• Aliks89
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 23-08 20:58
Hier sinds afgelopen week klant, en trouwens nieuw hierzo ( met account ) Lees altijd de artikelen wel, maar denk ik maak een account aan.

Mijn ervaring met NN is redelijk, tis niet top, en aangezien ze nu aan actie hebben met 100 euro kado, is het de moeite van proberen waard!

Maar zoals al meerdere zeiden, het is nog niet zo "goed" als andere banken, wat ik ergens snap het is leuk om kennis te maken en de spaarrekening natuurlijk....

Ik zeg het zelfde ik wacht af tot er kosten worden gerekend, daarna ga ik als het blijft zoals nu wel weg, maar wil het een eerlijke kans geven leuke actie idd met de 100 euro, wil ik het wel even voor uit proberen en hier zeuren als het niet bevalt haha!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tgv2 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:32:
Actie mail:
  • Betaal je al de maandelijkse vaste kosten voor je NN Betaalrekening of NN Gezamenlijke Rekening? Dan schrijven we van 1 augustus 2026 tot en met 30 juni 2027 deze maandelijkse vaste kosten niet af.
  • Betaal je op dit moment nog niet de maandelijkse vaste kosten voor je NN Betaalrekening of NN Gezamenlijke Rekening omdat je gebruikmaakt van een van onze acties? Ook dan schrijven we tot en met 30 juni 2027 deze maandelijkse vaste kosten niet af. Dit betekent dat je langer gratis gebruikmaakt van je betaalrekening. 
  • Heb je een NN Betaalrekening en een NN Gezamenlijke rekening? Dan geldt deze actie voor beide betaalrekeningen.
  • Vanaf 1 juli 2027 schrijven we de maandelijkse vaste kosten af. 
  • Deze actie geldt voor lopende betaalrekeningen die voor 16 juli 2026 bij ons zijn geopend en is te combineren met andere acties.
Dus geen 6 maanden gratis + 100 euro, maar zo’n 11 maanden gratis + 100 euro. Netjes.

Er is nog wel wat werk te verzetten in die app, maar ik ken slechtere of ingewikkelder bankapps. Voor de boodschappenrekening voldoet het. :)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Aliks89
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 23-08 20:58
Zou mooi zijn als het inderdaad langer is, bij mij voorwaarden staat 6 maanden, heb geen mail ontvangen, maar geloof het wel! We gaan het zien.

Mee eens de app werkt wel!

• racao
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-08 14:56
Onlangs rekening geopend vanwege de €100 bonus en gelijk al mijn bankzaken erop overgezet. Had dit topic toen nog niet gelezen en was me er niet van bewust dat de app/bank nog zo basic is 😬

Aanmerkingen tot zover:
  • Geen donkere modus
  • Geen snelkoppelingen naar bijv. de scanner als je je vinger op het icoon in de launcher houdt
  • Transacties zijn niet te downloaden in CSV-formaat (enkel PDF)
  • App lijkt zich op verschillende plaatsen niet bewust van NN-spaarrekening:
    • Toont "Open een spaarrekening" tegel in transactielijst terwijl ik al een spaarrekening heb geopend
    • Bij eerste keer geld overmaken naar spaarrekening moet je zelf rekeningnummer en -houder invoeren, deze is niet te selecteren als eigen rekening zoals bij andere banken
    • Bij volgende overboekingen is de spaarrekening wel te selecteren uit de "Jouw contactpersonen" lijst die verschijnt, die beter "Eerder gebruikte rekeningen" zou kunnen heten want je kunt er verder geen beheer op plegen
  • Bij elk scherm dat je opent moet er geladen worden en zie je geanimeerde placeholders tot dit is gebeurd, app is niet ergerlijk traag maar ook niet de snelste
  • In het transactieoverzicht verschilt de naam van de tegenpartij vaak van die in de detailweergave, er staat bijvoorbeeld:
    • MOBIEL i.p.v. 50plus Mobiel B.V.
    • UITGEKOOKT VAN MARLE i.p.v. Uitgekookt Van Marle B.V.
    • NS Nederlandse Spoorwegen i.p.v. NLOV<tekenreeks> (OVpay, ook als je met de bus reist)
    • Bitvavo i.p.v. Stichting Bitvavo Payments
Het is mij onduidelijk of Nationale-Nederlanden hier "behulpzaam" bezig is of dat dit daadwerkelijk uit een veld in de transactiedata komt, bij andere banken heb ik deze aangepaste tegenpartijnamen nooit gezien.
  • Een ingestelde wekelijkse automatische overboeking op de zaterdag komt pas op maandag aan bij de ontvanger
  • Bij verschillende instanties/bedrijven dien je een nieuwe incassomachtiging af te geven via de app van je nieuwe bank die je in hun klantomgeving moet kiezen uit een lijst. Nationale-Nederlanden staat hier nooit tussen en dan moet je (begrijpen dat je moet) mailen met de klantenservice van de betreffende instantie/bedrijf die je dan een SEPA-machtigingsformulier sturen die je ingevuld en ondertekend terug moet sturen.
  • In de actievoorwaarden staat dat je een e-mail krijgt waarin bevestigd wordt dat je aan de huidige actie meedoet maar deze heb ik niet ontvangen
Pluspunten (voor sommigen) die ik niet ken van andere banken:
  • Contactloos betalen met je telefoon is niet afhankelijk van Google Pay
  • Je kunt zelf eenmalig een PIN kiezen voor je betaalpas en deze ook terugzien in de app
  • Je kunt rekeningen van andere banken koppelen en dan in de NN-app de transacties bekijken
Toevoeging 3 augustus:
  • Periodieke overschrijvingen kunnen, zoals eerder door iemand genoemd, nog steeds niet gewijzigd worden; je moet deze dan verwijderen en een nieuwe aanmaken
  • De app is (op mijn toestel in ieder geval) soms toegankelijk zonder biometrische login of toegangscode wanneer je wel zou verwachten dat hierom gevraagd wordt (bijv. nadat je de telefoon een tijdje niet gebruikt hebt en het scherm uit en vergrendeld is geweest), op andere momenten ben je in de app bezig en wordt die ineens vergrendeld; je bent dan ook kwijt waar je mee bezig was (bijv. het instellen van een periodieke overschrijving)

[ Voor 10% gewijzigd door racao op 04-08-2026 13:34 ]

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-08 15:15
tgv2 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:32:
Actie mail:
  • Betaal je al de maandelijkse vaste kosten voor je NN Betaalrekening of NN Gezamenlijke Rekening? Dan schrijven we van 1 augustus 2026 tot en met 30 juni 2027 deze maandelijkse vaste kosten niet af.
  • Betaal je op dit moment nog niet de maandelijkse vaste kosten voor je NN Betaalrekening of NN Gezamenlijke Rekening omdat je gebruikmaakt van een van onze acties? Ook dan schrijven we tot en met 30 juni 2027 deze maandelijkse vaste kosten niet af. Dit betekent dat je langer gratis gebruikmaakt van je betaalrekening. 
  • Heb je een NN Betaalrekening en een NN Gezamenlijke rekening? Dan geldt deze actie voor beide betaalrekeningen.
  • Vanaf 1 juli 2027 schrijven we de maandelijkse vaste kosten af. 
  • Deze actie geldt voor lopende betaalrekeningen die voor 16 juli 2026 bij ons zijn geopend en is te combineren met andere acties.
Jammer, ben net sinds vandaag klant dus voor mij maar 6 maanden ipv 11 (was niet voor 16 juli klant). Wel ben ik er met een maandje weer vanaf. Ik heb €750 gestort en ben van plan mijn boodschappen bij de zelfscan per artikel af te rekenen. Dan ben ik met een weekje door die 50 betalingen heen en kan ik het restant van het geld weer terugstorten op een rekening met hogere rente! Dan is die €100 snel verdiend.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 19:48
Drag0nizer schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:56:
[...]

Jammer, ben net sinds vandaag klant dus voor mij maar 6 maanden ipv 11 (was niet voor 16 juli klant). Wel ben ik er met een maandje weer vanaf. Ik heb €750 gestort en ben van plan mijn boodschappen bij de zelfscan per artikel af te rekenen. Dan ben ik met een weekje door die 50 betalingen heen en kan ik het restant van het geld weer terugstorten op een rekening met hogere rente! Dan is die €100 snel verdiend.
Er zitten wel wat voorwaarden aan. Per maand dacht ik kan je een deel van het bedrag krijgen. In een keer 100 euro verdienen zit er niet in ;).

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-08 15:15
Je krijgt het pas na een half jaar. Maar je moet gewoon 1x 750 storten en 50x betalen. Dat mag ook in 1 maand en daarna saldo op 0 en 0 betalingen in de andere maanden. Had ik nog nagevraagd aan de chat (wel echte medewerker)

• THE_BASE
  • Niet online
Als ik het goed heb begrepen:

Binnen de eerste 3 van de 6 actiemaanden (je ontvangt 25 euro)
- minimaal 25 betalingen
- een storting van minimaal € 750

Na de eerste 3 van de 6 actiemaanden (je ontvangt 75 euro)
- minimaal 25 betalingen
- een storting van minimaal € 750

Ik heb met iemand gesproken en die geeft aan dat het bedrag direct weer opgenomen kan worden. Hoeft er dus niet te blijven staan.

[ Voor 20% gewijzigd door THE_BASE op 14-08-2026 10:20 ]

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Roeniemo
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22-08 21:48
Hallo tweakers,

Ik lees best wel wat gemopper over de NN betaalrekening en app. We vergeten 1 ding en dat is dat de NN betaalrekening pas een kleine 15 maanden oud is. Er zullen nog vele updates volgen om te komen waar de grote banken zich nu bevinden. (Rome is ook niet in 1 dag gebouwd) Wat belangrijk is feedback richting de klantenservice. Deze worden verzameld en zullen richting IT gaan. Zelf ben ik nu volledig overgegaan naar de NN bank met een privérekening en gezamenlijke rekening. Na een eerdere ervaringen vorig jaar toen de rekening opgezegd en nu toch een herkansing gegeven. Tot nu toe gaat het goed en in het laatste gesprek met de klantenservice wat feedback gegeven met name over het adresboek en het wijzigen van periodieke betalingen. Dat laatste staat op nominatie lijst en zal in een toekomstige update komen. Al met al ben ik redelijk positief, NN app wordt met elke update beter (en dat is merkbaar) maar ze zijn er nog niet en ik heb vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt. En om een NN betaalrekening te vergelijken met een grootbank anno nu die veel langer actief is? Dat is geen vergelijking ;)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:35
Roeniemo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 22:06:
Hallo tweakers,

Ik lees best wel wat gemopper over de NN betaalrekening en app. We vergeten 1 ding en dat is dat de NN betaalrekening pas een kleine 15 maanden oud is. Er zullen nog vele updates volgen om te komen waar de grote banken zich nu bevinden. (Rome is ook niet in 1 dag gebouwd) Wat belangrijk is feedback richting de klantenservice. Deze worden verzameld en zullen richting IT gaan. Zelf ben ik nu volledig overgegaan naar de NN bank met een privérekening en gezamenlijke rekening. Na een eerdere ervaringen vorig jaar toen de rekening opgezegd en nu toch een herkansing gegeven. Tot nu toe gaat het goed en in het laatste gesprek met de klantenservice wat feedback gegeven met name over het adresboek en het wijzigen van periodieke betalingen. Dat laatste staat op nominatie lijst en zal in een toekomstige update komen. Al met al ben ik redelijk positief, NN app wordt met elke update beter (en dat is merkbaar) maar ze zijn er nog niet en ik heb vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt. En om een NN betaalrekening te vergelijken met een grootbank anno nu die veel langer actief is? Dat is geen vergelijking ;)
Het punt is dat een betaalrekening toch min of meer het fundament is van je financiële bestaan in deze wereld. Zonder ben je nergens. Om dan te kiezen voor een bank als NN als je primaire of zelfs enige bank vind ik wel een flink risico. Zie het als het draaien van een beta build van Windows voor je productieomgeving. Iedereen hier op Tweakers zal je ten strengste afraden dit te doen, ook al is het gratis.

Maargoed dat is ook maar weer mijn mening, als jij er anders over denkt en heel blij bent met NN is dat natuurlijk ook helemaal prima :)

In vino veritas, in aqua sanitas

• THE_BASE
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:51:
[...]

Het punt is dat een betaalrekening toch min of meer het fundament is van je financiële bestaan in deze wereld. Zonder ben je nergens. Om dan te kiezen voor een bank als NN als je primaire of zelfs enige bank vind ik wel een flink risico. Zie het als het draaien van een beta build van Windows voor je productieomgeving. Iedereen hier op Tweakers zal je ten strengste afraden dit te doen, ook al is het gratis.

Maargoed dat is ook maar weer mijn mening, als jij er anders over denkt en heel blij bent met NN is dat natuurlijk ook helemaal prima :)
Eens hoor, ik mis wel één en ander wat ik bij ING voor vrijwel hetzelfde bedrag wel kan. Het is niet dat NN Bank gratis is en je daarvoor veel makkelijker denkt (afgezien van de tijdelijke korting).

Ik denk er al jaren over te vertrekken bij ING, maar geen enkele bank voelt voor mij zo prettig om echt op te stappen, zelfs een Revolut niet die zijn app weer volstopt met poespas die ik niet nodig heb of wil.

NN Bank moet echt nog wel flinke stappen maken, over 2 jaar wil ik wel weer eens verder kijken, voor nu is de actie vooral leuk.

• Roeniemo
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22-08 21:48
@JohanNL ik gebruik op dit moment betaalrekeningen van NN als main bank. Maar heb de ING nog als back-up staan. Stel dat ik toch issues met de NN betaalrekeningen dan kan ik gewoon met de ING verder gaan. ;)

• racao
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-08 14:56
Roeniemo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 22:06:
Ik lees best wel wat gemopper over de NN betaalrekening en app. We vergeten 1 ding en dat is dat de NN betaalrekening pas een kleine 15 maanden oud is.
Je kunt niet vergeten wat je niet weet. Mij is geen aanbieding gedaan om een rekening te openen "bij een bank die nog maar kort bestaat". Als je een product in de markt zet wat al bestaat hebben mensen daar logischerwijs bepaalde verwachtingen bij.

Dat bepaalde functionaliteit nog ontbreekt kan ik evenwel begrip voor opbrengen, maar andere dingen verlagen mijn vertrouwen in de app/dienst.

Dat de naam van de tegenpartij door NN wordt veranderd in het transactieoverzicht, soms in iets onbruikbaars (bijvoorbeeld STICHTING i.p.v. Stichting Pay.nl) zit me echt dwars. Als je er niet eens op kan vertrouwen dat wat je in de app ziet klopt en correcte informatie opzettelijk wordt veranderd, geeft dat geen veilig gevoel.

Ik heb dit ook via de feedback-mogelijkheid in de app gemeld en hier een reactie op gekregen ("ik heb je probleem doorgezet"), wat positief is. Het scherm met die melding en de reactie kun je dan weer niet terugvinden in de app, die is enkel te openen via de eenmalige Android-notificatie die je krijgt bij een reactie. Dan denk je weer: wat is dit voor prutswerk?!
Pagina: 1 2 Laatste