Android Auto is nog niet beschikbaar, maar wordt toegevoegd in de eerstvolgende grote OTA-update!blueman85 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:44:
Het is redelijk stil hier in dit topic. Heeft iemand antwoord op mijn vraag?
En wanneer is die?TedO schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:13:
Android Auto is nog niet beschikbaar, maar wordt toegevoegd in de eerstvolgende grote OTA-update!
Goedemorgen allemaal!
Iemand enig idee of ik de Firefly app kan koppelen aan Homey of Home Assistant? Ik heb zelf wel wat voorwerk gedaan, kwam niet 123 wat tegen online, dacht misschien heeft iemand wat (inside) information
Iemand enig idee of ik de Firefly app kan koppelen aan Homey of Home Assistant? Ik heb zelf wel wat voorwerk gedaan, kwam niet 123 wat tegen online, dacht misschien heeft iemand wat (inside) information
[ Voor 37% gewijzigd door blueman85 op 04-07-2026 11:21 ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Er is momenteel nog geen definitieve releasedatum, maar het lijkt mij dat 'ie deze zomer nog wel uitkomt.
Helaas heeft de app momenteel geen mogelijkheid tot integratie of koppeling van een home assistent voor zover ik weet.blueman85 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:20:
Goedemorgen allemaal!
Goedemorgen allemaal! Ik heb ook onlangs een Firefly besteld (Graphite Comfort met travertine interieur) , onwijs blij met m'n keuze! Nu is het wachten begonnen....
Vraag aan jullie, hebben jullie ook accessoires gekocht online (Via Firefly maar ook eventueel via Ali Express) en zoja, wat zijn jullie ervaringen met deze accessoires?
Vraag aan jullie, hebben jullie ook accessoires gekocht online (Via Firefly maar ook eventueel via Ali Express) en zoja, wat zijn jullie ervaringen met deze accessoires?
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
De firefly lijkt me een echt ruimtewonder. Zoals de Mitsubishi colt 2003, Honda Jazz etc. Maar dit topic is behoorlijk rustig. Op de weg zie je ze ook niet veel. Enig idee waarom?
Ik weet het niet zeker. Ben best tevreden (behalve over Carplay dat werkt nog steeds niet goed). Maar als ik hem voordraag aan anderen merk ik toch dat hij bij niemand lijkt te passen.meermarco schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:29:
De firefly lijkt me een echt ruimtewonder. Zoals de Mitsubishi colt 2003, Honda Jazz etc. Maar dit topic is behoorlijk rustig. Op de weg zie je ze ook niet veel. Enig idee waarom?
Iemand op zoek naar goedkope EV: Te duur > 25000, bijv BYD Dolphin Surf
Iemand op zoek naar mooie EV: Renault 5
Iemand op zoek naar familie EV: Bijv Omoda. Leapmotor.
Iemand op zoek naar grote range: Model 3.
Er lijkt toch een unique selling point te missen en dat hebben Chinese auto's wel nodig want er is nog geen merkbinding.
Herkenbaar. De mensen in mijn omgeving zeggen toch wel snel: "zou je dat nou wel doen zo'n Chinese auto"? Of: hmm rare naam Firefly.ja3 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 00:24:
[...]
Ik weet het niet zeker. Ben best tevreden (behalve over Carplay dat werkt nog steeds niet goed). Maar als ik hem voordraag aan anderen merk ik toch dat hij bij niemand lijkt te passen.
Iemand op zoek naar mooie EV: Renault 5![]()
Er lijkt toch een unique selling point te missen en dat hebben Chinese auto's wel nodig want er is nog geen merkbinding.
Sommige mensen hebben vrij snel vooroordelen, echter denk ik dat de auto zoveel bied, ook hoe e.e.a afgewerkt is, OTA updates krijgt, hij rijd, dit voor mij de beste keuze is.
Ik wacht nu op aflevering, kan niet wachten.
Ben nu benieuwd naar wat mede Firefly gebruikers zoal besteld hebben qua accesoires. Wil iemand dat delen?
Oei. Geen CarPlay. Dacht dat opgelost zou zijn. Gaat mij eigenlijk omja3 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 00:24:
[...]
Ik weet het niet zeker. Ben best tevreden (behalve over Carplay dat werkt nog steeds niet goed). Maar als ik hem voordraag aan anderen merk ik toch dat hij bij niemand lijkt te passen.
Iemand op zoek naar mooie EV: Renault 5![]()
-ruimte kofferbak voor koffers
- beenruimte
- passieve euroncap veiligheid inzittenden.
dan scoort deze auto heel behoorlijk. Alleen jammer van de range
Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar de officiële extra bekerhouder voor in het dashboard is best populair. Ook ken ik iemand die inderdaad een hoop dingetjes heeft besteld van AliExpress en overal wel tevreden over is; zoals een fauxlederen afwerking voor de kofferbak, frunk en bagageruimte onder de stoelen en een donkere mat voor over het dashboard. Ze rijden een auto met een licht interieur, dat kan soms vervelend reflecteren in de voorruit dus dat hebben ze op die manier opgelost.blueman85 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 04:58:
[...]
Herkenbaar. De mensen in mijn omgeving zeggen toch wel snel: "zou je dat nou wel doen zo'n Chinese auto"? Of: hmm rare naam Firefly.
Sommige mensen hebben vrij snel vooroordelen, echter denk ik dat de auto zoveel bied, ook hoe e.e.a afgewerkt is, OTA updates krijgt, hij rijd, dit voor mij de beste keuze is.
Ik wacht nu op aflevering, kan niet wachten.
Ben nu benieuwd naar wat mede Firefly gebruikers zoal besteld hebben qua accesoires. Wil iemand dat delen?
Er is wél CarPlay die m.i. prima werkt maar niet zo responsief is als de implementatie van sommige andere modellen. Het is wel gewoon een prima bruikbare oplossing. Als je verder kijkt naar de Firefly ten opzichte van bijvoorbeeld de R5 en Dolphin Surf biedt de auto zowel meer beenruimte als bagageruimte (en in de frunk past bijvoorbeeld ook gewoon een cabinekoffer) alsook de beste NCAP-score voor inzittenden in zijn klasse en een erg mooie afwerking qua materialen.meermarco schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:21:
[...]
Oei. Geen CarPlay. Dacht dat opgelost zou zijn. Gaat mij eigenlijk om
-ruimte kofferbak voor koffers
- beenruimte
- passieve euroncap veiligheid inzittenden.
dan scoort deze auto heel behoorlijk. Alleen jammer van de range
Uiteraard is het altijd verstandig de auto gewoon eens te gaan bekijken om je eigen oordeel te vellen!
Dankjewel. Ja had gemaild over de PL prijs. Maar elke keer zeggen ze binnenkort. Heel vreemd.
nio heeft een auto op de markt gebracht hopende dat het de hype van de Honda e zou hebben qua uiterlijk maar omdat het net niet dat is en omdat het zo'n nietzeggende merk is voor de meerderheid van de mensen staat niemand echt erop te wachten, gezien de verkoopcijfers.meermarco schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:29:
tegelijkertijd doet nio het ook bar slecht in europa, toch op de verkeerde paard al het geld gezet met hun battery swap stations. is maar de vraag hoe lang deze autos nog ondersteund zullen worden (zie: aiways), want nio is bij lange na geen byd of mg in europa.
tegelijkertijd ook de vraag of mensen zoiets makkelijk zouden aandurven, vooral als particulier. zit je met je firefly en zijn ze al vertrokken uit europa. of als er nog ergere politieke spelletjes gespeeld worden tussen eu en china, waar ga je naartoe met je aftersales? de waarde van een auto zit niet alleen in de specs op papier maar ook alle wat als situaties voor als er dingen mis gaan.
ja, fisker met hun ocean is ook failiet gegaan en die autos rijden nog rond, maar daaromheen is er een community opgebouwd die toch de nodige ondersteuning bieden. of een firefly dit ooit zal hebben.... tja
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Private Lease bedoel je?meermarco schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:24:
Dankjewel. Ja had gemaild over de PL prijs. Maar elke keer zeggen ze binnenkort. Heel vreemd.
Dan :
Zjanzjak schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 22:44:
Firefly (NIO) gebeld, de 475 euro private lease met 12.000 kilometer per jaar blijkt voor 60 maanden te zijn.
Mailen zet geen zoden aan de dijk bij hen, dus bellen (een beller is sneller).Zjanzjak schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:14:
En toen hadden ze alle gegevens weer weggehaald op de webpagina aangaande private lease...maf.
Heb destijds best lang zitten bellen, met diverse personen, uiteindelijk die prijs (475 euro voor 60 maanden en 12.000 km per jaar) te horen gekregen. 475 euro en 12.000 km stond een tijdje op de officiële Firefly pagina maar zonder het aantal maanden dus. Maar ik vond het vrij vaag.
En zeker nu er amper iets te vinden is op die pagina aangaande private lease.
En daarom (mijn interesse ook voor) private lease.Coasterfreak schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:37:
tegelijkertijd ook de vraag of mensen zoiets makkelijk zouden aandurven, vooral als particulier. zit je met je firefly en zijn ze al vertrokken uit europa. of als er nog ergere politieke spelletjes gespeeld worden tussen eu en china, waar ga je naartoe met je aftersales? de waarde van een auto zit niet alleen in de specs op papier maar ook alle wat als situaties voor als er dingen mis gaan.
Appels.Coasterfreak schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:37:
ja, fisker met hun ocean is ook failiet gegaan en die autos rijden nog rond,
Peren.
Fisker Ocean is/was het zoveelste speeltje van Henrik Fisker, een op zichzelf staande organisatie.
Nio is echt wel groter, veeeeeeeeeeel groter dan dat, die zie ik niet failliet gaan.
Maar begrijp het van het risico bij koop, en daarom dus private lease.
Bij JustLease zijn ze trouwens 476 euro met dezelfde voorwaarden als Firefly (Nio).
failliet wellicht niet, vertrekken uit een land wellicht wel. als ik het allemaal beter wist had ik wel een staatslot gekocht, want ik weet niet alles. hoe dan ook punten om in het achterhoofd te houden, want zo slap een auto op de markt brengen zie ik niet als positief. doe dan wat beter je best als het ze wat meer boeideZjanzjak schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:44:
Peren.
Fisker Ocean is/was het zoveelste speeltje van Henrik Fisker, een op zichzelf staande organisatie.
Nio is echt wel groter, veeeeeeeeeeel groter dan dat, die zie ik niet failliet gaan.
Maar begrijp het van het risico bij koop, en daarom dus private lease.![]()
Bij JustLease zijn ze trouwens 476 euro met dezelfde voorwaarden als Firefly (Nio).
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
@Zjanzjak Ik volg de logica Fisker =! Nio/Firefly, maar dan onderschat je toch ook wat de marktomstandigheden in China zelf zijn. EV subsidies voor fabrikanten worden daar langzaamaan afgebouwd; Nio heeft ovsrigens pas voor het tweede kwartaal op rij OOIT een netto winst geboekt en dat alleen door Onvo (en een beetje firefly)
Dankjewel. Vind ik erg hoog voor deze auto. Zeker bij de fabrikant zelf.Zjanzjak schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:44:
[...]
Private Lease bedoel je?
Dan :
[...]
[...]
Mailen zet geen zoden aan de dijk bij hen, dus bellen (een beller is sneller).
Heb destijds best lang zitten bellen, met diverse personen, uiteindelijk die prijs (475 euro voor 60 maanden en 12.000 km per jaar) te horen gekregen. 475 euro en 12.000 km stond een tijdje op de officiële Firefly pagina maar zonder het aantal maanden dus. Maar ik vond het vrij vaag.
En zeker nu er amper iets te vinden is op die pagina aangaande private lease.
[...]
En daarom (mijn interesse ook voor) private lease.![]()
[...]
Appels.
Peren.
Maar begrijp het van het risico bij koop, en daarom dus private lease.![]()
De winst komt ook veelal uit de goede verkopen van de ES8, de best verkopende SUV in zijn subsegment. Dat neemt niet weg dat het merk winst maakt, iets wat een aantal andere, in Europa populairdere Chinese premiummerken nog niet kunnen zeggen.PVPaneel schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 13:45:
@Zjanzjak Ik volg de logica Fisker =! Nio/Firefly, maar dan onderschat je toch ook wat de marktomstandigheden in China zelf zijn. EV subsidies voor fabrikanten worden daar langzaamaan afgebouwd; Nio heeft ovsrigens pas voor het tweede kwartaal op rij OOIT een netto winst geboekt en dat alleen door Onvo (en een beetje firefly)
Vond ik ook en daarom afgehaakt, maar goed, ben benieuwd wat jij te horen krijgt.meermarco schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:52:
Dankjewel. Vind ik erg hoog voor deze auto. Zeker bij de fabrikant zelf.
Wie weet gaan ze toch goedkoper worden qua private lease.
Vraagje, heeft iemand het GPS kaartje in de app al werkend gekregen? Ik kan de positie van mijn auto niet in de app opzoeken wat ik ook doe. Dit zou volgens de gebruiksaanwijzing wel moeten kunnen.
Waar zit dat kaartje dan precies? Ik heb hem nog nooit gezien. In ieder geval weet ik de locatie van mijn auto ook niet (via de app dan).Jafp schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:09:
Vraagje, heeft iemand het GPS kaartje in de app al werkend gekregen? Ik kan de positie van mijn auto niet in de app opzoeken wat ik ook doe. Dit zou volgens de gebruiksaanwijzing wel moeten kunnen.
/f/image/kq24TqWPr4MBkjiKnRKCnugY.png?f=fotoalbum_large)