>Geen users specifiek benoemen< op het Libelle forum.
Op een mooie zomerse morgen in Neerlands meest pittoreske gemeente, Almelo, ontwaakt
>Geen users specifiek benoemen< uit zijn 14 urige schoonheidsslaapje. Terwijl hij uit bed stapt in zijn met volgeblafte tissues bezaaide slaapkamer, bekruipt hem een aangenaam gevoel; een vrije dag. Tijd om lekker van het leven in al haar facetten te genieten. Zijn geest vult zich met de mooie herrineringen uit zijn jongere jaren, toen hij nog een WAJONG uitkering had na zijn jarenlange GGZ behandeling en niet geschikt bevonden was om volwaardig deel te nemen aan de arbeidsmarkt. Tegenwoordig is het part-time bikkelen bij de Lidl, maar vandaag even niet.
Terwijl hij zijn versleten gordijnen opengooit en de stukken karton voor de kozijnen weghaalt, voelt hij de zon op zijn bleke lichaam vallen en rekt hij zich langzaam uit. 'Benieuwd of er online nog wat te halen valt vandaag...' schiet er door zijn gedachten. Dezelfde knikker die iedere morgen steevast en griezelig dwangmatig door zijn holle schedel rolt.
Hij waggelt naar zijn Ikea bureau in de hoek van zijn slaapkamer terwijl hij de opgedroogde tissues onder zijn voeten voelt knisperen. Met een plof zakt hij in zijn uitgezakte bureastoel. Hij staart even naar zijn zwarte beeldscherm, een kort moment van zelfreflectie borrelt vanuit zijn tenen omhoog... Maar voordat het zijn hersenen weet te bereiken zit zijn vadsige worstenvingertje al op de powerbutton van zijn HP h8-1030nl met geforce gtx 550 (t)i uit 2011. De ventilatoren beginnen stotterend te zoemen en stoten een licht pluimpje stof uit, zoals ze al meer dan 10 jaar bijna iedere morgen rond 11:00 doen. De geur van aangekoekt stof uit de PC vult de slaapkamer, een vertrouwde geur die kalmte en helende werking uitoefent op zijn geest, alsof het Oosterse wierook betreft. Plotseling hoor hij een schorre, krassende stem van diep uit de woning: '
>Geen users specifiek benoemen< ben je wakker? Kom je ontbijt halen?' Een vurige woede vult zijn onderbuik en met een agressieve luidruchtige sneer maakt hij korte metten met deze ziekelijke bemoeizuchtige vorm van goedbedoelde onderdrukking: 'Nee Mam je weet toch dat ik het veel te druk heb?' Een antwoord volgt: 'Is het weer zover? Wacht maar tot je vader vanmiddag thuiskomt dan zijn de rapen gaar.'
Een deur beneden wordt hard dichtgeslagen.
Ergens weten beide personen heel goed dat vader ook vanmiddag vermoedelijk niet thuis zal komen nadat hij 24 jaar geleden vertrok voor een pakje sigaretten. 'This time it's not different...' fluistert hij in zichzelf. Een traan vormt zich in zijn ooghoek en rolt traag over zijn met kaaschips kruimels bezaaide wang: 'Eindelijk rust.' zucht
>Geen users specifiek benoemen<.
>Op de man, maar vooruit<
Nu zijn PC is gestart wacht hij geduldig op de eerste beeldscherm uitval, waarna hij weet dat hij ruim 1 uur en 45 minuten kan computeren voordat de eerste BSOD van de dag zijn ronde doet. Hij drukt zijn handen in elkaar en traag strekt hij zijn armen en worst achtige vingertjes, gestrekt schieten zijn handen los uit elkaar door de opgebouwde vettigheid van zijn bleke huid. Klaar voor een rondje trollen.
Hij surft direct naar Tweakers.net. Het Cryptocurrencies slowchat topic, waar de Bitcoin maxi's wonen.
>Geen users specifiek benoemen< schreef:
[...]
In sats ben je vanaf dat eth bestaat altijd al veel beter uit geweest in eth. Dus hoe bedoel je je statement? De ticker is ETH. Dat weet je zelf inmiddels ook best, ook al snap je het allemaal niet.
Hij zakt naar achteren. Zijn hartslag versnelt, een warm gevoel vult zijn uitgeputte lichaam. Een klein restant endorfine weet zich te binden aan de schaarse receptoren in zijn beknopte brein. Een minimale ervaring van gevoel. Bestaansrecht. Een sprankeltje energie in zijn lege vleesomhulsel dat altijd voelt als slechts een vehikel om zich door zijn dorre en uitgeholde bestaan te loodsen. 30 seconden verstrijken. Een akelig en angstig sentiment bekruipt hem;
niemand hapt...
Een baksteen zakt in zijn maag. Hij begint te zweten en zwaar te ademen. De alles achtervolgende duistere leegte in zijn bestaan sluipt over zijn schouders en beklemt de werking van zijn motorisch automatisch aangestuurde ademhaling. 'Blopsie blibbety, breathing is now a conscious activity 🪄.' Shiet er in blinde paniek door zijn hoofd heen en weer. Een spreuk uit 1 van de 8 Harry Potter films die hij iedere dag weer kijkt voor het slapengaan.
In een wanhopige poging tot het consumeren van zuurstof surft hij snel naar het Libelle forum. Daar heeft hij altijd wel succes.
Vlug naar het 'Grote brei en haak topic', waar de Merino wol maxi's wonen. Hij opent het topic en ziet direct een nieuwe user die op zoek is naar advies:
Stukwol schreef:
[...]
Voor mijn kleinzoon wil ik graag wat sokjes breien. Nu ben ik op zoek naar een fijne wol die de beste garanties geeft op een fijn resultaat. Maar zie in deze ponzi van wollen de draad niet meer... Is er een goede strategische wol waarmee ik niet van een koude kermis thuis kom?
Beppie elppa schreef:
[...]
Die is er zeker, ik gebruik al sinds 2015 Merino wol. Verder hoef je eigenlijk niet te kijken, dit is gewoon de beste en meest veelzijdige wol.
Ik heb over de jaren vele soorten wol gebruikt, het zijn gewoon allemaal scams. Niets houdt zich staande tegenover Merino wol.
Als ik je een tip mag geven; laat al die andere drek voor wat het is. Je naalden gaan geheid rekt. De uitkomst is altijd schraal brei en haakwerk, de kleuren vervagen sneller, de wol prikt en uiteindelijk gaat je reputatie als breier compleet rekt.
'Mooi... Wát een kans. Hier kan ik direct op inhaken.' denkt
>Geen users specifiek benoemen<.
>Geen users specifiek benoemen< schreef:
[...]
@Beppie elppa, hoe kom je daar zo bij? Op YouTube gezien zeker? Iederen weet dat Merino wol niet kan tippen aan Alpaca wol. Alpaca wol is vele malen breder geaccepteerd buiten dit topic om. Dat jij dat nog steeds niet lijkt te begrijpen is echt super dom, al is dat opzich niet erg.
Merino wol is gewoon een meme wol. Die wol is nutteloos, terwijl je met Alpaca wol in feite een digitale olie in handen hebt.
Ik ben het wel goed zat dat men hier zo denigrerend doet over Alpaca wol. Iedereen weet heus wel dat deze wol superieur is aan Merino, al beseft iedereen dit nog niet.
Alpaca is de ticker.
Nu is het slechts wachten voordat het spel kan beginnen. Op de hoek van zijn bureau staat al een doos met verse tissues klaar. Traag glijdt zijn hand over zijn behaarde tepels. Met zijn vadsige worstenvingertjes knijpt hij in zijn tepel, vlak voordat zijn hand over zijn harige buik naar beneden glijdt...
Beppie elppa schreef:
[...]
@>geen users specifiek benoemen< hahahhaha Alpaca wol, laat me niet lachen. Die drek gebruikt niemand meer sinds 2017, heb allang mijn bollen ingeruild voor Merino. Geen moment spijt van gehad.
Breipower:
[...]
Zit zelf al jaren met Alpaca wol te breien en te piekeren maar het wil mij maar niet lukken op de lus in te haken. Het ligt niet aan mij, het ligt aan dit topic.
HAAK schreef:
[...]
[Modbreak]Dit is een andere mening maar wat mij betreft wel gewoon heel constructief. Tis ff wennen maar wees lief voor elkaar. Ik brei een hartje voor jullie.[/Modbreak]
Beppie elppa schreef:
[...]
Tis dat ik over de jaren heen stukken asbest met een dikke laag geitenwol op mijn ziel heb gebreid anders had ik direct dit geitentopic verlaten. Je ziet wat shitwol voorbij komen over de jaren...
Carolien69 schreef:
[...]
@>Geen users specifiek benoemen< Merino is the way to go. There is no second best, donder op met hier je schrale Alpaca geitenbende te shillen!!!
Corneliaman schreef:
[...]
Ach gut daar hebben we er weer 1. Alpaca wol believers zijn echt enorm kut. Dat je het koopt met de zuurverdiende centen van je man en gebruikt om mee te breien moet je natuurlijk zelf weten, maar val anderen er niet mee lastig.
Maria51haakt schreef:
[...]
Heb je weet shitwol gekocht @>Geen users speciek benoemen< ga geitenwol breien vieze gore *****hoer!!!!1!1 met je ******wol hier te shillen
FrambozenBrei schreef:
[...]
Ik haak hier niet langer op in, brei er voorlopig een eind aan. Tot op de Libelle beurs, dames.
Aandacht. Eindelijk weer een klein beetje aandacht. Het oh zo belangrijke goedje wat voor
>Geen users specifiek benoemen< schaarser is dan Bitcoin. Het goedje wat hij nooit kreeg als kind, laat staan als volwassene. Het laatste sprankeltje interactie met de wereld wat hem de bevestiging geeft in de realiteit te bestaan.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.