OneDrive synchroniseren met externe schijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggie1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-06 15:24
Mijn vraag
Kan ik one drive direct synchroniseren met one drive

Relevante software en hardware die ik gebruik
wi 11, toshiba externe schijf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vanalles bekeken op internet. Microsoft gaf desgevraagd aan dat het uberhaupt niet kan, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ga je in dit topic wel reageren op de mensen die je willen helpen? Ik ga maar vast niet teveel moeite doen: Zoek naar rclone.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:47

samo

yo/wassup

Dat lijkt me zeer lastig, want je zal afhankelijk zijn van een proces dat de synchronisatie in stand houdt. Dus dan kan je kijken naar het synchroniseren van je lokale kopie van one drive met de externe schijf en kom je bij backupprogramma's. Maar als Onedrive dan beslist dat iets niet lokaal nodig is maar alleen op verzoek, dan heb je het bestand dus ook niet op je externe drive. Dus dan moet je instellen dat alles lokaal komt te staan. En dan heb je de data dus driedubbel: pc, onedrive en externe hardeschijf.

Tenslotte zou je OneDrive alles lokaal op je harddisk kunnen laten opslaan, maar dan werkt OneDrive alleen als je externe harddisk is aangesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door samo op 29-05-2025 11:48 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Freefilesync kan dit prima. Je stelt een keer de te synchroniseren data in, maakt er een batch van voor de module RealTimeSync en laat hem periodiek lopen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggie1
Ga je in dit topic wel reageren op de mensen die je willen helpen? Ik ga maar vast niet teveel moeite doen: Zoek naar rclone.

Wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:26

lier

MikroTik nerd

Lijkt erop dat @Room42 ervaring heeft in een ander topic...zou dat kunnen?

En om te quoten kan je via "Quote toevoegen" (de aanhalingstekens knop) tekst markeren als quote. Alternatief is om op "Quote" te drukken bij een reactie.

Voor mij is het nog niet duidelijk wat je exact wil. Wil je naar een locatie op je harddisk en naar je externe schijf synchroniseren? Of wil je altijd naar je externe schijf synchroniseren?

In het eerste geval heb je een tool nodig die je OneDrive folder synchroniseert met je externe schijf. Daar zijn verschillende tools voor te vinden, de opties zijn (denk ik) al aangeboden.

In het tweede geval volstaat het om in je OneDrive client op de pc in te stellen zodat je externe schijf gebruikt wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jbiggie1 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:52:

Wat bedoel je?
Dit, precies. Je reageert totaal niet op alle mensen die je proberen te helpen. 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbiggie1
Bij mijn weten reageer ik best wel, maar niet meteen direct nee. Maar als het zo moet dan stop ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jbiggie1 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:56:
Bij mijn weten reageer ik best wel, maar niet meteen direct nee.
[Thunderbird] postvakken in samenvoegen
laptop, aan te zetten met docking station
In overzicht staan producten die ik inmiddels heb gekocht
Hoe maak ik intervaltraining in de polar flow app
Maar als het zo moet dan stop ik ermee.
Wat een onzin, zeg. Wij willen je juist helpen, dus wie moet er dan stoppen? Ook in dit topic heb je nog niet inhoudelijk gereageerd terwijl er alweer aardig wat oplossingen en aanvullende vragen geopperd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:26

lier

MikroTik nerd

jbiggie1 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:56:
Bij mijn weten reageer ik best wel, maar niet meteen direct nee. Maar als het zo moet dan stop ik ermee.
Misschien wil je nog wel reageren op de vragen die ik heb gesteld?
lier in "one drive synchroniseren met externe sch..."

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zullen we de aanvallen op de TS even laten voor wat die is en ons weer focussen op de vraagstelling?

Dat gezegd hebbende. @jbiggie1 Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/faq#quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat wil je nu precies doen? Je titel en de tekst in je openingspost staan elkaar een beetje tegen namelijk.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Pagina: 1