Om dit moment heb ik een Acer swift 3. Ik zit te denken om een nieuwe laptop te kopen, oa omdat mijn huidige het niet echt lang meer volhoudt op de accu, maar ook omdat ik merk dat de iGPU toch wel wat kracht mist. Ik heb nog helemaal geen keus gemaakt dát ik een nieuwe wil kopen, aangezien ik hem relatief weinig gebruik. Maar toch merk ik dat elke keer als ik er een paar uur (2-4u) mee zit ik een stopcontact nodig heb, waar ik me toch wel aan erger omdat een laptop voor mij draait om batterijduur en gemak. Voor €60 kan ik een nieuwe accu kopen in de hoop dat de accuduur dan beter wordt.
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk internetten, films/series kijken en administratief werk in excel/word/outlook etc.
Hierboven heb ik de iGPU genoemd, aangezien ik het ook wel lekker vind om zo nu en dan een spelletje te spelen. Geen AAA titles op ultra settings o.i.d. maar denk aan Baldurs gate, palworld, stardew valley, no mans sky. Games waar je geen hoge framerate voor nodig heb. En ik ben zeker bereid om upscaling/low quality settings en als resolutie 1080p of 900p te gebruiken. Thuis heb ik een gamepc voor de eye-candy dus een game laptop met dedicated GPU hoeft van mij echt niet, hij moet klein en draagbaar blijven.
Wat is je budget?
Budget maakt in principe niet zo veel uit, maar ik ben wel op zoek naar een soort sweetspot. De laptops die ik nu in gedachten heb zitten rond de 1100 als goedkope optie, en de 1400-1500 als de "ik wil zo veel mogelijk vinkjes aankruisen"-optie.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop wel makkelijk mee kunnen nemen, maar niet op dagelijkse basis. Ik wil ook zeker geen thuis-laptop die 24/7 op de tafel staat als woonkamer computer zegmaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dus al met al ben ik opzoek naar een laptop met de volgende specificaties, dit zijn de "musts":
uitvoering: Lenovo Yoga 7i 2-in-1 14" Gen10 (83JQCTO1WWNL3)
uitvoering: HP OmniBook Ultra Flip 14-fh0030nd
De reviews over de HP zijn erg goed, alleen vind ik het stiekem reuze vervelend dat er geen HDMI en USB-A poort op zit. Over de Lenovo kan ik erg weinig vinden, maar die is ook nog niet officieel uit volgensmij.
Wat is jullie mening over bovenstaande laptops? En welke zouden jullie eventueel kiezen?
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk internetten, films/series kijken en administratief werk in excel/word/outlook etc.
Hierboven heb ik de iGPU genoemd, aangezien ik het ook wel lekker vind om zo nu en dan een spelletje te spelen. Geen AAA titles op ultra settings o.i.d. maar denk aan Baldurs gate, palworld, stardew valley, no mans sky. Games waar je geen hoge framerate voor nodig heb. En ik ben zeker bereid om upscaling/low quality settings en als resolutie 1080p of 900p te gebruiken. Thuis heb ik een gamepc voor de eye-candy dus een game laptop met dedicated GPU hoeft van mij echt niet, hij moet klein en draagbaar blijven.
Wat is je budget?
Budget maakt in principe niet zo veel uit, maar ik ben wel op zoek naar een soort sweetspot. De laptops die ik nu in gedachten heb zitten rond de 1100 als goedkope optie, en de 1400-1500 als de "ik wil zo veel mogelijk vinkjes aankruisen"-optie.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop wel makkelijk mee kunnen nemen, maar niet op dagelijkse basis. Ik wil ook zeker geen thuis-laptop die 24/7 op de tafel staat als woonkamer computer zegmaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dus al met al ben ik opzoek naar een laptop met de volgende specificaties, dit zijn de "musts":
- 14 inch scherm, met touch. Het liefst OLED
- Convertible / 2-in-1 / 360 graden draaibaar scherm
- Hoge helderheid zodat het scherm in ieder geval makkelijk leesbaar is in daglicht (400-500 nits)
- Stille ventilator en dat het chassis niet snel warm wordt
- USB-C opladen en een grote accu, ca 65Wh of meer
- Is een Haptic Feedback touchpad echt zo veel beter dan een normale van goeie kwaliteit?
- Heeft elke USB-C poort op een laptop tegenwoordig de mogelijkheid om als oplaadport te werken?
- Hoeveel hakt een hoge resolutie en refreshrate nou echt in op de accuduur?
uitvoering: Lenovo Yoga 7i 2-in-1 14" Gen10 (83JQCTO1WWNL3)
uitvoering: HP OmniBook Ultra Flip 14-fh0030nd
De reviews over de HP zijn erg goed, alleen vind ik het stiekem reuze vervelend dat er geen HDMI en USB-A poort op zit. Over de Lenovo kan ik erg weinig vinden, maar die is ook nog niet officieel uit volgensmij.
Wat is jullie mening over bovenstaande laptops? En welke zouden jullie eventueel kiezen?