[Multi] F1 25

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:12

JSchut

.....

F1 24 overgeslagen vanwege de slechte dingen die ik er over hoorde. F1 25 lijkt beter te zijn.

F1 23 is qua MP erg dood. Hoop dat dat straks op 23 ook weer wat beter is.

Helaas speel ik voorlopig rij ik nog steeds met een controller op een PS5. Wil uiteindelijk wel naar een playseat.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@Shifter3 Ik heb de Iconic Editie gehaald maar dat komt omdat ik korting kreeg vanwege GamePass Ultimate en ik door dagelijks punten te sparen nog een €10 kaartje had. Daardoor was de Iconic Editie net zo duur als de normale editie dus waarom niet :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifter3
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-06 23:26
G_Dragon schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:57:
@Shifter3 Ik heb de Iconic Editie gehaald maar dat komt omdat ik korting kreeg vanwege GamePass Ultimate en ik door dagelijks punten te sparen nog een €10 kaartje had. Daardoor was de Iconic Editie net zo duur als de normale editie dus waarom niet :p
Die F1 2024 heb ik 2 keer gekocht.

Voor de PS5 Pro.
En voor mijn gaming laptop via steam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmksyeGVrsQSO9M5Ru7HAujfMCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CjGQU48Pvc0eG0MFl7opGJgE.png?f=fotoalbum_large

De preload is inmiddels beschikbaar voor de meeste platforms, alleen voor de PS5 nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-07 07:03

Nieuwe gameplay video. Ik zie weinig verandering, maar ga hem wel kopen voor de competitie hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:47
F1 25 heeft wel wat toevoegingen die het racen leuker kan maken. Voor TT is het echter miniem.

De handling is wel iets beter dan f1 24. Combinatie van 23/24 zo zijn de geluiden. Echter is het altijd de vraag hoe de echte versie is straks is.Ze hebben nog al eens de neiging om het weer terug te draaien omdat de arcade spelers of controller spelers het niet lekker vinden spelen. Geen verwijt naar deze spelers maar wel een constatering.

Verder is engine en bandenmanagement een stuk belangrijker. Banden slijten sneller en raken sneller oververhit (een 2 stopper in een 50% race zal veel vaker nodig zijn). De engine raakt ook oververhit als je te lang achter iemand rijdt. De AI is ook afwisselender.

Voor de overige zaken gaat het vooral om de story mode's/carriere mode waar wat aanpassingen in gedaan zijn. Multiplayer is niet veel aan veranderd dus open lobby's nog steeds een soort fatal racing.

Gerede kans dat dit voorlopig de laatste officiele f1 game is. Het lijkt erop dat CM/EA de rechten niet gaat/mag behouden. Als het nu nog aan een andere studio gegeven moet worden duurt het wel even voordat er iets nieuws op de plank ligt. Wellicht is dat al gebeurd, maar moet het nog geheim blijven dan komt er wellicht wel een nieuwe game volgend jaar.

Desondanks ga ik hem denk ik dit jaar wel kopen (in tegenstelling tot 24), al is het maar voor mijn zoon die het nu ook leuk begint te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Aartstyle schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:20:

Gerede kans dat dit voorlopig de laatste officiele f1 game is. Het lijkt erop dat CM/EA de rechten niet gaat/mag behouden. Als het nu nog aan een andere studio gegeven moet worden duurt het wel even voordat er iets nieuws op de plank ligt. Wellicht is dat al gebeurd, maar moet het nog geheim blijven dan komt er wellicht wel een nieuwe game volgend jaar.
Meen je.. hopelijk lossen ze het op met de rechten en hebben we volgend jaar met de nieuwe reglementen toch gewoon F1 26.

Waarom mag Codemasters het niet behouden dan? Ik vind het wel heel fijn dat EA er schijnbaar weer mee moet stoppen qua rechten, want sinds hun zich ermee zijn gaan bemoeien is het er alleen maar slechter op geworden door (My World, Super Cars, Geen classic cars en een niet belonende podiumpas wat voorheen mooie dingen gaf)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12

masauri

aka qwybyte

F1 wil gewoon ieder jaar een game op de plank hebben liggen.
Zou me sterk lijken dat de nieuwe partij niks gaat uitbrengen, echter tegen welke kwaliteit idd.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-07 07:03
De huidige F1 serie vind ik eigenlijk geen jaarlijkse aankoop waard qua vernieuwing en doorontwikkeling.

Van mogen ze gewoon een base game hebben die ze continu doorontwikkelen en dan season (DLC) packs elk jaar. Net als ze vorig jaar met WRC hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Het zouden best DLC's kunnen zijn inderdaad, maar dat gaat tegen de natuur van EA in natuurlijk.

In het geval EA de licentie zou verliezen vraag ik me idd wel af of er een F1 26 game gaat komen, want een andere ontwikkelaar kan pas aan de slag op het moment dat ze de licentie daadwerkelijk binnen hebben. Dan wordt het wel discutabel in wat voor tijdsbestek je een fatsoenlijke game neer kan zetten, ik denk niet dat er een studio is die dat binnen een jaar kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:54
Kunnen we al op de PS5? Ik ben vanavond pas thuis...
Nevermind:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-14L6NMl_gJkEGnohVLK8mQ2S9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUZH8L98QxFnCrA9dUxeTzKz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door Rogar op 27-05-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vandaag om 17:00 gaat hij live voor de mensen met de Iconic Editie! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

G_Dragon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:14:
Vandaag om 17:00 gaat hij live voor de mensen met de Iconic Editie! oOo
Grrr, zit dan met het eten en vanavond skateboardles, kan pas morgen spelen... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Voor de mensen die Gamepass hebben (of een EA Play abonnement), de 5 uur trial begint ook vanavond om 17:00. Op die manier kun je dus ook vast een paar uurtjes spelen voordat de plebversie de 30e uitkomt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mM6DFkltQuStK6co1Ha8pfDsgKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zB5mTA8bBfPgnfBa9pt6Dm2z.jpg?f=fotoalbum_large

O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

ik zie dat bij mij niet staan, ook al heb ik de iconic edition op steam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Haha ik had de playstation portal ff aangeslingerd (ja, ik ben naar huis gegaan 🤣😇)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:41
Ready set go! Succes raceliefhebbers :*)

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

"bezig met uitpakken" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 08:06

Zyron

BWRAAAAP

Hier een klein beginnetje gemaakt met mijn Driver Career in F2. Om er even in te komen nog wat hulplijntjes qua remmen aan staan, maar als je die volgt, schiet je er in Bahrein elke bocht van af (in de vrije lucht). Toch vreemd hoe zoiets al jaren goed gaat en nu opeens niet.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Aartstyle schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:20:
F1 25 heeft wel wat toevoegingen die het racen leuker kan maken. Voor TT is het echter miniem.

De handling is wel iets beter dan f1 24. Combinatie van 23/24 zo zijn de geluiden. Echter is het altijd de vraag hoe de echte versie is straks is.Ze hebben nog al eens de neiging om het weer terug te draaien omdat de arcade spelers of controller spelers het niet lekker vinden spelen. Geen verwijt naar deze spelers maar wel een constatering.

Verder is engine en bandenmanagement een stuk belangrijker. Banden slijten sneller en raken sneller oververhit (een 2 stopper in een 50% race zal veel vaker nodig zijn). De engine raakt ook oververhit als je te lang achter iemand rijdt. De AI is ook afwisselender.

Voor de overige zaken gaat het vooral om de story mode's/carriere mode waar wat aanpassingen in gedaan zijn. Multiplayer is niet veel aan veranderd dus open lobby's nog steeds een soort fatal racing.

Desondanks ga ik hem denk ik dit jaar wel kopen (in tegenstelling tot 24), al is het maar voor mijn zoon die het nu ook leuk begint te vinden.
Denk dat deze analyse wel aardig klopt na 2 uurtjes spelen gisteren voor wat betreft f1 25.

Kan er nog aan toevoegen dat de AI wel wat leuker is qua racen dan voorheen.

Er zit overigens wel een flinke bug in qua weersinvloeden. Visueel gezien kan het gewoon droog zijn (regent niet en er is geen water op de baan). Desondanks storten de rondetijden in en gaat de AI voor inters. 2 ronden later begint het dan ook daadwerkelijk visueel te regenen. Is toch een flinke bug. Denk dat iedereen deze bug heeft, zag er meerdere meldingen van op reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik zit inmiddels in chapter 5 van Breaking Point, speelt weer heerlijk weg!
Ben wel blij met die hogere moeilijkheidsgraad expert, want bij Breaking Point 2 was het helemaal makkelijk.
Helaas rij ik ze er zelfs uit op expert, maar moet wel meer moeite doen om de doelen te halen.

Hoe vinden jullie het spelen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:18
Heb er niks over gelezen, maar zit de co-op career wel weer gewoon in 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
G_Dragon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:58:
Ik zit inmiddels in chapter 5 van Breaking Point, speelt weer heerlijk weg!
Ben wel blij met die hogere moeilijkheidsgraad expert, want bij Breaking Point 2 was het helemaal makkelijk.
Helaas rij ik ze er zelfs uit op expert, maar moet wel meer moeite doen om de doelen te halen.

Hoe vinden jullie het spelen? :D
Speelt een berg beter dan F1 24, dat is een ding dat zeker is na 1 uurtje time-trail en eerste 2 races in breaking point. Afgelopen zondag ook de ps5 pro aangeschaft en ziet er aardig fraai uit. off-topic: Niet alleen voor dit spel, meer om even de nieuwe game pc aanschaf uit te stellen vanwege (te) dure videokaarten :P. Grotere sprong vooruit dan verwacht in vergelijking met de standaard versie.

Ik speel met fanatec dd pro met mclaren gt3 stuurtje en de handling is zoveel beter dan de vorige editie. Ook als je wielen neigen te locken kan je dat beter inschatten dan voorheen of beter aanvoelen wanneer je hem neigt kwijt te raken. Speel jij ook met een stuurtje of controller?

Anyhoo morgen en vrijdag lekker vrij, slecht weer op komst = vroom vroom :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:22
Gister even gespeeld en de handling is grotendeels op zich hetzelfde. Vind het niet veel verschillen, behalve dat je vroeger lijkt te moeten remmen op sommige punten. Even wennen dus maar geen grote verschillen.

Wat mij persoonlijk vrij enorm irriteert is het feit dat ze Silverstone 3x achter elkaar hebben "verbeterd", en dat Mexico al sinds jaar en dag de foute trajectory door de esses heeft waardoor de baan totaal niet klopt met de werkelijkheid. (in het echt schakelen ze 2x terug en in de game kan je er flat doorheen..).

Ook schijnen ze Bahrein hebben ge "laserscanned' terwijl veel kerbs daar nog steeds totaal niet kloppen. Ik ben iemand die graag tv kijkt naar vrije trainingen of kwali's waardoor je al die details leert kennen, en dan is het natuurlijk altijd teleurstellend als er in de game vaak niks van klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
rubbels schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:46:
Heb er niks over gelezen, maar zit de co-op career wel weer gewoon in 25?
Ja die zit erin, zie de onderstaande foto maar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4Qff6hCVH34KcBpQbt9W5tkTUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RrVKNZvnhqNTLBDXBmbxXHGd.png?f=fotoalbum_large

Blijf het nog steeds heel bijzonder vinden dat ze Hamilton bij F1 25 zo op de voorgrond laten staan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:43
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:42:
[...]

Meen je.. hopelijk lossen ze het op met de rechten en hebben we volgend jaar met de nieuwe reglementen toch gewoon F1 26.

Waarom mag Codemasters het niet behouden dan? Ik vind het wel heel fijn dat EA er schijnbaar weer mee moet stoppen qua rechten, want sinds hun zich ermee zijn gaan bemoeien is het er alleen maar slechter op geworden door (My World, Super Cars, Geen classic cars en een niet belonende podiumpas wat voorheen mooie dingen gaf)
F1 2020 vind ik nog steeds de beste ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:14
G_Dragon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:56:
[...]

Ja die zit erin, zie de onderstaande foto maar!
[Afbeelding]

Blijf het nog steeds heel bijzonder vinden dat ze Hamilton bij F1 25 zo op de voorgrond laten staan :D.
Bijzonder? Deze man is 1 van de beste F1 coureurs aller tijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
schumi1986 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:01:
[...]

Bijzonder? Deze man is 1 van de beste F1 coureurs aller tijden..
Senna, Schumacher en Verstappen zijn dat ook? Hij is echt niet de enigste in dat rijtje, maar mijn opmerking komt meer omdat hij dit seizoen niet geweldig presteert en ik dan eerder iemand uit de top 5 zou hebben gekozen als voorgrond

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 28-05-2025 18:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
G_Dragon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:07:
[...]

Senna, Schumacher en Verstappen zijn dat ook? Hij is echt niet de enigste in dat rijtje, maar waarom ze dan specifiek hem hebben gekozen geen idee.
Volgens mij staan Leclerc, Hamilton en Norris sowieso veel op de covers van f1 games van de laatste jaren.. De overstap naar Ferrari was groot nieuws vorig jaar dus wat dat betreft is het niet heel gek denk ik?

Die Nederlandse Tokkie uhm Max..wil zo min mogelijk met media te maken hebben dus die zou ik niet eens een plek op de cover gunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
Ik heb nu F1 25 ook even getest op Xbox Series X met G920 (alleen time trail). In Monaco merk ik echt een flink verschil, met F1 24 zat ik enorm te struggelen, en hier voelt het een stuk haalbaarder om een goede lap neer te zetten omdat de auto meer "vastgeplakt" voelt aan het asfalt. Imo is dat echt een grote verbetering :) graphics zien er ook wel beter uit maar geen enorm verschil, voelt wel wat natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-07 19:07

Rayzman

+31 Rayzman

Hamilton staat alleen op de iconic edition, op de standard edition staan Sainz, Bearman en Piastri.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ahh, nog 1 dag geduld :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CI889UAtsbhgSMWzgHZRR3Ao8ks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4lwLDrPUnV6x4eTm7CIvlMLe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Tijdje getwijfeld en eigenlijk bedacht maar eens over te slaan, maar ga hem zo toch maar even halen. Blijft ieder jaar weer mooi om te racen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:37
We moeten wel, anders gaan we achter lopen met de time trial he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-07 15:35
Andries155 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:46:
Ik had het even overgeslagen maar eerlijk gezegd mistte ik het wel. Zelfs de strijd onderin (waar ik me bevind) was leuk.
Nu twijfel ik ook of ik deze toch maar weer aan moet schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Hoe hebben jullie dit ingesteld staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edGmdotKbSJDFO221GQwTn12kiE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NsjMly1anFyqLRA8bcDjdT63.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
remhulp: uit, drs hulp: uit, versnelling zelf met hulp (geeft de versnelling dan aan)
De rest hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
masauri schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:24:

[Afbeelding]
Ik ben helemaal vergeten om te reageren op Discord, mijn excuses! Maar dit zijn mijn instellingen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXCm-5sspbWR48orRcP8IkYUSUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7wAvQuef4P6ll1Up6WN1EEbM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
Andries155 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:46:
Haha ja, ik ben blij dat @G_Dragon lekker heeft doorgepakt nadat ik er een tijdje tussenuit ben geweest maar zal dit jaar zeker weer aanhaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn

[Afbeelding]
Ik heb alles uit behalve pit stop assist (met stuurtje+pedalen). Wel moeilijk en ik maak een hoop fouten, maar geeft mij wel het lekkerste gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
G_Dragon schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:35:
[...]

Ik ben helemaal vergeten om te reageren op Discord, mijn excuses! Maar dit zijn mijn instellingen;

[Afbeelding]
Zou als ik jou was toch eens gaan oefenen om zonder anti lock brakes te rijden, als deze optie aan staat vertraagd dat enorm je ronde tijd.

Op oude consoles was dit best uitdagend maar met de nieuwe consoles en hun FF triggers in de controllers is dat echt prima te leren.

Indien je een stuurtje hebt is het helemaal een no-brainer om alle hulpmiddelen uit te zetten

[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 30-05-2025 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
F1 25 Standaard werkt 17:00 CEST, volgens Electronic Arts ;)

Het uitpakken is begonnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VzL5ha5Zt8V3NybYHCnodIhQ4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ziHbnJlbOQ0IssL5BzfhijXu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 158% gewijzigd door Albert020 op 30-05-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-06 18:24
Hij ziet er wel leuk uit! Het is van f21 geleden dat ik nog gespeeld heb , maar 80€ is toch wat aan de hoge kent , even wat wachten tot hij in prijs verlaagd.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:22

[Afbeelding]
Elite settings. Oftewel alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Zijn hier al mensen goed begonnen?😀bevindingen?ben wel net bezig met FH5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Ik heb wat rondjes Suzuka erop zitten en verbaasde me over de hoeveelheid grip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jovinho99 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:26:
Zijn hier al mensen goed begonnen?😀bevindingen?ben wel net bezig met FH5.
Ja, er zijn al verschillende ervaringen gedeeld boven jouw vraag :)

Ik kan helaas zelf nog niet extreem veel spelen vanwege een blessure aan mijn duim, natuurlijk ben ik eigenwijs en heb ik wel even een paar uurtjes gespeeld. Waar ik later weer veel spijt van had, maargoed.

Ik vind de besturing een stuk beter dan zijn voorganger, de auto is meer voorspelbaarder en lijkt meer aan het afvalt te plakken. Ben met wat ik nu heb ervaren zeer tevreden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-07 17:19
Ik kom over van de 21 versie, wat een verschil zeg. Valt me ook mee dat het draait op m'n inmiddels 4-5 jaar oude pc. Goed, ik ben nog niet verder gekomen dan de intro op Bahrein, maar in elk geval stuurt het echt beter, met name de langzame bochten. Daar kwam ik in 21 vaak slecht doorheen.
Ook veel meer overzicht, in 21 zag je de baan voor m'n gevoel nauwelijks. Dat moet in gevechten wel verschil gaan maken.

Wel zijn de standaard lettertypes wat klein, ik heb de versnellingsadviezen al iets vergroot, ik moet aan een half oog genoeg hebben. Morgen maar eens verder kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:35
Eens kijken of het iets is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f467Xzis4jZJJOW0vQqiSQvsoNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACy5ttZy0HrchN6yMutZn66I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COk7SNxhPCJ7YwQR9vxn4ulTR7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6iYnK2uozbeCE8OE5obYFoW2.jpg?f=fotoalbum_large

Heb 23 en 24 destijds overgeslagen, omdat ik die echt belabberd vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
Starten jullie ook met breakingpoint of eerst iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jovinho99 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:24:
Ik ben direct met Breaking Point begonnen en zit al in chapter 6, ik heb die hoofdstukken van de film nog niet opgestart omdat ik eerst de film wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
G_Dragon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:38:
[...]

Ik ben direct met Breaking Point begonnen en zit al in chapter 6, ik heb die hoofdstukken van de film nog niet opgestart omdat ik eerst de film wil zien.
Dus je kan perfect na BP een carriere starten, maakt niet uit eigenlijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jovinho99 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:59:
[...]

Dus je kan perfect na BP een carriere starten, maakt niet uit eigenlijk dan?
Je kan zelfs drie keer met Braking Point beginnen, elke keer opnieuw. Daarnaast kan je gewoon een Drivers Career of My team starten, wat ook vaker dan een keer kan. Alles heeft zijn eigen save slot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Jovinho99 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:24:
Ik met wat series in F1 My World!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kom van F1 23, is wel even wennen F1 25.

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 01-06-2025 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Mijn team, allemaal leuk enzo , maar zo 1 seizoen duurt dan toch tergend traag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
Training, kwali race, dat vind ik ook lang duren hoor haha. Ik merk bij braking punt wel dat ik die training nodig heb om te wennen. Nadeel van minder hulpmiddelen op aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Die kende ik nog niet, thanks! In F1 24 keek ik vaak de filmpjes op YouTube van Grid Drop, beetje hetzelfde idee maar dan met video. Hopelijk maakt hij ook snel voor F1 25 nieuwe filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
Ik heb in breaking point wel al twee keer gehad dat ik meteen crash als ik controle krijg. Kan aan mijn stuur liggen, maar is wel erg irritant. Oplossing is gas los laten en wachten tot de forcefeed van het stuur aan gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik ben nu vooral aan het experimenteren met assists meer en meer uit te zetten. Gaat op zich aardig, maar ik merk wel dat de auto behoorlijk weg kan schieten bij het optrekken uit bochten. Hoe voorkom ik dat? Gewoon een kwestie van geleidelijker gas geven, of zijn er ook andere trucs voor? Ik experimenteer wel met minder gas in één keer geven, maar dan merk ik dat ik de aansluiting niet kan houden met de auto's voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Timbox88 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:01:
Ik ben nu vooral aan het experimenteren met assists meer en meer uit te zetten. Gaat op zich aardig, maar ik merk wel dat de auto behoorlijk weg kan schieten bij het optrekken uit bochten. Hoe voorkom ik dat? Gewoon een kwestie van geleidelijker gas geven, of zijn er ook andere trucs voor? Ik experimenteer wel met minder gas in één keer geven, maar dan merk ik dat ik de aansluiting niet kan houden met de auto's voor me.
Probeer je stuur zo snel mogelijk recht te krijgen, dan kan je meer gas geven. Als je teveel gas geeft als je nog flink aan het insturen bent, dan sta je snel de andere kant op.

P.S. ik struggle ook erg hiermee, dus je bent zeker niet de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Gerjannn schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Probeer je stuur zo snel mogelijk recht te krijgen, dan kan je meer gas geven. Als je teveel gas geeft als je nog flink aan het insturen bent, dan sta je snel de andere kant op.

P.S. ik struggle ook erg hiermee, dus je bent zeker niet de enige :P
Ja, thnx, goede tip! Dat probeer ik inderdaad al, maar is echt wel lastig! Ik heb het idee dat het ook iets beter gaat als je wat sneller opschakelt, maar misschien is dat slechts een gevoel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romborum
Nee dat is gewoon een feit. Daarom ook dat je bij gladheid beter een versnelling hoger rijdt.
Alleen het is in de F1 in principe natuurlijk wel trager. Ik doe het soms ook, dat sneller opschakelen. Het blijft een gevecht, misschien nog eens mijn gaspedaal tweaken (zodat je voorzichtiger gas kunt geven)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Wat handige tips van Jarno voor de settings voor f1 25, mocht iemand interesse hebben :).

YouTube: The Best F1 25 Settings From A F1 Esports World Champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Romborum schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:46:
Nee dat is gewoon een feit. Daarom ook dat je bij gladheid beter een versnelling hoger rijdt.
Alleen het is in de F1 in principe natuurlijk wel trager. Ik doe het soms ook, dat sneller opschakelen. Het blijft een gevecht, misschien nog eens mijn gaspedaal tweaken (zodat je voorzichtiger gas kunt geven)
Oke!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Diversity schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:12:
Wat handige tips van Jarno voor de settings voor f1 25, mocht iemand interesse hebben :).

YouTube: The Best F1 25 Settings From A F1 Esports World Champion
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
nieuws: EA Sports blijft komende jaren F1-games ontwikkelen

Tot zover de geruchten dat EA de licentie kwijt zou raken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

We hadden kunnen hopen, toch? 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
Ja voor mij een onverwachte ontwikkeling dat de rechten bij EA/CM blijven de komende 2 jaar. Gelukkig is f1 25 weer een stuk beter dan f1 24 dus ik sta er iets minder negatief tegenover dan 3 weken geleden.

Heel benieuwd naar f1 26 met de nieuwe regelementen etc. Dat is de versie die echt het predicaat NIEUW zou moeten krijgt.

Voorlopig vermaak ik mij wel prima met f1 25. Er zitten nog wel wat irritante bugs in (AI in de regen is veel te snel, AI die ineens als een raket gaat op het rechte stuk (droog en nat) en dan tegen je achterkant aan rijdt). Hopelijk kunnen/gaan ze dit snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
masauri schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:26:
[...]

We hadden kunnen hopen, toch? 😅
Weet wat je zegt.
Tussen 2002 en 2010 hadden we geen enkele Windows F1 game. Dat was een lange periode hoor.
Bij ea kan je gewoon af en toe een versie overslaan, helemaal niet erg.

Ontopic : ik speel nu constant met de Ers, zet hem nu handmatig aan. Is deze in breaking point niet alleen een beetje overpowered? Het maakt echt giga verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:44
Let op: sommige gebruikers hebben juist problemen met de 25.5.x release van AMD.
In mijn geval werkt 25.4.1 perfect met F1 25.

Ik kijk dan vooral naar de VR-performance.
Met een psvr2 en een 9070xt heb ik geen vr beeld als ik upgrade naar 1 van de laatste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 14:10

Raimond613

Simracer

Romborum schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:16:
[...]

Weet wat je zegt.
Tussen 2002 en 2010 hadden we geen enkele Windows F1 game. Dat was een lange periode hoor.
Maar toen had je wel de GP3/4 reeks die in veel (zo niet, alle) opzichten beter was dan wat EA maakt. En waar de community heel veel gratis mods voor maakte zodat je ook met de nieuwe liveries en banen kon rijden als je dat wilde, ook nog jaaaren nadien. Nu nog steeds trouwens.

Ik heb 1 of 2 van de recentere EA F1 games geprobeerd. Op zich niet slecht, maar ik verbaas me erover dat er elke keer toch weer irritante bugs in zitten en andere issues die voor mij het speelplezier snel verpesten. Daarom had ik toch de hoop dat een andere partij een keer een poging mocht gaan wagen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Romborum schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:16:
[...]

Weet wat je zegt.
Bij ea kan je gewoon af en toe een versie overslaan, helemaal niet erg.
Volgens de volgende lijst is er tussen 2002 en 2010 anders genoeg uitgekomen, ook van o.a. Codemasters:

Wikipedia: Formula One video games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
nieuws: EA ontkent deal te hebben gesloten om F1-games te blijven maken

Blijkbaar klopt het ook helemaal niet en is het nog niet definitief _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
Huugje schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:19:
[...]

Volgens de volgende lijst is er tussen 2002 en 2010 anders genoeg uitgekomen, ook van o.a. Codemasters:

Wikipedia: Formula One video games
Nope, in 2002 gp4 en dat was de laatste tot codemasters in 2010 kwam. Voor de pc dus.
Er is wel een reeks voor playstation geweest, maar als pc gamer heb ik daar niets aan gehad.
Gp4 was overigens wel machtig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Romborum schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:10:
[...]

Nope, in 2002 gp4 en dat was de laatste tot codemasters in 2010 kwam. Voor de pc dus.
Er is wel een reeks voor playstation geweest, maar als pc gamer heb ik daar niets aan gehad.
Gp4 was overigens wel machtig goed.
Je hebt gelijk, inderdaad weinig voor op de PC, zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28

jbbrans

Als ik het spel start wordt mijn H-shifter ook herkend en wil het daar ook acties aan koppelen. Dat wil ik niet, maar moet dat wel elke keer doorlopen.
Weet iemand een manier om dit te voorkomen?

2e vraag.
In controls heb je ook udp actions, wat kan je daarmee?
Ik bedoel dus niet de udp telemetry waarmee je oa. simhub van informatie voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-07 15:35
jbbrans schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:51:
Als ik het spel start wordt mijn H-shifter ook herkend en wil het daar ook acties aan koppelen. Dat wil ik niet, maar moet dat wel elke keer doorlopen.
Weet iemand een manier om dit te voorkomen?
Dat heb ik met mijn button box. Had ik met 2024 ook en was/is irritant als je het spel opstart. Als het nu acties zijn zoals pitlimiter zou ik er vrede mee hebben maar hij begint dan te zeuren dat het stuur en pedalen niet geconfigureerd zijn.
Dan maar elke keer negeren en doorrrrrr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timbox88
Ik moet zeggen; ik vermaak me uitzonderlijk goed met de game. Veel meer dan de voorgaande edities en in de basis vind ik 'm ook veel beter/lekkerder spelen. Tegelijkertijd heb ik wel het idee dat de game toch veel minder leeft dan voorgaande jaren, zeker ook op dit forum...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
Het is nog vroeg, best kans dat een hoop hem pas over een maandje halen om eerst de ervaringen te bekijken.
Wat mij niet verbaasd gezien de voorgaande edities :P

Maar inderdaad, ik vermaak me ook prima.
Deze was out of the box al beter als de start van 23 en 24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Andries155 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:58:
Het is nog vroeg, best kans dat een hoop hem pas over een maandje halen om eerst de ervaringen te bekijken.
Wat mij niet verbaasd gezien de voorgaande edities :P

Maar inderdaad, ik vermaak me ook prima.
Deze was out of the box al beter als de start van 23 en 24
Ja fair enough. Maar het is echt wel een heel stuk stiller, terwijl de recensies eigenlijk vrij lovend zijn. Viel me gewoon op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
Alleen in de regen... Dat werkt echt niet goed he. Lijkt wel of ik in een oud dafje rijd. M'n gras m'n gras!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Romborum schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:15:
Alleen in de regen... Dat werkt echt niet goed he. Lijkt wel of ik in een oud dafje rijd. M'n gras m'n gras!
Jep, dat werkt aardig beroerd!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_cEdfiGOck2hvDZBU0JEmZPfKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCwe40HCExx4hQMB6YRtXKaA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
Wat gaan die seizoenen doen in f1 25?
Speciale events?

Heerlijke game! Het is echt mijn meest gespeelde racegame.
Met vr op de pc is het een mega ervaring, elke keer weer!
Wissel af tussen invitationals, f1 world series en een enkele timetrail of online race! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-07 18:06
Hebben meer mensen dit?😀

Dat je steeds zit te switchen tussen de cocpit-view
Of de chase-view?

Dan rijd je bijvoorbeeld cockpit-view.
En even later dank je van ik ga toch weer chase-view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Thanks!

"Fixed an issue where using a Rewind after the Safety Car had entered the pits could result in the Engineer talking about Safety Car window pit strategy"

Lol, net een Short race in Oostenrijk gedaan, en had precies dit. Klinkt verder als goeie bugfixes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romborum
De belangrijkste vergeten... Regenrace. De ai rijdt dan op rails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Vanochtend nog een invitational gehad, laatste ronde en crashte de game.. dat was flink balen! Ben benieuwd naar de nieuwe patch!
Morgen weer wat rondjes eruit gooien, zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• astyle61
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-07 13:00
Deze manier van reclame maken voor je Discord server is niet toegestaan op Tweakers

[ Voor 91% gewijzigd door Linksquest op 06-07-2025 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanN44
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:38

[Mijn sim rig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Hoi,

Sinds een paar dagen speel ik samen met een vriend F1 Carreer samen, we rijden af en toe voorop op P1 en P2. We maken beide gebruik van stuur hulp, zodra het pit window open gaat dan stuurt de hulp ons direct naar binnen. Als we vlak achter elkaar rijden staan we dus op elkaar te wachten bij de pitstraat.

Is er een manier om in te stellen dat je zelf bepaald wanneer je naar binnen gaat? Als je windows rondje 10-17 is en je beide bij rondje 10 naar binnen gaat omdat de stuurhulp dit wilt is dat nogal frustrerend.

Doorrijden lukt niet, je remt helemaal tot stilstand en verliest een hoop seconde of je crasht compleet tegen een muur aan als je probeert tegen te sturen.

Iemand een ideetje? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RappeDoper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-07 22:15
Stuurhulp uit? Dat is sowieso een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
RappeDoper schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:02:
Stuurhulp uit? Dat is sowieso een stuk leuker.
Yep, dat is de makkelijkste oplossing en daar gaan we over een tijdje ook wel naar toe maar nu nog even met oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:18
Jochem1995 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:58:
Hoi,

Sinds een paar dagen speel ik samen met een vriend F1 Carreer samen, we rijden af en toe voorop op P1 en P2. We maken beide gebruik van stuur hulp, zodra het pit window open gaat dan stuurt de hulp ons direct naar binnen. Als we vlak achter elkaar rijden staan we dus op elkaar te wachten bij de pitstraat.

Is er een manier om in te stellen dat je zelf bepaald wanneer je naar binnen gaat? Als je windows rondje 10-17 is en je beide bij rondje 10 naar binnen gaat omdat de stuurhulp dit wilt is dat nogal frustrerend.

Doorrijden lukt niet, je remt helemaal tot stilstand en verliest een hoop seconde of je crasht compleet tegen een muur aan als je probeert tegen te sturen.

Iemand een ideetje? Thanks!
Voor de race kan je de strategie instellen. Als jullie dan afstemmen in welke ronde jullie de stop maken, en dat instellen, dan zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kom van F1 23 en vind deze toch fijner spelen dan F1 25.
Pagina: 1 2 Laatste