• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

D-e-n schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 23:21:
[...]

Niet op de plattegrond zelf voor zover ik gezien heb
Misschien gaat dit iets te diep voor dit topic, in dat geval kunnen we verder via dm, want misschien begrijp ik je niet.

Maar als ik in de here wego app op het zoekveld druk (om adres etc in te typen) zie ik daar gewoon icoontjes staan met restaurants; winkels etc .. waar je dan oo kan drukken en je op de kaart deze ziet.

Zonder daarop te zoeken zie je ook diezelfde icoontjes op de kaart.. misschien is er verschil in hoeveelheid poi's, maar dat is misschien ook afhankelijk van locatie?

En waar het bekend is, is er een tripadvisor link (dat is niet bij iedereen zo natuurlijk).

Maar goed als je toch iets anders bedoeld voel je vrij om me een dm te sturen (y)

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09:30
brecht_vb schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 21:13:
Google maps is het beste voorzien op winkels en whatever POI

Apple maps is redelijk cava

Here we go, is ok voor routing, maar flinterdun op winkels en POI.

OsmAnd nog maar amper getest, dient vooral voor niet auto rijden lijkt mij.
Voor navigatie is Magic Earth heel goed, Sygic en Here WeGo ook. Maar voor POIs is Google Maps inderdaad helaas het beste, wegens het netwerkeffect. Ik ben zelf we consequent en overgeschakeld op Mapy, dat gebruikt OSM data, gewoon omdat ik alle OSM apps op iOS waardeloos vind. Wanneer mijn iPhone het begeeft wil ik overschakelen op e/OS en dan is dit wel veelbelovend: https://murena.com/meet-murena-maps/

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:42
Magic Earth heb ik gehad, zelfs voor betaald, maar ik vond de werking soms irritant.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:11
@brecht_vb Want? Zonder toelichting is het een beetje de één ster review waar je niks mee kan.

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:39
Magic Earth zit standaard bij /e/OS, en vond ik op zich prima, maar de themes vond ik waardeloos. M'n apparaten staan altijd in dark mode, dat werkt veel prettiger dan zo'n bak licht in je ogen en ziet er qua stijl ook beter uit. Maar de standaard kaart in Magic Earth is licht, ook onder dark mode, en de alternatieve thema's zijn dan weer allemaal te donker. Zo donker dat ik buiten onder daglicht niks kon zien. Als ze een keer een werkbaar donker thema toevoegen heb ik er geen klachten meer over, voor mijn gebruik in ieder geval (en ik ben niet zo'n zware kaarten gebruiker, ik heb al ingebouwde navigatie in de auto).

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:42
@WilbertNeems bij het plannen van een route was het redelijk onduidelijk om uit die planningsmode te geraken.

En de carplay connectie was nogal dominant, spotify speelt, maar in de achtergrond steeds meldingen van magic earth alhoewel daar geen navigatie was ingesteld.

[ Voor 42% gewijzigd door brecht_vb op 07-10-2026 10:42 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Joab9000 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 08:54:
[...]
Maar voor POIs is Google Maps inderdaad helaas het beste, wegens het netwerkeffect.
Netwerkeffect vind ik persoonlijk niet eens het belangrijkste. Die reviews zou ik nog kunnen missen. Maar dat je al je favorieten als icoontje in de standaard plattegrond kunt zien vind ik dus wel belangrijk. Je loopt in een stad en ziet al lopende gelijk of je favoriete plek in de buurt is. En doet Google dus uitmuntend
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic is niet om specifieke diensten in detail te bespreken of om support te vragen. Open daarvoor graag even een eigen topic in het relevante deel van het forum. Probeer ook niet te ver offtopic te gaan naar zaken als advertenties en verdienmodellen.