Aangepaste kleuren moderatiescores

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:29

Intergalactic

Testlab Coรถrdinator & Moderator Harde Waren

๐™ธ๐š—๐šŸ๐šŠ๐š๐šŽ๐š›๐šœ ๐™ผ๐šž๐šœ๐š ๐™ณ๐š’๐šŽ

Topicstarter
Artikel: .plan: Wysiwyg-editor en verbeterde toegankelijkheid - Development-iteratie #306
Auteur: @ikloon

Het is natuurlijk altijd fijn als er wordt gedacht aan de toegankelijkheid van de website, alleen deze keer lijkt dat een beetje fout te gaan. Ik heb zeer veel moeite om de kleuren van de moderatie scores uit elkaar te houden. er is vrijwel geen contrast aanwezig. dit zal vast nog erger zijn voor mensen die kleurenblind zijn.

Op zich zijn de pastel kleuren niet erg, maar wellicht kan het verschil per gradatie wel groter?
Misschien is het ook mooi om alternatieve kleuren te bieden voor mensen die kleurenblind zijn :D

๐™ธ๐š— ๐šœ๐š™๐šŠ๐šŒ๐šŽ ๐š—๐š˜ ๐š˜๐š—๐šŽ ๐šŒ๐šŠ๐š— ๐š‘๐šŽ๐šŠ๐š› ๐šข๐š˜๐šž ๐šœ๐šŒ๐š›๐šŽ๐šŠ๐š– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

FWIW: voor mij als (rood-groen) kleurenblinde hebben de scores 0 en +3 dezelfde kleur en de scores +1 en +2 (plus dat het contrast en daarmee het onderscheid minimaal is).

โ€œYou know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!โ€ | ๅฎ‡ๅคš็”ฐใƒ’ใ‚ซใƒซ \o/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Ik wou hier vergelijkbare feedback op geven, nu vind ik pastelkleurtjes niet erg - maar er zit wel heel weinig verschil tussen +1 en +2, zelfs wanneer je ze naast elkaar zet. +3 springt er voor mij nog wel merkbaar uit, maar ook een stuk minder dan dat deze voorheen deed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gitbyH6C_Ea7vsAypvbD7gugbs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Gz46M0W7CjTHWjaehJhv0R3F.png?f=user_large

Als ik bovenstaande afbeelding in https://www.color-blindne...olor-blindness-simulator/ slinger en een beetje rondklik is het voor iedereen gewoon matig. Hoe goed of slecht je ook kleuren/tinten ziet. Hoe dat in de oude situaties was [voor mensen met een afwijking in het kleurbeeld] weet ik dan weer niet, ik ben niet kleurenblind.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2025 10:30 ]

Komt d'r in, dan kรถ-j dโ€™r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeizerWilmer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-09 15:14
Ik zag vandaag ook de nieuwe pastelkleuren, maar ik vind het contrast zeer slecht. Ik merk dat mijn ogen het onderscheid tussen +1, +2 en +3 moeilijk vinden.
Zou erg prettig zijn als er net iets meer contrast wordt toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEpRHXOy43SG_gQvqGfqC7WwRLM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/BqIloSz8HdgiTuG40mHEAawU.webp?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D43m0n
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
Ik doe hierbij een +1 over het minimale verschil tussen de verschillende kleuren bij +1, +2 en +3. Nou heb ik doorgaans redelijk tot goede beeldschermen om op te kijken en doe ik dit veelal binnenshuis maar ik kan me voorstellen dat buitenshuis of minder goede beeldschermen dit zeker niet verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hier kan de redactie niet zoveel mee, dus schopje naar MF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoรถrdinator

BDO: SweatyRs

Ik sluit me hierbij aan.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
ik weet dat het half off-topic is maar toch: kan er eindelijk iets met Markdown gedaan worden in de editor? Het gebruik van UBB-codes is erg 1999 en werkt bijv. op mobile echt voor geen meter.

verder eens met de opmerkingen dat die kleuren niet goed te onderscheiden zijn op het moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Fr33z schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
ik weet dat het half off-topic is maar toch: kan er eindelijk iets met Markdown gedaan worden in de editor? Het gebruik van UBB-codes is erg 1999 en werkt bijv. op mobile echt voor geen meter.
Neem het artikel waar deze feedback juist over gaat even door. ;)

Komt d'r in, dan kรถ-j dโ€™r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
De nieuwe kleuren vind ik op zich een vooruitgang. Ja, het verschil tussen de kleuren is kleiner, maar dat geeft ook juist een rustiger paginabeeld en dat vind ik wel prettig. Daarnaast is de belangrijke informatie juist duidelijk en contrastrijk weergegeven. Ook iemand met ernstige kleurenblindheid kan die +1, +2 e.d. in รฉรฉn oogopslag lezen.

Ik moet wel zeggen dat het contrast tussen de pagina-achtergrond en de scorevakjes erg verschilt tussen dark mode en light mode. De cijfers zijn in beide modussen goed leesbaar, maar de vakjes zelf vallen in dark mode veel meer op. Is er overwogen om de moderatiescores een ander kleurenpalet te geven in light mode? Bijvoorbeeld donkere achtergrondkleuren met witte cijfers erin?

In dark mode is er volgens mij in elk geval geen reden iets aan het nieuwe ontwerp te wijzigen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:12

Pazo

Mroaw?

Deze CSS snippet maakt het wel wat beter: Oude moderatiekleuren terug

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvH9Il6aiyB7yzio45YsJWhx73U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yuKVJuds03csrXRDOZW2C3aX.png?f=user_large

Maar misschien dat het nog wat sterker kan qua contrast.

Grote Enphase topic โ€ข IQ Gateway uitlezen โ€ข PVOutput
PV 10,7kWp O/W โ€ข WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW โ€ข Airco ME MSZ HR50VF 5kW โ€ข Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Pazo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:50:

[Afbeelding]

Helaas weer een CSS snippet nodig. Ik snap niet dat een kleuren palet als dit er door komt of gepushed is. Als ik scroll en ik kijk de 0 of +1 of +2 scores, dan zie ik amper verschil, voorheen was het super duidelijk.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
thomas_n schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:48:
[...]
In dark mode is er volgens mij in elk geval geen reden iets aan het nieuwe ontwerp te wijzigen.
Het contrast met de rest van de pagina is groot, maar ik vind het nu een stuk lastiger om aan de kleur te herkennen welke score een comment heeft. De tekst zelf is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De -1 doet hier wel gek, en aan de screenshots te zien bij meer mensen.

Staat op grijs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjzZhZX_fqWIZdC7OMGpPs_iHhE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bK9cQvDR3VRT55unT2ZeGTEm.png?f=user_large

Bij hover op lichtroze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFT9ZwKMXG1-0wgDfAI1nfEXOfw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7loAxxJ06X2kKHV44LMiR2UQ.png?f=user_large

En als je muis er weer af gaat op donkerroze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpgaWBU7qsgNasJVKNN6Ny6USV8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6vxHqMCF2nUmneMBCZqKEvpc.png?f=user_large

Overigens vallen in de reacties die rode -1's zo erg op dat ik nieuwsgierig wordt wat daar staat. Kan imo beter grijs.

Edit: als je ze van links naar rechts allemaal hover, blijven ze allemaal op grijs staan.
(Chrome op Windows)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOqhYzD4aerFJVsDFgat3V98aBs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jcqij14ZBFEjEryJlzFRQfZ0.png?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door Cheesy op 05-03-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

Reptile209

- gers -

Het lijkt nu een beetje twijfel tussen twee opties te zijn:
1) Plus is groen, 0 is oranje en -1 is rood. Daarnaast heeft een +2 een donkerder kadertje, en een +3 een shaded background.

2) Binnen de plussen moet ook nog visueel onderscheid zijn tussen +1, +2 en +3, in aanvulling op de kaderkleuren en background shading.

Mijn persoonlijke voorkeur is 1, maar dan alle groenen gelijke kleur. Mensen met een kleurenbeperking hebben immers ook al de cijfers en de kaders en de shading als extra hints voor de hogere scores. Nu is het een net-niet-verschil en dat is niet mooi. Er is m.i. geen noodzaak voor nรณg een extra accent, naaste de kaders en de shading.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 20:45

Herman

FP ProMod
Cheesy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:55:
De -1 doet hier wel gek, en aan de screenshots te zien bij meer mensen.

Staat op grijs
[Afbeelding]

Bij hover op lichtroze
[Afbeelding]

En als je muis er weer af gaat op donkerroze
[Afbeelding]

Overigens vallen in de reacties die rode -1's zo erg op dat ik nieuwsgierig wordt wat daar staat. Kan imo beter grijs.

Edit: als je ze van links naar rechts allemaal hover, blijven ze allemaal op grijs staan.
(Chrome op Windows)

[Afbeelding]
It's not a bug, it's a feature ;) Dat is namelijk het filterniveau. Aan de kleurtjes kun je zien welke scores te zien zijn, en grijs laat zien welke scores buiten je filter blijven. Standaard wordt -1 weggefilterd :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

SgtElPotato schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Helaas weer een CSS snippet nodig.
Aan de andere kant, wees blij dat we de optie tot CSS snippets hebben :) Mijn Tweakers layout ziet er totaal anders uit dan de standaard layout.

PV 10,7kWp O/W โ€ข WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW โ€ข Airco ME MSZ HR50VF 5kW โ€ข Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Pazo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Aan de andere kant, wees blij dat we de optie tot CSS snippets hebben :) Mijn Tweakers layout ziet er totaal anders uit dan de standaard layout.
100% mee eens, maar vanuit UI/UX is dit een doorn in het oog.

Zucht...

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap ook niet helemaal waarom het alweer aangepast is. In 2022 is met veel moeite en met hulp vanuit de community een mooi kleurenpalet gekozen, dat ook nog eens goed contrasteerde en goede scores behaalde, zie daarvoor De nieuwe weergave van de reactiescore. Omdat anderen en ik toen er ook best veel tijd in hebben gestoken, voelt dit eigenlijk als een klap in het gezicht en wederom bewijs dat er qua development, eigenlijk nooit geleerd wordt vanuit het verleden. Dat vind ik echt ontzettend jammer.

Ik hoop dat @dragonhaertt weer bereid is om eens mee te kijken, destijds gaf hij veel nuttige en erg goed bruikbare tips.

Als kleurenblinde (zelfde als @Daedalus), moet ik ook toegeven dat het contrast er echt niet op vooruit is gegaan.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2025 13:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Dit was wel een beetje fixen wat niet kapot is.
Erg onduidelijk, met name het contrast tussen de kleuren maar ook met de cijfers en de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
CH4OS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:24:
Ik snap ook niet helemaal waarom het alweer aangepast is. In 2022 is met veel moeite en met hulp vanuit de community een mooi kleurenpalet gekozen, dat ook nog eens goed contrasteerde en goede scores behaalde, zie daarvoor De nieuwe weergave van de reactiescore. Omdat anderen en ik toen er ook best veel tijd in hebben gestoken, voelt dit eigenlijk als een klap in het gezicht en wederom bewijs dat er qua development, eigenlijk nooit geleerd wordt vanuit het verleden. Dat vind ik echt ontzettend jammer.

Ik hoop dat @dragonhaertt weer bereid is om eens mee te kijken, destijds gaf hij veel nuttige en erg goed bruikbare tips.

Als kleurenblinde (zelfde als @Daedalus), moet ik ook toegeven dat het contrast er echt niet op vooruit is gegaan.
Ik vermoed dat er geconstateerd is dat het contrast tussen tekst- en achtergrondkleur in het oude ontwerp onvoldoende was. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen die witte cijfers op lichtgekleurde achtergrond goed kon lezen. In het nieuwe ontwerp is dat contrast in elk geval een stuk beter, zodat vrijwel iedereen de moderatiescore kan lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Doe mij ook de oude kleuren maar weer terug aub. Die hele pastel hype mag van mij in de prullenbak.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Ik zou (en dit is niet passief agressief bedoel, maar oprecht) graag willen weten hoe jullie (Tweaker devs) hebben bepaald dat dit de juiste oplossing was op het probleem?

- Ik ben niet kleurenblind maar vind t al lastiger om onderscheid tussen de waardes te zien
- Het verschil tussen groen/rood is heel weinig en dat is juist 1 van de kleurenblind

Achteraf is alles makkelijk, maar dit voelt alsof er niet helemaal juist is nagedacht. Ik snap wel wat aanpassing, want felgroen met witte tekst biedt weinig contract, maar dit is het misschien ook niet helemaal.

Onder het mom van meedenken: Bij je profiel een instelling "Hoger contrast modus". Dan kun je voor de meeste mensen de vorige stijl aanhouden en voor de paar die het kunnen gebruiken kunnen het dan aanzetten :) Win/win?

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
D4NG3R schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Neem het artikel waar deze feedback juist over gaat even door. ;)
thanks, had ik inderdaad gemist. in het artikel kan ik het niet vinden maar in een comment vond ik dit:
"Omdat markdown* zelf niet volstaat voor ons. Eenvoudige zaken werken prima in markdown, maar complexe zaken zoals tabellen met nesting e.d. werkt gewoon niet in markdown. Wil je wel de volledige complexiteit die we nu bieden, zou je HTML embedding moeten toestaan in markdown, dan kun je beter direct HTML doen...

Maar als het alleen gaat om het 'fijner werken', we gaan wel markdownnotatie ondersteunen. Dus je typt **bold**, waarna de tekst bold wordt. We slaan het echter niet op in markdown.

* "Markdown" als zodanig bestaat niet. Er zijn vele verschillende standaarden, wat het verwarrend maakt als je over "markdown" spreekt alsof het 1 standaard is."

heel fijn dat dit soort dingen er in elk geval in gaan komen. Ik hoop vooral dat een makkelijker manier om lijsten te maken er ook komt want ik sla nu vaak dat hele gekloot met [ul] etc maar over op mobile en doe gewoon puntjes en line-breaks. Wordt dan niet mooi maar ja, ik schrijf meestal op mijn mobiel en ga dan niet prutsen met blokhaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39

3_s

Fr33z schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:

verder eens met de opmerkingen dat die kleuren niet goed te onderscheiden zijn op het moment.
Welke helft is wel on topic 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Om eens een ander geluid te laten horen, als kleurenblinde vond ik de oude kleuren te donker en intens waardoor ik het getal niet zo goed zag. De individuele kleuren probeerde ik te negeren. Met het nieuwe kleurenpalet kan ik de getallen lezen en de kleuren gemakkelijk laten voor wat ze zijn.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:28

dragonhaertt

@_'.'

CH4OS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:24:

Ik heb toen inderdaad een heel aantal analyses op de moderatiescore los gelaten, maar daar werd weinig mee gedaan.
Dat er nu eindelijk wรฉl iets gedaan is aan het contrast tussen de tekst en de achtergrond vind ik wel fijn juist!

Zo op het eerste gezicht is het verschil tussen de kleuren inderdaad een stuk kleiner, maar het contrast tussen tekst en achtergrond lijkt me juist een grote verbetering.

Er zijn zo te zien nog wel een aantal andere elementen die niet voldoen aan de minimale contrastwaarde, maar de moderatiescore staat hier niet meer tussen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<a href="https://tweakers.net/nieuws/" role="menuitem"โ€‹>Nieuws</โ€‹aโ€‹>

<a href="https://tweakers.net/reviews/" role="menuitem"โ€‹>Reviews</โ€‹aโ€‹>

<a href="#" role="menuitem" class="trigger" aria-haspopup="menu" aria-expanded="false"โ€‹>Best Buy Guides</โ€‹aโ€‹>

<a href="https://tweakers.net/pricewatch/" role="menuitem"โ€‹>Pricewatch</โ€‹aโ€‹>

<a href="https://tweakers.net/aanbod/" role="menuitem"โ€‹>Vraag &amp; Aanbod</โ€‹aโ€‹>

<a href="https://gathering.tweakers.net/" role="menuitem"โ€‹>Forum</โ€‹aโ€‹>

<a href="https://tweakers.net/pricewatch/deals/" role="menuitem"โ€‹>Deals</โ€‹aโ€‹>

<a href="#" role="menuitem" class="trigger" aria-haspopup="menu" aria-expanded="false"โ€‹>Meer</โ€‹aโ€‹>

<spanโ€‹>Inloggen</โ€‹spanโ€‹>

<a href="https://tweakers.net/plan/4354/wysiwyg-editor-en-verbeterde-toegankelijkheid-development-iteratie-306.html#reacties" class="commentCount large" aria-label="80 reacties"โ€‹>80</โ€‹aโ€‹>

<p class="svelte-nf8cfn"โ€‹>

<p class="last-paragraph svelte-nf8cfn"โ€‹>

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it canโ€™t be caught in human beingโ€™s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:04
Prima die nieuwe zachtere kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Pazo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:50:

[Afbeelding]

Ik ga er vanuit dat de kleuren binnenkort weer worden gewijzigd en daarom wacht ik nog even met het inzetten van het CSS, maar in ieder geval ontzettend bedankt voor je moeite!

Eigenlijk is dit vooral een TVP om het CSS makkelijk terug te kunnen vinden als het wijzigen me te lang duurt :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45

Aganim

I have a cunning plan..

Smaken verschillen, dat is wel duidelijk. :) Persoonlijk vind ik die pasteltinten niet alleen ontzettend lelijk, maar ook gruwelijk vloeken met dark mode. Nu is dat uiteraard een kwestie van smaak, storender vind ik het dat het verschil tussen de drie groentinten zo minimaal is. Tussen +2 en +3 gaat het nog wel, maar ik zie nauwelijks verschil tussen +1 en +2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ample Energy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:27:
[...]

Ik ga er vanuit dat de kleuren binnenkort weer worden gewijzigd en daarom wacht ik nog even met het inzetten van het CSS, maar in ieder geval ontzettend bedankt voor je moeite!
Ik heb die niet gemaakt hoor, als je daar op doelt ;)

Die bestaat al vrij lang. Wel grappig dat toen ik het postte het aantal gebruikers nog op 17 stond. De teller is inmiddels al aardig gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:04
Aganim schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:41:
[...]

Smaken verschillen, dat is wel duidelijk. :) Persoonlijk vind ik die pasteltinten niet alleen ontzettend lelijk, maar ook gruwelijk vloeken met dark mode. Nu is dat uiteraard een kwestie van smaak, storender vind ik het dat het verschil tussen de drie groentinten zo minimaal is. Tussen +2 en +3 gaat het nog wel, maar ik zie nauwelijks verschil tussen +1 en +2.
Ja maar als mensen ee een probleem mee hebben zijn de oude kleuren ook prima. Websites en ook tweakers veranderen hun layout en kleuren regelmatig dat is altijd even wennen...

[ Voor 3% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-03-2025 19:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Aganim schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:41:
[...]

... maar ook gruwelijk vloeken met dark mode.
Dit.

In de lichte mode vind ik het wel netjes zolang -1 rood is, zoals hier te zien is, maar in dark mode heb ik er moeite mee.

Naast dat het er dan nog minder goed passend uitziet omdat de rest van de site geen pastelkleuren heeft, is het in dark mode moeilijk om te zien wat iets is.

Als je in dark mode snel langs de comments "scant" dan is niet te zien wat de moeite waard is om te lezen en wat niet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het is trouwens wel erg fijn dat de bug waardoor je dubbel moest klikken om de volledige reactiescores uit te klappen is opgelost :)

Misschien gedaan als onderdeel van dezelfde fix?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
Stukfruit schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Dit.

In de lichte mode vind ik het wel netjes zolang -1 rood is, zoals hier te zien is, maar in dark mode heb ik er moeite mee.

Naast dat het er dan nog minder goed passend uitziet omdat de rest van de site geen pastelkleuren heeft, is het in dark mode moeilijk om te zien wat iets is.

Als je in dark mode snel langs de comments "scant" dan is niet te zien wat de moeite waard is om te lezen en wat niet.
Ik vind de kleuren juist in dark mode goed werken. Rustig en zacht, maar wel met een duidelijk contrast met de achtergrond. Het probleem is volgens mij vooral in light mode, dat de kleuren dan te weinig contrast hebben met de witte achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Ik vind het contrast te weinig, mijn ogen moeten moeite doen om de kleuren te herkennen (ik ben niet kleurenblind).
Wat ik ook niet snap is dat het kader om een +2 of +3 bericht nog steeds de oude kleur is, moet dat niet รณรณk eenzelfde pastelkleur zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Herman schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:25:
[...]

It's not a bug, it's a feature ;) Dat is namelijk het filterniveau. Aan de kleurtjes kun je zien welke scores te zien zijn, en grijs laat zien welke scores buiten je filter blijven. Standaard wordt -1 weggefilterd :)
Daarnet heb ik dit even op de desktop uitgeprobeerd. Ik vermoed dat dit vanuit hetzelfde idee is ontstaan als een filmrating?

Bij zo'n rating werkt het omdat de sterren "bij elkaar" horen en onderdeel vormen van de totaalscore. In dit geval horen de niveau's voor scores op zich niet bij elkaar. Daarom vind ik dit eigenlijk ook niet heel intuรฏtief, om eerlijk te zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
thomas_n schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Ik vind de kleuren juist in dark mode goed werken. Rustig en zacht, maar wel met een duidelijk contrast met de achtergrond. Het probleem is volgens mij vooral in light mode, dat de kleuren dan te weinig contrast hebben met de witte achtergrond.
Maar het is allemaal hetzelfde contrast :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
Stukfruit schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:59:
[...]

Maar het is allemaal hetzelfde contrast :)
Ik bedoelde het contrast tussen de achtergrondkleur van de pagina en de achtergrondkleur van de moderatiescores. Dรกt contrast is in dark mode prettig groot maar in light mode een beetje mager, waardoor de gekleurde vakjes wat wegvallen tegen de achtergrond.

Ik bedoelde niet het contrast tussen de tekst- en achtergrondkleur van de moderatiescores. Dat contrast is in het nieuwe ontwerp veel beter dan in het oude, zodat de cijfers voor vrijwel iedereen goed te lezen moeten zijn.

Ik bedoelde ook niet het contrast tussen de verschillende kleuren van de verschillende scores. Dat contrast is in het nieuwe ontwerp inderdaad wat minder, maar dat is voor mij eigenlijk niet zo belangrijk. (al begrijp ik uit deze discussie dat anderen daar anders over denken)

Zo veel contrasten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik bedoelde inderdaad het contrast tussen de verschillende scores. Je had het over "kleuren" in meervoud, vandaar m'n opmerking :)

Grijs is geen kleur :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
Stukfruit schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:25:
Ik bedoelde inderdaad het contrast tussen de verschillende scores. Je had het over "kleuren" in meervoud, vandaar m'n opmerking :)

Grijs is geen kleur :+
Ah, op die manier. Ik bedoelde de verschillende kleuren, elk ten opzichte van grijs. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-08 04:03

MPIU8686

.. ฮฒฮ™ฯตssฯตฮด by ฮบhฮฑos ..

Vroeg me al wat er aan de hand was met die kleuren, dus toch even opgezocht en kom ik hier op uit.

Lastig om alles te onderscheiden nu.
Je moet echt specifiek naar het getal zitten kijken, terwijl vroeger de kleur gewoon duidelijk het verschil in score aangaf lijkt nu alles wel gelijk.

-1 is dus nu gelijk aan ongemodereerd zo lijkt het, allemaal grijs ja .. :?

en op die +1 +2 +3 zit naast elkaar helemaal geen verschil meer tussen .. hopelijk lossen ze dit snel op

rฮนsฮนng froฯป oฮผr fฮฑctoriฯตs ... ฮจฯต ฯปฮผsฯ„ ฮฑll ฮทoฯ‰ pฮฑrtฮฑke ฮนn the ฮคฯตchฯ€ology ฮฟฯ ฮกฯตฮฑcฯต ... ฯปฮฑrchฮนng forฯ‰ฮฑrd ฮนฮทto oฮผr fฮผtฮผre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 21:03
*knip* voortaan graag op een constructieve manier reageren.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 06-03-2025 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:44

Santford

FP PowerMod
Joesv schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Het contrast met de rest van de pagina is groot, maar ik vind het nu een stuk lastiger om aan de kleur te herkennen welke score een comment heeft. De tekst zelf is wel duidelijk.
De kleuren liggen een stuk dichter bij elkaar, wel zijn er meer indicatoren om te zien op welke score een reactie staat.
Zo krijgen informatieve reacties een groene rand en worden spot-light reacties uitgelicht met een groene achtergrond.

Het groene kader heeft nog de oude kleur van de +2 moderatie score en de achtergrond voor +3 reacties past naar mijn mening niet zo goed bij de pasteltinten van de moderatiescores. (Ik gebruik dark mode)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Is het technisch mogelijk om bij dark en light mode andere moderatiekleuren te gebruiken?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:44

Santford

FP PowerMod
mekkieboek schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Is het technisch mogelijk om bij dark en light mode andere moderatiekleuren te gebruiken?
Technisch moet dat mogelijk zijn.
Ik weet niet welke afwegingen de UX-designer heeft gemaakt en hoe de gekozen kleuren zijn bepaald. Als onderdeel van de vrijwillige crew ben ik daar niet bij betrokken. Wel zou ik argumenten kunnen bedenken om de kleuren in beide modi gelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mekkieboek schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Ja, dit is mogelijk, omdat in de CSS stylesheets variabelen ervoor gebruikt worden. In de gegeven custom CSS codes gegeven in dit topic komt dat duidelijk terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 21:19
Toch ook maar de CSS-snippet van @b12e geactiveerd. Wat een verademing. Bedankt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1