Dag @
rvk @
stormfly @
laurens0619 @
Eboman
Ik tag jullie even, omdat jullie mij zo goed hebben geholpen met het vinden van het probleem.
Even periode druk geweest met werk waardoor de tijd / energie ontbrak om de Deco's weer aan te sluiten.
Inmiddels heb ik de tijd gevonden om dit aan te sluiten.
Afgelopen periode heeft het internet goed gewerkt toen de Deco's niet aangesloten waren.
Op basis van dit topic:
- Wil ik kiezen voor AP modus zodat KPN ondersteuning kan bieden bij problemen.
- Ga ik WiFi van KPN uitzetten in AP modus obv bericht @
rvk.
Nu het technische deel:
- Meterkast bevat ONT + KPN Experiabox + Deco hoofdaansluiting + Switch
- Meterkast bevat ook loze leidingen gevuld met ethernetkabels afkomstig van TV woonkamer, veranda, slaapkamer 1e verdieping.
Hoe ik het ga aansluiten is mij nog niet helemaal duidelijk.
Omdat er eerst geschetst is om ONT > KPN Experiabox > Hoofd deco > Switch > Rest gezegd is. Maar dat ging meen ik om router modus.
Ik wil dus voor AP modus gaan.
Ik denk dan dat het als volgt moet:
ONT > KPN Experiabox > Switch > Alle deco's incl hoofd deco in switch
Maak het dan nog uit of ik bijv. ethernetkabel tv woonkamer rechtstreeks in KPN Experiabox prik omdat het straks in AP modus draait?
Ik zal geen enkele ethernetkabel rechtstreeks in een deco steken.
Vanaf de 1e verdieping loopt dus ook een ethernetkabel (aangesloten in deco 1e verd.) via de loze leiding en die zal ik dus aansluiten op de switch.
Voor werk trek ik elke dag de ethernetkabel naar beneden en prik die in de switch.
Is dit zo juist/werkbaar in de AP modus?
Update:
In AP modus maakt het eigenlijk niet uit lees ik.
"When the Deco is configured in Access Point mode, you can wire satellite Deco nodes to any Deco unit, or the main modem/router."
Schets (excuses voor de slechte tekenskills):
[
Voor 24% gewijzigd door
Roodey op 18-06-2025 20:20
]