Oude versie van bulletproof ftp altijd gebruikt. Werkt prima voor zoiets. Ftp://192.168.0.x en gaan met die banaan.
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
Matched: 168, 192, 0, x
Die dingen zijn goud inderdaadSPee schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:48:
Je kan ook een HDD gebruiken.
Heb je alleen een USB naar IDE/SATA converter voor nodig. Die zijn er genoeg.
Ik heb deze van Scythe : https://www.quietpc.com/kama-connect2
Later is er ook een USB 3.0 versie van uitgebracht
Volgens mij heb ik een PATA model nog ergens liggenMet een "Hotswappable" bay kun je die schijf eruit halen zonder dat je de kast hoeft open te maken.
Als je SATA aansluitingen zou hebben, is de zoektocht vrij makkelijk. Voor IDE moet je wat meer zoeken.
SATA is ook IDE
Oud als in "Lang geleden geïntroduceerd" ?Als je bestanden via het netwerk wilt overzetten, dan is een oud protocol de aangewezen optie.
Dus dan kom je uit op FTP of HTTP.
Ja, dat wel, maar absoluut niet ouderwets
Zelfs onder Windows 95 OS/R2 of iets dergelijks is het maar de vraag of dat gaat werken...CH4OS schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:43:
Of, iets gemakkelijker dan branden van CD's of DVD's: USB sticks!
PreciesJiffy schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:51:
Afhankelijk van welke specifieke Win95-versie het is, is er geen of beperkte ondersteuning van USB.
Volgens mij was deze vroeger heel populair :g0bledyg00k schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 00:16:
Okido, dan ga ik ff rondkijken voor een third party FTP server voor Win95. Misschien dat Filezilla Server wel goed werkt op die bak.
BulletProof FTP Server dusblatenja schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:27:
Oude versie van bulletproof ftp altijd gebruikt.
Werkt prima voor zoiets. Ftp://192.168.0.x en gaan met die banaan.
Ik kom nu echter alleen DEMO versies tegen en ik weet niet meer hoe/waarom/enz. ik die ooit heb gebruikt en voor welk doeleinde precies in het Windows 95 tijdperk...
(Misschien had ik een wat minder legale "Twilight versie"
Maar als ik eerlijk ben dan zijn dit eigenlijk wel de leukste manieren :
jeroen3 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 07:55:
Zit er een parallelle poort op?
https://www.briggsoft.com/lmaven.htm
The_Doman schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:07:
Ook nog parallelle en seriële poort (via USB) mogelijk:
Total Commander: Is the Serial Plugin still supported? What do I need to let it work?
franssie schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:52:
edit: wil je echt old skool, dan pak je een RS232 cross cable(mijn moederbord heeft zelfs nog RS232 headers)
BrainCrash schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:44:
Ohhh.. ja, das een leuke!
Dan kun je de ingebouwde HyperTerminal in Win95 gebruiken om een connectie op te zetten via de seriele COM poort.. dan kun je ongetwijfeld via Putty of zo aan de andere kant met de Win11 machine daarmee praten, en denk ik toch vast wel datarates van 115.2 kbps mee halen..
Snel genoeg om incidenteel wat kleinere bestanden tot een paar MB mee over te zetten..![]()
Zo heb ik vroeger nog eens ooit via Hyperterminal via de telefoonlijn (33.6kbps) fotos verstuurd gekregen van familie die aan de andere kant van de wereld zat..
Onlangs namelijk nog nostalgisch over gedaan :
- nero355 in "Raspberry Pi: Ervaringen en Discussie - deel 2"
- nero355 in "Raspberry Pi: Ervaringen en Discussie - deel 2"
Verder is dit sowieso een hele goede TIP! onder welke Windows versie dan ook :
Windows Commander 3.x was het in die tijd en later dus Total Commander genoemd vanwege gezeur vanuit MicrosoftThe_Doman schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:07:
Voor FTP client onder Windows 95 is Total Commander een betere optie:
Total Commander: (FAQ) - FTP
Maakt je "File Managing Life" een heel stuk simpeler
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Pagina: 1