Slappyjoez schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:47:
Beginnetje gemaakt gisteren. Naast de Old Wise Man een huisje gebouwd en probeer vanuit daar nu de Dragon Slayer quest op te pakken. In het kasteel geweest en lekker met de boog en een bone dagger een heel eind gekomen. In de Vault merk ik dat erg snel teveel gewicht heb door die shards etc. en het is ontmoedigend doordat ik nu een paar keer ben gesneuveld. Telkens weer het hele stuk terug zonder gear om verder te kunnen. Gezien het drukke gezinsleven vind ik het lastig om veel tijd in het grinden te stoppen en zou ik graag sneller door willen met de quests, maar dat is niet zo makkelijk helaas. Tot nu toe wel erg vermakelijk.
Ik speel hier ook niet zoveel als ik zou willen, maar wel gestaag wat voortgang. Ben ook iemand die graag het gebied goed ontdekt, dus dat maakt het ook wat trager. Op een gegeven moment als je wat beter gear enzo hebt dan gaat het wel redelijk, de vaults, maar dat duurt even natuurlijk. Weet niet welke richting met wapens je ingegaan bent, maar bijvoorbeeld via je spellbook vuur op je wapen doen helpt best wel bij het vechten.
Die Vault Cores wegen 50 per stuk, die zijn echt zwaar ja. Goed om rekening mee te houden om met een lege inventory richting de vaults te gaan haha
Als je eenmaal een Vault Core hebt kun je Lodestones maken om te teleporteren, dat scheelt een hoop geloop. Als ik weer wat verder de map in ga neem ik vaak de materials ervoor mee, zodat ik er meteen een neer kan gooien. Als je ze afbreekt krijg je ook alle materials terug, dus je kan dan ook makkelijk tijdelijk even zo'n Lodestone neerzetten.