Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:20
Nah de beelden van de landen is op zich oke, maar het duurt zo lang.. Met het oude systeem was niets mis wat mij betreft

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:39

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Omdat ik inmiddels een ouwe muts ben, rol ik nu mijn mand in. Tot donderdag allemaal, het was weer gezellig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:06

Quad

Doof

Op naar donderdag! Belooft een spektakel te worden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24

Pinobigbird

doesn't share food!

sjaool schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:25:
IJsland heeft toch iets aanstekelijks.
Doet me een beetje denken aan Boten Anna

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Tutta L'Italia gaat het in de kroeg en stadions goed doen denk ik.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Gabry Ponte - Tutta L'Italia | San Marino 🇸🇲 | Official Music Video | #Eurovision2025

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:57
Tot donderdagavond!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Pinobigbird schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:27:
[...]

Doet me een beetje denken aan Boten Anna
Dat was 'm. Thanks.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
t was weer gezellig, tot donderdag allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:06

Zeror

Ik Henk 'm!

Opa mag nog ff een liedje zingen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Tot donderdag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:51
AW_Bos schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:26:
Die linker host verdwijnt bijna in de achtergrond..
Compenseert weer voor de opvallendheid van de rechter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Tot donderdag allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zeror schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:28:
Opa mag nog ff een liedje zingen.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Olsen Brothers - Fly On The Wings of Love | Denmark 🇩🇰 | Winner of Eurovision 2000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skimine
Tot donderdag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Welterusten en tot donderdag :w

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Weer een lekker avondje quilty pleasure achter de rug. Op naar donderdag. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het is al weer bar laat, en Bar Laat gaat door met Claude.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Donderdag verder, was gezellig hier :)
Enige reden dat ik me verlaag tot deze baggermuziek met glitters is dit topic, tnx all!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Weltrusten, wij kunnen er donderdag niet bij zijn vanwege een bruiloft :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
AW_Bos schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:30:
Het is al weer bar laat, en Bar Laat gaat door met Claude.
Je moet dan ook naar de Belg kijken, die gaan door met het late VRT-nieuws en daar druipt de teleurstelling er nog even vanaf :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
NOS Nieuws: We zijn heel laat, na Bar Laat 😂

[ Voor 8% gewijzigd door RobinNL op 13-05-2025 23:37 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Het nieuwe systeem van bekendmaken is toch exact het oude systeem waar een voor een tien landen genoemd worden? Alleen in plaats van een random land dat het niet wordt zie je er nu drie tegelijk.

Ik vond Cornald trouwens best te pruimen vanavond. Niet zo zuur als normaal, en ook wat neutraler tegenover de Nederlandse performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Nu online
Ik vond er trouwens weinig echt goede liedjes tussen zitten, ik denk dat donderdag aanzienlijk interessanter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Compuchip87 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:38:
Het nieuwe systeem van bekendmaken is toch exact het oude systeem waar een voor een tien landen genoemd worden? Alleen in plaats van een random land dat het niet wordt zie je er nu drie tegelijk.

Ik vond Cornald trouwens best te pruimen vanavond. Niet zo zuur als normaal, en ook wat neutraler tegenover de Nederlandse performance.
Vroeger was het idd 1 voor 1. Nu zie je er 3 en gaat er 1 door. Het is meer een spelletje geworden. Ik denk dat het spannender maakt, vooral voor de deelnemers. Of het positief is... idk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Compuchip87 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:39:
Ik vond er trouwens weinig echt goede liedjes tussen zitten, ik denk dat donderdag aanzienlijk interessanter wordt
Nou, er was in ieder geval genoeg gelegenheid om naar de keuken te lopen voor een nieuw biertje of om te gaan pissen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is jammer dat de ondertiteling bij veel liedjes mist want het voegt best veel toe om te begrijpen waar het over gaat.

Dit is bijvoorbeeld de vertaling van Deslocado door Napa (Portugal).

[Vers 1]
Ik tel de dagen tot mij met mijn koffer gepakt
Het opgehoopte verlangen is bijna weg
Vanuit het blauw kan ik de tuin zien, net achter de vleugel
Mam, kijk uit het raam ik kom naar huis
Ik kom naar huis
Ik kom naar huis
Ik kom naar huis

[Refrein].
Hoe het ook lijkt
Ik zal nooit bij die stad horen
De zee van mensen, de andere zon
De stapel beton geeft me niets
Het roept me niet naar huis

[Vers 2]
Want ik kwam van ver, ik kwam van het midden van de zee
In het hart van de oceaan heb ik mijn hele leven
Ik maak mijn weg denkend om terug te keren
Naar mijn thuis, eiland, vrede, Madeira
Als ik het je woord voor woord uitleg
Je zult nooit de pijn begrijpen die me het zwijgen oplegt
De eenzaamheid die rondwaart op het uur van vertrek
Ik draag de vrede van de mogelijkheid om terug te keren
Mam, kijk uit het raam, ik kom eraan

[Refrein]
Hoe het ook lijkt
Ik zal nooit bij die stad horen
Het nodigt me niet uit
Het roept me niet naar huis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Bij Bar Laat noemen ze Nederland de beste van de avond.

Persoonlijk niet mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobinNL schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:43:
Bij Bar Laat noemen ze Nederland de beste van de avond.

Persoonlijk niet mee eens.
Het was niet slecht maar inderdaad ook niet het beste. Maar als Nederlanders zijn wij denk ik soms ook te kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:24
Ik vind het onlogisch dat een paar weken voordat de liederen voor het eerst gezongen worden op het podium, de videoclips van deze liederen al te beluisteren zijn op YouTube.

Dat is toch dom? |:(

Om meerdere redenen:
1. Het is geen verrassing meer welke liederen jij gaat horen in de halve finale. Jij hebt alles al beluisterd... Dat maakt de muziekvoorstelling een stuk minder speciaal en een stuk minder leuk. Het wordt voorspelbaar, naar, vervelend.
2. Omdat dit geen verrassing is, beoordeel jij dit lied niet met een eerste indruk, maar met een mening die jij gevormd hebt na alles tig keer te hebben beluisterd.
3. Ook als jij persoonlijk besluit om niks van tevoren te beluisteren omdat jij het verrassingselement wilt behouden, heb jij vrienden, familie, kennissen enzovoort die wel alles van tevoren beluisterd hebben, en dingen gaan zeggen als: "Oh, hoe vond jij Polen? Ja, ik vond het lied wat te rustig! Veel te Opera-achtig! En Duitsland zingt weer in zijn eigen taal. Tof hè?"

Dan krijg jij dus alsnog spoilers... :o

Plus, het feit dat niet-Europese landen (Israël, Australië) mee mogen doen met Eurovisie. Bij Georgië, Armenië en Azerbeidzjan begrijp ik het nog een beetje. Kaukasus. Bijna Europa. Daarvoor wil ik best een oogje dichtknijpen. Maar, Israël en Australië moeten er echt uit. Geen Europa, niet eens een klein beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
markwiering schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 00:39:
Ik vind het onlogisch dat een paar weken voordat de liederen voor het eerst gezongen worden op het podium, de videoclips van deze liederen al te beluisteren zijn op YouTube.

Nou, d'r waren vanavond optredens bij dat ik dacht "Oef... 3 minuten kan toch lang zijn...". En na het zoveelste grappig bedoelde promotiefilmpje heb ik wel even gedacht "kunnen we dit volgend jaar niet on-demand doen, dan kan ik die onzin overslaan...". Gelukkig had ik vanavond bezoek, en kon ik mijn tijd nuttig maken met :9B halen en bitterballen bakken (Waarom hebben we hier geen emoticon voor bitterballen ??? :+ )

Ik snap ook niet dat het tellen van die stemmen zo lang moet duren. Alle stemmen komen digitaal binnen. Dat optellen zou toch niet langer als een minuut of 5 hoeven te duren ??
Plus, het feit dat niet-Europese landen (Israël, Australië) mee mogen doen met Eurovisie. Bij Georgië, Armenië en Azerbeidzjan begrijp ik het nog een beetje. Kaukasus. Bijna Europa. Daarvoor wil ik best een oogje dichtknijpen. Maar, Israël en Australië moeten er echt uit. Geen Europa, niet eens een klein beetje.
Landen die in de European Broadcasting Area vallen volgens de ITU mogen volwaardig lid worden van de EBU, en hebben het recht om deel te nemen aan het songfestival. Daar vallen ook alle landen rond de Middellandse Zee onder. Turkije heeft jarenlang mee gedaan, maar heeft er geen zin meer in, maar ook landen als Egypte en Libië zijn lid, en zouden mee mogen doen. Voor Israel gold ook nog jarenlang dat ze vanuit europa een bepaalde "gunfactor" hadden, maar die hebben ze de laatste maanden aardig om zeep geholpen... (en nu zitten ze er eigenlijk een beetje in hun maag, maar ja, het songfestival heeft nou eenmaal een Israelische hoofdsponsor, en geen haar op het hoofd bij de EBU die de kip met de gouden eieren wil slachten...)

Australie begrijp ik ook niet echt. Die mochten een keer meedoen als experiment, maar dat is toen permanent geworden. Maar als ik even met het tijdsverschil reken, dan is het daar of midden in de nacht, of 's morgens heel vroeg. Dat zijn toch geen tijden dat je naar iets als een songfestival gaat kijken ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kijkcijfers daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oekiejoekie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 02:29:
[...]
Australie begrijp ik ook niet echt. Die mochten een keer meedoen als experiment, maar dat is toen permanent geworden. Maar als ik even met het tijdsverschil reken, dan is het daar of midden in de nacht, of 's morgens heel vroeg. Dat zijn toch geen tijden dat je naar iets als een songfestival gaat kijken ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kijkcijfers daar...
's ochtends heel vroeg.

En ja die zijn toen een keer uitgenodigd omwille van een jubileum (60e) omdat ze daar een enorme fanbase hebben, met de bedoeling dat dat eenmalig zou zijn (of, mochten ze winnen, tweemalig). Maar dat was vervolgens zo'n succes dat ze steeds terug gevraagd zijn.

Dus ja, dat zijn tijden dat je een songfestival gaat kijken. Als je Australiaan bent.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:51
De finale gaat best spannend worden denk ik. Het zou zomaar kunnen dat Zweden te laag gaat eindigen bij de juryvotes, waardoor een land wat zowel de juryvote als de televote niet gaat winnen uiteindelijk wel genoeg punten gaat hebben om eerste te worden.

Welke landen zijn hierdoor naast Zweden de grootste kanshebbers?

Nederland
Oostenrijk
Israel

Het zal een van deze 4 worden is mijn voorspelling :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
markwiering schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 00:39:

Om meerdere redenen:
1. Het is geen verrassing meer welke liederen jij gaat horen in de halve finale. Jij hebt alles al beluisterd... Dat maakt de muziekvoorstelling een stuk minder speciaal en een stuk minder leuk. Het wordt voorspelbaar, naar, vervelend.
2. Omdat dit geen verrassing is, beoordeel jij dit lied niet met een eerste indruk, maar met een mening die jij gevormd hebt na alles tig keer te hebben beluisterd.
3. Ook als jij persoonlijk besluit om niks van tevoren te beluisteren omdat jij het verrassingselement wilt behouden, heb jij vrienden, familie, kennissen enzovoort die wel alles van tevoren beluisterd hebben, en dingen gaan zeggen als: "Oh, hoe vond jij Polen? Ja, ik vond het lied wat te rustig! Veel te Opera-achtig! En Duitsland zingt weer in zijn eigen taal. Tof hè?"

Dan krijg jij dus alsnog spoilers... :o

toon volledige bericht
De meeste problemen heb ik absoluut niet, hoor, geen idee waarom overal “jij” staat :?
Ik heb 0 van de nummers gezien of gehoord en 0 spoilers gehad.

Wel eens dat Israël er uit moet, maar dan vanwege een miljoen andere redenen. :r Israël :r

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:24
Ample Energy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:39:
[...]

Ik heb 0 van de nummers gezien of gehoord en 0 spoilers gehad.
Hopelijk blijft dat zo! :*)
Wel eens dat Israël er uit moet, maar dan vanwege een miljoen andere redenen. :r Israël :r
Hier is ook sprake van een dubbele standaard.

Azerbeidzjan mocht ondanks haar aanval op Nagorno-Karabach en later Armenië meedoen met Eurovisie.
Israël mag ondanks haar genocide op de bevolking in Gaza meedoen met Eurovisie.

Maar, Rusland is eruit geschopt. En niet alleen Rusland, maar zelfs Wit-Rusland - een land dat met niemand in oorlog is - puur en alleen omdat Wit-Rusland Rusland steunt.

Ik weet wel waarom deze dubbele standaard wordt toegepast. Dat is omdat Israël de grootste sponsor is van Eurovisie, dus Israël zal er nooit uitgeschopt worden, zelfs niet als Israël Perzië aanvalt met atoombommen.

Maar, moreel gezien is dit wel ontzettend krom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Nu online
Ample Energy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:39:
[...]
offtopic:
Het zijn er meer dan 2 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 11:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Waarom bestaat er een producers choice als draw? Nu mag Zwitserland bepalen wanneer Nederland en Zweden mogen optreden.

Waarom niet gewoon iedereen met een draw bepalen of ze 1e of 2e helft in de finale moeten optreden.
Klinkt in mijn oog als match fixing.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
DNA_Saint schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:30:
Waarom bestaat er een producers choice als draw? Nu mag Zwitserland bepalen wanneer Nederland en Zweden mogen optreden.

Waarom niet gewoon iedereen met een draw bepalen of ze 1e of 2e helft in de finale moeten optreden.
Klinkt in mijn oog als match fixing.
Is al jaren zo en logisch, want anders krijg je bijvoorbeeld 6 ballads achterelkaar etc. Dat wordt hiermee voorkomen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
markwiering schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Hopelijk blijft dat zo! :*)

[...]

Hier is ook sprake van een dubbele standaard.

Azerbeidzjan mocht ondanks haar aanval op Nagorno-Karabach en later Armenië meedoen met Eurovisie.
Israël mag ondanks haar genocide op de bevolking in Gaza meedoen met Eurovisie.

Maar, Rusland is eruit geschopt. En niet alleen Rusland, maar zelfs Wit-Rusland - een land dat met niemand in oorlog is - puur en alleen omdat Wit-Rusland Rusland steunt.

Ik weet wel waarom deze dubbele standaard wordt toegepast. Dat is omdat Israël de grootste sponsor is van Eurovisie, dus Israël zal er nooit uitgeschopt worden, zelfs niet als Israël Perzië aanvalt met atoombommen.

Maar, moreel gezien is dit wel ontzettend krom.
toon volledige bericht
De reden waarom Israel wel mee mag doen is omdat zij de hoofdsponsor van het songfestival zijn ( al jaren ). MorocconOil is een Israelisch bedrijf en KAN ook.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Nederland inmiddels 3e bij de bookmakers

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 02:29:
Ik heb gelezen dat in Australië het twee keer wordt uitgezonden. ‘s ochtends vroeg als het live bezig is en later op de dag een herhaling. Vooral de herhaling is erg populair en daar kijken de meeste Australiërs er naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
CryptoNL schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:26:
Die zaten er dinsdag ook aardig naast, dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
RobinNL schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:48:
[...]

Die zaten er dinsdag ook aardig naast, dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten :)
Ze zaten er niet helemaal naast, want hij stond in de categorie: will qualify for the final 10e/11e. Borderline qualifier dus en dat klopte ook.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

markwiering schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Het verschil is ook dat Rusland (met ondersteuning van Belarus/Wit-Rusland) de aggressor is in Oekraïne, terwijl Israel eerst aan is gevallen door Hamas. Daarna hebben ze enigszins een genocidale afslag genomen, maar dat is in de basis het grote verschil tussen Israël en Rusland.

Dat Moroccanoil (ondanks de naam) Israëlisch is zal zeker ook meehelpen maar dat is alleen in deze context zo; dat verschil tussen hoe Rusland en Israël behandeld worden bestaat op meer plekken. Denk aan sportwedstrijden bijvoorbeeld.

Als Israël ongeprovoceerd een kernbom op Iran (zoals dat heet) dropt denk ik dat 't toch anders gaat werken.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 15-05-2025 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
CryptoNL schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Ze zaten er niet helemaal naast, want hij stond in de categorie: will qualify for the final 10e/11e. Borderline qualifier dus en dat klopte ook.
De volgorde van bekend maken wie doorgaat naar de finale, die is volstrekt willekeurig en niet gebaseerd op het aantal stemmen. Het kan dus best zo zijn dat Nederland eerste was, maar pas als tiende door ging. De uitslagen van de halve finales worden pas (de dag na) de finale bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Oekiejoekie schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:09:
[...]

De volgorde van bekend maken wie doorgaat naar de finale, die is volstrekt willekeurig en niet gebaseerd op het aantal stemmen. Het kan dus best zo zijn dat Nederland eerste was, maar pas als tiende door ging. De uitslagen van de halve finales worden pas (de dag na) de finale bekend gemaakt.
Ik heb het over de bookmakers ;) Daar stond België in de categorie kans om de finale te halen rond de 10e plek qua odds

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skimine
Als het goed is loopt Cornald vandaag niet meer voor:
Cornald Maas denkt commentaar Songfestival vanavond niet te vroeg te geven - NU.nl
"Ik heb het gisteren teruggekeken en het viel ook wel weer mee, vond ik", aldus Maas in gesprek met NU.nl over de vertraging van het beeld. De presentator zei al 'Yes, Nederland', toen de kijker thuis nog in spanning zat over of Claude wel door was.

"Het wordt nu opgelost. Tenminste, dat mogen we hopen. Maar er was een soort disconnectie tussen beeld en geluid. Ik wist van niks en ik was ook niet gewaarschuwd of ingelicht door Hilversum, dus ik deed gewoon wat ik moest doen."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

CryptoNL schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:26:
Derde klinkt leuk, totdat je de percentages winkansen ziet:
  1. 39% Zweden
  2. 22% Oostenrijk
  3. 8% Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik dacht al dat dat 't was, 't leek me sterk dat hij ergens eerder de uitslag kon zien dan dat de hosts 't zeiden.

Dus ze kunnen dat bij de AVROTros oplossen door het commentaar een seconde of twee te vertragen zodat het weer gelijk loopt met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:57
Het heet Eurosongfestival.

Maar waarom mogen er dan landen meedoen zoals Israël?

Dat is toch geen Europa meer daar? Dat heet toch het Midden-Oosten daar :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het heet de Eurovision Song Contest, in het nederlands Eurovisie Songfestival.

Dat is toch geen Europa meer daar? Dat heet toch het Midden-Oosten daar :?
Omdat dat volle EBU-leden zijn, en die mogen meedoen. Eurovision(/Eurovisie) is een televisiedistributienetwerk, en het ESC is origineel bedoeld om dat te promooten.

Met Europa als continent heeft het betrekkelijk weinig te maken.

D'r zijn nog veel meer leden overigens die niet "Europa" zijn, maar die doen om verschillende redenen niet mee. En er zijn Wel-Europese landen die ook niet of meedoen, zoals bijvoorbeeld Luxemburg lange tijd (sinds vorig jaar weer terug.)

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 15-05-2025 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

toro schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:16:
Het heet Eurosongfestival.

Je zegt het zelf, je betaald met euro's dus doe je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Delerium schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Je zegt het zelf, je betaald met euro's dus doe je mee.
Dus vroeger was het dus Valutavisie Songfestival? :? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Voor de LEGO-fans is hier een compilatie van de liedjes in LEGO-stijl. Lachen!

Bekijk op YouTube
All 37 Songs | LEGO: Eurovision 2025 | #UnitedByMusic

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 15-05-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
En we zitten er weer klaar voor! Ik heb het gevoel dat de beste inzendingen dinsdag zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skimine
RobinNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:41:
En we zitten er weer klaar voor! Ik heb het gevoel dat de beste inzendingen dinsdag zijn geweest.
Dinsdag had ik toch echt niet dat gevoel -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:53

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Vanmiddag nog even snel snacks gehaald. Ik zit er weer klaar voor.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
CyBeR schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Het heet de Eurovision Song Contest, in het nederlands Eurovisie Songfestival.

[...]

Omdat dat volle EBU-leden zijn, en die mogen meedoen. Eurovision(/Eurovisie) is een televisiedistributienetwerk, en het ESC is origineel bedoeld om dat te promooten.

Met Europa als continent heeft het betrekkelijk weinig te maken.

D'r zijn nog veel meer leden overigens die niet "Europa" zijn, maar die doen om verschillende redenen niet mee. En er zijn Wel-Europese landen die ook niet of meedoen, zoals bijvoorbeeld Luxemburg lange tijd (sinds vorig jaar weer terug.)
toon volledige bericht
Italië, nu één van de grote 5, die heeft zelfs ooit een pauze gehad van 13 jaar dat ze niet meededen.

Maar wat niet-europese landen betreft:

- Marokko heeft eenmalig meegedaan, in 1980. Sinds 2022 wordt het songfestival daar uitgezonden door de commerciele omroep, en die hebben plannen om weer mee te gaan doen.
- Libanon wil graag meedoen, maar de publieke omroep daar mag de Israelische bijdrage grondwettelijk niet uitzenden. De EBU verplicht alle leden echter om het hele festival uit te zenden, één land op zwart zetten mag niet.
- Tunesie wil ook wel meedoen, maar ook daar geldt dat ze bezwaren tegen de deelname van Israel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

skimine schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:44:
[...]

Dinsdag had ik toch echt niet dat gevoel -O-
Ik vrees dat het niveau dit jaar erg laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Daar zijn we weer, ben benieuwd wat deze avond ons gaat brengen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
DutchCrownNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:59:
Daar zijn we weer, ben benieuwd wat deze avond ons gaat brengen :)
Clichematige grappen en slechte muziek. Wist je dat na al die jaren nou nog niet ?? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 21:21
Goedenavond! Hier ook maar even kijken, ondertussen de administratie doen.

Leuk om ook even de bookmakers er bij te pakken voor de uitzending:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waUOn7bG3letbtYoIiY-ocpzF8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wlblty9uSGxAq1gtOLgKLu4H.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-semi-final-2

[ Voor 6% gewijzigd door StefanVerkerk op 15-05-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Hallo allen! Ik kijk op NPO, dus loop standaard een minuut op jullie achter. Mag de pret niet drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Oekiejoekie schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:01:
[...]

Clichematige grappen en slechte muziek. Wist je dat na al die jaren nou nog niet ?? :+
Moeten toch beetje hoop houden dat er een keer wel goede muziek voorbij komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Heel veel plezier iedereen! 16 liedjes vanavond oOo !

Een hopelijk geen Cornald die voorop loopt met zijn commentaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Veel plezier allemaal *O* !

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Dat gesjouw met dat hart doet me aan een AED denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
Zin in, veel plezier allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ze heeft weer een opvallend outfit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ben benieuwd of we weer een fluitconcert krijgen tijdens Israël of dat ze er iets anders op gevonden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Zijn het niet 837304729 lichtjes, krijg je een lopende discobal _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
RobinNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:03:
Zo te zien heeft ze er erg veel plezier in... ;( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
Vandaag maar even compenseren voor dat felle pak van dinsdag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Presentatrice Hazel heeft een pak van gerecyclede Compuserve CD's? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat is dat voor een outfit joh. _O-

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
sjaool schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:03:
Ik ben benieuwd of we weer een fluitconcert krijgen tijdens Israël of dat ze er iets anders op gevonden hebben.
Nog nooit F1 gekeken? _O- Wellicht is EBU even bij de FOM langs geweest voor wat inspiratie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

AW_Bos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:04:
Verraad ik mijn leeftijd als ik hier hard om moet lachen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

StefanVerkerk schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Ik vind haar verschrikkelijk. Haar Amerikaanse afkomst is erg aanwezig in het aandacht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
AW_Bos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:04:
Wel grappig dat ze ondanks dat het iets anders is dan dinsdag alsnog weer helemaal wegvalt in de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
StefanVerkerk schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Alsof ze net onder de douche vandaan is gekomen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
RobinNL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:03:
Een retro-pak, uit de tijd dat we nog overspoeld werden met gratis CD'tjes van internetproviders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jij weet wel beter. :+

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 15-05-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Een budget Seven of Nine van de Action.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Oekiejoekie schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Een retro-pak, uit de tijd dat we nog overspoeld werden met gratis CD'tjes van internetproviders ;)
Heerlijke tijd. Toen Tweakers.net nog jong was... :D

.plan: CompuServe actie 2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Wie wil er een milkshake >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaDelain
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 01-06 20:26
chips en zitten er klaar voor wat de avond gaat brengen en dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat is dit dan voor retropop? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lunaDelain
Dit is gewoon een dikke spoof geen echt liedje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Een XXL please!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
_O- _O- _O-
Als dit het niveau voor vanavond moet voorstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Categorie espresso machiato. _O-

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
Ze leunen wel hard op de visuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hoe kan dit de beste inzending zijn van Australië :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Australië snapt hoe het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skimine
Quad schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:08:
Categorie espresso machiato. _O-
Ik zie een samenwerking aankomen _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ja! ik ben er, kom midden in een milkshake binnenvallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:46
Ik vind het schitterend, doet mij denken aan de film "Music & Lyrics" (met Hugh Grant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lunaDelain
Espresso machiato samen met de milkshake man. Maak er dan een affagatto van!

een Af gaan avond eerder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Wel fijn dat we van een Espresso doorgaan naar de Milkshake om vervolgens te kunnen bijkomen in de Sauna. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sweet sweet yum yum.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Volgens mij is dit ook de eerste act met een magische illusie erin. Volgens mij heeft die milkshake beker een dubbele bodem.

Pagina: 1 ... 11 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.