Zou het in de stijl kunnen zitten?
Typ je veel korte berichten achter elkaar of juist lappen tekst?
Typ je veel korte berichten achter elkaar of juist lappen tekst?
En als je niet vanuit outlook antwoord, maar gewoon in het berichten-centrum van marktplaats?Dirk15.8 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 01:58:
De mensen benaderen mij (bericht of bod) en ik stuur een antwoord.
Ik stuur 1 bericht terug met de nodige info, meer niet. Ik druk zeker niet vele keren op Enter. Ik gebruik Shift + Enter zodat alles in 1 bericht staat. Ik werk meestal vanuit Outlook. Het gaat dus zeker niet om vele berichten.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
[ Voor 20% gewijzigd door donkey11 op 28-01-2025 16:53 ]
Doodgewoon e-mailadres, maar dit heeft er niets mee te maken.BiLLY_daKid schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:54:
Heeft jouw mailadres vreemde karakters waar marktplaats op stukloopt?
Maakt geen verschil.henri86 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 06:25:
[...]
En als je niet vanuit outlook antwoord, maar gewoon in het berichten-centrum van marktplaats?
Ik reageer alleen op mensen die me benaderen via bericht of bod.boyette schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:47:
Die mensen benaderen jou in eerste instantie en reageren op een advertentie van jou?
Of zit het anders ?
Ik nam als eens contact op met chat nadat ik een mail gestuurd had. Een maand na de mail was dat. Daar kreeg ik te horen dat het andere mensen waren die de mails beantwoorden en dat ik antwoord zou krijgen. Ik moest wachten. Er was enige achterstand. Twee weken later kreeg ik inderdaad het antwoord dat ik hier gepubliceerd heb en dat er volledig naast was. Wachttijd was dus 6 weken. Ik zit nu weer aan vijf weken. Mogelijks komt er dus volgende week antwoord als de wachttijd nog altijd 6 weken bedraagt... Een andere account is natuurlijk mogelijk, maar dan ben ik al mijn positieve waarderingen kwijt.Christoxz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:30:
En wat als je weer contact opneemt via de chat? Of telefonisch?
Zoals je al aangeeft doe je niks abnormaal, dus het is echt iets wat aan MP ligt, waarbij dus de kans reëel is dat niemand je hier echt kan helpen..
Enige (snelle) oplossing die ik kan bedenken is een nieuw account.
Tevens zijn er vragen gesteld door andere Tweakers die je ook nog niet hebt beantwoord.
[ Voor 63% gewijzigd door JoWa op 17-03-2025 10:34 . Reden: aanvulling ]
[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 19-03-2025 16:38 ]
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
[ Voor 11% gewijzigd door PostalDude op 19-03-2025 07:52 ]
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ja precies dit heb ik dus ook. Zijn altijd enkel de laatste berichten van mijn kant die dit hebben, nooit bij een bericht wat boven een reactie van de tegenpartij staat.Mapuck schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:21:
Ik heb dezelfde ervaring op Marktplaats, er staat alleen maar geleverd. Zo ben je aan het communiceren en gaat het over en weer en in één keer stopt het.
Als je later er een bericht achteraan doet dan blijft deze ook op geleverd staan.
Staan die enkel op “Geleverd” berichten bij jou wel middenin conversaties of enkel aan het einde waarbij jij zelf de laatste bent die gereageerd heeft?PostalDude schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:52:
Nou afgelopen dagen is het mij inderdaad ook opgevallen dat meeste berichten alleen maar geleverd zijn en niet gelezen.
Dat is niets nieuws en volkomen logisch natuurlijk. Gaat er natuurlijk om dat dit iets van de laatste tijd lijkt te zijn en het opvalt in vergelijk met het verleden. .Qwerty-273 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:22:
Als je het bericht leest via de bijbehorende notificatie ipv het daadwerkelijk te openen dan heeft de andere kant geen reden om het bericht zelf nog te openen (wat het als gelezen zou markeren).
Dus bij jou ook enkel op het/de laatste bericht(en) dat dit optreedt?Ruud.k schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:00:
Gelukkig ben ik niet de enige zo te zien. Ik merkte dit ook al even op.
Bij de standaard reacties (bod afwijzen of iets dergelijks) vond ik al wat veel, tov eerder die ongelezen bleven.
Maar toen had ik nog zoiets van 'ach, kan'.
Het begon echt op te vallen bij berichten waarbij ik een tracking doorstuurde, waar vrijwel altijd wel een bedankje of een duimpje op terugkwam. Dit is nu nagenoeg niet meer.
Maar dát is nooit anders geweestJan-man schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:54:
Welkom in de wondere wereld van marktplaats. Heb ivm verhuizing een grote schoonmaak en waar nog waarde inzit gaat op marktplaats wat weg kan. Sommige advertenties komen best wel reacties op waarna je van 90% nooit meer iets hoort, 5% zegt af met een *vul een random lulverhaal in*. 4% leest de advertentie niet en gaan ruim onder de vaste vraagprijs bieden, want hun huis varken snuffel heeft *insert random ziekte/ongeluk in* en zitten daarom krap bij kas.
Dan hou je 1 procent over waarvan de helft na afspraak niet komt opdagen *vul random ziekte als smoes in* en de andere helft netjes de afspraken nakomt. Ben inmiddels al zover dat ik men 5 euro via tikkie laat betalen om iets te reserveren.
Gelukkig is bovenstaande maar op 10% van de advertenties en gaat ruim 90% via pakketdienst.
[ Voor 5% gewijzigd door FSSF op 19-03-2025 08:56 ]
idem hier, midden in een gesprek (meerdere gesprekken met meerderen personen!) houdt het ineens op. terwijl ik dan net bezig met met het doorgeven van tijdstip of adres van ophalen.nachtnet schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:48:
Hier zelfde symptomen, conversaties stoppen midden in een gesprek.
Daarbij is bij mij in de app de mogelijkheid verdwenen om advertenties toe te voegen aan favorieten. Het hartje om favoriet te maken is verdwenen.
Zelf denk ik dat het ergens te maken heeft met tracking en cookies (ik heb “alles weigeren” aan)
A wise man's life is based around fuck you
[ Voor 10% gewijzigd door XelaRetak op 19-03-2025 14:52 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Als zo veel mensen het ervaren. Dan moet er wel wat aan de hand zijn. Belachelijk dat marktplaats dit niet erkend.Ellabel schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:32:
Ik heb ook het probleem bij marktplaats dat 99% van de berichten die ik stuur niet meer beantwoord worden. De vinkjes blijven grijs dus je zou zeggen dat de berichten ongelezen blijven.
Ik heb Marktplaats vorige week gecontact en daar zei iemand dat ze kan zien dat de berichten wel gelezen worden maar dat het leesbewijs uit staat 🤨 ze zou de betreffende afdeling verzoeken de leesbewijzen aan te zetten.
Lijkt mij een vreemd verhaal want het klopt gewoon niet dat bijna niemand meer antwoord. Ik weet best dat er veel mensen zijn die zonder reden niks meer laten horen op marktplaats maar dit is echt anders!
Heel vervelend want heb deze maand vrijwel niks verkocht.
[ Voor 0% gewijzigd door JoWa op 20-03-2025 19:32 . Reden: tikfout ]
Maar geven ze ook aan wat de bug is? Is dit enkel het probleem met wel/niet gelezen of komen berichten echt niet aan?JoWa schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:31:
Na mijn reactie van 17 maart heb ik 2x contact gehad met de helpdesk van MP.
De eerste keer was het een dame die echt niet verder keek en zocht en "het probleem zou doorgeven".
Gelukkig was het tweede contact positiever. Het blijkt dus een (moeilijk) oplosbare bug te zijn en er wordt - naar wat ik begreep - echt hard gewerkt aan een oplossing
Ik heb geen terugkoppeling met details van MP gekregen, maar heb wel gemerkt dat ongeveer alle scenario's langskomen:glaerox schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:58:
[...]
Maar geven ze ook aan wat de bug is? Is dit enkel het probleem met wel/niet gelezen of komen berichten echt niet aan?
Gisteren getest met tweaker @XelaRetak . Bereichten over en weer kwamen goed aan en de gelezen functie werkt pas als iemand een reactie op de ander stuurt (lijkt me ook vrij logisch dat het dan gelezen is)
Exact ditzelfde op de vrijdag gehad. Ik heb nota bene 5 minuten nadat ik het bericht kreeg er direct op gereageerd. Zag eerst gelezen heel kort en daarna verzonden/geleverd.betatester schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:39:
Wat mij opvalt als je een bericht verzendt via een browser dan je dan heel kort 'gelezen' ziet en direct daarna 'verzonden'. Mijn vermoeden is dat elk bericht wat zo verstuurd wordt geen melding krijgt
[ Voor 22% gewijzigd door Ruudjuhhh op 24-03-2025 19:43 ]
Het is wel erger dan dit. Ze worden niet weergegeven en kunnen op geen enkele manier weergegeven worden. Ze worden ook niet naar e-mail doorgestuurd.Linksquest schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:37:
Ik heb gisteren met een koper contact gehad, en hij gaf aan dat hij de berichten alleen kan zien als hij ze handmatig open doet, zowel de app als de browser geeft niet aan dat er een nieuw bericht voor hem was.
Hij keek toevallig of ik zijn bod had gezien, en zag toen pas dat ik een bericht had gestuurd. Dus ergens gaat het bij Marktplaats fout met het aangeven dat er een nieuw bericht is.
[ Voor 4% gewijzigd door Duke of Savage op 26-03-2025 16:31 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Dirk15.8 op 06-05-2025 11:10 . Reden: Bijkomende info ]
Hier hetzelfde. Heb zelfs aangezet dat ik mails wil krijgen bij berichten, maar dat werkt dan 1 of 2 keer en daarna mis je weer alles. Dit speelt al een paar weken maar lijkt nu steeds erger te worden.Linksquest schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 05:57:
Ik heb zelf nu het probleem dat de app geen meldingen meer geeft, moet de app openen en dan naar berichten gaan om te zien of iemand gereageerd heeft. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd en alle instellingen door gekeken, maar ik krijg geen meldingen meer. Wel voor aanbiedingen van marktplaats zelf, zoals vorige week verzenden met DHL voor €0,99, die krijg ik wel binnen.
Ik heb hetzelfde probleem helaas. Ook nog geen oplossing gevonden.Linksquest schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 05:57:
Ik heb zelf nu het probleem dat de app geen meldingen meer geeft, moet de app openen en dan naar berichten gaan om te zien of iemand gereageerd heeft. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd en alle instellingen door gekeken, maar ik krijg geen meldingen meer. Wel voor aanbiedingen van marktplaats zelf, zoals vorige week verzenden met DHL voor €0,99, die krijg ik wel binnen.
Ja hier ook exact hetzelfde probleem.Linksquest schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 05:57:
Misschien dat ik ontzettend scheel ben, maar waar zet je de e-mail meldingen aan?Jarno schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:45:
Bij mij blijven de email meldingen het wel doen. Daardoor soms dubbel maar beter dat dan niets.
Dit probleem keert heel vaak terug helaas.. ze blijven daar maar stoeien met een instabiele app. Heel irritant.Linksquest schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 05:57:
Via de app kun je dat bijvoorbeeld doen,rens-br schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:01:
[...]
Misschien dat ik ontzettend scheel ben, maar waar zet je de e-mail meldingen aan?
Ah via de app, ik had gekeken op de website en daar vond ik het niet terug.Linksquest schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:09:
[...]
Via de app kun je dat bijvoorbeeld doen,
* Instellingen
* Notificatie en daar kies je Notificatie-instellingen
* Ontvang van e-mail aanzetten
Daar staat het inderdaad niet, beetje apart inderdaad, alleen de optie voor browser melding.rens-br schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:58:
[...]
Ah via de app, ik had gekeken op de website en daar vond ik het niet terug.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Heb ik die optie aangezet, krijg ik vandaag een melding dat Marktplaats geen email notificaties meer doetLinksquest schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:09:
[...]
Via de app kun je dat bijvoorbeeld doen,
* Instellingen
* Notificatie en daar kies je Notificatie-instellingen
* Ontvang van e-mail aanzetten
Dan snap ik ook waarom dit niet meer op de website staat. Maar blijf het raar vinden dat de app met elke update minder en minder word.Flapperbol schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:09:
[...]
Heb ik die optie aangezet, krijg ik vandaag een melding dat Marktplaats geen email notificaties meer doet![]()
Ik kon de email optie wel weer gewoon aanzetten, maar hopelijk blijft die optie er nog wel een tijdje inzitten
Hier hetzelfde probleem, ook op een Android telefoon (pixel 9). Enige workaround momenteel is email notificaties aanzetten.EvaluationCopy schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:57:
Zelfde probleem denk ik: ik probeer een afspraak te maken voor de bezichtiging van een zeilboot (als koper). Verkoper reageert gewoon niet op berichten. Heb mijn vrouw vanuit haar account ook een bericht laten sturen, ook geen reactie.
Intussen heeft de verkoper de prijs verlaagd, terwijl ik de boot al wilde voor de oude prijs. Enorm irritant. Boot is van het type ‘Cobra’, zou marktplaats een soort block hebben op bepaalde gevoelige termen?? (Vuurwerk)
[ Voor 6% gewijzigd door Heisenberg2021 op 07-10-2025 13:43 ]
Via een pushmelding op je telefoonLinksquest schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:02:
Toevallig net 2 minuten geleden dit bericht van Marktplaats ontvangen.
[Afbeelding]
Ben eens benieuwd.
Nee via de Playstore, aangezien ze niet op een mail van 2 weken geleden gereageerd hadden, denk dan maar via een review in de PlaystoreHeisenberg2021 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:42:
[...]
Via een pushmelding op je telefoon![]()
? Haha, ik heb dit niet ontvangen, maar ik kreeg gisteren wel weer een pushmelding van een berichtje... dus het lijkt er op dat ze het (alweer) hebben gefixt...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq