Dag beste techneuten,
Ik zit met de spreekwoordelijke handen in het haar inzake mijn KPN (glasvezel) internet thuis.
We wonen bijna 4 jaar in een woning uit 2008 waar overal loze leidingen liggen behalve op zolder. Nu is mijn thuiswerkplek op zolder.
In eerste instantie heb ik via een TP Link powerline adapter gewerkt.
Echter stoorde diverse apparaten hierop waardoor ik tijdens Teamscalls geregeld weg viel.
Daarop heb ik een (redelijk prijzig) mesh systeem aangeschaft. Dit werkt op zich goed, maar ook hiermee problemen tijdens Teamscalls. Wel minder, maar niet 100% vlekkeloos.
Tot slot de huidige situatie dat ik een (shielded) ethernet kabel heb gekocht.
Deze trek ik elke (thuis)werkdag van zolder naar beneden vanwege het ontbreken van een loze leiding naar zolder.
De kabel plaats ik in:
- meshsysteem op de 1e verdieping die ook via ethernet kabel is verbonden of
- in netwerkswitch die rechtstreeks verbonden is in onze KPN box op de begane grond
Nu komt het probleem. Net als bij het mesh systeem valt ook gewoon het bekabelde internet dagelijks weg. Hierbij maakt het niet uit of ik de ethernet kabel via een usb-c verloopje rechtstreeks aansluit in mijn laptop of via mijn Surface dockingstation waar mijn laptop aan zit.
Hierdoor valt nog steeds geregeld mijn internet weg tijdens een Teamscall.
Dit is zakelijk erg frustrerend!
Komt dit iemand bekend voor? Kan dit aan KPN liggen?
Is de manier waarop ons netwerk is ingericht gewoon ruk?
Andere tips?
Ik zit met de spreekwoordelijke handen in het haar inzake mijn KPN (glasvezel) internet thuis.
We wonen bijna 4 jaar in een woning uit 2008 waar overal loze leidingen liggen behalve op zolder. Nu is mijn thuiswerkplek op zolder.
In eerste instantie heb ik via een TP Link powerline adapter gewerkt.
Echter stoorde diverse apparaten hierop waardoor ik tijdens Teamscalls geregeld weg viel.
Daarop heb ik een (redelijk prijzig) mesh systeem aangeschaft. Dit werkt op zich goed, maar ook hiermee problemen tijdens Teamscalls. Wel minder, maar niet 100% vlekkeloos.
Tot slot de huidige situatie dat ik een (shielded) ethernet kabel heb gekocht.
Deze trek ik elke (thuis)werkdag van zolder naar beneden vanwege het ontbreken van een loze leiding naar zolder.
De kabel plaats ik in:
- meshsysteem op de 1e verdieping die ook via ethernet kabel is verbonden of
- in netwerkswitch die rechtstreeks verbonden is in onze KPN box op de begane grond
Nu komt het probleem. Net als bij het mesh systeem valt ook gewoon het bekabelde internet dagelijks weg. Hierbij maakt het niet uit of ik de ethernet kabel via een usb-c verloopje rechtstreeks aansluit in mijn laptop of via mijn Surface dockingstation waar mijn laptop aan zit.
Hierdoor valt nog steeds geregeld mijn internet weg tijdens een Teamscall.
Dit is zakelijk erg frustrerend!
Komt dit iemand bekend voor? Kan dit aan KPN liggen?
Is de manier waarop ons netwerk is ingericht gewoon ruk?
Andere tips?