Problemen met Berichten op Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-06 10:17
Er is een probleem met de berichten die ik stuur op Marktplaats. Of ik die nu stuur vanaf Marktplaats zelf (app of browser) of via mijn Outlook, het maakt niet uit. Het overgrote deel van mijn antwoorden op berichten is niet te zien bij de kopers. Dit heeft niets te maken met het feit dat die mensen hun Ongewenste mail niet lezen... De berichten staan bij mij als 'Geleverd', maar kopers zien ze niet. Ik heb er drie gecontacteerd die ik ondertussen goed ken en ze zien ze echt niet.

Ik nam contact op met Marktplaats: eerst robot, dan chat met medewerker die me dan een mail stuurde met referentienummer. Die moest ik beantwoorden. Na zes weken kreeg ik een antwoord:

"Vanaf het moment dat klanten gebruikmaken van onze diensten, gaan zij akkoord met onze algemene voorwaarden. In deze voorwaarden staat onder andere vermeld dat het niet is toegestaan om ongewenste berichten te versturen. Als er veel berichten in korte tijd gestuurd wordt, wordt dit gezien als spam en dit zijn ongewenste berichten. Mijn advies is dus om wat meer tijd te laten tussen het versturen van berichten.
Wij willen je vriendelijk verzoeken om deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen en je aan de gestelde regels te houden. Dit helpt ons om de veiligheid en het gebruiksgemak van onze diensten voor alle gebruikers te waarborgen."

Dit is er dus volkomen naast. Ik stuur helemaal niet veel berichten, hooguit een paar per week: gewoon als er een reactie binnenkomt. Ik heb dus nog eens vriendelijk geantwoord, maar nu wacht ik dus weer al vier weken en ondertussen raakt er niets verkocht. Mogelijks antwoorden ze zelfs niet meer.

Zijn er gebruikers bij wie dit een herkenbaar probleem is? Wat kan ik doen? Ik zou niet graag starten met een nieuwe account omdat ik dan al mijn positieve waarderingen kwijt ben.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:45
Die mensen benaderen jou in eerste instantie en reageren op een advertentie van jou?

Of zit het anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-06 22:53
Ik koop en verkoop ook via MP, ik denk zo'n 30-40 transacties per jaar. Ik herken dit niet. Bij alle negen transacties na 01-01-2025 lijkt en in mijn beleving niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zou het in de stijl kunnen zitten?

Typ je veel korte berichten achter elkaar of juist lappen tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
De mensen benaderen mij (bericht of bod) en ik stuur een antwoord.
Ik stuur 1 bericht terug met de nodige info, meer niet. Ik druk zeker niet vele keren op Enter. Ik gebruik Shift + Enter zodat alles in 1 bericht staat. Ik werk meestal vanuit Outlook. Het gaat dus zeker niet om vele berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
Je hebt onbewust een bericht gestuurd met daarin keywords die je account vlaggen. Probeer eens 24 uur niets te doen op mp en dan opnieuw. Vaak reset de soft ban dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16
Dirk15.8 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 01:58:
De mensen benaderen mij (bericht of bod) en ik stuur een antwoord.
Ik stuur 1 bericht terug met de nodige info, meer niet. Ik druk zeker niet vele keren op Enter. Ik gebruik Shift + Enter zodat alles in 1 bericht staat. Ik werk meestal vanuit Outlook. Het gaat dus zeker niet om vele berichten.
En als je niet vanuit outlook antwoord, maar gewoon in het berichten-centrum van marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-06 16:23

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ik had dit ook een tijdje; alle antwoorden die ik kreeg kwamen in mijn Ongewenste Email box terecht in Hotmail. Dit leek te komen omdat elke reactie mail werd verzonden onder een nieuwe gegenereerde email van het marktplaats systeem. Zoiets dus: f1lx7hlmkwt69-418fc54a7c817620fe31108d7157f7bd41c3bf2-mp-mp@mail.marktplaats.nl

En ik had toen contact met marktplaats hierover en die zeiden dat ik in men Hotmail een regel moest maken om *@mail.marktplaats.nl toe te staan.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk15.8
Toch even verduidelijken. Ik heb geen probleem. Ik zie alle berichten. Ze staan als afgeleverd, maar de mensen naar wie ik ze stuur krijgen ze niet te zien. Het maakt niet uit of ik in Outlook, in de app of in de browser een bericht stuur. Er zijn al vele dagen na elkaar geweest dat ik niets gestuurd heb. Dat maakt allemaal niet uit. Ik heb al gecheckt bij mensen die ik ondertussen ken zodat ik zeker was dat het niet te maken had met hun Ongewenste mail, maar ze staan niet bij hen in het berichtencentrum van Marktplaats. Ik heb ondertussen meer dan 10 gebruikers die niet meer reageerden op een akkoord om iets te kopen. Ik krijg zelf reacties als: 'waarom reageer je niet op mijn bod; ik ga akkoord met je vraagprijs'. Ik ga akkoord, maar ze zien het niet en ik kan hen niet bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:27
Heeft jouw mailadres vreemde karakters waar marktplaats op stukloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Hoe vaak verkoop je iets?

Heeft het te maken met dat je misschien aangegeven hebt particuliere verkoper te zijn, maar meer dan 20 dingen per jaar verkoopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donkey11
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-03 16:03
Ik heb hetzelfde probleem, ik handel maar af en toe op marktplaats en stuur geen rare berichten. Van het ene op andere moment worden berichten enkel op geleverd gezet. Dit lijkt random te gebeuren want sommige
gebruikers reageren wel. Nogmaals geen rare of vervelende berichten.

[ Voor 20% gewijzigd door donkey11 op 28-01-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
Ook al geprobeerd om dit aan Marktplaats uit te leggen? Lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
Nog altijd hetzelfde probleem: mijn berichten komen niet door bij de kopers. Marktplaats reageerde niet op mijn e-mail van 5 weken geleden. Ik doe dus zeker niets abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-06 14:04
En wat als je weer contact opneemt via de chat? Of telefonisch?

Zoals je al aangeeft doe je niks abnormaal, dus het is echt iets wat aan MP ligt, waarbij dus de kans reëel is dat niemand je hier echt kan helpen..

Enige (snelle) oplossing die ik kan bedenken is een nieuw account.

Tevens zijn er vragen gesteld door andere Tweakers die je ook nog niet hebt beantwoord.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
BiLLY_daKid schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:54:
Heeft jouw mailadres vreemde karakters waar marktplaats op stukloopt?
Doodgewoon e-mailadres, maar dit heeft er niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
henri86 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 06:25:
[...]

En als je niet vanuit outlook antwoord, maar gewoon in het berichten-centrum van marktplaats?
Maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
boyette schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:47:
Die mensen benaderen jou in eerste instantie en reageren op een advertentie van jou?

Of zit het anders ?
Ik reageer alleen op mensen die me benaderen via bericht of bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
Christoxz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:30:
En wat als je weer contact opneemt via de chat? Of telefonisch?

Zoals je al aangeeft doe je niks abnormaal, dus het is echt iets wat aan MP ligt, waarbij dus de kans reëel is dat niemand je hier echt kan helpen..

Enige (snelle) oplossing die ik kan bedenken is een nieuw account.

Tevens zijn er vragen gesteld door andere Tweakers die je ook nog niet hebt beantwoord.
Ik nam als eens contact op met chat nadat ik een mail gestuurd had. Een maand na de mail was dat. Daar kreeg ik te horen dat het andere mensen waren die de mails beantwoorden en dat ik antwoord zou krijgen. Ik moest wachten. Er was enige achterstand. Twee weken later kreeg ik inderdaad het antwoord dat ik hier gepubliceerd heb en dat er volledig naast was. Wachttijd was dus 6 weken. Ik zit nu weer aan vijf weken. Mogelijks komt er dus volgende week antwoord als de wachttijd nog altijd 6 weken bedraagt... Een andere account is natuurlijk mogelijk, maar dan ben ik al mijn positieve waarderingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtc8
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-04 17:54
Ik ben heel erg benieuwd hoe het opgelost is. Ik lijk hetzelfde probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhuijs
  • Laatst online: 08-04 00:20
Ik heb dit probleem ook sinds begin deze maand. Erg irritant! Ook al contaxt gehad met MP maar hun geven aan dat er geen storing is. Nou ik kan berichten naar gebruikers sturen maar hun reageren gewoon niet meer hierop. De berichten komen gewoon niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:35
Of ze hebben geen zin om te reageren, ik reageer ook niet op belachelijke biedingen of vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhuijs
Nee dat zal het niet zijn. Er zitten ook mensen bij die een afspraak willen maken en vervolgens ineens niet meer reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhuijs
Zojuist ook de bevestiging van iemand gehad dat mijn reactie niet ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 13:32
Hier hetzelfde probleem, sinds 14 maart zijn mijn berichten naar 5 verschillende bieders wel geleverd, maar niet gelezen.
Als ik bovenstaand verhaal lees, zal het contact met MP niet echt simpel zijn😢

Tegen beter weten in toch contact opgenomen, eerst een chatbot (die echt zwaar ondermaats is) en daarna zowaar iemand van vlees en bloed die antwoordde en vragen begon te stellen. Of ik de app wilde de-installeren en opnieuw zou willen installeren. Uitgelegd dat dat weinig zin heeft als berichten wel bij MP aankomen en dat ik zowel de app, browser als mail heb geprobeerd. Dat kwartje viel, nu wordt het doorgestuurd naar een techneut.
Maar dan is het wel weer jammer dat ze niet vertellen hoe snel je een antwoord kunt verwachten...

[ Voor 63% gewijzigd door JoWa op 17-03-2025 10:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 15:18
Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds ander halve week een voertuig op Marktplaats te koop. Er is best animo en krijg verscheidende reacties.
Ik stuur altijd netjes een berichtje terug en deze staat op geleverd. 9 van de 10 keer krijg ik echter geen reactie op mijn 1e bericht terug.
Ook blijven alle berichten op "geleverd" staan en krijgt geen enkel bericht de status "gelezen".
Met zo weinig response heb ik bijna het idee dat de potentiële kopers mijn bericht niet ontvangen.

Of zit Marktplaats tegenwoordig echt vol met zo veel sufferds die niet eens de moeite nemen te reageren |:( ?

Hebben jullie ook dat je niet meer kan zien of een bericht is gelezen? (2 blauwe vinkjes).

Modbreak:Noot: Dit was eerst een eigen topic, maar gezien de overlap zijn deze samengevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 19-03-2025 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat 2e. Niet eens tegenwoordig, dat is al jaren zo.

Het ligt er ook een beetje aan wat je verkoopt: duurder/niche spul doet het beter met de contacten dan de zoveelste magnetron voor 10 euro.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:55
Ik heb dezelfde ervaring op Marktplaats, er staat alleen maar geleverd. Zo ben je aan het communiceren en gaat het over en weer en in één keer stopt het.

Als je later er een bericht achteraan doet dan blijft deze ook op geleverd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:48
Nou afgelopen dagen is het mij inderdaad ook opgevallen dat meeste berichten alleen maar geleverd zijn en niet gelezen. Heb ook al een week of 2 dat mijn foto's vaak niet aankomen als ik ze verstuur via bericht.

[ Voor 11% gewijzigd door PostalDude op 19-03-2025 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 11:16
Gelukkig ben ik niet de enige zo te zien. Ik merkte dit ook al even op.
Bij de standaard reacties (bod afwijzen of iets dergelijks) vond ik al wat veel, tov eerder die ongelezen bleven.
Maar toen had ik nog zoiets van 'ach, kan'.
Het begon echt op te vallen bij berichten waarbij ik een tracking doorstuurde, waar vrijwel altijd wel een bedankje of een duimpje op terugkwam. Dit is nu nagenoeg niet meer.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zoveel verkoop ik niet, maar heb het wel met een berichtenreeks van 11 maart.

Ik: goedemorgen, voor 10 euro mag je 'm ophalen [gelezen]
Hij: Prima, wanneer past het?
Ik: Vanavond 19 uur? [geleverd]

Misschien mensen die 'm via de mail lezen en marktplaats berichten niet openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ja, zelfde verhaal hier laatste weken. Vroeg me van behoorlijk wat berichten af of deze inderdaad überhaupt wel afgeleverd waren, ook al zei MP van wel, door het uitblijven van reactie.

Toch laat MP af en toe nog wel ''gelezen'' zien. Mij niet helemaal duidelijk.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 10:04
Zo te lezen zijn jullie dan constant aan het kijken of het gelezen is?heb nu naar een paar personen wat openstaan, maar ga niet telkens kijken. Als je reactie krijgt weet je het idem bij whatsapp. Ik zit nu helaas nog bij huis, maar anders zou ik ook gewoon wachten

De laatste keer weken geleden geen last van gehad volgensmij waar TS het over heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 08:08

Vliegvlug

Flight Simple

Heb bij mij ook berichten die enkel op “Geleverd” staan.
Heb de laatste 2 weken even gekeken en komt veel voor.

Heb zelfs conversaties waarbij alleen mijn eerste bericht op gelezen staat en de daaropvolgende conversatie geen eens meer enige vinkjes laat zien, waarbij er 6 berichtjes vanaf mijn kant zijn gestuurd en de tegenpartij het laatste berichtje heeft gestuurd dus ik weet zeker dat mijn eerdere berichten gelezen zijn.
En bij één conversatie heb ik midden in zo’n bericht zonder enige vinkjes en daar wel reactie op gekregen maar al mijn reacties daarop staan dan weer enkel op “Geleverd”

Valt me wel op dat de berichten die enkel op “Geleverd” staan bij mij alleen voorkomen als ik de laatste ben die gereageerd heeft.
Waardoor ik dus wel dat ongemakkelijke gevoel heb dat het stiekem nooit de overkant heeft bereikt.
Zo had ik iemand waarmee ik een conversatie over de dag had wanneer het hem en mij zou uitkomen die dag en als laatste bericht dat hij het “zo meteen” zou laten weten wanneer hij precies kwam waarop ik binnen 5 minuten reageerde en toen werd het stil en zijn al mijn berichten van daarna als enkel “Geleverd” gemarkeerd.

Als hij hetzelfde had en de berichten komen inderdaad in die situatie niet aan dan lijkt het voor beiden kanten dus dat diegene zonder enig bericht is afgehaakt. En dan denk je van elkaar dat men aso is, zonder dat je aan een technisch probleem denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Qwerty-273

Meukposter

Als je het bericht leest via de bijbehorende notificatie ipv het daadwerkelijk te openen dan heeft de andere kant geen reden om het bericht zelf nog te openen (wat het als gelezen zou markeren).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Mapuck schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:21:
Ik heb dezelfde ervaring op Marktplaats, er staat alleen maar geleverd. Zo ben je aan het communiceren en gaat het over en weer en in één keer stopt het.

Als je later er een bericht achteraan doet dan blijft deze ook op geleverd staan.
Ja precies dit heb ik dus ook. Zijn altijd enkel de laatste berichten van mijn kant die dit hebben, nooit bij een bericht wat boven een reactie van de tegenpartij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

PostalDude schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:52:
Nou afgelopen dagen is het mij inderdaad ook opgevallen dat meeste berichten alleen maar geleverd zijn en niet gelezen.
Staan die enkel op “Geleverd” berichten bij jou wel middenin conversaties of enkel aan het einde waarbij jij zelf de laatste bent die gereageerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
Qwerty-273 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:22:
Als je het bericht leest via de bijbehorende notificatie ipv het daadwerkelijk te openen dan heeft de andere kant geen reden om het bericht zelf nog te openen (wat het als gelezen zou markeren).
Dat is niets nieuws en volkomen logisch natuurlijk. Gaat er natuurlijk om dat dit iets van de laatste tijd lijkt te zijn en het opvalt in vergelijk met het verleden. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ruud.k schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:00:
Gelukkig ben ik niet de enige zo te zien. Ik merkte dit ook al even op.
Bij de standaard reacties (bod afwijzen of iets dergelijks) vond ik al wat veel, tov eerder die ongelezen bleven.
Maar toen had ik nog zoiets van 'ach, kan'.
Het begon echt op te vallen bij berichten waarbij ik een tracking doorstuurde, waar vrijwel altijd wel een bedankje of een duimpje op terugkwam. Dit is nu nagenoeg niet meer.

:?
Dus bij jou ook enkel op het/de laatste bericht(en) dat dit optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:26
Hier zelfde symptomen, conversaties stoppen midden in een gesprek.

Daarbij is bij mij in de app de mogelijkheid verdwenen om advertenties toe te voegen aan favorieten. Het hartje om favoriet te maken is verdwenen.

Zelf denk ik dat het ergens te maken heeft met tracking en cookies (ik heb “alles weigeren” aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
Welkom in de wondere wereld van marktplaats. Heb ivm verhuizing een grote schoonmaak en waar nog waarde inzit gaat op marktplaats wat weg kan. Sommige advertenties komen best wel reacties op waarna je van 90% nooit meer iets hoort, 5% zegt af met een *vul een random lulverhaal in*. 4% leest de advertentie niet en gaan ruim onder de vaste vraagprijs bieden, want hun huis varken snuffel heeft *insert random ziekte/ongeluk in* en zitten daarom krap bij kas.

Dan hou je 1 procent over waarvan de helft na afspraak niet komt opdagen *vul random ziekte als smoes in* en de andere helft netjes de afspraken nakomt. Ben inmiddels al zover dat ik men 5 euro via tikkie laat betalen om iets te reserveren.

Gelukkig is bovenstaande maar op 10% van de advertenties en gaat ruim 90% via pakketdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
Jan-man schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:54:
Welkom in de wondere wereld van marktplaats. Heb ivm verhuizing een grote schoonmaak en waar nog waarde inzit gaat op marktplaats wat weg kan. Sommige advertenties komen best wel reacties op waarna je van 90% nooit meer iets hoort, 5% zegt af met een *vul een random lulverhaal in*. 4% leest de advertentie niet en gaan ruim onder de vaste vraagprijs bieden, want hun huis varken snuffel heeft *insert random ziekte/ongeluk in* en zitten daarom krap bij kas.

Dan hou je 1 procent over waarvan de helft na afspraak niet komt opdagen *vul random ziekte als smoes in* en de andere helft netjes de afspraken nakomt. Ben inmiddels al zover dat ik men 5 euro via tikkie laat betalen om iets te reserveren.

Gelukkig is bovenstaande maar op 10% van de advertenties en gaat ruim 90% via pakketdienst.
Maar dát is nooit anders geweest ;) Overigens hangt bovenstaande sterk af van je er zelf mee om gaat m.i., maar dat is een andere discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door FSSF op 19-03-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
nachtnet schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:48:
Hier zelfde symptomen, conversaties stoppen midden in een gesprek.

Daarbij is bij mij in de app de mogelijkheid verdwenen om advertenties toe te voegen aan favorieten. Het hartje om favoriet te maken is verdwenen.

Zelf denk ik dat het ergens te maken heeft met tracking en cookies (ik heb “alles weigeren” aan)
idem hier, midden in een gesprek (meerdere gesprekken met meerderen personen!) houdt het ineens op. terwijl ik dan net bezig met met het doorgeven van tijdstip of adres van ophalen.

het is niet dat we dan nog aan het onderhandelen zijn dat iemand afhaakt. het is ineens klaar en de berichten worden niet meer gelezen.

heel, heel bijzonder allemaal

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:46
Ben ook op Marktplaats actief en had nu onlangs van iemand gehoord dat mijn gestuurde bericht niet automatisch aankwam. Volgens mij moest die persoon extra op de chat die ik met diegene had klikken zodat het bericht in de chat aankwam. Dat kan wellicht een reden zijn dat berichten niet op "gelezen" komen te staan.

Wellicht dat het te testen is tussen gebruikers die naast elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Als iemand hem wil hebben, dan belt hij wel. Dat is mijn beste advies. De toetsenbord helden schieten helaas vaak te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:20
Er is een verbazingwekkende hoeveelheid berichten over dit voorval deze en vorige week op Tweakers. Het zou mij niets verbazen als er een systeemfout is waardoor Markplaats berichtenfunctie niet juist functioneert.

Problemen met Berichten op Marktplaats

Zou je mij je advertentie eens per DM kunnen doorsturen? Dan zal ik je een berichtje sturen en kunnen we wat heen en weer testen.

[ Voor 10% gewijzigd door XelaRetak op 19-03-2025 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-06 22:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb dat probleem ook, de laatste paar maanden is dat echt een ramp, iets te koop zetten, mensen reageren 1x en daarna niet meer. En ook inderdaad verstuurd maar niet gelezen. Vraag het me af en toe ook af.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb dit topic (Marktplaats: Is de bericht gelezen optie uitgezet?) samengevoegd met het topic wat het nu is geworden, gezien het over hetzelfde probleem gaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellabel
  • Laatst online: 28-04 09:13
Ik heb ook het probleem bij marktplaats dat 99% van de berichten die ik stuur niet meer beantwoord worden. De vinkjes blijven grijs dus je zou zeggen dat de berichten ongelezen blijven.
Ik heb Marktplaats vorige week gecontact en daar zei iemand dat ze kan zien dat de berichten wel gelezen worden maar dat het leesbewijs uit staat 🤨 ze zou de betreffende afdeling verzoeken de leesbewijzen aan te zetten.
Lijkt mij een vreemd verhaal want het klopt gewoon niet dat bijna niemand meer antwoord. Ik weet best dat er veel mensen zijn die zonder reden niks meer laten horen op marktplaats maar dit is echt anders!
Heel vervelend want heb deze maand vrijwel niks verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
Ellabel schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:32:
Ik heb ook het probleem bij marktplaats dat 99% van de berichten die ik stuur niet meer beantwoord worden. De vinkjes blijven grijs dus je zou zeggen dat de berichten ongelezen blijven.
Ik heb Marktplaats vorige week gecontact en daar zei iemand dat ze kan zien dat de berichten wel gelezen worden maar dat het leesbewijs uit staat 🤨 ze zou de betreffende afdeling verzoeken de leesbewijzen aan te zetten.
Lijkt mij een vreemd verhaal want het klopt gewoon niet dat bijna niemand meer antwoord. Ik weet best dat er veel mensen zijn die zonder reden niks meer laten horen op marktplaats maar dit is echt anders!
Heel vervelend want heb deze maand vrijwel niks verkocht.
Als zo veel mensen het ervaren. Dan moet er wel wat aan de hand zijn. Belachelijk dat marktplaats dit niet erkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourta
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06 14:08
Ik ervaar dit probleem ook met alle verzonden berichten die op verzonden blijven staan.
Dit gebeurde door veel berichten binnen één dag op één advertentie.
24 uur later was de 'softban' weer opgeheven, maar na twee conversaties speelt het probleem weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWa
Na mijn reactie van 17 maart heb ik 2x contact gehad met de helpdesk van MP.
De eerste keer was het een dame die echt niet verder keek en zocht en "het probleem zou doorgeven".
Gelukkig was het tweede contact positiever. Het blijkt dus een (moeilijk) oplosbare bug te zijn en er wordt - naar wat ik begreep - echt hard gewerkt aan een oplossing. Helaas dus nog geen zicht op de oplostermijn 😞
Er komt sporadisch een bericht terug, ik geef bij iedere reactie van mijn kant mijn (MP-specifieke) mailadres met het verzoek om rechtstreeks te communiceren. Dat heeft 1x succes gehad (van de 8 conversatis), want hoewel mijn bericht nog steeds op "geleverd" stond, was het wel degelijk gelezen. De reactie van de koper heb ik nooit op MP gezien, gelukkig wel in zijn mail (en we hebben een deal 😄).
Ben benieuwd wanneer het probleem nu echt opgelost gaat worden.....

[ Voor 0% gewijzigd door JoWa op 20-03-2025 19:32 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
JoWa schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:31:
Na mijn reactie van 17 maart heb ik 2x contact gehad met de helpdesk van MP.
De eerste keer was het een dame die echt niet verder keek en zocht en "het probleem zou doorgeven".
Gelukkig was het tweede contact positiever. Het blijkt dus een (moeilijk) oplosbare bug te zijn en er wordt - naar wat ik begreep - echt hard gewerkt aan een oplossing
Maar geven ze ook aan wat de bug is? Is dit enkel het probleem met wel/niet gelezen of komen berichten echt niet aan?

Gisteren getest met tweaker @XelaRetak . Bereichten over en weer kwamen goed aan en de gelezen functie werkt pas als iemand een reactie op de ander stuurt (lijkt me ook vrij logisch dat het dan gelezen is 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoWa
glaerox schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Maar geven ze ook aan wat de bug is? Is dit enkel het probleem met wel/niet gelezen of komen berichten echt niet aan?

Gisteren getest met tweaker @XelaRetak . Bereichten over en weer kwamen goed aan en de gelezen functie werkt pas als iemand een reactie op de ander stuurt (lijkt me ook vrij logisch dat het dan gelezen is 8)7 )
Ik heb geen terugkoppeling met details van MP gekregen, maar heb wel gemerkt dat ongeveer alle scenario's langskomen:
- Berichten krijgen de status geleverd, maar zijn (zeer waarschijnlijk) nooit gelezen;
- Berichten krijgen de status geleverd, maar zijn ook gelezen (dat laatste zie ik dus niet, maar er wordt rechtstreeks naar mij gemaild omdat ik mijn e-mailadres heb gedeeld);
- Berichten worden gelezen en ik krijg een reactie terug, maar dan stopt het opeens (wat - gezien de eerste reactie van de ontvanger - niet logisch is);
- Berichten komen gewoon aan en krijgen ook de status gelezen en we kunnen gewoon heen en weer berichten sturen.

Het is dus niet specifiek aan een account gekoppeld en ook niet aan een bepaalde advertentie.

Hoe ze er zo'n puinhoop van hebben kunnen maken is mij een raadsel, het is ook voor het eerst dat ik er zo structureel mee te maken krijg. Misschien is het in het verleden ook gebeurd maar dan met bieders die sowieso niet zo serieus overkwamen, waardoor ik er geen aandacht aan heb besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mijn vrouw irriteert zich er ook aan, heeft veel oude kleding van onze dochter te koop staan. Krijgt heel vaak vragen over een prijs, maar verder dan dat komt het niet omdat men volgens de chat de reactie niet gelezen zou hebben. Ik zelf merk het momenteel pas omdat ik ook dingen te koop heb staan, echter heb ik dan weer de luxe dat ik het ook hier op Tweakers op V&A kan zetten omdat het elektronica is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betatester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 07:23
Wat mij opvalt als je een bericht verzendt via een browser dan je dan heel kort 'gelezen' ziet en direct daarna 'verzonden'. Mijn vermoeden is dat elk bericht wat zo verstuurd wordt geen melding krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik had gisteren ook weer 3 berichten gekregen, op alle 3 reageert en bij alle 3 alleen het bericht geleverd, maar geen reactie. 2 via de app en 1 via de browser beantwoord.

1 van de 3 zag via zijn aanbod dat het een handelaar was, dus dan verwacht je juist dat je wel antwoord zou krijgen. Schiet in ieder geval niet op zo, zal straks ook even een bericht sturen naar Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
Ik ben heel benieuwd naar ieders ervaring. Mijn gevoel zegt ook dat er iets mis is.
Mijn vrouw heeft ook vaak wel advertenties op marktplaats voor gebruikte spulletjes en normaal krijgt ze elke week wel 2 of 3 berichtjes hier op. In heel de maand februari/maart was het echter stil op sporadisch berichtje na.

Ook mijn advertentie: na 2 weken 1800 keer gezien en 86 keer als favoriet. Als ik vergelijk met andere voertuigen in de zelfde groep een factor 3 hoger dan de rest. Ik krijg van marktplaats nog een berichtje dat mijn advertentie tot de 10% beste bekeken advertenties behoort in die categorie.
Ik krijg echter maar een handjevol reacties en als ik iets terug stuur is er radio stilte.

Als ik test met familie en een forumlid lijkt het echter wel te werken.

Ik hoop echt dat de storing bij marktplaats ligt en dat het niet de huidige mentaliteit van de marktplaatsers is. Het was al slecht en daar stel je je op in maar nu is het barslecht.

Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en ingegaan op een inruilvoorstel van een dealer. Scheelt wat frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
betatester schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:39:
Wat mij opvalt als je een bericht verzendt via een browser dan je dan heel kort 'gelezen' ziet en direct daarna 'verzonden'. Mijn vermoeden is dat elk bericht wat zo verstuurd wordt geen melding krijgt
Exact ditzelfde op de vrijdag gehad. Ik heb nota bene 5 minuten nadat ik het bericht kreeg er direct op gereageerd. Zag eerst gelezen heel kort en daarna verzonden/geleverd.
En nu deze maandagmorgen staat het ook nog steeds op verzonden/geleverd...lijkt me heel vaag aangezien ik zo snel reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
Sinds afgelopen week valt het bij mij op dat de meeste berichten wel weer op gelezen komen te staan. Kan toeval zijn maar valt wel op ineens weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjuhhh
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:21
Hier exact hetzelfde probleem. Totaal geen reacties meer op de berichtjes.
Melden bij Marktplaats lijkt geen zin te hebben, want je kunt niet controleren of ze de berichtjes echt niet gelezen hebben. Het lezen van een berichtje op je hoofdscherm (push berichtje) is niet voldoende om een leesbevestiging te krijgen van Marktplaats.

Hopelijk komt men er toch snel achter, want normaal reageert 90% altijd, ook al hebben ze geen interesse meer.

Aanvulling: zojuist bevestigd dat er sprake is van een storing en dat men er mee bezig is. Mijn advertentie is verwijderd en ik krijg het geld terug. Morgen zet ik hem er weer opnieuw op, met het verzoek om te bellen ipv een berichtje via marktplaats te sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ruudjuhhh op 24-03-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
Zojuist ook maar gechat met Marktplaats en ze geven inderdaad aan dat er een probleem lijkt te zijn met de berichten. Moet zeggen dat de eerste keer wel heel snel de chat van hun kant afgesloten werd omdat ik niet tijdig reageerde (ongeveer binnen een 30 seconden) en dat de manier van communiceren via de chat ook redelijk sumier/onprofessioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
Hier de topicstarter nog eens. Ik kreeg al in januari de belofte dat de techneuten het zouden bekijken, maar dat blijken loze beloftes. Ik stuurde zelfs screenshots van beide kanten, maar ik denk niet dat ze daarmee bezig zijn. Ondertussen werkte ik met een andere account, maar ook op die account nu hetzelfde probleem.

Vermits er zoveel gebruikers zijn die dit hier signaleren, zou het goed zijn als zoveel mogelijk gebruikers het probleem aankaarten: eerst via een robot die het niet begrijpt. Daarna kun je chatten met een medewerker en als je voldoende aandringt, krijg je de kans om het probleem door te geven via mail met een identificatienummer. Als er heel veel mensen dit gaan doen, zou er toch bij MP een belletje moeten rinkelen zodat ze dit probleem ernstig nemen en een oplossing zoeken. Dank aan iedereen die hieraan meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb gisteren met een koper contact gehad, en hij gaf aan dat hij de berichten alleen kan zien als hij ze handmatig open doet, zowel de app als de browser geeft niet aan dat er een nieuw bericht voor hem was.

Hij keek toevallig of ik zijn bod had gezien, en zag toen pas dat ik een bericht had gestuurd. Dus ergens gaat het bij Marktplaats fout met het aangeven dat er een nieuw bericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
Linksquest schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:37:
Ik heb gisteren met een koper contact gehad, en hij gaf aan dat hij de berichten alleen kan zien als hij ze handmatig open doet, zowel de app als de browser geeft niet aan dat er een nieuw bericht voor hem was.

Hij keek toevallig of ik zijn bod had gezien, en zag toen pas dat ik een bericht had gestuurd. Dus ergens gaat het bij Marktplaats fout met het aangeven dat er een nieuw bericht is.
Het is wel erger dan dit. Ze worden niet weergegeven en kunnen op geen enkele manier weergegeven worden. Ze worden ook niet naar e-mail doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-06 15:19
Ik kan mij aansluiten bij de de rij.

Door dit topic ben ik gaan kijken, 8 van de 10 chats vertonen dit.

Bod gedaan, gesprek begint, na een tijdje geen reactie meer. Nu wil ik mensen niet spammen dus wacht ik het gewoon af (geen zin om mij zelf terug te vinden bij r/tokkiemarktplaats), maar de berichten staat alleen op Geleverd, geen enkele is Gelezen. Ondertussen zijn we 2 weken verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Duke of Savage op 26-03-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ja, ik heb er ook mee te maken. Bij de ene koper werkt het allemaal prima, bij de andere geen reactie op het bericht/antwoord. Een extra bericht nasturen heeft ook geen effect, het blijft op "Geleverd" staan en er komt weer geen reactie.op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
Enkele kopers die zelf advertenties geplaatst hebben, kon ik toch bereiken door met een andere account op een van hun advertenties te reageren.

Bij twee kopers die al eerder iets bij mij kochten (en van wie ik dus het bankrekeningnummer heb) deed ik een poging om hen te bereiken door 1 cent op hun rekening over te schrijven met in de omschrijving mijn e-mailadres, korte uitleg probleem en de vraag om me te mailen. Voorlopig zonder succes. Dat is goedkoper dan een brief.

Daarnaast heb ik er dus heel wat die ik gewoon niet kan bereiken. Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetraGerrit
  • Laatst online: 27-03 18:24
Zelfde probleem. Ik heb een update gehad op 11 maart en vanaf die datum problemen met Outlook. Ik krijg wel berichten van marktplaats van de advertenties of het nog te koop is maar geen reacties van kopers die iets willen. Ik krijg dit wel op marktplaats bij berichten binnen. Maar ik wil de mailtjes bewaren maar dat gaat dus niet. Heel irritant. Al 3x de chatbot gehad wat ook al irritant is. Vervolgens 3 mensen van marktplaats gesproken die alle 3 wat anders zeggen. Voor de 4-de x iemand gesproken die mij een mail met referentienummer stuurde. Heb je een andere browser? Welke browser gebruik je nu? Heb je adblocker (of zoiets) al uitgeschakeld? Dacht al pfffff daar gaan we weer. Allerlei @marktplaats.nl dingen toegevoegd bij notifications…..geen ene moer helpt. Word er doodziek van. Ook al geprobeerd om update terug te draaien maar ze zeggen ga naar linkerbovenhoek en klik op de 3 streepjes. ?? Waar….ik zie dus niks. Waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 00:25

NSG

Je weet niks!

Hier lijkt het ook niet goed te gaan. Ik antwoord op iemand via de app op iOS, deze krijgt de status gelezen, maar als ik inlog op de browser dan zie ik heel mijn bericht niet. Krijg ook geen response terug, dus betwijfel of de reactie echt verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
Het is inderdaad een lastig probleem, wat vooral veel erger met zich meebrengt.

Nu woon ik dicht bij de Belgische grens en bied ik ook via 2dehands.be mijn producten aan.
2dehands.be is als ik mij niet vergis in handen van Marktplaats.
Zijn er ook leden die op 2dehands.be actief zijn en soortgelijk probleem ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retronalia
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 03-05 14:56
Weet iemand of dit probleem ook wel eens is opgelost? Wij zien sinds 29 maart geen reacties meer in deze thread. Sinds 5 dagen kampen wij met precies hetzelfde probleem en een oplossing lijkt nog niet in zicht.Wij kunnen via Marktplaats geen geïnteresseerden meer bereiken via berichten / e-mail. We horen het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 23:52

SomerenV

It's something!

Ik heb toevallig de afgelopen weken een paar keer gebruik gemaakt van Marktplaats om te kopen en verkopen, zowel op de PC als mn telefoon maar nergens issues mee gehad. Het topic kende ik dus wel in mn achterhoofd gehouden maar bij mij speelde het niet.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Momenteel heb ik ook nergens meer problemen mee gehad, ook mijn vrouw niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 10:04
hier ook geen last meer van gehad afgelopen weken(vd week nog wat verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
Zopas nog even getest met een vriend: het probleem is NIET opgelost. Hij stuurde een reactie op een van mijn advertenties. Dat kwam bij mij binnen, maar mijn antwoord krijgt hij niet te zien. Enkele weken geleden heb ik nog eens gechat met Marktplaats, met ene Quincy. Nu waren ze wel op de hoogte van het probleem, maar er was nog geen oplossing. Het kon nog even duren en dan zouden ze me zeker op de hoogte brengen. Mijn helpdeskitem is ook nog niet afgesloten. Als ze een helpdeskitem afsluiten krijg je normaal een e-mail en daarna een tevredenheidsenquête. Ondertussen is het 7 maanden geleden dat ik het probleem vaststelde en probeerde te signaleren...

Aanvulling: bij mijn vriend is mijn antwoord na een dag nog steeds niet zichtbaar. Bij mij staat dit bericht als 'Gelezen'. Straf...

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk15.8 op 06-05-2025 11:10 . Reden: Bijkomende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ermeel
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-06 23:25
ik had het probleem dat berichten in mijn browser (chrome/gmail) zichzelf deleten. Wil je dus iemand van een week terug alsnog of nog eens berichten bijvoorbeeld omdat deze persoon de hoogste bieder is dan lukt dat niet.
MP kwam vandaag met de vraag of dat probleem zich ook de app voordeed. En inderdaad, als ik daar tussen m'n advertenties na lang zoeken (want er is geen zoekfunctie in de app, dus met 300 ads ben je even bezig) de betreffende advertentie vind en de hoogste bieder een bericht wil sturen lukt dat wel.
Danzelfde bericht komt dan ook weer als 'nieuw' in Berichten in de browser versie.

Wellicht dat jullie daar eens naar kunnen kijken en daar wat aan hebben.
Overigens kreeg ik de opmerking dat er aan 'Berichten' in de browser op dit moment (-) wat schort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk15.8
Even een update van de topicstarter na een nieuwe test: nog altijd hetzelfde probleem en Marktplaats krijgt dit dus niet opgelost. Eigenlijk is de conclusie: een beperkt aantal accounts heeft dit probleem en als je het probleem hebt, dan is je account verloren.
Pagina: 1