De kern hiervan is om te hervinden waar je energie van krijgt, wat je meer energie kost dan geeft en in welke mate dit aanwezig is geweest in je vorige banen/werkomgeving én je toekomstige werk.
Je lijkt je zelf al bewust van bepaalde patronen en triggers die je werk je nu kennelijk geeft, maar geeft aan het nog niet goed te begrijpen. Je hebt ook al het nodige gedaan aan zelfhulp, maar zegt niet echt gelukkig te zijn geweest. Heb je al eens gesproken met een psycholoog of praktijkondersteuner?
Dat bovengenoemde ben ik sowieso 100% mee eens, wil echt iets vinden wat mij (weer) energie geeft. Heb vroeger wel hulp gehad van een psycholoog en nu zie ik af en toe een praktijkondersteuner.
Antwoord op de vragen:
- Denk je dat je spanningen voortkomen uit burn- of boreout? Ken je de verschillen?
Ik ken het verschil. Dit is denk ik in dit geval een soort van beide; boreout omdat ik het taken pakket conceptueel makkelijk en saai vind. burnout; omdat het vaak irritant en minitieus werk is wat mij totaal niet inspireert.
- Hoe is je prikkelverwerking? Wat geeft je de 'verkeerde' spanning?
Mijn prikkelverwerking is niet helemaal top nu op dit moment vanwege de onzekerheid en spanning, maar over het algemeen vrij goed vind ik zelf.
- Hoe zie je het vak van docent voor je?
Lesgeven, orde houden en administratieve taken. Ook mentorschap later in het carrierepad.
- Hoe zie je jouw behoefte naar autonomie voor je in dit vak?
Je lessen zelf kunnen indelen, eigen inbreng en de les interessant maken.
- Hoe zie je jouw behoefte aan complexiteit voor je in dit vak?
DIt is een lastige aangezien dit vrij snel stagneert.
- Hoe denk je over het werken voor en met een groep t.o.v. meer solistisch werk achter een beeldscherm?
Dit lijkt mij wel leuk!
- Past het werken met kinderen bij je? Heb je daar het geduld voor?
Ik heb zeeen van geduld, helemaal voor kinderen gelukkig.
- Denk je dat stress/spanningen anders voor je zullen zijn in dit beroep?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Maarja op dit moment gaat mijn interesse toch het meest uit naar een CNC-omscholingstraject (met mogelijkheden voor een pivot naar een andere hoek van de IT). Of toch een nieuwe baan in de IT, waar ik mij wel dus goed voel, alleen heb daar toch een aardig hard hoofd in.
[
Voor 8% gewijzigd door
Pimp88z op 21-04-2025 14:07
]