DjoeC schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:53:
Rollenspel:
(..)
Maar, ik wordt een jaartje ouder en wil de boel in zo goed mogelijke staat achterlaten voor mijn erfgenamen. Ik wil dus eigenlijk ook de punt die @
Khaelos nu in gebruik heeft weer bij mijn huis trekken en meteen ook het straatwerk aanpassen zodat het ook optisch weer bij mijn huis past.
Dat spreekt volgens TS buurman zelf echter altijd consequent zelf ook tegen, met zijn woorden:
"ik ga voorlopig nergens heen ik wordt misschien wel 100"
In je rollenspel de aanname doen dat de buurman dat verder wel aktief wil regelen lijkt me al een twijfelachtige en mogelijk foute aanname.
Iig is zijn actie juist niet gericht op zelf wat doen, hooguit spreekt hij regelmatig met de buurman die daardoor onrustig wordt, maar zonder dat Buurman echt wat lijkt te willen ermee.
De indruk is vooral gewekt dat Buurman zelf niks wil doen, maar de bal wel bij de andere partij wil leggen;
Kennelijk succesvol, want deze heeft al contact met Kadaster opgenomen en overweegt voor 500 euro misschien wel meters langs te laten komen om het stuk opnieuw te laten opmeten... waarbij ik sterk vermoed dat Buurman zelf geen zin heeft daaraan mee te betalen.
Ik vermoed ook sowieso dat hij bij plannen over een eventuele herbestrating van dat stukje geen zin heeft mee te betalen, maar dat buurman van mening is dat TS dat zou moeten doen.
Ik zie verder geen enkele meerwaarde om het 'eigendom' te gaan veranderen, dat stukje over te kopen maakt volgens mij weinig tot niks uit... zelfs het notarieel vastkleggen van een recht van overpad zal eerder niet nodig zijn... qua gebruiksrecht zal dat nu ook bestaan al voor TS (maar verder ook niet zo'n direkte conflictgrond, de rest van die oprit is breed genoeg)..
Buurman zal natuurlijk bij zijn voordeur moeten kunen komen, maar daarom is hij nu ook eigenaar an sich.
(heel misschien dat dat zonnescherm ooit een conflictgrond kan worden als er nieuwe buren komen en de relatie daarmee heel slecht wordt ... ik kan me een aflevering van Buren van Frans Bromet herinneren dat ging over een afgoot die 5centimeter boven de oprit van de buren hing en dat die buren op elkaar losgingen daarom: maar in dat geval waren beide bewoners daar zacht gezegd niet helemaal labiel)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen