|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Vraag
Beste antwoord (via overtones op 05-04-2025 08:11)
Netbeheerder bellen, je meter zit verkeerdom aangesloten. Heb je 's nachts ook teruglevering toevallig?
Alle reacties
Netbeheerder bellen, je meter zit verkeerdom aangesloten. Heb je 's nachts ook teruglevering toevallig?
Ongelooflijk hoeveel mensen een verkeerd om aangesloten meter hebben.....
Meter registreert teruglevering zonder zonnepanelen
Teveel teruglevering te weinig verbruikt?
etc., etc....
etc., etc....
Dank voor de eerste reacties. Over het hele jaar klopte het wel, als ik naar mijn jaarrekening kijk. Dat is toch gek. Als ik dit letterlijk zou omdraaien betaal ik veel meer.
|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Ik zou de zonnepanelen eens tijdelijk uitschakelen, kijken wat dan de score is
Je zou bijna zeggen "Zonnepanelen uitschakelen en klaar!", maar dat heeft geen zin, de echte waarden zijn toch opgeslagen. Het kan wel zijn dat je zo meer gaat betalen als je echte verbruik hoger is dan de opbrengst van de zonnepaneleninstallatie.
Als het warmer is, neemt de opbrengst onder gelijkblijvende (lab-)omstandigheden af. Dat zie je ook in de grafiek: een aflopende lijn in de middag. Een warme dag is dus a priori niet beter voor de opbrengst.
Als het warmer is, neemt de opbrengst onder gelijkblijvende (lab-)omstandigheden af. Dat zie je ook in de grafiek: een aflopende lijn in de middag. Een warme dag is dus a priori niet beter voor de opbrengst.
De Pulse zit op de p1-poort van je meter, dan is er maar 1 conclusie mogelijk inderdaad, je meter zit omgekeerd aangesloten.
Bel je netbeheerder.
Bel je netbeheerder.
Ik ben er ook van overtuigd. Het is nu 08:09 en ik zou vandaag al 5 kWh hebben verkocht volgens de pulse. En in de grafiek heb ik de hele nacht terug geleverd.
Dat wordt bellen dan
Dat wordt bellen dan
Dit had bij eigen controle ook al alarmbellen moeten laten afgaan…overtones schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:22:
Jaarnota over 2024 was eindstand -4755 kWh
Verbruik: 1572 kWh
Teruglevering: 6531 kWh
Met 9 panelen en een 2.5kW omvormer kun je onmogelijk 6500kWh terugleveren in een jaar tijd. Dat is meer dan het dubbele wat die panelen uberhaupt kunnen opwekken in een jaar.
In werkelijkheid zul je dan dus 1572 kWh teruggeleverd hebben, en 6531 kWh verbruikt hebben. (overigens klopt met deze getallen ook je jaarverbruik niet.. dat moet gelijk zijn aan het verschil tussen gebruik en teruglevering… of is dat alleen de tellerstand van de meter van één van de telwerken?)
Als je pech hebt, gaat de energieleverancier dat corrigeren en moet je 8000kWh aan extra verbruik gaan aftikken…
(In plaats van een netto teruglevering van 4000 kWh blijk je een netto verbruik van 4000 kWh te hebben…. verschil van 8000 dus)
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Dat denk ik dus niet.overtones schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:53:
Over het hele jaar klopte het wel, als ik naar mijn jaarrekening kijk.
Waarom denk jij van wel?
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Zo ongelovelijk is dat niet, aansluitpunten zitten op de meter vlak naast elkaar. Kan me best voorstellen dat er af en toe een foutje gemaakt word als je er veel doet.Dersan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:43:
Ongelooflijk hoeveel mensen een verkeerd om aangesloten meter hebben.....
etc., etc....
Maar t lijkt me dat dit met een simpel stukje software makkelijk gesignaleerd moet kunnen worden door de netbeheerder/ energieleverancier. Zeker tot nu nu nu er nog niet zoveel thuisbatterijen zijn.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Pagina: 1