Extreme terugleverkosten Engie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-05 19:46
Wij hebben vandaag bericht van Engie gekregen dat ze ons terugleverkosten voor zonne-energie in rekening gaan brengen van € 999,99 excl. btw en excl. overheidsheffingen. Per kWh. Dit is natuurlijk absurd. Zijn er meer mensen / bedrijven die ze richting het faillissement willen bewegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 23:43

IkWilbert

Het is mij!

Post eens een screenshot hiervan. Bijna 1000 euro per kWh lijkt mij erg sterk...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:21:
Wij hebben vandaag bericht van Engie gekregen dat ze ons terugleverkosten voor zonne-energie in rekening gaan brengen van € 999,99 excl. btw en excl. overheidsheffingen. Per kWh. Dit is natuurlijk absurd. Zijn er meer mensen / bedrijven die ze richting het faillissement willen bewegen?
Bel ze op. Vraag of ze geestelijk Oke zijn.
Ik hoop dat je zelf wel snapt dat 999,99 per kWh niet realistisch is.
Vermoedelijk een foutje. Maar bel en vraag het ze, dan heb je het snelst antwoord

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Gelooft u mij maar. 2x per jaar krijgen wij een mailbericht met de tarieven van Engie voor het komende half jaar. In het bericht wat we vandaag ontvingen staat nu voor het eerst de post Terugleverkosten vermeld. En dan wel € 999,99 excl. btw en excl. overheidsheffingen per kWh. Als u zich bedenkt dat wij een veelvoud van 1.000 kWh terugleveren dan kunt u zich voorstellen dat wij daar niet blij van werden. Dat u het onwaarschijnlijk vindt dat kunnen wij ons dat heel goed voorstellen, dat vinden wij namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Volg het advies can @jack zomer op. Gewoon even bellen. Dit kan niet kloppen, dat snap je toch ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:19

orf

Kun je het bericht hier delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

franssie

Save the albatross

Welkom. Helaas werkt dat hier minder goed. Je zou niet de eerste zijn die iets verkeerd las. Op zich geloof ik je wel maar zonder bewijs gaat de discussie voornamelijk hierover.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4hS4c6ZsTkOFrC3Kr4UiC2NVsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLApIBdKDtFaVCssnBu9zKMA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
De 1e kolom betreft de huidige prijzen, de 2e kolom het nieuwe tarief, per 1 juli a.s. Bellen gaan we niet meer doen, daarvoor is ons belang veel te groot. Het gaat hier om ons wel of niet de nek om te laten draaien door een energiereus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18

Onbekend

...

Dit is duidelijk een fout en het limietbedrag is € 999,99.
Achterop die brief staat een telefoonnummer van de klantenservice en die kan je dus bellen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Je snapt dat zelf dat het niet kan

Reken even met mij mee.
Je levert 1000 kWh terug.
Per kWh zou dit 999,99 "kosten"
1000x1000=1000000. 1 miljoen..
En jou veelvoud van 2 of 3 of 4. Maar 2 of 3 of 4 miljoen.

Klinkt dat aannemelijk?
Zoja, ik heb nog een brug te koop.
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:47:
Bellen gaan we niet meer doen, daarvoor is ons belang veel te groot. Het gaat hier om ons wel of niet de nek om te laten draaien door een energiereus.
op welke basis? Een fout bedrag op een papiertje..
Wees niet zo koppig en bel ze...of mail of chat of twitter of rooksignalen

[ Voor 42% gewijzigd door jack zomer op 24-05-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocABsHzzPOtqnW_gY9cjZAjl2u8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AKScOQLIg0sYFUo5beHDG1S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Voor wie er aan twijfelde of mijn bericht van 16.45 uur inderdaad van Engie afkomstig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:55:
Voor wie er aan twijfelde of mijn bericht van 16.45 uur inderdaad van Engie afkomstig was.
Niemand twijfelt daar aan. We twijfelen aan de correctheid van de verstrekte info in de brief .. en jij kan die twijfel wegnemen door contact op te nemen met engie

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 24-05-2025 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 23:43

IkWilbert

Het is mij!

Is gewoon een fout in de brief. Bel ze even op.

Kan gebeuren zoiets

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hahah
code:
1
0 || 999.99

Mooi gevalletje testing.

Denk dat het gewoon 0,00 hoort te zijn. Er was begin deze maand ook topic over.
Geen Terugleverkosten Engie ?!

[ Voor 55% gewijzigd door graceful op 24-05-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Stuur ze gewoon een mail terug met de vraag om opheldering van deze tarieven. De kosten per dag zijn overigens ook vrij stevig maar dat heeft mogelijk met je grote aansluiting te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16
Deze heb je neem ik aan zelf uitgeprint toch? Of hebben ze die daadwerkelijk per post op papier naar je opgestuurd? In dat geval zou ik namelijk wel wat extra checks verwachten... maar gezien een onderstreepte 'link' naar een app natuurlijk niet werkt op papier, verwacht ik dat dit digitaal per mail naar je gestuurd was en je hem zelf uitgeprint hebt..

Wacht even rustig een dagje af, grote kans dat ze een correctiemailtje erachteraan sturen.

Overigens vind ik die vaste leveringskosten voor de energiemaatschappij ook belachelijk hoog..
€ 5,66 per dag ?? Dat is precies € 2500,- aan vaste leveringskosten per jaar, terwijl daar normaal gesproken de netbeheerkosten volgens mij nog niet in zitten, toch?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Misschien ook goed om te vermelden dat de energieprijs bij Engie € 0,01 per kWh excl. btw en excl. overheidsheffingen bedraagt. Goedkoop, ik weet het, maar daar hebben wij niets aan, want wij produceren onze eigen energie en zelfs een beetje meer.

Die € 5,66 excl. btw. per dag zijn enkel en alleen de vaste leveringskosten. Daar komen de netbeheerskosten van € 10,20 excl. btw per dag nog bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18

Onbekend

...

1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:08:
Die € 5,66 excl. btw. per dag zijn enkel en alleen de vaste leveringskosten. Daar komen de netbeheerskosten van € 10,20 excl. btw per dag nog bij.
Met netbeheerkosten van € 10,20 per dag is dat € 3723,-- per jaar en dat is geen normale huisaansluiting.

Kan je eens je volledige verhaal hier neerzetten, i.p.v. dat je met mondjesmaat met meer informatie komt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaUtRxtuQLO2SuCVWoCL_fFBSz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dSDMyQraNrz7GsNrMwQWCgA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Het is ook geen huisaansluiting, maar een bedrijfsaansluiting, Een aansluiting van 3x80 ampere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
Foutje gemaakt?! Richting een faillissement duwen die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Wij zijn eerder bang dat wij door Engie naar een faillissement geduwd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Wat verwacht je nou precies van dit topic? Dit is duidelijk een fout, maar als jij niet wilt bellen, dan houdt het op.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is zaterdag en het is een geautomatiseerd proces. Blijf vooral rustig.

De prijs wordt door misschien wel tien voorwaarden bepaald, en als er ergens een berekening misgaat, komt er 0 of NaN uit. Aan het eind van de berekening doet de logica dan maar € 999,99 om niet te printen dat het gratis is, en hoopt de programmeur dat dat scenario nooit voorkomt.

Gefeliciteerd, je hebt een bug getriggerd, waarschijnlijk niet eens bewust. Bel ze maandag op, en het wordt rechtgezet. Ofwel door een van de voorwaarden lichtelijk aan te passen, of door de berekening te fixen.

Dan kun je nog een relaas gaan afsteken over volledige requirements, geautomatiseerde tests en wat dies meer zij, maar alles heeft een prijs. Soms is die 0, soms € 999,99.

Zie ook Onbekend in "Extreme terugleverkosten Engie", graceful in "Extreme terugleverkosten Engie"

[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 24-05-2025 17:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:25:
Wij zijn eerder bang dat wij door Engie naar een faillissement geduwd worden.
Denk je nou echt dat dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest

Als wij de enige zijn bij wie Engie € 999,99 per kWh in rekening brengt ; JA

Wat verwacht je nou precies van dit topic?

Reacties van meer mensen en / of bedrijven die dit idiote voorstel van Engie gehad hebben. Maar als die er niet zijn, wachten ons vele slapeloze nachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:43:

Reacties van meer mensen en / of bedrijven die dit idiote voorstel van Engie gehad hebben. Maar als die er niet zijn, wachten ons vele slapeloze nachten
Wáárom? Het is een fout. Bel ze. Klaar.

The devil is in the details.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hahn schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:44:
[...]

Wáárom? Het is een fout. Bel ze. Klaar.
"Welkom bij Engie. Voor dit nummer betaalt u €999,99 per minuut. Wij zoeken voor u naar een beschikbare medewerker."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
vanaf maandag 0900 kan je bellen en chatten.

Of anders, raak ik paniek en doe alvast de aavraag https://www.rijksoverheid...vraag-eigen-faillissement

P.S heb nog nooit een topic gehad waar zelfs de tweakers server moe van wordt

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 24-05-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

Nou ja, de worst case is dan toch dat je de panelen afschakelt zodra je accu's vol zijn.
Komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14:24
Oei oei oei, als ik jou was zou ik mijn termijnbedrag flink omhoog gooien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:46

Je hebt een bedrijf aansluiting en mag sowieso niet salderen bij een dergelijke aansluiting (boven 63A niet meer dacht ik), dus opbrengsten zullen beperkt zijn geweest. Pas je installatie aan zodat je niet meer kan terugleveren.
Als je de teruglever opbrengsten nodig had om niet failliet te gaan dan moet je kritisch naar je bedrijfsvoering kijken ( ik ga er vanuit dat je geen energie Maatschappij bent 😉)

En eens met de rest, dit zal een foutje zijn, bel ze

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een keer van Essent een rekening gekregen voor rond de 40.000 euro aan gas voor een enkele maand. Gelijk de volgende dag gebelt. Eerst was de reactie: Oh, daar gaan we weer. Het is winter dus dit is de zoveelste klant die denkt dat het niet klopt. Toen die persoon de rekening zag was het binnen 1 minuut opgelost. Ze hebben toen op basis van het vorige verbruik en de temperatuur een schatting gemaakt, wat een normaal bedrag was. Binnen 5 minuten was het opgelost door even te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:57
418O2 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:31:
[...]

Engie heeft wel vaker vreemde dingen gedaan...

Maar @1xBerenbeest , dit lijkt me inderdaad toch eerder een foutje. Dus maandag even contact met ze opnemen en het recht laten zetten.

Mocht het geen fout zijn, kun je als bedrijf dan ook een melding maken bij ACM? Of een vergelijkbare club voor bedrijven? Want dat lijkt me dan de enige goede actie. En overstappen naar een andere energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Als je de teruglever opbrengsten nodig had om niet failliet te gaan dan moet je kritisch naar je bedrijfsvoering kijken ( ik ga er vanuit dat je geen energie Maatschappij bent 😉)

Het gaat hier niet om de terugleveropbrengst ( welke we mis lopen ) maar om de terugleverkosten welke Engie ons in rekening wil brengen. Bij 1.000 kWh is dat al bijna 1 miljoen €. Ja. iedereen mag daar luchtig over doen maar wij zijn zeer bezorgd over het onrecht wat ons boven het hoofd hangt. Natuurlijk gaan wij online bezwaar aantekenen tegen de tarieven welke Engie ons voorhoud. Maar beeld u zichzelf a.u.b. eens in dat u een soortgelijk bericht krijgt. De boodschap is nu immers dat Engie die € 999,99 per kWh ook al in rekening wenst te brengen voor de energie welke we vanaf 1 januari tot en met vandaag geleverd hebben ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Volgens mijnzit je de boel hier te trollen.

Er kan beter een slotje op het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
Hoezo trollen ? Zie het mailbericht wat ik doorgestuurd heb

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:58:
... Maar beeld u zichzelf a.u.b. eens in dat u een soortgelijk bericht krijgt...
Ik sluit mijn ogen en ik beeld het me in...
1) Ik pak de telefoon.
2) Ik bel engie
3) Ik leg de situatie uit.
4) Engie pakt hun systeem erbij en kijkt even mee.

5a) Ze concluderen dat er een fout gemaakt is. Ze zeggen dat je je geen zorgen moet maken
6a) Probleem opgelost

5b) Ze geven aan dat het klopt en dit is je nieuwe tarief
6b) Ik zeg mijn contract op en verandervan energieleverancier (mogelijk met een kleine boete)

7) Ik ga verder met het leven.

------------
Of:
Ik blijf een herhaling van zetten doen op tweakers en ga ze een boze brief schrijven.
Ook goed.

In beide gevallen, een slotje! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:02
Dit lijkt me een geautomatiseerde fout. Wij hebben ook Engie en hebben eenzelfde soort bericht gekregen, maar dan wel met normale tarieven. In ons geval terugleverkosten Incl. btw en excl. overheidsheffingen: € -0,115011 / kWh.

Gewoon even de klantenservice bellen en dan wordt het opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Nilvo op 24-05-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11
“Een beller is sneller”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:55

Speedmaster

Make my day...

Ga nu eerst maandag even bellen. Als ze dez bedragen dan alsnog bevestigen is het tijd om heel snel over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1xBerenbeest
wij zochten naar mensen en / of bedrijven die in het zelfde schuitje als ons zitten. Maar die hebben we dus niet op dit forum kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:46:
wij zochten naar mensen en / of bedrijven die in het zelfde schuitje als ons zitten. Maar die hebben we dus niet op dit forum kunnen vinden.
Omdat het gewoon een foutje is die met 1 belletje opgelost zal zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:55
Is er al gebeld i.p.v. paniek zaaien?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:46:
Doe gewoon je omvormer uit vanaf 1 juli als je bang bent dat dit klopt. Dan heb je geen teruglevering meer van je windmolenpark/zonnepanelen en ga je dus ook niet failliet.
Tot 1 juli is er overigens ook nog genoeg tijd om te bellen. Als bedrijf sta je niet zo lang in de wacht. Ik bel ze ook wel eens voor mijn werk (20mva aansluiting) en sta nooit in de wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:46
1xBerenbeest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:58:

Het gaat hier niet om de terugleveropbrengst ( welke we mis lopen ) maar om de terugleverkosten welke Engie ons in rekening wil brengen. Bij 1.000 kWh is dat al bijna 1 miljoen €. Ja. iedereen mag daar luchtig over doen maar wij zijn zeer bezorgd over het onrecht wat ons boven het hoofd hangt. Natuurlijk gaan wij online bezwaar aantekenen tegen de tarieven welke Engie ons voorhoud. Maar beeld u zichzelf a.u.b. eens in dat u een soortgelijk bericht krijgt. De boodschap is nu immers dat Engie die € 999,99 per kWh ook al in rekening wenst te brengen voor de energie welke we vanaf 1 januari tot en met vandaag geleverd hebben ...
Ik kan me dat indenken, ik heb namelijk van de netbeheerder een soortgelijk bericht gekregen omdat we teveel terug leverden, ook bedrijfsmatig. Niet met enorme kosten per kWh, maar met boetes en als ik me goed herinner uiterste middel afsluiting.

Maar je moet uit de tunnel van die kosten kruipen, zoals in mn vorige bericht ook al aangegeven moet je gewoon, als dit zoveel kost, stoppen met terugleveren. Dus bel je installateur en laat je installatie uitbreiden zodat bij terugleveren de installatie stopt, of koop een accu oid.

Maar goed je leest alleen wat je wilt lezen en op de manier hoe je reageert heb ik ook het idee dat ik vooral op een trol aan het reageren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:27

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Geen vooruitgang, slotje.
@1xBerenbeest stuur maar een bericht als je maandag contact hebt opgenomen, dan zet ik 'm weer open.

[ Voor 58% gewijzigd door Proton_ op 25-05-2025 10:31 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.