Videobestanden HDD corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameradrian
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-05 09:38
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem, ik heb een 4Tb externe HDD en daar staan heel veel grote videobestanden op +- 100GB per stuk.

Deze bestanden kan ik gewoon afspelen met VLC player maar ook met Adobe premiere.

Maar nu komt mijn probleem... De videobestanden kan ik niet kopiëren naar een SSD dan krijg ik een foutcode 23 als ik het programma TeraCopy gebruik. Maar ik kan de videobestanden ook niet exporteren met Adobe Premiere.

Het gekke is dat de kleinere bestanden overigens prima werken. Ik ben al 2 dagen ermee bezig geweest om van alles te proberen. Zoals kopieren naar een lokale SSD maar ook externe SSD, files los converteren met VLC player. Tot nu toe alleen maar vast lopers gehad.

Dus welke Tweaker kan mij helpen met dit probleem? Hoe krijg ik die grote video bestanden weer werkend?

Ik sta er uiteraard voor open om software te kopen, maar dan wil ik wel zeker weten dat de software werkt.

Mvg,
Adrian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Error 23 wijst over het algemeen op een falende sector / defecte schijf. Maar dat is vaak makkelijkste te constateren door een S.M.A.R.T. tool te gebruiken en de disk(s) te controleren.

Daarnaast kan ik me voorstellen, maar verduidelijk dat even, dat je tegen limieten van je filesystem aanloopt? Je zegt dat kleinere bestanden wel goed werken. Hoe klein/groot zijn deze maximaal?

En allicht om zaken helemaal uit te sluiten; kan je de 4TB HDD niet op een andere PC / buren / familie aansluiten en kijken of daar 1 groot bestand wel werkt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

franssie

Save the albatross

Welke filesystems gebruik je op de betreffende schijven?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:17
Is het bestand uit de backup terughalen geen optie?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cameradrian
@MAX3400 Bedankt voor je reactie!

Ik ga de schijf even controleren met een smart tool, heeft windows die zelf? of heb je daar nog advies over?
Kleine bestanden zijn rond de 60GB Grote bestanden ongeveer 115GB.

Het laatste ik zal de schijf ook even op de laptop proberen!

@franssie NTFS

@LordSinclair Is misschien nog een optie, maar dat waren 256 GB kaarten waar al meerdere keren overheen is geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cameradrian schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:26:
Ik ga de schijf even controleren met een smart tool, heeft windows die zelf? of heb je daar nog advies over?
Ik gebruik daar meestal Crystal Disk Info voor. Die geeft een vrij duidelijk overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TERW_DAN schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Ik gebruik daar meestal Crystal Disk Info voor. Die geeft een vrij duidelijk overzicht.
Ooit zijn die bestanden dan nog wel te redden (lees: kopiëren) nadat je van zo'n fysieke disk een virtuele disk gemaakt hebt (zonder BAD-SECTORS).

VMware cursusje in een notendop kán, maar met Disk-2-VHD kan het (gratis!!) én Microsoft Windows kan die .vhdx files later ook gewoon mounten alsof dat het weer een fysieke disk is.

@Cameradrian Suc-6 met het omzetten/overzetten d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:17
Cameradrian schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:26:
@LordSinclair Is misschien nog een optie, maar dat waren 256 GB kaarten waar al meerdere keren overheen is geschreven.
Dat is niet mijn definitie van een backup.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameradrian
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_Hd4D7Mfp5NKriAGi5pBuKiD5U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WEkFRC0FvhjEI9OMu9DbJfWr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:15
Zelfde situatie als in dit topic dus:
Gegevens kopiëren van bijna falende HDD

Je kan zelf zoveel mogelijk data kopiëren met speciale copy tools of professionele externe (dure) hulp inroepen.

Zelf gebruik ik wel eens het Total Commander Badcopy tool daarvoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fit8XK7mvKgDjj3VUQcb4PalOGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6tb4NeSh8KjMjTgcHTCHusAA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ziet er niet heel best uit.

Ik zou kijken wat je er nog vanaf kunt kopieren, voordat hij helemaal stuk is. Dat kan nog tijden duren, maar ook heel snel gaan.

Heb jg nog een echte backup van die data? Dus niet een stapeltje disk waarvan het mogelijk gerecovered kan worden? Dan zou ik zo snel mogelijk die terug zetten naar een nieuwe disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameradrian
@TERW_DAN Dit is een backup schijf gelukkig heb ik grotendeels alle originele bestanden nog. Maar sommige bestanden niet meer.

Een nieuwe HDD is besteld, is het nu verstandig om de data te kopiëren met Total Commander?

Want de data kopiëren met TeraCopy of de standaard windows kopieer functie doen het al niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Cameradrian schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:47:
@TERW_DAN Dit is een backup schijf gelukkig heb ik grotendeels alle originele bestanden nog. Maar sommige bestanden niet meer.
Als je sommige bestanden niet meer hebt is dit dus niet je backup, maar de enige plek. Dus daarvoor zou ik proberen het spul te kopieren, en er dan gelijk een backup van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Cameradrian schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:47:
Een nieuwe HDD is besteld, is het nu verstandig om de data te kopiëren met Total Commander?
Gewoon alvast beginnen met kopiëren van de bestanden naar een andere opslag schijf.
Doe dat dan één voor één zodat je kan zien welke bestanden problemen geven en die je dus later met extra/andere tools kan proberen terug te halen.
Zo doe ik dat meestal.
Ik gebruik Total Commander omdat dat overzichtelijker voor mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameradrian
Oke ik ben echt een noob hierin, maar zonet Total commander 32 bit geïnstalleerd.

Badcopy toegevoegd bij de plugins, maar nu wil het gebruiken maar ik zie nergens My network places staan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLl12tyLyU6HM3yP1jWSsZOrwLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlzEuTZNuaXIGkuAtBH566LW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Cameradrian op 23-01-2025 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Cameradrian schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:42:
Oke ik ben echt een noob hierin, maar zonet Total commander 32 bit geïnstalleerd.

Badcopy toegevoegd bij de plugins, maar nu wil het gebruiken maar ik zie nergens My network places staan..

[Afbeelding]
Makkelijker te vinden als de Schijf knoppen/Drive buttons aanzet de indeling.
Probeer misschien eerst zo veel mogelijk bestanden te kopiëren zonder de badcopy plugin?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Md1VmgHYoDgbzTjnOrqZbGCwRgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ws4o8wyzQ9HJCAguAIJ4U6MJ.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1