Momenteel heb ik een dochter van 5 jaar oud en ik zit met het volgende. Wij hebben voor onze dochter een zilvervloot rekening. Dit is wel geregeld.
Wat is verstandig om te doen?
Dit omzetten naar een spaarrekening, waarbij je rente krijgt en uitzoeken op het moment als ze 18 is dat wij eigenaar zijn van de rekening. Of is het verstandiger dat onze dochter zelf eigenaar is, alleen wij samen bepalen op het moment dat ze 18 is, dat wij beheerder worden van die rekening.
Of is het verstandig om deze rekening om te zetten naar een "Beleid Beleggen" (ABN Amro) en het geld wat op die rekening komt daarin te stoppen en tegen de tijd dat onze dochter 18 is te kijken wat het vermogen op dat moment is?
Wij zullen der zijn der tijd een lopende rekening voor haar openen waarmee ze wat kan kopen, denk hierbij aan uitgiftes op school of dergelijke waar dat een X bedrag op staat.
Ik hoor het graag.
Mijn vraag is, buiten deze rekening hebben wij een jongerengroeirekening (ABN Amro) waar van alle jaren het verjaardag geld, giften, etc. Deze rekening heeft al best wat waarde, alleen het probleem is, op deze rekening krijg je geen rente.Zilvervloot Sparen in het kort
Sparen voor je (klein)kind
Looptijd tot 18e verjaardag
Rente 1,90%*
Tot 1% bonus bij 10 jaar sparen
Maximale inleg: € 600 per jaar
Wat is verstandig om te doen?
Dit omzetten naar een spaarrekening, waarbij je rente krijgt en uitzoeken op het moment als ze 18 is dat wij eigenaar zijn van de rekening. Of is het verstandiger dat onze dochter zelf eigenaar is, alleen wij samen bepalen op het moment dat ze 18 is, dat wij beheerder worden van die rekening.
Of is het verstandig om deze rekening om te zetten naar een "Beleid Beleggen" (ABN Amro) en het geld wat op die rekening komt daarin te stoppen en tegen de tijd dat onze dochter 18 is te kijken wat het vermogen op dat moment is?
Wij zullen der zijn der tijd een lopende rekening voor haar openen waarmee ze wat kan kopen, denk hierbij aan uitgiftes op school of dergelijke waar dat een X bedrag op staat.
Ik hoor het graag.
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo