• Pimp88z
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:26
Joppiez schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:54:
Heb je wel eens nagedacht over iets als medewerker groenvoorziening bij een gemeente? Voor mensen met zware problematiek en stress kan dat een rustige omgeving bieden om toch lekker bezig te blijven. Bepaalde intellectuele uitdagingen kun je natuurlijk lekker thuis opzoeken (als hobby of eenmanszaakje).
Weleens, alleen dat moet ik verder onderzoeken. Ik ga hulp zoeken en er werk van maken.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02

Qwerty-273

Meukposter

Verwacht je niet te snel resultaten. De TS is uit maart '25 en je hebt verschillende updates gepost dat je na een kleine rust weer aan de slag gaat (in een vergelijkbare functie) en dan weer snel stopt door de stress. Dat lijkt zich keer op keer (in dit topic) te herhalen. Wellicht ook bij de genoemde psycholoog (en stap gerust naar een andere als er geen "klik" is) waar je stopt omdat er nog niet tot de kern is door gegaan cq. het bewandelende pad niet strookt met wat jij er van hebt verwacht.

Neem de tijd om tot de kern door te dringen zodat je zelf een goed begrip krijgt wat wel en wat niet voor je zal werken. Waarom dat zo is, en wat je daar aan kunt doen. Of dat groenvoorziening, iets ambachtelijks, of toch op kantoor in een bepaalde functie uiteindelijk is maakt eigenlijk niet veel uit. Het gaat er om dat je een plek vind waar je kan aarden - en dat je weet wat voor soort plek dat is. Consultancy kan je eigenlijk wel uitsluiten in mijn mening.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18:56
Pimp88z schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:57:
[...]

Het is inderdaad telkens hetzelfde patroon en de root cause is dat ik simpelweg gewoon enorm gestresst word van werken met een computer,
Ik denk dat dit geen oorzaak is maar een gevolg.

Ik denk ook dat je er niet met de pet naar gooit, en dat wij hier ons geen goede voorstelling kunnen maken van de moeite en energie die je er in stopt, en de frustratie die je voelt als het (weer) niet lukt.

Wat dat betreft ben je in mijn optiek geen opgever maar juist een volhouder: anders had je het na 1 poging wel laten zitten. En je laat juist zien dat je elke keer weer een poging waagt, ook al loopt het steeds hetzelfde af (en weet je dat mss ook al wel als je begint). Ook meld je je steeds weer in dit topic, waarmee je voor mij aangeeft dat je de situatie waar je in zit graag wil veranderen.
Heb in mijn optiek alles geprobeerd
De crux zit (imo) in het 'in mijn optiek'. Het zou natuurlijk kunnen dat in de optiek van iemand anders er mogelijkheden zijn die jij niet ziet, of niet als kansrijk ziet. De vraag is: durf je je daar voor open te stellen?

• Pimp88z
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:26
Nou zie mijzelf zekerlijk niet als een "quitter" en blijf het proberen ad nauseam, maar merk echt dat dit gehele proces mij ziek van de stress maakt. Sta zekerlijk open voor nieuwe invalshoeken, percepties en suggesties, maar voor nu ga ik mij focussen op dingen die mij weer energie geven.
Pagina: 1 2 Laatste