Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-06 21:14
Yargo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:54:
[...]

[Afbeelding]

Mijne heeft rechtse icoontje niet.
Maar als ik de QR code die erop staat scan krijg ik wel 3G623056903175J000P00000 te zien wat ook op de adapter grotendeels staat. Zie dat dat bij jou ook zo is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyhTN9-wTqsmJ82UKWAwOgOs4Pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0bsw2ULB0yVVXI2bd8McNnj.jpg?f=fotoalbum_large

Mmh die van mij ziet er vrijwel identiek uit, maar dan zonder 'Max' op de derde regel. Wellicht heb ik dan ook toch een onofficieel product..? Ik ga eens kijken hoe snel het laden gaat komende tijd. Tablet (7 pro) ging net van 42 naar 100 procent in een uur ofzo (kon het ivm werk niet precies volgen). Snel zat voor mij, maar vraag me af of dat dan idd maximaal gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anomynous123
Ik gebruik inmiddels dit hoesje: https://www.nillkin.cc/en...es?variant=46266261242074

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7_PWGQmhxqC9d3cJtITy62lo2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fLSyGmgniXeErazoK8E1LYs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nINChjy6InfR1GAjEtg3I2QrFww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nM9SpVwgJOMnatgBk5ERxRpo.jpg?f=fotoalbum_large

Bevalt goed. Toestel wordt uiteraard wel wat zwaarder, maar ligt prettig in de hand en voelt stevig/robuust. Met zo'n dure telefoon vind ik het zelf wel prettig om goede bescherming te bieden; daarom toch ook blij met die bescherming voor de camera (daar had ik nog de grootste twijfels over; bijkomend voordeeltje is dat het als standaard kan dienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:15
Yargo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:54:
[...]

[Afbeelding]

Mijne heeft rechtse icoontje niet.
Maar als ik de QR code die erop staat scan krijg ik wel 3G623056903175J000P00000 te zien wat ook op de adapter grotendeels staat. Zie dat dat bij jou ook zo is.
Ik heb echt een andere. Aan de zijkant heb ik dit. (Beide kanten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwp11ONanoCujWSosrgd9EJN0Nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjQ39cvxifj6yGiBDBTKNy7k.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens heb ik 2 van deze laders en nog een 90 watt lader liggen. Allemaal met hetzelfde logo en tekst.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11
Gister de Xiaomi 15 Ultra binnengekregen als update van mijn Galaxy S21+. Wat een enorm verschil zeg! Met name qua snelheid en camera's. En natuurlijk het camera continent wat toch wel even wennen is :o.

Ik ben slechtziend en dan is een nieuw OS altijd even billenknijpen. Sommige apps werken echt heel goed zoals WhatsApp en Home Assistant, maar in sommige apps is het een drama. De NOS app schaalt bijvoorbeeld bijzonder slecht en sommige Xiaomi apps zoals themes schalen helemaal niet. Dat is dan wel balen.

Het enige wat ik vooralsnog mis is een vergrootglas app. Deze zat standaard op mijn Samsung en ook op de iPhone in control center. In HyperOS heb ik hier nog geen first party oplossing voor gevonden. Ook stoor ik me echt buitenproportioneel veel aan het permanente groene stipje rechtsboven. Ja, ik weet wel dat mijn locatie gebruikt wordt door Google en Home Assistant, dat vind ik ook prima. Ik vind het irritant dat HyperOS mij daaraan blijft herinneren, en ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om het weg te halen :/.

Buiten deze twee punten heb ik een enorm sterke eerste indruk van dit toestel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 17:49
[quote][b]alex3305 in "[Xiaomi 15 (Ultra)] Ervaringen & Discussie"alex3305

Er is wel een mogelijkheid tot vergroting: bij instellingen bovenin 'vergroting' intypen, dan kom je bij aanvullende instellingen, daar het bovenste schuifje aanzetten. Je kunt daarna traploos aangeven hoeveel je wil vergroten. Heb het net even geprobeerd en het werkt.
Hopelijk heb je hier iets aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Eleni schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:04:
Er is wel een mogelijkheid tot vergroting: bij instellingen bovenin 'vergroting' intypen, dan kom je bij aanvullende instellingen, daar het bovenste schuifje aanzetten. Je kunt daarna traploos aangeven hoeveel je wil vergroten. Heb het net even geprobeerd en het werkt.
Hopelijk heb je hier iets aan!
Bedankt voor het meedenken. Ik leef al heel mijn leven met mijn beperking en ik weet dus vaak wel van de hoed en de rand :9. Maar als ik het even vergelijk met Samsung's OneUI of stock Android, dan mis ik bij HyperOS gewoon een aantal zoomniveaus. Zelfs iOS heeft een te grote zoomniveau functie waarbij je 'accepteert' dat de ervaring wellicht niet helemaal optimaal is. Dat heb ik liever dan een schermvergrootglas.

Als ik namelijk naar Instellingen > Aanvullende Instellingen > Toegankelijkheid > Gezicht > Weergavegrootte ga, dan kan ik kiezen tussen XS, S en L, terwijl dat bij OneUI 5 niveaus zijn. En bij Instellingen > Scherm en Helderheid > Lettertype instellingen heb ik 6 niveaus maar op stock android 8.

Het schermvergrootglas met het gebaar werkt overigens wel vele malen beter dan bij OneUI. Daarbij heb je alleen de optie om twee knoppen 5 seconden (en dat duurt dan ineens lang :|) in te houden. De twee vingers vanaf de onderkant is dan vele malen prettiger. Het drie keer tikken om te zoomen is de grootste toegankelijkheidsfarce van Android. Aangezien die functie ervoor zorgt dat het systeem tergend traag wordt. En als je een keer een spelletje speelt zoomt het OS constant in en uit. iOS doet dat dan beter met het 3 vingers tegelijk dubbel tik gebaar.

Buiten dus wat specifieke apps is de consistentie van toegankelijkheid wel echt vele malen beter in HyperOS dan bij OneUI. Zelfs de camera app schaalt netjes mee, iets waar ik bij Samsung alleen maar van kon dromen. Ook was ik enorm verrast door het gebrek aan bloatware. Xiaomi leunt echt op Google waarbij Samsung toch vaak dingen uit eigen huis komen. Niet dat Google heilig is, maar dat zorgt wel voor meer consistentie.

Maar goed, buiten dit denk ik dat we een kleine spraakverwarring hebben gehad :). Ik bedoelde met:
alex3305 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:24:
Het enige wat ik vooralsnog mis is een vergrootglas app. Deze zat standaard op mijn Samsung en ook op de iPhone in control center. [...]
Een camera-achtige app zodat ik de telefoon als loep of vergrootglas kan gebruiken. En dan wil ik dus expliciet niet de camera app gebruiken. De camera app werkt hier aardig voor, maar wil heel graag allemaal trucjes uitvoeren waar ik op dat moment niets aan heb. Ook wil ik soms het beeld stil kunnen zetten en met enige regelmaat meerdere keren. Zodat ik daarna op het beeld kan zoomen of eventueel kan filteren. Bij iOS en OneUI kun je bijvoorbeeld dan het contrast aanpassen of de kleuren. Bij iOS ziet deze er bijvoorbeeld zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://cdsassets.apple.com/live/7WUAS350/images/ios/ios-17-iphone-14-pro-magnifier-filters-inverted-grayscale.png

Meer informatie bij Apple.

Er staat wel het een en ander in de Play Store, maar allemaal met IAP of advertenties. Daar heb ik niet bijster veel trek in :/. De enige fatsoenlijke app die ik vooralsnog heb gevonden is Visor, maar die opent in landscape. Dat is o.a. met afsluiten nogal irritant. Het vergrootglas van Google werkt helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 14:42
alex3305 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:48:
[...]
Als ik namelijk naar Instellingen > Aanvullende Instellingen > Toegankelijkheid > Gezicht > Weergavegrootte ga, dan kan ik kiezen tussen XS, S en L, terwijl dat bij OneUI 5 niveaus zijn. En bij Instellingen > Scherm en Helderheid > Lettertype instellingen heb ik 6 niveaus maar op stock android 8.
Er is een verstopte instelling in HyperOS (via de app memeOS enhancer, omslachtig weet ik) die je nog een trede meer geeft in font size en schermgrootte. Onder Accessiblity Settings -> Vision Settings. Hoe zich dit verhoudt tot de normale instellingen weet ik niet.

In memeOS zitten nog meer snelkoppelingen naar verstopte instellingen, zo gebruik ik de "extra dim" instelling die je ook als toggle kan toevoegen voor in je control panel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik weet niet of dit bekend is, maar je kunt de mappen ook een stuk groter maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgoT1pWnphEJOM1uKN1vjsnWqmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIjN4CoAduttHmtYQHxOKb5r.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brentolinni schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:48:
[...]

Er is een verstopte instelling in HyperOS (via de app memeOS enhancer, omslachtig weet ik) die je nog een trede meer geeft in font size en schermgrootte. Onder Accessiblity Settings -> Vision Settings. Hoe zich dit verhoudt tot de normale instellingen weet ik niet.
Thanks _/-\o_

Dan kom je dus bij de stock Android toegankelijkheidsinstelling uit. Echter is er dan een onbekende optie geselecteerd :+. Xiaomi's L is dus een aparte instelling :9. Het scherm kan ik hiermee overigens wel groter zetten.
In memeOS zitten nog meer snelkoppelingen naar verstopte instellingen, zo gebruik ik de "extra dim" instelling die je ook als toggle kan toevoegen voor in je control panel.
Dat snap ik wel. Helaas mis ik alleen nog een instelling voor de locatie indicator. Home Assistant en Google hebben toegang tot mijn locatie. Daar heb ik bewust voor gekozen en de permanente indicator zorgt er eigenlijk voor dat mijn privacy bewustwording afneemt. Immers wen ik er aan en dan controleer ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:33
Vandaag even kunnen gebruik maken van een andere Xiaomi 15 dus direct eens getest of die wel sneller laadt met die zogezegde Xiaomi 120W lader. Die deed opnieuw maar 15 procent erbij op 10 minuten (60—>75). Mijn eigen Xiaomi laad ook maar ongeveer zoiets in 10 minuten (13—>29). Maakt dus niet uit hoe laag de batterij staat.

Probleem zal dus wel degelijk bij de lader liggen en niet het toestel. Begin dus te twijfelen of die opnieuw niet fake is.

Zouden jullie er eens op willen letten op welke plaatsen de oplader bij jullie warm wordt bij het laden? Bij die van mij is dat voornamelijk aan de kant van de tekst en icoontjes op de zijkant. De andere kant is merkbaar koeler. Is dat bij jullie ook zo?

Wanneer ik de lader insteek komt de laadanimatie erop waar ik dan die 90W MAX zie staan. Het percentage gaat met 2 cijfers na de komma omhoog maar stopt een 4tal seconden voor het scherm uitvalt met optellen. Is dit bij jullie ook zo?

Heb de kabel die bij de Xiaomi en die bij de lader ook eens vergeleken.

Kabel die bij de Xiaomi 15 zat weegt 30,5 gram. De kabel die bij de lader zat weegt ondanks dat de kabel dikker is toch maar 25 gram.

Links de kabel uit de doos van de gsm, rechts die dat bij de lader zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WJ44H2k0r_nZgUcsyaVikgweRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVdUAMLrIdzZJs8DL7oqcjMc.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me opvalt is dat de linkse een hogere afwerking heeft. Minder braampjes etc. Ook de 6A is veel duidelijker. De rechtse blinkt meer en lijkt een goedkoper plastic te zijn. Ook het smallere deel waar 6A op staat lijkt meer plastic te zijn. Bij de andere is dat voelbaar ook rubber.
Originele kabel is ook iets donkerder van kleur en iets gladder. Licht reflecteert er een beetje op. De rechtse kabel is volledig mat en reflecteert geen licht.

Metaal van de originele is ook glad en blinkt terwijl de rechtse eerder geborsteld metaal is.

Benieuwd wat jullie bevindingen zijn. Ik heb het gevoel dat het doosje origineel is, maar de lader die erin zit niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Yargo op 04-04-2025 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:48
Yargo schreef op donderdag 3 april 2025 @ 23:45:
Vandaag even kunnen gebruik maken van een andere Xiaomi 15 dus direct eens getest of die wel sneller laadt met die zogezegde Xiaomi 120W lader. Die deed opnieuw maar 15 procent erbij op 10 minuten (60—>75).

Probleem zal dus wel degelijk bij de lader liggen en niet het toestel. Begin dus te twijfelen of die opnieuw niet fake is.

Zouden jullie er eens op willen letten op welke plaatsen de oplader bij jullie warm wordt bij het laden? Bij die van mij is dat voornamelijk aan de kant van de tekst en icoontjes op de zijkant. De andere kant is merkbaar koeler. Is dat bij jullie ook zo?

Wanneer ik de lader insteek komt de laadanimatie erop waar ik dan die 90W MAX zie staan. Het percentage gaat met 2 cijfers na de komma omhoog maar stopt een 4tal seconden voor het scherm uitvalt met optellen. Is dit bij jullie ook zo?

Heb de kabel die bij de Xiaomi en die bij de lader ook eens vergeleken.

Kabel die bij de Xiaomi 15 zat weegt 30,5 gram. De kabel die bij de lader zat weegt ondanks dat de kabel dikker is toch maar 25 gram.

Links de kabel uit de doos van de gsm, rechts die dat bij de lader zat.

[Afbeelding]

Wat me opvalt is dat de linkse een hogere afwerking heeft. Minder braampjes etc. Ook de 6A is veel duidelijker. De rechtse blinkt meer en lijkt een goedkoper plastic te zijn. Ook het smallere deel waar 6A op staat lijkt meer plastic te zijn. Bij de andere is dat voelbaar ook rubber.
Originele kabel is ook iets donkerder van kleur en iets gladder. Licht reflecteert er een beetje op. De rechtse kabel is volledig mat en reflecteert geen licht.

Metaal van de originele is ook glad en blinkt terwijl de rechtse eerder geborsteld metaal is.

Benieuwd wat jullie bevindingen zijn. Ik heb het gevoel dat het doosje origineel is, maar de lader die erin zit niet.
Het vermogen waarmee wordt opgeladen is niet lineair. Dus zelfs bij een officiële lader zal het laadvermogen in het begin het hoogste zijn en vanaf 50% of hoger zal er nog maar met 30watt geladen worden. Dit is erg afhankelijk van in hoeveel "trapjes" de lader kan schakelen. Bij de officiële zal die beter op elkaar afgestemd zijn dan bij onofficiële/nep en third party laders.

Het kan dus best zijn dat jou "nep" lader prima 90watt kan Alden in het begin maar dat alle trapjes daarna minderwaardig zijn en hij na enkele minuten terug schakelt naar de laagste trede en die zal dan wellicht 30 watt of lager zijn en dat het daardoor langer duurt.

Ik heb nog geen lader erbij gekocht en laad nog met mijn oude lader die sowieso maar max 27 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Palindrome schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 01:07:
[...]

Het vermogen waarmee wordt opgeladen is niet lineair. Dus zelfs bij een officiële lader zal het laadvermogen in het begin het hoogste zijn en vanaf 50% of hoger zal er nog maar met 30watt geladen worden. Dit is erg afhankelijk van in hoeveel "trapjes" de lader kan schakelen. Bij de officiële zal die beter op elkaar afgestemd zijn dan bij onofficiële/nep en third party laders.

Het kan dus best zijn dat jou "nep" lader prima 90watt kan Alden in het begin maar dat alle trapjes daarna minderwaardig zijn en hij na enkele minuten terug schakelt naar de laagste trede en die zal dan wellicht 30 watt of lager zijn en dat het daardoor langer duurt.

Ik heb nog geen lader erbij gekocht en laad nog met mijn oude lader die sowieso maar max 27 watt.
Het is inderdaad wel bizar dat de gsm wel 90W aangeeft (enkel Android, want kijk ik in apps hoeveel het effectieve wattage is dan is dat maar een 19W. Maar zelf in begin laadt hij niet snel. Van 13 naar 29 procent in 10 minuten. Als ik Youtube videos kijk met de Xiaomi 15 en een 120W lader zou hij daar maar ongeveer de helft van de tijd over mogen doen. Ik begrijp dat laders afbouwen maar deze laadt gewoon altijd aan dezelfde snelheid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Om het goed te meten kun je beter een goede app installeren die het allemaal bijhoud.
Accubattery vind ik een goede. Dan kun je het zo zien.

Ik zal op mijn beide toestellen ook een test doen, echter zitten ze net vol (normaal doe ik druppelladen in de nacht). Dus zal van het weekend worden.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger435
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-05 11:13
. .

[ Voor 96% gewijzigd door ger435 op 04-04-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Brotuck schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:08:
Om het goed te meten kun je beter een goede app installeren die het allemaal bijhoud.

Ik zal op mijn beide toestellen ook een test doen, echter zitten ze net vol (normaal doe ik druppelladen in de nacht). Dus zal van het weekend worden.
Heb ook Accubattery gebruikt. Het was die app die aangaf dat hij maar een kleine 20W aan het laden was van in begin al.

Bedankt voor de moeite alvast!

Wat ik een beetje mis is de resterende tijd voor hij 100 procent bereikt. Bij Samsung staat dat er bij op het lockscreen.

[ Voor 10% gewijzigd door Yargo op 04-04-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
Yargo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:10:
[...]

Heb ook Accubattery gebruikt. Het was die app die aangaf dat hij maar een kleine 20W aan het laden was van in begin al.

Bedankt voor de moeite alvast!

Wat ik een beetje mis is de resterende tijd voor hij 100 procent bereikt. Bij Samsung staat dat er bij op het lockscreen.
Ja, dat mis ik ook. Staat wel als je naar Batterij gaat bij instellingen (overigens klopt het daar regelmatig niet; staat bij mij dan vaak 14 u ofzo tot volledig opgeladen en paar minuten later staat er dan iets wat wel lijkt te kloppen).
Mocht er een manier zijn hoe je dat op je lockscreen kunt zien, houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:08:
Zelf gebruik ik altijd Ampere. Ik heb daarmee afgelopen week verschillende draadloze laders vergeleken. Ik gebruik 's nachts altijd een IKEA LIVBOJ, maar die is nogal kieskeurig in USB kabels. Daarnaast voelde voor mij de camerabump op de lader leggen nogal dubieus, maar dat werkt blijkbaar het beste.

Ik heb daarnaast ook nog wat Re-load draadloze opladers geprobeerd van Action. De oudere laders werken prima. Een nieuwere, magnetische lader werkte niet (max 80mA) met de 15 Ultra, maar wel met de iPhone van mijn vrouw. En een oudere magnetische lader werkte wel redelijk (400mA).

Vooralsnog blijf ik dus nog mijn IKEA oplader gebruiken. Met 6 uur en 8 minuten actief volgens de Batterij pagina in de instellingen heb ik nu nog 75% over 8)7. Daarbij heb ik een uur via bluetooth muziek geluisterd terwijl ik onder weg was. Home Assistant staat ook altijd aan, met achtergrondlocatie en ik heb een Amazfit horloge gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik ben nog druk bezig geweest om het groene privacy stipje van de achtergrondlocatie van Home Assistant weg te krijgen, maar helaas zonder resultaat. Het komt vanuit Google's Privacy Center en die heb ik dus geprobeerd te disablen. Dat was geen goed idee :9. Toen werkte de instellingen namelijk helemaal niet meer :+. Gelukkig had ik nog een developer shell openstaan om de verandering terug te draaien.

Instellingen via adb's device_config werken helaas ook niet. Waarschijnlijk omdat daar toch root voor nodig is, en die heb ik uiteraard niet.

Ik kan MIUI optimalisatie in de ontwikkelaarsinstellingen uitzetten en dan is het weg, maar daardoor verlies ik ook wat animaties en grafische verbeteringen. Dat vind ik ook zonde. Dus dat doe ik liever ook niet. Als ik de achtergrondlocatie permissie van Home Assistant intrek dan werkt dit (uiteraard) niet, maar dan kan de app ook niet het huidige wifi netwerk rapporteren wat ik tevens gebruik voor locatiebepaling en beveiliging. Dat is dus ook geen optie. Het enige waar ik nog over na zat te denken is om GPS uit te zetten bij thuiskomst, maar dat vind ik ook aardig brak. En dat geeft ook weer andere mogelijke problemen.

Ik begrijp gewoon niet waarom deze overijverige functie er in zit. Dat was op mijn Galaxy ook niet zo, daar kreeg ik alleen de melding bij camera en microfoon. Ik heb bijna het gevoel dat er iets misgaat in de Home Assistant app, want als ik namelijk kijk in locatietoegang dan heeft Zepp (Amazfit) en WG Tunnel ook locatietoegang, ook altijd, ook recent, maar daardoor krijg ik niet zo'n dom groen stipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Gisteravond wel bij het rebooten een melding gekregen over bedtijdmodus. Dat vond ik erg mooi. Als ik nu mijn telefoon tussen 23:00 en 09:00 op de lader leg, wordt automatisch bedtijdmodus geactiveerd. Inclusief niet storen. Dat vind ik wel mooi en heel praktisch.

Bij Niet Storen mis ik overigens wel berichtuitzonderingen voor apps of personen. Dat kon ik in OneUI wel instellen. Dat ik bijvoorbeeld wel gebeld en geappt kan worden door bepaalde personen. Ik hoop wel dat deze instelling nog komt.

Even 3 posts omdat het over compleet verschillende dingen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 10:03
@Yargo Ik heb me ook heel vaak verbaasd over wat je nou precies voor lader moet hebben. Heb dat overigens met vrijwel alle Chinese telefoons, het is totaal ondoorzichtig.

Mijn Xiaomi Fold 4 zou dit moeten kunnen: 67W wired, PD3.0, QC4, 31% in 10 min

Ik heb een 67W lader van Xiaomi, ik heb een 8A kabel die dit zou moeten kunnen halen maar met welke app ik het ook check, ik zie nooit snelheden van boven de 25W. De telefoon geeft zelf wel aan dat hij op het snelst laadt, dan zie je een aparte melding op je scherm verschijnen.

Een 65W PD3.0 lader doet overigens ook geen goede meting weergeven. Het laden gaat wel erg rap overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Dit is zijn de laad gegevens van mijn Poco F7 Ultra. Die heeft dezelfde batterij als de 15 ultra. In principe dus in een halfuur vol vanaf 7%. Deze telefoon laad wel op max 120 Watt overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDb7tYnhGZRWXqoTcLN2FZDIZcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgTg6STq6ZTaWc2xQ0sm54AD.jpg?f=fotoalbum_large

De 15 Ultra gegevens volgen nog uiteraard. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 04-04-2025 20:33 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:10
Ik ervaar totaal geen issues met lader (in)compatibility/laadsnelheid met de Xiaomi 15 Ultra.
PD laders doen gewoon zoals verwacht flink vermogen leveren. Je kunt dan het beste ook gewoon een goede PD/PPS lader kopen.
Jammer dat het pieken naar 75W maar écht heeeel even is, lijkt gewoon puur te zijn zodat ze met een hoge wattage kunnen adverteren.

Qua batterijervaring vind ik vooral de batterijduur het probleem. Soms gaat hij lang mee, maar het lijkt erop alsof hij soms gewoon echt snel leegloopt zonder duidelijke reden. Ook lijkt het plafond van batterijgebruik ook hoog te liggen, heb weleens gehad dat AccuBattery 25%/uur aangaf (dan wel in de zon met speedtesten op 5G, maar dan nog). Heb dat echt nog nooit gehad met een andere telefoon. En de camera is al helemaal een leegloper, alsof er totaal geen optimalisatie zit in de camera-app om de batterijduur in te perken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb een Xiaomi 15 en ik heb het idee dat het zoomniveau soms automatisch wordt aangepast obv het object. Dan stel ik een video in op 0,6 en tijdens de video verspringt het automatisch naar 0,8 of 1. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
groggy schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 02:52:
Ik heb een Xiaomi 15 en ik heb het idee dat het zoomniveau soms automatisch wordt aangepast obv het object. Dan stel ik een video in op 0,6 en tijdens de video verspringt het automatisch naar 0,8 of 1. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
In de camera app onder Settings (zichtbaar als je het pijltje boven indrukt) -> General -> Auto adjust lens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJc4agtLw8BROMkFCFILk7-KOvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIHlN9QfFQo7KuUB4CNZi6P8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYd9UsKhuKFTXFnlC9IE-goAzM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpuunY1tLfdGGxervehELQeg.jpg?f=fotoalbum_large

43% erbij in 16 minuten
160% laadsnelheid zou neerkomen op 40 minuten vol ?

[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 05-04-2025 15:34 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
Ik ben op zoek naar een goede screenprotector, omdat die wat er op zat helaas al een flinke kras heeft. Iemand al goede ervaringen opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkku
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06 19:58
Ik heb een vraag over de vertaal mogelijkheden kan je bijvoorbeeld appen in nederlands en dat het bijvoorbeeld in het thais vertaalt aankomt.en kan je ook dokumenten vertalen ik weet dat de samsung s25 en de pixel 9 veel vertaal mogelijkheden heeft van de xiaomi 15 lees je er niet veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
henkkku schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:35:
Ik heb een vraag over de vertaal mogelijkheden kan je bijvoorbeeld appen in nederlands en dat het bijvoorbeeld in het thais vertaalt aankomt.en kan je ook dokumenten vertalen ik weet dat de samsung s25 en de pixel 9 veel vertaal mogelijkheden heeft van de xiaomi 15 lees je er niet veel van
Kan gewoon, ik typ het in Nederlands en wordt vertaald in de taal naar wens in je tekst vak in WhatsApp of hier op het forum

Wurket hiel goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZNPAY99X2oJ6hhnor5nkW1x7BM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxWk0Ei4K377cfwEWng8xSGG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Palindrome op 06-04-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger435
Iemand al een aanrader voor auto-telefoonhouder? Mijn oude beviel goed maar door t grote cameraeiland valt de 15ultra er niet meer goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik had vanmorgen de telefoon op 1% en heb maar eens geladen op topsnelheid.
Resultaat +80% in 43 minuten op een 120 Watt lader (de telefoon pakt 90)

Vond niet dat de telefoon heel erg heet werd eigenlijk. Handwarm eerder.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
Iemand hier ervaring met service van Xiaomi? Helaas, ondanks de screenprotector, klein krasje op het scherm opgelopen. Gelukkig bij aankoop tot 6 maanden gratis schermreparaties erbij dus neig er toch naar het toestel op te sturen. Chat geeft aan dat je ongeveer 2 weken zonder zit. Vervelend natuurlijk, maar aangezien ik hoop wel wat jaartjes met deze telefoon te doen lijkt het me wel de moeite waard. Ben benieuwd of anderen ervaring hebben met de service van Xiaomi. Alternatief zou zijn weer goede, nieuwe screenprotector erop laten zetten maar voelt toch niet lekker met zo'n klein krasje erop rond blijven lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger435
Anomynous123 schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:08:
Iemand hier ervaring met service van Xiaomi? Helaas, ondanks de screenprotector, klein krasje op het scherm opgelopen. Gelukkig bij aankoop tot 6 maanden gratis schermreparaties erbij dus neig er toch naar het toestel op te sturen. Chat geeft aan dat je ongeveer 2 weken zonder zit. Vervelend natuurlijk, maar aangezien ik hoop wel wat jaartjes met deze telefoon te doen lijkt het me wel de moeite waard. Ben benieuwd of anderen ervaring hebben met de service van Xiaomi. Alternatief zou zijn weer goede, nieuwe screenprotector erop laten zetten maar voelt toch niet lekker met zo'n klein krasje erop rond blijven lopen
Had je die 6mnd schermgarantie er via Xiaomi bijgekocht ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brentolinni
@Yargo @Anomynous123 Ik heb een tijdje terug op Aliexpress een 120W "Xiaomi" oplader aangeschaft en vandaag getest. Het was in de aanbieding voor 3 euro door een welkomskorting. Met meer dan duizend bestellingen, 420 reviews en 4,7 sterren waagde ik de gok. Aliexpress link hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJjmwWXDXHXeZRmgg2SgjseV7ls=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/feqm9BkxB6gVMNgKpnaTISqn.png?f=fotoalbum_tile

Als je deze oplader gebruikt geeft hij aan dat hij met 90W aan het opladen is. Echter als ik mijn voltagechecker erbij haal meet deze ~20W zowel bij een lege of bijna volle batterij. Met de stopwatch erbij duurt het een uur om de helft op te laden, dus dat lijkt te kloppen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoVW_-unrPoDORQuexsgfLDG-lo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFIsprU8oR7rsj1YweU1B1za.jpg?f=fotoalbum_tile
Het mag dan wel duidelijk zijn dat deze nep-oplader een manier heeft gevonden om een signaal te sturen zodat de snelheid zich voordoet als 90 of 120W.

In de berg van lovende 5 sterren reviews zijn er dan toch een paar die melden dat het product nep is. Het lijkt erop dat de afwerking, het gewicht en de 90W melding genoeg is om mensen te laten foppen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGQBJYgx2mo2wmb89ilhDHqhYdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yo1A5LHapWX6b57OkJP37kjf.png?f=fotoalbum_large

Een van de reviewers heeft hem opengemaakt en struikelde op de klassieke manier om gewicht toe te voegen aan nep-producten: een hoop klei. Dat is interessant; ik vond mijn oplader ook al een tijdje verdacht naar klei ruiken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMz_TyQNYTJTNzeJ6lzOLxCFlYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8XbYGTh2Mj806NyOKZVrW4n.jpg?f=fotoalbum_tile

Gelijk aangegeven bij AliExpress, ze gaven zonder dat ik hem retour stuurde meteen mijn aankoopbedrag terug.
Wat mij bijzonder intrigeert is de moeite die is gestopt om dit product echt te laten lijken. Het doosje, de afmetingen en tekst voelde legitiem (beetje laat om dat nu nog op de foto te zetten :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
ger435 schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:59:
[...]

Had je die 6mnd schermgarantie er via Xiaomi bijgekocht ?
Zat er standaard bij (ik denk alleen tijdens actieperiode bij introductie want het staat er nu niet meer bij).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 21:18
[ 2025-04-10 14:44:55 ] Level: 4%, T: 27.2 °C, Status: DISCHARGING for 0:07, Speed: +0.00%/h
[ 2025-04-10 14:44:56 ] Level: 4%, T: 27.2 °C, Status: CHARGING for 0:00, Speed: +0.00%/h
[ 2025-04-10 14:45:10 ] Level: 5%, T: 27.7 °C, Status: CHARGING for 0:14, Speed: +257.14%/h
[ 2025-04-10 14:45:23 ] Level: 6%, T: 30.0 °C, Status: CHARGING for 0:27, Speed: +276.92%/h
[ 2025-04-10 14:45:35 ] Level: 7%, T: 31.6 °C, Status: CHARGING for 0:39, Speed: +300.00%/h
[ 2025-04-10 14:45:49 ] Level: 8%, T: 33.5 °C, Status: CHARGING for 0:53, Speed: +257.14%/h
[ 2025-04-10 14:46:01 ] Level: 9%, T: 35.2 °C, Status: CHARGING for 1:05, Speed: +300.00%/h
[ 2025-04-10 14:46:16 ] Level: 10%, T: 36.4 °C, Status: CHARGING for 1:20, Speed: +240.00%/h
[ 2025-04-10 14:46:28 ] Level: 11%, T: 37.6 °C, Status: CHARGING for 1:32, Speed: +300.00%/h
[ 2025-04-10 14:46:40 ] Level: 12%, T: 38.8 °C, Status: CHARGING for 1:44, Speed: +300.00%/h
[ 2025-04-10 14:46:52 ] Level: 13%, T: 40.1 °C, Status: CHARGING for 1:56, Speed: +300.00%/h
[ 2025-04-10 14:47:04 ] Level: 14%, T: 41.2 °C, Status: CHARGING for 2:08, Speed: +300.00%/h
[ 2025-04-10 14:47:17 ] Level: 15%, T: 42.4 °C, Status: CHARGING for 2:21, Speed: +276.92%/h
[ 2025-04-10 14:47:30 ] Level: 16%, T: 43.4 °C, Status: CHARGING for 2:34, Speed: +276.92%/h
[ 2025-04-10 14:47:42 ] Level: 17%, T: 44.3 °C, Status: CHARGING for 2:46, Speed: +300.00%/h
[ 2025-04-10 14:47:54 ] Level: 18%, T: 45.3 °C, Status: CHARGING for 2:58, Speed: +300.00%/h
[ 2025-04-10 14:48:09 ] Level: 19%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 3:13, Speed: +240.00%/h
[ 2025-04-10 14:48:29 ] Level: 20%, T: 45.4 °C, Status: CHARGING for 3:33, Speed: +180.00%/h
[ 2025-04-10 14:48:45 ] Level: 21%, T: 45.4 °C, Status: CHARGING for 3:49, Speed: +225.00%/h
[ 2025-04-10 14:49:02 ] Level: 22%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 4:06, Speed: +211.76%/h
[ 2025-04-10 14:49:21 ] Level: 23%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 4:25, Speed: +189.47%/h
[ 2025-04-10 14:49:39 ] Level: 24%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 4:43, Speed: +200.00%/h
[ 2025-04-10 14:50:00 ] Level: 25%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 5:04, Speed: +171.43%/h
[ 2025-04-10 14:50:19 ] Level: 26%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 5:23, Speed: +189.47%/h
[ 2025-04-10 14:50:39 ] Level: 27%, T: 45.8 °C, Status: CHARGING for 5:43, Speed: +180.00%/h
[ 2025-04-10 14:51:00 ] Level: 28%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 6:04, Speed: +171.43%/h
[ 2025-04-10 14:51:22 ] Level: 29%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 6:26, Speed: +163.64%/h
[ 2025-04-10 14:51:43 ] Level: 30%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 6:47, Speed: +171.43%/h
[ 2025-04-10 14:52:04 ] Level: 31%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 7:08, Speed: +171.43%/h
[ 2025-04-10 14:52:27 ] Level: 32%, T: 45.6 °C, Status: CHARGING for 7:31, Speed: +156.52%/h
[ 2025-04-10 14:52:47 ] Level: 33%, T: 45.7 °C, Status: CHARGING for 7:51, Speed: +180.00%/h
[ 2025-04-10 14:53:43 ] Level: 34%, T: 44.4 °C, Status: CHARGING for 8:47, Speed: +64.29%/h
[ 2025-04-10 14:54:06 ] Level: 35%, T: 44.7 °C, Status: CHARGING for 9:10, Speed: +156.52%/h
[ 2025-04-10 14:54:27 ] Level: 36%, T: 45.1 °C, Status: CHARGING for 9:31, Speed: +171.43%/h
[ 2025-04-10 14:54:52 ] Level: 37%, T: 45.1 °C, Status: CHARGING for 9:56, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 14:55:15 ] Level: 38%, T: 45.1 °C, Status: CHARGING for 10:19, Speed: +156.52%/h
[ 2025-04-10 14:55:37 ] Level: 39%, T: 45.2 °C, Status: CHARGING for 10:41, Speed: +163.64%/h
[ 2025-04-10 14:56:00 ] Level: 40%, T: 45.3 °C, Status: CHARGING for 11:04, Speed: +156.52%/h
[ 2025-04-10 14:56:21 ] Level: 41%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 11:25, Speed: +171.43%/h
[ 2025-04-10 14:56:45 ] Level: 42%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 11:49, Speed: +150.00%/h
[ 2025-04-10 14:57:09 ] Level: 43%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 12:13, Speed: +150.00%/h
[ 2025-04-10 14:57:31 ] Level: 44%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 12:35, Speed: +163.64%/h
[ 2025-04-10 14:57:56 ] Level: 45%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 13:00, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 14:58:22 ] Level: 46%, T: 45.4 °C, Status: CHARGING for 13:26, Speed: +138.46%/h
[ 2025-04-10 14:58:46 ] Level: 47%, T: 45.6 °C, Status: CHARGING for 13:50, Speed: +150.00%/h
[ 2025-04-10 14:59:10 ] Level: 48%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 14:14, Speed: +150.00%/h
[ 2025-04-10 14:59:34 ] Level: 49%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 14:38, Speed: +150.00%/h
[ 2025-04-10 14:59:58 ] Level: 50%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 15:02, Speed: +150.00%/h
[ 2025-04-10 15:00:23 ] Level: 51%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 15:27, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:00:54 ] Level: 52%, T: 45.4 °C, Status: CHARGING for 15:58, Speed: +116.13%/h
[ 2025-04-10 15:01:22 ] Level: 53%, T: 45.3 °C, Status: CHARGING for 16:26, Speed: +128.57%/h
[ 2025-04-10 15:01:46 ] Level: 54%, T: 45.4 °C, Status: CHARGING for 16:50, Speed: +150.00%/h
[ 2025-04-10 15:02:10 ] Level: 55%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 17:14, Speed: +150.00%/h
[ 2025-04-10 15:02:36 ] Level: 56%, T: 45.4 °C, Status: CHARGING for 17:40, Speed: +138.46%/h
[ 2025-04-10 15:03:01 ] Level: 57%, T: 45.6 °C, Status: CHARGING for 18:05, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:03:26 ] Level: 58%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 18:30, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:03:51 ] Level: 59%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 18:55, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:04:16 ] Level: 60%, T: 45.6 °C, Status: CHARGING for 19:20, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:04:41 ] Level: 61%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 19:45, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:05:06 ] Level: 62%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 20:10, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:05:36 ] Level: 63%, T: 45.3 °C, Status: CHARGING for 20:40, Speed: +120.00%/h
[ 2025-04-10 15:06:03 ] Level: 64%, T: 45.3 °C, Status: CHARGING for 21:07, Speed: +133.33%/h
[ 2025-04-10 15:06:29 ] Level: 65%, T: 45.3 °C, Status: CHARGING for 21:33, Speed: +138.46%/h
[ 2025-04-10 15:06:51 ] Level: 66%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 21:55, Speed: +163.64%/h
[ 2025-04-10 15:07:16 ] Level: 67%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 22:20, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:07:41 ] Level: 68%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 22:45, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:08:06 ] Level: 69%, T: 45.5 °C, Status: CHARGING for 23:10, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:08:33 ] Level: 70%, T: 45.4 °C, Status: CHARGING for 23:37, Speed: +133.33%/h
[ 2025-04-10 15:09:17 ] Level: 71%, T: 44.9 °C, Status: CHARGING for 24:21, Speed: +81.82%/h
[ 2025-04-10 15:09:45 ] Level: 72%, T: 44.9 °C, Status: CHARGING for 24:49, Speed: +128.57%/h
[ 2025-04-10 15:10:12 ] Level: 73%, T: 45.1 °C, Status: CHARGING for 25:16, Speed: +133.33%/h
[ 2025-04-10 15:10:37 ] Level: 74%, T: 45.2 °C, Status: CHARGING for 25:41, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:11:02 ] Level: 75%, T: 45.2 °C, Status: CHARGING for 26:06, Speed: +144.00%/h
[ 2025-04-10 15:11:29 ] Level: 76%, T: 45.2 °C, Status: CHARGING for 26:33, Speed: +133.33%/h
[ 2025-04-10 15:11:56 ] Level: 77%, T: 45.1 °C, Status: CHARGING for 27:00, Speed: +133.33%/h
[ 2025-04-10 15:12:26 ] Level: 78%, T: 44.7 °C, Status: CHARGING for 27:30, Speed: +120.00%/h
[ 2025-04-10 15:12:57 ] Level: 79%, T: 44.5 °C, Status: CHARGING for 28:01, Speed: +116.13%/h
[ 2025-04-10 15:13:29 ] Level: 80%, T: 44.2 °C, Status: CHARGING for 28:33, Speed: +112.50%/h
[ 2025-04-10 15:14:00 ] Level: 81%, T: 43.8 °C, Status: CHARGING for 29:04, Speed: +116.13%/h
[ 2025-04-10 15:14:33 ] Level: 82%, T: 43.7 °C, Status: CHARGING for 29:37, Speed: +109.09%/h
[ 2025-04-10 15:15:03 ] Level: 83%, T: 43.5 °C, Status: CHARGING for 30:07, Speed: +120.00%/h
[ 2025-04-10 15:15:40 ] Level: 84%, T: 43.3 °C, Status: CHARGING for 30:44, Speed: +97.30%/h
[ 2025-04-10 15:16:17 ] Level: 85%, T: 43.2 °C, Status: CHARGING for 31:21, Speed: +97.30%/h
[ 2025-04-10 15:16:58 ] Level: 86%, T: 42.9 °C, Status: CHARGING for 32:02, Speed: +87.80%/h
[ 2025-04-10 15:17:42 ] Level: 87%, T: 42.6 °C, Status: CHARGING for 32:46, Speed: +81.82%/h
[ 2025-04-10 15:18:29 ] Level: 88%, T: 41.9 °C, Status: CHARGING for 33:33, Speed: +76.60%/h
[ 2025-04-10 15:19:18 ] Level: 89%, T: 41.5 °C, Status: CHARGING for 34:22, Speed: +73.47%/h
[ 2025-04-10 15:20:15 ] Level: 90%, T: 41.3 °C, Status: CHARGING for 35:19, Speed: +63.16%/h
[ 2025-04-10 15:20:23 ] Level: 90%, T: 41.3 °C, Status: DISCHARGING for 0:00, Speed: +0.00%/h
[ 2025-04-10 15:20:29 ] Level: 90%, T: 41.2 °C, Status: DISCHARGING for 0:06, Speed: +0.00%/h
Moest er nog twijfel zijn over hoe het laadgedrag hoort te zijn: ik heb een 120W lader van een xiaomi store. ^^ resultaten van een python scriptje bij ambient temperature: ~22.3 °C
Bij het 'top speed' opladen ging de lader snel naar 80W (=300%/uur), afgelezen op mijn meterstekker. (85W heb ik een andere keer al gezien maar misschien gebeurt dat enkel wanneer je begint te laden ofwel op hogere lading of lagere temperatuur.)
Vanaf de temperatuur 45c bereikt gaat het een stuk trager.
Vanaf 50 begint de laadsnelheid te dalen, logisch want een zelfde laadsnelheid wanneer de batterijspanning hoger is zou een extra hoge laadspanning vereisen, slecht voor de levensduur of gevaarlijk.

Om je batterij een beetje te sparen zou ik top speed charging afraden tenzij je even 10 minuutjes voor het vertrekken nog snel wat charge nodig hebt.
Helaas is er geen quick toggle voor hypercharge, en helaas pakt een custom setting toggle shortcut mbv tasker ook niet ondanks secure permissions :-(

---
verder ben ik tevreden over hyperos, maar overal zitten kleine annoyances.
Zo kan je de gestures niet personaliseren. Ik gebruik swipe from right side in chrome voor 'go forward' dus gebruik ik de system navigation buttons.
Maar je kan niet zomaar op een onderhoek van het scherm drukken want zo groot is de hitbox niet.
Met wat extra apps kan je een desktopmode (extern scherm) gebruiken maar don't bother het is te buggy.

En soms onderbreekt de audio van mijn youtube playback, en video minimaliseren pauzeert playback.

[ Voor 5% gewijzigd door Wdude124 op 10-04-2025 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:14
Ik kriebel zo erg richting de Xiaomi 15 Ultra, en deze kost nu bij Amazon Spanje(verkoper Amazon zelf) met 200 euro couponkorting 1058 euro voor de 16/512GB variant.

Eventueel bij Belsimpel is de Vivo X200 Pro 16/512GB 1049 euro, wel met lange levertijd inmiddels.

Ik kom van de S24 Ultra, en heb de S25 Ultra dit keer bewust geskipt. Zelf gebruik ik Nova, dus stock launcher is voor mij irrelevant, het draait me met name om de camera's en de specs. En klopt dat de S24 Ultra gewoon een erg goede telefoon is.

Restwaarde zal denk ik sowieso minder zijn als ik volgend jaar toch weer besluit om over te stappen. Ik ben een geval haal nooit twee jaar met een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 21:18
beezjeh schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:21:
Zelf gebruik ik Nova, dus stock launcher is voor mij irrelevant, het draait me met name om de camera's en de specs.
als je system navigation gestures gebruikt, best even googlen voor 'gestures nova launcher hyperos 2.0'

[ Voor 17% gewijzigd door Wdude124 op 12-04-2025 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Anomynous123 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:18:
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in het antwoord op de eerste vraag. Ik heb het werkend gekregen door in de beveiligingsinstellingen de relevante apps (Lock Screen en Nova) te vergrendelen bij de instellingen voor snelheidsboost. Dit betekent dat ze altijd in het geheugen blijven staan.
Ik kon deze functie niet direct vinden, maar na wat speurwerk kwam ik bij het volgende pad:
Beveiliging > ⚙ (Instellingen) > Verhoog de snelheid > Apps vergrendelen > [.. apps ...]

Maar makkelijker is het om in het recents menu (de app switcher) de app preview lang in te houden en op het slotje te klikken. Dat doet hetzelfde. Echter denk ik dat dit alleen op de stock launcher werkt.
Xiaomi staat alleen devices van Xiaomi toe om smart lock in te stellen, maar dat werkt dus niet icm mijn Garmin. Mocht iemand daar een oplossing voor hebben die werkt op deze versie van OS hoor ik het graag.
Niet zonder root blijkbaar. De Xposed module Pengeek zou het kunnen. Ik begin het steeds meer te overwegen, maar de nadelen van root wegen bij mij nog niet op tegen de voordelen. Als bootloader unlocking überhaupt al mogelijk is.

Ik ben echt niet ontevreden over HyperOS. Zoals ik in een eerdere post al zei heb ik toegankelijkheid erg hard nodig. Onder HyperOS voelt dat stukken beter aan dan onder OneUI. Ik ben volgens mij met OneUI 4 (Android 12) begonnen als relatief late instapper en toen ik eindelijk alles redelijk op orde had kwam na niet al te lange tijd kwam OneUI 5 en moest ik weer opnieuw beginnen. Immers was alles heel subtiel veranderd. Toen ik een jaar of wat later meeging naar OneUI 6 was alles weer anders en kon ik dus weer opnieuw beginnen :/.

De laatste keer dat ik een Xiaomi had was in 2017 of 2018 met de Mi MIX 2 en MIUI 9. En alhoewel ik daar uiteindelijk stock Android op draaide - vanwege toegankelijkheidsproblemen :+ - was mijn eerste indruk van HyperOS 2 redelijk vertrouwd. De huisstijl en algemene indruk voelde nog steeds herkenbaar en dat vind ik helemaal niet erg. Sterker nog, ik vind dat ook een pluspunt van iOS.

Ik ervaar mijn Xiaomi 15 Ultra als niet bloated, de hoeveelheid apps die onnodig en/of niet te verwijderen zijn, zijn erg beperkt. Er wordt veel gebruik gemaakt van Google's eigen aanbod. Het geheel voelt soepel en met mijn instellingen breekt er weinig. Dan ben ik eigenlijk al tevreden.

Wat ik na twee weken gebruik wel ervaar is dat mij de kleine bugs en soms vreemde keuzes wel irriteren. Een paar voorbeelden die zo in mij opkomen:
  • De permanente groene locatie indicator omdat ik Home Assistant inclusief locatie gebruik is compleet onnodig. Bij OneUI is / was die er ook niet.
  • De launcher crasht regelmatig en ik heb nog niet kunnen achterhalen waardoor
  • Mijn widgets resizen regelmatig terug naar het kleinste formaat
  • Bij gebaren navigatie zonder gesture bar is Circle To Search onmogelijk
  • Ik heb het beltoon- en meldingenvolume gesplitst, waarbij meldingen op volume 0 staat. Dit reset regelmatig
  • Houd het volume consistent bij bluetooth hoofdtelefoons zorgt voor een enorm laag volume
  • Grote mobiele data tegel in Controlecentrum is voor mij onnodig
  • VoWifi staat standaard uit
  • Onmogelijk om Material Design accentkleuren (bijv. toetsenbord) aan te passen
  • Enorm zeurderige beveiligingsapp...
En dit soort keuzes of bugs lijken wat minder voor te komen bij bijvoorbeeld Samsung of Apple. Bijvoorbeeld met de beveiligingsapp heb ik bijna het idee met een budgettelefoon te doen te hebben. Dat vind ik dan wel enorm jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Interessant. Ik gebruik de Xiaomi 15 Ultra al enige tijd en heb de launcher nog nooit zien crashen, heb geen problemen met widgets, heb geen problemen met een resettend volume en VoWifi heeft 'ie hier blijkbaar automatisch gewoon aangezet. De beveiligings-app heb ik hier ook nog niet voorbij zien komen.,

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentolinni
alex3305 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:30:
Ik heb het beltoon- en meldingenvolume gesplitst, waarbij meldingen op volume 0 staat. Dit reset regelmatig
Dit ondervind ik ook. De notificatie volume reset steeds naar het een na laagste niveau als je silent mode aan en weer uit zet. Erg irritant en niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
[...]

Wat ik na twee weken gebruik wel ervaar is dat mij de kleine bugs en soms vreemde keuzes wel irriteren. Een paar voorbeelden die zo in mij opkomen:
[list]

• Bij gebaren navigatie zonder gesture bar is Circle To Search onmogelijk
.
Dat is niet helemaal waar

Ik heb het zo kunnen instellen dat het wel werkt. Weet alleen niet meer hoe :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiijbA0W11Toi3O7TS55S2qtEq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnPQTnrNy0dBgAYbD7A3jKQv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dus wel zon witte streep onderin beeld, als ik langer op die streep druk krijg ik dus wel Google search en circle to search.

[ Voor 49% gewijzigd door Palindrome op 15-04-2025 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Steeffoon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:15:
Interessant. Ik gebruik de Xiaomi 15 Ultra al enige tijd en heb de launcher nog nooit zien crashen, heb geen problemen met widgets, [...]
Ik moet eigenlijk specifieker zijn. System UI crasht volgens mij, niet de launcher. Ook als ik in een app zit dan word ik terug verwezen naar mijn lock screen.

Wellicht komt het door de ingetrokken permissies van Xiaomi services en/of de standaard ad-blocker die in mijn netwerk draait.
De beveiligings-app heb ik hier ook nog niet voorbij zien komen.,
Ik kan wel een voorbeeld geven. Als ik dus draadloos oplaad, krijg ik elke 2 of 3 keer de melding dat draadloos opladen minder efficient is. Maar boeit me vrij weinig. Tegelijkertijd kan ik het ook nergens uitzetten of heb ik het nog niet gevonden. Misschien ligt het ook aan mijn IKEA oplader. Geen idee. Maar mijn telefoon is vol, dus het zal.

Verder zegt de app dat ik toegankelijkheidsinstellingen moet uitzetten omdat het systeem dan sneller is. Ook dat zal, maar zal ik uiteraard niet doen.
Palindrome schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:08:
[...]

Dat is niet helemaal waar

[...]

Ik heb dus wel zon witte streep onderin beeld, als ik langer op die streep druk krijg ik dus wel Google search en circle to search.
Dat is wel helemaal waar :>. Ik zeg toch: zonder gesture bar, want zo heet dat witte ding :9. Met gesture bar werkt het perfect. In OneUI werkt dit wel zonder gesture bar.

Verder heb ik gemerkt dat het vergrootglas gesture (twee vingers vanaf de onderkant) ook aardig waardeloos werkt zonder gesture bar. Dan moet je echt van de rand de gesture doen en dat is met het gebogen scherm nogal onhandig.

Vooralsnog heb ik de gesture bar dus maar weer aangezet.

Aan bovenstaande gerelateerd lijkt ook dat mijn batterij redelijk snel leeg lijkt te gaan. Ik heb meestal nog zo'n 25% over na een dag met 3u SoT. Dat lijkt mij niet bijster veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anomynous123
[...]

Ik kon deze functie niet direct vinden, maar na wat speurwerk kwam ik bij het volgende pad:
Beveiliging > ⚙ (Instellingen) > Verhoog de snelheid > Apps vergrendelen > [.. apps ...]

Maar makkelijker is het om in het recents menu (de app switcher) de app preview lang in te houden en op het slotje te klikken. Dat doet hetzelfde. Echter denk ik dat dit alleen op de stock launcher werkt.
Het was idd even zoeken en ik kwam er volgend mij op door het lezen van het forum over de 14.

De andere manier die je beschrijft werkt inderdaad niet met de Nova Launcher die ik gebruik.

En dank voor je reactie op de smart lock feature. Echt jammer dat Xiaomi dit doet zo. Wat een goedkope manier om te proberen je meer spullen van ze aan te smeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
@Steeffoon Ik las ergens dat soms het resetten van de thema's of instellingen daarvan helpt tegen het crashen van de launcher of System UI. Niet dat ik iets bijzonders deed, maar gisteravond heb ik alles naar default gezet. Om daarna nogmaals mijn aanpassingen te maken. Vooralsnog heb ik geen crashes meer opgemerkt.

@Anomynous123 Volgens de lead developer van de Xiaomi.eu rom gebruikt Xiaomi een eigen bluetooth profiel. Ik ben even in de gedecompileerde broncode gedoken en daar kom ik in de klasse MiuiSecurityBluetoothDeviceInfoFragment inderdaad de volgende Bluetooth profielen tegen:
  • com.xiaomi.bluetooth.UNLOCK_DEVICE
  • com.xiaomi.bluetooth.UNLOCK_DEVICE_DIRECT
Daarnaast wordt er ook gecontroleerd op deze devices:
  • MI Band 2
  • Mi Band 3
  • Amazfit Watch
Ik heb het net even getest met mijn Amazfit Balance en dat werkt inderdaad. Dat horloge wordt volgens de afbeelding herkend als een Mi Band. Wel moest ik daarvoor het horloge op ontdekbaar zetten in de Zepp instellingen.

Misschien kun je iets proberen met de naam van je device om het toch werkend te krijgen? Want voor zover ik kan ontdekken wordt daar op gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-06 20:16
Ik ben aan het overwegen om de overstap te maken van een iPhone 16 Pro naar een Xiaomi 15.

Vorig jaar heb ik een soortgelijke test gedaan en was ik overgestapt naar een S24 Ultra, en ondanks dat ik wel enthousiast was over Android, vond ik het lastig om te wennen aan het formaat. De reguliere S24 hadden nog de Exynos chips en voelde dan wel aan als een downgrade tov mijn toenmalige iPhone.

Het enige wat mij nog wat tegenhoud is de OnePlus 13T die straks uitkomt en ik ben een beetje huiverig voor de software van de Xiaomi. Ik ken het helemaal niet en ken ook niemand irl die er eentje heeft. Werkt het zo stabiel als een Samsung? Meningen op Reddit zijn een beetje verdeeld begreep ik.

Anyway, ik ga dit topic even volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
alex3305 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:11:

@Anomynous123 Volgens de lead developer van de Xiaomi.eu rom gebruikt Xiaomi een eigen bluetooth profiel. Ik ben even in de gedecompileerde broncode gedoken en daar kom ik in de klasse MiuiSecurityBluetoothDeviceInfoFragment inderdaad de volgende Bluetooth profielen tegen:
  • com.xiaomi.bluetooth.UNLOCK_DEVICE
  • com.xiaomi.bluetooth.UNLOCK_DEVICE_DIRECT
Daarnaast wordt er ook gecontroleerd op deze devices:
  • MI Band 2
  • Mi Band 3
  • Amazfit Watch
Ik heb het net even getest met mijn Amazfit Balance en dat werkt inderdaad. Dat horloge wordt volgens de afbeelding herkend als een Mi Band. Wel moest ik daarvoor het horloge op ontdekbaar zetten in de Zepp instellingen.

Misschien kun je iets proberen met de naam van je device om het toch werkend te krijgen? Want voor zover ik kan ontdekken wordt daar op gecontroleerd.
Thanks! Wat sympathiek dat je er naar gekeken hebt. Ik heb eens geprobeerd de naam van mijn Garmin aan te passen, maar dat lijkt helaas niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Lynix schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:49:
Ik ben aan het overwegen om de overstap te maken van een iPhone 16 Pro naar een Xiaomi 15.

Vorig jaar heb ik een soortgelijke test gedaan en was ik overgestapt naar een S24 Ultra, en ondanks dat ik wel enthousiast was over Android, vond ik het lastig om te wennen aan het formaat. De reguliere S24 hadden nog de Exynos chips en voelde dan wel aan als een downgrade tov mijn toenmalige iPhone.

Het enige wat mij nog wat tegenhoud is de OnePlus 13T die straks uitkomt en ik ben een beetje huiverig voor de software van de Xiaomi. Ik ken het helemaal niet en ken ook niemand irl die er eentje heeft. Werkt het zo stabiel als een Samsung? Meningen op Reddit zijn een beetje verdeeld begreep ik.

Anyway, ik ga dit topic even volgen!
Het is wat de OnePlus 13T betreft nog maar de vraag of dat toestel ook buiten China wordt aangekondigd. Wat betreft de skin van Xiaomi vind ik die erg snel wennen. Bevalt prima. Gebruik nu ongeveer een maand de HyperOS skin actief, en werkt prettig. Was ook eerst sceptisch, maar valt me alles mee. Ik merk geen verschil in stabiliteit tussen Xiaomi en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Inmiddels heb ik een factory reset gedaan om te kijken of ik wat van mijn gemelde frustraties hiermee kon oplossen. Niet dat ik hier enorm veel last van had, maar was vooral nieuwsgierig of het zou helpen. Maar nee, niet echt.

De launcher crasht regelmatig en ik heb nog niet kunnen achterhalen waardoor
Dit heb ik inmiddels wel kunnen achterhalen dat dit komt door het gebruik van thema's die niet geschikt zijn voor HyperOS (2). Uitschakelen van deze thema's lost dit op.

Mijn widgets resizen regelmatig na een herstart terug naar het kleinste formaat
Dit probleem blijft, ongeacht mijn lettertype(grootte) instellingen of toegankelijkheidsinstellingen. Ik heb mijn widgets als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m4BiN57TGW7kHCPKYYfX0uDlDk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2rlf9tAS1GR2uTltopKDJ12U.png?f=user_large

Na een restart ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbL8Cec7OyW-Vp7XrOb2f-aCMVA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dEe2mBv545kBDSXTha5suQZ0.png?f=user_large

Ik kan de widgets ook niet zomaar aanpassen of verplaatsen, want dan crasht (uiteindelijk) de launcher. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJlGN2fiLULb0IwG4G0OJoVUsSs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/v8KM54njWFt9Kg7JATWO8sYE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GM_K-Duqr0orUg9nL7Yxh38xpL8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FufDAUcC7hda3lJdnfBFAG3M.png?f=user_large

De ene afbeelding is een wat eerder screenshot omdat het een beetje hit-or-miss is dat ik hier een screenshot van kan maken. Maar illustreert wel wat ik bedoel.

Ik kan dan links niets meer neerzetten, totdat de launcher crasht en ik hier ook een notificatie van krijg.

VoWifi staat standaard uit
Ik heb dit denk ik verkeerd verwoord. Dit staat standaard aan, maar onder Instellingen simkaart bij Netwerkvoorkeuren staat dit standaard op Voorkeur voor mobiele netwerken.

De permanente groene locatie indicator omdat ik Home Assistant inclusief locatie gebruik is compleet onnodig. Bij OneUI is / was die er ook niet.
En deze frustratie blijft. Ik weet dat dit (tevens) aan Google ligt. Ik ben gister nog eens een keer in de AOSP code gedoken, maar ik kan geen niet-root manier vinden om dit uit te zetten. Dat vind ik echt jammer :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik gebruik AdGuard Home als DNS-server via mijn router, en dat werkt prima op vrijwel alle apparaten in mijn netwerk. Alleen op de Xiaomi 15 Ultra met HyperOS 2 (EU ROM), zie ik nog steeds advertenties in bijvoorbeeld de AD-app en ook in andere apps/websites waar dat voorheen wél geblokkeerd werd.

AdGuard Home draait op mijn netwerk en is correct ingesteld als DNS-server (rechtstreeks via router).
Andere apparaten (zoals laptops en andere telefoons) tonen géén advertenties, dus filtering werkt.

Op de Xiaomi 15 ultra:
Mobiele data staat volledig uit, dus het verkeer gaat 100% via Wi-Fi.
Ik heb geen VPN actief en ook geen andere DNS-instellingen op de telefoon.
Apparaat draait op de Xiaomi.eu ROM (geen Chinese of standaard MIUI).

Toch geven apps en websites (zoals de AD-app) advertenties te tonen alsof de filtering wordt omzeild.
Op een andere telefoon (ook xiaomi en EU rom - (heel) oud model) op exact hetzelfde netwerk werkt het wel correct. Dus het is mijn inziens echt toestel specifiek.

Heeft iemand met Xiaomi of HyperOS (of in het algemeen) dit ook meegemaakt? Wat kan er nog spelen waardoor AdGuard Home op dit ene apparaat niet volledig werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door freestyler2 op 18-04-2025 17:28 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb een adblocker op de firewall draaien en ik heb nergens last van met de Ultra. Staat de DNS over HTTPS toevallig aan ergens ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Brotuck schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:18:
Ik heb een adblocker op de firewall draaien en ik heb nergens last van met de Ultra. Staat de DNS over HTTPS toevallig aan ergens ?
Nope zojuist nogmaals gecheckt, en als dat wel aan zou staan verklaard het denk ik ook niet helemaal wel waarom op ene device wel en andere niet.

Overigens heb ik inmiddels het probleem wel achterhaald... Blijkbaar by default heeft Hyperos private dns op enabled staan, daarmee wordt de router dns overschrijden. Nu deze op off staat is probleem opgelost.

[ Voor 21% gewijzigd door freestyler2 op 19-04-2025 00:17 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
alex3305 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:43:
Inmiddels heb ik een factory reset gedaan om te kijken of ik wat van mijn gemelde frustraties hiermee kon oplossen. Niet dat ik hier enorm veel last van had, maar was vooral nieuwsgierig of het zou helpen. Maar nee, niet echt.
Wat wel enorm (positief) is veranderd is de batterijduur van mijn telefoon. Ik verloor eerder 5-8% per uur in idle. En dat is nu nog maar 2-3%. Zeg gewoon de helft 8)7. Met ruim 2u schermtijd en 12 uur 'actief' heb ik nu nog 60% van de accu over (vanaf 100%). Dat lijkt meer op de cijfers die ik in de reviews zag.

Dat is inclusief AOD met foto, 5G en/of wifi, smartwatch koppeling, WQHD+, GPS achtergrondlocatie vanuit Home Assistant en wat algemeen gebruik. Ik heb geen idee wat er is veranderd, maar ik vind het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
freestyler2 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 00:11:
[...]

Overigens heb ik inmiddels het probleem wel achterhaald... Blijkbaar by default heeft Hyperos private dns op enabled staan, daarmee wordt de router dns overschrijden. Nu deze op off staat is probleem opgelost.
Private DNS of DNS over TLS gaat inderdaad boven alle andere DNS configuratie.

Een andere mogelijkheid zou ook nog IPv6 kunnen zijn. Met IPv6 maakt Android ook gebruik van de DNS servers van Google. Doordat Android alleen met SLAAC om kan gaan en SLAAC oorspronkelijk geen DNS ondersteunde, wordt de meest externe DNS server geprefereerd. Het heeft een naam en ik heb het ooit uitgezocht, maar dat is alweer een hele tijd geleden. Maar daardoor hoeft dus de ingestelde DNS niet gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
freestyler2 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:27:
Op de Xiaomi 15 ultra:
[...]
Apparaat draait op de Xiaomi.eu ROM (geen Chinese of standaard MIUI).
Ik ben wel benieuwd hoe je de bootloader hebt geunlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
alex3305 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:05:
[...]

Wat wel enorm (positief) is veranderd is de batterijduur van mijn telefoon. Ik verloor eerder 5-8% per uur in idle. En dat is nu nog maar 2-3%. Zeg gewoon de helft 8)7. Met ruim 2u schermtijd en 12 uur 'actief' heb ik nu nog 60% van de accu over (vanaf 100%). Dat lijkt meer op de cijfers die ik in de reviews zag.

Dat is inclusief AOD met foto, 5G en/of wifi, smartwatch koppeling, WQHD+, GPS achtergrondlocatie vanuit Home Assistant en wat algemeen gebruik. Ik heb geen idee wat er is veranderd, maar ik vind het prima.
HyperOS staat erom bekend dat de optimalisatie altijd beter word na een paar dagen. Heel eerlijk gezegd sta ik er niet meer bij stil omdat je de telefoon altijd een boost kan geven tussendoor met de 90 Watt lader. Doe ik vaak niet eens tot 100%, maar gewoon 10 minuten ofzo. Ik heb bijna altijd ook een PD Accupack bij me die makkelijk 70 Watt haalt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
alex3305 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:10:
[...]

Private DNS of DNS over TLS gaat inderdaad boven alle andere DNS configuratie.

Een andere mogelijkheid zou ook nog IPv6 kunnen zijn. Met IPv6 maakt Android ook gebruik van de DNS servers van Google. Doordat Android alleen met SLAAC om kan gaan en SLAAC oorspronkelijk geen DNS ondersteunde, wordt de meest externe DNS server geprefereerd. Het heeft een naam en ik heb het ooit uitgezocht, maar dat is alweer een hele tijd geleden. Maar daardoor hoeft dus de ingestelde DNS niet gebruikt te worden.
Dit kan best weleens problemen geven als je bij een hotel bent die alle dns requests redirect naar de homepage om akkoord te gaan op regels (die je toch nooit leest). Zelf zet ik dus liever een VPN naar mijn firewall thuis aan nadat ik verbinding heb.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
alex3305 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:17:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je de bootloader hebt geunlocked?
Je kunt met ieder normaal account van Xiaomi (niet chinees) na 30 dagen een unlock recht aanvragen. Dit is wel enorm een dingetje geworden na 1 Januari 2025. Enerzijds omdat je van 3 naar 1 devices ging en anderzijds omdat het moment van aanvragen enkel een kans van slagen heeft op precies 0.00 uur chinese (Beijing) tijd. Zelfs 1 of enkele seconden later kan al te laat zijn, omdat Xiaomi maar een beperkt aantal unlock rechten beschikbaar heeft iedere dag. Er werd veel geklaagd dat dit teveel tijd kostte en sommigen waren echt al maanden bezig om bij de lucky few te zitten. Maar ik lees wel om me heen op andere fora en telegram dat het wel weer steeds vaker wel lukt. Of je pakt de easy way out en je betaald een persoon minimaal 60 euro en die doet dit in enkele seconden.

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 20-04-2025 08:38 . Reden: Typo en aanvulling ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:29:
[...]

HyperOS staat erom bekend dat de optimalisatie altijd beter word na een paar dagen. [...]
Dat snap ik en dat had ik ook al gelezen. Maar dit zou toch niet persistent moeten zijn na een factory reset :S ?

Ik bedoel, ik heb mijn telefoon nu ~3 weken in gebruik. De eerste 17 dagen was het batterijverbruik elke dag zeer vergelijkbaar. Ok, de eerste dagen niet omdat ik uiteraard teveel met het toestel bezig was. Maar nadat ik de reset heb gedaan is mijn batterijverbruik, met name in idle, echt zeer sterk verbeterd.

Gisteren ging ik na een volle dag gebruik (09:00 - 01:00) met zo'n 3u SoT met nog 40% batterij over naar bed. De dagen / weken lag dat tussen 20% - 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:32:
[...]

Dit kan best weleens problemen geven als je bij een hotel bent die alle dns requests redirect naar de homepage om akkoord te gaan op regels (die je toch nooit leest). Zelf zet ik dus liever een VPN naar mijn firewall thuis aan nadat ik verbinding heb.
Dat doen wij dus ook, maar soms moeten we ook nog even de VPN uitzetten om toch bij het captive portal te komen ;). Mijn vrouw heeft op haar iPhone VPN on demand in de Wireguard app zitten en ik gebruik hier nu al een tijdje de onofficiële, maar erg prettige, open-source wgtunnel app voor.

Ik heb ook nog een tijdje een eigen private DNS dienst (DNS over TLS) met [Adguard Home] Ervaringen & discussie gedraaid. Ik heb dit niet meer getest op mijn Xiaomi, maar met Samsung had ik dan altijd problemen als ik overging van wifi naar mobiele data en vice-versa. Dan kreeg ik regelmatig een melding dat ik geen internet had :'). Ik ben daar dus mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Nog een tip :

Als je op zoek bent naar de draadloze 80 Watt lader dan kun je beter direct bij Giztop bestellen.
In de mi winkel in NL krijg je voor bijna dezelfde prijs er geen externe 120 Watt lader bij.
Bovendien is er geen voorraad op dit moment.

Bij Giztop ben ik 3 euro duurder (102 euro) , enkel de shipping zal iets langer duren.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 23:10

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe staat het met zaken zoals "Smart View" (Samsung scherm draadloos delen) bij Xiaomi ? Werkt dat vlekkeloos of is dat iets wat niet op elke tv werkt?

Heb zelf een S25+ , snelheid e.d. is prima maar de accu valt me echt vies tegen. Zonder te gebruiken blijf ik elke avond met ongeveer 30% accu zitten. Mijn A52 kan ik dagen laten liggen en dan zit er nog accu op.

Ook valt de camera mij een beetje tegen, heb ook een Pixel 9 gehad en die maakte eigenlijk bijna altijd betere foto's. Vooral bij beweging (kinderen) is het een beetje naatje bij Samsung. Alleen portret foto's zijn misschien bij Samsung een tikkeltje beter qua uitlijning.

Dus ben ook wel benieuwd naar de autofocus bij bewegende objecten (kinderen e.d.) , is de camera hier scherp mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Christiano007 op 23-04-2025 20:54 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Christiano007 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:52:
Hoe staat het met zaken zoals "Smart View" (Samsung scherm draadloos delen) bij Xiaomi ? Werkt dat vlekkeloos of is dat iets wat niet op elke tv werkt?

Heb zelf een S25+ , snelheid e.d. is prima maar de accu valt me echt vies tegen. Zonder te gebruiken blijf ik elke avond met ongeveer 30% accu zitten. Mijn A52 kan ik dagen laten liggen en dan zit er nog accu op.

Ook valt de camera mij een beetje tegen, heb ook een Pixel 9 gehad en die maakte eigenlijk bijna altijd betere foto's. Vooral bij beweging (kinderen) is het een beetje naatje bij Samsung. Alleen portret foto's zijn misschien bij Samsung een tikkeltje beter qua uitlijning.

Dus ben ook wel benieuwd naar de autofocus bij bewegende objecten (kinderen e.d.) , is de camera hier scherp mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIWTngd0XoHL7pJu1n3r7OWqKm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85XZhBQgXRSkBJcifcOLwHuy.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk niks te klagen over kinderfotos..

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck

Om nog even terug te komen op jouw andere vragen, de smart view zoals die op een Samsung zit, is niet aanwezig op een Xiaomi toestel dacht ik. Ik heb de functie nog niet ontdekt in ieder geval.

Wel is er de Cast functionaliteit https://new.c.mi.com/pk/post/53637
Deze werkt echter niet op mijn Sony Android TV, mijn kleinere Samsung tv zag ik wel een keer voorbij komen om te koppelen, maar heb ik verder niet getest.

Ook is er de Draadloos scherm functionaliteit, deze werkt wel op ieder chromecast enabled toestel. Daarmee kan ik wel prima mijn scherm naar de TV trekken.

Autofocus is zoals ik probeerde te aangeven in de foto eigenlijk nooit een probleem, ik heb wel een Ultra toestel overigens en die is in vergelijk best wel zwaarder dan de 15.

Accugebruik kan ik je niet veel anders over melden als wat alle recenties al aangeven. Wel is het zo dat als ik hem in idle gebruik hij echt bijzonder zuinig is. Maar aangezien dit volledig afhankelijk is van de apps die ik erop heb staan zegt dit eigenlijk niets.

Als ik de look en feel vergelijk met een Samsung toestel, moet ik zeggen dat ik best wel even tijd nodig had om te wennen aan de toch iets andere Launcher en gestures. Hiervoor heb ik toch best veel Samsung Ultra toestellen gehad, maar de camera op een 15 Ultra maakt echt heel veel verschil.

Zelf heb ik dus kids onder de 10 waar ik enorm veel foto's van maak en voorheen lukten er niet veel, want ze zijn nu eenmaal erg bewegelijk. Maar op de Xiaomi gaat dit echt veel beter.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:10
Ik moet zeggen dat ik de accuduur op de Xiaomi 15 Ultra niets bijzonders vind, heb buitenhuis regelmatig een drain van -3%/uur idle en -15%-17%/uur scherm aan (dual sim op 5g).
Andere telefoons die ik heb gehad heb waren veel beter. Wellicht dat er iets mijn batterij drained, maar ik kan niet vinden wat.

Ik denk dat foto's met bewegende objecten wel beter zijn op de Xiaomi 15 Ultra, maar ik heb wel echt regelmatig blurry foto's. Vooral met minder licht. Night mode in de camera wordt niet afgebroken bij beweging bijvoorbeeld, heel irritant. HDR kan ook beter.

Verder wel een goede camera, vooral vanwege de grote sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 23:21
Vandaag op Aliexpress de Xiaomi 15 (Global Version met HyperOS) voor €646,99 kunnen bemachtigen.
Iemand nog tips voor een goed (glas) screenprotector en backcover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Brentolinni schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:48:
[...]

Ik wil hier toch nog even iets over opmerken. Gisteren zag ik deze Reddit post langskomen van iemand die een iOS 18 Control Center met live blur had gemaakt (1). Maar het zat me toch een beetje dwars omdat het wat dubieus overkwam.

Dus ik heb vandaag de APK binnengetrokken en gedecompileerd. Daar kwam zo'n 180MB aan obfuscated programmacode uit verspreid over zo'n 40.000 bestanden :|. Ik heb geprobeerd door de bomen het bos te vinden, maar dat heeft de ontwikkelaar goed verstopt. Uiteindelijk vond ik wel zo ongeveer alle mogelijke trackers en permissies waar ik (nog nooit) van gehoord had.

Vanuit de user z'n Reddit historie en de app store pagina kwam ik erachter dat het achterliggende bedrijf of bedrijven meerdere vestigingen hebben. Een in Istanbul en in de VS. Dat laatste lijkt een soort brievenbusfirma te zijn, vanaf waar blijkbaar ook digitale scams worden opgezet. Er zouden volgens bovenstaande artikel namelijk bijna 54.000 bedrijven op dat adres actief zijn 8)7.

Ook XiaomiTime is op dit adres actief. Die volgens eigen zeggen de ontwikkelaar is van memeOS Enhancer. Tegelijkertijd adverteert XiaomiTime met HyperOS downloader. En deze applicatie wordt weer ontwikkeld door de eerder genoemde user. Behalve als je de banner op XiaomiTime aanklikt, waarna je weer bij Play Store pagina van memeOS enhancer aankomt :S. Die dan weer ontwikkelt zou worden door iemand met dezelfde familienaam (Erdogan), maar niet dezelfde persoon...?

Ik blijf dus weg van de memeOS Enhancer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
vandeven66 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:25:
Ik denk dat foto's met bewegende objecten wel beter zijn op de Xiaomi 15 Ultra, maar ik heb wel echt regelmatig blurry foto's. Vooral met minder licht. Night mode in de camera wordt niet afgebroken bij beweging bijvoorbeeld, heel irritant. HDR kan ook beter.

Verder wel een goede camera, vooral vanwege de grote sensors.
Als je bewegingsmodus aanzet in de camera dan zijn bewegende objecten wel scherp, maar is de algemene scherpte wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
April update laat precies toch wat op zich wachten. Hoe is het algemene update beleid bij dit type toestellen bij Xiaomi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Yargo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:57:
April update laat precies toch wat op zich wachten. Hoe is het algemene update beleid bij dit type toestellen bij Xiaomi?
In het Pilot programma is er al een April update beperkt beschikbaar, maar kennelijk heeft niemand deze ontvangen.

Normaal gesproken komt er wel ergens iedere maand een update uit, maar als ik me moet baseren op vorig jaar met de 14, Dan krijgt de ultra vaker een update dan de 15

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Een paar dagen geleden mijn draadloze lader ontvangen, wat een leuk ding ! Overigens heb ik het idee dat het toestel minder warm word dan als ik heb bedraad oplaad. Wellicht door de ventilator die erin zit.

Mijn 15 Ultra laad nu op 80 Watt op draadloos.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Ik heb sinds het begin mijn Battery Protection aan staan (niet verder opladen dan 80%) Echter sinds een week negeert mijn telefoon dat volledig.

Ik heb de setting opnieuw aan getoggled - werkte niet
Telefoon opnieuw opgestart - werkte niet
Batterij firmware gechecked - was niks beschikbaar.

Komt iemand dit bekend voor?

Edit: Ik zie op Reddit dat het mogelijk iets met calibratie te maken heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Yakolev op 02-05-2025 09:37 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Yakolev Ik had dat ook tijdelijk aan staan, maar ik vond het nogal irritant dat mijn batterijstats dan niet gereset werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 22:09
Ik heb nu een tijdje de Xiaomi 15 Ultra maar het lukt mij eigenlijk nooit om boven de 4 uur screen on time te komen. 3,5 uur lijkt toch echt wel de max te zijn en dat is met gemengd gebruik op WiFi en 5G.

Ik heb al eens een reset gedaan en de telefoon ingesteld zonder de Google backup terug te zetten. Wat zijn de waardes die jullie dagelijks halen of heeft iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 20:45
Ik heb een Xiaomi 15 thuis liggen. Ben al jaren Iphone gebruiker maar heb ook veel androids gehad. Ik wil wel overstappen maar dan hoor ik dat notificaties soms te laat aan komen etc. Is het verstandig om de overstap te maken van iphone 16 pro naar Xiaomi 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

sennalonso1981 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 23:45:
Ik heb een Xiaomi 15 thuis liggen. Ben al jaren Iphone gebruiker maar heb ook veel androids gehad. Ik wil wel overstappen maar dan hoor ik dat notificaties soms te laat aan komen etc. Is het verstandig om de overstap te maken van iphone 16 pro naar Xiaomi 15?
Ook iPhone gehad. Met de Xiaomi 15 hier niet echt last van. Bij sommige apps (zoals de slimme deurbel) heb ik wel hem uitgesloten van batterijbesparing en dergelijke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Die meldingen komen vrijwel direct binnen. Soms wel irritant want ik heb ook een Pad 6s Pro en die gaat altijd op hetzelfde moment ook een geluidje sturen. Lijkt soms wel stereo 😅

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@sennalonso1981 Meldingen komen hier direct binnen. Als je echter een van de batterijbesparing functies activeert kan of zit er wel vertraging op. Ik had dit een tijdje geleden uitgetest met de Home Assistant Companion app en dan kwamen meldingen pas na openen van de app of het ontgrendelen van de telefoon. Deze app en o.a. WhatsApp en Zepp heb ik uitgesloten van batterijbesparing zodat ik hier geen last van heb.

Echter doet XIaomi (of Google) daar niet veel anders dan Apple. iOS staat er ook om bekend dat het 'leert' welke apps je veel gebruikt en dat niet of niet veel gebruikte apps dus sneller gepauzeerd worden op de achtergrond. Bij de Home Assistant iOS Companion App wordt het daarom ook aanbevolen om deze vooral in het begin een paar keer per dag te openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Vanmorgen de April update binnen gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRHub9FhrcGyJ2EoYkPMmynF1Eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/De6pJC8fIW7y4vZPd5MqQRYP.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
Ik kan Apple maar niet verlaten verdomme. Heb de X15,in alle opzichten een betere toestel maar ben mijn iphone layout zo gewend dat ik de stap gewoon niet aandurf. Als ik nu geen iphone zou hebben zou de stap makkelijker zijn en is de X15 zeker een toptoestel. Maar maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
sennalonso1981 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:00:
Ik kan Apple maar niet verlaten verdomme. Heb de X15,in alle opzichten een betere toestel maar ben mijn iphone layout zo gewend dat ik de stap gewoon niet aandurf. Als ik nu geen iphone zou hebben zou de stap makkelijker zijn en is de X15 zeker een toptoestel. Maar maar toch.
Ik vond de switch vanaf een iPhone eigenlijk veel makkelijker dan vooraf gedacht. Ja, er zijn een aantal apps (voornamelijk die van Apple zelf) die ik mis; Calendar, Reminders en Notes, maar andersom vind ik Google Pay en Android Auto eigenlijk beter dan hun iOS counterpart.

Buiten dat vind ik HyperOS best lijken op iOS, hoewel bepaalde instellingen toch wel erg verstopt zijn. Wat bedoel je precies met lay-out?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
Yakolev schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:58:
[...]

Ik vond de switch vanaf een iPhone eigenlijk veel makkelijker dan vooraf gedacht. Ja, er zijn een aantal apps (voornamelijk die van Apple zelf) die ik mis; Calendar, Reminders en Notes, maar andersom vind ik Google Pay en Android Auto eigenlijk beter dan hun iOS counterpart.

Buiten dat vind ik HyperOS best lijken op iOS, hoewel bepaalde instellingen toch wel erg verstopt zijn. Wat bedoel je precies met lay-out?
Vooral als ik naar rechts swip heb ik links allemaal widgets staan die ik dagelijks meerdermaals check. Bij Xiaomi staat er google feed daar. Is dat te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
sennalonso1981 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:07:
[...]

Vooral als ik naar rechts swip heb ik links allemaal widgets staan die ik dagelijks meerdermaals check. Bij Xiaomi staat er google feed daar. Is dat te veranderen?
Google Discover kan je uitzetten (in de Homescreen instellingen), en dan een tweede scherm maken met alleen Widgets toch? Het widget scherm is alleen niet scrollbaar helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Yakolev op 07-05-2025 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
Yakolev schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Google Discover kan je uitzetten (in de Homescreen instellingen), en dan een tweede scherm maken met alleen Widgets toch?
Zou inderdaad kunnen. Moeilijk moeilijk,heb de iphone 16 pro 256gb en de Xiaomi 15 512gb. De reden eigenlijk voor de mogelijke overstap is overigens het scherm. Xiaomi heeft DC Dimming en beter voor de ogen. Bij de Iphone heb ik binnen no time droge ogen of juist waterende ogen en kan ik me niet goed concentreren op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik hoop toch echt dat dit bij een backup versie blijft.....

https://www.notebookcheck...-trade-war.1010893.0.html

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger435
Welke app gebruiken jullie voor je agenda en agenda notificaties ?

Ik gebruik simpelweg de Google Agenda met de widget op home screen.

Helaas blijven agendanotificaties niet blijvend in de notificatiebar staan. Ik krijg een notificatie, maar blijft maar zo'n 15 minuten staan. Daarna is de notificatie weg... Niet ideaal want zo mis ik dingen.

Iemand een oplossing ? App- en notificatie instelling voor agenda staan allemaal op toegestaan. notificaties van andere apps blijven wel permanent in top balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
ger435 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:18:
Welke app gebruiken jullie voor je agenda en agenda notificaties ?

Ik gebruik simpelweg de Google Agenda met de widget op home screen.

Helaas blijven agendanotificaties niet blijvend in de notificatiebar staan. Ik krijg een notificatie, maar blijft maar zo'n 15 minuten staan. Daarna is de notificatie weg... Niet ideaal want zo mis ik dingen.

Iemand een oplossing ? App- en notificatie instelling voor agenda staan allemaal op toegestaan. notificaties van andere apps blijven wel permanent in top balk.
Xiaomi heeft een kalender app die ik persoonlijk veel handiger en beter vind. Die kan je ook moeiteloos koppelen aan jouw google agenda (en eventueel andere zoals exchange)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger435
Brotuck schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Xiaomi heeft een kalender app die ik persoonlijk veel handiger en beter vind. Die kan je ook moeiteloos koppelen aan jouw google agenda (en eventueel andere zoals exchange)
Thanks maar die heb ik niet op mn 15ultra staan en zie em ook niet in de play store... https://play.google.com/s...ls?id=com.xiaomi.calendar deze leidt tot error bij mij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
ger435 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Thanks maar die heb ik niet op mn 15ultra staan en zie em ook niet in de play store... https://play.google.com/s...ls?id=com.xiaomi.calendar deze leidt tot error bij mij ?
Hij komt er automatisch bij met de volgende update als het goed is.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik vond dit afgelopen week al waardeloos clickbait nieuws. Natuurlijk hebben BBK (Vivo, Oppo, OnePlus) en Xiaomi als reuzen een backup strategie achter de hand. Het zijn Chinese partijen die voor hun core business gedeeltelijk afhankelijk van een Amerikaanse partij zijn, dat is voor hun nogal een risico. Vooral na het Huawei fiasco een paar jaar geleden.

Daarnaast ligt Google onder een FTC vergrootglas vanwege hun mogelijke monopoliepositie. Dat zien we ook terug omdat Google de AOSP processen ook recent heeft aangepast waarmee het e.e.a. toch wat minder transparent is.

Aan de andere kant heb ik sinds een paar weken een Xiaomi telefoon met voor mijn gevoel bar weinig bloatware. Standaardapps komen bijna allemaal van Google af, waaronder de dialer, agenda en toetsenbord. Als Xiaomi echt naar een niet-Android OS of een fork zou willen, kan ik mij niet voorstellen dat je in Westerse of Europese gebieden vol gaat inzetten op Google's spulletjes om daarna weer de switch te maken. Niet dat het niet kan, maar dat lijkt mij veel te kostbaar.

Uiteindelijk is HarmonyOS nog steeds op Android gebaseerd. Net zoals FireTV waarvan Amazon ook riep dat het zsm van Android af ging. En heeft Samsung Tizen ook voor een gedeelte laten varen voor WearOS. Ik denk dus echt niet dat het zo'n vaart gaat lopen. Daarbij zullen er ook vast ook belangen zijn met merken zoals Leica. Een HyperOS zonder Google lijkt mij in Europa dus nog een ver van mijn bed show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Ik heb af en toe het probleem dat wanneer ik een app open en erin navigeer dat ik soms een blank screen krijg. Ik moet de app dan sluiten en opnieuw starten om weer verder te kunnen. Bij Samsung heb ik dit nooit gehad. Kan ook niet zeggen of het app specifiek is, maar heb het al bij enkele voorgehad. Ik heb het wel het meest met de Huawei Gezondheid app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
alex3305 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Ik vond dit afgelopen week al waardeloos clickbait nieuws. Natuurlijk hebben BBK (Vivo, Oppo, OnePlus) en Xiaomi als reuzen een backup strategie achter de hand. Het zijn Chinese partijen die voor hun core business gedeeltelijk afhankelijk van een Amerikaanse partij zijn, dat is voor hun nogal een risico. Vooral na het Huawei fiasco een paar jaar geleden.

Daarnaast ligt Google onder een FTC vergrootglas vanwege hun mogelijke monopoliepositie. Dat zien we ook terug omdat Google de AOSP processen ook recent heeft aangepast waarmee het e.e.a. toch wat minder transparent is.

Aan de andere kant heb ik sinds een paar weken een Xiaomi telefoon met voor mijn gevoel bar weinig bloatware. Standaardapps komen bijna allemaal van Google af, waaronder de dialer, agenda en toetsenbord. Als Xiaomi echt naar een niet-Android OS of een fork zou willen, kan ik mij niet voorstellen dat je in Westerse of Europese gebieden vol gaat inzetten op Google's spulletjes om daarna weer de switch te maken. Niet dat het niet kan, maar dat lijkt mij veel te kostbaar.

Uiteindelijk is HarmonyOS nog steeds op Android gebaseerd. Net zoals FireTV waarvan Amazon ook riep dat het zsm van Android af ging. En heeft Samsung Tizen ook voor een gedeelte laten varen voor WearOS. Ik denk dus echt niet dat het zo'n vaart gaat lopen. Daarbij zullen er ook vast ook belangen zijn met merken zoals Leica. Een HyperOS zonder Google lijkt mij in Europa dus nog een ver van mijn bed show.
Toen de ban op Huawei kwam had ik net een P30 Pro in bezit. Destijds al een waanzinnig toestel met mooi curved scherm en camera's die echt goed waren. De ban die kwam was eigenlijk niet meer van toepassing op dit model, enkel de opvolgers ervan.

Echter was de insteek toen een verbod op Amerikaanse zaken richting Huawei. Nu is het enkel een financiele aangelegenheid voor Xiaomi zelf. Dus hangt het enorm af van de tarieven in de toekomst.

Zelf vind ik het hele ecosysteem van Google soms erg handig, maar soms ook een beperking. De afhankelijkheid ervan is wat mij betreft niet ok.

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 10-05-2025 07:25 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-06 07:22
Zojuist de X15 ultra binnen 🙌🏽
Kom van een Google 7 pro, daarna Google 8 pro.
Ben benieuwd.
Altijd al fan geweest van Xiaomi. Vooral 15 jaar geleden al super fan geweest van de toestellen en alle andere Xiaomi producten. Nu weer terug met de Ultra ☺️

Gebruikt iemand de bijgeleverde ring wat je erop kunt plakken met dat oranje labeltje eraan?
Hoe is je ervaring? Misschien een foto ervan en van het gebruik ervan?

En ook, hoe pas je de resolutie aan? Niet in terms of scherper scherm, maar meer in terms of grootte van scherm, maar vooral van de apps. Ik merk bij whatsapp dat sommige icoontjes zijn verdwenen onder de drie puntjes, waar dit bij mij pixel 8 pro niet het geval is.

Vroeger had je ook op Xiaomi standaard telefoongesprekken opnemen.
Is dit nog ergens?

[ Voor 29% gewijzigd door morscha op 10-05-2025 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
morscha schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:19:
Zojuist de X15 ultra binnen 🙌🏽
Gefeliciteerd!
Gebruikt iemand de bijgeleverde ring wat je erop kunt plakken met dat oranje labeltje eraan?
Hoe is je ervaring? Misschien een foto ervan en van het gebruik ervan?
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt :$.
En ook, hoe pas je de resolutie aan? Niet in terms of scherper scherm, maar meer in terms of grootte van scherm, maar vooral van de apps. Ik merk bij whatsapp dat sommige icoontjes zijn verdwenen onder de drie puntjes, waar dit bij mij pixel 8 pro niet het geval is.
Dit kan onder Instellingen > Aanvullende Instellingen > Toegankelijkheid > Gezicht > Weergavegrootte.
Vroeger had je ook op Xiaomi standaard telefoongesprekken opnemen.
Is dit nog ergens?
Dit kan helaas niet met de Google dialer. Blijkbaar wel met de Xiaomi dialer, maar ik heb nog niet echt een betrouwbare manier gevonden om deze te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
alex3305 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:40:
[...]

Gefeliciteerd!

[...]

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt :$.

[...]

Dit kan onder Instellingen > Aanvullende Instellingen > Toegankelijkheid > Gezicht > Weergavegrootte.

[...]

Dit kan helaas niet met de Google dialer. Blijkbaar wel met de Xiaomi dialer, maar ik heb nog niet echt een betrouwbare manier gevonden om deze te installeren.
Thanks!
Ik zal later wel foto maken. Het zat erbij in het doosje. Een een rondje met plakstrip met ijzeren ring dat je kunt uitklappen. Er aan zit ook een orange label van stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:44
Hier ook besteld, komt morgen binnen. Kom vanaf een Pixel 8 en ben erg benieuwd, vooral naar de camera. Was jaloers op de Bokeh van de portretfotos van de OnePlus 12 van mijn vrouw maar denk dat ik dat binnenkort niet meer hoef te zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albertwh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-06 16:36
Ik heb de standaard screenprotector folie verwijderd en vervangen door Ibywind (2 Pack) Screen Protector 6,36",9H hardheid gehard glas. Dit fabrikaat heb ik ook op de vorige (Poco) telefoons gebruikt, en nooit problemen gehad met touch. Bij de 15 gaat de biometrische vingerscanner in bijna alle gevallen niet goed bij deze glazen screenprotector.
Wel moet worden gezegd dat deze screenprotector erg mooi op het scherm zit, zonder bubbels. Ging op de Poco altijd heel lang mee zonder krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Bestaat er ook een stille modus zonder trillen?
Je hebt nu twee modussen geluid of stil, maar in beide gevallen blijft tril aan.

En gebruiken jullie ook de standaard app galerij om foto's te bekijken en eventueel aan te passen/verbeteren/AI mooier maken? Voorheen gebruikte ik altijd foto's van Google.
Weet even niet welke beter is.
Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 47% gewijzigd door morscha op 11-05-2025 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

morscha schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:48:
Bestaat er ook een stille modus zonder trillen?
Je hebt nu twee modussen geluid of stil, maar in beide gevallen blijft tril aan.
Je kan bij Instellingen > Geluid en trillen, de optie trillen in stille modus uitzetten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Steeffoon schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Je kan bij Instellingen > Geluid en trillen, de optie trillen in stille modus uitzetten 😉
Ja thanks, wel jammer dat het het één is of het ander.
Soms wil ik geluid, soms wil stil met trillen, als ik ga slapen wil ik stil zonder trillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
morscha schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:34:
[...]

Ja thanks, wel jammer dat het het één is of het ander.
Soms wil ik geluid, soms wil stil met trillen, als ik ga slapen wil ik stil zonder trillen.
Kan je misschien even kijken naar de bedtijd instellingen ? Die kun je laten afwijken van de standaard dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfE1xYRkERw4VAs5ZdpdcFttKAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Og5yflCvWzfsh0M4vKjPCfC.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf ben ik op zoek naar een betrouwbare manier om de flightmodus aan te zetten in de nacht. Wifi en Bluetooth blijven dan gewoon aan, dus VoWifi blijft gewoon werken. Maar 4g of 5g hoef ik niet naast mijn hoofd op het nachtkastje te hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Brotuck op 11-05-2025 11:12 ]

Just here for the fun

Pagina: 1 2 3 Laatste