Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:13:
[...]

ja. Allebei 1 dag minder werken. onze dochter is nu 9 maanden oud.
En als je dan allebei evenveel verdiend zou je alsnog kunnen trouwen want dan maakt alimentatie niet uit.

Zodra dat heel scheef ligt dan kun je het als meest verdienende partner beter niet doen inderdaad

Nu vermoed ik dat er helaas tegenwoordig toch nog heel vaak de vrouw een stapje terug doet en de man fulltime blijft werken. Zodra dat gebeurt vind ik een vorm van compensatie voor carrièreverlies weer wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

jeroenkb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:16:
[...]

En als je dan allebei evenveel verdiend zou je alsnog kunnen trouwen want dan maakt alimentatie niet uit.
dat zou kunnen ja maar ik ben het er principieel niet mee eens, dus gaat het niet gebeuren.
Bovendien kan alles veranderen binnen 12 jaar dus momentopname van nu is geen goede graadmeter.
Nu vermoed ik dat er helaas tegenwoordig toch nog heel vaak de vrouw een stapje terug doet en de man fulltime blijft werken. Zodra dat gebeurt vind ik een vorm van compensatie voor carrièreverlies weer wel logisch
ja daar zit zeker wat in, ik kan me alleen niet vinden in 12 jaar partneralimentatie. Stel (Stel!) zij gaat vreemd en het is einde relatie, dan loop ik dus risico op 12 jaar lang betalen. Waarom zou ik dat willen laten vastleggen? Nee dat zijn geen voorwaarden waar ik mijn handtekening onder ga zetten. Dan maar niet romantisch ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:19:
[...]

dat zou kunnen ja maar ik ben het er principieel niet mee eens, dus gaat het niet gebeuren.
Bovendien kan alles veranderen binnen 12 jaar dus momentopname van nu is geen goede graadmeter.

[...]

ja daar zit zeker wat in, ik kan me alleen niet vinden in 12 jaar partneralimentatie. Stel (Stel!) zij gaat vreemd en het is einde relatie, dan loop ik dus risico op 12 jaar lang betalen. Waarom zou ik dat willen laten vastleggen? Nee dat zijn geen voorwaarden waar ik mijn handtekening onder ga zetten. Dan maar niet romantisch ;-)
Waarom begint elke mannelijke tweaker nu steeds over dat hun partner vreemd zou gaan.,

Zou je een held vinden als je deze post begonnen zou zijn met: stel dat ik vreemd ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

jeroenkb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:20:
[...]

Waarom begint elke mannelijke tweaker nu steeds over dat hun partner vreemd zou gaan.,
omdat ik onderbouw wat mijn bezwaar is gezien vanuit mijn perspectief.

als ik zelf vreemd ga heb ik minder recht van spreken dat ik nog 12 jaar alimentatie betaal. Dan nog zit ik er nog steeds niet op te wachten, maar dat is het in ieder geval eigen schuld dikke bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:22:
[...]

Dat is het wel. het feit dat ik dan mogelijk vast zit aan 12 jaar partneralimentatie betalen is iets wat ik onnacceptabel vind. En nee daar kun je in de voorwaarden niet vanaf zien want dit is wettelijk geregeld.

zolang dit wettelijk zo is zal ik niet trouwen want dat vind ik een onacceptabel risico.
Het is eigenlijk al behoorlijk triest dat je er vanuit gaat dat je gaat scheiden. En dat je dan ook nog zou moeten betalen. Het kan ook andersom zijn.

Je zorgt voor elkaar in voor en tegenspoed wat mij betreft, maar dan zal ik wel ouderwets zijn of iets.

Hoe ben je overigens aan die 12 jaar gekomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 08-05-2025 20:25 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Drardollan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:24:
[...]

Het is eigenlijk al behoorlijk triest dat je er vanuit gaat dat je gaat scheiden.
Waarom is dat triest? Dat is gewoon behoorlijk realistisch. Jij geloof niet in feiten?
De kans is niet klein te noemen. uiteraard hoop ik niet te hoeven scheiden.
En dat je dan ook nog zou moeten betalen. Het kan ook andersom zijn.
Ja het kan ook andersom zijn, en ook dan vind ik het belachelijk. Waarom zou mijn ex-vriendin mij 12 jaar lang moeten onderhouden. het is 2025.
Je zorgt voor elkaar in voor en tegenspoed wat mij betreft, maar dan zal ik wel ouderwets zijn of iets.
Dat is ouderwets ja. Relaties beginnen en eindigen. dat is een feit.
Hoe ben je overigens aan die 12 jaar gekomen?
de partneralimentatie geldt totdat je kind 12 jaar oud is. Dus als je baby nu net geboren is (mijn situatie) dan is het 12 jaar vanaf nu.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 08-05-2025 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Accretion schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:28:
[...]

"Ze" als in de partner, vanuit mijn optiek geschreven.*

Mijn punt is dat ik het persoonlijk achterhaald vindt dat je bij een relatiebreuk elkaar nog e.e.a verschuldigd bent.
Dat was vroeger leuk, maar nu is het een risico.
Maar jij, of de man in het algemeen, kan niet vreemdgaan?

Is niets achterhaalds aan en de regels daaromtrent zijn al stevig veranderd. Over het algemeen krijgt een ex--partner nog 5 jaar centen, uitzonderingen daargelaten.
En bij kinderen heb je kinderalimentatie.
Dat is een heel ander verhaal inderdaad
*Overigens, ja over het algemeen verdienen mannen meer, dat is toch een heel maatschappelijk probleem.
En historisch gezien, heb ik ook een punt, toen bleef de vrouw vaak thuis om voor het huishouden te zorgen.
Gelukkig zijn tijden veranderd en is onder andere de partneralimentatie daaraan aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Drardollan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:28:
[...]

Is niets achterhaalds aan en de regels daaromtrent zijn al stevig veranderd. Over het algemeen krijgt een ex--partner nog 5 jaar centen, uitzonderingen daargelaten.
Het hebben van kinderen is een nogal veel voorkomende 'uitzondering' en dus niet te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:28:
[...]

Waarom is dat triest? Dat is gewoon behoorlijk realistisch. Jij geloof niet in feiten?
Ik ga er niet vanuit dat als je gaat trouwen dat je dan al op moet schrijven dat je weer uit elkaar gaat. Dat lijkt mij persoonlijk een bijzonder slechte basis voor een huwelijk.
[...]

Ja het kan ook andersom zijn, en ook dan vind ik het belachelijk. Waarom zou mijn ex-vriendin mij 12 jaar lang moeten onderhouden. het is 2025.
Je weet dat partneralimentatie geen verplichting is? Daar kan je beiden prima van afzien, geen enkel probleem.
[...]

Dat is ouderwets ja. Relaties beginnen en eindigen. dat is een feit.

[...]
Zeker, dat is een feit. Wat wil je ermee zeggen? Dat je nu al planned voor het einde?
de partneralimentatie geldt totdat je kind 12 jaar oud is. Dus als je baby nu net geboren is (mijn situatie) dan is het 12 jaar vanaf nu.
En je bent van plan om binnen enkele weken uit elkaar te gaan nu? Als je het 7 jaar volhoudt dan is het alweer terug op 5 jaar nietwaar.

Echt zoeken naar spijkers op laag water, als je van je partner houdt en goed voor partner en eventuele kinderen wil zorgen dan ga je wat mij betreft zonder moeite een huwelijk/geregistreerd partnerschap in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:29:
[...]

Het hebben van kinderen is een nogal veel voorkomende 'uitzondering' en dus niet te verwaarlozen.
Ik verwaarloos niks. Het is echter maar een kleine uitzondering die betekent dat na 7 jaar het alweer op 5 jaar zit.

Mijn inziens moet je niet aan kinderen beginnen als je uitgangspunt is om uit elkaar te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Drardollan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:31:
[...]

Ik ga er niet vanuit dat als je gaat trouwen dat je dan al op moet schrijven dat je weer uit elkaar gaat. Dat lijkt mij persoonlijk een bijzonder slechte basis voor een huwelijk.
huh? maar dat is toch juist de hele functie van het huwelijk? van oudsher om de vrouw te beschermen in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

[...]

Je weet dat partneralimentatie geen verplichting is? Daar kan je beiden prima van afzien, geen enkel probleem.
het punt is dat dat alleen achteraf kan, en op dat moment is de kans natuurlijk aanwezig dat je daar niet samen uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:35:
[...]

huh? maar dat is toch juist de hele functie van het huwelijk? van oudsher om de vrouw te beschermen in zo'n situatie.
Volgens mij is de functie van het huwelijk om je liefde te bezegelen en "officieel te maken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Drardollan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:36:
[...]

Volgens mij is de functie van het huwelijk om je liefde te bezegelen en "officieel te maken".
haha serieus? daar was het huwelijk echt niet voor bedoeld hoor, oorspronkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:36:
[...]

het punt is dat dat alleen achteraf kan, en op dat moment is de kans natuurlijk aanwezig dat je daar niet samen uitkomt.
De kans is ook aanwezig dat er een stuk ruimteafval op je hoofd valt of een sinkhole voor je auto ontstaat. Je gaat toch ook niet in bubbeltjesfolie onder je huis liggen rillen om "wat eventueel kan gebeuren"?

Denk dat de partneralimentatie, zeker met kinderen in het spel, wel het allerlaatste is waar je je druk om moet maken als je huwelijk mocht stranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Drardollan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:37:
[...]

De kans is ook aanwezig dat er een stuk ruimteafval op je hoofd valt of een sinkhole voor je auto ontstaat. Je gaat toch ook niet in bubbeltjesfolie onder je huis liggen rillen om "wat eventueel kan gebeuren"?

Denk dat de partneralimentatie, zeker met kinderen in het spel, wel het allerlaatste is waar je je druk om moet maken als je huwelijk mocht stranden.
Hoe dan ook, ieder zijn keuze. Maar het zou niet de mijne zijn, daarom trouw ik niet. Als anderen zich liever wel zo lasten vastleggen moeten ze dat zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:37:
[...]

haha serieus? daar was het huwelijk echt niet voor bedoeld hoor, oorspronkelijk.
Ehh, heb je wel een idee wat je zegt?

Laten we voor het gemak ChatGPT eens raadplegen:
De oorspronkelijke bedoeling van het huwelijk varieert enigszins per cultuur en religie, maar in grote lijnen zijn er een paar universele doelen die historisch gezien als fundamenteel worden beschouwd:
1. Samenleving structureren

Het huwelijk diende om de samenleving te ordenen door familiebanden en erfopvolging vast te leggen. Het bood een erkend kader waarin partners samenleven, samenwerken en kinderen opvoeden.
2. Voortplanting en opvoeding van kinderen

In veel tradities werd het huwelijk gezien als het juiste kader voor voortplanting. Kinderen geboren binnen een huwelijk hadden een duidelijke juridische en sociale status.
3. Economische en sociale samenwerking

Het huwelijk was vaak ook een economische verbintenis. Families werden verbonden, bezit werd samengevoegd, en partners ondersteunden elkaar in arbeid en levensonderhoud.
4. Bescherming en zekerheid

Het huwelijk bood bescherming aan partners (vaak vooral vrouwen) en kinderen, zowel sociaal als economisch. Het gaf rechtszekerheid over bezit, erfrecht, en zorgverantwoordelijkheid.
5. Religieuze of spirituele verbintenis

In veel religies is het huwelijk een heilige of spirituele verbintenis, soms gezien als een verbond onder God. Het wordt dan ook vaak als een moreel of religieus plicht beschouwd.

Wil je deze bedoeling bekijken vanuit een specifiek religieus, juridisch of cultureel perspectief?
toon volledige bericht
Maar jij beweert dat het huwelijk oorspronkelijk ontstaan is om "de vrouw" te beschermen bij een scheiding? Maar hoe kan je scheiden als er geen huwelijk bestaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 08-05-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

[...]

En je bent van plan om binnen enkele weken uit elkaar te gaan nu? Als je het 7 jaar volhoudt dan is het alweer terug op 5 jaar nietwaar.
Ik hoop dat je begrijpt dat dit nogal beledigend is.
Afspraken maken en je zaken goed regelen wil niet zeggen dat je een slechte relatie hebt. Integendeel misschien zelfs.
Echt zoeken naar spijkers op laag water, als je van je partner houdt en goed voor partner en eventuele kinderen wil zorgen dan ga je wat mij betreft zonder moeite een huwelijk/geregistreerd partnerschap in.
Ik hoop dat je begrijpt dat dit nogal beledigend is.
Afspraken maken en je zaken goed regelen wil niet zeggen dat je een slechte relatie hebt. Integendeel misschien zelfs.

Ook een relatie zonder huwelijk is waardevol. waarom oordeel je zo?

Het is 2025, er is meer mogelijk dan een huwelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 08-05-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Drardollan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:38:
[...]

Maar jij beweert dat het huwelijk oorspronkelijk ontstaan is om "de vrouw" te beschermen bij een scheiding?
Nou misschien niet oorspronkelijk, maar sinds de periode na WO II was dat toch wel de hoofdreden ja. Economische verbintenis. Vrouw stopt met werken (Verplicht) en man zorgt voor het inkomen. En ja dan moest e.e.a. voor de vrouw goed geregeld worden. Zo was het nu eenmaal.

Wat mij betreft een achterhaald concept dus, maar dat was al duidelijk denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 08-05-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
jeroenkb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:12:
[...]

Dus mochten er bij jullie kinderen komen / zijn dan blijven beide partners evenveel werken en carrière maken?
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Nou misschien niet oorspronkelijk, maar sinds de periode na WO II was dat toch wel de hoofdreden ja. Economische verbintenis. Vrouw stopt met werken (Verplicht) en man zorgt voor het inkomen. En ja dan moest e.e.a. voor de vrouw goed geregeld worden. Zo was het nu eenmaal.

De dames-parttime-cultuur is typisch Nederlands. Ga ik in dit leven niet meer meemaken dat die verdwijnt

Ondertussen is het ook haast niet meer mogelijk om aan het traditionele rollenpatroon vast te houden. Als je een woning wil kopen, kan dat meestal niet van 1 salaris.

Als er kinderen komen en 1 van beiden gaat een dag minder werken, is het financieel gezien het beste dat degene met het hoogste inkomen fulltime blijft werken (niet per definitie de man). Maar dat heeft blijvende consequenties voor degene die minder uren werkt, pensioenopbouw bv, en daar moet je goed over nadenken.

Mijn dochter werkt nu 4 dagen, haar vriend 5. Ze schuiven het voor zich uit, maar ik adviseer toch een geregistreerd partnerschap. Daarmee is ook het testament geregeld. Ik denk daarbij niet als eerste aan een scheiding, maar wat als hij komt te overlijden? En andersom ook. Dan moet het huis verkocht worden en gaat hij/zij met mijn kleinkind(eren) 3 hoog achter wonen.

En zoals ik al zei: ik ben fervent tegenstander van partneralimentatie als er geen kinderen zijn. Dat zou wel binnen een geregistreerd partnerschap vastgelegd moeten kunnen worden.
[...]

De dames-parttime-cultuur is typisch Nederlands. Ga ik in dit leven niet meer meemaken dat die verdwijnt.

Ondertussen is het haast niet meer mogelijk om aan dat rollenpatroon vast te houden. Als je een woning wil kopen, kan dat bijna niet van 1 salaris.

Als er kinderen komen en 1 van beiden gaat een dag minder werken, is het financieel gezien het beste dat degene met het hoogste inkomen fulltime blijft werken (niet per definitie de man). Maar dat heeft blijvende consequenties voor degene die minder uren werkt, pensioenopbouw bv, en daar moet je goed over nadenken.

Mijn dochter werkt nu 4 dagen, haar vriend 5. Ze schuiven het voor zich uit, maar ik adviseer toch een geregistreerd partnerschap. Daarmee is ook hun testament geregeld. En ik denk niet alleen aan een scheiding, maar aan: wat gebeurt er als een van beiden komt te overlijden? Dan zitten mijn kleinkinderen ergens 3 hoog achter!

Maar zoals ik al zei ben ik fervent tegenstander van partneralimentatie als er geen kinderen zijn. Dat zou wel in een huwelijkscontract/geregistreerd partnerschap vastgelegd moeten kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Chaki schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:05:
[...]

De dames-parttime-cultuur is typisch Nederlands. Ga ik in dit leven niet meer meemaken dat die verdwijnt

Ondertussen is het ook haast niet meer mogelijk om aan het traditionele rollenpatroon vast te houden. Als je een woning wil kopen, kan dat meestal niet van 1 salaris.

Mijn dochter werkt nu 4 dagen, haar vriend 5. Ze schuiven het voor zich uit, maar ik adviseer toch een geregistreerd partnerschap. Daarmee is ook het testament geregeld. Ik denk daarbij niet als eerste aan een scheiding, maar wat als hij komt te overlijden? En andersom ook. Dan moet het huis verkocht worden en gaat hij/zij met mijn kleinkind(eren) 3 hoog achter wonen.

En zoals ik al zei: ik ben fervent tegenstander van partneralimentatie als er geen kinderen zijn. Dat zou wel binnen een geregistreerd partnerschap vastgelegd moeten kunnen worden.
[...]

De dames-parttime-cultuur is typisch Nederlands. Ga ik in dit leven niet meer meemaken dat die verdwijnt.

Ondertussen is het haast niet meer mogelijk om aan dat rollenpatroon vast te houden. Als je een woning wil kopen, kan dat bijna niet van 1 salaris.

Mijn dochter werkt nu 4 dagen, haar vriend 5. Ze schuiven het voor zich uit, maar ik adviseer toch een geregistreerd partnerschap. Daarmee is ook hun testament geregeld. En ik denk niet alleen aan een scheiding, maar aan: wat gebeurt er als een van beiden komt te overlijden? Dan zitten mijn kleinkinderen ergens 3 hoog achter!

Maar zoals ik al zei ben ik fervent tegenstander van partneralimentatie als er geen kinderen zijn. Dat zou wel in een huwelijkscontract/geregistreerd partnerschap vastgelegd moeten kunnen worden
toon volledige bericht
Samenlevingscontract plus 2 testamenten Kan ook gewoon. Kun je zelf kiezen wat je afspreekt en heb je het nadeel van de partneralimentatie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Chaki schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:05:
[...]

Helaas kan dat dus niet, want is bij wet geregeld en de wet kun je niet uitsluiten in je voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
rutgerdrum123 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:10:
@Chaki Idd, te bizar voor woorden hier.

Partneralimentatie is om het inkomstenverschil te overbruggen voor een periode. Zeker in het geval dat er kinderen in het spel zijn geweest en gezamelijk (!!!!) is besloten dat de een van beiden minder gaat werken om zorg te dragen voor de kinderen en het huis.

Dat is ook werk, maar wordt niet betaald en draagt niet bij aan de ontwikkeling van de cv, waardoor de prijs wel aanzienlijk is: achterstand op leeftijdsgenoten, geen carrierepad gekozen, minder kansen in het navolgende karrierepad. Die prijs wordt door velen even op de conto van de partner geschoven, terwijl die beslissing van minder werken een gezamelijk besluit is (thans, moet zijn, want ook de ander kan ook zijn/haar wens kenbaar maken om minder te gaan werken). Dus aan die mensen (veelal mannen) hier, kom op voor jezelf, en voorkom partneralimentatie, geef de partner de gelijke kans carriere te maken.

want in mijn omgeving, alle mannen die janken over partneralimentatie, hebben de jaren op divident geleefd van een partner die niet tot haar wasdom is gekomen. Het voordeel, meer vrijheid want het huishouden was gedaan, de prijs: partneralimentatie ter compensatie van een carriere die niet tot wasdom is gekomen.

En precies dit is wat de TS nalaat en ondertussen wel zijn eigen schaapjes op het droge wil houden, maar zijn partner geen kans geeft te ontwikkelen. En later janken dat het een shitscheiding is.
toon volledige bericht
Sorry, hoor! Maar daar waren de dames ook zelf bij! Achteraf valt ook niet te berekenen welke periodes van parttime of niet werken noodzakelijk waren voor de zorg en welke een pretpakket.

T.S. is wel extreem: die gunt zijn aanstaande niets. Gelukkig krijgt hij mij niet als schoonmoeder 🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:10:
[...]

Samenlevingscontract plus 2 testamenten Kan ook gewoon. Kun je zelf kiezen wat je afspreekt en heb je het nadeel van de partneralimentatie dus niet.
Maar dan heb je ook geen recht op nabestaandenpensioen. Dat is toch weggegooid geld?
En het is alleen relevant als er een groot verschil is qua inkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Chaki schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:22:
[...]

Maar dan heb je ook geen recht op nabestaandenpensioen.
Jawel hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Ahaa! Dan geef ik iedereen het advies om niet te trouwen tot er kinderen zijn. Maar dan ook niet te lang wachten. Dat je niet moet dokken als ze het huis uit zijn 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Chaki schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:31:
[...]

Ahaa! Dan geef ik iedereen het advies om niet te trouwen tot er kinderen zijn. Maar dan ook niet te lang wachten. Dat je niet moet dokken als ze het huis uit zijn 🤣
Trouwen is sowieso nergens voor nodig. Heeft geen meerwaarde boven Samenlevingscontract met testamenten.
Enige wat een probleem kan zijn is erkenning in bepaalde buitenlanden.

Maargoed, persoonlijke voorkeur.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 08-05-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Volgens mij snap je er zelf ook geen sikkepit meer van. Je beweert dat het huwelijk van oorsprong bedacht is om vrouwen te beschermen die trouwen. Er is geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:51
de Peer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:34:
[...]

Trouwen is sowieso nergens voor nodig. Heeft geen meerwaarde boven Samenlevingscontract met testamenten.
Enige wat een probleem kan zijn is erkenning in bepaalde buitenlanden.

Maargoed, persoonlijke voorkeur.
Ik vind dat je het wel een beetje te plat slaat nu. Ik ken toch weinig mensen die hun "samenlevingscontractdag" zo intensief koesteren, herinneren en hun liefde vieren als een trouwdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Janpietertje89 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Ik vind dat je het wel een beetje te plat slaat nu. Ik ken toch weinig mensen die hun "samenlevingscontractdag" zo intensief koesteren, herinneren en hun liefde vieren als een trouwdag.
Ja uiteraard komt er voor veel mensen gevoel bij kijken. Dat kan natuurlijk. Mag iedereen zelf weten.

Voor mij is het een zakelijke overeenkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Dit topic gaat nu over van alles behalve de vraag van de TS. Daarnaast is @A321 al een tijdje niet meer in dit topic geweest. Voor nu dicht. @A321 als je nog verder wilt met dit topic stuur dan even een DM

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 09-05-2025 08:24 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.