Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kris-NL
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dan zal de storing wel zo groot zijn dat zelf de storingspagina niet meer goed werkt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Kris-NL schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:40:
[...]

Yap dit hebben we. Ervaring is dat de QuattEnergy app traag reageert, niet de juiste acutele stroomprijs laat zien. Soms niks laat zien ( op de dag tarieven pagina)
We zien wel een actuele prijs, per 15min, in de Quatt Heatpump CIC api fluctueren dus er komt wel 'iets' van live informatie binnen .

[...]

Sinds we de Battery toe hebben gevoegd in de Quatt Home app gebeurd er verdomd weinig met de batterij. We zijn in contact met Quatt hierover.
De Batterij% is laag 14% en daar blijft ie zo ongeveer al 2 dagen op hangen. Af en toe laad ie wel, voor zeer korte momenten, maar het doet niet meer laden en ontladen op de goedkope en dure stroom momenten zoals we eerder wel zagen gebeuren.

Dus op je vraag van de onbalansmarkt.... Tja, ik denk dat het systeem hier in onbalans is 8)7
Ik probeer de actuele cijfers voor de business case met Quatt Energy bij elkaar te krijgen. Zijn dit nog steeds de opslagen bij Quatt Energy:
Opslag 1,815ct/kWh bij afname, maar ook 1,815ct/kwh afslag bij teruglevering, dat is 3.63ct/kWh duurder tov dyn. energieleveranciers die wel correct salderen.
Als ook met vaste leverings met € 9,07/mnd (€ 108,90/jaar) wat ik geloof de hoogste is op het moment voor een dynamische energieleverancier.

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Kris-NL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Dan zal de storing wel zo groot zijn dat zelf de storingspagina niet meer goed werkt. >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_JWVhI6lBKPdnX8koTIO_EjEIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/upZOVyF1u6QTjviwRTkhFkoq.png?f=fotoalbum_large

Haha, inderdaad _/-\o_

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris-NL
  • Niet online
TeslaNerd schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:59:
[...]

Opslag 1,815ct/kWh bij afname, maar ook 1,815ct/kwh afslag bij teruglevering, dat is 3.63ct/kWh duurder tov dyn. energieleveranciers die wel correct salderen.
Als ook met vaste leverings met € 9,07/mnd (€ 108,90/jaar) wat ik geloof de hoogste is op het moment voor een dynamische energieleverancier.

Ik probeer de actuele cijfers voor de business case met Quatt Energy bij elkaar te krijgen. Zijn dit nog steeds de opslagen bij Quatt Energy:
die 108.90 is 90.02 bij ons, maar die andere twee getallen kloppen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apanman
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-10 13:44
Kris-NL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:49:
[...]

Na telefooncontact met Quatt , blijkt dat het laden/ontladen nu een probleem heeft met alle geinstalleerde accu's. "Zou binnen 1uur opgelost moeten zijn. "
En? Werkt het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
op https://status.quatt.io/ zie jij daar niets van 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris-NL
  • Niet online
Nu ziet het er zo uit. Volgens de Quat app heeft dit me gisteren €3.62 opgeleverd. opgedeeld in:
€1.72 'Smart energy savings'
€1.90 'Grid balancing'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HeOHMRxHtBOJJve5QyOv56tTt0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zVjxgDe5yd9RAXf7ck7oqPEO.png?f=user_large
Pagina: 1 2 Laatste