Gedoe om kadastrale kaart

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20:27
No Hands schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:00:
[...]

Die entree is uiteraard minimaal zo breed als de voordeur, anders kan er ook geen rolstoel of rollator langs. Er zijn mensen zat die of geen auto hebben of niet bedenken dat ze hun auto in hun voortuin parkeren.
Er zijn hele wijken zo in Nederland, daar wonen mensen die toch gewoon die keuze gemaakt hebben? Ga jij nou voor ze bepalen dat het niet goed is?

En er is geen probleem met het overpad. Dat probleem is bedacht door TS die zijn bestrating rechtdoor wilde laten lopen.
Lees de plattegrond en je ziet dat de oorspronkelijke grens van de kavel aan het openbaar gebied ontzettend smal is. Te smal.
Dat bepaal ík dus niet, maar is zo ontworpen.

De tijd dat ik dit soort dingen bepaalde ligt al enige tijd achter me. En nogmaals: zo'n stupide situatie zouden wij niet ontwikkeld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:18

Dido

heforshe

BBBvB schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:32:
Wat nummer 15 moet met meer voortuin?
Wat dacht je van een fatsoenlijke entree, dus breder dan circa 60 cm aan de weg en de mogelijkheid om je auto te parkeren? Met laadpaal.
Dus eigenlijk stel jij dat het merendeel van all woningen in Nederland nooit gebouwd hadden moeten worden.

In welke utopie leef je als je denkt dat een oprit om je auto te parkeren, met ruimte voor een laadpaal, een standaard vereiste is voor een woning?
BBBvB schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:50:
Lees de plattegrond en je ziet dat de oorspronkelijke grens van de kavel aan het openbaar gebied ontzettend smal is. Te smal.
Dat bepaal ík dus niet, maar is zo ontworpen.

De tijd dat ik dit soort dingen bepaalde ligt al enige tijd achter me. En nogmaals: zo'n stupide situatie zouden wij niet ontwikkeld hebben.
Ten eerste was dit, zoals al eerder aangegeven in dit topic, dat volkomen normaal in de jaren '80, waarin elke architect met liefde onmogelijke bloemkoolwijken tekende.
En dan nog heeft nummer 15 een heel groot stuk meer buitenruimte, zeker achter, maar ook voor het huis, dan elk appartement of portiekwoning in Nederland.

Ten tweede, de situatie zoals oorspronkelijk ontworpen is inderdaad waarschijnlijk niet zoals het nu gedaan zou worden. Maar dat geldt ook voor isolatienormen, muziek, mode, haarstijl en nog veel meer uit de jaren '80. Dat kun je allemaal stupide vinden, maar de kans is heel groot dat je in diezelfde jaren '80 vrolijk had meegewerkt aan dit project, inclusief rare voortuinpunt, luisterend naar Bon Jovi.

En dan was je nu misschien wel blij geweest dat schoudervullingen weer terugkomen in het modebeeld :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20:27
Dido schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Dus eigenlijk stel jij dat het merendeel van all woningen in Nederland nooit gebouwd hadden moeten worden.

In welke utopie leef je als je denkt dat een oprit om je auto te parkeren, met ruimte voor een laadpaal, een standaard vereiste is voor een woning?
[...]

Ten eerste was dit, zoals al eerder aangegeven in dit topic, dat volkomen normaal in de jaren '80, waarin elke architect met liefde onmogelijke bloemkoolwijken tekende.
En dan nog heeft nummer 15 een heel groot stuk meer buitenruimte, zeker achter, maar ook voor het huis, dan elk appartement of portiekwoning in Nederland.

Ten tweede, de situatie zoals oorspronkelijk ontworpen is inderdaad waarschijnlijk niet zoals het nu gedaan zou worden. Maar dat geldt ook voor isolatienormen, muziek, mode, haarstijl en nog veel meer uit de jaren '80. Dat kun je allemaal stupide vinden, maar de kans is heel groot dat je in diezelfde jaren '80 vrolijk had meegewerkt aan dit project, inclusief rare voortuinpunt, luisterend naar Bon Jovi.

En dan was je nu misschien wel blij geweest dat schoudervullingen weer terugkomen in het modebeeld :X
Kijk naar de kadastrale kaart en laat dat even op je inwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

BBBvB schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:32:
Kijk naar de kadastrale kaart en laat dat even op je inwerken.
Oh, ik ben met je eens dat het een hele rare punt is. Maar ik ben ook niet zo wereldvreemd dat ik geen honderden bloemkoolwijken ken waarin dit soort dingen heel normaal zijn.

Ik sloeg vooral aan op jouw aanname dat een eigen oprit met plaats voor een laadpaal een "vereiste" zou zijn voor een woning. Toen dit huis gebouwd werd bestonden er nog geen electrische auto's waren er nog geen electrische auto's op de markt.

Het is helemaal niet zo gek dat in '83 gekozen is dit huis zo te bouwen. Het kruipdoorsluipdoorpad naar de voordeur zal toen helemaal niet als problematisch zijn gezien, zeker niet omdat het gecompenseerd wordt met een enorm ruime achtertuin. Sterker nog, nummer 15 zal vanaf de bouw voor meer geld verklocht zijn dan de aangrenzende panden, onder meer vanwege de grotere achtertuin.

Het heeft gewoon geen zin om jaren '80 woningen naast de meetlat van de jaren 2020 te leggen. De situatie is wat ie is, en de vraag is hoe daar mee om te gaan.

Dat het nu anders gebouwd zou worden schiet niemand wat mee op; of je moet voorstellen om de hele wijkl plat te gooien en te herbouwen - iets waar op zich best voorstanders voor te vinden zijn, denk ik - maar dat gaat wel erg ver om een waarschijnlijk niet eens bestaand probleem over een vierkante meter grond op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:38
Dido schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:40:
[...]
Ik sloeg vooral aan op jouw aanname dat een eigen oprit met plaats voor een laadpaal een "vereiste" zou zijn voor een woning. Toen dit huis gebouwd werd bestonden er nog geen electrische auto's waren er nog geen electrische auto's op de markt.
Je bedoelt eigenlijk: Waren de electrische auto's niet in het straatbeeld te vinden. De Duitser Andreas Flocken heeft vervolgens in 1888 de eerste elektrische auto ter wereld gebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ik weet hoe oud de electrische auto is. Maar in de jaren '80 was er geen electrische auto op de markt, zoals ik schreef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Dido schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:48:
[...]

Ik weet hoe oud de electrische auto is. Maar in de jaren '80 was er geen electrische auto op de markt, zoals ik schreef ;)
offtopic:
Je zei: "waren er NOG geen", andere betekenis. Maar goed, OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Betaal die 500, leg het vast en zet er anders een schutting precies tegen aan of een heg. Kan die er ook niet overheen lopen / rijden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
Dido schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:26:
In een wereld waar ICE's verbannen worden is een eigen oprit met laadpaal geen overbodige luxe om autorijden betaalbaar te houden, openbare plekken zijn schaars met 'kleefboetes' en kWh prijzen van 50 cent of meer.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Nou heb ik dit topic lekker mee zitten lurken.

Maar ik heb nog niemand echt met een lineaal langs zien komen. Dus bijdeze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/541YnEZtXg1cqEcqrqQjI5p9X8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yQfjMz1jrtaAQyVHLKB8mwMi.png?f=fotoalbum_large

Dit is allemaal natte vinger werk maar +/- vanaf het midden punt van je achtergevel een lijn naar voren trekken en je weet ongeveer wat wel en of niet bij jou perceel hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Khaelos schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:04:
ik vindt het wonderbaarlijk dat dit topic is uitgegroeid tot zo'n mooie en interessante discussie! :*)

[...]

het hele hekelpunt is puur dat er geen maten zijn en er dus maar met een natte vinger moet worden gemeten of het kadaster inschakelen met als gevolg hoge kosten 8)7
Inderdaad interessant om dit topic te lezen.
Ik vraag me daarbij wel af of je constatering dat er 'geen maten zijn' wel klopt.
Het kadaster kan een ontzettend stugge club zijn als je met die houding erin gaat.

Recent helaas het kadaster nodig gehad, aangezien er op de kadastertekening een aantal grenzen 'verkeerd stonden'. In de werkelijkheid stonden ze ergens anders.
We konden als bewoners, toekomstige bewoners en oud-bewoners verklaren dat de werkelijke grenzen al ten minste sinds 1925 zo bestonden, toch bleef het kadaster volhouden dat hun grenzen juist waren. Die waren namelijk zo gedigitaliseerd op basis van een tekening/vodje uit 1872 (ja, 1800 zoveel... :+ ). Zelfs het argument van ons dat er hoogstwaarschijnlijk destijds een fout gemaakt was, aangezien de familie van de oud-bewoners destijds zelf het kadaster ingeschakeld hadden en de grenzen later nooit meer gewijzigd zijn, was voor het kadaster niet voldoende.
De lijn staat hier en daarmee basta.

We hebben dus die ruim 500 euro mogen betalen voor een her-inmeting en vervolgens via de notaris een perceelsplitsing, erfdienstbaarheid en de hele rambam vast mogen laten leggen.

Wees dus gewaarschuwd ;) . Het kan best wel eens zo zijn dat het 'even kadastraal aan laten passen' tot allemaal gedoe gaat leiden. Ik zou er eerder voor kiezen om de grenzen te laten voor wat ze zijn, maar de overeenkomst die er nu is door een notaris te laten formaliseren in een erfdienstbaarheid. Daar moeten jij en de buurman dan een keer langs komen om te tekenen, maar dan staat het wel gewoon vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

vormulier schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:00:
Nou heb ik dit topic lekker mee zitten lurken.

Maar ik heb nog niemand echt met een lineaal langs zien komen. Dus bijdeze:

[Afbeelding]
De lijnen in de kaart zijn niet op schaal.
Dit is allemaal natte vinger werk [...] en je weet precies wat wel en of niet bij jou perceel hoort.
Goed dat je jezelf tegenspreekt.

Het probleem is dat we niet weten hoe de knik (van gevel naar openbare weg) is aangemeten. Die informatie staat op een veldwerk uit de jaren '80.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:46:
[...]

De lijnen in de kaart zijn niet op schaal.

[...]

Goed dat je jezelf tegenspreekt.

Het probleem is dat we niet weten hoe de knik is aangemeten. Die informatie staat op een veldwerk uit de jaren '80.
Aangepast dank je wel, snap het probleem.

Maar voor dat je 500 euro lapt kun je opzich best wel een eind komen zo.
Allicht zijn er dan ook nog foto's van voor dat de oprit gelegd werd en dan heb je nog het geheugen van de buurman.

Dan heb je al 3 data punten te pakken voor dat de portemonnee ook maar open gaat, Als je er dan als buren er nog niet uit komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

vormulier schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:54:
[...]
Dan heb je al 3 data punten te pakken voor dat de portemonnee ook maar open gaat, Als je er dan als buren er nog niet uit komt..
Probleem is dat je het óók goed vastgelegd wil hebben voor het geval een van de twee buren verhuist.
Een goeie bak koffie en vervolgens een overeenkomst bij de notaris lijkt de beste route naar een behouden burenvrede

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 17:08
fun fact over nummer 15, officieel heeft deze helemaal geen achteron ingang >:)

hij heeft tegels gelegd naar de gemeente stoep vanaf zijn achtertuin links achterin :+

@vormulier ik heb geen idee wat ik aan de maten heb die jij er ingetekend hebt, het doet me denken aan een lijnenspel op een crypto grafiek ;)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Khaelos schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:38:
fun fact over nummer 15, officieel heeft deze helemaal geen achteron ingang >:)

hij heeft tegels gelegd naar de gemeente stoep vanaf zijn achtertuin links achterin :+

@vormulier ik heb geen idee wat ik aan de maten heb die jij er ingetekend hebt, het doet me denken aan een lijnenspel op een crypto grafiek ;)
@vormulier laat zien dat als je een rechte lijn door nummer 13 van voor naar achteren trekt, deze de stoep raakt op de plek waar de tuin ophoudt. En die rechte lijn moet op 21,8/(46+21,8) = 0.321 deel van de breedte van nummer 13 t.o.v. de scheidingsmuur met 15 worden getrokken*. De schuine tuinlijn loopt dan vanaf de scheidingsmuur tot het snijpunt tussen de stoep en die rechte lijn.

* Stel dat huis 13 5m breed is, dan moet je dus meten op 0.321*5 = 1.608m vanaf de scheidingsmuur. In de praktijk ga je dus buiten de muur verlengen tot de stoep, dan ga je 1,60m naar nr 11 toe en daar houdt de tuin op. De andere perceelgrens van 15 is gewoon het verlengde van de binnenmuur.

[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 12-03-2025 14:52 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Als je het heel scherp gaat bekijken lijkt jouw kliko hok ook deels op zijn grond te staan

Als de kadastertekeningen op internet kloppen is het zoiets als dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5D7DwIlL86UDb9o3nwp77qfhaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63oe17kt9CFCHHSZ2uBsrae1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door KNed op 12-03-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

AvK

Ready Set Go

Nee hoor. De foto vertekend omdat deze schuin is genomen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Inderdaad altijd lastig van een foto maar ik denk toch wel dat de lijnen in de foto ongeveer kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

AvK schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:26:
Nee hoor. De foto vertekend omdat deze schuin is genomen.
Dat maakt hier niet uit. De kadastertekening laat zien dat de erfgrens schuin loopt vanaf de voorgevel. Het 'klikohok' begint tegen de muur en komt daar recht uit. Je gaat op basis van deze foto echt de maten niet goed krijgen, maar als dat houten bouwseltje volledig op TS z'n eigen grond staat dan komt de erfgrens ergens halverwege het toiletraampje van de buurman uit.

Maar goed, misschien is het nu vooral tijd om het bakkie af te wachten :+ Wat er nu gebeurd is vooral wild speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
KNed schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:09:
Als je het heel scherp gaat bekijken lijkt jouw kliko hok ook deels op zijn grond te staan

Als de kadastertekeningen op internet kloppen is het zoiets als dit

[Afbeelding]
Ik ben met de buurman in gesprek gegaan en wij hebben hem net nagemeten en dit is inderdaad wat het zou moeten worden d:)b

Tevens heb ik nog wat tekening en andere papieren gekregen van de buurtman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EkGc5kF_ElbDm28yuw0dN7Xumc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUJYq6OKDnFpo1sZKtDZ8bsn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GX98DJwfDbGs1CuARl0N5c19mYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0h7Pjd6d1RS60PhrsahnPcKO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xn08WaZ9BLJI8ueLqOGCg1qmZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YccbGtxPYRsVF1kdvaMdbvrd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LW-95BtZjtI3mRVViEGpRBxDZng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xuAqnmDTgRl65dc78GTZX4Em.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbYuif5eHU-uh89OTFCwMSb4aL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVR49EvLvYtJRs1G7U8WRhQD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Khaelos op 12-03-2025 18:42 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Patriot schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:54:
[...]

Dat maakt hier niet uit. De kadastertekening laat zien dat de erfgrens schuin loopt vanaf de voorgevel. Het 'klikohok' begint tegen de muur en komt daar recht uit. Je gaat op basis van deze foto echt de maten niet goed krijgen, maar als dat houten bouwseltje volledig op TS z'n eigen grond staat dan komt de erfgrens ergens halverwege het toiletraampje van de buurman uit.

Maar goed, misschien is het nu vooral tijd om het bakkie af te wachten :+ Wat er nu gebeurd is vooral wild speculeren.
de kliko ombouw staat inderdaad een piep klein hoekje over de grens maar ook dit is met toestemming.
laten we niet nog een nieuw probleem aanboren :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
Khaelos schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:11:
[...]

de kliko ombouw staat inderdaad een piep klein hoekje over de grens maar ook dit is met toestemming.
laten we niet nog een nieuw probleem aanboren :+
er is/was geen probleem of zelfs gedoe zoals de topictitel zegt, jij had allen nog niet met je buurman gepraat en had zelf een probleem bedacht wat er niet was.

Maar nu heb je wel met hem gepraat, wat gaat er nu gebeuren dan?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Enigste dat er kan gebeuren, is dat ofwel alles hersteld wordt volgens de plannen, zodat hij/familie in de toekomst geen problemen krijgt met de nieuw eigenaars, dus dat 15 zijn 'prive' entree terug heeft, en de overeenkomst dus niet eeuwig blijft bestaan.

Als 15 het beste voorheeft met 13, dat 13 een erfdienstbaarheid krijgt over de grond zodat hij zijn inrit/parkeerplaats niet verliest. Mits eventueel een financiële compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Khaelos schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:36:
[...]

Ik ben met de buurman in gesprek gegaan en wij hebben hem net nagemeten en dit is inderdaad wat het zou moeten worden d:)b

Tevens heb ik nog wat tekening en andere papieren gekregen van de buurtman

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Duidelijk is dat de tekening met groen/rood/blauw/roze niet strookt met de tekening van het kadaster (kijk alleen al maar naar de huisnummers), maarja dat kan ook maar gewoon een tekening zijn zonder juridische betekenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
No Hands schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:21:
[...]

er is/was geen probleem of zelfs gedoe zoals de topictitel zegt, jij had allen nog niet met je buurman gepraat en had zelf een probleem bedacht wat er niet was.

Maar nu heb je wel met hem gepraat, wat gaat er nu gebeuren dan?
wat er nu gaat gebeuren is dat we de juiste tekening en de maten gaan bijvoegen in de overeenkomst en verder voorlopig niks.
mocht de buurman verhuizen dan kijken we tezijndertijd wat we met het stukje grond doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
Khaelos schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:53:
[...]

wat er nu gaat gebeuren is dat we de juiste tekening en de maten gaan bijvoegen in de overeenkomst en verder voorlopig niks.
mocht de buurman verhuizen dan kijken we tezijndertijd wat we met het stukje grond doen.
Dus zes pagina's met de wildste verhalen en bijna internetruzie's om niks, mooi.

_/-\o_

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
No Hands schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:12:
[...]

Dus zes pagina's met de wildste verhalen en bijna internetruzie's om niks, mooi.

_/-\o_
Nou nou, dat was niet mijn beeld.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

AvK

Ready Set Go

Ik poste niet voor niks dat ik deze bookmark nog even blijf volgen. Vermaak me helemaal goed.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Haha hier nog een, vermaak me prima, ga vooral door!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khaelos
Ik zeg altijd " met mij erbij is het nooit saai " nou dat blijkt maar weer!
Zelfs op een internet forum krijg ik mensen op de kast _O-

Er wordt ook weleens tegen mij gezegd dat ik " beren op de weg zie die er niet zijn "
Ook dat klopt redelijk als ik dit topic zo terug lees.

Zoals een wijs man genaamd Jochem Meyer ooit zei " adem in, adem uit " ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Khaelos Dat zit hem gedeeltelijk in je woordkeus. "Die neigt wat naar de overdreven kant."
En dat kan weer komen door een (te) negatieve kijk op mogelijke "problemen". Iets met beren...
Hoop dat je hier iets aan hebt.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Khaelos schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:32:
Ik zeg altijd " met mij erbij is het nooit saai " nou dat blijkt maar weer!
Zelfs op een internet forum krijg ik mensen op de kast _O-
Wie krijg je dan nu op de kast?
Volgens mij denken er gewoon juist een hele hoop mensen met je mee (misschien soms met verschillende meningen, wat soms verwarrend kan zijn, maar ik zie niemand die echt negatief is verder).

Aangezien je nu wel dus een gesprek met je buurman aangegaan bent...

Is nu al wat duidelijker, _wat_ hij nu precies verder van je verwacht?
buiten dat toevoegen van de tekening aan de overeenkomst (waarbij het overigens betwijfelens-waardig is of dat verder enige waarde heeft, een andere partij die dat huis overneemt heeft daar verder niks me te maken wat in jullie onderlinge overeenkomst staat)

Als het hem verder an sich 'egaal' is en hij niet bijzonder aanspeelt op iets dat je direct moet doen, maar hooguit _als_ hij ooit vertrekt en het huis naar iemand anders als eigenaar gaat (en het dus misschien ook aankomt op _of_ die andere aan de huidige situatie wat _wil_ veranderen (en misschien die ander ook prefereert de huidige status-quo door te zetten en niets te doen)).

Mocht je nu wel bereid zijn afspraken te maken, ben je ook bereid nu bv al een toezegging te doen om eventuele aanpassingen (bv het herbestraten van dat hekje) later ofwel zelf te betalen, of wil je dan een afspraak maken de kosten te delen?
Dat is natuurljk wel een kniffelig punt... zodra het op kosten aankomt en wie betaald, is er altijd een kans dat dan juist wel een conflict uitbreekt ... misschien kan het op dat punt juist in jouw voordeel zijn niet al te duidelijk de dingen uit te spreken en eerder naar de verre toekomst te schuiven

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 13-03-2025 12:44 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:07
^gewoon met rust laten nu. Buur en TS zijn tevreden.
En qua toezeggingen: TS heeft al netjes dat hoekje van de buurman mee bestraat op eigen kosten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
RM-rf schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:42:
[...]

Wie krijg je dan nu op de kast?
Volgens mij denken er gewoon juist een hele hoop mensen met je mee (misschien soms met verschillende meningen, wat soms verwarrend kan zijn, maar ik zie niemand die echt negatief is verder).

Aangezien je nu wel dus een gesprek met je buurman aangegaan bent...

Is nu al wat duidelijker, _wat_ hij nu precies verder van je verwacht?
buiten dat toevoegen van de tekening aan de overeenkomst (waarbij het overigens betwijfelens-waardig is of dat verder enige waarde heeft, een andere partij die dat huis overneemt heeft daar verder niks me te maken wat in jullie onderlinge overeenkomst staat)

Als het hem verder an sich 'egaal' is en hij niet bijzonder aanspeelt op iets dat je direct moet doen, maar hooguit _als_ hij ooit vertrekt en het huis naar iemand anders als eigenaar gaat (en het dus misschien ook aankomt op _of_ die andere aan de huidige situatie wat _wil_ veranderen (en misschien die ander ook prefereert de huidige status-quo door te zetten en niets te doen)).

Mocht je nu wel bereid zijn afspraken te maken, ben je ook bereid nu bv al een toezegging te doen om eventuele aanpassingen (bv het herbestraten van dat hekje) later ofwel zelf te betalen, of wil je dan een afspraak maken de kosten te delen?
Dat is natuurljk wel een kniffelig punt... zodra het op kosten aankomt en wie betaald, is er altijd een kans dat dan juist wel een conflict uitbreekt ... misschien kan het op dat punt juist in jouw voordeel zijn niet al te duidelijk de dingen uit te spreken en eerder naar de verre toekomst te schuiven
Wat hij wil is dat als er verhuisd wordt dat het terug gaat naar de staat waarin het volgens de kadastrale tekeningen zou moeten zijn.

In de overeenkomst staat ook dat als één van de partijen verhuisd dat de overeenkomst nietig verklaard wordt en dus niet meer van toepassing is.

Verder denk ik inderdaad dat er ook wel een stukje "praatje maken om het praatje te maken inzit"

En dat van op de kast is wat mij betreft meer een woordgrap alleen komen die op papier niet zo over.. :F

Pagina: 1 2 Laatste