Knip, niet doen
[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 12-10-2025 23:12 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 12-10-2025 23:12 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Graag altijd even wat toelichting erbij schrijven
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik heb net even een nieuwe podcast van Cowen gehoord. Hij verwacht snel een nieuwe ATH voor ETH. Gaf zelfs nog aan dat er wellicht over 3 weken iets van een altseason komt en dat de ALTS/USD bodem mogelijk is gezet. Dat zou wat zijn zeg.Taro schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:57:
[...]
Maar ik zeg toch niet dat ik nu bullish ben? Ik ben eerder vandaag wel weer ingestapt en heb een long lopen, maar de stop losses staan heel erg strak. Is overigens op Kraken, ik zat nog op een goede USD/EUR wisselkoers te wachten, kon het nog niet withdrawen
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Dit is het kwart van het verhaal. Hele liq cascade komt waarschijnlijk door een depeg in het bi Nance interne oracle over usde,bnsol en bneth..
[ Voor 11% gewijzigd door Aeronaut op 12-10-2025 23:05 ]
Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Vanmiddag ook gekeken. Heb eerder vandaag verspreid over de restanten BTC, ETH, SOL en XPL gehaald. Is nog maar een deel van de pf, de rest staat op de bankrekening. Durf hier nog wel de rest van deze run mee uit te zitten of eventueel nog een nieuwe daling mee mee te pakken.zwembroek schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:02:
[...]
Ik heb net even een nieuwe podcast van Cowen gehoord. Hij verwacht snel een nieuwe ATH voor ETH. Gaf zelfs nog aan dat er wellicht over 3 weken iets van een altseason komt en dat de ALTS/USD bodem mogelijk is gezet. Dat zou wat zijn zeg.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 12-10-2025 23:13 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Als BC zelfs bullish wordt. Ik wordt voorzichtiger .zwembroek schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:02:
[...]
Ik heb net even een nieuwe podcast van Cowen gehoord. Hij verwacht snel een nieuwe ATH voor ETH. Gaf zelfs nog aan dat er wellicht over 3 weken iets van een altseason komt en dat de ALTS/USD bodem mogelijk is gezet. Dat zou wat zijn zeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Coldcat op 12-10-2025 23:12 ]
Ken maar weinig die zo ver vooruit een accurate analyse kunnen maken. Hij zit er altijd dicht bij. Laatste jaar was hij spot on. Vooral met BTC.D en ETH.Coldcat schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:08:
[...]
Als BC zelfs bullish wordt. Ik wordt voorzichtiger .
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Coldcat schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:06:
[...]
[Afbeelding]
BSM is een waardig member van dit mooie forum! We moeten hem steunen er weer bovenop te komen!
Laten we hem gewoon even op sleeptouw nemen! Als we er allemaal om lachen dan ga je vanzelf met je hakken in de grond staan. Gewoon positief reageren en dan zul je zien dat hij binnen 3 maanden positief is.
[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 12-10-2025 23:19 ]
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Wat is er met BSM aan de hand?Coldcat schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:06:
[...]
[Afbeelding]
BSM is een waardig member van dit mooie forum! We moeten hem steunen er weer bovenop te komen!
BTC €94.837,08
Heeft het ff zwaar, maar laten we maar gewoon weer richting crypto gaan. Vind dit nu een hele lastige move nu het weer omhoog knalt. Hmmm
Ik zal de eerste wel zijnAgora schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:51:
Hoi SC'ers, hier een longtime lurker (sinds 2020) die na 5 jaar maar eens over de drempel stapt om zelf iets te posten... Allereerst complimenten voor de manier waarop jullie hier al jaren de combi maken tussen inhoud en vermaak. Ik kom vooral voor de inhoud maar waardeer ook de luchtige gesprekken die zorgen dat dit crypto stamcafé levendig blijft! Ook bewonder ik jullie geduld met newbies, eigenwijze coin X fanatiekelingen en labiele figuren die komen uithuilen omdat crypto toch niet die last resort bleek te zijn die ze nodig hadden om iets van hun leven te maken.
Ik begon zoals velen met voornamelijk meuk in '21 en heb toen wijze lessen geleerd. Inmiddels PF met 90% BTC 7% ETH en 3% rommel waarbij gem. aankoopprijs BTC rond 30k ligt. Ik had een plan voor deze cycle en dit gaat tot nu toe redelijk: rond $110k gestart met verkopen, inmiddels 37% naar stables waardoor ik meer dan de volledige inleg eruit heb gehaald. Maar mijn plan hield op bij het nemen van winst. Ik wil in de bear weer gaan inkopen en zoek een manier om mijn stables veilig te bewaren, echter niet op een bank-/spaarrekening. Veiligheid voorop maar ik weiger mijn winst te laten aanvreten door de inflatie. Omdat ik zeker 75% wil herinvesteren in de bear (in BTC uiteraard) zoek ik geen lange termijn belegging maar wil ik de boel 1 á 2 jaar parkeren, vrij opneembaar. Zonder dat ik jullie vraag om mijn probleem op te lossen ben ik wel benieuwd wat jullie plan is? Ik denk zelf aan combi van stables op een cold wallet (maar hoe safe ben je met USDT/USDC), staking onchain e/o via exchange, fiat naar een broker om aandelen/etf/commodity's aan te kopen (maar welke zijn verstandig als je de boel 1 á 2 jaar gaat aanhouden)? Benieuwd naar jullie inzichten![]()
Oh ja en keep up the good work
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Er is maanden serieus advies gegeven. Op een gegeven moment kun je naar alles en iedereen wijzen maar uiteindelijk moet je het zelf gaan doen.Coldcat schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:18:
[...]
Laten we hem gewoon even op sleeptouw nemen! Als we er allemaal om lachen dan ga je vanzelf met je hakken in de grond staan. Gewoon positief reageren en dan zul je zien dat hij binnen 3 maanden positief is.
Zo'n snelle move op zondag retraced vaak wel, maar we zullen zien. Heb een bescheiden long vanaf 111.200$tomtom901 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:27:
[...]
Heeft het ff zwaar, maar laten we maar gewoon weer richting crypto gaan. Vind dit nu een hele lastige move nu het weer omhoog knalt. Hmmm
Ik worstel er ook een beetje mee, waar nu te parkeren. Als het op stables aankomt zou ik niet volledig willen mikken op een USD variant, maar ook gewoon EUR. Zo kan je bij NEXO zonder al teveel moeite wel 6% pakken op EURx, maar dan ben je wel afhankelijk van een centrale partij. Verder zou ik het wel aandurven om via een DeFi protocol wat te parkeren.Agora schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:51:
Hoi SC'ers, hier een longtime lurker (sinds 2020) die na 5 jaar maar eens over de drempel stapt om zelf iets te posten... Allereerst complimenten voor de manier waarop jullie hier al jaren de combi maken tussen inhoud en vermaak. Ik kom vooral voor de inhoud maar waardeer ook de luchtige gesprekken die zorgen dat dit crypto stamcafé levendig blijft! Ook bewonder ik jullie geduld met newbies, eigenwijze coin X fanatiekelingen en labiele figuren die komen uithuilen omdat crypto toch niet die last resort bleek te zijn die ze nodig hadden om iets van hun leven te maken.
Ik begon zoals velen met voornamelijk meuk in '21 en heb toen wijze lessen geleerd. Inmiddels PF met 90% BTC 7% ETH en 3% rommel waarbij gem. aankoopprijs BTC rond 30k ligt. Ik had een plan voor deze cycle en dit gaat tot nu toe redelijk: rond $110k gestart met verkopen, inmiddels 37% naar stables waardoor ik meer dan de volledige inleg eruit heb gehaald. Maar mijn plan hield op bij het nemen van winst. Ik wil in de bear weer gaan inkopen en zoek een manier om mijn stables veilig te bewaren, echter niet op een bank-/spaarrekening. Veiligheid voorop maar ik weiger mijn winst te laten aanvreten door de inflatie. Omdat ik zeker 75% wil herinvesteren in de bear (in BTC uiteraard) zoek ik geen lange termijn belegging maar wil ik de boel 1 á 2 jaar parkeren, vrij opneembaar. Zonder dat ik jullie vraag om mijn probleem op te lossen ben ik wel benieuwd wat jullie plan is? Ik denk zelf aan combi van stables op een cold wallet (maar hoe safe ben je met USDT/USDC), staking onchain e/o via exchange, fiat naar een broker om aandelen/etf/commodity's aan te kopen (maar welke zijn verstandig als je de boel 1 á 2 jaar gaat aanhouden)? Benieuwd naar jullie inzichten![]()
Oktomtom901 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:27:
[...]
Als je USDT hebt die je niet gebruikt zet je het toch op een Ledger?Gelukszoekr schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:40:
[...]
Ik worstel er ook een beetje mee, waar nu te parkeren.
Is daar ergens een bron van? Ben wel benieuwd. Zag net een filmpje op yt van voidzilla, altijd wel vermakelijk.Aeronaut schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:03:
[...]
Dit is het kwart van het verhaal. Hele liq cascade komt waarschijnlijk door een depeg in het bi Nance interne oracle over usde,bnsol en bneth..
En als je die kennis weet… dat laat je de emmer overlopen en open je net ervoor een short he
[ Voor 9% gewijzigd door oski27 op 13-10-2025 03:19 ]
Dat kan maar kan je imo het beter gewoon op de bank zetten. Maximale zekerheid, 0 winst.ScuL schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:06:
[...]
Als je USDT hebt die je niet gebruikt zet je het toch op een Ledger?
nothing stops this train
[ Voor 3% gewijzigd door Coldcat op 13-10-2025 06:33 ]
Convert naar wETH En bridge naar base. Daar is Eurc en die zet je lekker op Aave tegen 3.5% apy.Gelukszoekr schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:40:
[...]
Ik worstel er ook een beetje mee, waar nu te parkeren. Als het op stables aankomt zou ik niet volledig willen mikken op een USD variant, maar ook gewoon EUR. Zo kan je bij NEXO zonder al teveel moeite wel 6% pakken op EURx, maar dan ben je wel afhankelijk van een centrale partij. Verder zou ik het wel aandurven om via een DeFi protocol wat te parkeren.
Heb je een swap gebruikt? Normaal zou het veel minder moeten zijn.Gelukszoekr schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:34:
Ik heb op na deze dump toch stiekum weer een tasje BTC gekocht. Viel me tegen trouwens wat ik aan fee heb betaald. Als maker kwam het neer op zo'n 3%.
Gelukszoekr schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:30:
[...]
Dat kan maar kan je imo het beter gewoon op de bank zetten. Maximale zekerheid, 0 winst.
Maar ik probeer liever nog een paar procentjes te pakken
:strip_exif()/f/image/m5uC6mztA1ZJd2qvRpt9Ugqe.jpg?f=fotoalbum_large)
Depeg heeft na de liquidatie cascade plaatsgevonden.. dus dat is het niet. Maar er is wel rook bij binanceoski27 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:22:
[...]
Is daar ergens een bron van? Ben wel benieuwd. Zag net een filmpje op yt van voidzilla, altijd wel vermakelijk.
Dat verhaal ging over deze shorter. 1 minuut voor trump zijn tweet plaatste die dus zijn laatste short.
Ik vraag mij dan af hoe dat zich verhoudt tegenover jou lezing.
Hier de link;
https://youtu.be/5fTv9ThJg6U?si=DfqLxZR5oQW00N6d
Edit; Heb al het gevonden op X. Precies wat jij bedoeltSteekt dan toch ineens heel anders in elkaar. Ook al is de timing zeer opmerkelijk te noemen.
Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Heb je geluk, er komt een John245-topic. Kun je daar beginnen met inlezen.sh4d0wman schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:16:
@Severus is Aave al eens door een bearmarket gegaan? Zie de naam wel vaker opduiken. Ik zit nu deels bij Nexo, juist omdat die dat al eens hebben overleefd.
Ik moet mij nog eens inlezen in dividend aandelen eigenlijk. Dat combineren met staking voor passief inkomen.
Nadeel is wel dat de dollar flink heeft ingeleverdSeverus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 06:57:
[...]
[Afbeelding]
Tal van mogelijkheden. Als je op ETH mainnet hebt staan heb je aave. Kleine 4.5%
Dan heb je ook nog compound.finance en pendle, factor, peapods etc.
Ik gebruik sinds een aantal jaar actief deze platformen. Sommige farm ik vanwege de rewards die ze geven en een van de genoemde heeft nu strategieën die je kan bouwen.
Ja volgens mij wel, 2017 en 2021 beide keren. Ik gebruik het sinds 2021 eigenlijk. Nooit gedoe bij.sh4d0wman schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:16:
@Severus is Aave al eens door een bearmarket gegaan? Zie de naam wel vaker opduiken. Ik zit nu deels bij Nexo, juist omdat die dat al eens hebben overleefd.
Ik moet mij nog eens inlezen in dividend aandelen eigenlijk. Dat combineren met staking voor passief inkomen.
Maar je gaat toch geen het eur/usd risico nemen voor die 4,5%Severus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 06:57:
[...]
[Afbeelding]
Tal van mogelijkheden. Als je op ETH mainnet hebt staan heb je aave. Kleine 4.5%
Dan heb je ook nog compound.finance en pendle, factor, peapods etc.
Ik gebruik sinds een aantal jaar actief deze platformen. Sommige farm ik vanwege de rewards die ze geven en een van de genoemde heeft nu strategieën die je kan bouwen.
Dat is ook een optie, maar dan zit je ook weer met kosten voor converteren naar wETH, dan bridgen, en dan weer converteren. En dan wil je na een tijdje ook weer terug. Benieuwd wat er dan nog van die 3.5% overblijftSeverus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 06:35:
[...]
Convert naar wETH En bridge naar base. Daar is Eurc en die zet je lekker op Aave tegen 3.5% apy.
(dan leen je ook weer wat eth en lekker degen leverage gaan)
Ik begreep dat er al usdt was, dus geen conversie nodig.Mustang24 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:06:
[...]
Maar je gaat toch geen het eur/usd risico nemen voor die 4,5%
Welkom en post gerust wat vakerAgora schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:51:
Ik maak zelf vooral gebruik van Aave. Daarbij gespreid over USDC, USDT en EURC. Gedeelte van mijn stables ook op fxSave staan (10,3% APY) en op Felix (USDT). Laatste is een protocol op de Hyperliquid EVM (HyperEVM). Mogelijk dat je daar ook nog een airdrop kunt meepakken als aanvullende bonus.Agora schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:51:
[ Voor 3% gewijzigd door jvel92 op 13-10-2025 08:42 ]
Ik snap niet zo goed wat hier het verschil precies is, beiden vallen daar toch gewoon onder?GioStyle schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:27:
Liever euro’s op de bank, dan usdt op de Ledger ivm box 3.
vorige naam: ETHLend, ico net voor de top van 2017/2018sh4d0wman schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:16:
@Severus is Aave al eens door een bearmarket gegaan?
je betaald meer aan belasting, usdt is geen fiat valuta maar valt onder investeringTakutoRadiance schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:33:
[...]
Ik snap niet zo goed wat hier het verschil precies is, beiden vallen daar toch gewoon onder?
nothing stops this train
Ja, maar geld op de bank wordt aangeslagen als spaargeld terwijl cash in stables nog steeds onder overige beleggingen (=crypto) valt.TakutoRadiance schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:33:
[...]
Ik snap niet zo goed wat hier het verschil precies is, beiden vallen daar toch gewoon onder?
[ Voor 12% gewijzigd door Aeronaut op 13-10-2025 08:58 ]
Ja, maar dat kan dus niet hè, OP een ledgerScuL schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 00:06:
[...]
Als je USDT hebt die je niet gebruikt zet je het toch op een Ledger?
Dit wordt echt een rommeltje. We gaan het meemaken.Aeronaut schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:42:
nou jongens, vanaf IB 2026 heeft belastingdienst je gegevens over je cryptovermogen aangeleverd door een CEX (+ alle overboekingen van je overige adressen/ledgers = totaal vermogen)
Dus wordt ie als het goed is netjes ingevuld voor je![]()
https://www.crypto-inside...rlanders-door-nieuwe-wet/
kamervragen
https://www.tweedekamer.n...2025D43556&did=2025D43556
[ Voor 6% gewijzigd door Liripriscon op 13-10-2025 08:47 ]
Stond daar nog een reclame bij van Ubereats?Coldcat schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 06:32:
Soms zie je die SC’ers in het echt. Is natuurlijk net zo goed een verslaving.
Of is dit z’n nieuwe bijbaan?
[Afbeelding]
najah, als je elk cex gebruikt die bestaat dan krijg je ook info van elk cex (die een DNB of europes licentie heeft). als je 1 gebruikt vanuit fiat stort en opname perspectief is het makkelijker natuurlijk.Liripriscon schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:44:
[...]
Dit wordt echt een rommeltje. We gaan het meemaken.
Dat bedoel ik. Ik moet toegeven dat ik vanwege airdrops referrals en dergelijke zo’n beetje iedere CEX gebruikt heb. Binnen en buiten Europa. Wel veel nog voor KYC. Zou al die rommel ook doorkomen?Aeronaut schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:47:
[...]
najah, als je elk cex gebruikt die bestaat dan krijg je ook info van elk cex (die een DNB of europes licentie heeft). als je 1 gebruikt vanuit fiat stort en opname perspectief is het makkelijker natuurlijk.
afhankelijk hoe netjes in al die jaren bent omgegaan met je adresvervuiling
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Dat dan weer nietAeronaut schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:42:
Dus wordt ie als het goed is netjes ingevuld voor je
Een belangrijke vraag is natuurlijk: verschijnt mijn cryptovermogen straks automatisch in mijn vooraf ingevulde aangifte (VIA), net als mijn spaargeld? Het antwoord is voorlopig, helaas: nee.
Is dit dan ook zo voor USDC? (aangezien dit mica compliant is)tomtom901 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:38:
[...]
Ja, maar geld op de bank wordt aangeslagen als spaargeld terwijl cash in stables nog steeds onder overige beleggingen (=crypto) valt.
Wil je daarmee zeggen dat als je op 31-12-2025 om 23:59 uur een betaling doet, het vermogen er niet is?mjjveldt schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:51:
Enige bruikbare data voor de BD is toch het vermogen (Crypto en fiat) dat op de exchange staat.
Withdrawals en deposits kunnen gewoon betalingen zijn voor diensten en hoeven dus niet van de accounthouder te zijn.
Elke zondag om 18:00 stipt 1 hele post van de VCA. Rest van de week mag er niet worden gepostWispe schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:21:
[...]
Heb je geluk, er komt een John245-topic. Kun je daar beginnen met inlezen.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Maar rendeert dit dan met een stock apy van 5% of zet je eea voor langer vast?sh4d0wman schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:16:
maar als je je ledger bevestigt mbt de trasvel rule bevestig je toch dat dat adres van jouw is? niet zo spannend toch?mjjveldt schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:51:
Enige bruikbare data voor de BD is toch het vermogen (Crypto en fiat) dat op de exchange staat.
Withdrawals en deposits kunnen gewoon betalingen zijn voor diensten en hoeven dus niet van de accounthouder te zijn.
oke oke, dan is het gewoon een extra informatiebron voor de inspecteurs om te crosschecken. als je ingevulde waarde discrepanties toont met de aangeleverde gegevens.
Ik heb gelijk even een proefberekening gedaan om deze functie te testen! De belastingdienst is wel een beetje salty, hoor...Aeronaut schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:42:
nou jongens, vanaf IB 2026 heeft belastingdienst je gegevens over je cryptovermogen aangeleverd door een CEX (+ alle overboekingen van je overige adressen/ledgers = totaal vermogen)
Dus wordt ie als het goed is netjes ingevuld voor je![]()
https://www.crypto-inside...rlanders-door-nieuwe-wet/
kamervragen
https://www.tweedekamer.n...2025D43556&did=2025D43556
[ Voor 73% gewijzigd door Aeronaut op 13-10-2025 09:00 ]
Goede vraag: op USDT kun je bij Nexo 9% pakken zonder het vast te zetten. De aandelenmarkt staat zo hoog dat ik daar niet met veel in wil stappen nu. Verder woon ik in het buitenland en heb op dit moment niks met belasting te maken, USD(T) / EUR zullen aan het eind van de rit altijd naar een lokale valuta gewisseld worden, dat schommelt altijd wel.Mustang24 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:56:
[...]
Maar rendeert dit dan met een stock apy van 5% of zet je eea voor langer vast?
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Aeronaut schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:33:
[...]
vorige naam: ETHLend, ico net voor de top van 2017/2018
Ja, immers is USDT/USDC ook een crypto.TakutoRadiance schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:54:
[...]
Is dit dan ook zo voor USDC? (aangezien dit mica compliant is)
Tsja, op dat soort bedragen valt het mee ja..Severus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:16:
Dat hele belastinggeneuzel is eigenlijk gewoon geëmmer in de marge.
Stel: je bent getrouwd en hebt €300.000 aan ETH die gezellig op Aave staan te renderen. De Belastingdienst ziet dat als onderdeel van je box-3-vermogen, dus hup bij het totaal. Samen heb je een vrijstelling van ruim €115.000, dus je betaalt over ongeveer €185.000. Dat komt neer op iets van €3.900 belasting per jaar.
Wil je dat omlaag krijgen? Prima.
Denk eens aan je lijfrente.
Ik mag per jaar zo’n €20.000 aan pensioen inleggen, volledig aftrekbaar in box 1, en het telt niet meer mee in box 3. Dus dat stukje ETH-equivalent schuif je keurig richting je oude-dag-ik. Resultaat: je betaalt geen belasting over 300k, maar effectief over 280k (minus de vrijstelling), en je bespaart zo al gauw een kleine €6.000 per jaar.
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander 3BTC in zijn portfolio heeft...en anders wonen ze niet meer in NLtomtom901 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:17:
[...]
Tsja, op dat soort bedragen valt het mee ja..
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WuMp6hVm7sfZlNuLfDPbT195.jpg?f=user_large)
🚨 LATEST: Grayscale just filed a Form 10 for its Bittensor Trust $TAO. pic.twitter.com/QhJzCado4a
— Cointelegraph (@Cointelegraph) 12 oktober 2025
Dit geld tot 2028 als het nieuwe stelsel in werking treed mag je nog even 36% rendamentsbelasting aftikken…Severus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:16:
Stel: je bent getrouwd en hebt €300.000 aan ETH die gezellig op Aave staan te renderen. De Belastingdienst ziet dat als onderdeel van je box-3-vermogen, dus hup bij het totaal. Samen heb je een vrijstelling van ruim €115.000, dus je betaalt over ongeveer €185.000. Dat komt neer op iets van €3.900 belasting per jaar.
Ik mag per jaar zo’n €20.000 aan pensioen inleggen, volledig aftrekbaar in box 1, en het telt niet meer mee in box 3. Dus dat stukje ETH-equivalent schuif je keurig richting je oude-dag-ik. Resultaat: je betaalt geen belasting over 300k, maar effectief over 280k (minus de vrijstelling), en je bespaart zo al gauw een kleine €6.000 per jaar.
Tot slot heb ik nog een andere maatregel tegen overmatige belastingdruk: mijn vrouw.
Zij zorgt er op geheel natuurlijke wijze voor dat ons box-3-vermogen netjes onder controle blijft. Intratuin, VT Wonen en de rest van de Nederlandse detailhandel kunnen dat fiscaal enorm waarderen.
Ik heb wel een Glock maar die schiet alleen maar balletjes.FrambozenTaart schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:09:
Zet er dan ook maar een aangevinkt boxje bij voor je Glock 17.
Een shitcoin holdersh4d0wman schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:25:
[...]
met stalen ballen, hoe heet dat ding ook al weer.
Darrell schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:26:
Lekker heur @Alpina
Had gehoopt op wat meer concurrentie maar die is reeds gestreden... fml.
Iedereen en alles zegt dat het stelsel pas in 2030 haalbaar is, maar onze minister is eigenwijs en houdt vast aan 2028. Hij zal wel beter weten tochPinsa schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:25:
[...]
Dit geld tot 2028 als het nieuwe stelsel in werking treed mag je nog even 36% rendamentsbelasting aftikken…
Alpina schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:24:
[Afbeelding]
@Frozen-North
Ook weer even gemist maar YANBE
[Embed]
Hoe later hoe beter toch, pakken we tenminste nog een hele bullmarkt mee zonder dat nieuwe stelselWispe schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:28:
[...]
Iedereen en alles zegt dat het stelsel pas in 2030 haalbaar is, maar onze minister is eigenwijs en houdt vast aan 2028. Hij zal wel beter weten toch
En nu sell your TAO bags. Nfa.
Het zou mij niet verbazen als we binnen een maand een nieuwe ATH gaan neerzetten.
Ja eerlijk is eerlijk @knakworst zat met die eerste Binance top (700 ergens) ook wel goed.Frozen-North schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:44:
[...]
Het zou mij niet verbazen als we binnen een maand een nieuwe ATH gaan neerzetten.
Halving in december + bullish nieuws vanuit Barry Silbert.
Ook NFA/DYOR uiteraard.
Je bent een geniale accountant! Je betaald €3.900,- aan inkomstenbelasting, en door 20.000 in je pensioen in te leggen per jaar bespaar je een kleine €6.000,-! op je inkomstenbelasting!Severus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:16:
Tot slot heb ik nog een andere maatregel tegen overmatige belastingdruk: mijn vrouw.
Zij zorgt er op geheel natuurlijke wijze voor dat ons box-3-vermogen netjes onder controle blijft. Intratuin, VT Wonen en de rest van de Nederlandse detailhandel kunnen dat fiscaal enorm waarderen.
Je kan ook niet gaan werken en uitkering trekken, betaal je helemaal geen inkomstenbelasting en krijg je geld toeWaah schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:51:
[...]
Je bent een geniale accountant! Je betaald €3.900,- aan inkomstenbelasting, en door 20.000 in je pensioen in te leggen per jaar bespaar je een kleine €6.000,-! op je inkomstenbelasting!
Negatieve belasting. It's brilliant!Wispe schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:57:
[...]
Je kan ook niet gaan werken en uitkering trekken, betaal je helemaal geen inkomstenbelasting en krijg je geld toe
Die €3.900 is wat ik aan vermogensbelasting (box 3) zou betalen over 300K.Waah schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:51:
[...]
Je bent een geniale accountant! Je betaald €3.900,- aan inkomstenbelasting, en door 20.000 in je pensioen in te leggen per jaar bespaar je een kleine €6.000,-! op je inkomstenbelasting!
Tenzij je een eigen woning hebt...dan zegt de staat keurig en leuk...vreet die bakstenen eerst even op voordat je bijstand krijgt enz.Wispe schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:57:
[...]
Je kan ook niet gaan werken en uitkering trekken, betaal je helemaal geen inkomstenbelasting en krijg je geld toe
[ Voor 54% gewijzigd door Severus op 13-10-2025 10:09 . Reden: andere quote toegevoegd ]
Ah dat maakt het duidelijker voor meSeverus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:05:
[...]
Die €3.900 is wat ik aan vermogensbelasting (box 3) zou betalen over 300K.
De lijfrente-inleg van €20.000 scheelt daar maar een paar honderd euro in box 3, het echte voordeel zit in box 1, omdat die inleg aftrekbaar is van je inkomen.
Dus: In box 1 bespaar ik 7000 euro aangezien ik in de hoogste schijf mag zitten en box 3 nog een paar 100 extra
Samen is dat inderdaad zo’n €6.000 voordeel, maar niet doordat ik geen belasting betaal het is gewoon slim schuiven binnen de regel.
Maar ik wil de boel best even door een AI halen en kijken of ik het goed heb
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 13-10-2025 10:15 ]
Dan moet je niet vergeten dat je hierover later, als je laat uitkeren, alsnog belasting verschuldigd bent.Severus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:05:
[...]
Die €3.900 is wat ik aan vermogensbelasting (box 3) zou betalen over 300K.
De lijfrente-inleg van €20.000 scheelt daar maar een paar honderd euro in box 3, het echte voordeel zit in box 1, omdat die inleg aftrekbaar is van je inkomen.
Dus: In box 1 bespaar ik 7000 euro aangezien ik in de hoogste schijf mag zitten en box 3 nog een paar 100 extra
Samen is dat inderdaad zo’n €6.000 voordeel, maar niet doordat ik geen belasting betaal het is gewoon slim schuiven binnen de regel.
Maar ik wil de boel best even door een AI halen en kijken of ik het goed heb![]()
[...]
Tenzij je een eigen woning hebt...dan zegt de staat keurig en leuk...vreet die bakstenen eerst even op voordat je bijstand krijgt enz.
Man, wat is het toch fijn om in een land te wonen dat geen vermogensbelasting kent lol. dramaPinsa schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:25:
[...]
Dit geld tot 2028 als het nieuwe stelsel in werking treed mag je nog even 36% rendamentsbelasting aftikken…
Zit je wel in een land ver van de bewoonde wereld met veel hogere levenskosten.ScuL schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:33:
[...]
Man, wat is het toch fijn om in een land te wonen dat geen vermogensbelasting kent lol. drama
Toch maar verhuizen danScuL schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:33:
[...]
Man, wat is het toch fijn om in een land te wonen dat geen vermogensbelasting kent lol. drama
[ Voor 19% gewijzigd door BTC100K2021 op 13-10-2025 10:46 ]
Ik zou week 2 van oktober 2025 niet sideways of ‘dumpje’ willen noemen.BTC100K2021 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:45:
Hopium van de dag:
We volgen nog gewoon hetzelfde pad
Oktober 2021:
Week 1: flink omhoog (2025: check)
Week 2: sideways (2025: check inclusief TACO dumpje en herstel)
Week 3: flink omhoog (2025: ?)
Week 4: sideways
November 2021:
Week 1: sideways
Week 2: flink omhoog, ATH
[ Voor 95% gewijzigd door YES op 13-10-2025 11:43 ]
Zie aanvulling, volle twee weken vanaf 1 oktober loopt tot woensdag. Zat zelf ook even te kijken naar mijn epistelWispe schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:46:
[...]
Ik zou week 2 van oktober 2025 niet sideways willen noemen.
[ Voor 9% gewijzigd door BTC100K2021 op 13-10-2025 10:47 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Wacht maar tot ze komen voor je vermogen in stenen.Pinsa schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:25:
[...]
Kom er net ene van de BD tegenjvel92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:49:
[...]
Wacht maar tot ze komen voor je vermogen in stenen.
De kans dat ze dit in 2028 gerealiseerd hebben is vrij klein. Er is overigens niets dat ze tegenhoudt om in het huidige stelsel de belasting al flink op te schroeven. Dat is iets waar ze nu ook al mee begonnen zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq