Rolluik smart maken met KaKu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 19:28
Wij hebben een huis gekocht en daar zitten 6 van deze schakelaars voor de rolluiken die ze bedienen in willekeurige volgorde (logische volgorde was te duur destijds denk ik haha). Nu wil ik ze alle 6 vervangen met een KaKu oplossing die we met afstandsbediening en app kunnen bedienen. Alleen welke volgorde moet ik de draden aansluiten? Daar kom ik niet aan uit helaas.

En kan ik ook met bijpassende afstandsbediening het met 1 knop inschakelen dat de 3 linkse omlaag of omhoog gaan, met de andere knop de 3 rechts en met een 3de knop allemaal omlaag of omhoog?

En moet ik nog ergens op letten voor de app bediening?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZ2FNAYlNPt_hbj8tXvUM815a4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uty74tQN6xCVQwZLnpb4JVBY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door supercrazy op 06-04-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Ik zou voor een iets uitgebreidere oplossing kiezen dan KAKU, omdat ik niet weet of je dit soort zaken daar goed mee op kan lossen. Kijk eens naar een merk dat ook echt rolluik oplossingen heeft bijvoorbeeld.

Er valt (voor mij) ook weinig over te zeggen zonder meer te weten over het aansluitschema van deze rolluiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Ik zou naar de Shelly 2.5 kijken. Dat is via de app en kan zowel lokaal als via cloud :) De Shelly biedt ook de mogelijkheid om de originele knop te behouden, zodat je de rolluiken ook nog gewoon met de knop kan bedienen.

[ Voor 43% gewijzigd door gwabber op 06-04-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
We willen de huidige knoppen niet behouden, zijn er 6 en dat staat niet zo netjes haha :). Kan je met de Shelly hem ook volledig weg halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
supercrazy schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:58:
We willen de huidige knoppen niet behouden, zijn er 6 en dat staat niet zo netjes haha :). Kan je met de Shelly hem ook volledig weg halen?
Dat kan zeker, hier ook gedaan. Mocht je toch nog behoefte hebben aan iets van een fysieke schakelaar kan je de Shelly RC button 4 overwegen. Plak je ergens op en kan je als nog, alle, rolluiken bedienen zonder een telefoon :)
Trouwens, de Shelly 2.5 is uit het assortiment (alhoewel je hem vast nog kan kopen), is nu de Shelly 2PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
Ik wil die Shelly 2PM proberen. Hoe moet ik hem aansluiten zonder dat ik de schakelaar wil behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
supercrazy schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:51:
Ik wil die Shelly 2PM proberen. Hoe moet ik hem aansluiten zonder dat ik de schakelaar wil behouden?
Denk dat je hier voldoende info uit kan halen of hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
Ik zie daar vooral met schakelaar behouden, maar hoe moet ik hem verbinden zonder schakelaar behouden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
De eerste drie posts in dat eerste topic laten dat toch precies zien? Het schema op je Shelly is ook vrij duidelijk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
Ik heb hem aangesloten en hij werkt, maar wat is het een onstabiel product in de app. Hij maakt wel verbinding met de wifi maar blijft offline staan, lijkt alsof hij de verbinding niet vast kan houden. Is er iets wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
supercrazy schreef op zondag 13 april 2025 @ 12:52:
Ik heb hem aangesloten en hij werkt, maar wat is het een onstabiel product in de app. Hij maakt wel verbinding met de wifi maar blijft offline staan, lijkt alsof hij de verbinding niet vast kan houden. Is er iets wat ik verkeerd doe?
Herken ik zelf niet maar toevallig een wifi met een gemixt kanaal? (2.4 en 5)?
Voldoende bereik waar de Shelly zit?
Heb je de 2 PM of de 2.5, daar de 2.5 wel voor problemen kon zorgen.

En anders even Google raadplegen? Vind een aantal die het lezen vast waard zijn, hier hier

[ Voor 36% gewijzigd door herda op 14-04-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
Het bleek te maken te hebben met het feit dat de router op enable stond voor WMM, hierna vond hij hem.

En degene die hem geinstalleerd hebben jaren geleden hebben de aarde draad gebruikt als schakeldraad ipv normaal de zwarte. Dus nu gaat hij omhoog en omlaag en kon de Shelly hem calibreren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
supercrazy schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:46:
Het bleek te maken te hebben met het feit dat de router op enable stond voor WMM, hierna vond hij hem.

En degene die hem geinstalleerd hebben jaren geleden hebben de aarde draad gebruikt als schakeldraad ipv normaal de zwarte. Dus nu gaat hij omhoog en omlaag en kon de Shelly hem calibreren :).
Meestal met WIFI ellende, router of gemixed kanaal waar het apparaat niks mee kan.
Ahh met de aarde kan je ook schakelen 8)7 Goed te horen dat het nu werkt en hopelijk veel plezier van
Pagina: 1