Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Deluxe biedt toch niets bijzonders?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 13:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Seroczynski schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:42:
Deluxe biedt toch niets bijzonders?
DLC's wat ik begreep.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik lees dat er twee armor pieces voor je paard bijkomen, naast die al in de game zit.

Als je héél erg fan bent snap ik het wel. Maar aangezien de remaster alle uitbreidingen bevat denk ik niet dat je hoeft te rouwen als je de deluxe upgrade niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 10-05 13:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Seroczynski schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:46:
Ik lees dat er twee armor pieces voor je paard bijkomen, naast die al in de game zit.

Als je héél erg fan bent snap ik het wel. Maar aangezien de remaster alle uitbreidingen bevat denk ik niet dat je hoeft te rouwen als je de deluxe upgrade niet krijgt.
Dan zal het wel goed komen, sowieso de game nooit gespeeld, dus ben benieuwd

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:52
Ik ga deze nieuwe spel kopen. Ik heb zelf Morrowind en Oblivion en Skrym ook al gespeeld en waren erg leuke spellen. Ik ben benieuwd naar deze nieuwe Oblivion spel.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-04 12:58
Seroczynski schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:46:

Buiten de extra armor quests zitten er ook 2 story expansions bij + een hoop extra dingetjes.
(Fighter's Stronghold, Spell Tomes, Vile Lair...)
Dat zit dus niet in het basis spel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 19:36

guReMcO

Praat mar frysk

Boermansjo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:19:
[...]

Buiten de extra armor quests zitten er ook 2 story expansions bij + een hoop extra dingetjes.
Dit zijn de extra's van de 'Deluxe editon':

Upgrade* van de digitale basisgame naar The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered Deluxe Edition en je ontvangt:

• Nieuwe quests voor unieke digitale Akatosh en Mehrunes Dagon-pantsers, wapens en paardenpantsersets

• Digitale Artbook en Soundtrack-app

De DLC die destijds voor Oblivion is uitgekomen zit in de standaard versie. Zie ook de storepagina waar staat:
Het volledige verhaal

Ervaar in The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered alles wat Oblivion te bieden heeft met de eerder uitgebrachte verhaaluitbreidingen Shivering Isles en Knights of the Nine plus extra downloadbare content.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Boermansjo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:19:
[...]

guReMcO schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:28:
[...]

Upgrade* van de digitale basisgame naar The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered Deluxe Edition en je ontvangt:

• Nieuwe quests voor unieke digitale Akatosh en Mehrunes Dagon-pantsers, wapens en paardenpantsersets

De DLC die destijds voor Oblivion is uitgekomen zit in de standaard versie. Zie ook de storepagina waar staat:
Het volledige verhaal

Ervaar in The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered alles wat Oblivion te bieden heeft met de eerder uitgebrachte verhaaluitbreidingen Shivering Isles en Knights of the Nine plus extra downloadbare content.
toon volledige bericht
Ik wilde net hetzelfde plaatsen. De "deluxe" is voornamelijk cosmetische updates, waarvan enkele via een extra quest te behalen zijn.

Zie ook https://store.steampowere...mastered__Deluxe_Upgrade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 14:52
Iemand toevallig de PS5 versie gespeeld (op een niet pro)? Ben benieuwd naar de ervaringen en dan met name de fps op performance mode. Las op Reddit verschillende verhalen (van 'geweldig, nergens last van!' naar 'enorme frame drops in buitenwereld en bij water ').

Wil m graag halen, helemaal als ik deze thread volg, maar maybe moet ik wachten op een paar patches ofzo? Helpt wel met andere games eerst uitspelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-05 15:14
Ervaringen op mid-low pc's mogen ook gedeeld worden, als ik het zo een beetje zie online is het een vrij zwaar spel. Met mijn specs wordt t krap, maar om nou een Series X of andere kaart te kopen.. op de Series S moet je hem niet eens willen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
Heeft deze game geen HDR? Zonde zeg...

[ Voor 31% gewijzigd door Hulleman op 23-04-2025 14:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
Las het ook. Dat is wel erg jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Westland1940 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:59:
Ervaringen op mid-low pc's mogen ook gedeeld worden, als ik het zo een beetje zie online is het een vrij zwaar spel. Met mijn specs wordt t krap, maar om nou een Series X of andere kaart te kopen.. op de Series S moet je hem niet eens willen spelen.
Ik ga hem volgende week draaien op m'n 10 jaar oude PC met een GTX1080. Kan je dan meer vertellen. Maar heb eigenlijk wel goede hoop dat het beetje fatsoenlijk werkt.

Voelt wel een beetje dubbel overigens. Ik lees ook wel over FPS drops, maar vervolgens als ik de tekst lees zijn dat met regelmaat mensen die hem op Ultra hebben in 4K en buiten (waar het het zwaarst is) maar 60~70FPS halen ipv 144 zoals binnen. Tja, als dat de "issue" is vind ik het wel meevallen eigenlijk. Maar ik kan spelen op een stabiele 30 als het moet en vind 1080p prima, en heb geen moeite met de oudbolligheid van het origineel. Dus wellicht ben ik te makkelijk ivm de moderne gamer. Punt is, hoe belachelijk zwaar het spel is zou op sommige plekken weleens wat overdreven kunnen zijn, iig voor mensen met wat gematigerde eisen.

Eerder in dit topic iemand die op een Asus ROG Ally speelt op medium overigens. Dat is het laagste wat ik hier gezien heb zo ver.

[ Voor 0% gewijzigd door Cambionn op 23-04-2025 17:02 . Reden: Typo ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:38

garathane

l'enfer, c'est les Autres

GeForce Now heeft hem ook, sdaarmee omzeil je low/medium graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Laatst online: 28-04 12:58
guReMcO schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:28:
[...]

Het volledige verhaal

toon volledige bericht
Klopt, ik keek enkel naar de pagina van Steam. Die 2 DLC's zitten ook in de basis. Ik zie net dat op de website van Bethesda het verschil tussen de twee beter te zien is.
Ik heb er sowieso zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Cambionn schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:15:
[...]
Ik ga hem volgende week draaien op m'n 10 jaar oude PC met een GTX1080. Kan je dan meer vertellen. Maar heb eigenlijk wel goede hoop dat het beetje fatsoenlijk werkt.

Voelt wel een beetje dubbel overigens. Ik lees ook wel over FPS drops, maar vervolgens als ik de tekst lees zijn dat met regelmaat mensen die hem op Ultra hebben in 4K en buiten (waar het het zwaartst is) maar 60~70GFPS halen ipv 144 zoals binnen. Tja, als dat de "issue" is vind ik het wel meevallen eigenlijk. Maar ik kan spelen op een stabiele 30 als het moet en vind 1080p prima, en heb geen moeite met de oudbolligheid van het origineel. Dus wellicht ben ik te makkelijk ivm de moderne gamer. Punt is, hoe belachelijk zwaar het spel is zou op sommige plekken weleens wat overdreven kunnen zijn, iig voor mensen met wat gematigerde eisen.

Eerder in dit topic iemand die op een Asus ROG Ally speelt op medium overigens. Dat is het laagste wat ik hier gezien heb zo ver.
Oef, een GTX1080 wordt wel heel krapjes ben ik bang. Ik hoop dat ze heel snel komen met een patch, of wellicht zijn er online tips (en modders). Steam heeft refund geloof ik? Dan kan ik vanavond even zelf checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Elder Scrolls Oblivion Remaster vs. Original Graphics Comparison

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 09:11
Ik heb wel het idee dat de gevechten nu heel erg makkelijk zijn geworden in de remaster... alles met 1 of 2 klappen dood, alleen als ik de broertjes wil helpen komt er wel een hele lading gnomes op me af en red ik het niet op level 1 :)

Zo maar eens starten met een nieuwe PT (stealth/mage) en direct alles op moeilijk zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:07
janus_freggel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:15:
Ik heb wel het idee dat de gevechten nu heel erg makkelijk zijn geworden in de remaster... alles met 1 of 2 klappen dood, alleen als ik de broertjes wil helpen komt er wel een hele lading gnomes op me af en red ik het niet op level 1 :)

Zo maar eens starten met een nieuwe PT (stealth/mage) en direct alles op moeilijk zetten
Hier op master zijn de gevechten juist heel erg moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-05 13:04
Cambionn schreef op woensdag 23 april 2025 @ 00:13:
[...]
Zeker niet. Na een paar duizend uur in beide spellen weet ik wel een beetje wat er in welk zit 8) . Ik zei ook nooit dat je ze zelf ging bouwen ;) . Voor de originele zijn er tich kleine DLC met huizen. 1 voor mages, 1 voor assasins, 1 voor thieves, een kasteel net buiten Chorrel. Die speel je ook vrij met quests ipv te kopen. Die bedoel ik.
Ah verrek! Je hebt gelijk! Ik was die DLC helemaal vergeten! Maar ik meen gelezen te hebben (op dit fora) dat ze idd erbij zitten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-04 10:10
Geprobeerd, maar het pakt me niet, ben het origineel weer gaan spelen.

Wat zien die ue5 games er allemaal het zelfde uit zeg. Vond de wereld met al zijn pracht en praal nu erg automatisch gegenereerd overkomen en alles lijkt op elkaar waardoor ik het een stuk minder overzichtelijk vind allemaal. Het is “te mooi”. Ach ik zal wel oud worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:56

L23

Westland1940 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:59:
op de Series S moet je hem niet eens willen spelen.
Wat is daar mis mee dan? Gisteren de game gespeeld via Xbox Cloud Gaming (draait zover ik weet de Xbox Series S versie) en draaide prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Westland1940 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:49:
[...]

Oef, een GTX1080 wordt wel heel krapjes ben ik bang. Ik hoop dat ze heel snel komen met een patch, of wellicht zijn er online tips (en modders). Steam heeft refund geloof ik? Dan kan ik vanavond even zelf checken.
Ach, de GTX1070 is minimum. En ik heb aardig wat ervaring met tweaken (en modden) als het moet ;) . Veilguard en Hogwarts Legacy heb ik zelfs paar dingetjes omhoog kunnen gooien. Overigens draai ik ook nog eens op Linux als je het geheel complexer wil maken, maar heb eigenlijk nooit mindere performance dan op mijn oude back-Windows. Eerder betere performance en stabieler (maar is wel afhankelijk van je distro en setup, ik zeg niet dat alle Linux dat zal doen). En ProtonDB klinkt veelbelovend.

Steam heeft refund binnen 2 uur. Als je hem daarop wil gooien, zorg dan dat je iig ff de tutorial uit bent geweest. Dan sta je buiten. Als dat ok werkt voor je komt het wel goed. Kun je desnoods daarna ff een nieuw character maken en echt de tijd nemen in de tutorial.

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 23-04-2025 17:11 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Distortion

Bottle to Throttle

Ik zou het met een 1080 niet eens proberen. Ik heb voor de gein even alles op low gezet, maar dat ziet er niet uit

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
garathane schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:35:
GeForce Now heeft hem ook, sdaarmee omzeil je low/medium graphics
Cloud gaming wordt hem niet in mijn nieuwe huis. Afgezien van dat ik fan ben van alles gewoon kopen en op eigen hardware draaien is de max internetverbinding de helft van de halfkapotte koperkabel die ik hier had voor m'n glasvezel. Max 65/16 :'( .

Er is wel hoop dat het met paar maand glasvezel is gelukkig. Er ligt een kabel, maar door een fout in het systeem kan ik niet bestellen dat die mijn huis in moet, dus moet het handmatig buiten het systeem om :+ . Ik ga het spel tijdens het klussen dus nog ff gauw downloaden in mijn oude huis voor ik de PC en internet overgooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Distortion schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:14:
Ik zou het met een 1080 niet eens proberen. Ik heb voor de gein even alles op low gezet, maar dat ziet er niet uit
En ook dat werd bij eerder genoemde spellen continue gezegd, en ben ik het niet mee eens en speel ik prima ;) . Maargoed, het gemiddelde spel dat ik speel is 10~15 jaar oud. Met regelmaat meer. Ik ben wel wat gewend. Ga het dus toch sowieso ff voor mezelf bekijken en dan horen jullie de final verdict wel na het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Distortion

Bottle to Throttle

Cambionn schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:20:
[...]
En ook dat werd bij eerder genoemde spellen continue gezegd, en ben ik het niet mee eens en speel ik prima ;) . Maargoed, het gemiddelde spel dat ik speel is 10~15 jaar oud. Met regelmaat meer. Ik ben wel wat gewend. Ga het dus toch sowieso ff voor mezelf bekijken en dan horen jullie de final verdict wel na het testen.
En dat is prima natuurlijk! Volgens mij staat er op nexus een savegame, dat sla je dat riool gebied over. In het riool is het goed te doen denk ik voor je gpu.

Edit: https://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/88

[ Voor 5% gewijzigd door Distortion op 23-04-2025 17:29 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Playa del C. schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:49:
[...]

Hier op master zijn de gevechten juist heel erg moeilijk...
Had hem op adept staan, daar is het erg simpel, expert is dan gelijk weer niet te doen in de tutorial word je door ratten doodgemaakt (ja is speel bow en magic, zonder heavy armor :) ) anyway de balans tussen de verschillende niveaus is een beetje uhh... uit balans 😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:13

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Performance Is Terrible In Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - PS5 vs Xbox vs PS5 Pro

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:06
Helaas is de game niet 100% goed speelbaar op mijn pc, krijg zo nu en dan fatal error en dan sluit de game zichzelf af.

ben hem nu aan het dowloaden op de de xbox, ook prima verwacht ik....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:55
De 360 versie met de map weer eens opgezocht, nostalgie! :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FFcNqz6-Tvg1DNLNP7O5qDwyD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNW0Xd7j9rRElxxuymgY2nuf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Nu online
Sorry als het hier al voorbij is gekomen, maar kan iemand met de Steam versie hier bevestigen of de DualShock controller alleen werkt als je deze met usb kabel aansluit?

(En weet iemand of dat ook geldt als je deze game via Steam Link draait?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:27

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

janus_freggel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:38:
[...]

Had hem op adept staan, daar is het erg simpel, expert is dan gelijk weer niet te doen in de tutorial word je door ratten doodgemaakt (ja is speel bow en magic, zonder heavy armor :) ) anyway de balans tussen de verschillende niveaus is een beetje uhh... uit balans 😵
Dat heb ik ook inderdaad op expert, bijna niet te doen. Moet constant wegrennen etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:13

The Chosen One

Zie signature!

Je hebt al mods als deze; https://www.nexusmods.com...d/mods/58?tab=description
Al mag het van mij nog wel een beetje daartussenin.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:47
Die spoken zijn wel erg :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOgfdhykO8-tq-mGVoiGCOVWBCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vp7M0rjyVAaMnYsPs7xM7JXa.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel lekker sfeertje in de game.
_/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SNNke2aoff54gUEsEjS-mRKx_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwZzIKizKWUxZg5Y3kglc2HE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 23-04-2025 19:55 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:45
Wil deze nieuwe versie heel graag leuk vinden maar het lukt me niet.Heel het kleurenpalet van het orgineel zie ik hier niet terug.

Heb vandaag op het web genoeg gezien om tot deze conclusie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
jori040 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:16:
Wil deze nieuwe versie heel graag leuk vinden maar het lukt me niet.Heel het kleurenpalet van het orgineel zie ik hier niet terug.

Heb vandaag op het web genoeg gezien om tot deze conclusie te komen.
Dat was nu juist wat me aan het origineel stoorde en waarom ik dat had weggemod :)

Moet wel zeggen dat de besturing zeker te paard een beetje clunky is

Nu een nieuwe mage/stealth character aangemaakt en ben binnen no time level4.... stealth, marsksman, destruction, alchemy, restoration, light armor en security build, met the thief als birdsign, op een wood elf.... gebalanceerd is het nog steeds niet echt :) 3x sneak damage met boog, allemaal single shot kills:) maar wel weer erg leuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:08
Ik ga op vakantie en neem mee: de Asus ROG Ally X én Oblivion Remastered. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cm2-l6xbitCaBLt5MWGCidPio4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Q9xUpZ0h4dVIvhEzzlBS2wI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CBjncV_zlWq4YDNdYBQC7guC-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPaN2J8GSYyT34opPQCH53Pz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_fzqay4NLCWqEbzDwh9FuoZhkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPZeddzXYITYC6zaONjIAbrD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg2QLBc36nuVGWW84-gWn0s62Jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tfaa336yAds3Ktlviso3LMLf.jpg?f=fotoalbum_large

Grafisch komt het in de buurt van Skyrim, maar het speelt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Zo ook weer een beetje geupgrade :P

Op weg naar die Cloud Ruler Temple _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNQK3Sm0LQsHOaBZC9BK-KaPamk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGPhhWTZvQgF75JJRLMsCbjF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 23-04-2025 21:01 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Vandaag na gisteren een teleurstellende eerste ervaring het toch weer een kans gegeven.

De game doet het al een heel stuk beter met een Memory en Core overclock op de 3070 maar ben nog steeds niet helemaal tevreden, dit is geen game die je op medium wilt spelen.

Ben begonnen met mijn meest nostalgische momenten... de Arena, je blaast door de gevechten heen op 1 adept, op expert ben je in 1 hit dood... TOT DAT je 3 Prisoners tegelijk moet bevechten, dan schiet de moeilijkheid op Adept ook omhoog.

Het is genieten op het moment, performance is teleurstellend maar ik verwacht wel dat dit wordt opgelost

ETH Maxi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
wel een buggy game hoor, zelfs op xbox doet ie crashen bijv wanneer ik met Alchemie loop te spammen met potions maken, meer mensen last van?

edit:
een oplossing gevonden (soort van): ga craften in een cave oid en dus niet in de open wereld, nu geen problemen en geen crashes :)

[ Voor 33% gewijzigd door Kol Nedra op 23-04-2025 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Yonix schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:51:
Ik ga op vakantie en neem mee: de Asus ROG Ally X én Oblivion Remastered. :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Grafisch komt het in de buurt van Skyrim, maar het speelt. :P
Oh dit is aardig boven vanilla Skyrim hoor. Dan mag je wel eerst paralax mods, specular maps, higher res diffuse textures, hoger poligon 3D models, en een ENB aan Skyrim toevoegen om iets vergelijkbaars te krijgen :+ .

Is dit medium? Vind het niet slecht ogen. Het is geen ultra ofzo, maar het is ook zeker niet storent lelijk ofzo. Fijn om ook screenshots te zien daarvan. Heb je ze ook van buiten toevallig? Ben erg benieuwd, zeker met de hoeveelheid planten en welke keuzes ze daar hebben gemaakt in de lagere graphic opties (hoewel OG Oblivion ook veel meer gras/grondplanten had dan Skyrim).

Geeft ook wel aardig mooi mijn eerdere punt weer. Vroeger was low echt aliasting overal, van afstand nog blurry diffuse maps en veel minder poligons (vaak door combi dingen weghalen en wat je houd blokkeriger maken). Als je pech had ook geen anisotropic filtering. Dat was echt storent. Maar tegenwoordig is de low vaak alsnog als de high van toen (of beter). Minder mooi dan hogere settings, sure, maar geen irrtiterende dingens als aliasting en blur van low res diffuse maps of gebrek aan anisotropic giltering. Dat maakt het voor mij vaak goed genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Cambionn op 24-04-2025 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 01:26
koelebobes schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:57:
[...]

Ik heb geen series X, maar is er iets wat ik zou kunnen doen omdit beter te maken,

Ik vind 40-50 fps op een 3070 best wel tegenvallen en onspeelbaar
Toevallig gisteren dit met een collega besproken, hij gaf aan dat DLSS(?) aanzetten het wel wat verbeterd, verder gaf hij aan dat nvidia waarschijnlijk weer met een driver update gaat komen om het te fiksen.

Ikzelf steek hier geen tijd in, dit is dan ook precies de reden waarom ik de Series X heb, dankzij cross save kan ik het later weer eens proberen op de PC wanneer Nvidia de boel op orde heeft. Echter denk ik niet dat mijn PC (dus een 3070) het pracht en praal van de series X aan kan.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 24-04-2025 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 16:21
Ik kan me nog herinneren van de originele game dat je pijlen kon dupliceren door op de grond te slaan. Ik ben benieuwd of dat in de remake ook nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-05 11:35
weet iemand of de Goblin war het doen in de remasterd versie?

ik weet dat ze het in het orgineel wel inzaten alleen het niet deden, en dat je een mod/patch nodig had zodat ze het deden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Cambionn schreef op donderdag 24 april 2025 @ 00:31:
[...]
Oh dit is aardig boven vanilla Skyrim hoor. Dan mag je wel eerst paralax mods, specular maps, higher res diffuse textures, hoger poligon 3D models, en een ENB aan Skyrim toevoegen om iets vergelijkbaars te krijgen :+ .

Is dit medium? Vind het niet slecht ogen. Het is geen ultra ofzo, maar het is ook zeker niet storent lelijk ofzo. Fijn om ook screenshots te zien daarvan. Heb je ze ook van buiten toevallig? Ben erg benieuwd, zeker met de hoeveelheid planten en welke keuzes ze daar hebben gemaakt in de lagere graphic opties (hoewel OG Oblivion ook veel meer gras/grondplanten had dan Skyrim).

Geeft ook wel aardig mooi mijn eerdere punt weer. Vroeger was low echt aliasting overal, van afstand nog blurry diffuse maps en veel minder poligons (vaak door combi dingen weghalen en wat je houd blokkeriger maken). Als je pech had ook geen anisotropic filtering. Dat was echt storent. Maar tegenwoordig is de low vaak alsnog als de high van toen (of beter). Minder mooi dan hogere settings, sure, maar geen irrtiterende dingens als aliasting en blur van low res diffuse maps of gebrek aan anisotropic giltering. Dat maakt het voor mij vaak goed genoeg.
Dit is op 1080p met een mix van Low, Medium en High settings, een fps-lock op 45 fps, en FSR ingesteld op ‘Quality’ met Frame Generation ingeschakeld. Ik durf te stellen dat ik in Turbo-modus (25-30W) tussen de 35 en 45 fps haal – en dat is meer dan prima speelbaar op een handheld. (y) Ik zou de resolutie nog kunnen verlagen naar 900p of 720p voor wat extra fps, maar dan wordt het me toch echt iets te blurry. Maar goed, een remaster als deze, draaiend op UE5 en dan ook nog op een handheld… dat is gewoon onwijs tof! _/-\o_

Tijd voor screenshots en een video:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1cat-2VQMEe2iD-vSg9_HLBHiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5t8c7RLa8xPMjpEwCr2tdD63.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMLgVsglw-vCLfad-BJrW0WG18k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoQ4ZYofKHUt2zyelSGIdsMk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_78Obfn6-W2UsSypDjChkRj6sUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnypFOjb3TctPhEFPvTDuqUG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbajJG5nXc4s8LwHpTYrmTgaR5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkWGbJOQeoNtviAA4MaxP5Dp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DupcVaQYWAHXNhJLFnB2UV_iXSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5E2qiNiT6GMoVkPtGkEiLpZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaUCO4zNZ2W0q0uHNFF6XMZekr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OF6z72729DuCxCSi28qdElL8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SgffK-XFxxhyJMSqBgdoJ5k3d4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQLghJo8LnkFOimFfio7OSaT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2aNgRjUqCzIGSO3rP-jQ5Y3TBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZTzHxq2RymURPifhC1xho5t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wehNYwsrNo5B8-qpbHtfQd6zh0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeGabuHMN3XyC21LRkkitUSb.jpg?f=fotoalbum_large

Bekijk op YouTube
Oblivion Remastered - ROG Ally X

Maar ik kan niet wachten tot ik thuis weer verder kan op de laptop met Intel i9-14900HX, 32GB én RTX 4090 (@175W). :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Laatst online: 10-05 19:00
koelebobes schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:55:
Vandaag na gisteren een teleurstellende eerste ervaring het toch weer een kans gegeven.

De game doet het al een heel stuk beter met een Memory en Core overclock op de 3070 maar ben nog steeds niet helemaal tevreden, dit is geen game die je op medium wilt spelen.

Ben begonnen met mijn meest nostalgische momenten... de Arena, je blaast door de gevechten heen op 1 adept, op expert ben je in 1 hit dood... TOT DAT je 3 Prisoners tegelijk moet bevechten, dan schiet de moeilijkheid op Adept ook omhoog.

Het is genieten op het moment, performance is teleurstellend maar ik verwacht wel dat dit wordt opgelost
Speel hem hier ook op een 3070. Nu op high preset met een aantal simpele fixes. Haal nu een stabiele 50 tot 100 fps op 1440p.

Gebruik deze aangepaste .ini
https://www.nexusmods.com...d/mods/35?tab=description

En gebruik daarnaast via het programma Lossless Scaling (op Steam te kopen) adaptieve Framegen.

Hoop voor alsnog dat ze snel wat aan de performance gaan doen! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:11
Hoe stabiel is het eigenlijk voor jullie? Op m'n 9070XT met de laatste AMD optional drivers ervaar ik momenteel toch iets te vaak crashes om echt plezier uit het spel te halen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Spelen jullie op Adept of Expert? Ik houd wel van een uitdaging maar het moet niet te frustrerend worden :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Begonnen op Expert, maar dat was flink pittiger dan dat ik herinnerde. Adept is dan weer zo godsgruwelijk makkelijk..

Gevoelsmatig klopt er iets niet helemaal aan de difficulty scaling in de remaster, maar ik ben te lui om de OG Oblivion op te starten en het daarmee te vergelijken. :+

Sowieso is vergelijken wat lastig aangezien er vroegâh een slider was.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 24-04-2025 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Laatst online: 10-05 11:58

CoeliJoeli

Gamer

Ben zelf ook begonnen op Expert, maar toch terug gegaan naar Adept. Liever zelf de spons zijn dan dat de enemy een spons is.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Pfoe ik zie hier screenshots voorbij komen zeg. Ik ga dit weekend maar eens GeforceNow ultimate aanzetten op mijn Samsung tv (nog even kijken hoe) en Xbox Series X.... Want de remaster is echt wel gaaf, maar op de Series X ziet het er gewoonweg niet uit....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb toch maar mijn save bij de uitgang van het riool geladen en opnieuw mijn Race, Class en Birth Sign gekozen. Die lizard hands gaven me de kriebels.

Ik heb wat toplijstjes opgezocht en mijn selectie gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K3GPj0DzKJrgZ8Kh1lRU2YFJU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHjLD6MwmrE0pSCovWSzjxkV.jpg?f=fotoalbum_large

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 13:10
Wacht nog even tot de performance issues opgelost zijn (als ik het zo lang kan volhouden), Op de PS5 Pro zijn er behoorlijk wat stutters in de open world gebieden. Ziet er wel zeer goed uit, hoop dat ze gauw met een update komen.

Welke type/klasse spelen jullie?

1. Stealth/Assassin (sneaky & deadly)

Beste voor: spelers die van sluipen, boogschieten en stil vermoorden houden.
Vaak gebruikt door: Thieves Guild, Dark Brotherhood types.

Belangrijke skills:
• Sneak
• Marksman
• Security
• Light Armor
• Blade
• Illusion (voor Invisibility en Charm)

Rassen: Khajiit, Argonian, of Bosmer (Wood Elf)
Birthsign: The Thief of The Shadow

2. Mage (alles met magie)

Beste voor: spelers die willen toveren, helen, teleporteren, vuurballen gooien.

Belangrijke skills:
• Destruction
• Restoration
• Conjuration
• Mysticism
• Alteration
• Alchemy

Rassen: Breton of Altmer (High Elf)
Birthsign: The Mage of The Apprentice (meer Magicka, maar zwakker tegen magie)

3. Warrior/Tank (sterk en simpel)

Beste voor: frontlinie vechters, hack-n-slash, makkelijk voor beginners.

Belangrijke skills:
• Heavy Armor
• Blade of Blunt
• Block
• Armorer
• Athletics

Rassen: Nord, Orc of Redguard
Birthsign: The Warrior of The Lady

4. Battlemage/Spellsword (hybride)

Beste voor: een mix van zwaard en magie – super veelzijdig.

Belangrijke skills:
• Blade
• Destruction
• Heavy of Light Armor
• Restoration
• Alteration
• Conjuration

Rassen: Breton of Dunmer
Birthsign: The Atronach (voor veel Magicka, maar geen regeneratie

[ Voor 75% gewijzigd door Galvatron op 24-04-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 09-05 18:06

Patriot

Fulltime #whatpulsert

D4NG3R schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:24:
Begonnen op Expert, maar dat was flink pittiger dan dat ik herinnerde. Adept is dan weer zo godsgruwelijk makkelijk..

Gevoelsmatig klopt er iets niet helemaal aan de difficulty scaling in de remaster, maar ik ben te lui om de OG Oblivion op te starten en het daarmee te vergelijken. :+

Sowieso is vergelijken wat lastig aangezien er vroegâh een slider was.
Deel van het probleem is ook wel dat de combat bij Elder Scrolls games dusdanig simpel is dat het toch vaak alleen maar een soort dps check is. Je hebt wel wat invloed door hoe je speelt, maar met een gebrek aan (goede) dodge, parry, etc. ga je dan ook weer snel naar cheesen van de AI bijv. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Deze remaster bewijst maar eens hoe goed Bethesda games waren tov sommige hedendaagse titels.

Ben op reis dus speel nu op een Ally en draait op zich prima voor een PC zonder GPU en maar 16GB shared geheugen. :+

Hoop dat ze FO3 ook een make-over geven. En dat ze voor TES6 meer richting de klassiekers gaan dan richting Starfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
maar op de Series X ziet het er gewoonweg niet uit....
Gisteren een Character gemaakt en even gespeeld totdat je uit de dungeon bent en toen bedacht ik me weer waarom ik KCD2 weer even aan de kant had gelegd (dit soort games moet ik in een vakantie spelen om in het verhaal te blijven en meer tijd heb)

Maar het ziet er niet uit op de XSX?
Die snap ik niet helemaal?

Zag er mooi uit imo.

Ik denk zelf dat ik snel uitgekeken zou zijn op de combat, ik bedoel block, strike, heavy strike en iets van een spell? Dat is het?

Vergeleken bij de combat van sommige huidige games is dit toch mager?

Ik snap de nostalgie voor sommigen maar die was voor mij niet echt heel erg aanwezig maar misschien mis ik iets qua combat.

[ Voor 28% gewijzigd door Sipio op 24-04-2025 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

MeisterQ schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:16:
[...]

Speel hem hier ook op een 3070. Nu op high preset met een aantal simpele fixes. Haal nu een stabiele 50 tot 100 fps op 1440p.

Gebruik deze aangepaste .ini
https://www.nexusmods.com...d/mods/35?tab=description

En gebruik daarnaast via het programma Lossless Scaling (op Steam te kopen) adaptieve Framegen.

Hoop voor alsnog dat ze snel wat aan de performance gaan doen! :-(
Dankjewel ga hier even in duiken!

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 18:49
Heeft iemand misschien tips voor mij?

Ik ben aan het begin en heb een amulet aan een monnik gegeven. Die gaf mij een vervolgquest. Verder vind ik nog geen quests of dingen te doen.. ik ben twee steden in gelopen maar ik zie geen uitroeptekens of iets anders wat duidt op quests. Zie ik iets over het hoofd? Had verwacht dat er side quests in overvloed zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:12
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:11:

Ik ben aan het begin en heb een amulet aan een monnik gegeven. Die gaf mij een vervolgquest. Verder vind ik nog geen quests of dingen te doen.. ik ben twee steden in gelopen maar ik zie geen uitroeptekens of iets anders wat duidt op quests. Zie ik iets over het hoofd? Had verwacht dat er side quests in overvloed zijn.
Haha ja je moet met mensen praten (innkeepers bijv) en dan heb je Rumors. Daar komen dan sidequests uit. Je hebt geen uitroeptekens boven t hoofd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 11:15
Sjoerdje131 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:53:
Iemand toevallig de PS5 versie gespeeld (op een niet pro)? Ben benieuwd naar de ervaringen en dan met name de fps op performance mode. Las op Reddit verschillende verhalen (van 'geweldig, nergens last van!' naar 'enorme frame drops in buitenwereld en bij water ').

Wil m graag halen, helemaal als ik deze thread volg, maar maybe moet ik wachten op een paar patches ofzo? Helpt wel met andere games eerst uitspelen...
Ik heb ruim een uur gespeeld op de PS5, niet pro. De frame drops komen dusdanig vaak voor dat ik mij daar wel aan begin te storen. Ook gebeurt het geregeld dat je texturen ziet inladen. Maar goed dat alles op basis van 1 uur speeltijd. Op zich is de game nog steeds prima speelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guReMcO
  • Laatst online: 10-05 19:36

guReMcO

Praat mar frysk

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:11:

Je moet mensen aanspreken. Soms steekt iemand een verhaal tegen je af wat uitmondt in een quest en soms krijg je ze via rumors. Inn's en winkels zijn vaak een goed begin.
Dit is ook zo'n game waarin een quest kan aangeven; praat met diegene. Hij/zij woont in de zuidkant van de stad. En dan kun je opzoek naar die persoon. :)

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Voor de pc spelers hier die slechte performance ervaren, wellicht kun je dit eens testen:

https://www.reddit.com/r/...rmance_guide_i_went_from/

Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen om het te kopen en spelen. Zal dit ook wel nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:14:
[...]

Dit is op 1080p met een mix van Low, Medium en High settings, een fps-lock op 45 fps, en FSR ingesteld op ‘Quality’ met Frame Generation ingeschakeld. Ik durf te stellen dat ik in Turbo-modus (25-30W) tussen de 35 en 45 fps haal – en dat is meer dan prima speelbaar op een handheld. (y) Ik zou de resolutie nog kunnen verlagen naar 900p of 720p voor wat extra fps, maar dan wordt het me toch echt iets te blurry. Maar goed, een remaster als deze, draaiend op UE5 en dan ook nog op een handheld… dat is gewoon onwijs tof! _/-\o_

Tijd voor screenshots en een video:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: Oblivion Remastered - ROG Ally X]

Maar ik kan niet wachten tot ik thuis weer verder kan op de laptop met Intel i9-14900HX, 32GB én RTX 4090 (@175W). :P
toon volledige bericht
Dankje voor het antwoord en de screenshots. Zeker buiten met alle planten erbij vind ik het eigenlijk best wel mooi (en ver boven vanilla Skyrim of OG Oblivion). Met wat tweaken (wat ik altijd wel doe) een stabiele 30FPS op 1080P ben ik blij (en gok ik wel te redden). Ziet er zeker niet verkeerd uit imho. Mooie upgrade vanuit OG Oblivion.

En support voor controllers. OG Oblivion had dat niet op PC, en de mod om het toe te voegen (en daarnaast ENBoost) zijn de reden dat het 1 van mijn 2 spelen is die nog niet op Linux draait hier. Als deze beetje leuk draait is er nog 1 spel wat ik over moet krijgen voordat Windows de deur uit kan (en ook die ivm de mods, game werkt wel op Linux).

Maar snap wel dat je niet kan wachten tot je thuis bent hoor. Zoals gezegd, ik vind het niet verkeerd ogen, en ben hier tevreden mee als dit het max is wat ik eruit krijg maar het is duidelijk geen ultra natuurlijk. Dus als hij wel mooier kan, deste beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
Aan het testen geweest met een 3080Ti op 3440x1440. Het draait alleen soepel met DLSS. Ultra is te zwaar, High gaat redelijk soepel.
Lumen RT is een zware belasting.

Ik wacht eerst op optimalisatie vanuit UE5 en/of een RTX 6xxx series. Vind het zonde om zo'n mooi spel al stotterend en net niet op Ultra te moeten draaien.

Heb op Master tot lvl 4 gespeeld. Tja, ik ga altijd voor de uitdaging, maar in dit geval is het niet grappig meer. Het lukt wel, maar het is vooral wegrennen en heel langzaam iemand doden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Laatst online: 10-05 11:58

CoeliJoeli

Gamer

Galvatron schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:05:
Wacht nog even tot de performance issues opgelost zijn (als ik het zo lang kan volhouden), Op de PS5 Pro zijn er behoorlijk wat stutters in de open world gebieden. Ziet er wel zeer goed uit, hoop dat ze gauw met een update komen.

Welke type/klasse spelen jullie?
....
Ik vind het aantal stutter op de PS5 Pro echt wel meevallen. Misschien ben ik er aan gewend omdat ook het origineel dit op de PC vertoond.

Tevens speel ik een Redguard Thief

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

ziet goed uit met alles op 3440x1440 met alles op max settingsmoet dan wel DLAA + nvidia frame generation aan zetten dan kom ik op 70/100 fps buiten.

zo lang boven 60fps blijft vind goed.

alleen kijken wat nu verschil is tussen software en hardware RT daar zit wel flink FPS verschil tussen.

i9 14900K Ai oc
RTX 5080 +400 / +2500
DDR5 32Gb 7200Mhz XMP tweak
Z790 Mobo

10gb Vram gebruik
20gb ram Gebruik

[ Voor 5% gewijzigd door Motaro op 24-04-2025 14:17 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-05 11:30
L23 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:33:
[...]

Wat is daar mis mee dan? Gisteren de game gespeeld via Xbox Cloud Gaming (draait zover ik weet de Xbox Series S versie) en draaide prima.
Xbox Cloud gaming werkte hier heel slecht. Steeds pakketverlies meldingen. Ik speel gewoon bedraad en bij GFN heb ik die problemen nooit gehad.
Volgens mij niks mis verder met een Xbox series S hiervoor in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Roman_Craig schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:26:
[...]

Xbox Cloud gaming werkte hier heel slecht. Steeds pakketverlies meldingen. Ik speel gewoon bedraad en bij GFN heb ik die problemen nooit gehad.
Volgens mij niks mis verder met een Xbox series S hiervoor in te zetten.
Wel vaker Xbox Cloud Gaming gebruikt voor games? Of was het met Oblivion Remastered de eerste ervaring? Hier werkt het eigenlijk altijd goed en gebruik het al een aantal jaren. Wel apart als het met GFN wel probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
L23 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:38:
[...]

Wel vaker Xbox Cloud Gaming gebruikt voor games? Of was het met Oblivion Remastered de eerste ervaring? Hier werkt het eigenlijk altijd goed en gebruik het al een aantal jaren. Wel apart als het met GFN wel probleemloos werkt.
Dit was de eerste keer met Xbox cloud. Heb je het toevallig via Edge draaien? Hier via Chrome, omdat ik op een mac zit.

Verder toch al een paar uur in de game zitten. Prachtige graphics, maar het voelt ook vreemd omdat die nostalgische gevoelens toch bij de originele versie en alle imperfecties die daarbij aanwezig zijn horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 13:37

Bartaz

Likes cookies!

htf99 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:44:
[...]

Ik heb ruim een uur gespeeld op de PS5, niet pro. De frame drops komen dusdanig vaak voor dat ik mij daar wel aan begin te storen. Ook gebeurt het geregeld dat je texturen ziet inladen. Maar goed dat alles op basis van 1 uur speeltijd. Op zich is de game nog steeds prima speelbaar.
Heb je 'm op Performance of Graphics mode staan op de PS5? Voor mij werkt Performance het beste zonder al teveel framedrops. Ik zag gisteren in Chorrol dat textures iets later inladen dan wanneer het loading screen klaar is. Op zich nog niet heel storend.

Graphics mode is één enorme lag en niet plezierig doorheen te banjeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Roman_Craig schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:11:
[...]

Dit was de eerste keer met Xbox cloud. Heb je het toevallig via Edge draaien? Hier via Chrome, omdat ik op een mac zit.

Verder toch al een paar uur in de game zitten. Prachtige graphics, maar het voelt ook vreemd omdat die nostalgische gevoelens toch bij de originele versie en alle imperfecties die daarbij aanwezig zijn horen.
Ik heb Oblivion Remastered nog niet heel lang gespeeld, maar zowel via Safari op mijn MacBook Air en op mijn Xbox One S. Zo speel ik alle games met Xbox Cloud Gaming.

De graphics zijn inderdaad mooier, verder merk in alle opzichten gewoon dat het een Elder Scrolls game is :P Het bewegen door de wereld en paardrijden voelt als vanouds. Verder geen plannen om het nu veel uren te spelen. Mooi dat ik het even kan uittesten met het Game Pass Ultimate abonnement. Ik heb de Xbox 360 versie 2 jaar terug nog weer eens uitgespeeld, zowel de main quest en alle guilds/factions. Ik moet alleen Shivering Isles nog uitspelen. Voor een geheel nieuw avontuur hoop ik dat er later dit jaar een Switch 2 versie uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011

Fordox

00101010

Voor mij werkt het spel prima zonder crashes.
Ik draai op:

AMD 3700X
Nvidia 3080
3440x1440, High settings, geen RT, DLSS quality, 92 FoV (standaard FoV is me te veel ingezoomd op een ultrawide)
Buiten krijg ik framedrops tot 45fps, binnen is een smooth 80-120+

Het valt me enorm mee. Ik kan me niet vinden in de meeste klachten

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roman_Craig
L23 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:24:
[...]

Ik heb Oblivion Remastered nog niet heel lang gespeeld, maar zowel via Safari op mijn MacBook Air en op mijn Xbox One S. Zo speel ik alle games met Xbox Cloud Gaming.

De graphics zijn inderdaad mooier, verder merk in alle opzichten gewoon dat het een Elder Scrolls game is :P Het bewegen door de wereld en paardrijden voelt als vanouds. Verder geen plannen om het nu veel uren te spelen. Mooi dat ik het even kan uittesten met het Game Pass Ultimate abonnement. Ik heb de Xbox 360 versie 2 jaar terug nog weer eens uitgespeeld, zowel de main quest en alle guilds/factions. Ik moet alleen Shivering Isles nog uitspelen. Voor een geheel nieuw avontuur hoop ik dat er later dit jaar een Switch 2 versie uitkomt.
Net nog even in Safari geprobeerd, maar ook weer pakketverlies. Router etc up-to-date, Ping-test geeft geen package lost. Toch wel jammer, want GFN is iets duurder.
Ik heb toevallig ook 2 jaar geleden nog een Oblivion playthrough gedaan met Shivering Isles :D
Nu nog zoet met Morrowind.
Ik benijd degene die Oblivion nog nooit gespeeld hebben, daar is dit echt een mooie manier van kennismaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 18:49
Inmiddels al vijf keer een game crash gehad. Spel sluit ineens af op de PS5. Erg matig.

Verder voelt de game tot nu toe erg leeg. Ik praat met zoveel mensen en heb welgeteld èèn quest gekregen. Meerdere kampjes uitgeroeid maar veel meer dan wat lockpicks vind ik niet.

Hoop echt dat het beter wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ravw
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:34:
Inmiddels al vijf keer een game crash gehad. Spel sluit ineens af op de PS5. Erg matig.

Verder voelt de game tot nu toe erg leeg. Ik praat met zoveel mensen en heb welgeteld èèn quest gekregen. Meerdere kampjes uitgeroeid maar veel meer dan wat lockpicks vind ik niet.

Hoop echt dat het beter wordt.
grotten, ruïnes en oude kastelen zijn beter.
Hier een paar mooie tips voor looten.
Ayleid Ruins – Deze oude elfenruïnes zitten vaak vol met magische vijanden én Ayleid kisten die unieke loot kunnen bevatten.

Forten en Kastelen – Veel verlaten forten hebben hoge-level vijanden (zoals conjurers of necromancers) met krachtige gear.

Daedric Shrines – Niet echt kastelen, maar vaak wel kerkers met unieke Daedric quests die je epische beloningen geven.

Oblivion Gates – Zodra die opengaan, zijn de Deadlands een goudmijn voor Daedric loot — vooral in de hogere levels!

💡 Tips:

Level je karakter slim: Oblivion’s loot-systeem schaalt met je level, dus sommige unieke items worden pas beschikbaar als je bijvoorbeeld level 15 of hoger bent.

Gebruik detect life spells/items in grotten — helpt om vijanden en verborgen loot snel te spotten.

Vergeet lockpicks niet! Sommige van de beste loot zit in moeilijk te openen kisten.

Check necromancer dungeons – die hebben vaak soul gems, magische robes, en zeldzame ingredienten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Daar gaan we, 118gb downloaden. Ben nu heeeel benieuwd naar de performance, nog meer dan het spel zelf.

[ Voor 53% gewijzigd door Westland1940 op 24-04-2025 19:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
toch goed nieuws over Skyblivion, ze.mogen gewoon doorgaan met het project :)

https://www.pcgamer.com/g...hutting-down-our-project/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:51
Ik heb het een uur of drie gespeeld tot nu toe, en ondanks dat het er heel tof uit ziet en herkenbaar is als een TES game, voelt het qua gameplay zelf wel als een sterk verouderd spel. Waar ik Skyrim nog makkelijk kan spelen omdat het redelijk tijdloos lijkt, vind ik Oblivion leeg ogen en leunen op veel mechanismes uit halverwege de jaren 2000.

Ik weet het nog niet, ik ben nog niet zo overtuigd. Misschien ben ik ook wel verwend met Kingdom Come Deliverance 2 wat voor mij voelt als een waardige opvolger van Skyrim qua hoe ik het ervaar en er, inmiddels als volwassen man :P verslaafd aan ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Kol Nedra schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:29:
toch goed nieuws over Skyblivion, ze.mogen gewoon doorgaan met het project :)

https://www.pcgamer.com/g...hutting-down-our-project/
Iedereen gratis keys.

1-2 jaar vertraging dus.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:10
Ik weet niet precies wat die 'screenspace reflections' optie doet, maar op de PS5 heb ik het uitgezet. Als ik het aanzet krijg je een soort rare lijn over het water heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Hoppa! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vZ0mdA7P1d694rrLZec64vsRSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obl5SI35hhO30RXiMv8TBptS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWbwNl18VGy3zk6hnQMjaLiUPuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OLOZq6gk3Z9WE1iJj94VdvY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywPfrnjrGEvntEaHpJvmpLxTsuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMpKWDSOV8fODkZBFd5wBzjB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2OeHsuSy2dBIVaWzjdUr6s9rD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBJRjr6lnB1VnIlwxKUc9x4d.jpg?f=fotoalbum_large

Vraagje: Hoe zit dat eigenlijk met de durability van je gear, want ik krijg (vrij snel) de melding: ‘your apparel broke’. Ik beschik wel over wat ‘repair hamers’, maar die kan ik - tot op heden - nog niet gebruiken. :s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
UESP heeft inmiddels een aardige lijst met de verschillen tussen OG Oblivion en de remaster, niet enkel gameplay maar ook kwa bugs enzo (eindelijk is de mystic imporium open zonder mods *O* ): https://en.uesp.net/wiki/...livion_Remastered_Changes
Orangelights23 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:34:
Ik heb het een uur of drie gespeeld tot nu toe, en ondanks dat het er heel tof uit ziet en herkenbaar is als een TES game, voelt het qua gameplay zelf wel als een sterk verouderd spel. Waar ik Skyrim nog makkelijk kan spelen omdat het redelijk tijdloos lijkt, vind ik Oblivion leeg ogen en leunen op veel mechanismes uit halverwege de jaren 2000.

Ik weet het nog niet, ik ben nog niet zo overtuigd. Misschien ben ik ook wel verwend met Kingdom Come Deliverance 2 wat voor mij voelt als een waardige opvolger van Skyrim qua hoe ik het ervaar en er, inmiddels als volwassen man :P verslaafd aan ben.
Zal ook deels smaak zijn. Ik vind Skyrim juist veel te versimpelt. Niet dat dat me gestopt heeft van duizenden uren speeltijd, maar Oblivion is voor mij superieur by far. Net zoals wel meer moderne games overigens, hoewel de hoeveelheid van dit soort RPGs nogal gelimiteerd is onder moderne games.

Wel grappig dat je Kingdom Come noemt in deze context. Ik heb enkel de eerste gespeelt, deel 2 staat nog op de backlog. Maar ik vond dat juist een heerlijk spel omdat hij weer lekker ouderwets was. Veel stats die overal invloed op hebben en keuzes die uitmaken tot het punt dat domme keuzes je je hele "leven" achterna kunnen zitten. Toen ik die voor het eerst speelde jaren terug op gamescon had ik meteen Oblivion vibes. Toen was Skyrim al lang uit, maar toch is dat zeker niet waar ik aan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:25:
Hoppa! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vraagje: Hoe zit dat eigenlijk met de durability van je gear, want ik krijg (vrij snel) de melding: ‘your apparel broke’. Ik beschik wel over wat ‘repair hamers’, maar die kan ik - tot op heden - nog niet gebruiken. :s
Is je gear enchanted? In de OG kon je enkel niet-enchanted gear fixen tot je armourer level 50 had ofzo (kan zijn dat ik het level ff verkeerd onthou). Truuk is om alle loot te repareren naast je eigen niet-enchanted gear. Na elke klap. Want je skil gaat omhoog per poging, maakt niet uit of die 1% moet fixen of 20%.

Maar weet niet of dat zelfde is in de remaster. Ben nog niet door de lijst mer verschillen heen.

Edit: volgens die UESP lijst met wijzigingen heb je nu Apprentice level nodig voor enchanted gear. Verder zou hij hetzelfde moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Cambionn op 25-04-2025 08:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

CoeliJoeli schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:43:
Ben zelf ook begonnen op Expert, maar toch terug gegaan naar Adept. Liever zelf de spons zijn dan dat de enemy een spons is.
@D4NG3R

Zie nu dat (er nog) een nieuwe difficulty mod is; https://www.nexusmods.com.../mods/451?tab=description

The game by default uses a damage multiplier of 5 for its difficulty settings - both for incoming and outgoing damage. That leads to extreme jumps in difficulty between the multiple slider options. This mod aims to reduce those extreme jumps for a more nuanced player choice.

These are the variants currently available:
  • x1.5
  • x2.0
  • x2.5
  • x3.0
  • x3.5
  • x4.0
  • x4.5
As wrote above, x5 is the game's default value. So, choosing x3.0 makes the jumps roughly half as severe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Westland1940 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:46:
Daar gaan we, 118gb downloaden. Ben nu heeeel benieuwd naar de performance, nog meer dan het spel zelf.
Een kleine 1,5 uur gespeeld, en in die tijd positief verrast. Ik heb geen graadmeter vergeleken met de originele Oblivion aangezien ik die niet gespeeld heb.

Gameplay technisch is het dus Oblivion, met de grafische krachten van Unreal Engine. Je ziet dat de animaties niet uit dit tijdperk komen, maar ze zijn zo opgepoetst dat het totaal niet storend is. Ik vind ze zelfs bijna vergelijkbaar met kleinschaliger games van de afgelopen jaren die uitgebracht zijn door developers met minder budget.

En toch een refund gedaan (wellicht had ik hem ook beter via Gamepass moeten kopen) via Steam vanwege mijn performance. De performance is te doen maar ik vind dat ik met mijn specs iets te veel moet inleveren en dat is zonde. De eerste dungeon loopt echt top en is schitterend, maar in de open wereld is het wat zwaarder en moet ik settings lager zetten.

Even bekijken hoe ik dit toch kan spelen. Wellicht komt er binnenkort een patch of iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Voor de kenners

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBERxD9lOPzntbFijkRB8JDoYmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGtZz3egnAsWOMrAkIqntfsb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
The Chosen One schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:03:
[...]

@D4NG3R

Zie nu dat (er nog) een nieuwe difficulty mod is; https://www.nexusmods.com.../mods/451?tab=description

The game by default uses a damage multiplier of 5 for its difficulty settings - both for incoming and outgoing damage. That leads to extreme jumps in difficulty between the multiple slider options. This mod aims to reduce those extreme jumps for a more nuanced player choice.

These are the variants currently available:
  • x1.5
  • x2.0
  • x2.5
  • x3.0
  • x3.5
  • x4.0
  • x4.5
As wrote above, x5 is the game's default value. So, choosing x3.0 makes the jumps roughly half as severe.
toon volledige bericht
Ik heb zelf de 100 versie van deze draaien op expert: https://www.nexusmods.com...d/mods/58?tab=description

Wat meer uitdagend dan vanilla adept zonder dat het frustrerend wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03:59
D4NG3R schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:53:
[...]

Ik heb zelf de 100 versie van deze draaien op expert: https://www.nexusmods.com...d/mods/58?tab=description

Wat meer uitdagend dan vanilla adept zonder dat het frustrerend wordt. :+
Ik wilde eigenlijk mijn eerste playthrough zonder mods spelen maar expert is toch net iets te moeilijk, en ik zat al naar die mod te kijken. Misschien toch maar eens een mod gebruiken dan, adept schijnt veel te gemakkelijk te zijn en ik wil wel wat uitdaging hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ravw
Sorry kon het niet laten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqySHh85EQoDb4ztoPUpi0jABt8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fm4CIpzj8C8taCstAqhqhjIE.png?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jittikmieger
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Ik heb deze remaster nu zo'n 12 uren gespeeld. Oblivion is 1 van mijn favoriete games. Zo elk jaar in de herfst doe ik wel een playthrough. Ik speel voornamelijk oudere AAA games, indie games en retro games en doe aan emulatie, maar af en toe maak ik een uitstap naar wat moderner.

Nu ben ik nogal allergisch voor framedrops en stutters en deze game spant de kroon! Veel traversal stutter en af en toe dondert de FPS naar beneden, tussen de 20-50 FPS voor langere tijd en dit is niet gerelateerd aan het gebied waar ik ben in de game, maar altijd in the "overworld" nooit in een "dungeon". Settings maken niet uit, dus lowest of low, ook niet.

Mijn systeem:
ASRock AB350 Pro4,
AMD Ryzen 7 5700X,
32GB 3200Mhz RAM,
1TB NVME SSD (hier staat de game geparkeerd)
1 TB SATA SSD,
AMD Radeon 6600 8GB.

Settings aanbevolen door de game:
Medium, FSR Balanced.

Na lang testen heb ik de "engine.ini" file aangepast, met de hulp van deze mod op Nexus:
https://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/399

ik heb de volgende 2 optimalisaties doorgevoerd in mijn engine.ini:
  • Dynamic Texture Streaming Cap — Limits Unreal’s texture pool to a safe percentage of your VRAM so that ultra-high-res textures never push you into an out-of-memory crash.
  • Shader Cache Optimization — Activates Unreal’s shader pipeline cache to batch and reuse compiled shaders, reducing hitching and long load stalls.
Ik heb de engine.ini van deze mod gebruikt. Met de settings voor een texture streaming pool van 5GB.

[SystemSettings]
r.TextureStreaming=1
r.Streaming.PoolSize=5120
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
r.Streaming.DefragDynamicBounds=1

Dit heeft de #stutterstruggle GIGANTISCH verbeterd! Ik kan nu eindelijk rondwandelen zonder mij te ergeren!

Edit:
Mijn settings met deze engine.ini fix zijn nu:
Draw distance ultra, rest medium, FSR3 quality, frame gen aan, SSR aan, 1080p.

Zo 1x in de 45-60 minuten heb ik nog steeds die FPS drop naar ~20 - 50 FPS (dat zijn frame gen FPSsen), maar dat kun je fixen op 3 manieren:
1. Trigger een loadscreen door een huis, grot, etc. in te gaan.
2. Sluit de game af en start opnieuw op.
3. Een paar minuten doorbijten, dan lost het zich vanzelf op.

"May your road lead you to warm sands, my friends!"

[ Voor 14% gewijzigd door Jittikmieger op 25-04-2025 10:06 . Reden: Settings toegevoegd en verdere bevindingen/ tips ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Nou hij is hier aan het downloaden hoor! Vandaag de hele dag weg voor eindinspectie, sleuteloverdracht en klussen. En morgenvroeg gaan de meubels over. Maar ik hoop zaterdag avond of zondag een beginnetje te kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtLfO0AWOfmpEDa6PYMvY3ZiSys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0F414BgSACi8zxe8Kb5RJINP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jittikmieger
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Dit blijft een fantastische quest line!

Ik ben nu de mages guild questline aan het spelen. Zodra ik die afgerond heb, ga ik de hoofd verhaallijn triggeren door Jaufre weer eens een bezoekje te brengen! Ik wil die nieuwe Oblivion gates en worlds wel even zien.

Maar eerst even wat interessante spells maken! Maakt het leven een stuk makkelijker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Jittikmieger schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:32:
[...]

Dit blijft een fantastische quest line!

Ik ben nu de mages guild questline aan het spelen. Zodra ik die afgerond heb, ga ik de hoofd verhaallijn triggeren door Jaufre weer eens een bezoekje te brengen! Ik wil die nieuwe Oblivion gates en worlds wel even zien.

Maar eerst even wat interessante spells maken! Maakt het leven een stuk makkelijker... ;)
Inderdaad ...
spoiler:
Ik had die vent vermoord van dat boek (4 delen).... in de Sewers.
Want die valt je niet aan en dat is een trigger om er een van de Dark Brotherhood naast je bed te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 25-04-2025 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
RaXz schreef op donderdag 24 april 2025 @ 23:02:
[...]

Ik wilde eigenlijk mijn eerste playthrough zonder mods spelen maar expert is toch net iets te moeilijk, en ik zat al naar die mod te kijken. Misschien toch maar eens een mod gebruiken dan, adept schijnt veel te gemakkelijk te zijn en ik wil wel wat uitdaging hebben.
Ik houd het ook aardig beperkt, vooral wat QoL spul:

Stutter fixes - Geen mod, maar een getweakte config. Stuk minder stutters.
Difficulty slider fixed - Iets betere scaling, Adept is mij te makkelijk, Expert haalt de lol uit combat.
Better HUD - Verplaatst de HUD elementen.

Ik geloof niet dat deze nodig is bij de bovenstaande mods, maar voor de zekerheid ook de achievements unblocker.

Wellicht slinger ik de unleveled item rewards er ook nog tegen aan, maar heel eerlijk ga ik toch liever zelf klooien met enchantments dan dat ik quest rewards lang gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Vraagje; Missen jullie nog belangrijke dingen in de TS? Ik heb gisteren wel wat basis dingen toegevoegd in de TS maar zijn er nog dingen die jullie er graag in willen zien? :) Want dan zou ik daar de aankomende tijd misschien even naar kunnen gaan kijken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
@G_Dragon Maak iets duidelijker wat het verschil is tussen de base en DD versies, ik zie nog steeds een hele hoop verwarring. Ook de TS impliceert dat de DLC en extra content van het origineel enkel onderdeel is van de DD variant als je er even snel doorheen scrolled:
De Deluxe Edition van Oblivion Remastered biedt extra content voor spelers die meer uit hun avontuur willen halen:
  • Digitale basisgame
  • Digitaal artbook en soundtrack-app
  • De verhaaluitbreidingen Shivering Isles en Knights of the Nine
  • Extra downloadbare content: Fighter's Stronghold, Spell Tomes, Vile Lair, Mehrune's Razor, The Thieves Den, Wizard's Tower, The Orrery en Horse Armor Pack
Terwijl enkel:
  • Digitaal artbook en soundtrack-app
Exclusief voor de DD zijn. :)

Wellicht "Alles uit de basisversie, plus: [exclusieve content]" of iets in die trant bij de Digital Deluxe versie?

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2025 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:54:
@G_Dragon Maak iets duidelijker wat het verschil is tussen de base en DD versies, ik zie nog steeds een hele hoop verwarring. Ook de TS impliceert dat de DLC en extra content van het origineel enkel onderdeel is van de DD variant als je er even snel doorheen scrolled:

[...]

Terwijl enkel:

[...]

Exclusief voor de DD zijn. :)

Wellicht "Alles uit de basisversie, plus: [exclusieve content]" of iets in die trent bij de Digital Deluxe versie?
Oké, Ik zal er even in gaan duiken! Want een TS hoort zeker geen verwarring te veroorzaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Veel minder in de TS hoor, vooral op Steam vind ik het bagger verwoord.

Bethesda's eigen launch pagina is eigenlijk de enige plek waar ik het iig op launch duidelijk vond staan. Al vind ik ook die nu een paar dagen later eigenlijk ook wat dom verwoord.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik probeer ook even de vergelijking te maken met Skyrim en Oblivion. Veel mensen vinden Oblivion beter, maar waarom? Of is het stiekem een nostalgisch dingetje wat ik best kan begrijpen? ;)

Zijn de quests beter? Is de map leuker? Is het groter en completer?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste