Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kris-NL
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dan zal de storing wel zo groot zijn dat zelf de storingspagina niet meer goed werkt. >:)

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-11 19:40
Kris-NL schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:40:
[...]

Yap dit hebben we. Ervaring is dat de QuattEnergy app traag reageert, niet de juiste acutele stroomprijs laat zien. Soms niks laat zien ( op de dag tarieven pagina)
We zien wel een actuele prijs, per 15min, in de Quatt Heatpump CIC api fluctueren dus er komt wel 'iets' van live informatie binnen .

[...]

Sinds we de Battery toe hebben gevoegd in de Quatt Home app gebeurd er verdomd weinig met de batterij. We zijn in contact met Quatt hierover.
De Batterij% is laag 14% en daar blijft ie zo ongeveer al 2 dagen op hangen. Af en toe laad ie wel, voor zeer korte momenten, maar het doet niet meer laden en ontladen op de goedkope en dure stroom momenten zoals we eerder wel zagen gebeuren.

Dus op je vraag van de onbalansmarkt.... Tja, ik denk dat het systeem hier in onbalans is 8)7
Ik probeer de actuele cijfers voor de business case met Quatt Energy bij elkaar te krijgen. Zijn dit nog steeds de opslagen bij Quatt Energy:
Opslag 1,815ct/kWh bij afname, maar ook 1,815ct/kwh afslag bij teruglevering, dat is 3.63ct/kWh duurder tov dyn. energieleveranciers die wel correct salderen.
Als ook met vaste leverings met € 9,07/mnd (€ 108,90/jaar) wat ik geloof de hoogste is op het moment voor een dynamische energieleverancier.

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• TeslaNerd
Kris-NL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Dan zal de storing wel zo groot zijn dat zelf de storingspagina niet meer goed werkt. >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_JWVhI6lBKPdnX8koTIO_EjEIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/upZOVyF1u6QTjviwRTkhFkoq.png?f=fotoalbum_large

Haha, inderdaad _/-\o_

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Kris-NL
  • Niet online
TeslaNerd schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:59:
[...]

Opslag 1,815ct/kWh bij afname, maar ook 1,815ct/kwh afslag bij teruglevering, dat is 3.63ct/kWh duurder tov dyn. energieleveranciers die wel correct salderen.
Als ook met vaste leverings met € 9,07/mnd (€ 108,90/jaar) wat ik geloof de hoogste is op het moment voor een dynamische energieleverancier.

Ik probeer de actuele cijfers voor de business case met Quatt Energy bij elkaar te krijgen. Zijn dit nog steeds de opslagen bij Quatt Energy:
die 108.90 is 90.02 bij ons, maar die andere twee getallen kloppen wel.

• apanman
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-11 08:16
Kris-NL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:49:
[...]

Na telefooncontact met Quatt , blijkt dat het laden/ontladen nu een probleem heeft met alle geinstalleerde accu's. "Zou binnen 1uur opgelost moeten zijn. "
En? Werkt het nu wel?

• TeslaNerd
op https://status.quatt.io/ zie jij daar niets van 🤔

• Kris-NL
  • Niet online
Nu ziet het er zo uit. Volgens de Quat app heeft dit me gisteren €3.62 opgeleverd. opgedeeld in:
€1.72 'Smart energy savings'
€1.90 'Grid balancing'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HeOHMRxHtBOJJve5QyOv56tTt0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zVjxgDe5yd9RAXf7ck7oqPEO.png?f=user_large

• francey
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-11 22:40
Eergisteren (20 okt) een mooie € 7,49 aan dagopbrengst (met 21 kwh accu), gisteren voor het eerst een negatief resultaat... Vermoed dat dit te maken heeft met het opladen van mijn (hybride) auto in de middag, waar de batterij natuurlijk niet op voorbereid was. Het zelflerend vermogen komt vandaag direct tot uiting, want de batterij zit al de hele ochtend voor ruim 95% vol, waarschijnlijk in afwachting van het opnieuw opladen van de auto... maar dat gaat niet gebeuren (tja, hoe vertel je dat tegen een thuisbatterij?), dus maar hopen dat hij het vasthoudt tot d e avondpiek en dan gaat verkopen.

• Kris-NL
  • Niet online
francey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:11:
Het zelflerend vermogen komt vandaag direct tot uiting, want de batterij zit al de hele ochtend voor ruim 95% vol, waarschijnlijk in afwachting van het opnieuw opladen van de auto...
Nou, ik denk dat het niks met je auto te maken heeft. Bij mij is de batterij ook al de hele dag 95% vol. Waarbij het verdiende geld bedrag gisteren ook relatief laag was dan anders. Dit gedrag is anders dan 'normaal'.

Status 'waiting to discharge' vanmorgen en nu 'charging cheap'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxoLlrn2c9Scb5mjS5FPTiTqEJU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FH2k8Z5cAMkJPVEwSVgdBZMM.png?f=user_large

• markb1994
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-11 13:53
Vandaag wordt mijn 11,4 Homebattery geinstalleerd. Ben heel benieuwd!

• francey
Gedrag van de batterij lijkt inderdaad verbeterd sinds vorige week, alleen staat 'ie nu al bijna twaalf uur 100% volgeladen zonder (bv tijdens de ochtendpiek) te ontladen... zowel Quatt app als AlphaESS app laten dit zien... In de Quatt energy app geen prijzen voor vandaag, als de bron daarvoor én aansturing van de batterij dezelfde zijn, dan lijkt het me een storing. Via de Quatt AI chat gemeld, nu maar even afwachten.

Zien anderen dit gedrag van de batterij/Energy app ook vandaag?

[ Voor 1% gewijzigd door francey op 27-10-2025 12:42 . Reden: typos ]

• francey
markb1994 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 00:10:
Vandaag wordt mijn 11,4 Homebattery geinstalleerd. Ben heel benieuwd!
Ben benieuwd of ze ook het noodstopcontact bij je installeren. Dat zijn ze bij mij vergeten (en in de haast bij vertrek was het mij ook ontgaan). Vooralsnog geen bevestiging gehad dat ze dit alsnog gaan regelen...

• markb1994
francey schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:43:
[...]

Ben benieuwd of ze ook het noodstopcontact bij je installeren. Dat zijn ze bij mij vergeten (en in de haast bij vertrek was het mij ook ontgaan). Vooralsnog geen bevestiging gehad dat ze dit alsnog gaan regelen...
Bij mij ook vergeten! Stond overigens ook niet in het plaatsingsplan. Maar ze gaan het voor me regelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3hQ5sb2SSrI1NOCn3bcee7rc08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7949RxesNxVMatvKWs6a42AR.jpg?f=fotoalbum_large

• TeslaNerd
francey schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:41:
Gedrag van de batterij lijkt inderdaad verbeterd sinds vorige week, alleen staat 'ie nu al bijna twaalf uur 100% volgeladen zonder (bv tijdens de ochtendpiek) te ontladen... zowel Quatt app als AlphaESS app laten dit zien... In de Quatt energy app geen prijzen voor vandaag, als de bron daarvoor én aansturing van de batterij dezelfde zijn, dan lijkt het me een storing. Via de Quatt AI chat gemeld, nu maar even afwachten.

Zien anderen dit gedrag van de batterij/Energy app ook vandaag?
op https://status.quatt.io/ zie jij daar niets van 🤔

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
markb1994 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:24:
[...]

Bij mij ook vergeten! Stond overigens ook niet in het plaatsingsplan. Maar ze gaan het voor me regelen.

[Afbeelding]
Waar heb je hem laten plaatsen? Lijkt wel een bureau ernaast :)

• markb1994
jj85 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Waar heb je hem laten plaatsen? Lijkt wel een bureau ernaast :)
Klopt, hij staat bij mij op zolder in de werkkamer.

Ik had tijdens mijn verbouwing de kabels in de muur verwerkt. Helaas hebben ze zo'n verschrikkelijk lelijke werkschakelaar ernaast geplaatst...

[ Voor 23% gewijzigd door markb1994 op 28-10-2025 14:15 ]

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@markb1994 Ben wel benieuw in hoeverre de batterij geluid produceert. Specifictie zegt <35dB, dus op papier is hij stil.

• markb1994
jj85 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:50:
@markb1994 Ben wel benieuw in hoeverre de batterij geluid produceert. Specifictie zegt <35dB, dus op papier is hij stil.
Ik heb hem tot nu toe niet gehoord.

• Kris-NL
  • Niet online
jj85 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:50:
De batterij maakt niet veel geluid. De inverter daartegen bij vol op- of ontladen is het wel echt goed hoorbaar.

• Kris-NL
  • Niet online
hierbij moet ik wel even zeggen dat ik dan spreek over de 10kW inverter.
Volgens de Quatt specificatielijst zou je met de 11.4kWh battery een inverter van 5kWh (1phase) of 10kWh kunnen kiezen. Ik weet niet welke van de twee @markb1994 heeft staan.

• markb1994
Kris-NL schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:57:
hierbij moet ik wel even zeggen dat ik dan spreek over de 10kW inverter.
Volgens de Quatt specificatielijst zou je met de 11.4kWh battery een inverter van 5kWh (1phase) of 10kWh kunnen kiezen. Ik weet niet welke van de twee @markb1994 heeft staan.
Ik heb de 10kW inverter

• francey
Van Quatt begrepen dat er was mis is gegaan bij het uurtje extra bij de overgang naar wintertijd. Daardoor waren ee energieprijzen zondeag en een dee van maandag niet bijgewerkt. Inmiddels gefixt.
Pagina: 1 2 Laatste