Externe HD laat systeem vastlopen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 21:25
Beste mensen,

Ik heb een externe HD, gewoon zo'n ding met een draaiend schijfje erin nog, waar wat belangrijke dingen op staan.
Nu kan ik gewoon de schijf doorlopen en dingen aanklikken, maar op een gegeven moment laat hij alles vastlopen, volgens mij als ik ergens op rechtsklik, maar goed onderzoek kan ik daar niet naar doen.
Gisteren weer getracht er wat af te halen dmv kopiëren, maar halverwege blijft het dan staan.
Later weer, klikte weer met rechts maar mijn hele systeem staat dan bevroren: ctrl-alt-del werkt ook niet, niets werkt meer.
Dan maar gewoon de usb kabel lostrekken: direct functioneert mijn systeem weer prima.

Nu heb ik nog wel dingen die ik eraf wil halen en schrijf het schijfje wel af daarna, maar hoe kan ik zorgen dat ik hier nog iets af krijg? Is er een soort 'reparatieprogramma' of tja, weet ik wat voor iets wat mij nog kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:59
Gebruik eerst een betere/efficiëntere filemanager om zoveel mogelijk belangrijke bestanden te kopiëren:

Gegevens kopiëren van bijna falende HDD
The_Doman schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:13:
Waarom niet meteen eens beginnen om met een efficiënte filemanager, zoals inderdaad Total Commander, je (belangrijke) bestanden alvast te gaan kopiëren naar je nieuwe schijf?

Eventueel tijdelijk je antivirus daarbij uitzetten en de optie "kopieer datum/tijd mappen" aanzetten in Total Commander.
En zie ook:
Videobestanden HDD corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Daar ga ik eens even induiken, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Wat doet ctrl + c?
Anders misschien even een image van maken als dat nog gaat.

[ Voor 81% gewijzigd door sig69 op 24-04-2025 12:07 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
ctrl - c? Kopieëren toch? Sorry, ik denk dat ik de vraag niet snap.

Ondertussen de schijf ingeplugt, en zowaar kwam er te staan dat .......tja, ik weet het nu niet meer wat er precies stond......maar dat er fouten waren en windows ze op wilde lossen, zoiets.
Ik wilde met dat Total Commander aan de slag, maar heb hem eerst dit maar even laten doen.
Daar is hij nu nog steeds mee bezig, gaat niet zo vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:59
[b]Interceptor101 in "Externe HD laat systeem vastlopen."Interceptor101 schreef op donderdag 24 april 2025 @ Ondertussen de schijf ingeplugt, en zowaar kwam er te staan dat .......tja, ik weet het nu niet meer wat er precies stond......maar dat er fouten waren en windows ze op wilde lossen, zoiets.
Ik wilde met dat Total Commander aan de slag, maar heb hem eerst dit maar even laten doen.
Daar is hij nu nog steeds mee bezig, gaat niet zo vlot.
Door het geforceerd uitschakelen/ontkoppelen van de externe schijf zal Windows de HDD willen gaan controleren/herstellen.
Als de HDD slechte sectoren heeft is het niet aan te raden om er schrijf/reparatie acties op uit te voeren.
Grote kans dat Windows schijfcontrole dan ook vastloopt of meer fouten veroorzaakt door de aanwezige slechte sectoren.
Zolang de schijf/bestanden normaal zichtbaar is eerst zoveel mogelijk ervan af kopiëren.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 24-04-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Bedankt beste mensen, maar dit topic is nu niet meer relevant.
Ik heb dus een halve dag op dat windows gedoe gewacht, wat 'm niet werd, toen nog een hele tijd zitten spelen met Total Commander en dat lukte ook niet.

Toen verloor ik mijn zelfbeheersing en nu weet ik wel zeker waarom hij het niet meer doet zegmaar........
Ik neem mijn verlies bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:04
Heb je nu ook begrepen waarom je al je belangrijke data dubbel moet hebben en dat je daarvoor twéé disks nodig hebt en dat je regelmatig backups moet maken?
Anders overkomt het je nogmaals.
Pagina: 1