kleine update: aannemer 3 is ook, ruim na de deadline, alsnog met een offerte gekomen. Wellicht niet het belangrijkste, maar de offerte was een scan van een geprint document. Dit was sowieso scheef gedaan en de orientatie klopte niet. Nogmaals dit is misschien niet zo belangrijk, maar hoe professioneel kom je over als je dit niet gewoon digitaal kan aanleveren. Verder staan daar enkele voorbehouden in, in de trant van en ik citeer: "prijswijzigingen worden doorberekend i.v.m. sterk wisselende prijzen" en "installatie als indicatie is lastig in te schatten". Dat laatste is ook niet vreemd, want ze zijn hier dus niet wezen kijken. Dan kan ik me voorstellen dat het lastig inschatten is inderdaad
Lang verhaal kort de offerte is wel de laagste met 80k, maar hier hebben we totaal geen vertrouwen in.
Aankomende week gaan we op bezoek bij het adviesbureau en ga ik ze de open vraag stellen wat ze hier nu zelf van vinden zo alles bij elkaar genomen.
De situatie in huis is nu dat ik het te duur vind. Ik wou een aanbouw van 50k welke me dus 80% meer gaat kosten. Als ik alles bij elkaar neem (kosten bouwkundig advies, nieuwe vloer, gordijnen, etc, etc) kom ik voor die 15m2 extra uit op een prijs van 7k per m2. Dat zijn Amsterdamse prijzen en wij wonen toch echt een heel stuk oosterlijker.
Mijn wederhelft heeft niet zoveel op met geld en nummertjes, heeft zich een jaar lang verheugd op een atelier en had hem in haar hoofd al ingericht.
"mo money mo problems"