Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fronteradriver
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-05 09:39
Ik zou graag mijn desktop upgraden om Windows 11 te kunnen draaien.

Ik heb er onlangs een MSI SSD in geplaatst en hij is nu veel sneller.

Ik heb een Intel Core i5 processor 650 en daar wringt het schoentje.....niet compatibel met Windows 11

Met Welke processor zou ik mijn Desktop kunnen upgraden?

Ik gebruik de pc enkel om te mailen - internetten - youtube.... geen games en videobewerking..dus een i3 zou in feite voldoende zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:42

Marc H

- - Is wakker - -

Geen.

Op dat moederbord past geen processor die compatible is met Windows 11.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:57
Deze cpu heb je? uitvoering: Intel Core i5 650 Boxed Ding is van 2010. CPU's vanaf 2017 zijn (officieel) W11 compatibel en die passen met geen mogelijkheid in het moederbord. Tijd voor een complete upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fronteradriver
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-05 09:39
Ja deze heb ik..
Desktop is idd gekocht in 2010, maar werkt nog perfect.

Misschien eens de overstap wagen naar Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:57
Ja, Linux is zo'n beetje het enige waar ze nog goed voor zijn. Heb hier een systeem van 2008 staan. Niet vooruit te branden als je onder Windows 10 het internet op gaat maar Linux loopt een stuk lichter en is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
fronteradriver schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:52:
Desktop is idd gekocht in 2010, maar werkt nog perfect.
Misschien eens de overstap wagen naar Linux...
Tja, naast met Linux te experimenteren kan je natuurlijk ook gewoon met 11 testen met behulp van de bekende "workarounds" :)
Windows 11 draait hier ook nog best wel ok op een Dell Latitude e6410 I3 met 4GB, uiteraard met een SSD.

Hoe kan ik updaten naar de laatste versie van Windows 11?
Windows 10 (veilig) blijven gebruiken na okt 2025
Uszka schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:05:
Heb hier een systeem van 2008 staan. Niet vooruit te branden als je onder Windows 10 het internet op gaat maar Linux loopt een stuk lichter en is goed te doen.
Toch wel met een HDD neem ik aan?
Maar dat zijn dan ook al oudere CPU's, waarschijnlijk zonder SSE4.2 en dan werkt Windows 11 24H2 er niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 11:01
Met Linux experimenteren is een optie, of je gaat voor een simpel maar efficiënt AM4 systeempje die wel gewoon Windows 11 draait. Scheelt je ook weer behoorlijk in de stroomkosten en die SSD uit jouw Packard Bell kan je natuurlijk gewoon hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
jazzozo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:21:
Met Linux experimenteren is een optie, of je gaat voor een simpel maar efficiënt AM4 systeempje die wel gewoon Windows 11 draait. Scheelt je ook weer behoorlijk in de stroomkosten en die SSD uit jouw Packard Bell kan je natuurlijk gewoon hergebruiken.
Uiteraard is het zinniger/praktischer om meer moderne systemen te gebruiken.
Erg oude apparatuur blijven gebruiken doe je dan ook meer uit interesse/hobby of apparatuur die je perse nog wilt/moet blijven gebruiken.
Pagina: 1