[W11 24H2] systeem traag / muis hangt zonder belasting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:39

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb recent mijn PC een upgrade gegeven, een AMD 3900X, 32GB DDR4-3200 en RTX 3080 zijn in die volgorde vervangen door een 5950X, 32GB DDR4-3200 + zelfde merk 32 GB = 64 GB DDR4, RTX 4090 ten behoeve van Blender. Daarnaast een FO32U2 als 2e 4K monitor erbij gekocht. In alle benchmarks werkt alles fantastisch na wat tweaken (4090 draait op power limit 80%, +120mhz core clock, 1650mhz memory clock).

Maarrrr natuurlijk is er een vraag :). Bij het opstarten van programma's en in windows merk ik een vreemd soort traagheid van de muis die hort en stoot af en toe, precies hetzelfde als je een zwaar programma start. Alleen heb ik dit dus ook bij het starten van bijvoorbeeld een tool als Steam of gewoon tijdens het browsen. In de task manager zie ik echter bij GPU, CPU, RAM en SSD niks vreemds, niets lijkt overbelast te zijn of in de buurt daarvan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 24H2
Mijn pc nu

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
AMD chipset drivers (6.10.17.152), nieuwste Nvidia GPU drivers (572.16 studio) met clean install, nieuwste moederbord firmware (F40d), windows is net 3 maandjes geleden vers geïnstalleerd en keurig bijgehouden met Revo, dus daar zit volgens mij ook niet echt iets. Windows update of andere achtergrondprocessen heb ik ook de schuld gegeven, maar daar heeft het ook niks mee te maken.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat ik nog kan proberen? Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-02-2025 15:55 ]

youtube.com/@hisrep

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
En de muis is bedraad of draadloos?
Soms kan verstoring van het draadloze signaal haperingen veroorzaken.

Hardnekkige USB problemen op mijn computer
Draadloze muis werkt niet meer na inpluggen netwerkadapter

Andere muis en/of aansluiting proberen?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:39

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Lol, heel scherp, ik was dus zelf inmiddels er na wat verder zoeken achter dat het inderdaad mijn Logitech MX 3 Master blijkt te zijn waarschijnlijk. Maar dan is de vervolgvraag hoe ik dat op ga lossen, de nieuwste driver én firmware van die muis zijn al geïnstalleerd. Ik kan de dongel nog in wat andere poorten proberen te stoppen, maar echt storingen zijn er volgens mij niet dus wat zou ik dan kunnen doen? Is dit geen windows 11 24H2 bug misschien? Ik kan me niet herinneren dat ik het eerder had.

youtube.com/@hisrep