[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 311 Laatste
Acties:
  • 1.021.397 views

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 11:03
almelo15 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:47:
[...]

Ik had even verwacht dat ik in het loopgraaf aan de andere kant van het front zou zitten _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bj3PGPTmIIpi5hjp5mtsVShdeLE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/xGHAHOGJoD0PjRnH2gFaSGkM.gif?f=user_large

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 09:35

Coldcat

HODL

[...]

Ik had even verwacht dat ik in het loopgraaf aan de andere kant van het front zou zitten _O-
Dat is hoe je jezelf ziet…

Hier zijn we gebroederlijk. Stronteigenwijs maar we gaan samen dezelfde kant op als crypto investeerders ( _O- ). Sommigen hebben al meerdere slagen gestreden. De meesten missen een paar ledematen hierdoor. Maar voorwaarts gaan we als 1. Helaas zullen er broeders sterven onderweg. Sommige tijdelijk en andere definitief. Degenen die nog lopen zijn er niet slechter op geworden. Samen staan we sterk!

Er is geen vijand in crypto. Enkel jezelf. Greed, fomo en onrealistische verwachtingen. Dan stap je op een mijn en ben je af. Angst om verder te gaan, dan blijf je stilstaan. Het is een fucking mind game deze ponzi….

[ Voor 14% gewijzigd door Coldcat op 20-08-2025 23:30 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Moiety
Is dit nu het moment dat iedereen denkt dat de bearmarket begonnen is? Zo ja, dan kunnen we weer “up”.

• Moiety
Coldcat schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:27:
[...]

Dat is hoe je jezelf ziet…

Hier zijn we gebroederlijk. Stronteigenwijs maar we gaan samen dezelfde kant op als crypto investeerders ( _O- ). Sommigen hebben al meerdere slagen gestreden. De meesten missen een paar ledematen hierdoor. Maar voorwaarts gaan we als 1. Helaas zullen er broeders sterven onderweg. Sommige tijdelijk en andere definitief. Degenen die nog lopen zijn er niet slechter op geworden. Samen staan we sterk!

Er is geen vijand in crypto. Enkel jezelf. Greed, fomo en onrealistische verwachtingen. Dan stap je op een mijn en ben je af. Angst om verder te gaan, dan blijf je stilstaan. Het is een fucking mind game deze ponzi….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJCj25BOP74Kl276TrUoFCZg5Vw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/qtuF2Vw0G1h8se3j9LZh3VQ6.gif?f=user_large

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 19:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u93GER2S6gptXm-85tnPprI1278=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BR1Ioe31i1eT86OHzG6dt6Zr.gif?f=user_large

gewoon ATH vandaag gehaald

nothing stops this train

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Moiety schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:30:
Is dit nu het moment dat iedereen denkt dat de bearmarket begonnen is? Zo ja, dan kunnen we weer “up”.
Zoals een man met het lichaamshaar van een beer eens zei: "the way to make money is to buy when bears are running in the streets."

Dat zit wel Schnorr.

• Kol Nedra
zo kan het ook ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nK1vp7AOrqMHoiW3ltX4i3Jzes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0JDetTdZM4cwpu6GBXzKXZVg.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Stukfruit
Afbeeldingslocatie: https://y.yarn.co/8c40d93f-e184-4591-865b-e23f3c813afa_text.gif

Het is donderdagdip boyzzzz, laten we voor de verandering eens omhoog vallen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-08 16:53
Alles in de wachtstand voor morgen. 78.4 verwacht een rate-cut. Kans op serieuze teleurstelling is aanwezig als JP flink chagrijnig is opgestaan

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:03
kbuntu schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 06:33:
Alles in de wachtstand voor morgen. 78.4 verwacht een rate-cut. Kans op serieuze teleurstelling is aanwezig als JP flink chagrijnig is opgestaan
ondertussen alweer 82,4%

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 09:35

Coldcat

HODL

Vaak gaat het voor zo’n event eerst de andere kant op. Deze week omlaag, na event omhoog. En omgekeerd.

Tomorrow is different :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 11:57
Trek de portefeuille maar jongens, het is..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23kbm0aZINIPMWHq6hhvsOP9SJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DTTraLv6IUwDice575DJwhlW.png?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Stukfruit
  • Niet online
Stokstaart schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:42:
[Afbeelding]
Ja daag!

Dat zit wel Schnorr.

• Kol Nedra
Stokstaart schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:42:
[Afbeelding]
nog 3 dagen oOo

ohwacht das zondag, dus dan de 25e salaris.
banken doen weer eens niks op zondag

[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 21-08-2025 08:01 ]

nothing stops this train

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Kol Nedra schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:00:
[...]

nog 3 dagen oOo

Had gister gekeken op m’n bank en zag dat ik altijd de 22ste of 24ste salaris kreeg, dus ik krijg hem morgen denk ik.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 09:05
Kol Nedra schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:00:
[...]

nog 3 dagen oOo

Salaris? Het UWV keert morgen al uit >:)

https://www.uwv.nl/nl/uit...taling-wia-wao-waz-wajong

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS4HsLntFafOlSrpgr4m3n_CuIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sRYli0HP6J9hWEI6DhXmjkl8.png?f=fotoalbum_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Stokstaart
Mooie tijden.. Toen was Heineken zelfs voor de uitkeringstrekker nog betaalbaar..

• Kol Nedra
Wispe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:04:
[...]

Had gister gekeken op m’n bank en zag dat ik altijd de 22ste of 24ste salaris kreeg, dus ik krijg hem morgen denk ik.
ja morgen kan ook, maar ik zal maandag moeten bijkopen op $420k ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJp6eaeNswnIVf0mw6yWdgNl0sQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VcSYHnqupLu4H106x0E2UIDa.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 08:12
Stokstaart schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:08:
[...]

Mooie tijden.. Toen was Heineken zelfs voor de uitkeringstrekker nog betaalbaar..
Met de opbrengst van 1 gejatte fiets kocht je een handvol bitcoin.
*edit* Oh shit, die serie was al in 2005 zie ik net.

[ Voor 9% gewijzigd door Ray_ op 21-08-2025 08:33 ]

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:30
Ray_ schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:32:
*edit* Oh shit, die serie was al in 2005 zie ik net.
Eeuwig zonde dat de campingzender nooit meer een vervolg heeft gemaakt op SBS Probleemwijken. Ja, een paar jaar geleden dat iemand een losstaande video maakte over Kees in Woensel-West, maar nooit een nieuw modern seizoen geweest ;(

Denk aan de meme pareltjes die dit had kunnen opleveren.

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:38
Guere schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:42:
[...]

Eeuwig zonde dat de campingzender nooit meer een vervolg heeft gemaakt op SBS Probleemwijken. Ja, een paar jaar geleden dat iemand een losstaande video maakte over Kees in Woensel-West, maar nooit een nieuw modern seizoen geweest ;(

Appie gasolinaaaa

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 18:20
Guere schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:42:
[...]

Het is ongelofelijk hoeveel tokkiewijken Nederland wel heeft. Radio Oranje schalt uit vele bestrate achtertuinen of in de wat meer culturele wijken knallen de fatbikes met brocollihoofdjes door de straten. Vaak kinderen al vanaf 7/8 jaar met een blik energydrank.
Ik vind Nederland echt prachtig, maar man wat is er ook een hoop drek in de steden. Op sommige plekken lijkt het wel de pf van Pinsa.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Ray_ ja, en dan denk je "ik ga in de coke"... inmiddels ook helemaal rekt. Ach dan is er altijd nog ransomware om hele Bitcoinen mee te verdienen. Disclaimer: volgens een vriend.

Edit: brb, mijn kelderdeur vloog mij net voorbij.

Afbeeldingslocatie: https://thechive.com/wp-content/uploads/2020/11/267cc47e08a12878bc0e54b23508c642_width-600.jpeg?attachment_cache_bust=3475345&quality=85&strip=info&w=400

[ Voor 40% gewijzigd door sh4d0wman op 21-08-2025 09:23 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-08 14:46
Stukfruit schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

Ja, dat is leuk dat je op basis van autoriteit duidelijk probeert te maken dat je nuttige dingen zou zeggen, maar zonder echte uitleg over hoe je tot zulke conclusies komt is het weinig meer dan een gok op basis van hoe de planeten vanavond uitgelijnd staan.

"Koffiedik kijken", "de rek is er wel uit" (idee achter inflatie gemist?), "geld dat gaat roteren" (wat doet het normaliter dan?), "algemene groei blijft uit" (dat wordt al vele jaren geroepen door de Willem Middelaankopen), "denk ik", enz.

Ik voel ook wel eens wat aan m'n water en denk ook wel eens wat.
Het is lastig om jarenlange ervaring en opgedane kennis in 1 post of korte discussie te beschrijven..
Heb ik afgelopen jaren alleen maar goede keuzes gemaakt? Tuurlijk niet, maar de balans is toch wel heel erg positief de laatste 5 jaar..

Everyone is a genius in a bullmarkt kun je ook nog wel gaan roepen, maar uiteindelijk draait het maar om enkele basis principes.

- Buy low, sell high!! Maar wees wel realistisch qua targets!! Verwacht niet dat je met 100 euro inleg miljonair kunt worden (zeldzame uitzonderingen daargelaten).
- Be fearful when others are greedy, and greedy when others are fearful
- Leer de markt kennen, leer basic TA, en verdiep je in de psychologie van de mens.
- Begin klein, iedereen zal enkele keren op zijn bek gaan, laat je kapitaal groeien met de ervaring die je hebt opgedaan.
- Blijf altijd met de voeten op de grond staan, FOMO is niet nodig, er komt altijd een nieuwe kans.
- Goede risico spreiding over verschillende markten (don't put all your eggs in the same basket)..
- Geduld!!

Ik trade dus ook amper, ik probeer telkens laag in een cycle in te kopen (DCA), en verkoop op de weg naar boven, ik jaag geen 100x winsten na in 1 cycle, een x4 tot soms een x10 is al uitzonderlijk goed voor mij en ook super haalbaar..
Mijn XRP, SOL en ADA staan al op die hoogte met nog meer potentie in de komende weken/maanden.. Stoplosses staan strak om mij te beschermen tegen grote een bearmarkt.. triggert de stoploss, dan is het money in the bank en wacht ik op nieuwe kansen of zelfs een nieuwe cycle als het moet.

Doe je dat spelletje 3x met 10k inleg, dan heb je 10 x 5 = 50k x 4 = 200k x5 = 1 miljoen..
Kost je misschien wel 3 cycles, maar het is een stuk makkelijker dan een x100 in een keer proberen te pakken..

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 21-08-2025 09:02 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

@Stukfruit
Wat @verstappen33 zegt werkt voor mij ook: ik zet na een klunzige day-trade periode jaren terug nu gewoon sell order op de weg omhoog en buy orders onderweg naar beneden.

Gelukkig is de markt vooralsnog over de hele linie gezien nog in een permanente stijging en probeer je dus te profiteren van de fluctuaties. Ik pak liever zoals gezegd 10 x een brokje dan 1 x een grote hap. Heb nu dus onderweg naar de ETH 4k in 8 stapjes tm 3950 verkocht en was toen los. Gaat ie nu alsnog naar 5k.. tjah.. shit happens. Zodra die weer dipt koop ik weer bij, in trapjes. Door steeds in stapjes te gaan pak je altijd wat winst, ik heb een groot deel gekocht dat ie < 2k stond in stapjes, dus als je bij 1800,- koopt en bij 3600,- verkoopt kun je wel beetje begrijpen wat de marge is. Ik trade overigens met geld wat als het nu verdampt omdat iedereen de crypto-computer uit zet kan missen.

Overigens heb ik met m'n all world ETF de laatste 3 jaar ook goed gedraaid, zonder te hoeven traden. Er zijn meerdere wegen naar Rome rendement.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-08 08:25

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

Het is lastig om jarenlange ervaring en opgedane kennis in 1 post of korte discussie te beschrijven..
Heb ik afgelopen jaren alleen maar goede keuzes gemaakt? Tuurlijk niet, maar de balans is toch wel heel erg positief de laatste 5 jaar..

Everyone is a genius in a bullmarkt kun je ook nog wel gaan roepen, maar uiteindelijk draait het maar om enkele basis principes.

- Buy low, sell high!! Maar wees wel realistisch qua targets!! Verwacht niet dat je met 100 euro inleg miljonair kunt worden (zeldzame uitzonderingen daargelaten).
- Be fearful when others are greedy, and greedy when others are fearful
- Leer de markt kennen, leer basic TA, en verdiep je in de psychologie van de mens.
- Begin klein, iedereen zal enkele keren op zijn bek gaan, laat je kapitaal groeien met de ervaring die je hebt opgedaan.
- Blijf altijd met de voeten op de grond staan, FOMO is niet nodig, er komt altijd een nieuwe kans.
- Goede risico spreiding over verschillende markten (don't put all your eggs in the same basket)..
- Geduld!!

Ik trade dus ook amper, ik probeer telkens laag in een cycle in te kopen (DCA), en verkoop op de weg naar boven, ik jaag geen 100x winsten na in 1 cycle, een x4 tot soms een x10 is al uitzonderlijk goed voor mij en ook super haalbaar..
Mijn XRP, SOL en ADA staan al op die hoogte met nog meer potentie in de komende weken/maanden.. Stoplosses staan strak om mij te beschermen tegen grote een bearmarkt.. triggert de stoploss, dan is het money in the bank en wacht ik op nieuwe kansen of zelfs een nieuwe cycle als het moet.

Doe je dat spelletje 3x met 10k inleg, dan heb je 10 x 5 = 50k x 4 = 200k x5 = 1 miljoen..
Kost je misschien wel 3 cycles, maar het is een stuk makkelijker dan een x100 in een keer proberen te pakken..
To the moon!

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/nl.h-cdn.co/quote/images/quote/nieuws/quotes-van-de-dag-bitcoin-over-6000-grens-max-verstappen-gaat-door-met-red-bull-205615/4036295-1-dut-NL/Quotes-van-de-Dag-Bitcoin-over-6000-grens-Max-Verstappen-gaat-door-met-Red-Bull.jpg

• Stukfruit
  • Niet online
verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

...

maar uiteindelijk draait het maar om enkele basis principes.
Niet echt hoor. Je komt met een lijstje open deuren die je ook in de gemiddelde video van Michaël van der Poppe een influencer op YouTube tegenkomt. Je geeft geen blijk van onderliggende kennis.

Misschien heb je die wel, maar uit deze reactie blijkt het niet.

Stel dat je iemand moet overtuigen dat je een goede tegelzetter bent. Dan ga je toch ook niet zeggen dat je de regels recht op de muur moet plaatsen en niet mag vergeten om er eerst iets van lijm (dat zit meer in de details: wat plakt goed, waarom plakt het goed, hoe lang plakt het goed, hoe goed kan het tegen vocht, enz) onder te duwen?

Dat is meer wat ik bedoel. Er straalt weinig ervaring van af als je zegt "leer de markt kennen". Dat kan iemand zonder kennis en ervaring ook bedenken :Y

Dat zit wel Schnorr.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Coldcat schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:19:
Deze week omlaag, na event omhoog. En omgekeerd.
"Thats what she said"

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• verstappen33
Stukfruit schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:13:
[...]

Niet echt hoor. Je komt met een lijstje open deuren die je ook in de gemiddelde video van Michaël van der Poppe een influencer op YouTube tegenkomt. Je geeft geen blijk van onderliggende kennis.

Misschien heb je die wel, maar uit deze reactie blijkt het niet.

Stel dat je iemand moet overtuigen dat je een goede tegelzetter bent. Dan ga je toch ook niet zeggen dat je de regels recht op de muur moet plaatsen en niet mag vergeten om er eerst iets van lijm (en de details, want wat plakt goed, waarom plakt het goed, hoe lang plakt het goed, hoe goed kan het tegen vocht, enz) onder te duwen?

Dat is meer wat ik bedoel. Er straalt weinig ervaring van af als je zegt "leer de markt kennen". Dat kan iemand zonder kennis en ervaring ook bedenken :Y
Een tegelzetter zal foto's laten zien van zijn afgeronde projecten, moet ik dan mijn winsten delen van de afgelopen jaren??
Lijkt me niet helemaal de bedoeling toch?

Ja het zijn open deuren, maar het zijn niet voor niets open deuren, het is vaak de meest makkelijke manier om geld te verdienen..
Het probleem is echter dat het verwachtingspatroon van veel beleggers te hoog is in een te korte periode..
Ze willen met zo min mogelijk geld zoveel mogelijk geld verdienen in een zo kort mogelijke periode..
Vandaag 100 euro inleggen, morgen een lambo kopen bij de dealer..

Zo werkt het niet..

Zoals in mijn vorige post aangegeven, ik jaag in crypto kleine winsten na, munten in de top 20-30 die -90% staan in de bearmarkt maar nog wel volop in ontwikkeling zijn, zijn een no-brainer voor een x5 of zelfs een x10 tot een nieuw ATH..

Maar de meeste hier jagen alleen maar low-caps na die nog niets bewezen hebben en misschien een x100 kunnen doen..

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

verstappen33 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Crypto (en dus ook BTC) in het algemeen volgt de trend van de reguliere aandelenmarkt (vooral Dow Jones)..

Er zijn maar weinig momenten dat ze losgekoppeld zijn, vaak te maken met een blow-off top of een groot incident in cryptoland waar een exchange omvalt ofzo.. Maar 99% van de tijd volgens ze ongeveer dezelfde koers.
En dit verklaart volgens jou het vrijwel gelijke koersverloop en gelijke % groei van de aandelenmarkt vs bitcoin?
Dat hele ETF gebeuren en enkele grote bedrijven die volop BTC kopen zoals MicroStrategy is een bubble..
Ik treed niet teveel in detail, maar met de manier hoe die bedrijven geld binnnehalen en BTC aankopen is het wachten tot het misgaat..
Je suggereert met het vetgedrukte dat je een expert bent en inside informatie hebt. Mooie (nikszeggende) flex.
Hoe halen "die bedrijven" volgens jou geld binnen?
Ik raad je aan om hier eens in te verdiepen hoe die bedrijven hun geld verdienen en hun beurswaarde vertegenwoordigen..
Zolang de markten stijgen is er niets aan de hand, maar in een dalende markt kan de boel zomaar instorten en heb je zo een faillisement te pakken..
Wat zal de impact zijn als Micro Strategy klapt?
Ik raad jou ook aan om je eens te verdiepen in de wereld achter de beurshandel. Als een broker klapt gebeurt er namelijk met de onderliggende/uitstaande assets helemaal NIETS. (Lees: Die blijven netjes eigendom houder)

De assets zijn vanuit rechtswege beschermd (in EU verplicht ondergebracht in een entiteit los van de broker). Dus als een broker als DeGiro of je pensioenaanbieder klapt, dan blijven deze assets nog steeds eigendom van de aandeelhouder en wordt er 'gewoon' een andere vertegenwoordiger gezocht om in jouw naam de assets te mogen verhandelen. Daarnaast mogen brokers jouw assets alleen met jouw toestemming verhandelen. De assethouder neemt daarnaast het volledige risico van het handelen op zich. De broker heeft dus enkel het risico van de assets die het zelf bezit. En zelfs met 0 waarde aan assets verdienen ze dus aan transactiekosten. Ook in tijden van crisis.

Dus mocht Microstrategy klappen, dan komt dat niet door de assets die ze verhandelen, maar door wanbeleid en/of corruptie. En dan hebben ze wat uit te leggen en gaan ze door het rechtssysteem, want ze moeten zich aan regulering houden.
Daarnaast is de DJI al sinds 2008 (en Nasdaq sinds 2000) bezig met een bubble te printen, we hebben de max fib levels gehaald, er zal wat lucht uit de markt moeten om stabiele groei te garanderen voor de toekomst..

De corona periode was niets meer dan een dip of een correctie, dit was geen financiele crisis, die hebben ze afgewend door gigantisch veel geld te printen..
BTC en crypto heeft nog nooit een echte crisis zoals 2000 en in 2008 meegemaakt, Wat crypto zal doen in tijden van enkele jaren crisis? Geen idee, gezien ze sterk aan elkaar gerelateerd zijn vermoed ik dat crypto zwaar zal lijden onder een echte crisis omdat het eigenlijk nog geen fundementele waarde reprenteerd..
Een bedrijf als Apple of Tesla heeft echt waarde, heeft spullen, gebouwen etc.. BTC is alleen een tech die nog niet wereldwijd gedapoteerd is in een systeem, net als 99% van alle crypto..
Veel startups beginnen met een "tech die nog niet wereldwijd is geadopteerd". Zie de auto, stoomtrein, wraptastic, wasmachine, smartphone, tablet, elektrische auto. Wat is precies je punt?

En: Waarom denk je dat het huidige geld (euro's, dollars) wel een fundamentele waarde representeert? (tip: Lees "the origin of wealth" en "ons geld is stuk", in die volgorde)
Of misschien anders gesteld: In welke zin zie jij fiat fundamenteel dermate anders zijn van een bitcoin waardoor fiat een 'fundamentelere waarde' zou hebben?
Er bestaat een kans dat er toch chains gebruikt gaan worden in nieuwe globale systemen, deze zullen dan misschien uit de as herrijzen na de crisis.

Ik zie op dit moment veel gelijkenis met de .com bubble eind jaren 90 waarin alles wat maar met IT/Internet te maken had booming was, en na de crisis was 90% kapot en Google/Amazon waren de grote "winnaars"..
Je praat over "Crypto" alsof de hele space en alle muntjes dezelfde impact zouden hebben. Dat is niet zo. Er is na BTC en ETH een sloot baggermuntjes voorbij gekomen met dezelfde onderliggende tech. Leuk, maar gaat hem niet worden. Laten we het over Bitcoin en Ethereum hebben. Dat is namelijk waar de tradfi wereld het over heeft en serieus in duikt.
Daarnaast als je naar de politiek kijkt is er een groot spanningsveld tussen VS/EU/Rusland/China etc.. Geen idee hoe de "machtsverdeling" komende jaren verschuift of wie een sterkere economie kan ontwikkelen..
Die kaarten moeten opnieuw geschud worden..
Wat bedoel je hier mee te zeggen in relatie tot BTC en ETH?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Guere
verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:19:
Maar de meeste hier jagen alleen maar low-caps na die nog niets bewezen hebben en misschien een x100 kunnen doen..
He? Dat is helemaal niet waar man, dat verzin je gewoon. Ja, er komen zeker shitcoins langs, maar volgens mij lees je hier niet lang genoeg mee als je denkt dat de meesten hier alleen lowcaps najagen. Klopt geen reet van, het gros hier zit gewoon met een fors gedeelte in Bitcoin en is HODL'er. Het feit dat er ook een paar mensen zijn die fors in gure drek investeren veranderd dat niet.

Maareh, ik wil je nog even dit meegeven: ik heb even in je post geschiedenis gekeken. Je hebt eind vorig jaar met dit verhaal exact dezelfde aanvaring gehad in het Passief Beleggen topic. Ook daar vond men dat je een beetje betweterig / patserig binnen kwam. Niet per se erg, maar men is dat betweterige toontje na een of twee posts wel zat. Zeker als je dan zo'n onjuiste observatie als hierboven roept: dan ben je voor veel mensen meteen 'af'.

Ook mooi dat je die quote “In a bull market, everyone looks like a genius.” nu zelf maar preventief deelt, want in het passief beleggen topic kreeg jij die zelf naar je hoofd.

Samenvattend: als je herhaaldelijk dezelfde aanvaring hebt in de topics hier moet je misschien even nadenken of je toon misschien een beetje te betweterig is. Dat posts die basically neerkomen op hoe goed jij het allemaal hebt gedaan vooral als patsen wordt gezien.

• Alpina
Wij noemen dat een luchtfietser _O-

• verstappen33
MicroWhale schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

En dit verklaart volgens jou het vrijwel gelijke koersverloop en gelijke % groei van de aandelenmarkt vs bitcoin?

[...]

Je suggereert met het vetgedrukte dat je een expert bent en inside informatie hebt. Mooie (nikszeggende) flex.
Hoe halen "die bedrijven" volgens jou geld binnen?

[...]

Ik raad jou ook aan om je eens te verdiepen in de wereld achter de beurshandel. Als een broker klapt gebeurt er namelijk met de onderliggende/uitstaande assets helemaal NIETS. (Lees: Die blijven netjes eigendom houder)

De assets zijn vanuit rechtswege beschermd (in EU verplicht ondergebracht in een entiteit los van de broker). Dus als een broker als DeGiro of je pensioenaanbieder klapt, dan blijven deze assets nog steeds eigendom van de aandeelhouder en wordt er 'gewoon' een andere vertegenwoordiger gezocht om in jouw naam de assets te mogen verhandelen. Daarnaast mogen brokers jouw assets alleen met jouw toestemming verhandelen. De assethouder neemt daarnaast het volledige risico van het handelen op zich. De broker heeft dus enkel het risico van de assets die het zelf bezit. En zelfs met 0 waarde aan assets verdienen ze dus aan transactiekosten. Ook in tijden van crisis.

Dus mocht Microstrategy klappen, dan komt dat niet door de assets die ze verhandelen, maar door wanbeleid en/of corruptie. En dan hebben ze wat uit te leggen en gaan ze door het rechtssysteem, want ze moeten zich aan regulering houden.

[...]

Veel startups beginnen met een "tech die nog niet wereldwijd is geadopteerd". Zie de auto, stoomtrein, wraptastic, wasmachine, smartphone, tablet, elektrische auto. Wat is precies je punt?

En: Waarom denk je dat het huidige geld (euro's, dollars) wel een fundamentele waarde representeert? (tip: Lees "the origin of wealth" en "ons geld is stuk", in die volgorde)
Of misschien anders gesteld: In welke zin zie jij fiat fundamenteel dermate anders zijn van een bitcoin waardoor fiat een 'fundamentelere waarde' zou hebben?

[...]

Je praat over "Crypto" alsof de hele space en alle muntjes dezelfde impact zouden hebben. Dat is niet zo. Er is na BTC en ETH een sloot baggermuntjes voorbij gekomen met dezelfde onderliggende tech. Leuk, maar gaat hem niet worden. Laten we het over Bitcoin en Ethereum hebben. Dat is namelijk waar de tradfi wereld het over heeft en serieus in duikt.

[...]

Wat bedoel je hier mee te zeggen in relatie tot BTC en ETH?
De BTC bedrijven zoals MicroStrategy haalt kapitaal binnen door aandelen te verkopen, van die opbrengsten wordt dan weer BTC gekocht.
MSTR is dus eigenaar van de BTC en niet de aandeelhouders..

Klapt de koers met 70-80% dan is de kans ook groot dat het aandeel (waarschijnlijk nog veel harder) door het putje gaat..
En als MSTR inderdaad klapt door fraude of andere problemen, dan zal door de curator die BTC mogelijk gedumpt worden, als ze het al zelf niet doen op de weg naar beneden om uit de problemen te komen..

Verder zitten we heel anders in de wedstrijd hoe we tegen markten, adoptie en economie kijken.. Dat is prima, maar dat betekend niet dat ik een andere mening niet respecteer.

De wereld problemen zullen nooit opgelost worden, ook niet met een nieuw systeem, overheden zullen altijd grote invloed hebben op markten, banken en geldstromen..
Een decentrale wereld zoals dat ooit bedacht is zal nooit gebeuren, een trustless wereld wel, maar binnen de landsgrenzen zal de overheid altijd alle touwtjes en dus ook geldstromen in handen houden..

• Stukfruit
  • Niet online
verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:19:
[...]

Ja het zijn open deuren, maar het zijn niet voor niets open deuren, het is vaak de meest makkelijke manier om geld te verdienen..
Als dat echt zo was dan zou iedereen het doen.
Zoals in mijn vorige post aangegeven, ik jaag in crypto kleine winsten na, munten in de top 20-30 die -90% staan in de bearmarkt maar nog wel volop in ontwikkeling zijn, zijn een no-brainer voor een x5 of zelfs een x10 tot een nieuw ATH..
Dus je gokt?

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:08:
@Stukfruit
Wat @verstappen33 zegt werkt voor mij ook: ik zet na een klunzige day-trade periode jaren terug nu gewoon sell order op de weg omhoog en buy orders onderweg naar beneden.

Gelukkig is de markt vooralsnog over de hele linie gezien nog in een permanente stijging en probeer je dus te profiteren van de fluctuaties. Ik pak liever zoals gezegd 10 x een brokje dan 1 x een grote hap. Heb nu dus onderweg naar de ETH 4k in 8 stapjes tm 3950 verkocht en was toen los. Gaat ie nu alsnog naar 5k.. tjah.. shit happens. Zodra die weer dipt koop ik weer bij, in trapjes. Door steeds in stapjes te gaan pak je altijd wat winst, ik heb een groot deel gekocht dat ie < 2k stond in stapjes, dus als je bij 1800,- koopt en bij 3600,- verkoopt kun je wel beetje begrijpen wat de marge is. Ik trade overigens met geld wat als het nu verdampt omdat iedereen de crypto-computer uit zet kan missen.
Prima, maar jij zegt er niet bij dat je al jaren ervaring hebt en dat je zeker weet dat de boel in 2030 naar z'n grootje gaat en meer van dat soort zaken zonder blijk van inzicht of onderbouwing.

Dat was vooral waar ik op aansloeg :) Als je zegt expert te zijn, dan zou dat toch ergens naar voren moeten komen.

Een @Taro of @tomtom901 geloof ik bijvoorbeeld direct. Niet omdat ik bang ben dat ze me bannen als ik ze niet geloof, maar omdat ze duidelijk kunnen maken dat ze over dingen nadenken en dit kunnen uitleggen met meer dan "kijk om je heen".

Nogmaals, misschien zit ik er wel helemaal naast, maar stevige beweringen vereisen stevig bewijs ipv een open deur :p

Dat zit wel Schnorr.

• verstappen33
Guere schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

He? Dat is helemaal niet waar man, dat verzin je gewoon. Ja, er komen zeker shitcoins langs, maar volgens mij lees je hier niet lang genoeg mee als je denkt dat de meesten hier alleen lowcaps najagen. Klopt geen reet van, het gros hier zit gewoon met een fors gedeelte in Bitcoin en is HODL'er. Het feit dat er ook een paar mensen zijn die fors in gure drek investeren veranderd dat niet.

Maareh, ik wil je nog even dit meegeven: ik heb even in je post geschiedenis gekeken. Je hebt eind vorig jaar met dit verhaal exact dezelfde aanvaring gehad in het Passief Beleggen topic. Ook daar vond men dat je een beetje betweterig / patserig binnen kwam. Niet per se erg, maar men is dat betweterige toontje na een of twee posts wel zat. Zeker als je dan zo'n onjuiste observatie als hierboven roept: dan ben je voor veel mensen meteen 'af'.

Ook mooi dat je die quote “In a bull market, everyone looks like a genius.” nu zelf maar preventief deelt, want in het passief beleggen topic kreeg jij die zelf naar je hoofd.

Samenvattend: als je herhaaldelijk dezelfde aanvaring hebt in de topics hier moet je misschien even nadenken of je toon misschien een beetje te betweterig is. Dat posts die basically neerkomen op hoe goed jij het allemaal hebt gedaan vooral als patsen wordt gezien.
Gefelicteerd in je kunde om mij onderuit te schoffelen... _/-\o_
Ik ga hier niet verder op in, ik deel alleen mijn ervaring en visie, het is aan een ieder wat hij of zij ermee doet.
Er zijn gelukkig hier wel genoeg mensen die dat wel kunnen respecteren, dat jij dat niet kunt is jouw probleem en daar zal ik niets aan kunnen veranderen.

En als je mijn mening niet respecteert prima, dan kun je of met goede tegen argumenten komen, of mij gewoon negeren.

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:02
Het is weer eens gezellig in de SC.

OT: When Moon?

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:29:
[...]

De BTC bedrijven zoals MicroStrategy haalt kapitaal binnen door aandelen te verkopen, van die opbrengsten wordt dan weer BTC gekocht.
MSTR is dus eigenaar van de BTC en niet de aandeelhouders..

Klapt de koers met 70-80% dan is de kans ook groot dat het aandeel (waarschijnlijk nog veel harder) door het putje gaat..
En als MSTR inderdaad klapt door fraude of andere problemen, dan zal door de curator die BTC mogelijk gedumpt worden, als ze het al zelf niet doen op de weg naar beneden om uit de problemen te komen..
Je eieren in één mandje doen is inderdaad niet slim. Je hebt het hier echter over één klein bedrijfje dat een bepaalde strategie heeft om geld te verdienen... versus een veelheid aan banken, instituten, overheden en particulieren die een nieuwe asset (bitcoin) adopteren in hun markt/strategie.
Verder zitten we heel anders in de wedstrijd hoe we tegen markten, adoptie en economie kijken.. Dat is prima, maar dat betekend niet dat ik een andere mening niet respecteer.
Jammer dat je geen antwoord geeft om mijn vragen, want ik vind het altijd heel interessant om te zien waarom iemand op een bepaalde manier in "de wedstrijd" zit. Daar kun je van leren namelijk. B)
De wereld problemen zullen nooit opgelost worden, ook niet met een nieuw systeem, overheden zullen altijd grote invloed hebben op markten, banken en geldstromen..
Een decentrale wereld zoals dat ooit bedacht is zal nooit gebeuren, een trustless wereld wel, maar binnen de landsgrenzen zal de overheid altijd alle touwtjes en dus ook geldstromen in handen houden..
Ik acht de kans ook nihil dat we naar een decentrale wereld gaan. Daar is de huidige macht teveel voor gecentraliseerd.... en die wordt nooit afgegeven. (Vandaar ook initiatieven als CDBC)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 08:00

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Ik heb helemaal niks geleerd van verstappen33. Geen plaatjes, geen memes, geen videos. wat is deze halfgare toevoeging aan SC?

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:58

knakworst

Get more sats!

Ik heb heel veel kennis om te weten dat we vanmiddag rekt gaan. Helaas te veel om uit te typen :?

Maar doe met die waardevolle info wat je wilt :p

Fijne dag allen !!!

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-08 07:27
MicroWhale schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

Volgens mij is dit lang niet altijd waar, lees eens de post van jeroen blokland: https://www.linkedin.com/...-7331235577884741632-cWPE

Bij grote dalingen is de correlatie hoger maar het is echt niet zo dat de stockmarket en de koers van bitcoin gelijk bewegen.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 09:05
knakworst schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:48:
Ik heb heel veel kennis om te weten dat we vanmiddag rekt gaan. Helaas te veel om uit te typen :?

Maar doe met die waardevolle info wat je wilt :p

Fijne dag allen !!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duOe16jey9VNPuvxucy-pxh3bTc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/J0R3KUwjlKOrPfLLW4BJAtyN.gif?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Berry powel schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Volgens mij is dit lang niet altijd waar, lees eens de post van jeroen blokland: https://www.linkedin.com/...-7331235577884741632-cWPE

Bij grote dalingen is de correlatie hoger maar het is echt niet zo dat de stockmarket en de koers van bitcoin gelijk bewegen.
Volgens copilot is de correlatie tussen bitcoin en de NASDAQ op korte termijn zeer sterk. Deze correlatie wordt versterkt door institutionele adoptie, zoals bedrijven die Bitcoin op hun balans houden (bijv. MicroStrategy) en crypto-gerelateerde bedrijven die op Nasdaq genoteerd zijn (bijv. Coinbase).

Op lange termijn is de correlatie met M2 juist heel groot.

• Kol Nedra
knakworst schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Volgens copilot is de correlatie tussen bitcoin en de NASDAQ op korte termijn zeer sterk. Deze correlatie wordt versterkt door institutionele adoptie, zoals bedrijven die Bitcoin op hun balans houden (bijv. MicroStrategy) en crypto-gerelateerde bedrijven die op Nasdaq genoteerd zijn (bijv. Coinbase).

Op lange termijn is de correlatie met M2 juist heel groot.
that's all what counts: M2 money supply.

daarom mega bullish in Q3 of Q4!
hoever we gaan geen idee, $150k-$225k verwacht ik minimaal

nothing stops this train

• Vis
  • Laatst online: 01:06

Vis

Kol Nedra schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

that's all what counts: M2 money supply.

daarom mega bullish in Q3 of Q4!
hoever we gaan geen idee, $150k-$225k verwacht ik mimimaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3mIwb9btWylGY6kdw87qOFGdio=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yHgWhHEyNuUt84jfO4cLlZKD.jpg?f=user_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAh9yeIRv6invDYik3Y9dGdckZ4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/oH8KE6awtydlmHjtHX5iGm4e.gif?f=user_large

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:59
Don Guacamole schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:54:
[...]

Het is ongelofelijk hoeveel tokkiewijken Nederland wel heeft. Radio Oranje schalt uit vele bestrate achtertuinen of in de wat meer culturele wijken knallen de fatbikes met brocollihoofdjes door de straten. Vaak kinderen al vanaf 7/8 jaar met een blik energydrank.
Ik vind Nederland echt prachtig, maar man wat is er ook een hoop drek in de steden. Op sommige plekken lijkt het wel de pf van Pinsa.
Laatst op bezoek geweest bij iemand in Helmond. Mooie culturele wijk ook. Idd overal zulke kapsels op fatbikes en tijdens een 10 minuten wandeling naar de supermarkt letterlijk geen enkele Nederlander gezien, wel veel verloedering.

Kom je dan weer terug in je oer-Hollandse dorpje waar iedereen elkaar vriendelijk groet en er nog sprake is van een community/sociale cohesie, dan ben je toch wel erg blij en besef je wat een armoe dat “culturele” gebeuren heeft opgeleverd.

• verstappen33
MicroWhale schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:46:
[...]

Je eieren in één mandje doen is inderdaad niet slim. Je hebt het hier echter over één klein bedrijfje dat een bepaalde strategie heeft om geld te verdienen... versus een veelheid aan banken, instituten, overheden en particulieren die een nieuwe asset (bitcoin) adopteren in hun markt/strategie.

[...]

Jammer dat je geen antwoord geeft om mijn vragen, want ik vind het altijd heel interessant om te zien waarom iemand op een bepaalde manier in "de wedstrijd" zit. Daar kun je van leren namelijk. B)

[...]

Ik acht de kans ook nihil dat we naar een decentrale wereld gaan. Daar is de huidige macht teveel voor gecentraliseerd.... en die wordt nooit afgegeven. (Vandaar ook initiatieven als CDBC)
De reden dat ik de komende jaren een bearmarkt zie is omdat de groei die we hebben gezien in de afgelopen jaren (sinds corona) vooral gedreven is door geld printen en overheidssteun om bedrijven overeind te houden, en dat in de algemene indexfondsen maar een handje vol bedrijven (Amazon, NVDIA etc) nieuwe ATH's hebben gezet, die stijging die we dus zien in de DJI en NASDAQ wordt dus gedragen door een paar procent van alle bedrijven die in die fondsen zitten..
Dat is een rode vlag in mijn ogen, men denkt dat de economie goed gaat, maar 95% van de bedrijven zit nog ver onder hun ATH van 2021 (of eerder).

Een goede chart om te kijken hoe het echt met de markt gaat is de Russel 2000 (RTY)..
Daar zie je dat de mid-cap bedrijven in Amerika flink slechter hebben gepresteerd dan de algemene grote fondsen. Ze zitten nu in de laatste retracement levels, oftewel make it or break it levels..

In mijn ogen zal er komende tijd veel kapitaal uit de grote bedrijven zoals Amazon, NVDIA waar afgelopen jaren veel geld is verdient naar de mid-caps stromen voor een snelle winst.. Beetje vergelijkbaar met alt-season in crypto..

Nadat ze daar de winsten zijn gemaakt dan zal er weer een tijd komen dat alles flink corrigeert (bear) en het grote geld opnieuw posities zal innemen voor een volgende cycle die mogelijk weer 5-10 jaar of nog langer duurt..

Crypto in het algemeen sterk gelinkt aan de reguliere aandelenmarkt, misschien niet in procenten, maar wel in de algmene beweging (up/down), en daar zal een mindere periode harder aankomen dan in de reguliere aandelenmarkten..
Stel de reguliere aandelenfondsen zakken met 30%, crypto (en vooral alts) zullen -70 tot wel min 95% kunnen gaan als we 1-2 jaar flinke tegenwind hebben op de beurzen.

• Alpina
Antifon schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:19:
[...]

Laatst op bezoek geweest bij iemand in Helmond. Mooie culturele wijk ook. Idd overal zulke kapsels op fatbikes en tijdens een 10 minuten wandeling naar de supermarkt letterlijk geen enkele Nederlander gezien, wel veel verloedering.

Kom je dan weer terug in je oer-Hollandse dorpje waar iedereen elkaar vriendelijk groet en er nog sprake is van een community/sociale cohesie, dan ben je toch wel erg blij en besef je wat een armoe dat “culturele” gebeuren heeft opgeleverd.
Amen.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Berry powel schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Dat was precies mijn punt.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Ik zou bijna een interieurwinkel gaan openen :P

Met alle memes van afgelopen paginas

[ Voor 29% gewijzigd door Aeronaut op 21-08-2025 10:31 ]

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• K00kaburra
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsDWLhlxgXT1sIgzn58zHzdnzno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tLADQ584PDC7L4s9v9S02ArP.webp?f=fotoalbum_large

They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Stukfruit schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:33:
[...]

Prima, maar jij zegt er niet bij dat je al jaren ervaring hebt en dat je zeker weet dat de boel in 2030 naar z'n grootje gaat en meer van dat soort zaken zonder blijk van inzicht of onderbouwing.

Dat was vooral waar ik op aansloeg :) Als je zegt expert te zijn, dan zou dat toch ergens naar voren moeten komen.
Ik ben geen expert. Ik heb wel veel ervaring in wat niet werkt (voor mij). :+
Een @Taro of @tomtom901 geloof ik bijvoorbeeld direct. Niet omdat ik bang ben dat ze me bannen als ik ze niet geloof, maar omdat ze duidelijk kunnen maken dat ze over dingen nadenken en dit kunnen uitleggen met meer dan "kijk om je heen".
Ja ik bekijk wat deze mensen delen uiteraard ook. Alleen, omdat ik een ander profiel heb qua wat ik doe en hoe ik het wil en kan bereiken laat ik mij er niet door leiden. Dus het enige wat ik doe is kijken naar de outlook van potentieel dal/piek voor m'n orders. Verder heb ik geduld.
Nogmaals, misschien zit ik er wel helemaal naast, maar stevige beweringen vereisen stevig bewijs ipv een open deur :p
Probleem is dat er net als met andere investeringen en beleggingen er een forse mate van onvoorspelbaarheid is. Die kun je met geen kennis van TA of het hebben van een glazen bol volledig ondervangen. Wat je wel kunt doen is voorkomen dat je emotionele en irrationele besluiten neemt, vooral als je aan het 'verliezen' bent (of denkt te zijn).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-08 23:03
Aeronaut schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:47:
Ik heb helemaal niks geleerd van verstappen33. Geen plaatjes, geen memes, geen videos. wat is deze halfgare toevoeging aan SC?
Idd en "mand"

• knakworst

knakworst

Get more sats!

verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

Stel de reguliere aandelenfondsen zakken met 30%, crypto (en vooral alts) zullen -70 tot wel min 95% kunnen gaan als we 1-2 jaar flinke tegenwind hebben op de beurzen.
Helemaal mee eens. Maar de show must go on, zeker onder Trump. Rente verlagen, printen, alles doen om de pijn door te schuiven naar de volgende. Voorlopig zie ik het dus stijgen, en zit ik niet langs de kant te wachten met fiat dat steeds minder waard wordt.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-08 15:14
Wat een kneus is dat. Zelfde meuk als al die andere cryptofluencers op X die al weken/maanden altseason beloven 😂

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

heb zo n vermoeden dat we toch naar 110 gaan? degens blijven degens met hun 100x long

• verstappen33
knakworst schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:50:
[...]

Helemaal mee eens. Maar de show must go on, zeker onder Trump. Rente verlagen, printen, alles doen om de pijn door te schuiven naar de volgende. Voorlopig zie ik het dus stijgen, en zit ik niet langs de kant te wachten met fiat dat steeds minder waard wordt.
Ik ook niet, ik zit ook nog grotendeels in de markt, maar ik heb wel mijn stoplosses gezet op levels waar ik echt niet onder wil komen (winst veilig stellen).
Als we verder omhoog gaan zullen de stoplosses ook bijgesteld worden tot uiteindelijk echt alle rek eruit is..

Gaat een stoploss af en bounced de koers weer hard omhoog, tja dan heb ik pech, mijn zicht op de markt zal dan bepalen of ik opnieuw instap of dat ik elders kansen ga zoeken.

En als alles in lijkt te storten en meerdere stoplosses gaan af dan is het gewoon weer een tijdje op mijn handen zitten tot de markt weer duidelijke signalen geeft dat we weer omhoog gaan..

Voorbeeld is dat ik tijdens de tarrifs gebeuren in maart/april uit veel aandelen en crypto ben gegaan door SL's die afgingen..
De markt herstelde vrij snel, maar het had ook zomaar een top kunnen zijn.. Pas eind mei begin juni ben ik weer ingestapt met een deel van het geld, gelukkig niet al teveel winst gemist, maar ik had wel even flinke twijfels of de uptrend door zou zetten..

• BTC100K2021

BTC100K2021

Boiling frog effect + Stockholm syndroom.

Wat die zelf doet interesseert mij niet, hij trekt ook veel anderen mee naar de afgrond. Dat vind ik wel kwalijk, zonder enig voorbehoud gouden bergen in het vooruitzicht stellen.

[ Voor 28% gewijzigd door BTC100K2021 op 21-08-2025 11:14 ]

• almelo15
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:41

eth, The world's computer

• K00kaburra
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPLVl5h97ZwH6Hs1bIzv42Uicpo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2ypEZFVLmEzKwZwn8FBgrf7Y.jpg?f=user_large

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Vul de drie puntjes in voor eeuwige roem.

... that sh*t

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Aeronaut schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:10:
heb zo n vermoeden dat we toch naar 110 gaan? degens blijven degens met hun 100x long
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KVbCysb.png

denk dat we gaan teleporteren naar 140-ish.. en dan 50% bloeden de beer in om een nieuwe cyclus te starten

• almelo15
Had jij niet met veel bombarie je vertrek aangekondigd, omdat er teveel gezeik was.

Bearmarket begint vroeg dit jaar. oOo

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:02
verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

De reden dat ik de komende jaren een bearmarkt zie is omdat de groei die we hebben gezien in de afgelopen jaren (sinds corona) vooral gedreven is door geld printen en overheidssteun om bedrijven overeind te houden, en dat in de algemene indexfondsen maar een handje vol bedrijven (Amazon, NVDIA etc) nieuwe ATH's hebben gezet, die stijging die we dus zien in de DJI en NASDAQ wordt dus gedragen door een paar procent van alle bedrijven die in die fondsen zitten..
Dat is een rode vlag in mijn ogen, men denkt dat de economie goed gaat, maar 95% van de bedrijven zit nog ver onder hun ATH van 2021 (of eerder).

Een goede chart om te kijken hoe het echt met de markt gaat is de Russel 2000 (RTY)..
Daar zie je dat de mid-cap bedrijven in Amerika flink slechter hebben gepresteerd dan de algemene grote fondsen. Ze zitten nu in de laatste retracement levels, oftewel make it or break it levels..

In mijn ogen zal er komende tijd veel kapitaal uit de grote bedrijven zoals Amazon, NVDIA waar afgelopen jaren veel geld is verdient naar de mid-caps stromen voor een snelle winst.. Beetje vergelijkbaar met alt-season in crypto..

Nadat ze daar de winsten zijn gemaakt dan zal er weer een tijd komen dat alles flink corrigeert (bear) en het grote geld opnieuw posities zal innemen voor een volgende cycle die mogelijk weer 5-10 jaar of nog langer duurt..

Crypto in het algemeen sterk gelinkt aan de reguliere aandelenmarkt, misschien niet in procenten, maar wel in de algmene beweging (up/down), en daar zal een mindere periode harder aankomen dan in de reguliere aandelenmarkten..
Waar ga je de waarde zoeken in de midkap? Je kan met een geconcentreerde selectie inderdaad de markt out performen maar als je dat niet goed doet is het snel klaar. Of koop je een etf?

Wat was ooit het grote idee van Amazon? Cash flows genereren, die boeken hoefden ze pas na 60 of 90 dagen te betalen. Deels bij niet verkopen konden ze ze kostenloos terug sturen. Maar dat zag niemand in, op een paar mensen na.

En de rest is geschiedenis. Ga jij op zoek in de mid cap naar ondergewaardeerde bedrijven en de juiste vragen stellen?

Large caps zijn niet voor niets daar waar ze zijn. Het is enorm lastig om de juiste te kiezen large of small. En dan ook nog durven om er groot in te gaan zitten en lang aan te houden.

Ik denk niet dat je daarmee de markt gaat verslaan als je alleen de switch naar mid en small caps gaat maken. Je loopt dan tegen allerlei vraagstukken aan, alleen de liquiditeit is al een issue.

• K00kaburra
  • Niet online
almelo15 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:17:
[...]

Had jij niet met veel bombarie je vertrek aangekondigd, omdat er teveel gezeik was.

Bearmarket begint vroeg dit jaar.
Mijn vakantie is voorbij en de bear is gestart? Maar dat jij dat niet begrijpt is verder natuurlijk helemaal prima.

Daarnaast geniet ik stiekem gewoon teveel van dit topic vol knettervage idioten. Kun je veel van leren als je beschikt over enige mate van zelfreflectie, in jouw geval dus niets.

Ik ben daarnaast een boek aan het schrijven over mijn tijd in de slowchat als een soort science fiction achtige roman, afgelopen jaar wordt de kers op de taart.

Ik ga niet teveel verklappen over het plot maar uiteindelijk wint Ethereum de race als native token van de heilige federatie, nadat Bitcoin is uitgegroeid door technocratisch marxisme met behulp van greater fool gestuurde AI legers.

Wellicht kan jij er dus ook van genieten als de tijd rijp is.

• Wispe
  • Niet online
K00kaburra schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Mijn vakantie is voorbij en de bear is gestart? Maar dat jij dat niet begrijpt is verder natuurlijk helemaal prima.

Daarnaast geniet ik stiekem gewoon teveel van dit topic vol knettervage idioten. Kun je veel van leren als je beschikt over enige mate van zelfreflectie, in jouw geval dus niets.

Ik ben daarnaast een boek aan het schrijven over mijn tijd in de slowchat als een soort science fiction achtige roman, afgelopen jaar wordt de kers op de taart.

Ik ga niet teveel verklappen over het plot maar uiteindelijk wint Ethereum de race als native token van de heilige federatie, nadat Bitcoin is uitgegroeid door technocratisch marxisme met behulp van greater fool gestuurde AI legers.

Wil jij dat boek signeren voor me?

• K00kaburra
  • Niet online
Wispe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:35:
[...]

Wil jij dat boek signeren voor me?
Nee.

• Kol Nedra
@verstappen33 ik vind je bijdrage die je hier doet top, welkom overigens d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 21-08-2025 11:35 ]

nothing stops this train

• CornermanNL
Kol Nedra schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:35:
@verstappen33 ik vind je bijdrage die je hier doet top, welkom overigens d:)b
Goed voor de discussies inderdaad. Altijd goed om allerlei inzichten te zien.

• verstappen33
CornermanNL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:25:
[...]

Waar ga je de waarde zoeken in de midkap? Je kan met een geconcentreerde selectie inderdaad de markt out performen maar als je dat niet goed doet is het snel klaar. Of koop je een etf?

Wat was ooit het grote idee van Amazon? Cash flows genereren, die boeken hoefden ze pas na 60 of 90 dagen te betalen. Deels bij niet verkopen konden ze ze kostenloos terug sturen. Maar dat zag niemand in, op een paar mensen na.

En de rest is geschiedenis. Ga jij op zoek in de mid cap naar ondergewaardeerde bedrijven en de juiste vragen stellen?

Large caps zijn niet voor niets daar waar ze zijn. Het is enorm lastig om de juiste te kiezen large of small. En dan ook nog durven om er groot in te gaan zitten en lang aan te houden.

Ik denk niet dat je daarmee de markt gaat verslaan als je alleen de switch naar mid en small caps gaat maken. Je loopt dan tegen allerlei vraagstukken aan, alleen de liquiditeit is al een issue.
Losse aandelen heb ik amper, ik zit voornamelijk in ETF's.
De Russel 2000 zie ik dus ook meer als graadmeter hoe de midcaps performen tov de higcaps..

Idem in crypto met de BTC vergelijken met Total2 of Total3 of de dominance chart..

Het geeft mij inzicht in welk deel van de markt nog de meeste ruimte voor groei is, en waar ze staan in relatie tot de gehele markt.

Verder gaat het mij vooral om sentiment, en waarom bepaalde fondsen heel hoog staan, wat is de drijvende kracht erachter.. En als je dan ziet dat maar een handje vol bedrijven (of in crypto BTC, ETH, XRP, BNB) de koers beinvloeden en dat er weinig tot geen "Breadth" in de markt is dan is dat in mijn ogen wel zorgelijk en wordt het in mijn ogen meer een "Rotational Top" waar geld door diverse aandelen/fondsen/crypto roteert ipv een top die heel breed gedragen wordt in de gehele markt door heel veel nieuw geld aan te trekken..

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 21-08-2025 11:40 ]

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-08 09:36

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Aeronaut schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:16:
[...]

[Afbeelding]

denk dat we gaan teleporteren naar 140-ish.. en dan 50% bloeden de beer in om een nieuwe cyclus te starten
Dit zijn inderdaad prima indicaties.

Wat denken jullie eigenlijk dat de katalysator gaat zijn voor de next leg up?

Werkzaam bij: Vial Ergotherapie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

• Wispe
  • Niet online
Lieftalig schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

Dit zijn inderdaad prima indicaties.

Wat denken jullie eigenlijk dat de katalysator gaat zijn voor de next leg up?
Cut rates FED.

• almelo15
K00kaburra schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Autisme is een bitch kerel, vooral als je zo diep in het spectrum zit. Succes ermee.

Ik hoop dat je veel kracht haalt uit de vele kuddoo's die jij hier in je sc loopbaan nog gaat krijgen.

Gr gr.

• CornermanNL
verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:37:
[...]

Losse aandelen heb ik amper, ik zit voornamelijk in ETF's.
De Russel 2000 zie ik dus ook meer als graadmeter hoe de midcaps performen tov de higcaps..

Idem in crypto met de BTC vergelijken met Total2 of Total3 of de dominance chart..

Het geeft mij inzicht in welk deel van de markt nog de meeste ruimte voor groei is, en waar ze staan in relatie tot de gehele markt.

Verder gaat het mij vooral om sentiment, en waarom bepaalde fondsen heel hoog staan, wat is de drijvende kracht erachter.. En als je dan ziet dat maar een handje vol bedrijven (of in crypto BTC, ETH, XRP, BNB) de koers beinvloeden en dat er weinig tot geen "Breadth" in de markt is dan is dat in mijn ogen wel zorgelijk en wordt het in mijn ogen meer een "Rotational Top" waar geld door diverse aandelen/fondsen/crypto roteert ipv een top die heel breed gedragen wordt in de gehele markt door heel veel nieuw geld aan te trekken..
Ik denk daar anders over omdat het niet wil zeggen dat de samenstelling van een index of bakje crypto op basis van prijs ruimte biedt aan mogelijke groei. Er zullen in alle markten bedrijven zitten die kunnen groeien. Roteren uit de ene markt naar de andere op basis van prijs en verwachtingen rondom de prijs van die verzameling. Het is namelijk slechts een verzameling op basis van een aantal parameters.

Niet voor niets leveren compacte uitgekozen portefeuilles het meeste op, waarde zoeken in zowel groei als cash flow en die goedkoop kopen en lang aanhouden. En waarde kan overal zitten. In de Russell maar ook gewoon in de NASDAQ of Dow jones. Het uitzoeken kost echter zoveel tijd dat het voor mensen zonder eigen investeringsfonds en een baan makkelijker is om gewoon een etf te kopen.

Prijs is nu eenmaal ongelijk aan waarde. Zelfde zie je uitvergroot in de crypto space. Waar waarde in veel van de munten gewoon ver te zoeken is.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09

Darrell

Fiat moonboy

[...]

[Afbeelding]

Kijk die long van elppa op 68k shinen.

• Guere
Had bij die loopgraaf comments gisteravond meteen al ideeën, maar lag toen al in bed. Hierbij alsnog loopgraaf gifjes voor jou :9 Is @Darrell ook weer tevreden dat er nieuwe memes zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsJJaL41ZeuI1CFijbafh9wD5lo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wpJKMZoeJZILvwHZbnIkhRGj.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2klZkUqbAvTyqU4eY-OV1LigtLs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/zBpPVRFDujKeDsKAqpmoGQUD.gif?f=user_large

• almelo15
Guere schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Had bij die loopgraaf comments gisteravond meteen al ideeën, maar lag toen al in bed. Hierbij alsnog loopgraaf gifjes voor jou :9 Is @Darrell ook weer tevreden dat er nieuwe memes zijn!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
_O-

• K00kaburra
  • Niet online
almelo15 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Autisme is een bitch kerel, vooral als je zo diep in het spectrum zit. Succes ermee.

Ik hoop dat je veel kracht haalt uit de vele kuddoo's die jij hier in je sc loopbaan nog gaat krijgen.

Gr gr.
Het is inderdaad niet makkelijk. Ik haal dan ook veel kracht uit je oprechte medeleven, waarvoor dank.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09

Darrell

Fiat moonboy

Guere schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
_O- _/-\o_
Ben niet van de lange lappen tekst. Plaatjes en bewegende beelden verteer ik veel beter.

• Pinsa
  • Laatst online: 21:36
[...]

[Afbeelding]

@John245 Heb je dit gelezen? 70k is dus mogelijk

• verstappen33
CornermanNL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Ik denk daar anders over omdat het niet wil zeggen dat de samenstelling van een index of bakje crypto op basis van prijs ruimte biedt aan mogelijke groei. Er zullen in alle markten bedrijven zitten die kunnen groeien. Roteren uit de ene markt naar de andere op basis van prijs en verwachtingen rondom de prijs van die verzameling. Het is namelijk slechts een verzameling op basis van een aantal parameters.

Niet voor niets leveren compacte uitgekozen portefeuilles het meeste op, waarde zoeken in zowel groei als cash flow en die goedkoop kopen en lang aanhouden. En waarde kan overal zitten. In de Russell maar ook gewoon in de NASDAQ of Dow jones. Het uitzoeken kost echter zoveel tijd dat het voor mensen zonder eigen investeringsfonds en een baan makkelijker is om gewoon een etf te kopen.

Prijs is nu eenmaal ongelijk aan waarde. Zelfde zie je uitvergroot in de crypto space. Waar waarde in veel van de munten gewoon ver te zoeken is.
Klopt, roteren van geld gebeurd constant, mensen jagen nu graag eenmaal groene kaarsen na, in periodes wanneer het alt-season is zie je dit maar al te goed, de ene munt na de andere munt zet een nieuw ATH on vervolgens weer hard te dalen.
In de normale aandelenmarkt zie je dit ook terug.. Geld roteert van stocks naar goud of naar grondstoffen, beetje afhankelijk ook van het sentiment en geo-politieke gebeurtenissen..

Als we even terug gaan naar crypto, afgeloepn 3-4 cycles is het spelletje altijd hetzelfde geweest...
In de bear vooral BTC kopen, wannneer BTC richting zijn oude ATH gaat een deel omzetten naar de alts, want meestal is dat het moment dat de reversal naar boven al geweest is voor vele alts (in USD waarde) en je daar een hoge ROI kunt behalen..
Wanneer BTC bijna zijn top gaan zetten en de altcoin markt zit zoals nu ook rond zijn vorige ATH is het de vraag of de alts inderdaad een run gaan maken voor een nieuwe top of niet..
In dit geval denk ik zeker van wel, en BTC zal mogelijk nog wel mee bewegen naar 130-140k, maar de alts hebben een veel hogere ROI vanaf dit moment.
Daarom dat ik nu ook voor 90% in alts zit en niet meer in BTC of ETH..

Geen idee hoe het volgende cycle zal gaan, maar deze keer werkt het voor de 3e keer al prima en door de algemene bewegingen te bekijken en correlaties te vinden tussen markten lukt het mij vaak genoeg om op macro niveau de juiste keuzes te maken..

De dagelijkse schommelingen hou ik mij niet zo mee bezig, dat is inderdaad bijna een dagtaak om daar bij de blijven qua analyse.

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
(overleden)
Pinsa schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

@John245 Heb je dit gelezen? 70k is dus mogelijk
Als we naar 70k gaan dan gaan we ook nog wel dieper.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• K00kaburra
  • Niet online
verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_A4dPqOiKm3O_yu9LRzYLIkP2eA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wJmAMa5i72upawqdWikm2fMY.gif?f=user_large

• BTC100K2021

BTC100K2021

[...]

Gr gr.
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/v1.Y2lkPTZjMDliOTUyM3BjZnhkMmJhdWJzOW9yeGY2c3gzYWpzcXd4dnVpZG5hejMzbzBtcSZlcD12MV9naWZzX3NlYXJjaCZjdD1n/ToMjGpOjkiEjzJ1ZaJG/giphy.gif

• K00kaburra
  • Niet online
John245 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:06:
[...]

Als we naar 70k gaan dan gaan we ook nog wel dieper.
Denk ik ook, net als toen we van 16k naar 12k crashten in januari '23.

Iedereen stapte toen in weet ik nog.

• CornermanNL
verstappen33 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Klopt, roteren van geld gebeurd constant, mensen jagen nu graag eenmaal groene kaarsen na, in periodes wanneer het alt-season is zie je dit maar al te goed, de ene munt na de andere munt zet een nieuw ATH on vervolgens weer hard te dalen.
In de normale aandelenmarkt zie je dit ook terug.. Geld roteert van stocks naar goud of naar grondstoffen, beetje afhankelijk ook van het sentiment en geo-politieke gebeurtenissen..

Als we even terug gaan naar crypto, afgeloepn 3-4 cycles is het spelletje altijd hetzelfde geweest...
In de bear vooral BTC kopen, wannneer BTC richting zijn oude ATH gaat een deel omzetten naar de alts, want meestal is dat het moment dat de reversal naar boven al geweest is voor vele alts (in USD waarde) en je daar een hoge ROI kunt behalen..
Wanneer BTC bijna zijn top gaan zetten en de altcoin markt zit zoals nu ook rond zijn vorige ATH is het de vraag of de alts inderdaad een run gaan maken voor een nieuwe top of niet..
In dit geval denk ik zeker van wel, en BTC zal mogelijk nog wel mee bewegen naar 130-140k, maar de alts hebben een veel hogere ROI vanaf dit moment.

Geen idee hoe het volgende cycle zal gaan, maar deze keer werkt het voor de 3e keer al prima en door de algemene bewegingen te bekijken en correlaties te vinden tussen markten lukt het mij vaak genoeg om op macro niveau de juiste keuzes te maken..

De dagelijkse schommelingen hou ik mij niet zo mee bezig, dat is inderdaad bijna een dagtaak om daar bij de blijven qua analyse.
Dat is nogal een grote gok om die rotaties 1 op 1 te vertalen naar crypto en vol in alts te gaan. Dan gok je enorm op prijs (eigenlijk alleen maar) en momentum in het kopen van allerlei mensen die alleen kijken naar dit is “goedkoop” dus dit koop ik.

In ondernemingen kan je nog waarde distilleren in veel alts zit letterlijk niets.

• Alpina
Wat een heerlijke chaos hier. Mochten we nog een parabooltje doen wordt dit echt Sodom en Gomorra.

• Alpina
CornermanNL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

Dat is nogal een grote gok om die rotaties 1 op 1 te vertalen naar crypto en vol in alts te gaan. Dan gok je enorm op prijs (eigenlijk alleen maar) en momentum in het kopen van allerlei mensen die alleen kijken naar dit is “goedkoop” dus dit koop ik.

In ondernemingen kan je nog waarde distilleren in veel alts zit letterlijk niets.
Daarbij kan ik me niet voorstellen om niet ‘iets’ van Bitcoin te bezitten. Is psygiesch.

• Stokstaart
[...]

Gr gr.
Be careful what you wish for.. Boven de 25k kudo's trekt hij de stekker uit zijn account en is hij een jaar spoorloos. De roem wordt hem dan gewoon teveel. Ik heb het twee of drie keer eerder zien gebeuren..

• Alpina
Gewoon ‘koud’ op een ‘stickie’.

Voor de meme.

• John245
  • Niet online
(overleden)
Alpina schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:24:
Wat een heerlijke chaos hier. Mochten we nog een parabooltje doen wordt dit echt Sodom en Gomorra.
Doen we een bergparabool of een dalparabool?

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• BTC100K2021

BTC100K2021

Alpina schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:24:
Hier komt alles samen.

Tweakerspubliek met beperkte sociale kwaliteiten. Moonboys met frustraties. Betweters. Ramptoeristen. Voeg daar het financiële aspect aan toe en je hebt een explosieve cocktail.

Wij weten de volatiliteit in ieder geval wel op niveau te houden in dit forum. Omgekeerde halvings, iedere cyclus extra aanwas en meer chaos.

• Stokstaart
John245 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:34:
[...]

Allebei fout. Bitcoin is een hyperbool.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-08 15:14
John245 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:34:
[...]

Berg parabool zo te zien

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 21-08-2025 12:43 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:58
Stokstaart schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Jaapio, komt der maar in

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• John245
  • Niet online
(overleden)
Stokstaart schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Ik had alleen maar keuzes tussen parabolen. :P

• verstappen33
CornermanNL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

Klopt, ik heb het ook puur over mijn crypto PF, 90% daarvan is alts, en de relatie tussen reguliere aandelen en crypto is er zeker wel, maar die is niet 1-1 te vertalen dat klopt.
Maar wat ik wel zie is dat de er veel gelijkenis is tussen de Russel 2000 die de mid-caps vertegenwoordigd in de aandelen wereld en de Total3 in crypto..

En wanneer de Russel dus uitbreekt naar een nieuw ATH zal de altcoin markt ook flink aantrekken en de Total3 waarschijnlijk ook een nieuw ATH gaan zetten.
Historisch is het ook zo dat wanneer de gehele markt mee doet in de bullrun (op de reguliere aandelenmarkt) dat een heel groot deel van de cryptomarkt ook in de bull modus zit.

Welke alts het beste presteren is uitzoeken waar veel interesse naar uit gaat en de ROI nog hoog is.
Op dit moment in XRP of BNB stappen heeft niet veel potentie, maar in bijvoorbeeld een ADA of Link wel.

Op deze manier bouw ik een portfolio met alts die in mijn ogen veel potentie en een goede ROI geeft met reeele targets die ik voor mogelijk houd.

Het is voor mij ook soms puur een rekensommetje,
115k BTC die mogelijk naar 230k gaat is maar 100% winst.
87ct ADA die naar $2.30 gaat en 250% winst geeft..

Wat is de kans dat dit gebeurd binnen nu en bijvoorbeeld 6 maanden?
Ja het risico per munt verschilt, en dat is iets wat een ieder voor zichzelf moet bepalen.

[ Voor 15% gewijzigd door verstappen33 op 21-08-2025 13:00 ]

Pagina: 1 ... 160 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!