Na mijn verbouwing heb ik mijn 'kluswagen' niet meer nodig.
Een Renault Kangoo. Zou ook niet meer door de APK komen, want meerdere scheuren in de voorruit.
Dus heb ik hem te koop gezet, met duidelijk de mededeling Geen APK.
Veel biedingen gekregen, en dit weekend ook eentje van een Afrikaanse meneer uit Brussel.
Hij biedt een goede prijs en hij stuurt hem naar Afrika, zegt hij.
Ik denk natuurlijk meteen SCAM en had niet veel zin in gedoe.
Maar hij wil hem laten ophalen en ik heb cash geld geeist.
Nu vraag ik me even af wat ik zelf moet doen. Op de site van de RDW staat
Ga naar een van onze keuringsstations
U neemt mee:
[list]
• Een geldig legitimatiebewijs.
• De kentekencard met de tenaamstellingscode of het Tenaamstellingsbewijs (Deel 1B) en Overschrijvingsbewijs. Bent u de geregistreerde eigenaar? En meldt u het voertuig af bij een keuringsstation of balie? Dan mag de tenaamstellingscode of het Overschrijvingsbewijs ontbreken.
• De kentekenplaten als het voertuig die heeft.
[/list]
Betaal de kosten.
Het exportbedrijf of wij melden uw voertuig af in het kentekenregister. Het voertuig staat vanaf dat moment niet meer op uw naam in het Nederlandse kentekenregister.
U krijgt deze documenten:
[list=1]
• Een vrijwaringsbewijs. Dit is het bewijs dat de registratie is stopgezet.
• Het kentekenbewijs (kentekencard) waarvan een hoekje is afgeknipt. Of het Tenaamstellingsbewijs Deel 1B.
• Het exportbewijs (kentekenbewijs deel II). Dit heeft u samen met de kentekencard of het tenaamstellingsbewijs nodig voor de registratie in het buitenland.
[/list]
Als ik dit goed lees en begrijp, stelt het niet veel voor.
De koper hoeft ook helemaal niet mee naar de RDW. Behalve als hij de kentekencard en kentenbewijs deel II direct wil meenemen.
Maar zo te zien kan ik het contante geld in ontvangst nemen, de auto gewoon op de bergingsauto laten zetten, en dan in m'n eentje naar de RDW gaan om het voertuig af te melden.
Heb ik het bij het rechte eind?
Een Renault Kangoo. Zou ook niet meer door de APK komen, want meerdere scheuren in de voorruit.
Dus heb ik hem te koop gezet, met duidelijk de mededeling Geen APK.
Veel biedingen gekregen, en dit weekend ook eentje van een Afrikaanse meneer uit Brussel.
Hij biedt een goede prijs en hij stuurt hem naar Afrika, zegt hij.
Ik denk natuurlijk meteen SCAM en had niet veel zin in gedoe.
Maar hij wil hem laten ophalen en ik heb cash geld geeist.
Nu vraag ik me even af wat ik zelf moet doen. Op de site van de RDW staat
Ga naar een van onze keuringsstations
U neemt mee:
[list]
• Een geldig legitimatiebewijs.
• De kentekencard met de tenaamstellingscode of het Tenaamstellingsbewijs (Deel 1B) en Overschrijvingsbewijs. Bent u de geregistreerde eigenaar? En meldt u het voertuig af bij een keuringsstation of balie? Dan mag de tenaamstellingscode of het Overschrijvingsbewijs ontbreken.
• De kentekenplaten als het voertuig die heeft.
[/list]
Betaal de kosten.
Het exportbedrijf of wij melden uw voertuig af in het kentekenregister. Het voertuig staat vanaf dat moment niet meer op uw naam in het Nederlandse kentekenregister.
U krijgt deze documenten:
[list=1]
• Een vrijwaringsbewijs. Dit is het bewijs dat de registratie is stopgezet.
• Het kentekenbewijs (kentekencard) waarvan een hoekje is afgeknipt. Of het Tenaamstellingsbewijs Deel 1B.
• Het exportbewijs (kentekenbewijs deel II). Dit heeft u samen met de kentekencard of het tenaamstellingsbewijs nodig voor de registratie in het buitenland.
[/list]
Als ik dit goed lees en begrijp, stelt het niet veel voor.
De koper hoeft ook helemaal niet mee naar de RDW. Behalve als hij de kentekencard en kentenbewijs deel II direct wil meenemen.
Maar zo te zien kan ik het contante geld in ontvangst nemen, de auto gewoon op de bergingsauto laten zetten, en dan in m'n eentje naar de RDW gaan om het voertuig af te melden.
Heb ik het bij het rechte eind?
:strip_exif()/f/image/QkjzjEP0f1gNcIuNQ6imqkgc.jpg?f=fotoalbum_large)