@
Lisa_3
Je ouders zijn zo te lezen mensen met geld.
Zelf bezit je een appartement wat verhuurd is.
En je ouders hebben een koop appartement in aanbouw, wat jij mag huren.
En dat koop appartement staat ook nog eens op de ideale plek qua afstanden tot werk/ouders.
Je verhuurde appartement kun je weinig mee, tenzij de huurders vertrekken.
Je kan ze er niet zomaar uit schoppen.
Hier heb je dus niks aan, behalve wat extra inkomsten.
Let op, geef het geld niet uit maar zet dit apart!
Je zal een deel weer moeten betalen aan de belastingdienst, maar ook heb je onderhoud/reparaties aan het appartement wat je uit dit potje moet betalen.
Het meest handige is om hiervoor gewoon een aparte rekening te openen.
Het appartement van je ouders huren voelt misschien niet goed, ik zou hetzelfde hebben.
Je wilt gewoon een eigen huis, en als je van je ouders huurt komt de huurbaas regelmatig over de vloer.
Zelf hebben wij een Familie-hypotheek bij mijn schoonvader.
Het huis staat 50/50 op mijn en mijn vrouw haar naam, en we betalen hypotheek aan mijn schoonvader.
Dit is in ons geval nog een aflossingsvrije hypotheek met een marktconforme rente.
Nu zou je volgens mij niet meer mogen kiezen voor aflossingsvrij.
Wat jij zou kunnen doen is het on-afgebouwde appartement kopen van je ouders, en de hypotheek bij hun onder te brengen middels een familie-hypotheek.
Je betaalt dan aan je ouders de maandelijkse hypotheek lasten, waar zij dus rendement uit halen.
Je ouders mogen zelfs een deel weer terugschenken (tot het wettelijk maximum), en jij kan gewoon hypotheekrenteaftrek krijgen.
Dit is mogelijk voor beide partijen een gunstigere oplossing dan huren.
Jij hebt je eigen huis, en je ouders hebben een investering gedaan waar ze rendement uit halen.
[
Voor 6% gewijzigd door
FRANQ op 24-04-2025 10:24
]