Hoi allemaal,
Ik heb een dilemma. We gaan verbouwen en we moeten een nieuwe vloer uitzoeken. Ik wil natuurlijk het liefst een houten vloer, dus ik ben gaan zoeken naar meer informatie en toen kwam ik het volgende tegen;
Rapport parket en vloerverwarming
Let wel: dit rapport is geschreven in opdracht Stichting promotie houten vloeren. (moderne propaganda dus die ik niet op waarde kan schatten!)
Ik heb ook de aannemers die we uit hebben genodigd gevraagd of ik een houtenvloer op de vloerverwarming kan leggen en die geven me tegenstrijdig advies. De ene zegt; neem gewoon een tegelvloer dat is het meest efficient. De ander zegt dat hij thuis ook een warmtepomp met een houtenvloer heeft en dat het prima werkt.
Mochten er mensen zijn die een houtenvloer hebben op vloerverwarming, dan ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen? Aan de mensen die een warmtepomp hebben met koeling; merken jullie het effect hiervan? Ook advies van techneuten is heel erg welkom!
Details over de woning en de vloer:
-Rd waarde wanden; 4,6
-Rd waarde vloer 3,5 (de voer ligt op het zandbed)
- isolatiewaarde plafond/verdiepiengsvloer rd 4
- verwarmen met een warmtepomp met koeling (18c)
- Houten vloer: lamelparket 14 mm, verlijmd te leggen op de cementdekvloer, warmteweerstand 0,110 m2 K/W
In de propagande folder wordt geschreven dat de warmteweerstand van de houtenvloer verwaarloosbaar is of de effecientie van de vloerverwarming mits de woning goed geisoleerd is, is dat zo?
Ik heb het gevoel dat ik mijn huiswerk heb gedaan en er nog steeds geen antwoorden heb gevonden op mijn vragen
helup!
/f/image/9Px0leJdOq78WBX32ma2g9cx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JulO66zbukdQhxZPlLjv5TAQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5z21k1jgVkWPUuM0TdxSZa71.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ujSGNWk1bLJLZneiR4v8249w.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8kSyJ3NYBDRNspKWIquhMTmL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hwk0T37wAK4RsWp2Tb7ZGFOm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4izzsLpFyD0gmlNMOSU8rdYR.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een dilemma. We gaan verbouwen en we moeten een nieuwe vloer uitzoeken. Ik wil natuurlijk het liefst een houten vloer, dus ik ben gaan zoeken naar meer informatie en toen kwam ik het volgende tegen;
Rapport parket en vloerverwarming
Let wel: dit rapport is geschreven in opdracht Stichting promotie houten vloeren. (moderne propaganda dus die ik niet op waarde kan schatten!)
Ik heb ook de aannemers die we uit hebben genodigd gevraagd of ik een houtenvloer op de vloerverwarming kan leggen en die geven me tegenstrijdig advies. De ene zegt; neem gewoon een tegelvloer dat is het meest efficient. De ander zegt dat hij thuis ook een warmtepomp met een houtenvloer heeft en dat het prima werkt.
Mochten er mensen zijn die een houtenvloer hebben op vloerverwarming, dan ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen? Aan de mensen die een warmtepomp hebben met koeling; merken jullie het effect hiervan? Ook advies van techneuten is heel erg welkom!
Details over de woning en de vloer:
-Rd waarde wanden; 4,6
-Rd waarde vloer 3,5 (de voer ligt op het zandbed)
- isolatiewaarde plafond/verdiepiengsvloer rd 4
- verwarmen met een warmtepomp met koeling (18c)
- Houten vloer: lamelparket 14 mm, verlijmd te leggen op de cementdekvloer, warmteweerstand 0,110 m2 K/W
In de propagande folder wordt geschreven dat de warmteweerstand van de houtenvloer verwaarloosbaar is of de effecientie van de vloerverwarming mits de woning goed geisoleerd is, is dat zo?
Ik heb het gevoel dat ik mijn huiswerk heb gedaan en er nog steeds geen antwoorden heb gevonden op mijn vragen
/f/image/9Px0leJdOq78WBX32ma2g9cx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JulO66zbukdQhxZPlLjv5TAQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5z21k1jgVkWPUuM0TdxSZa71.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ujSGNWk1bLJLZneiR4v8249w.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8kSyJ3NYBDRNspKWIquhMTmL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hwk0T37wAK4RsWp2Tb7ZGFOm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4izzsLpFyD0gmlNMOSU8rdYR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BMvPb2Ve8TxKYuZqXAnVPrx9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Kantelrandje op 25-02-2025 13:02 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]