8K 2021 Defect webwinkel Garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:54
Goedemorgen allemaal.

Ik heb in 2021 een Samsung 8K tv gekocht bij *knip* Naam winkel . Nu ging vorige week mijn tv niet meer aan. Ik wist dat ik destijds 3 jaar extra verzekering had afgesloten. (Mij verteld destijds dat het 2 jaar fabrieksgarantie + 3 jaar winkel Garantie) zou zijn.

Ik toch winkel gebeld. Die beste vrouw vertelde me dat ik dus tot vandaag 09-05-25 garantie had. Dus ik dacht daar heb ik geluk. Mijn tv werd aangemeld voor reparatie onder garantie. Nu hoorde ik afgelopen maandag van het desbetreffende servicebedrijf wat via winkel , Samsung ingeschakeld word. Dat er geen voorraad is en de tv word opgehaald voor vernietiging. Dit gaat a.s. Woensdag gebeuren. En het kost me ook nog een €113.- ik moest van hun contact opnemen met winkel voor een oplossing.

Dus ik bel gister met winkel met de mededeling dat de tv vernietigd word. En ze verteld me ineens. Je hebt geen garantie. Je hebt een pakket van 3 jaar afgesloten dus dat is al een jaar over datum. Ik vertelde je collega heeft vorige week gemeld dat ik onder garantie was. Ik heb dit uiteindelijk nog duidelijk gevraagd. Ook is een een reparatie proces gestart vanuit jullie. Ik krijg gewoon simpel m’n collega heeft zich vergist.

Nu is de vraag kan ik hier nu iets mee? winkel wil me gewoon niet tegemoet komen. Ik vind het niet heel erg netjes. Maar dan nog kom ik op
Een ander punt. Hoe kan een TV van die prijsklasse binnen 4 jaar defect gaan? Kan ik daar überhaupt iets mee?

Ik hoor het graag. Dank jullie!

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2025 20:21 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Heb je in je administratie/mail gekeken wat je nu daadwerkelijk aan garantie had? Als dat 2+3 was dan staat dat toch ergens en heb je gewoon garantie en moeten ze het oplossen. Het defect was namelijk binnen de garantie periode gemeld.

En zo niet dan kan je het op non- conformiteit gooien volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:57
Je hebt in Nederland, maar volgens mij ook in Europa gewoon garantie naar wat je er van mag verwachten.
Daar zijn wel tabellen voor. Dus leuk dat er extra garantie voor wordt verkocht, maar dat is niet hoe het uiteindelijk werkt.

Ik zou tot die tijd sowieso niet accepteren dat ze iets vernietigen. winkel moet eerst naar jou maar eens zorgen dat er duidelijkheid over is. En zoek inderdaad op wat je nu echt aan garantie hebt wettelijk, maar ook wat er op je bon/extra aanvulling staat als garantie.

Om welk bedrag gaat het van wat de televisie gekost heeft toen?
Onze tv's zijn meestal de modellen van net onder de 2000 euro.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Stokertje schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:29:
Heb je in je administratie/mail gekeken wat je nu daadwerkelijk aan garantie had? Als dat 2+3 was dan staat dat toch ergens en heb je gewoon garantie en moeten ze het oplossen. Het defect was namelijk binnen de garantie periode gemeld.

En zo niet dan kan je het op non- conformiteit gooien volgens mij.
Volgens de papieren is die inderdaad verlopen. Maar ze hebben zelf vorige week de fout gemaakt om een garantie procedure te starten. Desbetreffend persoon van winkel had verkeerd gekeken. En daar komen ze gister pas mee aan. Iedereen maakt fouten. Alleen nu willen ze me de kosten van het Reparatieproces ook aan me verrekenen. Na dit is niet hoe het werkt. Ze
Lichten me verkeerd in. En dan dit ook nog. Tevens is de tv 4 jaar oud en was die toch €2300.- ik voel me nu ook niet heel serieus genomen door winkel.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Arunia schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:11:
Je hebt in Nederland, maar volgens mij ook in Europa gewoon garantie naar wat je er van mag verwachten.
Daar zijn wel tabellen voor. Dus leuk dat er extra garantie voor wordt verkocht, maar dat is niet hoe het uiteindelijk werkt.

Ik zou tot die tijd sowieso niet accepteren dat ze iets vernietigen. winkel moet eerst naar jou maar eens zorgen dat er duidelijkheid over is. En zoek inderdaad op wat je nu echt aan garantie hebt wettelijk, maar ook wat er op je bon/extra aanvulling staat als garantie.

Om welk bedrag gaat het van wat de televisie gekost heeft toen?
Onze tv's zijn meestal de modellen van net onder de 2000 euro.
Ik kom telefonisch gewoon niet ver. Ze zeggen we hebben een fout gemaakt. Maar dat kan gebeuren. De tv is nu 4 jaar oud. En was toch €2300 euro. De tv word alleen ‘s avonds 2 a 3 uurtjes gebruikt. In mijn ogen dus belachelijk. Ik weet gewoon niet meer zo wat ik moet doen bijwinkel .

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2025 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:13
Je hebt recht op een conform product, een TV in deze prijsklasse die binnen vier jaar defect gaat is niet conform evenals dat er op zo’n korte termijn geen reserveonderdelen meer zijn. De winkel dient de TV kosteloos voor jou te repareren, wanneer dit niet mogelijk is dienen zij voor een gelijkwaardig vervangend product te zorgen.

Stuur een e-mail naar
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en beroep je zogezegd op non-conformiteit, kijk in het shopping forum naar vergelijkbare topics en voorbeeldbrieven, je staat in je recht echter vergt dit helaas vaak een lange adem en veel tijd. Ze zullen je proberen af te wimpelen met een afschrijvingstabel, trap hier niet in. Ze dienen de reparatie of vervanging volledig op hun te nemen zonder dat dit jou ook maar 1 eurocent kost.

Betreft Samsung, dit merk staat niet bekend om een goede quality control evenals technisch design/ ontwerp/ opbouw.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2025 20:22 . Reden: Mailadres winkel in mo-tags gezet conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Freshouttheoven schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:27:
Je hebt recht op een conform product, een TV in deze prijsklasse die binnen vier jaar defect gaat is niet conform evenals dat er op zo’n korte termijn geen reserveonderdelen meer zijn. De winkel dient de TV kosteloos voor jou te repareren, wanneer dit niet mogelijk is dienen zij voor een gelijkwaardig vervangend product te zorgen.

Stuur een e-mail naar *knip* en beroep je zogezegd op non-conformiteit, kijk in het shopping forum naar vergelijkbare topics en voorbeeldbrieven, je staat in je recht echter vergt dit helaas vaak een lange adem en veel tijd. Ze zullen je proberen af te wimpelen met een afschrijvingstabel, trap hier niet in. Ze dienen de reparatie of vervanging volledig op hun te nemen zonder dat dit jou ook maar 1 eurocent kost.

Betreft Samsung, dit merk staat niet bekend om een goede quality control evenals technisch design/ ontwerp/ opbouw.
Bedankt voor je bericht. Ik ga hiermee aan de slag! Ik heb eigenlijk altijd Samsung gehad. Altijd goed bevallen tot nu toe. Wat raad jij aan? Ik wil namelijk geen Philips want heb ik in het verleden ook wel is wat problemen mee gehad.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@(JVR1988) Wij hebben zelf een 2015 Samsung beneden staan en op de slaapkamer toen goedkoper een LG gekocht. Buiten dat ik zelf het Smart menu niet prettig vind van LG, maar hoeveel moet je daar mee doen (wij gebruiken daar voor alles inclusief tv kijken een Nvidia Shield).

LG en Sony merk ik dat vaak aangeraden wordt. Waarbij Sony volgens mij meer voor gamen (spelcomputers) wordt aangeraden, maar om heel eerlijk te zijn hoop ik dat er anderen zijn die daar een betere uitspraak over kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
(JVR1988) schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:15:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik ga hiermee aan de slag! Ik heb eigenlijk altijd Samsung gehad. Altijd goed bevallen tot nu toe. Wat raad jij aan? Ik wil namelijk geen Philips want heb ik in het verleden ook wel is wat problemen mee gehad.
Graag gedaan en succes ermee!

Je moet soms ook een beetje geluk hebben, en soms heb je pech. Kan bij elk merk zo zijn, al springt Samsung hier wel bovenuit.

Gelet op de prijs die je destijds betaald hebt zal het waarschijnlijk gaan om de 65'' Q800T. Dit model scoorde zeer matig op meerdere onderdelen.

Je zou naar de Sony Bravia 7 MiniLED kunnen kijken, met het oorspronkelijke aankoopbedrag kun je dan eventueel de 75'' versie kopen. Hiermee ga er er op alle onderdelen flink vooruit, enige waar je op inlevert is de kijkhoek die kleiner zal zijn en je zult iets meer reflecties zien wanneer de TV uit staat.

Wanneer je graag bij Samsung blijft kun je naar de QN90D kijken of naar de S95D wanneer OLED ook een optie is. Ik zou sowieso voor een OLED kiezen wanneer er geen directe zonlicht op de TV schijnt. Een andere goede optie is de LG G4, je kunt dan eventueel een losse voet erbij kopen.

Aandachtpunt is dat de meeste 65'' modellen goedkoper zijn dan jouw oorspronkelijk aankoopbedrag voor de Q800T. Ik zou dan proberen om het verschil in een tegoedbon te krijgen mocht je graag het bij een 65'' willen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Freshouttheoven schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:19:
[...]

Graag gedaan en succes ermee!

Je moet soms ook een beetje geluk hebben, en soms heb je pech. Kan bij elk merk zo zijn, al springt Samsung hier wel bovenuit.

Gelet op de prijs die je destijds betaald hebt zal het waarschijnlijk gaan om de 65'' Q800T. Dit model scoorde zeer matig op meerdere onderdelen.

Je zou naar de Sony Bravia 7 MiniLED kunnen kijken, met het oorspronkelijke aankoopbedrag kun je dan eventueel de 75'' versie kopen. Hiermee ga er er op alle onderdelen flink vooruit, enige waar je op inlevert is de kijkhoek die kleiner zal zijn en je zult iets meer reflecties zien wanneer de TV uit staat.

Wanneer je graag bij Samsung blijft kun je naar de QN90D kijken of naar de S95D wanneer OLED ook een optie is. Ik zou sowieso voor een OLED kiezen wanneer er geen directe zonlicht op de TV schijnt. Een andere goede optie is de LG G4, je kunt dan eventueel een losse voet erbij kopen.

Aandachtpunt is dat de meeste 65'' modellen goedkoper zijn dan jouw oorspronkelijk aankoopbedrag voor de Q800T. Ik zou dan proberen om het verschil in een tegoedbon te krijgen mocht je graag het bij een 65'' willen houden.
Dankje voor je reactie. Het ging inderdaad om
De 65Q800T. Ik wil het zoiezo graag bij 65inch houden. Groter kan helaas niet. Maar kwa beeld was ik dik tevreden bij deze Q800T. Er staat eigenlijk nooit zonlicht op
Mijn TV. Wat raad je aan dan? Want het verschil met Oled & Qled heeft toch te maken met de diepte van de kleur zwart? Of heb ik dat helemaal verkeerd.

Wederom winkel laat niets weten. Vind het vrij bijzonder. Ben toch een naar eigen zeggen. Redelijke klant. Bestel veel bij hun. En gaan verbouwen en had nog aardig wat op mijn lijstje staan. Maar begin nu toch wel
Te wijfelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
(JVR1988) schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:06:
[...]

Dankje voor je reactie. Het ging inderdaad om
De 65Q800T. Ik wil het zoiezo graag bij 65inch houden. Groter kan helaas niet. Maar kwa beeld was ik dik tevreden bij deze Q800T. Er staat eigenlijk nooit zonlicht op
Mijn TV. Wat raad je aan dan? Want het verschil met Oled & Qled heeft toch te maken met de diepte van de kleur zwart? Of heb ik dat helemaal verkeerd.

Wederom winkel laat niets weten. Vind het vrij bijzonder. Ben toch een naar eigen zeggen. Redelijke klant. Bestel veel bij hun. En gaan verbouwen en had nog aardig wat op mijn lijstje staan. Maar begin nu toch wel
Te wijfelen.
Als je een mail hebt verstuurd naar het genoemde mailadres zul je binnen een aantal dagen antwoord krijgen, wellicht dat je dan nogmaals een mail/ terugkoppeling erachteraan moet sturen om je gelijk te halen.

Ik begrijp je frustratie, mijn ervaring is dat wanneer puntje bij paaltje komt alle winkels je proberen af te wimpelen. Zelfs de lokale ondernemer.

Diepte van de kleur zwart is slechts een onderdeel ervan, door het veel beter contrast oogt het scherper ook heb je een hogere kleurenvolume en betere kleurengradatie, daarnaast is de Q800T zeer slecht afgesteld betreft kleuren en maakt het gebruik van een IPS paneel. Met een high-end OLED TV ga je er imo flink op vooruit, evenals met de eerder genoemde MiniLED TV's.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 09-05-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk voor wat je van garantie en de levensduur van je apparaat mag verwachten en wat je rechten zijn, ook op https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product en https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Verder verplaats ik dit topic naar het Shopping Forum.waar het beter past.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Jorgen schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:14:

[...]

Verder verplaats ik dit topic naar het Shopping Forum.waar het beter past.
Dan heb ik verder nog de naam van de winkel uit TS, titel en meerdere reacties verwijderd en een mailadres in mo-tags gezet, zoals ook in het lokale beleid staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Freshouttheoven schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:27:
[...]

Als je een mail hebt verstuurd naar het genoemde mailadres zul je binnen een aantal dagen antwoord krijgen, wellicht dat je dan nogmaals een mail/ terugkoppeling erachteraan moet sturen om je gelijk te halen.

Ik begrijp je frustratie, mijn ervaring is dat wanneer puntje bij paaltje komt alle winkels je proberen af te wimpelen. Zelfs de lokale ondernemer.

Diepte van de kleur zwart is slechts een onderdeel ervan, door het veel beter contrast oogt het scherper ook heb je een hogere kleurenvolume en betere kleurengradatie, daarnaast is de Q800T zeer slecht afgesteld betreft kleuren en maakt het gebruik van een IPS paneel. Met een high-end OLED TV ga je er imo flink op vooruit, evenals met de eerder genoemde MiniLED TV's.
Bedankt nogmaals voor je reactie! Heb je eventueel een link van een voorbeeld mail of brief? Ik laat me ook niet zomaar aan de kant zetten. Was het een tv van €700 was het een ander verhaal geweest. Maar bij deze vind ik het toch te duur voor de gebruiksjaren. Nogmaals merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
(JVR1988) schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:15:
[...]

Bedankt nogmaals voor je reactie! Heb je eventueel een link van een voorbeeld mail of brief? Ik laat me ook niet zomaar aan de kant zetten. Was het een tv van €700 was het een ander verhaal geweest. Maar bij deze vind ik het toch te duur voor de gebruiksjaren. Nogmaals merci.
In deze topic staat alle info die je nodig hebt, verder kun je voorbeeldbrieven vinden in het shopping forum.

Succes en laat ons de uitkomst weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (JVR1988)
Freshouttheoven schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:37:
[...]

In deze topic staat alle info die je nodig hebt, verder kun je voorbeeldbrieven vinden in het shopping forum.

Succes en laat ons de uitkomst weten.
Ik ga vandaag een mail brief opstellen. Ik zal jullie zeker even op de hoogte houden. Al verwacht ik dat dit niet binnen een week geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
(JVR1988) schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:18:
[...]

Ik ga vandaag een mail brief opstellen. Ik zal jullie zeker even op de hoogte houden. Al verwacht ik dat dit niet binnen een week geregeld is.
Ik heb dezelfde ervaring met die winkel. Helemaal in je recht staan met een defect Samsung product, maar weigeren om kosteloos te repareren. Als je ze netjes op de wet wijst en wat je rechten zijn dan wimpelen ze je af met hun eigen voorwaarden.

Ook als je ze erop wijst dat je de afgelopen paar jaar voor meer dan 10k aan spullen bij ze hebt gekocht kun je nog steeds barsten. Van mij krijgen ze geen cent meer.

Dus mijn advies is om geen spullen bij ze te kopen waarbij je afhankelijk bent van garantie. Een usb stick van een tientje is niet zo erg, maar geen koelkast, tv of wasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:12
Kurkentrekker schreef op zondag 11 mei 2025 @ 07:26:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met die winkel. Helemaal in je recht staan met een defect Samsung product, maar weigeren om kosteloos te repareren. Als je ze netjes op de wet wijst en wat je rechten zijn dan wimpelen ze je af met hun eigen voorwaarden.

Ook als je ze erop wijst dat je de afgelopen paar jaar voor meer dan 10k aan spullen bij ze hebt gekocht kun je nog steeds barsten. Van mij krijgen ze geen cent meer.

Dus mijn advies is om geen spullen bij ze te kopen waarbij je afhankelijk bent van garantie. Een usb stick van een tientje is niet zo erg, maar geen koelkast, tv of wasmachine.
De meeste winkels denken dat hun voorwaarden boven de wet gaan helaas. Veel komen er nog mee weg ook.
@TS dit kan wel weer zo een worden van de langste adem. Laat je in ieder geval niet zomaar afschepen.
Je hebt rechten al moet je wellicht wel moeite doen om ze eraan te laten houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 12-05-2025 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

(JVR1988) schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:18:
[...]

Ws toch wel hoor.
Als je daar het woord "non-conformiteit" laat vallen, dan lig je vrijwel direct op een ander bureau, en weten ze plotseling toch weer wat het is.
Ook hetgeen je dan voorgeschoteld krijgt als oplossing valt vaak ook nog op te ageren.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1