Ik werd hier laatst door @Vis beschuldigd van 'greed'. Maar iedereen die er nu nog in zit omdat het misschien nog hoger kan heeft dan toch last van greed 🤷🏻
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Sorry, dit statement slaat echt nergens op.John245 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:55:
[...]
Ik hou er rekening mee dat de bull nog niet gestart is.
Dit zou voor jou misschien ook een mooi doel kunnen zijn voor na deze bullrun, als je dan nog door wil gaan met crypto. Proberen in de bear market consequent BTC te vergaren d.m.v. DCA en dan wannneer de bullrun er weer aan zit te komen (er vanuit gaande dat de cycles zich blijven opvolgen) stoppen met kopen en dan verkooptargets gaan bepalen en ook verkooporders zetten.bsmpower schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:53:
[...]
Wanneer ben je de "slimste"? Als je GAK rond de 16K ligt dan is dat toch geniaal!
mwa gok dat er niet veel aan de hand is. Dit is laatste grote accumulatie fase voor de eindknal.BTC100K2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:32:
De gelijkenissen met de 69K top zijn er wel nu.
Toen 6 dagen na de top de eerste dikke candle naar beneden van 63.5K naar 58K. Nu zitten we een dag of 10 na de top.
Daarna ging het in 2021 een dag of 14 via lower highs lager naar 56K. En toen in 2 dagen naar 41K.
De komende 2 weken gaan we zien wat de richting wordt. Als we onder de BMSB duiken (107.7/106.7) is het alarmfase 1.
Ik wil ook graag nog een mooie laatste leg omhoog en eigenlijk is het nog net te vroeg voor de top maar de gelijkenissen zijn er.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik ben niet de enige met dit statement.tomtom901 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:59:
[...]
Sorry, dit statement slaat echt nergens op.
[ Voor 20% gewijzigd door John245 op 26-08-2025 10:01 ]
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Jij kan gewoon wat makkelijker afstand doen van de stats. Ik heb gemerkt dat dat ergens toch wel lastig is.Domino schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:50:
[...]
Dat is het ook maar ik heb makkelijk lullen.
Mijn GAK ligt net boven de cycle low van eind '22. Meer dan genoeg 'papieren winst' om me niet druk te hoeven maken als we een paar procent naar beneden duikelen. Bovendien is mijn exit plan tot nu toe erg effectief gebleken.
Het klinkt als een sneer, zo is het niet bedoeld. Iedereen kan doen wat ik kan, ik ben echt niet de slimste in dit topic.
Samenvatting Ben wat wel redelijk plausibel klinkt:tomtom901 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:55:
[...]
De daily print wel lelijke lower lows en lower highs, als 107k gaat begin ik me wel serieus zorgen te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door BTC100K2021 op 26-08-2025 10:04 ]
Dat is juist het uitzetten van emotie. Je hoeft niet heel je stack te verkopen, maar maak je plan en hou jezelf eraan.Wispe schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:02:
[...]
Jij kan gewoon wat makkelijker afstand doen van de stats. Ik heb gemerkt dat dat ergens toch wel lastig is.
Kan zomaar. Was ik sowieso al van plan, maar ik start eind september tot eind oktober met handmatig verkopen van de resterende flufjes.anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:00:
[...]
mwa gok dat er niet veel aan de hand is. Dit is laatste grote accumulatie fase voor de eindknal.
We lopen aardig achter op M2, en rate cuts komen ook. GAat gewoon een blowoff top worden
FTFY.Wispe schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:02:
[...]
Jij kan gewoon wat makkelijker afstand doen van de sats.
They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.
Tsja.. dat maakt het nog niet waar.John245 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:01:
[...]
Ik ben niet de enige met dit statement.
[YouTube: 🐂 Where’s the Bull Market? Did It Even Happen Yet? 🤔]
zoveel volgers ook he!knakworst schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:33:
[...]
En gelukkig hebben we de kansloze tweets van vd Poppe.
[Embed]
nothing stops this train
De toekomst zal het uitwijzen.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Context is soms lastig voor een zure maxi die in een defensieve reflex schiet, maar voor wat verduidelijking speciaal voor jou: er werd in de oorspronkelijke post gerefereerd aan een bart op een kort tijdsframe. Je post is dus irrelevant.BTC100K2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:47:
[...]
Heel goed inderdaad, 10% onder de high uit 2021. Krap aan die ATH aangetikt deze cycle.
Als je cycle low hebt gekocht nog steeds prima, maar ETH/BTC ziet er nu nog steeds erg slecht uit. Meer risico, minder rendement. Alleen maar lower highs vanaf 2017.
Met dat timeframe zou ik me geen zorgen maken idd.John245 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:12:
[...]
De toekomst zal het uitwijzen.
Mijn VCA plan is 10 jaar dus voorlopig maak ik mij geen zorgen
Wees blij, die moeten dus allemaal nog kopen en daarmee de prijs opdrijven, gunstig voor onsKol Nedra schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:11:
[...]
zoveel volgers ook he!
dat is bijv ook met Peter Schiff en zijn doomdenken, hoeveel mensen bijv geen BTC gekocht hebben door hem in al die jaren
Heb sinds kort een tweede Trezor en 2 potten gemaakt: verkooppot en HODL-pot.Domino schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:05:
[...]
Dat is juist het uitzetten van emotie. Je hoeft niet heel je stack te verkopen, maar maak je plan en hou jezelf eraan.
Beschuldigd of ben je nog in de ontkenningsfase?bsmpower schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:58:
Ik werd hier laatst door @Vis beschuldigd van 'greed'. Maar iedereen die er nu nog in zit omdat het misschien nog hoger kan heeft dan toch last van greed 🤷🏻
[Afbeelding]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Wanneer verwacht je de blowoff top dan?anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:00:
[...]
mwa gok dat er niet veel aan de hand is. Dit is laatste grote accumulatie fase voor de eindknal.
We lopen aardig achter op M2, en rate cuts komen ook. GAat gewoon een blowoff top worden
Daarom maximaal btc kopen.anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:00:
[...]
Nee, je maakt hier een aantal fouten.bsmpower schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:58:
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Guere op 26-08-2025 10:24 ]
Dinsdag 16 december om 17:14.
ergens eind oktober begin november. Kan ook best dat het daarna alleen een pullback van 25 tot 30% word, daarna consolideren en dan 4 a 5 maanden later weer nieuwe ATH. Gezien M2 en cuts aankomende 24 maanden zie ik dat zo gebeuren.
Als je de btc power chart bekijkt zie je dat een langdurige prijs onder de regressielijn in het verleden volgt op een periode erboven.tomtom901 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:59:
[...]
Sorry, dit statement slaat echt nergens op.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
2021 was in mijn ogen eigenlijk einde bull in de zomer. Het is dat de geldprinter nog even extreem aanging Q4 in de US waardoor er nog een top kwam. Anders was die top denk ik geeneens gekomen.anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:23:
[...]
ergens eind oktober begin november. Kan ook best dat het daarna alleen een pullback van 25 tot 30% word, daarna consolideren en dan 4 a 5 maanden later weer nieuwe ATH. Gezien M2 en cuts aankomende 24 maanden zie ik dat zo gebeuren.
Dit hele paniek gedoe, incl al die kansloze joetubers, ik krijg er enorme flashbacks van uit vorige bull runs. Elke keer exact hetzelfde. Ook de comments hier hebben er veel van weg (niet iedereen uiteraard).
Augustus is gewoon altijd een iets mindere maand, begin september ook. In 2021 hadden een extreme dip gehad in de zomer maanden. Gewoon -50%. Denk daar eens over na. Nu hebben we amper een dip gehad. We zitten maar 13k onder de top. Hoeveel % is dat?
Ik geloof het alleen wanneer @Tominatie bevestigt dat dit het was.BTC100K2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:32:
De gelijkenissen met de 69K top zijn er wel nu.
Toen 6 dagen na de top de eerste dikke candle naar beneden van 63.5K naar 58K. Nu zitten we een dag of 10 na de top.
Daarna ging het in 2021 een dag of 14 via lower highs lager naar 56K. En toen in 2 dagen naar 41K.
De komende 2 weken gaan we zien wat de richting wordt. Als we onder de BMSB duiken (107.7/106.7) is het alarmfase 1.
Ik wil ook graag nog een mooie laatste leg omhoog en eigenlijk is het nog net te vroeg voor de top maar de gelijkenissen zijn er.
exact, en daarom gaat dat nu weer gebeuren. Die hele run naar 69k was een fake pumpDeman23 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:31:
[...]
2021 was in mijn ogen eigenlijk einde bull in de zomer. Het is dat de geldprinter nog even extreem aanging Q4 in de US waardoor er nog een top kwam. Anders was die top denk ik geeneens gekomen.
Zoiets zou overigens nu ook kunnen gebeuren.
Vermoedelijk gaat het nu langer duren want ik denk niet dat onder Trump de printer maar 1 kwartaal aangaat..anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:32:
[...]
exact, en daarom gaat dat nu weer gebeuren. Die hele run naar 69k was een fake pump
nee, eens. En daarbij, kijk naar de M2 bitcoin grafiek, we hebben nog wel wat tegoed alleen al op dat vlak.Deman23 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:35:
[...]
Vermoedelijk gaat het nu langer duren want ik denk niet dat onder Trump de printer maar 1 kwartaal aangaat..
Dus de geldprinter gaat aan en er komt nog een pump?anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:32:
[...]
exact, en daarom gaat dat nu weer gebeuren. Die hele run naar 69k was een fake pump
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Je zet me aan het denken om uit te stappen met alts dan en af te wachten…anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:23:
[...]
Dit hele paniek gedoe, incl al die kansloze joetubers, ik krijg er enorme flashbacks van uit vorige bull runs. Elke keer exact hetzelfde. Ook de comments hier hebben er veel van weg (niet iedereen uiteraard).
Augustus is gewoon altijd een iets mindere maand, begin september ook. In 2021 hadden een extreme dip gehad in de zomer maanden. Gewoon -50%. Denk daar eens over na. Nu hebben we amper een dip gehad. We zitten maar 13k onder de top. Hoeveel % is dat?
Als Trump zijn zin krijgt komt er de komende 3 jaar meer geld uit de printer dan ooit in de complete geschiedenis van de USA.Deman23 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:35:
[...]
Vermoedelijk gaat het nu langer duren want ik denk niet dat onder Trump de printer maar 1 kwartaal aangaat..
Hehe, volgens mij is jouw ding deze cycle juist dat je voortdurend in- & uitstapt, afwacht en dan vervolgens concludeert dat je weer te laat bent om weer terug in- of uit te stappenPinsa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:42:
Je zet me aan het denken om uit te stappen met alts dan en af te wachten…
tja alts, heb het al 1000000x gemeld. Ik geloof echt oprecht niet in een altseason. De redenen heb ik ook al 100x gegeven.Pinsa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:42:
[...]
Je zet me aan het denken om uit te stappen met alts dan en af te wachten…
Maar dat is een heel ander statement dan "de bullmarket is nog niet begonnen", toch?DirtyBird schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:31:
[...]
Als je de btc power chart bekijkt zie je dat een langdurige prijs onder de regressielijn in het verleden volgt op een periode erboven.
Dat is uiteraard geen enkele garantie voor de toekomst, maar gezien de huidige situatie is het niet belachelijk om te denken dat we nog tot medio 2026 omhoog kunnen gaan toch?
En nogmaals, geen garanties op basis van het verleden, maar wel op basis van ogenschijnlijk herhalende patronen.
Gelukkig zit ik in de top30 om het een beetje safe te houden maar geen zin om een -30% achter mn oren te krijgen en er niet naar gehandeled te hebben, aan de andere kant straks komt er plots toch ineens een altseason en mis ik de boot, lastige keuzesanti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:46:
[...]
tja alts, heb het al 1000000x gemeld. Ik geloof echt oprecht niet in een altseason. De redenen heb ik ook al 100x gegeven.
1 bagholders vorige runs
2 daily supply oude muntjes
3 daily supply nieuwe projecten
4 meer en meer rugpuls, omdat dat nog de enige manier is voor de "defs" om wat te verdienen....
Dat is gewoon een zwart gat wat nu aan het imploderen is. Onmogelijk om het zelfs maar stabiel te houden, laat staan te laten pompen. Simpelweg te veel fiat voor nodig.
BTC, ETH en wellicht nog de top 20 a 30 gaan een mooie rit maken. Rest heel ver van weg blijven. Of je moet van daytrades houden. Maar ik zou er niet aan beginnen. Risico is veel te groot.
bullmarkt start ook gewoon 1 jaar na de ath bij btc. Bull markt is imo dus gewoon begonnen nov/ dec 2022.tomtom901 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:49:
[...]
Maar dat is een heel ander statement dan "de bullmarket is nog niet begonnen", toch?
Liefst zie ik 105k als laatste target, maar we zouden zelfs naar 98k kunnen gaan, als we de weekly nemen.tomtom901 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:55:
[...]
De daily print wel lelijke lower lows en lower highs, als 107k gaat begin ik me wel serieus zorgen te maken.
[ Voor 27% gewijzigd door kazzzdafke op 26-08-2025 11:03 ]
Never ever financial advice...
Er is nog wel een theorie mogelijk en dat is dat die zomerdip van 2021 dit jaar in het voorjaar was. (De dip naar 74k). Maar dat zou alleen kunnen zijn als er geen geld geprint gaat worden op korte termijn.anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:36:
[...]
nee, eens. En daarbij, kijk naar de M2 bitcoin grafiek, we hebben nog wel wat tegoed alleen al op dat vlak.
yep, had die gedachte 2 a 3 maanden terug ook. Voorlopig nog niet te zeggen of die theorie kloptDeman23 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:56:
[...]
Er is nog wel een theorie mogelijk en dat is dat die zomerdip van 2021 dit jaar in het voorjaar was. (De dip naar 74k). Maar dat zou alleen kunnen zijn als er geen geld geprint gaat worden op korte termijn.
Tijd voor een reserve gifje waar ik uit de trein valGuere schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:45:
[...]
Hehe, volgens mij is jouw ding deze cycle juist dat je voortdurend in- & uitstapt, afwacht en dan vervolgens concludeert dat je weer te laat bent om weer terug in- of uit te stappenDaar komen al die metro gifjes ook vandaan...
ja dat gaat wat worden. VAndaag is ie iig druk met dit. Dat is een begin (van het eindeK00kaburra schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:45:
[...]
Als Trump zijn zin krijgt komt er de komende 3 jaar meer geld uit de printer dan ooit in de complete geschiedenis van de USA.
Als hij Jerommeke wegpest en een ja knikkende clown de sleutels van de FED geeft dan gaan we echt bizarre dingen zien![]()
Lekker de staatsvaluta compleet verwateren zodat het klootjesvolk in geen koopkracht meer heeft en het is bodemvissen op assets voor de rijken.
Maar 1 BTC = 1 BTC, u hoorde het hier.
ETH/BTC ziet er eigenlijk fantastisch uit om na test van downtrend (sinds juni '17) de bodem te reteste (0.0385 denk) in te stappen.BTC100K2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:47:
[...]
Heel goed inderdaad, 10% onder de high uit 2021. Krap aan die ATH aangetikt deze cycle.
Als je cycle low hebt gekocht nog steeds prima, maar ETH/BTC ziet er nu nog steeds erg slecht uit. Meer risico, minder rendement. Alleen maar lower highs vanaf 2017.
Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen
Had ie t niet gewoon over de volgende bull market? Deze dip voelt natuurlijk al wel een beetje als een bear...anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:50:
[...]
bullmarkt start ook gewoon 1 jaar na de ath bij btc. Bull markt is imo dus gewoon begonnen nov/ dec 2022.
Als hij het voor elkaar krijgt de onafhankelijkheid van de FED te stelen dan zet ik de popcorn klaar. De financiële stabiliteit van afgelopen 80 jaar is dan geen garantie voor de toekomstanti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:04:
[...]
ja dat gaat wat worden. VAndaag is ie iig druk met dit. Dat is een begin (van het einde)
https://www.nu.nl/buitenl...eigert-te-vertrekken.html
wel eens een bear mee gemaakt? Dit heeft namelijk niets met een bear te maken. 1 a 2 dagen slowbleed en een naald naar beneden is nog geen bear.Don Guacamole schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:08:
[...]
Had ie t niet gewoon over de volgende bull market? Deze dip voelt natuurlijk al wel een beetje als een bear...
Het worden interessante tijden vermoed ik!K00kaburra schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:45:
[...]
Als Trump zijn zin krijgt komt er de komende 3 jaar meer geld uit de printer dan ooit in de complete geschiedenis van de USA.
Als hij Jerommeke wegpest en een ja knikkende clown de sleutels van de FED geeft dan gaan we echt bizarre dingen zien![]()
Lekker de staatsvaluta compleet verwateren zodat het klootjesvolk in geen koopkracht meer heeft en het is bodemvissen op assets voor de rijken.
Maar 1 BTC = 1 BTC, u hoorde het hier.
Deman23 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:13:
Het worden interessante tijden vermoed ik!
Haha zeker, 2 stuks al.anti elppa schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:11:
[...]
wel eens een bear mee gemaakt? Dit heeft namelijk niets met een bear te maken. 1 a 2 dagen slowbleed en een naald naar beneden is nog geen bear.
Doe dit paar weken en dan ga ik met je mee
$124K WAS THE BITCOIN TOP? STOP THE NOISE.
— Merlijn The Trader (@MerlijnTrader) 26 augustus 2025
0/30 peak indicators have triggered. Zero.
Not Pi Cycle. Not Puell. Not MVRV. Nothing.
Every real cycle top in history had multiple flashing red.
This isn’t distribution.
This is the setup before acceleration.
If you fold here,… pic.twitter.com/GCIZWed9wg
In zaden en een bunkerK00kaburra schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:10:
[...]
Als hij het voor elkaar krijgt de onafhankelijkheid van de FED te stelen dan zet ik de popcorn klaar. De financiële stabiliteit van afgelopen 80 jaar is dan geen garantie voor de toekomst![]()
Shitcoins, maar dan anders![]()
Wat een tijden.
Klein deel van de DCA in de bear maar in aardappelen stoppen
keanu_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:31:
Wat vinden we hier van? This time is different?
Ik weet waar ik op in zet
[X]
Laten hier nou vooral degens zittenkazzzdafke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:51:
[...]
EDIT2: maar als ik deze paniek lees in SC, denk ik dat de dip heel erg goed is voor liqiditeit. Weinig retail dat durft kopen tov verkopen
Nee. Hij vergelijkt het gewoon met een hard asset (goud). En dan heeft btc "deze bull run" niet veel gedaan.Don Guacamole schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:08:
[...]
Had ie t niet gewoon over de volgende bull market? Deze dip voelt natuurlijk al wel een beetje als een bear...
Ja en als je slim ben volg je de grote jongens gewoon. Ik doe het met kleinere bedragen.Don Guacamole schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:30:
[...]
Haha zeker, 2 stuks al.
Maar inderdaad, dit is zeker geen bear. Niks aan de hand, een dipje van 12% is niks in vergelijking met vorige cycli, maar er wordt hier op gereageerd alsof we elke keer een bearmarket induiken.
Overigens, ik verwacht zelf nog wel een dip onder de 100K, om dan in september en oktober enorm te vlammen. Een nieuwe ATH komt er dit jaar echt nog wel en fors ook. Als je ziet hoeveel er wordt opgekocht is dit speelliquiditeit van wat grotere jongens.
Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen
Plausibel.. we hebben ook nog geen 10k candle gehad toch?Aeronaut schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:07:
nou niet zoveel longers meer over.. wellicht een wick naar 108 voor 2b longs...
of we gaan richting 125k voor 20b shorts..
Dus kunnen van hier (110k atm) naar 111 of 114k gaan, dumpen naar 108k en vshapen naar 120. voor een totale liq van 20B...
CEX'en gaan weer lekker eten
een 10k hourly zou een banger zijn heVis schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:10:
[...]
Plausibel.. we hebben ook nog geen 10k candle gehad toch?
Staat ook nog op het bingo lijstje van dit jaar imo.
[ Voor 12% gewijzigd door Aeronaut op 26-08-2025 13:17 ]
Ik sta klaar (om weer volledig rekt te gaan).Aeronaut schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:07:
nou niet zoveel longers meer over.. wellicht een wick naar 108 voor 2b longs...
of we gaan richting 125k voor 20b shorts..
Dus kunnen van hier (110k atm) naar 111 of 114k gaan, dumpen naar 108k en vshapen naar 120. voor een totale liq van 20B...
CEX'en gaan weer lekker eten
oudje afgestoftNubtrix schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:17:
[...]
Ik sta klaar (om weer volledig rekt te gaan).
nothing stops this train
Ik volg gewoon mijn eigen plan:John245 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:45:
[...]
Ja en als je slim ben volg je de grote jongens gewoon. Ik doe het met kleinere bedragen.
Hoezo ''Q4'', houd je dan ook rekening met indicatoren? Of gewoon, omdat de vorige cycli ook toen hebben gepiekt?Domino schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:21:
[...]
Ik volg gewoon mijn eigen plan:
- Q4 uitstappen.
- Jaar na de ATH starten met DCA.
- DCA een jaar volhouden.
- 12~18 maanden na de halving beginnen met uitstappen.
Rinse, repeat.
Misschien niet de meest succesvolle taktiek met het oog op redament, maar wel lekker rustig.
Tsja, slaapt zo lastig onder je ledger..Jumpman schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:30:
Ik zie een aantal traders/influencers die ik volg (die zelfs hun huis verkocht hebben en een deel in BTC hebben gestoken) nu wel heel erg stil worden op de Socials.
[ Voor 25% gewijzigd door tomtom901 op 26-08-2025 13:30 ]
Puur omdat in Q4 voorheen de top was. Ik heb liever minder winst dan met een (te) volle tas weer de beer in te gaan.keanu_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:29:
[...]
Hoezo ''Q4'', houd je dan ook rekening met indicatoren? Of gewoon, omdat de vorige cycli ook toen hebben gepiekt?
Velen hier zijn al bezig, ik zelf ook. Winst van tafel halen bij een volatiele assetclass is een must.Domino schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:45:
[...]
Puur omdat in Q4 voorheen de top was. Ik heb liever minder winst dan met een (te) volle tas weer de beer in te gaan.
Het is een beetje een afwijkende mindset hierzo, dat begrijp ik, maar het gaat inmiddels om zo onnoemelijk veel geld (persoonlijke opvatting) dat ik zekerheid kies. Dat is ook de reden dat ik al lang bezig ben met uitladderen op vooraf gestelde targets.
USA moet ook nog even kunnen kopen op de low van vannacht.Ray_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:46:
Wen bounce, ser?
Als je persé leverage wil traden wacht je gewoon op een enorm uitkotsmoment. COVID, afgelopen april met die tarieven etc. Alles dieprood. En op dat moment gooi je er een stevige long met 5% tot max 10% leverage tegenaan in een asset waar je in gelooft.
DCA'en is altijd een goede strategie.Domino schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:21:
[...]
Ik volg gewoon mijn eigen plan:
- Q4 uitstappen.
- Jaar na de ATH starten met DCA.
- DCA een jaar volhouden.
- 12~18 maanden na de halving beginnen met uitstappen.
Rinse, repeat.
Misschien niet de meest succesvolle taktiek met het oog op redament, maar wel lekker rustig.
Ik zeg dat ook altijd tegen mezelf.BTC100K2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:11:
[...]
Als je persé leverage wil traden wacht je gewoon op een enorm uitkotsmoment. COVID, afgelopen april met die tarieven etc. Alles dieprood. En op dat moment gooi je er een stevige long met 5% tot max 10% leverage tegenaan in een asset waar je in gelooft.
[ Voor 6% gewijzigd door Nubtrix op 26-08-2025 14:22 ]
of lagerBTC100K2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:47:
[...]
USA moet ook nog even kunnen kopen op de low van vannacht.
Klinkt als:Deman23 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:36:
Ik denk dat we vanavond gewoon weer naar 112k gaan eigenlijk. Op niets gebaseerd trouwens, maar vaak zie je na zo’n slechte dag wel een (tijdelijke) opleving.
5x of 10x, geen %BTC100K2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:11:
[...]
Die korte tijdsframes en 50/50's is maar heel weinig gegeven.
[ Voor 14% gewijzigd door kazzzdafke op 26-08-2025 14:49 ]
[ Voor 46% gewijzigd door knakworst op 26-08-2025 14:51 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Aeronaut op 26-08-2025 14:48 ]
Geen SL nodig als je steeds isolated trade. Wat je erin steekt, is wat je max. kan verliezen. Werkt fijn zo.kazzzdafke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:43:
[...]
5x of 10x, geen %
En ik ga daar niet in mee. Gewoon duidelijk plan, SL's en TP's. Meer is er niet aan (om niet keer na keer rekt te gaan) ALS je wil traden. Niets mis met DCA, VCA, HODL, etc..
Gewoon kijken waar de interessante levels liggen, wat de markttendens is, en long/shorten. Duidelijke winsttargets en uitstappen of trailing laten gaan.
Hoeveel keer (eerlijk zijn) hebben je handen zitten jeuken om te kopen als die dikke groene paal kwam en je te laat was of je niet wou geloven dat het nog veel hoger zou gaan, en ergens wist je dat dat niet het moment was om te kopen, maar heb je het toch gedaan, om dan een paar uur later of ... in de min te komen?
En dan zitten wachten en wachten en hopen dat hij weer omhoog gaat, maar hij blijft dippen en uiteindelijk toch te verkopen in het verlies, veel meer dan je initieel dacht te doen? Om dan de dag erna te zien dat er ineens weer een groene paal staat? En je weer de boot gemist hebt? En mogelijks hierboven herhaalt?
[ Voor 35% gewijzigd door Deman23 op 26-08-2025 15:01 ]
Maar.. dan stap je in een trade zonder plan. En dan kan je idd max inleg van die trade verliezen. Maar hoe bepaal je dan de grootte van de trade? Is dat ook maar op goed geluk? Hoe bepaal je je leverage?Nubtrix schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:56:
[...]
Geen SL nodig als je steeds isolated trade. Wat je erin steekt, is wat je max. kan verliezen. Werkt fijn zo.
Bij een X5 heeft het misschien nog wel zin, maar bij een X50 isolated trade zeker niet. Dat is moon of rekt.
Er gaan genoeg mensen vrijwillig naar het casino en zetten daar in op één getalletje op de roulettetafel, dit is de crypto variant hierop denk ikkazzzdafke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:07:
[...]
Maar.. dan stap je in een trade zonder plan. En dan kan je idd max inleg van die trade verliezen. Maar hoe bepaal je dan de grootte van de trade? Is dat ook maar op goed geluk? Hoe bepaal je je leverage?
En je laat dan elke trade maar gaan en hoopt dat het goed komt, terwijl je gezapig kosten betaald op die trade?
Volgende keer dan nog maar meer in de trade stoppen, om eerst je verlies nog toe te dekken van de vorige loss?
Tja, als je bepaalde informatie tot je neemt en toch een andere keuze maakt is dat wat mij betreft je goed recht én je eigen verantwoordelijkheid. Ga me er niet druk om maken dat anderen dat doen.kazzzdafke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:14:
Ik vind het nog steeds vreemd dat mensen zó in trades stappen.
Er is hier al zoveel goede, eerlijke informatie gedeeld. Een kleine aanpassing en een moment van bezinning zorgen op de lange termijn voor tien keer meer gemoedsrust en stabielere winst per trade.
Wat een viespeuken hé, die stijging vanaf 55K in november eraf geknipt om de daling visueel kracht bij te zetten.
Quasi ja op alleskazzzdafke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:07:
[...]
Maar.. dan stap je in een trade zonder plan. En dan kan je idd max inleg van die trade verliezen. Maar hoe bepaal je dan de grootte van de trade? Is dat ook maar op goed geluk? Hoe bepaal je je leverage?
En je laat dan elke trade maar gaan en hoopt dat het goed komt, terwijl je gezapig kosten betaald op die trade?
Volgende keer dan nog maar meer in de trade stoppen, om eerst je verlies nog toe te dekken van de vorige loss?
Je bent een degen of je bent het niet. Zie ook hierboven, casino. Meer moet je er niet achter zoeken.kazzzdafke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:14:
Er is hier al zoveel goede, eerlijke informatie gedeeld. Een kleine aanpassing en een moment van bezinning zorgen op de lange termijn voor tien keer meer gemoedsrust en stabielere winst per trade.
Echt niets persoonlijks, maar dit is toch echt een post met heel wat jaloezie of afgunst.kazzzdafke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:14:
Helemaal op 't einde komt er heel sneaky nog even heel kort één tepel onder de afscherming tevoorschijn
Dit topic is gesloten.
![]()