Mijn vraag
Hey allemaal,
Binnenkort stap ik over naar Tibber maar heb hun Pulse inmiddels al aangeschaft en heb nu dus realtime inzicht in mijn verbruik. Nu zie ik dat op een dag als gister, volle zon, 22 graden juist een enorme piek in verbruik en niet in teruglevering. Ik zie dit eigenlijk over de hele week gebeuren.
Kijk ik naar de geschiedenis van mijn Eneco zie ik over afgelopen jaar hetzelfde patroon. In de winter is m’n huis goedkoper dan in de zomer.
/f/image/CtglzFiJn4vmvW5KD5ypxH5X.png?f=fotoalbum_large)
Hier begrijp ik dus echt niks van. Kunnen jullie dit duiden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Huis van 182m2 A++++ bouwjaar 2023
9 zonnepanelen Goodwe omvormer GW2500-XS-11
Itho daalderop bodem warmtepomp en mechanische ventilatie
Jaarnota over 2024 was eindstand -4755 kWh
Verbruik: 1572 kWh
Teruglevering: 6531 kWh
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de groep van de zonnepanelen uitzet dan schiet het verbruik omlaag. Andere grootverbruikers staan niet aan.
Hey allemaal,
Binnenkort stap ik over naar Tibber maar heb hun Pulse inmiddels al aangeschaft en heb nu dus realtime inzicht in mijn verbruik. Nu zie ik dat op een dag als gister, volle zon, 22 graden juist een enorme piek in verbruik en niet in teruglevering. Ik zie dit eigenlijk over de hele week gebeuren.
Kijk ik naar de geschiedenis van mijn Eneco zie ik over afgelopen jaar hetzelfde patroon. In de winter is m’n huis goedkoper dan in de zomer.
/f/image/CtglzFiJn4vmvW5KD5ypxH5X.png?f=fotoalbum_large)
Hier begrijp ik dus echt niks van. Kunnen jullie dit duiden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Huis van 182m2 A++++ bouwjaar 2023
9 zonnepanelen Goodwe omvormer GW2500-XS-11
Itho daalderop bodem warmtepomp en mechanische ventilatie
Jaarnota over 2024 was eindstand -4755 kWh
Verbruik: 1572 kWh
Teruglevering: 6531 kWh
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de groep van de zonnepanelen uitzet dan schiet het verbruik omlaag. Andere grootverbruikers staan niet aan.
|| iPhone Duo || Apple Watch Ultra 4 || MacBook Air M5 || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||