[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 223 224 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12

Vis

bsmpower schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:01:
[...]

Nee hoor, heeft niks met winst nemen te maken. Zit bijna het hele jaar al op hetzelfde niveau qua PF. Heb ook gezegd dat ik geen trader ben en hodl al tijden. Wacht, net als de rest(?), wel op wat meer actie. Omhoog dan he.
Zou het niet met alts te maken hebben waardoor je al het hele jaar op hetzelfde niveau zit? Ik zeg maar wat hoor ;)

Als je een jaar geleden alleen (of voornamelijk) Bitcoin had gekocht zat je op een mooi rendament.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:00
Taro schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:45:
[...]

Het is wederom gebleken dat geen winst nemen tot een mineur stemming heeft geleid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAnhqlxdGVZIG294-j17-sE0pqI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Hwg3jPj0zC51dZipwiJD9WRJ.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
bsmpower schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:01:
[...]

Nee hoor, heeft niks met winst nemen te maken. Zit bijna het hele jaar al op hetzelfde niveau qua PF. Heb ook gezegd dat ik geen trader ben en hodl al tijden. Wacht, net als de rest(?), wel op wat meer actie. Omhoog dan he.
Wat voel je je snel aangesproken, wie zegt dat ik het over jou had?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
Histrionisch

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:47
Bitcoin is gewoon het beste geld ooit gemaakt. Geld heeft juist idealiter geen andere functie dan die van ... geld. De betekenis van geld voor de maatschappij is nauwelijks te overschatten, dus de kwaliteit ervan is allesbepalend.

Later zal mogelijk de vergelijking met vuur en elektriciteit gemaakt worden, maar nog niet nu. Dit kost tijd, we zitten nu in de 'store of value' fase, waarin het harde geld door enkelen wordt opgepot en de fiat shitcoins door velen worden uitgegeven en de schulden zich ondertussen opstapelen. Het gaat nog heel lang duren en adoptie vereisen (tenzij er echt een dollar crisis komt), voordat de winkelier om de hoek betaling / settlement in bitcoin gaat eisen. Het zij zo, tot die tijd maar gewoon hodl.

En ja, het voorgaande hoeft niet uit te komen, maar vooralsnog zie ik geen beter alternatief. Zo lang dat zo blijft, is bitcoin een substantieel deel van mijn portfolio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
Magpie schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:21:
Bitcoin is gewoon het beste geld ooit gemaakt. Geld heeft juist idealiter geen andere functie dan die van ... geld. De betekenis van geld voor de maatschappij is nauwelijks te overschatten, dus de kwaliteit ervan is allesbepalend.

Later zal mogelijk de vergelijking met vuur en elektriciteit gemaakt worden, maar nog niet nu. Dit kost tijd, we zitten nu in de 'store of value' fase, waarin het harde geld door enkelen wordt opgepot en de fiat shitcoins door velen worden uitgegeven en de schulden zich ondertussen opstapelen. Het gaat nog heel lang duren en adoptie vereisen (tenzij er echt een dollar crisis komt), voordat de winkelier om de hoek betaling / settlement in bitcoin gaat eisen. Het zij zo, tot die tijd maar gewoon hodl.

En ja, het voorgaande hoeft niet uit te komen, maar vooralsnog zie ik geen beter alternatief. Zo lang dat zo blijft, is bitcoin een substantieel deel van mijn portfolio.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJCj25BOP74Kl276TrUoFCZg5Vw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/qtuF2Vw0G1h8se3j9LZh3VQ6.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:05
Vis schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:07:
[...]

Zou het niet met alts te maken hebben waardoor je al het hele jaar op hetzelfde niveau zit? Ik zeg maar wat hoor ;)

Als je een jaar geleden alleen (of voornamelijk) Bitcoin had gekocht zat je op een mooi rendament.
De bekende "als" he... Had ik beter mijn best gedaan op school had ik nu een beter betaalde baan gehad. Had ik jaren geleden aandelen gekocht in Tesla, Nvidia en noem maar op had ik nu ook leuke winsten gehad. Zo kan je door blijven gaan. Heb in 2021 een leuk bedrag uitgekeerd, door alts. Deze cyclus gaat slecht ja. You win some, you lose some.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25
Pinsa schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:03:
Geen SUI hier en zwz even niks omdat ik verwacht dat we dieper gaan zakken, maar als ik naar alts kijk en waar we heen kunnen gaan zou ik niet verder durven te holden als de high van Januari, kijk ik naar SUI zit je rond de 5€, maar stel de komende weken kan ik SUI voor 2 oppikken zou ik deze al bij 4 eruit kicken om het risico te beperken mochten we niet zo hoog stijgen. Maybe ben ik niet te bullish genoeg maar liever winst als bagholder worden.
En zo denken heel veel. Dus wanneer jij dan een x2 hebt dan denkt bsm het staat weer op hetzelfde niveau als een maand geleden. En zo blijft hij bagholder tot zero. Simpel zat. Maar dat weten we hier allemaal wel.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 13:12

Vis

bsmpower schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:24:
[...]

De bekende "als" he... Had ik beter mijn best gedaan op school had ik nu een beter betaalde baan gehad. Had ik jaren geleden aandelen gekocht in Tesla, Nvidia en noem maar op had ik nu ook leuke winsten gehad. Zo kan je door blijven gaan. Heb in 2021 een leuk bedrag uitgekeerd, door alts. Deze cyclus gaat slecht ja. You win some, you lose some.
En door altijd terug te blijven kijken en denken dat het "te laat" is om iets te veranderen of vernieuwen blijf je in dezelfde spiraal zitten.

Je kunt het ook omdraaien en tegen jezelf zeggen: als ik nu mijn best ga doen om iets nieuws te leren wat me interesseert, kan ik daar wellicht mijn werk van maken en meer betaald krijgen.
Daar kun je als persoon iets aan doen.

Investeren in jezelf is belangrijker dan investeren in een "potentiële blue chip" waarvan je denkt een x100 te krijgen.. dat is gewoon gokken.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Naast de MOODENG long nu ook de SOL long geopend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIUtsamZRcOoI2OiuVgVoRZj47k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E0js0rBUFYybnz7FV2Z2ciWE.png?f=user_large

Waarom? Combinatie van vrijdagavond waarbij doorgaans op zaterdagochtend de alts zijn gepumped en dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_NaS4NLbkRDpLHq1rKjRqIEFGc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mSM65FTpELyol7WTG6WyRlbZ.png?f=user_large

Geen enkele garantie en geen financieel advies. En ook niet omdat mijn nickname rood ipv groen of een andere kleur is. Morgenochtend hopelijk groene cijfers en als ze rood zijn zal ik dat ook delen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28

Coldcat

HODL

Guere schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:25:
[...]

[...]

Okee... maar waarom verkoop je dan de hele bende niet? Je klinkt nu ontzettend stellig: dat bij aandelen meer te halen valt, er komt geen altseason en de rest van crypto is toch maar een spelletje geworden. Prima, geen probleem als dat je mening is. Maar ik snap echt niet waarom je dan niet gewoon de boel verkoopt. @Coldcat tagde je letterlijk gisteren nog toen er een prima piekje was om SUI op te verkopen. Inmiddels weer 10% lager, maar ja, such is life met altcoins zonder een nuttige functie ;)
Ja ik heb het beste met hem voor. Maar deze ezel blijft z’n kop stoten tot den treure. Als iets niet werkt moet je je strategie aanpassen. Vandaag weer een hoop als, als als. Gisteren een mooie sloot shitcoins verkocht. Zo weer eens wat kopen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

Muzzy

Aan het dieken

We hebben zulke bagholders nodig, dit is geen win/win game. 🤷🏽‍♂️

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
Muzzy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 23:17:
We hebben zulke bagholders nodig, dit is geen win/win game. 🤷🏽‍♂️
Idd, dit is geen teamsport. Dit spelletje speel je alleen.
Dus laat die ‘we’ maar weg

[ Voor 6% gewijzigd door Moiety op 19-09-2025 23:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almelo15
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:26
Magpie schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:21:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkUA5N09fz2i8SiRCokgvuJKVpk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/318VcydZomv4V5cKxKuryvKp.jpg?f=user_large
Akkoord, goed verhaal wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkUA5N09fz2i8SiRCokgvuJKVpk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/318VcydZomv4V5cKxKuryvKp.jpg?f=user_large

eth, The world's computer

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:56
Saaie start van de dag zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

BTC komt zo wel dichter bij "stabiel". Gaan straks de boomers het toch nog als geld zien.

Zie daar onze exit liquidity. :>

* sh4d0wman heeft al een fijn humeur. Om 05.30 op het hele weekend want dochter lief moet wedstrijd zwemmen. :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:34
Zit je sinds $2.04 short op EIGEN en schiet je vannacht een limit order in op $1.78, word je wakker met laagste koers op $1.78 en <1% van je order gevuld :|

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:59
inflows weer prima. 222m$. volgende week gewoon weer up (weekly is nu ook nog groen trouwens).
Voor mensen in doubt en paniek. Zet het ding eens op de weekly of monthly en kijk naar de laatste 3 jaar. Ziet er gewoon ongekend goed uit, met potentie voor nog veel meer.

Fijn weekend allemaal

[ Voor 43% gewijzigd door anti elppa op 20-09-2025 07:58 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28
anti elppa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 07:47:
inflows weer prima. 222m$. volgende week gewoon weer up (weekly is nu ook nog groen trouwens).
Voor mensen in doubt en paniek. Zet het ding eens op de weekly of monthly en kijk naar de laatste 3 jaar. Ziet er gewoon ongekend goed uit, met potentie voor nog veel meer.

Fijn weekend allemaal
Vandaag een tweewieler huren man eens kijken of ik nog een beetje kan rijden Mt07 en Mt09 btw fijn weekend! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
Pinsa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:06:
[...]

Vandaag een tweewieler huren man eens kijken of ik nog een beetje kan rijden Mt07 en Mt09 btw fijn weekend! 8)
Lekker hoor. 1 bij ons in de groep heeft ook een mt09. Leuke fiets! Weer schijnt best aardig te worden. Enjoy! En houdt de goede kant boven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinsa
anti elppa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:10:
[...]

Lekker hoor. 1 bij ons in de groep heeft ook een mt09. Leuke fiets! Weer schijnt best aardig te worden. Enjoy! En houdt de goede kant boven
Klopt best warm vandaag, haha ik doe mn best geen zin om het eigen risico te moeten gaan lappen :+

Tnx man!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04

WhySoSerious

Be the change.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antifon
Pinsa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:06:
[...]

Mt07 wel eens gereden, maar dat was me iets te hoog dinky toy gehalte. Te weinig bike zeg maar en allemaal wat te licht. Mt09 nog niet gereden, maar schijnt heel leuk te zijn. Alleen die looks.. Had jij laatst ook niet de Z900 gehuurd?

• Pinsa
Antifon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:35:
[...]

Mt07 wel eens gereden, maar dat was me iets te hoog dinky toy gehalte. Te weinig bike zeg maar en allemaal wat te licht. Mt09 nog niet gereden, maar schijnt heel leuk te zijn. Alleen die looks.. Had jij laatst ook niet de Z900 gehuurd?
De Z900 is helaas verhuurd vandaag anders had ik deze uiteraard gekozen, die staat wel hoog op mijn lijstje.

• elektriekert
Pinsa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:40:
[...]

De Z900 is helaas verhuurd vandaag anders had ik deze uiteraard gekozen, die staat wel hoog op mijn lijstje.
Maareh? Heb je geen eigen motor dan?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• anti elppa
elektriekert schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:41:
[...]

gok dat ie die verkocht heeft en in shitcoins gestopt heeft. Van geld wat het nu nog waard is kan ie alleen huren of een puch maxi kopen :+

• Pinsa
elektriekert schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:41:
[...]

Helaas niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pinsa
anti elppa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:43:
[...]

gok dat ie die verkocht heeft en in shitcoins gestopt heeft. Van geld wat het nu nog waard is kan ie alleen huren of een puch maxi kopen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkT1YwuWsJDp51s9kkDx28EXHiM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/nQZjFz9mhQgMUfgJHccM2DRU.gif?f=user_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:30

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XglWkQL37WX-m_Hk_f_LMTNK4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfgLB6UBvWrO5Zx3e6dD4Ex8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7qxAjzekstYOtl6TRROiDYGhVI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QIzR8TZLzfmaJzUkcmCfs4Rw.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:29
Oe gaan we hier nu ook net doen alsof we Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) zijn :9

Ben na veel verschillende motoren inmiddels van mening dat een CB1 in Nederland het leukste is. Dan kun je tenminste nog de helft van de tijd gas geven ipv op 10% van drempel naar drempel te scheurneuzen.

En ondanks die mening zou ik mijn 749S zonder te knipperen terugkopen als de kinderen groter waren geweest. Klote koters.. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antifon
Die is nog best treffend ook (ik word geregeld met Statham en Johnny Sins vergeleken) _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pinsa
Heb de MT07 geswitch voor een Tenere 700 eens kijken hoe dat rijd 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vooral Moodeng heb ik toch echt wel super nice getimed, maar de dag is nog niet voorbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNWSOrCltAkS0MDS-QOxWOIUFe0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4ml0EeGjMx3NCBROPLfbUr9V.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqFRSDSIkydt248hqNYLREjzdPs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9nqioSJf2yzeOgA7vF93HcFZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tl6g0QFyBD9x3qcEaCXDPnUzZKA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oM06rK5bfXIbCvI7GWm9oEkz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwcHKIrRBrrZxTuxenQDBEOBulM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Zwd3NacSyM4t82GRlTWDkXCd.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 20-09-2025 09:15 ]

• Fordjah
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AbMm1jgXtStktBsQCW1JMhy4ao=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/bUgqyOorVafgEiYeu6WdOHPc.gif?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Het plan is hopen op een x100 van een set coins waar je de meeste als zinloos kan beschouwen. Hoop is uitgestelde teleurstelling.

Gokken en hopen op life changing money. Geen plan. Een spaarrekening had nog beter geweest, het is niet zo moeilijk. Beetje aandelen in een ETF, beetje bitcoin. Wat buffer op een spaarrekening en maandelijks bijkopen. Hodl. (Geen financieel advies uiteraard).

Maar dat beetje discipline is al heel moeilijk, kijk ik snap heus wel dat het leuk is om een beetje te gokken op wat coins en te kijken of er iets Moon gaat en dan te dagdromen over wat je allemaal zou kunnen doen met dat geld. Maar je kan beter gewoon een simpel plan hebben en stoïcijns uitvoeren. Beetje bijsturen af en toe.

En verder genieten van wat er al is in het leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
CornermanNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:17:
[...]

Het plan is hopen op een x100 van een set coins waar je de meeste als zinloos kan beschouwen. Hoop is uitgestelde teleurstelling.

Gokken en hopen op life changing money. Geen plan. Een spaarrekening had nog beter geweest, het is niet zo moeilijk. Beetje aandelen in een ETF, beetje bitcoin. Wat buffer op een spaarrekening en maandelijks bijkopen. Hodl. (Geen financieel advies uiteraard).

Maar dat beetje discipline is al heel moeilijk, kijk ik snap heus wel dat het leuk is om een beetje te gokken op wat coins en te kijken of er iets Moon gaat en dan te dagdromen over wat je allemaal zou kunnen doen met dat geld. Maar je kan beter gewoon een simpel plan hebben en stoïcijns uitvoeren. Beetje bijsturen af en toe.

Dat is een goed plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Pinsa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:08:
De dag is al bijna om _O- of stuur jij dit tijdens het rijden met 1 handje. Maar mooi ding maat van mij heeft die ook.

Drive safe.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Antifon
Pinsa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:08:
Mooi dat je je altcoin strategie ook toepast op motors :+

Just kidding, lijkt me best een leuk ding. Enjoy vandaag en laat maar eens weten hoe het was d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
CornermanNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:17:
[...]

Geen edelmetaal trouwens? Ik neig een beetje naar die $stex stonk. Goud op de blockchain best of both worlds… beter meteen gekocht.

Maar wacht op een GO van John

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYTl0c9NubVF82U28_Ryz5XukIY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/q65FDYeLabrgHoMBfxEvS0YU.gif?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Antifon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:00:
[...]

Die is nog best treffend ook (ik word geregeld met Statham en Johnny Sins vergeleken) _O-
Wou dat ik hetzelfde kon zeggen. Ik meestal met deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9risNO2j1ZcOUMJbniyhaaavbgA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MR9txqp51nIZSL8bzYw76WWe.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Alpina schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:31:
[...]

Geen edelmetaal trouwens? Ik neig een beetje naar die $stex stonk. Goud op de blockchain best of both worlds… beter meteen gekocht.

[Afbeelding]
Beetje edelmetaal en wat futures op grondstoffen erbij kan uiteraard ook. Maar is in mijn beleving niet perse noodzakelijk. Al is goud voor de diversificatie wel een goede optie. Doet het goed nu. Maar voor dat principe heb je bitcoin al. Alleen dat besef moet nog wat verder doordringen in de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Verkeerde topic… ga weer naar de SC!

Ah wacht dit is het FO topic niet :+ pffff gelukkig… ban-gevaar weg.

Ga lekker met die edelmetalen naar het boomer topic mensen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Coldcat schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:51:
Verkeerde topic… ga weer naar de SC!

Ah wacht dit is het FO topic niet :+ pffff gelukkig… ban-gevaar weg.

Ga lekker met die edelmetalen naar het boomer topic mensen :+
Boot gemist?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik deed een DCA in goud / zilver in 2018 - 2020. Daarna alles in BTC omgezet. Misschien de boot gemist. Maar een ander bootje vaar ik mooi mee in deze door kapitalisme verpeste wereld.

[ Voor 7% gewijzigd door Coldcat op 20-09-2025 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Alpina schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:31:
[...]

[Afbeelding]
Een beetje goud kan nooit kwaad, Alhoewel ik me afvraag of de prijs nu niet heel erg hoog staat.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:16
CornermanNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:37:
[...]

Beetje edelmetaal en wat futures op grondstoffen erbij kan uiteraard ook. Maar is in mijn beleving niet perse noodzakelijk. Al is goud voor de diversificatie wel een goede optie. Doet het goed nu. Maar voor dat principe heb je bitcoin al. Alleen dat besef moet nog wat verder doordringen in de wereld.
we weten allemaal dat Bitcoin by far superieur is vs goud, maar toch zegt een klein stemmetje dat het verstandig is om goud te hebben.
diversifiëren schijnt vaak beter te zijn dan all-in, maar of dat echt zo is?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
anti elppa schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:43:
[...]

Een Puch Maxi hebben alleen die hard Bitcoiners, toch?

• Alpina
  • Nu online
Coldcat schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:55:
[...]

Ik deed een DCA in goud / zilver in 2018 - 2020. Daarna alles in BTC omgezet. Misschien de boot gemist. Maar een ander bootje vaar ik mooi mee in deze door kapitalisme verpeste wereld.
Hier ook toen, was maar een geintje uiteraard.

Heb het nog wel, staat inderdaad hoog maar staan die chipboeren ook ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
John245 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:55:
Een beetje goud kan nooit kwaad, Alhoewel ik me afvraag of de prijs nu niet heel erg hoog staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-2Ff-FGFtFjBB0a_nbdO1DRXtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m44DzOWqD7QGCRueYnuN7T9D.jpg?f=fotoalbum_large

• John245
  • Nu online
Nog niet, Deze week wel Nexans de deur uit gedaan.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• Alpina
  • Nu online
Kol Nedra schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:55:
[...]

we weten allemaal dat Bitcoin by far superieur is vs goud, maar toch zegt een klein stemmetje dat het verstandig is om goud te hebben.
diversifiëren schijnt vaak beter te zijn dan all-in, maar of dat echt zo is?
Zilver.

https://www.goudhub.com/w...joen-ounces-zilver-kocht/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
elektriekert schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:56:
[...]

Een Puch Maxi hebben alleen die hard Bitcoiners, toch?
Nee spartamet heb ik ooit een wijsheid uit het hoge noorden horen roepen

• Kol Nedra
Bart Brands aan tafel bij DoopieCash, de goldbug ;-)

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 11:23
Goud en zilver komen nu steeds vaker voorbij hier, dat is alsof de kapper over BTC praat. Topsignaal.

De run van nu en het patroon van de afgelopen jaren (pump 2020, toen in 2006) van zilver lijkt op de grafiek heel erg op die van 2007/begin 2008. Toen volgde de kredietcrisis en ging zilver ook rekt van $ 21 naar $ 12.

Daarna in 2008 tot 2011 een mooie run naar bijna $ 50.

[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 20-09-2025 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
BTC100K2021 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:20:
Goud en zilver komen nu steeds vaker voorbij hier, dat is alsof de kapper over BTC praat. Topsignaal.

De run van nu en het patroon van de afgelopen jaren (pump 2020, toen in 2006) van zilver lijkt op de grafiek heel erg op die van 2007/begin 2008. Toen volgde de kredietcrisis en ging zilver ook rekt van $ 21 naar $ 12.

Daarna in 2008 tot 2011 een mooie run naar bijna $ 50.
Deze keer gaat het verder door.

• Alpina
  • Nu online
Maar waarom dan Alpina?

Tsjaaaainaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:49

knakworst

Get more sats!

Alpina schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:31:
[...]

Deze keer gaat het verder door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhYURC2nxoLSQAB9zDHtm0vX4tM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/1UPguGFzfHWU6ICCpHNJ06N7.gif?f=user_large

• Pinsa
Ah we gaan weer verder rekt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
btc staat maar 0,25% lager dan 7 dagen geleden

• Pinsa
John245 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:42:
[...]

Alts niet

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
John245 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:42:
[...]

Jij denkt dat Pinsa in BTC zit? _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
jvel92 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:43:
[...]

Jij denkt dat Pinsa in BTC zit? _O-
2026

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Fast forward naar 2026
  • Pinsa begint met DCA'en in Bitcoin
  • Random SC'er komt met een enorm bearish scenario terwijl we op een mogelijke bodem zitten
  • Pinsa verkoopt al zijn BTC, want we gaan lager
  • Het bleek de bodem te zijn
  • Pinsa gaat weer 100% voor alts, want de BTC trein gemist

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pinsa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szZkCVDl8otdSPOREH1kTQ8YIzo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/P4cZYv5CLy8x6V7xNMZnQcBu.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBzLX4gFEWecZRLZ4BWH7g7QcHs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2lKHWkMGJ3xcMShZ10P0PN6c.png?f=fotoalbum_large

Grapje he ;)
Veel plezier gewenst op de motor!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMKJY4A-0YjbrshbM2F490Rn5IA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Yltd6QEEq9Ah8ZhDOKplR1C3.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Kol Nedra op 20-09-2025 11:58 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
Kol Nedra schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:03:
Bart Brands aan tafel bij DoopieCash, de goldbug ;-)
Ja, altijd slim om een goudstaaf in bezit te hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
John245 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:09:
[...]

Ja, altijd slim om een gouden staaf in bezit te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tACHP6_nSq2fbMpD7CUH3eLXZQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/XXwBBoz9w9PKy6aB561pVbaL.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Geen idee of we de conclusie al te vroeg trekken, maar we hebben hier denk ik nu al 10 x altseason afgeschreven. Is een pump seizoen van die gure shit behalve miss eth en sol niet gewoon hopeloze fantasie? Retail zit volgens mij flink te speculeren op de stockmarket en de grote partijen en rijke boomers schalen gewoon rustig BTC in. Ik hoor werkelijk niemand nog over crypto, behalve paar gasten die nog met een bag eth zitten en chagrijnig zijn dat het niet rendeert

• Alpina
  • Nu online
kbuntu schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:31:
Geen idee of we de conclusie al te vroeg trekken, maar we hebben hier denk ik nu al 10 x altseason afgeschreven. Is een pump seizoen van die gure shit behalve miss eth en sol niet gewoon hopeloze fantasie? Retail zit volgens mij flink te speculeren op de stockmarket en de grote partijen en rijke boomers schalen gewoon rustig BTC in. Ik hoor werkelijk niemand nog over crypto, behalve paar gasten die nog met een bag eth zitten en chagrijnig zijn dat het niet rendeert
Er is dagelijks een x10. Maar het is sneller roteren tegenwoordig. Je wil er geen moeite voor doen. Ik op dit moment ook niet, geen tijd voor.

Kaspa x100 toen daar baal ik wel van. Verder heeft Bitcoin vanaf de bear ook al een serieuze stijging gehad. Eth zie ik ook nog wel een keer wat bijtrekken.

Volgende keer weer een kans.

Of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
  • Nu online
kbuntu schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:31:
Ik weet het niet. Maar om mij heen gaat het over onderstaande (in volgorde van waar het meest over gaat):
  1. Stocks
  2. btc
  3. goud
  4. zilver
  5. ETF's

• Alpina
  • Nu online
1. Bier (vrienden)
2. Wat eten we vanavond? (Vrouw)
3. Gaan we naar Monkey Town? (Kids)
Pagina: 1 ... 223 224 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!