maar ik kan wat leuke dingen doen thuis en voor de kids. Nu een klein deel weer in wat zooi om leuk mee te spelen en soms is een gratis etentje te pakken. Ik doe geen grote mannen beleggen dus winsten zijn minder groot, maar de verliezen ook.
Geniet van de rust!
Bullish!zwembroek schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:27:
[...]
Ik denk dat ik maar weer ga vissen @Darrell
:gifsicle():strip_exif()/f/image/xAshQEK22gyRFoDje4apKOUT.gif?f=user_large)
Mooi gesproken. Gooi ik er nog een nummertje in.BTC100K2021 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:16:
Heren, laten we eensgezind ons lot accepteren.
[Afbeelding]
Het was een mooie cycle, met een vervroegd alt seizoennetje in 2024.
Volgende stap gezet in de adoptie. SEC seal of approval, spot ETF's. Had dat in 2017 gezegd en we waren over elkaar heen gevallen van blijdschap.
Volgende cycle pakken we ook die Peter Schiff munt! Dat is nu nog even te vroeg gebleken, hoe dik de tech ook is.
Ik neem hem wel voor het team.
Maar is dit dan Bullish voor ons?BTC100K2021 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:16:
Heren, laten we eensgezind ons lot accepteren.
[Afbeelding]
Het was een mooie cycle, met een vervroegd alt seizoennetje in 2024.
Ik heb 50% verkocht. Met andere 50% doe ik een gok en/of HODL ik.GekkeRipper schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:36:
Wat is nou wijsheid? Alles nu nog verkopen? Als we ooit weer gaan stijgen, wat is dan een validatieniveau dat de bull nog aan is?
Als de ultrabull bear begint te worden en zijn long sluit: blast off phase confirmed.anti elppa schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:18:
Heb iig mijn long gesloten vanmorgen op 108. Mooie winst wel, maar had veel hoger kunnen zijn. Bij elkaar 20k$. Maargoed. Wat ik spot kwijt ben tov top, beetje druppel op gloeiende plaat![]()
Vraag me af waar de bodem is. Dit gaat veel te hard zo. Gag iig proberen een kleine long te openen net boven de 100 met strakke stoplos
Maar nee: snap je. Heb mijn tp's gepakt tussen 112-115k. Als het de top is die 126k so be it. En anders winst is winst. Top timen blijft lastig.
Meestal komt er wel iets van relief na een grote daling. Lastig.GekkeRipper schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:36:
Wat is nou wijsheid? Alles nu nog verkopen? Als we ooit weer gaan stijgen, wat is dan een validatieniveau dat de bull nog aan is?
Winst = Winst. Meer kan ik er niet van maken kerel. Wees eens tevreden met wat je hebt. Er zijn wereldwijd meer mensen die verlies maken met crypto dan winst.bsmpower schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:19:
[...]
Verkopen op -60% sinds 1 januari dit jaar. Dan ben je wel een ras optimist om dat nog prima te noemen. Ik vind dat echt de grootste mislukking die je je kan bedenken.
Je haalt je info en kennis hier weg, en als dank hoor ik alleen maar "ja maar jullie roepen allemaal maar wat".
Normaal had ik je gewoon op mijn negeerlijst gezet...
Maar, aangezien ik nu toch cryptoloos ben gaat dit topic per definitie hier in de ijskast. Iedereen nog goede winsten gewenst, en ik waai wel weer eens langs in de zomerperiode

Het ga jullie goed!

Same. Al heb ik nog niet verkocht (van wat er nog over is).Wispe schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:38:
[...]
Ik heb 50% verkocht. Met andere 50% doe ik een gok en/of HODL ik.
They who buy the dip, deserves the rip.
Tja.GekkeRipper schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:36:
Ik kijk het zelf nog even aan, maar.. echt happy ben ik daar op dit moment niet mee

Ik heb net 50% ETH verkocht. Sowieso paniekreactie, ik ga het risico niet nemen.Danjel schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:39:
[...]
Same. Al heb ik nog niet verkocht (van wat er nog over is).
50% Bitcoin had ik al de deur uit gedaan op $111k/€95k.
Als we weer up gaan, kan het een sell low buy high worden, maar liever dat dan 1 jaar rekt.
Je hoeft niet meteen weg, he?Waah schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:38:
Winst = Winst. Meer kan ik er niet van maken kerel. Wees eens tevreden met wat je hebt. Er zijn wereldwijd meer mensen die verlies maken met crypto dan winst.
Je haalt je info en kennis hier weg, en als dank hoor ik alleen maar "ja maar jullie roepen allemaal maar wat".
Normaal had ik je gewoon op mijn negeerlijst gezet...
Maar, aangezien ik nu toch cryptoloos ben gaat dit topic per definitie hier in de ijskast. Iedereen nog goede winsten gewenst, en ik waai wel weer eens langs in de zomerperiode![]()
. Hier nu de winst maar eens besteden aan vloerisolatie, afzuiging in de badkamer en een wintersportvakantie
. Die laatste had een heel stuk luxer gekunt als ik een paar weken eerder had verkocht...
Maar ik ben gezond
en heb de luxe dit al te kunnen doen van de (voor dit topic) bescheiden cryptowinsten
.
Het ga jullie goed!![]()
[Afbeelding]
Rustig aan Gizmo, met je elitair gedrag, zo praten wij hier in de sociale werkplaats
Geen crypto = verbod op posten toch?Guere schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:43:
[...]
Je hoeft niet meteen weg, he?Snap dat het zonder crypto wellicht minder aantrekkelijk is, maar als de bear nu start zal het sowieso wel rustiger worden en is het topic ook wat beter bij te houden. Ik lees al wel wat langer mee, maar post zelf pas sinds begin 2024. Volgens enkele van de stamgasten is het in de bear juist super gezellig?
Nee je hoeft niet weg. Maar ivm FOMO is het wel handiger om dit topic even links te laten liggen. En het geeft rust. Zie het als een struisvogel-tactiek, maar voor mij werkt het

Heb de euro's ook al laten overmaken naar de bank overigens. gewoon alles om er voor te zorgen dat ik niet in een bulltrap trap. Of erger: dat ik een goede trade maak door nu lager in te kopen, vervolgens denk dat ik het kan en dan later in een bulltrap te trappen en vervolgens nog veel meer rekt te gaan

En dit topic kost me meer tijd dan ik wil toegeven. Tijd om hier de boel wat op orde te brengen

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 17-10-2025 10:48 ]
ETH en ADA heb ik al maanden geleden de deur uit gedaan. Daarna ging ETH toch nog ff omhoog. Maar uiteindelijk met wat geduld ben ik nu toch wel weer blij dat die de deur uit zijn.Wispe schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:43:
[...]
Ik heb net 50% ETH verkocht. Sowieso paniekreactie, ik ga het risico niet nemen.
50% Bitcoin had ik al de deur uit gedaan op $111k/€95k.
Als we weer up gaan, kan het een sell low buy high worden, maar liever dat dan 1 jaar rekt.
Ik had nog wat SUI en XRP. Ook die zijn inmiddels wel de deur uit. Helaas niet de winsten mee gepakt die ik hoopte.
Dat was mijn HODL/hopium pot.
Voor de rest nu BTC maxi met een klein speel potje om mee te day traden (alts).
They who buy the dip, deserves the rip.
Beide gaat gebeuren, dus nu rustig aan bijkopen.
The only easy day is yesterday.
Gewoon genoeg offtopic posten en je krijgt vanzelf een mooie vakantie.Waah schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:46:
[...]
Geen crypto = verbod op posten toch?![]()
Nee je hoeft niet weg.
Nog effectiever, in het FO topic over crypto beginnen.
Waah schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:46:
[...]
Nee je hoeft niet weg. Maar ivm FOMO is het wel handiger om dit topic even links te laten liggen. En het geeft rust. Zie het als een struisvogel-tactiek, maar voor mij werkt het![]()
Heb de euro's ook al laten overmaken naar de bank overigens. gewoon alles om er voor te zorgen dat ik niet in een bulltrap trap. Of erger: dat ik een goede trade maak door nu lager in te kopen, vervolgens denk dat ik het kan en dan later in een bulltrap te trappen en vervolgens nog veel meer rekt te gaan
En dit topic kost me meer tijd dan ik wil toegeven. Tijd om hier de boel wat op orde te brengenMaar ik kom zeker terug, als we weer echt een stuk onder de ATH zitten. Voor jullie hoop ik dat de prijs dan nog steeds boven de huidige ligt

Ik ben altijd eerlijk hier geweest, heb te weinig winst genomen en sta nu op een verlies van 5% op mijn portfolioCornermanNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:47:
Zodra de FED weer een kleine banken bail out doet gaat alles weer up. En als de overheid in de VS open gaat. Ook wel zo handig.
Beide gaat gebeuren, dus nu rustig aan bijkopen.
Maar goed ik hoop dat er nog wat rate cuts komen en we een goed Q4 ingaan, ik zit volledig spot dus we gaan rustig aan kijken
Liquideren gaat hier niet gebeuren
BTC €94.837,08
Klopt, dat zou inderdaad wel anders zijn. Maar sowieso was het deze cycle heel anders met die nieuwe ATH voor de halving. En dan nu een eigenlijk vrij teleurstellend post-halving year.Mathias9956 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:49:
YTD zitten we nog maar op +12%, dat is niet zoveel meer. Als we 2025 rood sluiten is het gegeven 3 groene jaren en 1 rood jaar iig gebroken.
idd ja, scherp. Dat is ook nieuw, nooit eerder gehad. Bevestigd iig het gevoel dat het deze keer anders is. Is ook een mega invalidatie van de 4 year cycle als dat gebeurdMathias9956 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:49:
YTD zitten we nog maar op +12%, dat is niet zoveel meer. Als we 2025 rood sluiten is het gegeven 3 groene jaren en 1 rood jaar iig gebroken.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Hoe zit jij erbij aangezien je onlangs had gezegd dat je wat had bijgekocht?Gelukszoekr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:53:
Alles nog goed hier mensen? Gaat best rap naar beneden nu. Zou de bearmarkt zijn intrede hebben gedaan?
Ook dat is wederom de verkeerde conclusie en totaal niet in lijn met de strekking van mijn post. Maar ik herken een onnodige timesink wanneer ik er een zie, dus ik laat het hierbij.GioStyle schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:14:
[...]
Nee, dat een persoon met mentale problemen geen vrijbrief krijgt om maar te roeptoeteren wat ie wil zonder dat daar reacties of feedback op komt. Zo werkt het niet. Die persoon zou er ook voor kunnen kiezen om minder te posten om zichzelf te beschermen.
Gelukszoekr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:53:
Alles nog goed hier mensen? Gaat best rap naar beneden nu. Zou de bearmarkt zijn intrede hebben gedaan?
:strip_exif()/f/image/TnOrM8Y2us82dj0IaMxZwBoP.png?f=user_large)
On topic, moon!
Nog even wachten wat ik met de rest doe. Alles verkopen en later laag inkopen in de bear.... Of gewoon hodl. 2026 weer vaste DCA met een hogere inleg. Ik spek eerst nog de gewone fiat potjes, uitjes en kerst cadeau's.
Tja. Ik had een doelbedrag in ogen voor deze run. Helaas niet gehaald met crypto (zelfs met een prijsexplosie haal ik dat niet meer). Maar wel geleerd dat er niks zeker is in deze wereld.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Jij bent binnen met je short of niet?
Had dat plukje ook vrij snel weer verkocht. Was ook maar wat speelgeld. Ik ben nog druk aan het sparen om eerste weer een beetje een potje op te bouwen. Ergens zit ik nog steeds in de overtuiging dat eind oktober volgend jaar het beste moment mijn zijn om weer vol er voor te gaan.Wispe schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:53:
[...]
Hoe zit jij erbij aangezien je onlangs had gezegd dat je wat had bijgekocht?
Ik zat op de Bitcoin reddit wat te neuzen, en het valt me altijd op hoe snel een bepaalde prijs als normaal wordt ervaren. Nu we nog steeds ruim boven de $100k staan is het sentiment alweer alsof we veel lager staan.
And thank you for all the fishWaah schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:46:
[...]
Nee je hoeft niet weg. Maar ivm FOMO is het wel handiger om dit topic even links te laten liggen. En het geeft rust. Zie het als een struisvogel-tactiek, maar voor mij werkt het![]()
En dit topic kost me meer tijd dan ik wil toegeven. Tijd om hier de boel wat op orde te brengenMaar ik kom zeker terug, als we weer echt een stuk onder de ATH zitten. Voor jullie hoop ik dat de prijs dan nog steeds boven de huidige ligt
CornermanNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:54:
Bijna weekend, wie heeft er nog bier tips? Leuke triple of iets van die strekking.
On topic, moon!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yO8hLkZWubwomrlpJfS1Dplm.jpg?f=user_large)
Deze.
Te diep in altcoins, dus ook hier is nu een maxi geboren. Even een jaartje wachten, en dan opnieuw proberen met BTC only. Adapt or die.
Ik omarm de Sunk Cost Fallacy.
Waarin de developers hebben besloten de OP_RETURN data limit te schrappen. Een beetje vergelijkbaar met de blockwars in 2017. De toekomst van Bitcoin staat op het spel. Of houden we het liever bij meme's en juichen/huilen over de prijs?
Op dit moment wel even ja, maar overall laatste 24 uur toch veel forser omlaag. BTC dominance bijna weer > 60%, staat nu op 59.95%.knakworst schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:00:
Alts houden zich nog best ok in vergelijking met bitcoin.
Een magere opbrengst.
Die 200 eth short daarentegen. Doe ik nooit meer, ik zweer het je.
Wat was die drek de vorige bull? Plaatjes of meer tekst ofzo en toen ging met een spamrun ook alles kraken.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik zou gaan voor een Gouden Carolus Whiskey infused, kunnen we wel gebruiken.CornermanNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:54:
Bijna weekend, wie heeft er nog bier tips? Leuke triple of iets van die strekking.
On topic, moon!

Ik heb hier een half jaarsalaris zien verdampen in een week of 2
Was aan mij voorbij gegaan. Onbegrijpelijke keuze.Gelukszoekr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:04:
Wordt hier ook wel eens gesproken over de nieuwe Bitcoin Core 30 die deze maand op de planning staat?
Waarin de developers hebben besloten de OP_RETURN data limit te schrappen. Een beetje vergelijkbaar met de blockwars in 2017. De toekomst van Bitcoin staat op het spel. Of houden we het liever bij meme's en juichen/huilen over de prijs?
Maar hoe werkt zoiets? Als de meerderheid van de nodes v30 draait is het een feit?
Ik heb hem ook langs zien komen, geeft vast en zeker weer de ruimte voor een nieuwe ordinals geneuzel op BTC. Was het ordinals?Gelukszoekr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:04:
Wordt hier ook wel eens gesproken over de nieuwe Bitcoin Core 30 die deze maand op de planning staat?
Ik ben het er mee eens. Bijzonder dat ze dit schrappen. Zoals ik het nu begrijp is de volgende stap aan de miners om te beslissen of ze dit supporten. Het kan natuurlijk ook als gevolg hebben dat we binnenkort nog weer een hardfork krijgen. Dat is dat wel weer lekker cashen voor de hodlerssh4d0wman schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:08:
@Gelukszoekr ik vind het een dom besluit maar ja wat doe je er aan? Je moet juist zo min mogelijk aan Bitcoin sleutelen. Er hoeft ook helemaal niet meer data op de blockchain opgeslagen te worden. Gebruik daar lekker L2 of een eigen project voor.
Wat was die drek de vorige bull? Plaatjes of meer tekst ofzo en toen ging met een spamrun ook alles kraken.
Same. Het komt hier af en toe over dat iedereen dikke winsten heeft maar ik heb begin dit jaar m'n vingers ook hard gebrand aan altcoins.Durpstick schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:00:
Tjah, mensen hebben hier blijkbaar nog steeds winst. Wees blij, want dat heb ik niet. Ga denk ik bij de bounce alles verkopen, en break dan even. Dit ondanks dat ik maanden terug wel wat winsten heb genomen. Helaas niet genoeg.. Wel maar een paar k geïnvesteerd (voor de meesten hier wisselgeld, I know), dus life changing money had ik sowieso niet verwacht.
Te diep in altcoins, dus ook hier is nu een maxi geboren. Even een jaartje wachten, en dan opnieuw proberen met BTC only. Adapt or die.
Stond begin oktober bijna op break even maar dat is nu ver weg. Ik hoop ook op een relief bounce.
jep meer dan 50% van de miners moet het draaien.BTC100K2021 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:09:
[...]
Was aan mij voorbij gegaan. Onbegrijpelijke keuze.
Maar hoe werkt zoiets? Als de meerderheid van de nodes v30 draait is het een feit?
En die drek vorige run was ordinals. Duurde gelukkig maar paar dagen
Ik ben lui en heb het maar gewoon aan co-pilot gevraagd, die komt met onderstaande:BTC100K2021 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:09:
[...]
Was aan mij voorbij gegaan. Onbegrijpelijke keuze.
Nee, het draaien van Bitcoin Core v30 door een meerderheid van nodes betekent niet automatisch dat de wijziging een consensusregel wordt. Het is een policy change, geen protocolfork.De OP_RETURN-wijziging in Bitcoin Core v30 is inderdaad controversieel en roept herinneringen op aan de block size wars van 2017.
Het is géén wijziging in de consensusregels van Bitcoin zelf, maar een wijziging in de standaard mempool policy van Bitcoin Core. Bitcoin Core is slechts één implementatie van een Bitcoin node. Andere implementaties zoals Bitcoin Knots, BTCD, en Libbitcoin kunnen andere policies hanteren. Miners bepalen uiteindelijk wat er in blocks komt. Als zij deze transacties weigeren, worden ze niet opgenomen.
Is het een feit als de meerderheid v30 draait?
Nee. Bitcoin werkt niet op basis van een democratische meerderheid van nodes.
Consensusregels (zoals block size, validatie van scripts) worden afgedwongen door miners en full nodes die blocks valideren. Policy changes zoals deze zijn optioneel en lokaal. Een node kan v30 draaien maar alsnog de oude OP_RETURN limiet handhaven.
Al met al een complex verhaal, maar het is dus wel een belangrijk en actuele discussie over wat Bitcoin is, of zou moeten worden
mmm oke, zeker complex. Ga er nog wel eens wat over lezenGelukszoekr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:23:
[...]
Ik ben lui en heb het maar gewoon aan co-pilot gevraagd, die komt met onderstaande:
Nee, het draaien van Bitcoin Core v30 door een meerderheid van nodes betekent niet automatisch dat de wijziging een consensusregel wordt. Het is een policy change, geen protocolfork.De OP_RETURN-wijziging in Bitcoin Core v30 is inderdaad controversieel en roept herinneringen op aan de block size wars van 2017.
Het is géén wijziging in de consensusregels van Bitcoin zelf, maar een wijziging in de standaard mempool policy van Bitcoin Core. Bitcoin Core is slechts één implementatie van een Bitcoin node. Andere implementaties zoals Bitcoin Knots, BTCD, en Libbitcoin kunnen andere policies hanteren. Miners bepalen uiteindelijk wat er in blocks komt. Als zij deze transacties weigeren, worden ze niet opgenomen.
Is het een feit als de meerderheid v30 draait?
Nee. Bitcoin werkt niet op basis van een democratische meerderheid van nodes.
Consensusregels (zoals block size, validatie van scripts) worden afgedwongen door miners en full nodes die blocks valideren. Policy changes zoals deze zijn optioneel en lokaal. Een node kan v30 draaien maar alsnog de oude OP_RETURN limiet handhaven.
Al met al een complex verhaal, maar het is dus wel een belangrijk en actuele discussie over wat Bitcoin is, of zou moeten worden
Gelukkig nog te lezen met safety squints
Beter dan een nieuwe Trezor kopen waarvan je een kapot kabeltje meegeleverd krijgt.elektriekert schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:53:
Mooi man, knoop je de ledger Nano, er weer eens aan, doet dat display het nog maar 35%.
Gelukkig nog te lezen met safety squints
nothing stops this train
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Vermoed dat we nog wel wat lager gaan. Denk dat de 100k voor veel mensen een rode lijn zal zijn waarop ze besluiten om te verkopen, als we daaronder duiken.Kol Nedra schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:01:
$101-$102 lijkt een feit, maar wat nou als er gefront runned wordt
De weekly ziet er ook niet best uit.

Uiteindelijk beslist het geld. Ik kan heel stoer v29 blijven draaien of overstappen op knots, maar de miners beslissen. En die willen gewoon fees binnen harken, ook als de mempool rustig is. Dan gaan ze dus ordinals minten.Gelukszoekr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:04:
Ik weet ook niet of je blind op dashjr moet gaan varen, die kerel heeft toch wat aparte ideeën.
Heel vaak staat ons forum bij de eerste 20 resultaten in Google Images.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bQeuFHJy0Ku3SqKfoErrFphK.jpg?f=user_large)
Buy de dip?? (al though it keeps on dipping)
Zero.
CornermanNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:54:
On topic, moon!
:strip_exif()/f/image/jgLO8RQg32sSv90ZBUP8J6Bk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cZz1rjz8oigcRsRmpYiLr081.jpg?f=fotoalbum_large)
Past goed bij deze malaise , geeft rust.
Hierbij een greep uit de landelijke ochtend bladen aldus JAN DE HOOP :
This magic blue line is where Bitcoin starts it's next mega rally from
— EllioTrades (@elliotrades) 16 oktober 2025
I don't make the rules pic.twitter.com/JqHvGszoJi
The main support zone is currently concentrated in the $106K–107K range (STH 1M-3M Realized Price - SMA 200D). Loss of this zone will lead to a test of $100K, where the yearly moving average (SMA 365D) passes. As long as this base holds, the market structure remains bullish. pic.twitter.com/1D9PWhViCs
— Axel 💎🙌 Adler Jr (@AxelAdlerJr) 17 oktober 2025
Bitcoin:
— PlanC (@TheRealPlanC) 16 oktober 2025
I noticed a simple but telling TA observation.
This cycle looks different from the last three bull markets.
In 2013, 2017, and 2021, Bitcoin never fell below its 200-day simple moving average (SMA), except during the COVID-19 crash.
In the current bull market, we’ve… pic.twitter.com/1sGZqLqJYO
If $BTC lose this support, we are going straight to $98,000.
— Borg (@Borg_Cryptos) 17 oktober 2025
Good Luck everyone. pic.twitter.com/sIjbPPAoOM
[ Voor 40% gewijzigd door Gipsy King op 17-10-2025 12:34 ]
dat kan direct +10% zijn
nothing stops this train
Order waarop?Kol Nedra schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:16:
vergeet je orders nu niet klaar te zetten, ga uit van het extreme en pak die wick!
dat kan direct +10% zijn
short term zeg ik $95k-$98k, verwacht niet dat het haalt maartoch
we kunnen ook gewoon naar de $70k gaan, niks aan de hand
[ Voor 12% gewijzigd door Kol Nedra op 17-10-2025 12:20 ]
nothing stops this train
Maar de huidige PA is natuurlijk wel anders. Als de bear nu echt start kan het heel hard gaan als ze allemaal besluiten hun kleine winstjes toch maar op te nemen. Daarnaast is er genoeg volk dat boven de $100k heeft gekocht, dus die staan allemaal in 't rood.
Je leest het alleen hier mensen.Kol Nedra schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:19:
[...]
we kunnen ook gewoon naar de $70k gaan, niks aan de hand
:gifsicle():strip_exif()/f/image/0sopO1V8xV6Pmx7hZo4r1R1d.gif?f=user_large)
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Wispe schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:24:
Heftig, m’n eerste bear.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/dfDaZUquRMAMvtHvt4BhEGyt.gif?f=user_large)
dit is nog niks Wispe, be ready!! en blijf vooral stil zitten tijdens scheren
nothing stops this train
:strip_exif()/f/image/bGTbveJ4Z5OqbeJkwcBw95qF.png?f=user_large)
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Dus manipulatie?ScuL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:25:
Dit is echt puur BTC gedreven. ETH en SOL blijven gewoon op hetzelfde niveau staan ondanks dat BTC zojuist 2k heeft gedumpt
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!