@
Blaat @
Sissors
Voor allebei jullie punten is wat te zeggen.
Tweakers.net wilt de discussie niet in het prijzen & levertijden topic omdat er dan een heksenjacht kan onstaan met gevolgen als doodsbedreigingen e.d.
Of het offtopic is kan je over twisten want het heeft dus heel nauw met de prijzen en de levertijden te maken.
Maar je kan stellen dat de discussie zelf an sich offtopic is.
Maar Sissors heeft naar mijn mening ook een heel goed punt dat het voor velen behoorlijk vervelend/frustrerend/offtopic is als je (weer) leest dat een scalper de derde/zoveelste RTX 5080 kaart heeft besteld.
En dan verder een lulverhaal erbij dat diegene nu huilie huilie tot maart moet wachten en het maar met een 4070 mobile moet doen.
@
br00ky Vandaar dat ik al meerdere malen zei dat de scalpers het probleem zijn en dat de discussie daar op volgt... de oorzaak van de discussie zijn de scalpers.
Als Tweakers.net die discussie niet wilt in een prijzen & levertijden topic dan mag dat wat mij betreft ook aangepakt worden in dat topic.
Zulk soort reacties van een scalper kan men melden en die kunnen gelijk de prullenbak in met een waarschuwing.
Als je de sfeer wilt verpesten met hypocrisie/achterbaksheid/je voor de domme houden/schijnheiligheid en/of pronken met je scalper gedrag t.a.v. mensen die gewoon voor zichzelf 1 videokaart willen kopen dan mag je ook wegblijven uit het topic.

Zomaar een optie.
Ik heb hier gisteren nog heel lang en hard over nagedacht en ik neig er nu wellicht wel meer naar dat misschien de kopers (die bij scalpers kopen) het grootste probleem zijn (waar ik mij aan stoor).
Het grootste probleem is objectief gezien wellicht hoe Nvidia deze launch heeft aangepakt.
Er zijn hier eigenlijk meerdere partijen "het probleem".
De keten vanaf Nvidia tot de winkels en dan de scalpers en de kopers.
@
INNO3D
Het wordt voor een webshop wel vervelend als men massaal de niet scalpbare kaarten retour gaat sturen.
Dat is een hoop (extra) werk.
Voor de postbezorgers ook.
Ik was nog zeer verbaasd dat het deze extreme vormen aannam voor w.b.t. een RTX 5080 16gb... wat eigenlijk niet/nauwelijks uplift is versus een 4080 (S) 16gb.
Dan zou ik denken dat de schaarste de voornaamste reden is van deze ellende.
Afijn als dadelijk alle mensen met teveel geld, zonder geduld, voorzien zijn dan denk ik dat de RTX 5080 hard in populariteit zakt.
Als de 5070TI er "is" (levertijd wordt weer spannend en dus de prijzen ook) zal de RTX 5080, denk ik, ook minder gevraagd en minder duur worden.
[
Voor 38% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 10-02-2025 10:29
]