Ik lig nu ook in een geschil met Azerty. Mijn schijf is half januari gekocht en was binnen 30 dagen weer terug bij Azerty vanwege 25.000 draaiuren.

De schijf heb ik gekocht als "nieuw" voor 230 euro. Nadat ik hun geïnformeerd heb met screenshots van de FARM & SMART data wouden zij de schijf retour ontvangen en onderzoeken.
Mijn verzoek aan A(so)zerty: Ik wil graag een vervangend product en de verzendkosten vergoed krijgen.
Reactie vanuit hun:
Slechts twee standaard mails waarin mij medegedeeld wordt dat ik het geld terugkrijg en dat het ticket gesloten wordt. Geen terugkoppeling van hun bevinden of uitleg over de situatie.
Toen ik aangaf toch graag een vervangend product te willen kreeg ik van hun te horen dat zij de schijf uit coulance terugnamen en het geld terugstorten. Wel krijg ik de verzendkosten terug. Op de vraag rondom het onderzoek kwam weer geen reactie.
Hun argumenten waren dat Seagate geen officieel statement naar buiten heeft gebracht. Dat de specifieke schijf niet meer leverbaar is en dat ik zelf een alternatieve schijf kan kopen voor het geld.
Ik moet zeggen dat ik hier verstelt van sta. Dit zijn de hoofdpunten waar ik over val.
- Ze geven aan uit coulance mijn geld terug te geven. Maar dat is mijn ziens compleet belachelijk. Dat ze compenseren is verplicht omdat zij een ondeugdelijk product hebben gegeven. 2de hands end of life voor de nieuwprijs. Ook al is dit niet met opzet gebeurd.
- Feit dat ze weigeren mij een alternatief product te bieden. Dit mag ik wel vragen als ik het burgerlijk wetboek goed interpreteer (BW 7:21 & 7:17). Dit mag ook een alternatief product zijn dat vergelijkbaar is.
- Koop zelf maar een nieuwe schijf. Dit kan niet omdat deze maand de prijzen nogal zijn gestegen. Voor 230 euro heb ik geen nieuwe 14TB schijf. Ik moet minstens zo'n 100 euro bijleggen een vergelijkbaar product aan te schaffen.
- Ondanks herhaaldelijk vragen krijg ik geen verdere terugkoppeling over het onderzoek dat ze verricht hebben en de uitslag hiervan. Maar ook niet over waarom hun kiezen niks te leveren. Dingen worden mij bot en kort medegedeeld en thats it.
- Het feit dat er 0 empathie is. Ondanks deze wel vanuit mij kwam. Geen excuus of wat vervelend voor je. Dit is niet het belangrijkste maar op deze manier communiceren raakt ook een beetje aan respect hebben voor.
- Beginnen over een statement van Seagate. Alsof ik daar wat mee te maken heb. Ik snap dat hun dat willen omdat zij dan kunnen claimen maar ik heb een deal met hun en verder niet.
Misschien zijn er mensen met ervaring op het gebied van consumentenrechten. Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
Kan ik een vervangend product afdwingen of niet? Hoe zit het juridisch met de stijging van prijzen en wie zou moeten opdraaien voor deze kosten. De klant of verkoper? Wat zijn je rechten in zo'n situatie precies?
Als Azerty een beetje empathie had getoond en aangaf dat er idd iets mis was volgens hun bevinden in de zin van, vervelend, excuus voor het ongemak. Wij betreuren dat etc etc. Toelichting waarom zij niet kiezen voor vervanging enz. Dan had ik het al lang best gevonden en geaccepteerd.
Want ik snap ook wel dat hun hier net zo goed benadeeld zijn. Maar nu ben ik echt helemaal klaar met hun manier van communicatie, lompheid en klantonvriendelijk gedrag.
Iemand verder nog suggesties voor wat te doen in deze?
[
Voor 11% gewijzigd door
j0ppie op 01-03-2025 03:08
]